Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να θεσμοθετηθούν και βαριές ποινές για όλους όσοι εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο καυσίμων.
Πηγή:το Βήμα
Εκτεταμένα επεισόδια δημιουργήθηκαν περίπου στις 7:30 έξω από τα γραφεία όπου συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ με θέμα την αξιολόγηση προσφορών για την παραχώρηση μέρους του ΣΕΜΠΟ, όταν η αστυνομική δύναμη αρνήθηκε να επιτρέψει σε επιτροπή των εργαζομένων, που πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, να μπει στα γραφεία του Οργανισμού και να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας στο ΔΣ του ΟΛΠ.Την επιτροπή απαρτίζουν ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας, οι πρόεδροι των σωματείων των λιμενεργατών και βουλευτές της αντιπολίτευσης.
Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα.
Πηγή:Youtube Skiloloi
ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ εις βάρος δέκα τελωνειακών από τους Ευζώνους και τη Θεσσαλονίκη άσκησε χθες η εισαγγελέας Κιλκίς Ειρήνη Χρυσογιάννη, για την υπόθεση της εικονικής εξαγωγής 92 φορτίων που είχαν προορισμό τα Σκόπια, αλλά αποδείχθηκε ότι τα φορτηγά ήταν «φαντάσματα» αφού ποτέ δεν πέρασαν τα ελληνοσκοπιανά σύνορα. Οι τελωνειακοί από τους Ευζώνους κατηγορούνται ότι εξαφάνισαν τα παραστατικά έγγραφα των φορτίων από την υπηρεσία τους, αφού προηγουμένως ενέκριναν τις εξαγωγές εμφανίζοντας ότι τα φορτηγά πέρασαν από τα σύνορα.
Ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο το έλλειμμα των εμπορευματικών συναλλαγών έναντι των 2,89 δισ. που είχε διαμορφωθεί τον Νοέμβριο του 2006. Χθες η Στατιστική Υπηρεσία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τις εμπορευματικές συναλλαγές της Ελλάδας, σύμφωνα με τα οποία οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ οι εξαγωγές κατά 0,7%. Ειδικότερα: - Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων κατά τον μήνα Νοέμβριο 2007 ανήλθε στο ποσόν των 4,6 δισ. ευρώ (αύξηση 4,7%). - Η συνολική αξία των εξαγωγών έμεινε σχεδόν στάσιμη, στο 1,5 δισ. ευρώ.
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ επιτροπή της ΑΔΕΔΥ εκφράζει τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη της στον αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια ενάντια στη βούληση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ιδιώτες. Η κυβέρνηση στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της και της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας στους ιδιώτες, σχεδιάζει να εκποιήσει τα λιμάνια της χώρας χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι: - Οι ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία (αύξηση κερδών στο εννεάμηνο 72% για τον ΟΛΠ και 170% για τον ΟΛΘ.
Με αφορμή τους χαμηλούς ρυθμούς φόρτωσης* των Containers απο τους απέχοντες απο την υπερωριακή απασχόληση υπαλήλους και εργάτες του ΟΛΠ , Οι οδηγοί χρειάζονται περίπου 8 ώρες για να φορτώσουν ένα Cont. έτσι αποφάσισαν στην έκτακτη Γενική συνέλευση τους την αποχή απο φορτώσεις Cont. απο σήμερα 08/01/08 μέχρι την λήξη της απεργίας.
Παράλληλα, χθες, το διοικητικό συμβούλιο της ΟΜΥΛΕ αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και μετά τις 13 Ιανουαρίου 2008. Συγκεκριμένα, θα κάνουν 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα λιμάνια - μέλη της στις 15 και 16 Ιανουαρίου 2008. Επίσης, θα απέχουν από την υπερωριακή μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου. Σταθερό και αμετακίνητο αίτημα της Ομοσπονδίας είναι «η μη εκχώρηση - εκποίηση των ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ και ΟΛΘ και η ανάπτυξή τους από τους ίδιους Δημόσιους Οργανισμούς». Τα επιχειρήματα Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες υποστηρίζουν ότι η κερδοφορία των δύο Οργανισμών, τα υπάρχοντα αποθεματικά τους και η μεγάλη δανειοληπτική τους ικανότητα, εξασφαλίζουν άνετα τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια. Τονίζει δε ότι οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις οφείλονται σε «σκόπιμη υπονόμευση υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, ώστε αυτό να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για την εκποίηση παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ στους ιδιώτες». Επίσης, κάνει λόγο για τη δημιουργία «ιδιωτικού μονοπωλίου, το οποίο θα ελέγχει πλήρως την οικονομική ζωή της χώρας. Το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο θα φύγει από το δημόσιο έλεγχο και θα τεθεί υπό τον έλεγχο ξένης ιδιωτικής εταιρείας».Για να στηρίξει τις απόψεις της η ΟΜΥΛΕ, υπογραμμίζει ότι η κερδοφορία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 75% και 200% αντίστοιχα μέσα στο 2007 έναντι του 2006, ενώ παράλληλα για τον ΟΛΠ ο δείκτης αποδοτικότητας πάγιου ενεργητικού είναι στο 14% και αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων στο 17%. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον ΟΛΘ είναι 12% και 10%. Στον αντίποδα, η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργου Βουλγαράκη, τονίζει είναι ότι τα δύο λιμάνια έχουν πλέον να ανταγωνιστούν Παγκόσμιους Διαχειριστές (Global Operators), οι οποίοι είναι σε θέση να συντονίσουν τη στρατηγική ανταγωνισμού σε συνολικό επίπεδο, επιτυγχάνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας. Επίσης, σε ό,τι αφορά την κερδοφορία τους, αναφέρει ότι, παρά τη σημερινή κερδοφορία τους: Υπολείπονται σε παραγωγικότητα έναντι των ανταγωνιστικών λιμένων, παρουσιάζουν σημαντική δυσκολία προσαρμογής στην υιοθέτηση διεθνών επιπέδων απόδοσης και στην πραγματοποίηση επενδύσεων, αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής τους θέσης. Παράλληλα, κάνει λόγο και για το ύψος της επένδυσης και το χρονικό περιθώριο για την υλοποίηση των έργων, την προσέλκυση νέων πελατών αλλά και την εξειδίκευση που χρειάζεται στη διαχείριση διεθνούς διαμετακομιστικού σταθμού, τονίζοντας ότι είναι απαγορευτικά για τα δύο λιμάνια, όπως λειτουργούν σήμερα, και επισημαίνει ότι όλα υποδεικνύουν την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Εν τω μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. απέστειλε εξώδικο στην ΟΜΥΛΕ, με το οποίο διαμαρτύρεται για το χρονικό διάστημα που μεσολαβούσε από την πρώτη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, στις 28/12/2008, για κινητοποιήσεις από τις 5 Ιανουαρίου 2008, χαρακτηρίζοντάς το «απολύτως ανεπαρκές για τη λήψη προστατευτικών μέτρων του λιμανιού». Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ τονίζουν ότι οι κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει είναι απολύτως νόμιμες.
