Συνολικά διακινήθηκαν 1.053.000 κοντέινερ έναντι 484.000 κοντέινερ στο αντίστοιχο διάστημα του 2011. Πρόκειται για αύξηση 117,5%, τη μεγαλύτερη ανάμεσα στα άλλα τρία υπερπόντια τέρμιναλ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο κινεζικός όμιλος, ένα στη βόρεια Αφρική και δύο στην Ευρώπη. Τον Ιούνιο η διακίνηση από τον Πειραιά αυξήθηκε κατά 69,5% με τη μεταφορά 178.000 κοντέινερ έναντι 105.000 το 2011.
Σύμφωνα με την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco οι Κινέζοι έχουν την υποχρέωση μέσα στο 2012 να διακινήσουν από τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ, επομένως με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου έχουν ήδη πετύχει το μεγαλύτερο μέρος αυτού του συμβατικού τους στόχου. Για το 2013 η Cosco θα πρέπει να διακινήσει από τον Πειραιά 1,7 εκατ. κοντέινερ.
Το Σουέζ
Μεταξύ των υπερπόντιων τέρμιναλ της Cosco την πρώτη θέση συνεχίζει να καταλαμβάνει ο σταθμός του Σουέζ στην Αίγυπτο από όπου το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν 1.435.000 κοντέινερ έναντι 1.516.000 κοντέινερ στο αντίστοιχο διάστημα του 2011, οπότε το 2012 παρατηρήθηκε μείωση 5,4%. Από τον σταθμό της Νάπολης στην Ιταλία οι Κινέζοι διακίνησαν 661.700 κοντέινερ, αύξηση 28,8% σε σχέση με το 2011 ενώ από την Αμβέρσα διακίνησε 607.600 κοντέινερ σημειώνοντας μείωση 9,5%. Συνολικά η Cosco από τα τέσσερα υπερπόντια τέρμιναλ διακίνησε στο πρώτο εξάμηνο του 2012 26.876.000 κοντέινερ αυξημένα κατά 10,8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709