ΟΛΠ |
Μέχρι πρότινος ήταν διάχυτη η εντύπωση ότι θα παραχωρηθούν τμήματα των δυο λιμανιών (π.χ. ναυπηγοεπισκευαστική βάση, car terminal, cruise terminal), κάτι το οποίο δεν αντικατροπτίζει τις προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ.
Για τα δυο λιμάνια δεν έχει οριστικοποιηθεί η φόρμουλα της περαιτέρω αποκρατικοποίησης, καθώς επικρατούν ποικίλες αντιλήψεις. Όπως εξηγούν στελέχη του Ταμείου «ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν κατέχουν την ιδιοκτησία των λιμένων, απλά το Δημόσιο τους έχει παραχωρήσει την εκμετάλλευσή τους».
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, θα πρέπει να διεξαχθούν δημόσιοι διεθνείς διαγωνισμοί για την ανανέωση ή μη των συμβάσεων παραχώρησης.
Στο ΤΑΙΠΕΔ μελετούν τον τρόπο με τον οποίο θα ανανεωθούν οι συμβάσεις και παράλληλα θα διατεθεί πλειοψηφικό ή μειοψηφικό ποσοστό σε ιδιώτες.
ΟΛΘ |
Σε περίπτωση που διατεθούν μετοχικά ποσοστά των ΟΛΠ και ΟΛΘ αναμένεται ότι θα συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco και της ιταλοελβετικής MSC. Πιθανόν, να συγκεντρωθούν κι άλλο διεκδικητές, εφόσον επιδείξουν ενδιαφέρον για τους επιβατικούς σταθμούς οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων Louis Cruises και Royal Caribbean.
Ωστόσο, έπειτα από την ανακήρυξη των επαναληπτικών εκλογών, το ΤΑΙΠΕΔ «πάγωσε» κάθε διαδικασία, ενώ καθίσταται προφανές ότι το μοντέλο που θα ακολουθηθεί εξαρτάται από τη κυβέρνηση που θα εκλεγεί.
Πηγή / Μερική αναδημοσίευση:MetaforesPress
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709