Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Προσεκτικοί» στις κινήσεις τους οι Κινέζοι

Ο Προβλήτας ΙΙ της Κινέζικης Cosco
Και όμως οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για επενδύσεις στον τομέα των λιμανιών.
Μέχρι εδώ δεν υπάρχει καμία είδηση καθώς το ενδιαφέρον είναι εκπεφρασμένο και μάλιστα από την ανώτατη βαθμίδα Κινεζικά στελέχη και καταγεγραμμένο στο πρόσφατο παρελθόν.
Η είδηση είναι ότι είναι εξαιρετικά προσεκτικοί με τα πλάνα επενδύσεων σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς (terminals) όπως τεκμαίρεται από δηλώσεις του αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλου της COSCO PACIFIC κ. Qiu Jinguang.
Ο οποίος και σημείωσε μεταξύ άλλων πως παράλληλα βλέπουν και επενδυτικές ευκαιρίες στους στρατηγικούς τους στόχους, εξετάζοντας μεταξύ των άλλων και μερικές περιπτώσεις στις οποίες μπορούν να πάρουν την πλειοψηφία των μετοχών.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο κ. Qiu Jinguang αναφέρθηκε στην σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, στον Προβλήτα ΙΙΙ και της εκπλήρωσης στο ακέραιο των συμφωνηθέντων , και μάλιστα, σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα.
Εκ των στοιχείων καθίσταται προφανές ότι υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα έχει το πλειοψηφικό πακέτο, θα μπορεί να ασκεί διοίκηση για να έχει ανάλογα αποτελέσματα με αυτά του ΣΕΠ στον προβλήτα ΙΙ και σε λίγο του προβλήτα ΙΙΙ αναβαθμίζοντας το λιμάνι Πειραιά σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του.
Αξίζει να υπενθυμιστεί τέλος ότι προς ώρας δεν έχει ξεκαθαρίσει το κυβερνητικό επιτελείο τι θα γίνει με τα λιμάνια αλλά και πως θα λύσει το θέμα της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ, παρά το γεγονός ότι σε γνώση της είναι το εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα terminals των ΟΛΠ και ΟΛΘ είτε από Κινεζικών συμφερόντων εταιρίες, πανίσχυρες ευρωπαϊκών συμφερόντων εταιρίες αλλά και παγκοσμίου εύρους λιμενικού διαχειριστές.
Πηγή:MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Απαγόρευση εισαγωγής τροφίμων !!

  • Τέσσερα φορτία μπανάνας προέλευσης Ισημερινού, 
  • πέντε φορτία λεμόνια από την Αργεντινή και
  • ένα φορτίο γκρέιπ φρουτ από τη Ν. Αφρική,
    σταμάτησαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο στα Τελωνεία του Πειραιά οι γεωπόνοι της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, στο πλαίσιο των εντατικών ελέγχων στους χώρους διακίνησης τροφίμων, με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Πιο συγκεκριμένα, από τις 9/7/2012 μέχρι και τις 23/8/2012 οι γεωπόνοι της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα σε:
- 424.167 κιλά μπανάνας από τον Ισημερινό διότι περιείχαν καρπούς σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης, σάπιους και τραυματισμένους.
- 156.330 κιλά λεμόνια από την Αργεντινή διότι διαπιστώθηκε ότι περιείχαν καρπούς σε σήψη.
- 22.400 κιλά γκρέιπ φρουτ προέλευσης Νότιας Αφρικής διότι περιείχαν καρπούς σε σήψη.
Πηγή:Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

ΟΛΠ: Αύξηση τζίρου και μείωση καθαρών κερδών

Στην έγκριση της Οικονομικής Έκθεσης Α΄ Εξαμήνου 2012 προχώρησε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε., βάσει της οποίας και εν μέσω οικονομικής κρίσης στον χώρο των εμπορικών συναλλαγών :
α) Τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση 3,20% ανερχόμενα σε 52.986.374,76 Ευρώ.
β) Αύξηση εσόδων από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) κατά +30,77%.
γ) Αύξηση εσόδων από τον κλάδο κρουαζιέρας κατά +16,75% και
δ) Αύξηση εσόδων από το car-terminal κατά +9,48 %.
Τα λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν μείωση κατά 4,08%.
Το Μικτό Κέρδος ανήλθε σε 9.827.330,44 Ευρώ έναντι 4.493.246,44 του 2011, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1.120.047,87 έναντι 3.655.590,12 Ευρώ του 2011, μείωση η οποία οφείλεται από αντιλογισμό στα έσοδα από αχρησιμοποίητες προβλέψεις.
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. δεν αντιμετωπίζει πιστωτικούς και συναλλαγματικούς κινδύνους, ούτε η εφαρμογή του PSI είχε αποτελέσματα επ’ αυτού.
Φυσικά, ο κύριος όγκος εργασιών του κυρίως λόγω κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας εμφανίζεται συνήθως αυξητικός κατά το β΄ εξάμηνο έκαστου έτους, ενώ δύο έργα του (Λιμένας Αλών και Λιμένας Αγ. Νικολάου) εντάχθηκαν και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Περιφέρειας Αττικής).
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΟΛΠ “η πολιτική επιλογή στήριξης της κρουαζιέρας και η ενίσχυση των μηχανισμών του transit φορτίου στα containers και το car-terminal, παράλληλα με τις λειτουργικές και εργασιακές μεταβολές οδηγούν και φέτος την εταιρία για τρίτη συνεχή χρονιά (2010-2012) σε κερδοφόρα χρήση”.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Εμπορευματοκιβώτια: Πτώση κίνησης «βλέπουν» Γερμανικά ινστιτούτα

Στο μικροσκόπιο δύο Γερμανικών ινστιτούτων, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν τεθεί στοιχεία για τη διακύμανση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων που προέρχονται από το σύνολο των λιμένων που διαμορφώνουν τον σχετικό δείκτη Containerumschlag-Index.
Πρόκειται για τα Rheinisch-westfaelisches Institut fuer Wirtschaftsforschung(RWI) και Institut für Seeverkehrswirtschaft und Logistik (ISL) τα οποία και εκτιμούν ότι οι διακυμάνσεις είναι μικρότερες των αρχικών προβλέψεων ενώ η διαμόρφωση της κίνησης με στοιχεία Ιουλίου αγγίζει εκείνη που είχε απεικονιστεί στις αρχές του έτους.
Ο σχετικός δείκτης αποτελεί ένα εκ των βασικών «στοιχείων» που αναλυτές στηρίζουν τις εκτιμήσεις τους πέραν και των στοιχείων που δίνονται από τα ανά τον κόσμο εμπορικά λιμάνια.
Πηγή:TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Απάτη 10 εκατομμυρίων δολαρίων αποκαλύφθηκε σε τελωνείο της Καλιφόρνια

Μια σημαντική απάτη αποκαλύφθηκε από τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές της Καλιφόρνια. 
Τρεις εταιρείες εισήγαγαν προϊόντα τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων δολαρίων αποφεύγοντας πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια σε δασμούς.
Η Εισαγγελέας των ΗΠΑ για τη Νότια Περιφέρεια της Καλιφόρνιας Laura E. Duffy ανέφερε σε δελτιο τύπου ότι οι οι κατηγορούμενοι κατηγορούνται για μη πληρωμή  εκατομμυρίων δολάριων σε φόρους εισαγωγής, όταν εισήγαγαν ενδύματα κινεζικής και ινδικής καταγωγής , τσιγάρα, αλλά και άλλα αγαθά στη χώρα, μέσω του Λιμανιού Long Beach .
Οι κατηγορούμενοι
Στους κατηγορούμενους περιλαμβάνονται ο πρόεδρος των εκτελωνιστων του San Diengo Gerardo Chavez, Η Εταιρεία Tecate Logistics and International Trade Consultants LLC, Ο βρετανός πολίτης Sunil Mirwani, και η εταιρεία του M Trade Inc.
Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι είναι υπάλληλοι και πράκτορες εκτελωνιστές, χονδρέμποροι και εταιρείες μεταφοράς
Το Έγκλημα
Τα εισαγόμενα προϊόντα εισήχθησαν στην Καλιφόρνια με  πάνω από 90 Container με είδη ένδυσης από την Κίνα, τσιγάρα από την Ινδία και τη Γερμανία, και μεξικάνικους κάκτους nopalitos (είδος λαχανικού,η δικά μας φραγκοσυκιά)  .
Πηγή: FDA
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

Επιχείρηση σκούπα για τις «μαϊμούδες»


Ειδικά μηχανήματα που θα σκανάρουν τις διερχόμενες νταλίκες στα τελωνεία, ενίσχυση του προσωπικού τους και θάλαμο επιχειρήσεων για τον συντονισμό των ελέγχων επιστρατεύει η κυβέρνηση στη μάχη κατά της εισαγωγής προϊόντων απομίμησης που κάνει ετήσιο τζίρο 20 δισ. ευρώ και στερεί από το Δημόσιο έσοδα 6 δισ. ευρώ. (Σχετικό άρθρο από παλαιότερη ανάρτηση)
Τα μηχανήματα αυτά (σήμερα η Ελλάδα δεν διαθέτει ούτε ένα, όταν γειτονικές μας χώρες έχουν έως και 17) αποτελούν τμήμα της «διαρκούς επιχείρησης σκούπα» κατά του παρεμπορίου, όπως εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, σε συνεργασία με τα τελωνεία, το ΣΔΟΕ, το Λιμενικό, τη Δημοτική Αστυνομία και άλλους φορείς.
Το σχέδιο προβλέπει επίσης δημιουργία θαλάμου επιχειρήσεων που θα συντονίζει τις επιχειρήσεις, ειδική τηλεφωνική γραμμή για καταγγελίες, αλλά και περιπολίες από μέλη εμπορικών συλλόγων στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους της Αθήνας και άλλων πόλεων, που θα ενημερώνουν για κρούσματα παρεμπορίου.
Ο νέος μηχανισμός θα δράσει υπό την καθοδήγηση του ίδιου του Πρωθυπουργού ο οποίος θα δώσει κατευθύνσεις στα συναρμόδια υπουργεία, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, και θα λειτουργεί ως ενιαία Αρχή.
Είχε προηγηθεί πολύωρη σύσκεψη του υπουργού με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων.
Το σχέδιο έχει ως εξής:
Πρώτον, τα μεγάλα τελωνεία και λιμάνια της χώρας θα ενισχυθούν με μηχανήματα x-ray scanners (ή μαγνητικές πύλες). Πρόκειται για αψίδες μέσα από τις οποίες διέρχονται τα φορτηγά και σκανάρουν τόσο το περιεχόμενό τους (αν πράγματι μεταφέρουν ρουχισμό ή κάτι άλλο) όσο και το αν η ποσότητα συμφωνεί με την αναγραφόμενη στο τιμολόγιο. Δύο τέτοια συστήματα αμερικανικής προέλευσης είχαμε δανειστεί το 2004 για να ελέγχουν τα κοντέινερ που φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά για τις ΗΠΑ, αλλά δεν αγοράστηκαν ποτέ. Ενίσχυση των ελέγχων στα τελωνεία θα υπάρξει και μέσω της αξιοποίησης νέων τεχνικών όπως του συστήματος risk analysis (επιλεκτικοί έλεγχοι ανάλογα με τον παραλήπτη).
Δεύτερον, τα συνεργεία των τεσσάρων σωμάτων που ελέγχουν σήμερα το παρεμπόριο (Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, ΣΔΟΕ και Λιμενικό) θα συντονίζονται κεντρικά από έναν θάλαμο επιχειρήσεων. Τον συντονισμό θα αναλάβει ο γ.γ. Εμπορίου Στ. Κομνηνός. Σε πενταψήφια τηλεφωνική γραμμή που θα ανακοινωθεί προσεχώς, καταναλωτές και έμποροι θα μπορούν να κάνουν καταγγελίες, οι οποίες θα αξιολογούνται από τον θάλαμο επιχειρήσεων. Μέλη εμπορικών συλλόγων, 252 συνολικά (όσα και οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας) που θα εκπαιδευτούν - όπως είπε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Β. Κορκίδης - από την ΕΣΕΕ με δικά της χρήματα, θα περιπολούν σε κάθε μεγάλο εμπορικό δρόμο της Αθήνας και άλλων πόλεων. Κάθε φορά που θα διαπιστώνουν κρούσματα παρεμπορίου, θα ενημερώνουν τον θάλαμο επιχειρήσεων.
Τα τελωνεία.
Η μαύρη τρύπα του συστήματος ήταν και είναι τα τελωνεία. Υποστελεχωμένα και χωρίς τεχνικά μέσα, κάνουν πολύ πιο εύκολη τη δουλειά των κυκλωμάτων.
Παρόμοιο είναι το πρόβλημα στο Λιμενικό. Επιπλέον προσωπικό μπορεί να προέλθει από μετατάξεις. Για παράδειγμα, στο λιμάνι του Γαυρίου στην Ανδρο υπηρετούν 12 λιμενικοί, υπεραρκετοί για τον μειωμένο φόρτο εργασίας των χειμερινών μηνών, όπως είπε ο κ. Μίχαλος. «Υπάρχει τεράστιο θέμα, το σύστημα μπάζει από παντού», παραδέχτηκε και ο κ. Χατζηδάκης.
Παλαιότερες Αναρτήσεις μας
Πηγή:Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

Πειραιάς: Αύξηση 117,5% στη διακίνηση κοντέινερ

Ξεπέρασαν το 1 εκατ. τα κοντέινερ που διακινήθηκαν μέσω του Πειραιά από τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco, στο πρώτο εξάμηνο του 2012 όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Cosco Pacific.
Συνολικά διακινήθηκαν 1.053.000 κοντέινερ έναντι 484.000 κοντέινερ στο αντίστοιχο διάστημα του 2011. Πρόκειται για αύξηση 117,5%, τη μεγαλύτερη ανάμεσα στα άλλα τρία υπερπόντια τέρμιναλ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο κινεζικός όμιλος, ένα στη βόρεια Αφρική και δύο στην Ευρώπη. Τον Ιούνιο η διακίνηση από τον Πειραιά αυξήθηκε κατά 69,5% με τη μεταφορά 178.000 κοντέινερ έναντι 105.000 το 2011.
Σύμφωνα με την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco οι Κινέζοι έχουν την υποχρέωση μέσα στο 2012 να διακινήσουν από τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ, επομένως με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου έχουν ήδη πετύχει το μεγαλύτερο μέρος αυτού του συμβατικού τους στόχου. Για το 2013 η Cosco θα πρέπει να διακινήσει από τον Πειραιά 1,7 εκατ. κοντέινερ.
Το Σουέζ
Μεταξύ των υπερπόντιων τέρμιναλ της Cosco την πρώτη θέση συνεχίζει να καταλαμβάνει ο σταθμός του Σουέζ στην Αίγυπτο από όπου το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν 1.435.000 κοντέινερ έναντι 1.516.000 κοντέινερ στο αντίστοιχο διάστημα του 2011, οπότε το 2012 παρατηρήθηκε μείωση 5,4%. Από τον σταθμό της Νάπολης στην Ιταλία οι Κινέζοι διακίνησαν 661.700 κοντέινερ, αύξηση 28,8% σε σχέση με το 2011 ενώ από την Αμβέρσα διακίνησε 607.600 κοντέινερ σημειώνοντας μείωση 9,5%. Συνολικά η Cosco από τα τέσσερα υπερπόντια τέρμιναλ διακίνησε στο πρώτο εξάμηνο του 2012 26.876.000 κοντέινερ αυξημένα κατά 10,8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

"Νεκρή θάλασσα" το λιμάνι του Πειραιά

Με «νεκρή θάλασσα» μοιάζει το επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά, αφού η ρύπανση του πυθμένα του βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα μάλιστα με την τεχνική έκθεση του δρα Βασίλη Καψιμάλη, που έγινε προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα εκβάθυνσης του προβλήτα του Αγίου Νικολάου, ώστε να μεγαλώσει ο προβλήτας και να μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα σε μέγεθος κρουαζιερόπλοια, «δεν συνιστάται η διοχέτευση του εν λόγω ιζηματολογικού υλικού σε άλλο θαλάσσιο χώρο».
Ο ΟΛΠ έρχεται αντιμέτωπος με τα προβλήματα ρύπανσης του επιβατηγού λιμανιού για δεύτερη φορά τα τελευταία έξι χρόνια. Το 2006, όταν είχε αποφασίσει την εκβάθυνση του λιμανιού στην περιοχή Αλών (ακτοπλοΐα) για λόγους ασφαλείας των πλοίων, αφού ο πυθμένας είχε ανέβει επικίνδυνα, είχε πέσει επάνω στα «όμβρια ύδατα».
Η σημερινή κατάσταση
Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα και έξι χρόνια αργότερα, ο ΟΛΠ έρχεται αντιμέτωπος με το ίδιο πρόβλημα. Στην έκθεσή του ο δρ Βασίλης Καψιμάλης επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Το περιεχόμενο των αναλυθέντων δειγμάτων σε επικίνδυνα αστικά βαρέα μέταλλα, όπως μόλυβδος, νικέλιο, αρσενικό, χαλκός, ψευδάργυρος, χρώμιο, και κασσίτερος, είναι σε υψηλά επίπεδα. Μάλιστα οι μετρηθείσες συγκεντρώσεις των εν λόγω μετάλλων είναι ικανές να προκαλέσουν μη αναστρέψιμες ζημιές στις βενθικές βιοκοινωνίες στην περίπτωση που το ιζηματολογικό υλικό της περιοχής μελέτης απορριφθεί σε άλλη θαλάσσια περιοχή.Απόσπασμα δημοσιεύματος από MariNews
Ολόκληρο το δημοσίευμα εδώ.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΟΛΠ: Περί της …πεζογέφυρας (Απάντηση)

Η πλατεία Λουδοβίκου στον ΗΣΑΠ
Με αφορμή άρθρο που δημοσιεύθηκε σε ημερήσια πρωϊνή εφημερίδα για το πρόβλημα λειτουργίας της πεζογέφυρας στο λιμάνι του Πειραιά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ Παναγιώτης Πετρουλής έστειλε την ακόλουθη επιστολή-απάντηση:
«Υπήρξε πράγματι στις αρχές του περασμένου μήνα κάποιο τεχνικό πρόβλημα με την λειτουργία της πεζογέφυρας το οποίο και άμεσα διορθώθηκε. Ο ΟΛΠ διαθέτει σε καθημερινή βάση και σε 3 βάρδιες τεχνικό προσωπικό για την ομαλή λειτουργία από το πρωί μέχρι τη 1:00 το βράδυ οπότε και λειτουργεί κανονικά χωρίς προβλήματα.
Επίσης ο ΟΛΠ το 2012 
  • α) επεξέτεινε τον προβλήτα πρόσδεσης πλοίων στο λιμένα Αλών (έναντι Ηλ.Σταθμού),
  • β) έβαψε και συντήρησε όλες τις προβλήτες του κεντρικού λιμένα,
  • γ) φύτεψε 1.200 φυτά , 
  • δ) εγκατέστησε πλήρες δίκτυο συλλογής λυμάτων σε όλο το λιμάνι,
  • ε) τοποθέτησε επιπλέον χημικές τουαλέτες σε όλους τους χώρους αναμονής επιβατών όπου κρίθηκε αναγκαίο.
Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα των υπαίθριων χώρων (προβλητών, αιθουσών, τουαλετών και λοιπών χώρων) καθώς και των θαλάσσιων, αυτή έχει ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε εξειδικευμένες εταιρείες, οι οποίες σε καθημερινή βάση διαθέτουν προς τούτο, ειδικά τη θερινή περίοδο, επιπλέον προσωπικό και μέσα.
Ειδικά για την πεζογέφυρα προκύπτει κατά καιρούς λειτουργικό πρόβλημα που οφείλεται στο πάτημα του κόκκινου κουμπιού ασφαλείας από περαστικούς, γεγονός το οποίο αντιμετωπίζεται με τη συνεχή παρουσία τεχνικών στην πεζογέφυρα.
Το θέμα του πεζόδρομου και της πλατείας στον Ηλεκτρικό Σταθμό δεν είναι αρμοδιότητα του ΟΛΠ, τα δε θέματα τάξης και ασφάλειας είναι αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας.
Με δεδομένο ότι στο κεντρικό λιμάνι διακινούνται 15 εκατ. επιβάτες χάριν στις προσπάθειες του Λιμενικού Σώματος και του ΟΛΠ ακόμα και σε στιγμές εποχικού φόρτου δεν παρατηρούνται προβλήματα παλαιότερων εποχών.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαΐκή Ένωση Λιμένων ESPO με πιστοποιητικό των Lloyd’s Register ανακήρυξε το λιμάνι του Πειραιά ως οικολογικό Λιμάνι Ecoport το οποίο αποτελεί και το μοναδικό μεγάλο Ecoport Λιμάνι της Μεσογείου».
Πηγή: MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Όλα έτοιμα για την παραχώρηση του ΟΛΘ

Στην τελική ευθεία εισέρχονται σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές οι επίσημες -και ανεπίσημες- διεργασίες για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης η παραχώρηση του οποίου -όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι- θα προκηρυχθεί ενδεχομένως πριν από αυτές του ΟΛΠ. Την ίδια ώρα τα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού της συμπρωτεύουσας εμφανίζονται βελτιωμένα, ενώ οι τελευταίες εκκρεμότητες σχετικά με τα έργα υποδομών που είναι απαραίτητα βαίνουν προς ολοκλήρωση. "Αγκάθια" παραμένουν η κατάληξη της ανάθεσης του έργου της κατασκευής του προβλήτα 6 αλλά και η ολοκλήρωση της μεταφοράς του τελωνείου πλησιέστερα και εντός του λιμανιού.
Μνηστήρες
Παράλληλα το ενδιαφέρον των ξένων εμφανίζεται ζωηρό με ονόματα όπως η Hutchinson από το Χονγκ Κονγκ, η κινεζική Cosco και η Ιταλό-ελβετική Mediterranean Shipping Company να φέρονται ως έτοιμα να καταθέσουν προσφορές καθώς η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή συνιστά μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και για το λιμάνι. Υπενθυμίζεται πως η Hutchison κατά την προηγούμενη προσπάθεια παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ το 2008 είχε προσφέρει 419 εκατ. ευρώ ενώ χαμηλότερη προσφορά είχε πραγματοποιήσει και η Cosco Pacific LTD. Ο λόγος για τον προβλήτα 6 που όμως δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η κατασκευή του σε ωφέλιμο μέγεθος δηλαδή η επέκταση του κατά 600 μέτρα.
Ο 6ος προβλήτας
Για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, του ουσιαστικότερου κομματιού αφού θα προσδώσει στο λιμάνι κρίσιμο μέγεθος, που παρουσίασε εμπλοκή μετά την αδυναμία της μειοδότριας Μοχλός συμφερόντων ομίλου Στέγγου να παρουσιάσει εγγυητική επιστολή η διοίκηση του ΟΛΘ προβλέπεται πως θα πρέπει να υπογράψει με το δεύτερο μειοδότη, ήτοι την εταιρεία "Άκτωρ", κάτι το οποίο δεν έχει ακόμα γίνει εξαιτίας σύμφωνα με πληροφορίες και της αβεβαιότητας που επικράτησε λόγω εκλογών. Άλλες πηγές πάντως υπογραμμίζουν πως την επένδυση θα μπορούσε τελικά να την αναλάβει και ο παραχωρησιούχος κατά το μοντέλο του προβλήτα ΙΙΙ που ανέλαβε η Cosco στον Πειραιά.
Πηγή:Μερική αναδημοσίευση Capital.gr / Ολόκληρο το Άρθρο Εδώ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Εξαγωγές: Αύξηση 3,3%, τον Ιούνιο, με μείωση 18,2% των εισαγωγών

Στο ποσό των 2,479 δισ. ευρώ ανήλθε η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά τον μήνα Ιούνιο 2012, έναντι 3,031 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2011, παρουσιάζοντας μείωση 18,2%, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2011-Ιουνίου 2012 παρουσίασε μείωση 10,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο Ιουλίου 2010- Ιουνίου 2011.
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά τον μήνα Ιούνιο 2012 ανήλθε στο ποσό των 1,418 δισ. ευρώ, έναντι 1,373 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 3,3%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2011-Ιουνίου 2012 παρουσίασε αύξηση 6,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 12μηνο Ιουλίου 2010-Ιουνίου 2011.
Πηγή: Καθημερινή 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

ΕΕΕ εσείς..... έχετε δει τα χάλια του Πειραιά;

ΜΕ λίγα απλά και λιτά λόγια ο Δημήτρης Ρηγόπουλος αναδεικνύει τα ελαττώματα μας , και τον ωχαδερφισμό μας . Σαν Πειραιώτης ζώ καθημερινά τα όσα ποιο κάτω περιγράφονται. 

Ήταν τέτοιες ημέρες πριν από ακριβώς έξι χρόνια, Αύγουστος του 2006, όταν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά παρέδιδε στη χρήση του κοινού τη μεταλλική πεζογέφυρα που συνδέει τον σταθμό των ΗΣΑΠ με το λιμάνι του Πειραιά.
Χωρίς να υπερβάλλουμε ήταν μια μικρή επανάσταση. Γενιές ταξιδιωτών υπέφεραν διασχίζοντας τον περιφερειακό δρόμο του λιμανιού που ειδικά στο ύψος του σταθμού εμφανίζει συχνά μεγάλη κίνηση και οι επιβάτες των πλοίων συνωστίζονταν στα πεζοδρόμια ή μπλοκαρίζονταν ανάμεσα σε μποτιλιαρισμένα οχήματα.
Τι όμορφη αρχή διακοπών και τι συγκλονιστική εικόνα για τους εκατοντάδες χιλιάδες ξένους τουρίστες που χρησιμοποιούν το τρένο του Ηλεκτρικού για να φτάσουν ή να φύγουν από τον Πειραιά. Την ημέρα που παραδόθηκε η πεζογέφυρα πιστέψαμε ότι οι εικόνες της ντροπής είχαν γίνει παρελθόν.
Πριν από λίγες ημέρες διαπίστωσα από πρώτο χέρι αυτό που είχα ήδη ακούσει. Οχι μόνο οι κυλιόμενες σκάλες της πεζογέφυρας δεν λειτουργούσαν καθιστώντας την πρακτικά άχρηστη (ποιος θα ανέβει και θα κατέβει σκαλοπάτια με τις αποσκευές στο χέρι ενώ μπορεί να περάσει τον δρόμο απέναντι;) αλλά η κατάσταση του εξωτερικού χώρου του σταθμού ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Η βρώμα, τα σκουπίδια, οι σπασμένες ζαρντινιέρες, τα γκράφιτι ήταν το «καλώς όρισες» του πρώτου λιμανιού της χώρας σε εκατομμύρια τουρίστες.
Και μετά σκέφτεσαι: στην καρδιά του καλοκαιριού, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν και η ελληνική Πολιτεία, είτε αυτή λέγεται Δήμος Πειραιά, είτε Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, είτε Υπουργείο Τουρισμού, αδυνατεί να διαχειριστεί έναν μικρό πεζόδρομο μεγέθους τριών μεσαίων διαμερισμάτων και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία μιας πεζογέφυρας που στοίχισε στον ελληνικό λαό 2.626.718 ευρώ!
Και όλα αυτά το 2012 που δεν μας έχει μείνει άλλη σοβαρή πηγή έτοιμων εσόδων πέρα από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Κατά τ’ άλλα τα σχέδια για την αναβάθμιση του Πειραιά πάνε κι έρχονται (και μακάρι να υλοποιηθούν) και η κ. Κεφαλογιάννη δίνει συνεντεύξεις (ορθώς) για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Αλλά ας βάλουμε προτεραιότητες: η εικόνα έξω από τον σταθμό των ΗΣΑΠ μας προσβάλλει και δεν μας αξίζει. Αν υπάρχει κράτος μέσα σε δύο ημέρες ο πεζόδρομος πρέπει να είναι το πιο όμορφο μέρος στον Πειραιά.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

SILO ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Αλλάζει όψη το silo στον ΟΛΠ

Έντονο ενδιαφέρον επιδεικνύεται για το διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που αφορά στη μετατροπή του παλαιού κτηρίου αποθήκης σιτηρών (silo) σε μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Το φάκελο της προκήρυξης, κατά τη διάρκεια της προθεσμίας που έληξε χθες, παρέλαβαν 1.744 αρχιτεκτονικά γραφεία από 88 χώρες. Οσοι αποφασίσουν να διαγωνισθούν θα πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι 23 Οκτωβρίου 2012, ενώ η Επιτροπή Απονομής των Βραβείων με πρόεδρο τον ομότιμο καθηγητή αρχιτεκτονικής και τ. πρύτανη, Δημήτρη Φατούρο, θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της το Δεκέμβριο.
Η Πολιτιστική Ακτή Πειραιά αποτελεί, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, τη μεγαλύτερη παρέμβαση πολιτισμού και τουρισμού στην Αττική, αφού στο χώρο που έχει παραχωρηθεί από τον ΟΛΠ Α.Ε., έκτασης 180.000 τ.μ., θα δημιουργηθούν μουσεία, θεματικά πάρκα και υπαίθριοι χώροι πολιτισμού και αναψυχής. Χώροι που όπως τονίζει ο ΟΛΠ θα είναι προσβάσιμοι στους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους επιβάτες της κρουαζιέρας.
Σε ένα από τα μουσεία, το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, θα συγκεντρωθεί ο αρχαιολογικός πλούτος που έχει βρεθεί μέσα στη θάλασσα. Το μουσειολογικό πρόγραμμα, το οποίο καταρτίστηκε από τη Δ/ση Ενάλιων Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ και ενεκρίθη από τον υπουργό Πολιτισμού, αποτελεί τη βάση του μοναδικού στη χώρα μας υπό ίδρυση Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
«Με τον προκηρυχθέντα διαγωνισμό αφενός διασώζεται ένα βιομηχανικό μνημείο του Μεσοπολέμου και αφετέρου αποκτά ο Πειραιάς ένα μοναδικό στο είδος του στη Μεσόγειο μουσείο», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
Ηδη όλα σχεδόν τα προβλεπόμενα από το masterplan έργα ανάπτυξης της Πολιτιστικής Ακτής βρίσκονται σε εξέλιξη. Πρόκειται για το 
  • Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο SILO, το 
  • Ιστορικό Αρχείο ΟΛΠ και το 
  • Μουσείο Μετανάστευσης στην Πέτρινη Αποθήκη, το 
  • Θεματικό Μουσείο Λιμένων στο Καστράκι, το 
  • Θεματικό Πάρκο στις Αποθήκες, την
  • ανάπλαση αρχαιολογικού χώρου Ηετιώνιων Πυλών, και το 
  • Πάρκο Δραπετσώνας.
Πηγή: MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .

Tel :6977636709

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Απαγόρευση εισαγωγής φορτίων τροφίμων

Δύο φορτία μπανάνας προέλευσης Ισημερινού κι ένα φορτίο με σιρόπια από την Τουρκία, μπλόκαραν στα Τελωνεία του Πειραιά οι γεωπόνοι της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, που συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς τη μάχη των ελέγχων σε όλα τα σημεία εμπορίας και διακίνησης τροφίμων για την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Ειδικότερα, μετά από έλεγχο στο Ε’ Τελωνείο, οι γεωπόνοι της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα σε 70.330 κιλά μπανάνας προέλευσης Ισημερινού. Το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο για κατανάλωση σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, καθώς βρέθηκε με καρπούς ποιοτικά υποβαθμισμένους (σάπιοι και υπερώριμοι).
Το φορτίο από την Τουρκία εισήχθη μέσω του ΣΤ΄ Τελωνείου και είχε βάρος 800 κιλών. Η είσοδός του στη χώρα απαγορεύτηκε καθώς μετά από έλεγχο που έγινε αλλά και χημική ανάλυση από την Γ’ Χημική Υπηρεσία Πειραιά, διαπιστώθηκε ότι το σιρόπι περιείχε τις τεχνητές γλυκαντικές ύλες Ε-950, Ε-951, Ε-952 και Ε-954, οι οποίες απαγορεύονται για την κατηγορία του τροφίμου αυτού.
Για την υπόθεση η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά ενημέρωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Πειραιά.
Πηγή:PortNet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος, Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Τα τελωνεία της ΕΕ παρακρατούν πάνω από 100 εκ. προϊόντα απομίμησης στα σύνορα

Το 2011 τα τελωνεία της ΕΕ παρακράτησαν περίπου 115 εκατομμύρια προϊόντα για τα οποία υπάρχουν υπόνοιες ότι παραβιάζουν τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) έναντι 103 εκατομμυρίων το 2010. Ο αριθμός των περιπτώσεων ανάσχεσης προϊόντων αυξήθηκε κατά 15% σε σύγκριση με το 2010. Η αξία των ανασχεθέντων εμπορευμάτων αντιπροσωπεύει περίπου 1,3 δισ. ευρώ έναντι 1,1 δισ. ευρώ το 2010, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Επιτροπής για την ανάληψη τελωνειακών ενεργειών για την επιβολή των ΔΔΙ. Οι σημαντικότερες κατηγορίες προϊόντων που κατασχέθηκαν από τα τελωνεία ήταν φάρμακα (24%), υλικά συσκευασίας (21%) και τσιγάρα (18%). Τα προϊόντα καθημερινής χρήσης και τα προϊόντα που θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών αντιπροσώπευαν συνολικά 28,6% του συνολικού ποσού των παρακρατηθέντων προϊόντων, έναντι 14,5% το 2010. Η αύξηση του αριθμού των παρακρατηθέντων ταχυδρομικών δεμάτων συνεχίστηκε το 2011, όπου 36% των παρακρατηθέντων ειδών ήταν φάρμακα.
Ο αρμόδιος Επίτροπος για τη φορολογία, τα τελωνεία, την καταπολέμηση της απάτης και τον έλεγχο, κ. Algirdas Šemeta δήλωσε τα εξής: «Τα τελωνεία αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας της ΕΕ κατά των προϊόντων απομίμησης/παραποίησης που απειλούν την ασφάλεια των πολιτών μας και υπονομεύουν τις νόμιμες επιχειρήσεις. Η σημερινή έκθεση δείχνει την ένταση και τη σημασία του έργου που επιτελούν τα τελωνεία στον τομέα αυτόν. Θα συνεχίσω να πιέζω για ακόμη μεγαλύτερη προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στην Ευρώπη, με τις εργασίες μας με τους διεθνείς εταίρους, τη βιομηχανία και τα κράτη μέλη».
Διαβάστε την νομοθεσία σχετικά με τα παραποιημένα !!!
Πηγή:Agrotypos
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Κινεζο-ισραηλινή συνεργασία στις μεταφορές

Eilat Port Israel 
 Είδαν κι απόειδαν με την Ελλάδα και στράφηκαν στο Ισραήλ. Ο λόγος για την ιστορικής σημασίας συμφωνία, που σύναψε στις αρχές του μήνα το Ισραήλ με τη Κίνα, για να αναπτύξουν από κοινού, τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Ashbob και Haifa με το Eilat.
Πρόκειται για ένα ουσιαστικά σιδηροδρομικό κανάλι, η στρατηγική σημασία του οποίου και για τις συνδυασμένες μεταφορές, μέλλεται να αναδειχθεί, στην περίπτωση που υπάρξει γενικότερη ανάφλεξη στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και όχι μόνο.
Οι δυο πλευρές έχουν συμφωνήσει σε ευέλικτο σχήμα συμφωνίας ώστε να αποφευχθούν νομικής και γραφειοκρατικής φύσεως προβλήματα που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν το όλο project η υλοποίηση του οποίου, προβλέπεται σε σφιχτά χρονικά περιθώρια.
Το αποτελεσματικό της δράσης για την υλοποίηση του εν λόγω project, στα σφιχτά όπως προαναφέρθηκε χρονικά περιθώρια, φαίνεται ότι έχει εγγυηθεί η κινεζική πλευρά, η συνέπεια της οποίας έχει καταδειχθεί σε μια σειρά επενδυτικών δραστηριοτήτων ανά τον κόσμο μεταξύ των οποίων και αυτή στον Πειραιά, από την κινεζικών συμφερόντων εταιρεία Cosco, η οποία ως γνωστόν μέσω της PCT υλοποίησε και υλοποιεί αναπτυξιακά επενδυτικά προγράμματα στον λιμενικό τομέα ευθύνης της.

Πηγή: TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709




Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

«Βυθίζονται» τα έσοδα στα τελωνεία της χώρας

Ο περιορισμός της οικονομικής δραστηριότητας στην ελληνική αγορά λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει σε πολυετή ύφεση πιστοποιείται απολύτως από τα στοιχεία των τελωνείων της χώρας. Οι συνολικές εισπράξεις όλων των ελληνικών τελωνείων στο πρώτο εξάμηνο του 2012 έφτασαν τα 6,408 δισ. ευρώ μειωμένα κατά 6,49% (444,8 εκατ. ευρώ), έναντι των 6,853 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2011.
Αυτά είναι τα στοιχεία που παρουσίασαν χτες οι εργαζόμενοι στα τελωνεία, κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος με τίτλο «Διακίνηση καυσίμων, λαθρεμπόριο, καθορισμός συντελεστών ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης». Οπως υποστήριξε ο πρόεδρος των τελωνειακών Δημήτρης Τριμπόνιας, το ελληνικό Δημόσιο έχει απολέσει 1,5 δισ. ευρώ μόνο από τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης, που σημειώθηκε και ως απόρροια της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι εισπράξεις του ΕΦΚ από το εμπόριο αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν πέρυσι στα 101 εκατ. ευρώ, από 907,8 εκατ. το 2004, ενώ η πτώση συνεχίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2012, οπότε οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν τα 25,8 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 74,4% σε σχέση με πέρσι.
Στο χώρο του πετρελαίου κίνησης, η κατανάλωση μειώθηκε από τα 3,7 εκατ. χιλιόλιτρα το 2009 στα 2 - 2,5 εκατ. χιλιόλιτρα περίπου, ενώ η κινητικότητα που παρατηρήθηκε σε εκείνο της θέρμανσης είναι -κατά τον κ. Τριμπόνια- πλασματική, καθώς πολλοί πολίτες έσπευσαν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους, ώστε να προλάβουν την αύξηση τιμών που θα προκύψει από τον ερχόμενο Οκτώβριο, λόγω της εξίσωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης.
Ο ίδιος πρότεινε την καθιέρωση τριών διαφορετικών συντελεστών ΕΦΚ, ενός μηδενικού για τη ναυτιλία, ενός ενιαίου (60 - 100 ευρώ / χιλιόλιτρο) για τις υπόλοιπες χρήσεις και ενός υψηλού μόνο για τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και τα σκάφη αναψυχής.
Επίσης, πρότεινε την κατάργηση όλων των προβλεπόμενων επιστροφών από ΕΦΚ και τη διατήρηση μόνο στοχευμένων ατελειών (μη καταβολής τέλους), σε ειδικές κατηγορίες. 
Για το μέγα θέμα της λαθρεμπορίας καυσίμων ο κ. Τριμπόνιας διευκρίνισε στον «Α» ότι ασφαλώς και πρέπει να καταπολεμηθεί, αλλά ταυτόχρονα υποστήριξε ότι οι εκτιμήσεις συγκλίνουν πως το φαινόμενο είναι μικρότερο απ’ ό,τι αφήνουν κατά καιρούς να εννοηθεί κάποιοι υποτιθέμενοι αρμόδιοι, κυρίως από το πολιτικό προσωπικό.
Πάντως, γενικότερα οι ΕΦΚ δε δείχνουν να αποδίδουν τα τελευταία χρόνια, λόγω του περιορισμού της κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον ΕΦΚ στα οινοπνευματώδη στο α' εξάμηνο του 2012 στα δημόσια ταμεία εισέρρευσαν 179,7 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 61% σε σχέση με πέρσι, ενώ από τα καπνικά προϊόντα οι εισπράξεις σε επίπεδο εξαμήνου ήταν 1,63 δισ. ευρώ και υπολείπονταν κατά 57,8% έναντι της περσινής επιδόσεως.
Πηγή: Αγγελιοφόρος 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Καταδικάστηκε ο ένας τελωνειακός

Σε 17 μήνες φυλάκισης με τριετή αναστολή καταδικάστηκε οπροϊστάμενος του τελωνείου Ορεστιάδας, για τα αδικήματα της απείθειας και της απιστίας.
Η δίκη ολοκληρώθηκε στίς 05/07/12 στο μονομελές πλημμελειοδικείο Ορεστιάδας.
Το δικαστήριο έκρινε αθώο τον άλλο τελωνειακό ο οποίος κατηγορούνταν για τα ίδια αδικήματα.
Οι δύο τελωνειακοί συνελήφθησαν από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος ύστερα από έρευνα του ΣΔΟΕ σε φορτηγό που μετέφερε εμπορεύματα στη Βουλγαρία, αλλά επέστρεψε σε περιοχή κοντά στο τελωνείο Ορεστιάδας, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών στο τελωνείο.
Το ΣΔΟΕ ξεκίνησε να ερευνά την υπόθεση από το Σάββατο το μεσημέρι.
Όπως αναφέρθηκε στη δίκη ζητήθηκε από τελωνειακούς της Ορεστιάδας να συντάξουν καταλογιστική πράξη για λαθρεμπόριο βάσει του τελωνειακού κώδικα.
Οι δύο κατηγορούμενοι τελωνειακοί δεν συνέταξαν αμέσως την καταλογιστική πράξη και το ΣΔΟΕ τους συνέλαβε.
Οι τελωνειακοί ισχυρίστηκαν ότι ενήργησαν νόμιμα κι ότι δεν μπορούσαν αμέσως να συντάξουν την πράξη καθώς έπρεπε να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδικασία.
Τελικά το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον προϊστάμενο του τελωνείου Ορεστιάδας, ο οποίος άσκησε έφεση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας στο ΣΔΟΕ ενημερώθηκε και ο οικονομικός εισαγγελέας κ. Πεπόνης.

Πηγή: Θρακικα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Συλλήψεις τελωνειακών στην Ορεστιάδα

Σε πάνω από δέκα δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο υπολογίζονται τα διαφυγόντα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τις εικονικές εισαγωγές εμπορευμάτων... στην Ελλάδα από την Τουρκία.
Χιλιάδες φορτία με εμπορεύματα που περνούσαν τα ελληνοτουρκικά σύνορα και είχαν ως προορισμό τη χώρα μας εκτελωνίζονταν μόνο κατά το 1/3, με το υπόλοιπο να εμφανίζεται ως εικονική εξαγωγή προς τη Βουλγαρία, και στη συνέχεια πωλούνταν «μαύρα» σε υπαίθριες αγορές σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι έρευνες του ΣΔΟΕ «έδειξαν» ότι το κύκλωμα που κινούσε τα νήματα και «μεταμόρφωνε» τα εμπορεύματα σε εξαγώγιμα δρούσε στο τελωνείο της Ορεστιάδας Έβρου.
Από άνδρες του ΣΔΟΕ και της ΕΛ.ΑΣ. συνελήφθησαν ο διευθυντής του τελωνείου και ο προϊστάμενος του Τμήματος Δικαστικού του ίδιου τελωνείου, οι οποίοι κάθονται σήμερα το μεσημέρι στο εδώλιο του αυτοφώρου με τις κατηγορίες της απιστίας προς την υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος.
Η αντίστροφη μέτρηση για τη σύλληψή τους ξεκίνησε μετά τον εντοπισμό ενός φορτίου με υφάσματα την περασμένη Παρασκευή, για το οποίο διαπιστώθηκε ότι περνούσε αδασμολόγητο στη χώρα και παρέμεινε σ` αυτήν, ενώ είχε δηλωθεί το τράνζιτ πέρασμά του με προορισμό τη Βουλγαρία.
Στελέχη του ΣΔΟΕ, τα οποία παρακολουθούν για καιρό τα τεκταινόμενα στον Έβρο, εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη κομπίνα γίνεται συστηματικά επί χρόνια, με τεράστιες απώλειες για το Δημόσιο από Φ.Π.Α. και δασμούς. Ενδεικτικό της ζημιάς που έχει καταγραφεί είναι ότι, όπως υπολογίζεται, κάθε δίμηνο περνούν από τα τελωνεία των ελληνοτουρκικών συνόρων περίπου 6.000 φορτία.
Το «κλειδί» για την πραγματοποίηση της κομπίνας είναι η εκμετάλλευση του «καθεστώτος τράνζιτ», καθώς τα προϊόντα που εισάγονται από την Τουρκία και έχουν προορισμό τη Βουλγαρία διέρχονται από το ελληνικό έδαφος, χωρίς να πρέπει να καταβληθούν Φ.Π.Α., φόροι και δασμοί.
Εκμεταλλευόμενοι το συγκεκριμένο καθεστώς, τελωνειακοί στον Έβρο φέρονται πως έστησαν κύκλωμα, εκτελωνίζοντας κανονικά το 1/3 εισαγόμενων προς την Ελλάδα προϊόντων και εμφανίζοντας τα υπόλοιπα 2/3 ως φορτία που διέρχονται τράνζιτ με κατάληξη τη Βουλγαρία.
Αυτά όμως έφθαναν μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, χωρίς να τα περάσουν ποτέ, και διοχετεύονταν στις υπαίθριες αγορές, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται το Δημόσιο από τη μη καταβολή Φ.Π.Α. και τα μέλη του κυκλώματος να αποκομίζουν κέρδη εκατομμυρίων ευρώ.
Κάτι ανάλογο συνέβη και την προηγούμενη Παρασκευή. Ένα φορτίο πέρασε από τον μεθοριακό σταθμό των Κήπων και κατευθύνθηκε στην Ορεστιάδα. Περνώντας από το εκεί τελωνείο, εκδόθηκαν παραστατικά για δήθεν τράνζιτ διέλευση προς τη Βουλγαρία.
Το φορτηγό, ωστόσο, συνέχισε την πορεία του βόρεια, έφτασε μέχρι το Ορμένιο, αλλά δεν πέρασε τα σύνορα και επέστρεψε στην Ορεστιάδα. Οι άνδρες του ΣΔΟΕ που παρακολουθούσαν τη διαδρομή του, το σταμάτησαν και ζήτησαν να το ελέγξουν.
Οι δύο τελωνειακοί (ο διευθυντής του τελωνείου και ο προϊστάμενος του Τμήματος Δικαστικού) φέρονται πως παρενέβησαν, για να καλύψουν τις δικές τους ενέργειες, λέγοντας στους ελεγκτές πως ο συγκεκριμένος οδηγός απλώς είχε ξεχάσει κάποια χαρτιά και επέστρεψε για να τα πάρει. Μόνο από το συγκεκριμένο φορτίο οι απώλειες για το ελληνικό Δημόσιο από τη μη καταβολή δασμών και Φ.Π.Α. ανέρχονται σε 4.000 ευρώ.

Πηγή: Διαδίκτυο
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709




Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Μουσουρούλης: "Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων"

ΟΛΘ 
Ο Άνθρωπος είναι σαφής και κυνικός : Θα πουληθούν ή θα παραχωρηθούν !!! . Αυτή είναι η Κυβερνητική Πολιτική 

"Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων από τις διοικήσεις" επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης σε δηλώσεις του μία μέρα μετά τη συνάντηση με τον επικεφαλής της Task Force Χορστ Ράιχενμπαχ.
«Η διεθνής εμπειρία είναι πολύ σημαντική και μπορεί να εξαχθεί στο ελληνικό σύστημα», δήλωσε ο κ. Μουσουρούλης στο ρ/σ Βήμα FM και ερωτηθείς για τυχόν αντιρρήσεις από διοικήσεις των Οργανισμών, ξεκαθάρισε:
«Εγώ δεν έχω έρθει εδώ, και νομίζω δεν είναι αυτή η εντολή μου, να κάνω τον διαιτητή αντικρουόμενων απόψεων, αν υπάρχουν.
ΟΛΠ CAR TERMINAL
 Εγώ γνωρίζω ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης, ποιο είναι το πλαίσιο της προγραμματικής σύγκλισης των τριών κομμάτων και πάνω σ' αυτό θα κινηθώ. Αυτός είναι ο καμβάς αυτής της κυβέρνησης. Όποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ' αυτόν τον καμβά ή θα προσαρμοστεί, προκειμένου να ανταποκριθεί ή θα αποχωρήσει. Είναι σαφές. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι το διαφορετικό. Αλλά δεν έχω τέτοια αίσθηση, ότι κάθε λιμάνι χαράζει τη στρατηγική του ή τον καημό του».
Πηγή:MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709