Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας της εταιρείας Colliers για την ευρωπαϊκή βιομηχανική αγορά και τα logistics, όπως θα διαμορφωθούν την επόμενη δεκαετία. Η δυναμική της ανατολικής Ευρώπης και η αυξημένη οικονομική κλίμακα της Ασίας δημιουργούν νέα δεδομένα στο παγκόσμιο μεταφορικό δίκτυο, καθώς χώρες όπως η Γερμανία κι άλλες ευρωπαϊκές θα στραφούν στις αγορές της Ανατολής κι αυτό θα σημάνει την ανάγκη για νέα εφοδιαστικά κέντρα.
Τουρκική κυριαρχία
Σύμφωνα με την έρευνα, η Τουρκία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Τουρκική κυριαρχία
Σύμφωνα με την έρευνα, η Τουρκία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Η Κωνσταντινούπολη μάλιστα εκτιμάται ότι θα γίνει κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας, αφού έχει ενσωματωθεί στο διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι επιπλέον 14.336 χλμ. ράγες που είναι προγραμματισμένες για κατασκευή μέχρι το 2023 θα ωθήσουν την αύξηση των μεταφορών μέσω των νοτιοανατολικών συνόρων της Ευρώπης.
Η Colliers αναφέρει ότι το 2020 θα αναδυόμενα κέντρα διανομών θα είναι:
Η Colliers αναφέρει ότι το 2020 θα αναδυόμενα κέντρα διανομών θα είναι:
Γκντασκ, Λοτζ, Κατοβίτσε. Μπρατισλάβα, Μπρνο, Κόπερ και Τεργέστη, Σμύρνη, Βελιγράδι, Νις. Τα πιο σημαντικά κέντρα θα είναι η Κωνσταντινούπολη, η Μόσχα και η Αγία Πετρούπολη.
Φυσικά η Ελλάδα απουσιάζει εξαιτίας της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών για να αναδειχθεί κομβικό σημείο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η χώρα μας εκτιμάται ότι θα είναι «σκιά» της Κωνσταντινούπολης στο παγκόσμιο εφοδιαστικό δίκτυο, ωστόσο, προκειμένου να μη χάσει εντελώς το τρένο του εμπορίου οφείλει να αναβαθμίσει το ρόλο της. Οπως αναφέρει η Ana Vukovic, διευθύνουσα σύμβουλος της Colliers International Ελλάδας: «Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει το ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης.
Η χώρα μας εκτιμάται ότι θα είναι «σκιά» της Κωνσταντινούπολης στο παγκόσμιο εφοδιαστικό δίκτυο, ωστόσο, προκειμένου να μη χάσει εντελώς το τρένο του εμπορίου οφείλει να αναβαθμίσει το ρόλο της. Οπως αναφέρει η Ana Vukovic, διευθύνουσα σύμβουλος της Colliers International Ελλάδας: «Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει το ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης.
Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης επιτρέπει στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας να έχουν συμπληρωματική σημασία.
Παρά το γεγονός ότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στο παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου».
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών.
Στο Θριάσιο
Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Παρά το γεγονός ότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στο παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου».
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών.
Στο Θριάσιο
Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Επιπροσθέτως, η Cosco και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) παρουσιάζουν σημαντικά επιτεύγματα όσον αφορά την απόδοση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά.
Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. (προβλήτα Ι) παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 45,63%, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τη σχετική διεύθυνση.
Πρέπει να τονιστεί ότι η νέα πύλη (προβλήτα ΙΙΙ) πρόκειται να συνδεθεί μέσω σιδηροδρομικού συρμού με το έργο του Θριασίου.
Αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (ενίσχυση της δραστηριότητας στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων) και νέα έργα κατασκευών θα λάβουν χώρα τα επόμενα 3-4 χρόνια για τις προβλήτες Ι & ΙΙΙ και αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Σχόλιο: Πάντα καθυστερημένοι , πάντα βλέπουμε την πλάτη των άλλων . Πότε θα κάνουμε μία κίνηση μη προβλέψιμη , πότε θα στηριχτούμε στα πόδια μας , πότε θα αρνηθούμε να μας μας ποδηγετούν , πότε θα σταματήσουμε να τρώμε τις σάρκες μας ???.
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709