Παρά την κρίση στην οικονομία, ο κινεζικός όμιλος προώθησε μέσω του εμπορευματικού του σταθμού στον Πειραιά μισό εκατομμύριο κοντέινερ, προς τις αγορές της κεντρικής, της ανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου.
Αναλυτές εκτιμούν ότι από τη δραστηριότητα της Cosco η εισηγμένη εταιρεία του πειραϊκού λιμένα, ο ΟΛΠ, θα αποκτήσει φέτος έσοδα της τάξεως των 30 - 31 εκατ. ευρώ και αυτό θα είναι ένα από τα δυνατά του χαρτιά για το 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, στο διάστημα Ιανουαρίου -Μαρτίου 2012, μέσω του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά διακινήθηκαν 504.000 κοντέινερ, ενώ στο ίδιο διάστημα του 2011 είχαν διακινηθεί περί τα 205.000 κοντέινερ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, στο διάστημα Ιανουαρίου -Μαρτίου 2012, μέσω του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά διακινήθηκαν 504.000 κοντέινερ, ενώ στο ίδιο διάστημα του 2011 είχαν διακινηθεί περί τα 205.000 κοντέινερ.
Η κίνηση του Πειραιά μεταξύ 2011 - 2012 σημείωσε αύξηση 146,2%, όταν για το ίδιο διάστημα ο εμπορευματικός σταθμός της Cosco στο κανάλι του Σουέζ παρουσίασε αύξηση 2,9%, ο σταθμός της Νάπολης αύξησε την κίνησή του κατά 7,4%, ενώ μείωση 3,3% παρουσίασε ο σταθμός της Αμβέρσας.
1,7 εκατ. κοντέινερ
Συνολικά μέσω των τεσσάρων υπερπόντιων τέρμιναλ, οι Κινέζοι της Cosco διακίνησαν στο πρώτο τρίμηνο του 2012 περί τα 1,734 εκατ. κοντέινερ προς τις αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου, ενώ το 2011 είχαν μεταφέρει 1,406 εκατ. κοντέινερ.
1,7 εκατ. κοντέινερ
Συνολικά μέσω των τεσσάρων υπερπόντιων τέρμιναλ, οι Κινέζοι της Cosco διακίνησαν στο πρώτο τρίμηνο του 2012 περί τα 1,734 εκατ. κοντέινερ προς τις αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου, ενώ το 2011 είχαν μεταφέρει 1,406 εκατ. κοντέινερ.
Ο εμπορευματικός σταθμός του Σουέζ, τον οποίο η Cosco συνδιαχειρίζεται με τη Maersk, διακίνησε το πρώτο τρίμηνο αυτής της χρονιάς περί τα 670.000 κοντέινερ και αναδείχθηκε στο πρώτο υπερπόντιο λιμάνι των Κινέζων.
Μέσω της Νάπολης η Cosco, που συνεργάζεται εκεί με τη MSC, διακίνησε 271.000 κοντέινερ και μέσω της Αμβέρσας 287,7 εκατ. κοντέινερ.
Σύμφωνα με τα επενδυτικά σχέδια της Cosco και με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ -η οποία κυρώθηκε πριν από λίγες μέρες από τη Βουλή- οι Κινέζοι το 2012 θα πρέπει να διακινήσουν μέσω του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ ή από 3.889 (ανώτατο εγγυημένο) έως 2.167 (ελάχιστο εγγυημένο) κοντέινερ την ημέρα. Το 2013 περί τα 1,7 εκατ. και το 2014 δηλαδή στον 6ο χρόνο της παραχώρησης 2 εκατ. κοντέινερ.
Σύμφωνα με τα επενδυτικά σχέδια της Cosco και με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ -η οποία κυρώθηκε πριν από λίγες μέρες από τη Βουλή- οι Κινέζοι το 2012 θα πρέπει να διακινήσουν μέσω του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ ή από 3.889 (ανώτατο εγγυημένο) έως 2.167 (ελάχιστο εγγυημένο) κοντέινερ την ημέρα. Το 2013 περί τα 1,7 εκατ. και το 2014 δηλαδή στον 6ο χρόνο της παραχώρησης 2 εκατ. κοντέινερ.
Από το 2015 έως και το 2019 θα διακινούν εγγυημένα 2,6 εκατ. κοντέινερ ανά έτος.
Στην αναθεωρημένη σύμβαση προβλέπεται ότι το 2020 η κίνηση θα έχει φθάσει στα 2,750 εκατ. κοντέινερ, ενώ το 2021 θα φθάσει στα 3,7 εκατ. κοντέινερ ή από 10.278 έως 6.681 κοντέινερ την ημέρα.
Στην αναθεωρημένη σύμβαση προβλέπεται ότι το 2020 η κίνηση θα έχει φθάσει στα 2,750 εκατ. κοντέινερ, ενώ το 2021 θα φθάσει στα 3,7 εκατ. κοντέινερ ή από 10.278 έως 6.681 κοντέινερ την ημέρα.
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709