ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007
Λιμάνια: Κινητοποιήσεις εργαζομένων για το αναπτυξιακό σχέδιο
ΜΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ επιλέγουν να αντιδράσουν στην ανακοίνωση του ΥΕΝΑΝΠ Γιώργου Βουλγαράκη, ότι μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2008 θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια.
Χθες συνεδρίασε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια τακτική που είχε ακολουθήσει με επιτυχία πριν από ένα χρόνο, όταν ο προκάτοχος του κ. Βουλγαράκη, Μανώλης Κεφαλογιάννης είχε επιχειρήσει να προωθήσει το συγκεκριμένο σχέδιο.
Η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε το επόμενο διάστημα να ενημερώσει τους πολιτικούς φορείς, και να ξεκινήσει τις κινητοποιήσεις της σε 5 Ιανουαρίου 2008 με αποχή από τις υπερωρίες και 24ωρες απεργίες μέχρι και τις 13 Ιανουαρίου, όταν και θα εκτιμήσει ξανά την κατάσταση.
Η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να περάσει το σχέδιο της παραχώρησης αφού θεωρεί ότι δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά από το περσινό. «Μας κάνουν έξωση από το σπίτι μας και μας τάζουν ότι σε δύο χρόνια θα μας βάλουν σε ένα μικρότερο».
Το σχέδιο
Σύμφωνα με τα πλάνα του ΥΕΝΑΝΠ για τον ΟΛΠ το καταλληλότερο μοντέλο ανάπτυξής του είναι η παραχώρηση τμήματος του ΣΕΜΠΟ και ειδικότερα του υπάρχοντος Προβλήτα ΙΙ και του μελλοντικού Προβλήτα ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του Οργανισμού στον Προβλήτα Ι. Στον ΟΛΘ το καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.
Στόχος είναι η αναβάθμιση και η αξιοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και η δημιουργία νέων έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ταχύτερη, ελκυστικότερη και οικονομικότερη διακίνηση επιβατών και αγαθών.
Τα σημεία τα οποία επισημαίνει ο υπουργός είναι ότι πλέον ο λιμενικός ανταγωνισμός σε παγκόσμιο επίπεδο γίνεται από παγκόσμιους διαχειριστές, και όχι από μεμονωμένα λιμάνια, ενώ παράλληλα τονίζει ότι οι καθυστερήσεις της πραγματοποίησης αναπτυξιακών επενδύσεων μέσα στον καθορισμένο χρόνο εξαιτίας του μη ανταγωνιστικού λειτουργικού πλαισίου, ακυρώνουν τις ευκαιρίες και κάνουν ορατό τον κίνδυνο περιθωριοποίησης.
Τέλος υπογραμμίζει ότι το μοντέλο παραχώρησης συγκεντρώνει τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στην ανάληψη μεγάλου μέρους του κινδύνου και του κόστους των επενδυτικών σχεδίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, συνολικού ύψους 710 εκατ. ευρώ, ενώ οι λιμένες διατηρούν το δημόσιο χαρακτήρα τους. Παράλληλα υπογράμμισε ότι εξασφαλίζει του εργαζόμενους με εθελούσια έξοδο, παραμονή στην εργασία τους ή μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα.
Στο δ.σ.
Συζήτηση για τις εξελίξεις πραγματοποιήθηκε και στη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ που έγινε προχθές. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Αναστασόπουλος μιλώντας στους εκπροσώπους των εργαζομένων υπογράμμισε ότι:
- Θέμα εθελουσίας θα έβαζε για να ανανεωθεί το προσωπικό
- Ο ΟΛΠ
- Ο ΟΛΠ σύμφωνα με τις τράπεζες δεν έχει την πιστοληπτική ικανότητα για να αντλήσει δάνεια για επενδύσεις 430 εκατ. ευρώ.
- Επίσης ο ΟΛΠ αδυνατεί να υλοποιήσει το πρόγραμμα επενδύσεων γιατί οι διαδικασίες χρειάζονται τον τριπλάσιο χρόνο υλοποίησης σε σχέση με τις ιδιωτικές εταιρείες.
- Δεν μπορεί να εξασφαλίσει τον απαραίτητο όγκο εμπορευματικών ροών.
- Ο προβλήτας ένα θα έχει καινούργια μηχανήματα, θα έχει βυθίσματα που θα καλύπτει τα πλοία νέα με τις τεράστιες χωρητικότητες, κάτι που δεν έχει ο υπό παραχώρηση προβλήτας.
Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι ο ένας προβλήτας δεν θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικός γιατί δεν έχει περιθώρια επέκτασης. Παράλληλα τόνισαν ότι δεν υπάρχει εφαρμογή μοντέλου με δύο παρόχους, και αναρωτήθηκαν ότι αφού το σύστημα αυτό δεν πέρασε τελικά σαν οδηγία από την Ε.Ε. πώς θα εφαρμοσθεί στην Ελλάδα. Τέλος υποστήριξαν ότι η κίνηση αυτή είναι το ξεκίνημα για να πουληθεί το λιμάνι.
Ο εισηγητής του ΚΤΕ Εμπορικής Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Διαμαντίδης, τόνισε ότι «το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να δεχτεί το "ξεπούλημα" των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, τη στιγμή μάλιστα που παρουσιάζουν υψηλότατη κερδοφορία», και προσέθεσε: «Ως υπεύθυνη αξιωματική αντιπολίτευση, δεν είμαστε αντίθετοι με λύσεις στις οποίες θα συμφωνήσουν οι εργαζόμενοι.
Θεωρούμε, όμως, απαράδεκτη την πρόταση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για εθελούσια έξοδο λιμενεργατών και υπαλλήλων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, όταν η κυβέρνηση έχει ανοίξει το Ασφαλιστικό».
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ και βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Πειραιά υπογραμμίζει: «Οι σχεδιασμοί εκποίησης και παράδοσης σε πολυεθνικά συμφέροντα των στρατηγικής εθνικής σημασίας λιμανιών της χώρας του κ. Βουλγαράκη και της κυβέρνησης, δεν θα περάσουν. Θα συντριβούν από τις εργατικές και λαϊκές κινητοποιήσεις, όπως απέτυχαν τα ανάλογα σχέδια επί υπουργίας του κ. Μ. Κεφαλογιάννη».
Ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας υπογράμμισε: Καλούμε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τη διοίκηση του ΟΛΠ να αλλάξουν «γραμμή πλεύσης. Να σταματήσει τώρα κάθε διαδικασία εκποίησης των πλέον σύγχρονων και κερδοφόρων δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, καθώς μια τέτοια εξέλιξη μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει στους εργαζόμενους, στην οικονομική λειτουργία του ίδιου του ΟΛΠ αλλά και την ανάπτυξη του ευρύτερου Πειραιά». Τέλος το Εργατικό Κέντρο Πειραιά αναφέρει: «δεν θα σας επιτρέψουμε να ξεπουλήσετε με όποιον τρόπο τα λιμάνια».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου