ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ όφελος για τον ΟΛΠ αναμένεται να είναι το βασικό θέμα που θα απασχολήσει σήμερα το βράδυ το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, στη διάρκεια της συνεδρίασής του για την έγκριση της διαδικασίας προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (που θα κατασκευαστεί) του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η προκήρυξη θα περιλαμβάνει μια αρχική καταβολή από τον πλειοδότη του διαγωνισμού ύψους 50 εκατ. ευρώ. Επίσης σε ετήσια βάση θα καταβάλλεται ένα ενοίκιο, βάσει της προσφοράς που θα έχει κάνει ο πλειοδότης. Όμως θα περιλαμβάνονται και όροι που θα έχουν να κάνουν με τα έσοδα που θα πραγματοποιεί ο νέος διαχειριστής των δύο προβλητών, αφού όσο αυξάνονται τα έσοδα τόσο θα αυξάνεται και το αντίτιμο προς τον ΟΛΠ.Σε αντίθετη περίπτωση, (εγγυημένο εισόδημα) αν τα έσοδα είναι μικρότερα από τα αναμενόμενα, το αντίτιμο θα υπολογίζεται με βάση το 70% του οικονομικού μοντέλου που θα έχει καταθέσει ο πλειοδότης. Παράλληλα σε περίπτωση που η αποδοτικότητα των κεφαλαίων ξεπεράσει το 15% ο ΟΛΠ θα έχει δυνατότητα αναδιαπραγμάτευσης του αντικρίσματος.Το ύψος της επένδυσης που θα αναλάβει να πραγματοποιήσει ο πλειοδότης ανέρχεται σε περίπου 380 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 100 εκατ. ευρώ υπολογίζονται ότι θα διατεθούν στον προβλήτα ΙΙ, και τα υπόλοιπα για την κατασκευή και τις ανοδομές του προβλήτα ΙΙΙ.
Εργασιακά
Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ο ΟΛΠ εγγυάται όλες τις θέσεις απασχόλησης καθώς και των εργασιακών συνθηκών και δικαιωμάτων. Το προσωπικό για όσο διάστημα κατασκευάζεται η Ι προβλήτα που θα παραμείνει στη διαχείριση του ΟΛΠ το προσωπικό θα απασχολείται στον προβλήτα ΙΙ με τα ίδια δικαιώματα που έχει σήμερα.Συμπληρωματικά θα δίνεται η ευκαιρία για εθελούσια έξοδο, δυνατότητα μετατάξεων, ενώ ο πλειοδότης θα έχει δικαίωμα πρόσληψης προσωπικού εφαρμόζοντας της ελληνική νομοθεσία.
Κριτήρια
Τέλος σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής, ο υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν διακινήσει μίνιμουμ πέντε εκατ. teu την τελευταία τριετία, τα έσοδά του από την λειτουργία λιμένων διακίνησης εμπορευμάτων να ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, και να έχουν δυνατότητα επενδύσεων στο λιμάνι ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου