Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Εκκληση ΣΕΒΕ να μην κλείσουν τα τελωνεία

Την ανησυχία της για το πλήγμα που είναι δυνατόν να δεχθούν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις από τις κινητοποιήσεις των τελωνειακών που ξεκινούν σήμερα εκφράζει με ανακοίνωσή της η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δημήτρης Λακασάς, και οι συνεργάτες του σε ανακοίνωση που εξέδωσαν ζητούν να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην κλείσει κανένα τελωνείο.

«Τα μέτρα θα πρέπει να αφορούν πρωτίστως τη με κάθε τρόπο και μέσο διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των τελωνείων και όλων των άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου που σχετίζονται με τις εξαγωγές, όπως των υπηρεσιών αγροτικής οικονομίας, κτηνιατρικής και αλιείας των περιφερειών της χώρας, ώστε να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα η επιχειρηματική, παραγωγική, εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα», σημειώνει ο σύνδεσμος στην ανακοίνωσή του.
Παράλληλα, ο ΣΕΒΕ ζητά να επιταχυνθούν όλες εκείνες οι διαδικασίες και οι θεσμοί που προβλέπονται στις κοινοτικές διατάξεις προς διευκόλυνση του διεθνούς εμπορίου και της ανταγωνιστικότητας και αφορούν τουλάχιστον τις καλά οργανωμένες επιχειρήσεις με συστηματική εξαγωγική δραστηριότητα.
Πρόκειται για θεσμούς που ισχύουν εδώ και χρόνια σε άλλες χώρες - μέλη της ΕΕ, όπως οι θεσμοί του εγκεκριμένου εξαγωγέα και του εγκεκριμένου εμπόρου νωπών και η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση των σχετικών διαδικασιών ώστε να μειωθεί ο φόρτος εργασίας των δημόσιων υπηρεσιών με παράλληλη ανάληψη αυξημένης ευθύνης εκ μέρους των αξιόπιστων επιχειρήσεων.
Οι ζημίες
«Κατανοούμε τις θυσίες που όλοι έχουμε κληθεί να κάνουμε για τη βελτίωση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας και την έξοδό της από την ύφεση και την κρίση, αλλά εκφράζουμε την αγωνία των επιχειρηματιών, των βιοτεχνών, των επαγγελματιών και του προσωπικού τους που έχουν αποθέσει τις τελευταίες τους ελπίδες στην εξωστρεφή δραστηριότητά τους, για τη διεκπεραίωση μάλιστα της οποίας επιβαρύνονται οι ίδιοι (ΔΕΤΕ, ανταποδοτικά τέλη για ποιοτικούς και φυτοϋγειονομικούς ελέγχους κ.λπ.)», σημειώνει.
 Και καταλήγει:
«Δυστυχώς, οι επιχειρηματίες και ιδίως οι εξαγωγείς είναι αυτοί που θα υποστούν για μια ακόμη φορά τις συνέπειες των κινητοποιήσεων άλλων ομάδων συμφερόντων, με άμεσες και έμμεσες ζημίες, πολλές από τις οποίες δεν είναι δυνατό να αποτιμηθούν, όπως η απώλεια πελατών εξωτερικού, ούτε βεβαίως να διεκδικηθούν με αξιώσεις στο μέλλον. Ζημίες που μπορεί να κλονίσουν ακόμη και την επιβίωση μιας επιχείρησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον επιχειρηματία, την οικογένεια και τους εργαζομένους του».
Πηγή:Αγγελιοφόρος
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

2/01/2012 - Η επίσημη πρώτη της PCDC

Οι Αποθήκες όπως ήταν 12 ημέρες
πριν. 
Την 2α /01/2012 προσανατολίζετε η PCDC Θυγατρική της cosco να ξεκινήσει την παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες της.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες εντός των προσεχών ημερών η διοίκηση της ΣΕΠ - PCT θα έχει συνάντηση με όλους τους Forwaders που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Πειραιά και όχι μόνο να τους ενημερώσει σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες , αλλά και με την τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας που πάντα με τις πληροφορίες θα είναι πολύ ανταγωνιστικές ή μάλλον  για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους δεν θα έχουν καμία σχέση με τις μέχρι τώρα τιμές, πρακτορειακών και αποθηκεύτρων . Ήδη την επόμενη εβδομάδα η κατασκευάστρια εταιρεία παραδίδει το έργο και η αποθήκη θα αρχίσει να δέχεται τα πρώτα Containers προς εκκένωση .
Σύμφωνα με την μέχρι τώρα ανακοίνωση της εταιρείας η δραστηριότητα της PCDC θα είναι:
  • Εκκενοπληρώσεις groupage containers και Tir
  • Φορτοεκφορτώσεις και αποθηκεύσεις γενικού φορτίου.
  • Φορτοεκφορτώσεις και αποθηκεύσεις ΙΜΟ φορτίων
  • Φορτοεκφορτώσεις και αποθηκεύσεις προϊόντων ψύξης 
Οι εγκαταστάσεις  βρίσκονται μέσα στην  ελεύθερη ζώνη του λιμανιού και οι Εκκενοπληρώσεις , φορτοεκφορτώσεις  των Containers, Tir και λοιπών μέσων θα γίνονται στην αποθήκη απευθείας.χωρίς διατυπώσεις . Επίσης στο ισόγειο του Ε' τελωνείου  η εταιρεία  θα ανοίξει  γραφείο εξυπηρέτησης χρηστών για  " Βεβαιώσεις και εξοφλήσεις"  διασαφήσεων με on Line σύνδεση της αποθήκης.  
Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων .

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Βροχή ακυρώσεων παραγγελιών για εφοδιασμούς πλοίων

Τα τελωνεία «σφραγίζουν» τις εργάσιμες ημέρες όταν τελειώνει το ωράριο εργασίας και δεν λειτουργούν καθόλου τα Σαββατοκύριακα. Μεγάλη κερδισμένη βγαίνει η Τουρκία.

Με «βροχή» ακυρώσεων παραγγελιών για εφοδιασμούς πλοίων ξένων εταιρειών βρίσκονται οι ελληνικές επιχειρήσεις εφοδιασμού από τις αρχές Νοεμβρίου με την εφαρμογή της εφεδρείας και τις συνταξιοδοτήσεις στα τελωνεία.
Οι ακυρώσεις προσεγγίζουν πλέον και το 50% ενώ εκφράζονται έντονα φόβοι ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί προκαλώντας μεγάλη οικονομική «αιμορραγία» σε έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παραναυτιλιακής αγοράς του Πειραιά.
Σε 24ωρη βάση
Αιτία είναι ότι τα τελωνεία «σφραγίζουν» τις εργάσιμες ημέρες όταν τελειώνει το ωράριο εργασίας και δεν λειτουργούν καθόλου τα Σαββατοκύριακα.
Πρακτικά δηλαδή από το μεσημέρι της Παρασκευής έως το πρωί της Δευτέρας οι ελληνικές εταιρείες δεν είναι δυνατό να προχωρήσουν σε εφοδιασμούς πλοίων, ενώ όπως είναι γνωστό, το εμπορικό λιμάνι λειτουργεί και δέχεται πλοία σε 24ωρη βάση.
Η μεγάλη κερδισμένη από αυτή την κατάσταση είναι η Τουρκία με τις εταιρείες της να βλέπουν την πίτα της αγοράς τους να αυξάνεται και ενώ έχουν ήδη τη δυνατότητα πώλησης φθηνότερων υπηρεσιών με την υπαγωγή πολλών εφοδίων (π.χ. τροφοεφόδια) που αγοράζουν τα πλοία σε καθεστώς τράνζιτ. Σύμφωνα με επικεφαλείς ορισμένων από τις σημαντικότερες επιχειρήσεις του κλάδου, ο οποίος είναι εξαγωγικός σε ποσοστό 98%, ιδιαίτερα οξυμένα είναι τα προβλήματα από την 1η Νοεμβρίου στο Ε Τελωνείο του Πειραιά το οποίο δέχεται όλη την κίνηση από την προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων της Cosco.
Τις καθημερινές, μετά το τέλος του κανονικού ωραρίου λειτουργίας η κίνηση στην κυριολεξία ερημώνει. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο οκτώ στα είκοσι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επρόκειτο να εφοδιαστούν από τον Πειραιά, ειδοποίησαν ότι ακυρώνουν τον εφοδιασμό τους από την ελληνική αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Vanos, Δημήτρης Βάνος, σημειώνει ότι τα προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί είναι σοβαρά και πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα διότι δεν είναι δυνατό στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα μας όταν οι επιχειρήσεις προσπαθούν να επιβιώσουν να μη δίνονται άμεσα λύσεις από το επίσημο κράτος.
Μάλιστα οι εταιρείες εφοδιασμού πλοίων εκφράζουν έντονους φόβους ότι, η κατάσταση θα επιδεινωθεί καθώς η έλλειψη προσωπικού θα επεκταθεί σε όλες τις πύλες του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά μέχρι την Ελευσίνα.
Επιπλέον υπολογίζουν ότι μέσα σε ένα χρόνο το λιμάνι δεν λειτούργησε συνολικά για 82 μέρες λόγω διάφορων κινητοποιήσεων και απεργιών.
Οκτώ ημερήσιες στάσεις εργασίας σε όλες τις τελωνειακές μονάδες -εκτός αυτών που λειτουργούν σε 24ωρη βάση- αποφάσισε να προκηρύξει για τις επόμενες μέρες το γενικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος. Οι στάσεις θα πραγματοποιούνται από τις 7 Δεκεμβρίου έως και τις 16 Δεκεμβρίου από 05:00 - 07:30 και από 15:30-20:00.
Πηγή:Ημερησία
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Υπό διάλυση εφορίες και τελωνεία

«Στο Τελωνείο Κήπων στον Εβρο έχουν µείνει 20 άτοµα για να ελέγχουν 250 φορτηγά που περνούν µαζί µε χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα κάθε 24ωρο. Τη νύχτα µένουν δύο ή τρεις. Απέναντι στην Τουρκία, στο ίδιο σηµείο, υπηρετούν 104 τελωνειακοί. Εχουν µηχάνηµα στο οποίο µπαίνουν τα φορτηγά, τα σκανάρουν µε ακτίνες και βλέπουν ακόµη και τα υγρά στην µπαταρία. Στην ελληνική πλευρά ο εξοπλισµός για να αντιµετωπιστεί το εµπόριο ναρκωτικών είναι µόνο κατσαβίδια και κοπίδια». Αυτά δηλώνει µιλώντας στο «Βήµα» τελωνειακός υπάλληλος που υπηρετεί στη Βόρεια Ελλάδα και ζήτησε να µην κατονοµαστεί. Οι οργανικές θέσεις τελωνειακών στους Κήπους ήταν κάποτε 65.

Φορολογικοί παράδεισοι και φρένο στις εξαγωγές
Ουίσκι Βουλγαρίας με χαμηλό φόρο πίνει η Βόρεια Ελλάδα λόγω ανεπάρκειας των τελωνειακών ελέγχων
«Αυτό που θα συµβεί στον φοροεισπρακτικό µηχανισµό της χώρας τις επόµενες εβδοµάδες θα είναι η πλήρης κατάρρευση» δηλώνει στο «Βήµα» υπάλληλος του υπουργείου Οικονοµικών.
Το ίδιο πρόσωπο υποστηρίζει ότι η πρόταση για τη συγχώνευση 80 εφοριών, µε περίπου 800 υπαλλήλους η καθεµιά, οι οποίες συνεισφέρουν κάτω από το 1% των εσόδων, δεν έγινε δεκτή. Αντιθέτως, σηµειώνει ότι υπάρχουν ακόµη εφορίες που λειτουργούν ως «φορολογικοί παράδεισοι». Τυχαίο το παράδειγμα:
Εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Τρίπολη δηλώνει ως έδρα τη ∆ηµητσάνα και υποκατάστηµα στην Τρίπολη. Η εταιρεία ελέγχεται από τη ∆ΟΥ ∆ηµητσάνας όπου υπηρετούν µόλις δύο υπάλληλοι, οι οποίοι αδυνατούν να ελέγξουν το πλήθος των µεγάλων εταιρειών που δήλωσαν (όλως τυχαίως) ως έδρα τη ∆ηµητσάνα και δραστηριοποιούνται σε άλλες περιοχές.
Την ίδια στιγµή στο µεγαλύτερο τελωνείο της Βόρειας Ελλάδας, αυτό της Θεσσαλονίκης, υπηρετούν µόλις 47 υπάλληλοι. Βασική λειτουργία του είναι η εξυπηρέτηση των εξαγωγών οι οποίες έχουν «φρενάρει» λόγω έλλειψης προσωπικού. Οι ουρές είναι ατελείωτες και ο Σύνδεσµος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος έχει ενηµερωθεί αρµοδίως για τις περιορισµένες δυνατότητες του τελωνείου να εξυπηρετήσει τα µέλη του!
«Σήµερα δεν υπάρχει δυνατότητα της Υπηρεσίας να ανταποκριθεί στο έργο που έχει αναλάβει, κυρίως λόγω του περιορισµένου αριθµού των υπαλλήλων» δηλώνει στο «Βήµα» ο πρόεδρος της Οµοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος κ. Δ. Τριµπόνιας αναφερόµενος στο σύνολο των τελωνείων. Το πιο πρόσφατο πρόβληµα εντοπίζεται επίσης στη Βόρεια Ελλάδα.
Αφορά τη λαθραία εισαγωγή γνήσιων οινοπνευµατωδών ποτών από τη Βουλγαρία, όπου ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι πλέον πολύ χαµηλότερος από ό,τι την Ελλάδα.
«Ο φόρος για το ίδιο ουίσκι είναι 10 ευρώ στην Ελλάδα και 3 ευρώ στη Βουλγαρία» εξηγεί τελωνειακός. Κάπως έτσι ένα µεγάλο µέρος της Βόρειας Ελλάδας πίνει ουίσκι µε χαµηλό φόρο κατανάλωσης το οποίο εισήχθη παρανόµως από τη Βουλγαρία.
Για την καταπολέµηση του φαινοµένου συστήθηκε κλιµάκιο τελωνειακών στον Προµαχώνα το οποίο στελεχώνεται από οκτώ τελωνειακούς. Τις περισσότερες νύχτες όµως υπηρετεί στη βάρδια µόνο ένας υπάλληλος.
Και όπως συµβαίνει στους Κήπους Εβρου, οι γεφυροπλάστιγγες πάνω στις οποίες ελέγχονται τα φορτηγά µε ειδικές ακτίνες υπάρχουν µόνο από την άλλη πλευρά. «Οι Βούλγαροι διαθέτουν σκάνερ από το 2009» σηµειώνει τελωνειακός υπάλληλος µε γνώση της υπόθεσης...

Πηγή: Το Βήμα
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Στάσεις εργασίας οι Τελωνειακοί

Σε στάσεις εργασίας προχωρούν οι τελωνειακοί υπάλληλοι της χώρας μετά την περικοπή των ΔΕΤΕ .
Οι στάσεις εργασίας αρχίζουν την Τετάρτη 7/12/2011 και  για 8 ημέρες ήτοι μέχρι 16/12/2011 .
Οι ώρες των στάσεων εργασίας είναι : 05,00 πμ έως 7,30 πμ  και από 3,30 μμ έως 8,00 μμ
Εδώ η ανακοίνωση της ΟΤΥΕ .
Κάντε κλικ στην εικόνα να δείτε το αρχικό μέγεθος 

Πηγή: ΟΤΥΕ
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

«Πράσινο φως» για επενδύσεις στο λιμάνι Πειραιά

Το πρώτο «πράσινο φως» για την επέκταση της νότιας πλευράς του επιβατικού λιμένα Πειραιά και τη δημιουργία ξενοδοχείων 5 αστέρων, την «παγόδα» του ΟΛΠ, έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι υπηρεσίες του υπουργείου καταρχήν έκριναν θετικά την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δύο έργων που σχετίζονται με την ενίσχυση της κρουαζιέρας και ζητούν να ληφθεί ειδική μέριμνα στα επόμενα στάδια αδειοδότησης για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκαλέσουν στην περιοχή.
Οι δύο αποφάσεις ελήφθησαν στις 25 Νοεμβρίου από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος  του υπουργείου και δημοσιεύτηκαν χθες στη Διαύγεια. Σύμφωνα με τις αποφάσεις αυτές:
– Το μεν ξενοδοχειακό συγκρότημα 5 αστέρων στη ζώνη του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς θεωρείται ότι είναι συμβατό καταρχήν με τις κατευθύνσεις του εθνικού χωροταξικού πλαισίου, καθώς θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης του τομέα κρουαζιέρας. Το έργο αφορά την κατασκευή ξενοδοχείου 500 κλινών (περίπου 37.200 τ.μ.), επιβατικό σταθμό κρουαζιεροπλοίων (περίπου 6.000 τ.μ.) και σύνοδες εγκαταστάσεις (περίπου 11.900 τ.μ.) αντικαθιστώντας υφιστάμενα κτίρια: το εκθεσιακό κέντρο ΟΛΠ (παγόδα) και την πενταγωνική αποθήκη. Η θετική γνωμοδότηση δίνεται υπό τους όρους ότι το έργο δεν θα έρθει σε αντίθεση με τους περιορισμούς της νομοθεσίας και ότι της κατασκευής του θα προηγηθεί συνολική κυκλοφοριακή μελέτη, που θα λαμβάνει υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση και τα υπόλοιπα προτεινόμενα έργα στο λιμάνι (την επέκταση λιμένα στη νότια πλευρά, το ξενοδοχειακό συγκρότημα στην Ακτή Μιαούλη και το κτιριακό συγκρότημα του κέντρου κρουαζιέρας και του εκθεσιακού συνεδριακού κέντρου στη θέση Παλατάκι).
– Για τη δε επέκταση του νότιου τμήματος του επιβατικού λιμένα Πειραιά, εκτιμάται ότι το έργο δεν θα προκαλέσει επιπρόσθετες οχλήσεις, αφού δεν εισάγει κάποια νέα χρήση στην περιοχή. Το έργο αφορά την κατασκευή επέκτασης του κεντρικού επιβατικού λιμένα προς τη νότια πλευρά, εξωτερικά του λιμανιού, προκειμένου να δημιουργηθεί η κατάλληλη λιμενική υποδομή για την εξυπηρέτηση μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοιων. Οπως και στην περίπτωση του ξενοδοχείου στην παγόδα του ΟΛΠ, ζητείται εκτός των άλλων να ληφθεί ειδική μέριμνα για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκαλέσει.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση των υπηρεσιών του υπουργείου, ο ενδιαφερόμενος φορέας θα μπορεί να προχωρήσει στην κανονική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Πηγή: Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Διακρατικό λαθρεμπόριο τσιγάρων

ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΑΛΒΑΝΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ

«Χρυσές δουλειές» με λαθρεμπόριο τσιγάρων έκαναν στα ελληνοαλβανικά σύνορα ο διευθυντής του Καταστήματος Αφορολογήτων Ειδών του μεθοριακού σταθμού Μαυροματίου Θεσπρωτίας και ένας Αλβανός αστυνομικός που υπηρετεί στον διαβατηριακό έλεγχο στην άλλη πλευρά των συνόρων.
Ο πρώτος τροφοδοτούσε τον δεύτερο με μεγάλες ποσότητες αφορολόγητων τσιγάρων και εκείνος τα πουλούσε στη χώρα του, με τους δύο άντρες να μοιράζονται τα κέρδη.
Αστυνομικοί που είχαν τις πληροφορίες και παρακολούθησαν επί 10 ημέρες την υπόθεση, επενέβησαν και συνέλαβαν τον 35χρονο Αλβανό αστυνομικό, τον 47χρονο διευθυντή του ΚΑΕ και δύο γυναίκες υπαλλήλους του καταστήματος, 29 και 37 ετών.
Μόνο σε αυτό το δεκαήμερο, έγινε τρεις φορές η φόρτωση 2.500 πακέτων τσιγάρων, ενώ, όπως προέκυψε, αυτό γινόταν τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες
Ο Αλβανός κινούνταν με αυτοκίνητο που έφερε... κλεμμένες ελληνικές πινακίδες (για να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας όπως είπε στους Ελληνες συναδέλφους του που τον συνέλαβαν...) και είχε πλαστή άδεια κυκλοφορίας.
Ενοπλος
Οπως προέκυψε, πηγαινοερχόταν με συχνότητα δύο φορές την εβδομάδα, ένστολος και ένοπλος, φορτώνοντας κάθε φορά στο αυτοκίνητο 2.500 πακέτα αφορολόγητα τσιγάρα, τα οποία πωλούσε στη μαύρη αγορά στην πατρίδα του. Οπως ομολόγησε μάλιστα ο ίδιος, διέθετε μέρος των τσιγάρων και σε... κατάστημα που διατηρούσε στην Αλβανία.
Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, τα κέρδη από την πώληση των τσιγάρων τα μοιραζόταν με τον διευθυντή του καταστήματος.
Για τους δύο υπαλλήλους η αστυνομία εκτιμά πως είχαν υποστηρικτικό ρόλο, ενώ η έρευνα συνεχίζεται για να διαπιστωθεί αν εμπλέκονται και άλλα άτομα στο κύκλωμα.
Πηγή:ΈΘΝΟΣ
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Ηλεκτρονικό σύστημα τελωνείων

Νέο ηλεκτρονικό σύστημα τελωνείων (ICISNET) θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2012. Το σύστημα διαθέτει:
Σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της πορείας των πλοίων (AIS).
Συστήματα σήμανσης και ιχνηλασιμότητας / ψηφιακής επαλήθευσης στα προϊόντα καπνού και ποτών.
Αυτοκινούμενα συστήματα ελέγχου έμφορτων φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων με ακτίνες Χ.
6 συστήματα X-RAY σταθερής θέσης για έλεγχο αποσκευών και δεμάτων.
Ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματης καταγραφής οχημάτων για την αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου.
Σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης βυτιοφόρων.
Πηγή:Ποντίκι
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Ενημέρωση εφ' ολης της ύλης βουλευτών από την ΣΕΠ Α.Ε

Η εταιρεία σέβεται και τηρεί απαρέγκλιτα την ελληνική νομοθεσία, τόσο ως προς τις αμοιβές που καθορίζονται από τι κλαδικές συμβάσεις όσο και ως προς τους κανόνες υγιεινής-ασφάλειας και εκπαίδευσης.
Τη διαβεβαίωση αυτή, σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλευτή Α' Πειραιά και Νήσων του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδη παρέσχεσαν στους βουλευτές της Β΄ και Α΄ Πειραιά που επισκέφθηκαν χθες τις εγκαταστάσεις της Cosco -ΣΕΠ Α.Ε στο λιμάνι του Πειραιά, μετά από πρωτοβουλία του Κινέζου πρέσβη στην Ελλάδα DU Qiwen και του Α΄ Αντιπρόεδρου της ελληνικής Βουλής, κ. Γ. Νιώτη.
Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της επίσκεψης έγινε αναλυτική παρουσίαση από τους υπεύθυνους της COSCO για την πορεία του επενδυτικού προγράμματος το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2009.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν:

  • Στον προβλήτα II του Πειραιά μετά την παραχώρησή του στην COSCO έχουν επενδυθεί 180 εκατ. ευρώ, τόσο ως πληρωμή προς το ελληνικό κράτος όσο και στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού.
  •  Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η κατασκευή του προβλήτα III στο οποίο θα επενδυθούν 170 εκατ. ευρώ, σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό.
  • Η διακίνηση κοντέινερ για το λιμάνι του Πειραιά από 600 χιλ. το 2009 έχει ανέλθει στο 1 εκατ. 600 χιλ. το 2011 και υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2012 θα υπερβαίνει τα 2 εκατ. κοντέινερ.
  • Στην COSCO- ΣΕΠ απασχολούνται με άμεση σχέση εργασίας 700 εργαζόμενοι, ενώ υπάρχει συνεργασία με πολλές επιχειρήσεις του Πειραιά.

Οι επικεφαλής της COSCO- ΣΕΠ έθεσαν το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού του Πειραιά με το Θριάσιο, όπως και της επιστροφής ΦΠΑ προς την εταιρεία, τα οποία καθυστερούν εκ μέρους της ελληνικής Πολιτείας.
Στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να γίνει πρώτο στη Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια κατέληξε ο επικεφαλής της COSCO HELLAS, κ. DU Qiwen.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων, κ. Δημήτρης Καρύδης τόνισε ότι οι επενδυτικές πρωτοβουλίες μέσω παραχωρήσεων μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας που βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα» μιας πρωτοφανούς ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης ενώ υπογράμμισε τις μεγάλες αντιδράσεις που υπήρξαν στο παρελθόν για την σύμβαση παραχώρησης.
Στην συνέχεια ο βουλευτής Α΄ Πειραιά αναφέρθηκε σε ορισμένα θέματα που θέτουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια, του εργατικού κέντρου Πειραιά, τα οποία αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα στην COSCO- ΣΕΠ και ζήτησε συγκεκριμένη ενημέρωση από τους υπεύθυνους της εταιρείας:
Για το: 
  •  Αν υπάρχουν και λειτουργούν επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας με την συμμετοχή των εργαζομένων.
  • Αν τηρούνται οι κλαδικές και οι επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας. Αν υπάρχει Σωματείο Εργαζομένων.
  • Αν το προσωπικό εκπαιδεύεται με συστηματικό τρόπο.
  • Αν πράγματι υπάρχουν 700 εργαζόμενοι ή οι περισσότεροι εξ αυτών εργάζονται μέσω υπεργολάβων. 
Οι εκπρόσωποι της COSCO- ΣΕΠ απάντησαν ότι η εταιρεία σέβεται και τηρεί απαρέγκλιτα την ελληνική νομοθεσία τόσο ως προς τις αμοιβές που καθορίζονται από τις κλαδικές συμβάσεις, όσο και ως προς τους κανόνες υγιεινής – ασφάλειας και εκπαίδευσης.
Προσέθεσαν δε ότι η αρμόδια επιθεώρηση εργασίας του Κερατσινίου έχει πολλές φορές διενεργήσει ελέγχους στην εταιρεία.
Κάλεσαν μάλιστα τους βουλευτές Πειραιά να επισκεφθούν ελεύθερα όλες τις εγκαταστάσεις εργασίας της εταιρείας και να τους παρουσιάσουν αναλυτικά όλα τα στοιχεία που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Πηγή: TheSeaNations
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Η ζεύξη φέρνει νέα υποβάθμιση

Χαριστική βολή στην ήδη υποβαθμισμένη Σαλαμίνα η πρόθεση Μαγκριώτη για διπλή ζεύξη με την ηπειρωτική Αττική, καθώς το νησί θα μετατραπεί σε «πλωτό» διάδρομο, ενώ δεν διαθέτει υποδομές και είναι περικυκλωμένο από βαριές εργοστασιακές μονάδες και εστίες ρύπανσης σε απόσταση αναπνοής.


 Για του λόγου το αληθές, υπενθυμίζουμε στους ανυποψίαστους:
Tην Ψυττάλεια, μονάδα επεξεργασίας λυμμάτων (το νησί δεν διαθέτει αποχέτευση - τι ειρωνεία),
Tη Ρεβυθούσα με τις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου (η Σαλαμίνα δεν έχει καν σύνδεση),
Tα ιχθυοτροφεία (χωρίς κανένα οικονομικό όφελος για την τοπική κοινωνία),
Tα μισοβυθισμένα σκάφη (θάβουν την περιοχή της ιστορικής ναυμαχίας αντί να την αναδεικνύουν σε τουριστικό πόλο έλξης και μνήμης).
Με την εκπεφρασμένη πρόθεση του υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων να δημοπρατηθεί το έργο της διπλής ζεύξης το 2012, χωρίς μάλιστα να ενημερωθούν καν οι δημοτικές αρχές της Σαλαμίνας, μετατρέπεται ολόκληρο το νησί σε μία... «παράκαμψη της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου».
Αδιαφορία
Στη διαχρονική αδιαφορία του κράτους, δήλωσε ο δήμαρχος Γιάννης Τσαβαρής, σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής (σ.σ. εδώ μερίδιο ευθύνης έχουν, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, και οι κατά καιρούς δημοτικοί άρχοντες), προστίθεται και η ζεύξη για εύκολη πρόσβαση μέσω Σαλαμίνας στην Πελοπόννησο, έργο το οποίο ο Γιάννης Πολύζος, πρόεδρος του οργανισμού ρυθμιστικού σχεδίου και προστασίας περιβάλλοντος Αθήνας, θεωρεί υπερσχεδιασμό -αφού οι διανοίξεις και οι παρεμβάσεις στην Εθνική (Χαϊδάρι, Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα) και στην Αττική οδό μειώνουν σημαντικά το χρόνο διαδρομής μέχρι την Πελοπόννησο.
Ο δήμαρχος κατήγγειλε τις «μεθοδεύσεις Μαγκριώτη και των μανδαρίνων του που μεταφέρουν από υπουργείο σε υπουργείο τη μελέτη ζεύξης, χωρίς να έχουν την ευαισθησία να ενημερώσουν το Δήμο Σαλαμίνας, και ζήτησε να αφήσουν την τοπική κοινωνία να εκφραστεί με δημοψήφισμα αν θέλει ή όχι τη ζεύξη.
«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αποφασίσει για μας χωρίς εμάς, επειδή θέλουν να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα κατασκευαστές και άλλοι», τόνισε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νίκος Κόγιας σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου ετέθη το ζήτημα επί τάπητος. «Το νησί -συνέχισε ο ίδιος- που εδώ και 50 χρόνια λειτουργεί ως ένα "δοχείο απορριμμάτων του λεκανοπεδίου", όπως έχει χαρακτηριστεί, είναι ακόμα ένας τόπος αναψυχής και σύντομης απόδρασης για τα φτωχά (κυρίως) κοινωνικά στρώματα της Αττικής. Ο πληθυσμός σε μόνιμη βάση πλέον ξεπερνά τις 60.000 και το καλοκαίρι τις 250.000 (!).
»Συνακόλουθα όμως έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ανάγκες σε όλους τους τομείς: πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, σχολική στέγη, οδικό δίκτυο, πολεοδομικός σχεδιασμός και άλλες υποδομές, θίγοντας και το πρόβλημα της ανεργίας για τους εκατοντάδες εργαζόμενους στα πορθμεία του νησιού».
Δεν θέλουμε να μετατρέψουμε το νησί σε χερσόνησο, είπε ο τέως δήμαρχος Σπύρος Σοφράς, ο οποίος (με αυτοκριτική διάθεση) χαρακτήρισε λάθος του την πρόταση για δημιουργία γέφυρας Φανερωμένης - Μεγάλου Πεύκου, στο δυτικό κομμάτι της Σαλαμίνας. Εν συντομία, οι θέσεις και οι προτάσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης:
Ρούλα Νάννου: Το νησί θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά, θα αυξηθεί η αυθαίρετη δόμηση και θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις (κυρίως) για τους εργαζόμενους στα φέρι-μπόουτ, τους ιδιοκτήτες (σ.σ. δεν υπήρξαν επίσημες ανακοινώσεις - δηλώσεις από πλευράς τους). Θα αυξηθεί η εγκληματικότητα και

ΟΛΘ: Αλματώδης αύξηση κερδών

Αλματώδης είναι η αύξηση της κερδοφορίας για την ΟΛΘ ΑΕ, που εξελίσσεται στην, πλέον, κερδοφόρα ΔΕΚΟ της χώρας.
Συγχρόνως τα οικονομικά στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2011 καταδεικνύουν το δυναμισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου 2011 (1/1/2011 – 30/9/2011), η ΟΛΘ ΑΕ παρουσιάζει μικτά κέρδη της τάξης των 10.711.030 ευρώ αυξημένα κατά 41,28%, έναντι των κερδών 7.581.576 ευρώ για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010.
Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν στα 8.360.289 ευρώ, αυξημένα κατά 146,82% έναντι του εννεαμήνου της περασμένης χρονιάς.
Η υψηλή κερδοφορία της ΟΛΘ ΑΕ οφείλεται τόσο στην αύξηση του κύκλου εργασιών, όσο και στον περιορισμό των δαπανών της εταιρίας.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,73%, καθώς διαμορφώθηκαν στα 37.103.401 ευρώ, ενώ τα έξοδα μειώθηκαν κατά 8,78% και διαμορφώθηκαν στα 30.244.303 ευρώ, έναντι 33.153.816 ευρώ του εννεαμήνου του 2010.
Η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διακίνησης μοναδοποιημένων φορτίων, δηλαδή κοντέινερς, κατά 11,26% σε TEU’s, αλλά και στην αύξηση της διακίνησης γενικού φορτίου κατά 17,77%.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του εννεαμήνου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης σημείωσε τα ακόλουθα: «Η εντυπωσιακή αύξηση των κερδών της ΟΛΘ ΑΕ και μάλιστα στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον της κρίσης και της ύφεσης, αποτυπώνει την δυναμική και τις δυνατότητες της εταιρείας.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της εθνικής οικονομίας και ειδικότερα της οικονομίας της Βορείου Ελλάδος.
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας».
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Αυτόνομο κρατίδιο της Cosco η προβλήτα II στον Πειραιά

“Αυτόνομο κρατίδιο” θυμίζει η προβλήτα II του λιμανιού του Πειραιά, όπου εδώ και περίπου δύο χρόνια κατοικοεδρεύουν η, κινεζικών -κυρίως- κεφαλαίων, Cosco και η θυγατρική της ΣΕΠ Α.Ε. Χωρίς να δίνει λογαριασμό για τίποτα και σε κανέναν, η off shore εταιρεία έχει εγκαταστήσει ένα “εργασιακό κάτεργο” στην καρδιά της Ευρώπης, με τις ευλογίες μάλιστα των ελληνικών κυβερνήσεων, καταπατώντας κάθε ίχνος εργασιακών δικαιωμάτων. Την ίδια ώρα, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι του ΟΛΠ, η Cosco έχει ορθώσει ένα μεγάλο “στοπ” στον οποιοδήποτε έλεγχο των εμπορευμάτων και των κοντέινερς που καταφθάνουν στον χώρο της. ( Χριστέ μου τι άλλο θα ακούσουμε ακόμη - ρε παιδιά του ΟΛΠ , δεν ξέρω τι γίνεται με τις εργασιακές σχέσεις αλλά στο θέμα του ελέγχου και του εκτελωνισμού το γνωρίζω πολύ καλά . Τέτοιο θέμα δεν υφίσταται . Έλεος .Όχι άλλη παραπληροφόρηση )
Διατηρώντας ένα εργασιακό καθεστώς πρωτότυπο για λιμάνι της Ευρώπης, η Cosco δείχνει τα δόντια της απέναντι στις εργασιακές κατακτήσεις των λιμενεργατών. Το “μοντέλο” της προβλήτας II φαίνεται να ζηλεύουν αρκετοί στον ευρωπαϊκό χώρο, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν επιχειρήθηκε, ανεπιτυχώς ωστόσο, να απελευθερωθούν οι λιμενικές σχέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τον δρόμο όμως για κάτι τέτοιο φαίνεται να ανοίγει διάπλατα το “πείραμα” της Cosco στον Πειραιά, ενώ την ίδια στιγμή η Ε.Ε., η ελληνική πολιτεία και τα αρμόδια όργανά της περί άλλα τυρβάζουν.
Πηγή:Αυγή
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Maersk Line: Κινήσεις άμυνας στην κρίση

Τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας του στόλου της στις γραμμές Ασίας προς Ευρώπη σχεδιάζει η Maersk Line -ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος πλοίων container στον κόσμο- καθώς η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη έχει αρνητικό αντίκτυπο στο διεθνές εμπόριο.
«Σχεδόν όλες οι ναυτιλιακές χάνουν χρήματα... και το 2012 φαίνεται ότι θα χαρακτηρίζεται από ανάλογες προκλήσεις», δήλωσε ο Τιμ Σμιθ, διευθύνων σύμβουλος της Maersk Line για την περιοχή Βόρειας Ασίας, στο περιθώριο πρόσφατου ναυτιλιακού συνεδρίου.
Στο ίδιο συνέδριο, και η Orient Overseas ανακοίνωσε την απόφασή της για μείωση της χωρητικότητας του στόλου της στα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης κατά 20% στο τρέχον τρίμηνο.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Αύξηση 28,8% εξαγωγών, μείωση ελλείμματος του ισοζυγίου

Συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών, με αποτέλεσμα να μειωθεί περαιτέρω το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου.

Συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο (εδώ η δημοσίευση)  η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών, με αποτέλεσμα να μειωθεί περαιτέρω το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η συνολική αξία των εξαγωγών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο ανήλθε στο ποσό των 1,37 δισ. ευρώ έναντι 1,06 δισ. ευρώ ευρώ τον ίδιο μήνα του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 28,8%.
Στον αντίποδα, η αξία των εισαγωγών διαμορφώθηκε στο ποσό των 2,81 δισ. ευρώ έναντι 3,03 δισ. ευρώ πέρυσι. Οι εξαγωγές εμφανίζονται μειωμένες κατά 7,4%.
Ετσι το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου μειώθηκε κατά 26,9% στα 1,44 δισ. ευρώ, έναντι 1,97 δισ. ευρώ τον περσινό Σεπτέμβριο.
Ο πίνακας από greekfridays 
Σε επίπεδο εννεαμήνου Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου η αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 11,75 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 (10,25 δισ. ευρώ).
Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 11,6% στα 24,46 δισ. ευρώ.
Παρά τη σταθερή συρρίκνωση των εισαγωγών και την παράλληλη αύξηση των εξαγωγών, η αξία των εισαγωγών παραμένει υπερδιπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη των εξαγωγών. Βέβαια, πριν από την εκδήλωση της κρίσης ήταν τουλάχιστον τριπλάσια
Ετσι στο εννεάμηνο το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, χωρίς πετρελαιοειδή, διαμορφώθηκε στο ποσό των 12,71 δισ. ευρώ έναντι 17,41 δισ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση κατά 27%.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
http://exports.ektelonismos.com/exports.htm
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Εμπόδιο στις εξαγωγές η αναξιοπιστία της χώρας

Μία από τις χειρότερες επιπτώσεις της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διέρχεται η Ελλάδα είναι η διαρκής δυσφήμηση που υφίσταται η χώρα επί δύο χρόνια. Αυτό το «κακό όνομα» το πληρώνουν ήδη -και πιθανότατα θα εξακολουθήσουν να το πληρώνουν επί μακρόν- πρωτίστως οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν την καχυποψία των ξένων συνεργατών και εταίρων τους, επειδή προέρχονται από μια αναξιόπιστη χώρα. Διότι μπορεί οι ελληνικές εξαγωγές να αυξάνονται τους τελευταίους μήνες, αλλά η βελτίωση αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, αν οι εξαγωγείς δεν είχαν να αντιμετωπίσουν στις συναλλαγές τους το φόβο των πελατών τους που οφείλεται στο γεγονός ότι είναι Ελληνες, δηλαδή δραστηριοποιούνται στην πιο προβληματική οικονομία της Ευρώπης.
Οπως δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, ανάμεσα σε 136 εξαγωγικές επιχειρήσεις της πόλης, το
47% δηλώνει επιδείνωση πιστωτικών όρων λόγω της κρίσης, το
33% μείωση των παραγγελιών και το
9% ακύρωση παραγγελιών.
Το 36% μείωσε την εξαγωγική του δραστηριότητα (το ποσοστό ήταν 47% τον Ιούνιο 2010), ενώ το 31% την αύξησε (το ποσοστό ήταν 14% τον Ιούνιο 2010). Από όσους επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μειώθηκε η εξαγωγική τους δραστηριότητα το
76% θεωρεί ότι αυτό οφείλεται στη γενικότερη αναξιοπιστία της χώρας, το
51% στο αυξημένο κόστος παραγωγής, το
29% στους επαχθέστερους όρους συναλλαγής, που επίσης οφείλονται στο «κακό όνομα» της χώρας, και το 7% στην επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας λόγω προβλημάτων ποιότητας των προϊόντων.
Πρακτικά προβλήματα
Πάντως, οι εξαγωγείς της Βόρειας Ελλάδας αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα πρακτικά προβλήματα, ορισμένα εκ των οποίων επίσης οφείλονται στην κρίση και την ύφεση.
Για παράδειγμα, η υποχρηματοδότηση από το τραπεζικό σύστημα που επηρεάζει το 25% των εξαγωγέων,
η καθυστερημένη επιστροφή ΦΠΑ (32%),
οι προβληματικές εισπράξεις απαιτήσεων (17%),
το υψηλό κόστος μεταφοράς (49%),
τα δασμολογικά εμπόδια (16%),
οι καθυστερήσεις στα ελληνικά τελωνεία (14%),
οι καθυστερήσεις σε πιστοποιητικά / άδειες εξαγωγής (11%),
το υψηλό κόστος φόρτωσης (11%),
το πρόβλημα ασφάλισης εξαγομένων προϊόντων (10%),
τα μη δασμολογικά εμπόδια και τα προβλήματα διαφθοράς στη χώρα προορισμού (9%).
Επίσης, οι Ελληνες εξαγωγείς βρίσκουν στο δρόμο τους προσκόμματα από τους πελάτες τους και τις τράπεζες του εξωτερικού, λόγω της κακής οικονομικής εικόνας της χώρας. Στην έρευνα του ΕΒΕΘ το 21% δηλώνει ότι δεν έχει μεταβληθεί ο τρόπος που αντιμετωπίζονται από τις τράπεζες του εξωτερικού, ενώ το 42% δηλώνει ότι η συμπεριφορά των ξένων τραπεζών επιδεινώθηκε. Σταθερή είναι η αντιμετώπιση εκ μέρους των πελατών του εξωτερικού για το 33% των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης, ενώ για το 48% η αντιμετώπιση εκ μέρους των πελατών επιδεινώθηκε. Υπήρξε, βέβαια, κι ένα 2% που είδε τη συμπεριφορά των ξένων πελατών να βελτιώνεται.
Πηγή:Αγγελιοφόρος
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Ψαλίδι 25% στους μισθούς σε ΟΛΠ και ΟΛΘ από 1η Νοεμβρίου. Αναμένεται και νέο κούρεμα σύντομα

 Ψαλίδι 25% και μάλιστα αναδρομικά από την 1η Νοεμβρίου μπαίνει στους μισθούς των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι Οργανισμοί Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Οι περικοπές σταδιακά θα φτάσουν στο 35% των βασικών μισθών του 2009, ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται και πλαφόν που είναι τα 2.000 ευρώ.
Η σχετική εγκύκλιος προβλέπει εξάλλου ότι στην περίπτωση κατά την   οποία υπάρχει ΔΕΚΟ στην οποία ήδη έχουν γίνει περικοπές, τότε το ποσοστό μείωσης των μισθών θα είναι μικρότερο.
Πηγή:SeaNation
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων.
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Προβλήτας ΙΙ: Καταγγελίες για τις εργασιακές σχέσεις

Στα χέρια του υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνι Γεωργιάδη βρίσκονται από χθες οι καταγγελίες της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), για τις εργασιακές σχέσεις στον προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco Pacific, ΣΕΠ Α.Ε. Οι σοβαρές Καταγγελίες κάνουν τον γύρο του διαδικτύου , καθώς και του ημερήσιου Οικονομικού τύπου .
Χθες, ο υφυπουργός δέχθηκε την επίσκεψη του ευρωπαίου συντονιστή του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), Πίτερ Σο, μαζί με αντιπροσωπεία της ΟΜΥΛΕ. Όπως υπογράμμισε ο κ. Σο σε συνέντευξη τύπου λίγη ώρα αργότερα: «Είχαμε πραγματικά εποικοδομητικές συναντήσεις, με τον κ. υφυπουργό ο οποίος μας άκουσε και μας απάντησε ότι θα συλλέξει στοιχεία και θα μας απαντήσει. Επίσης άκουσα ότι και μια επιτροπή βουλευτών θα επισκεφθεί την προβλήτα ΙΙ. Όλα αυτά είναι ένα πρώτο βήμα».
Από τη πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος κατήγγειλε ότι η Επιθεώρηση Εργασίας και τα συναρμόδια υπουργεία δεν γνωρίζουν τον αριθμό των εργαζομένων που δουλεύουν στον προβλήτα ΙΙ, και έκανε λόγο για «εργασιακό μεσαίωνα».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις, που είχαν γίνει και απέτρεψαν την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών για να συμπληρώσει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να επαναφέρει το θέμα.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες η ΣΕΠ έχει ενημερώσει ήδη τον IDC ότι τηρεί στο έπακρο τη κείμενη νομοθεσία, καθώς και ότι ελεγχθεί, με απόλυτη επιτυχία, εννέα φορές μέχρι σήμερα από την Επιθεώρηση Εργασίας.
Σημειώνεται ότι, χθες, ήταν ημέρα πανευρωπαϊκής κινητοποίησης των εργαζομένων στα λιμάνια. Στο πλαίσιο αυτό ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα χρησιμοποιείται ως πειραματόζωο για την εισαγωγή τριτοκοσμικών εργασιακών σχέσεων».
Α.Κ  Σχόλιο = Η βεντέτα καλά κρατεί
Πηγή: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Συνολική αύξηση των κινήσεων των car-terminals του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 9μηνο

Το Car Termonal Του Ικονίου
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Αυτοκινήτων, η οποία διαχειρίζεται τα car-terminals του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά τη διαχειριστική περίοδο του εννεάμηνου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011 υπήρξε συνολική αύξηση των κινήσεων κατά +3,76%, η οποία κυρίως οφείλεται στη
Τα αποτελέσματθετική μεταβολή των κινήσεων transit κατά +29,70%. Τα αποτελέσματα αυτά, παρά τη σημαντική μείωση των εισαγωγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα λόγω της πτώσης των πωλήσεων, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, θεωρούνται εξαιρετικά θετικά, δικαιώνοντας την πολιτική του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για επέκταση των χώρων του car-terminal και των πολιτικών του στη διακίνηση transit αυτοκινήτων.
Σε απόλυτους αριθμούς, το 9μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2010 διακινήθηκαν συνολικά 346.995 αυτοκίνητα έναντι 334.410, από τα οποία τα 275.326 ήταν transit, έναντι 212.287 του 2010.
Υπενθυμίζεται ότι στην παλιά καρβουνόσκαλα του Ν. Ικονίου επεκτάθηκε, αφού πρώτα ανακατασκευάσθηκε και οικολογικά αναβαθμίστηκε, ο νέος χώρος διακίνησης αυτοκινήτων του Ο.Λ.Π. Α.Ε., ο οποίος είναι και ο μεγαλύτερος της Ανατολικής Μεσογείου. Η φόρτωση και μεταφόρτωση γίνεται με λιμενεργάτες του Ο.Λ.Π. Α.Ε., οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν και λειτουργούν βάσει των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, υπό την εποπτεία και βοήθεια και των μεγάλων εταιριών κατασκευής και διακίνησης αυτοκινήτων.
Πηγή: ΟΛΠ
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

ΟΛΠ-Κίνα: Συνεργασία στον χώρο των διεθνών μεταφορών και logistics.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Με αντιπροσωπεία του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας (ICC China) συναντήθηκε στο Μέγαρο του Ο.Λ.Π., η διοίκηση του Ο.Λ.Π. Α.Ε., υπό την αιγίδα του ICC- Ελλάς, για θέματα τα οποία έχουν σχέση με τη δραστηριότητα του χώρου των διεθνών μεταφορών και επενδύσεων logistics.
Από πλευράς ΙCC-Hellas παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος του Νίκος Βερνίκος και μέλη του Διεθνούς Επιμελητηρίου, από πλευράς Ο.Λ.Π. Α.Ε. οι: Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Καστελλάνος Εκτ. Δ/ντης της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), ο Γενικός Διευθυντής κ. Π. Πετρουλής, ο κ. Σταύρος Χατζάκος ως Πρόεδρος της MedCruise και οι αρμόδιοι Δ/ντες και στελέχη του Ο.Λ.Π. για θέματα διεθνών μεταφορών και κρουαζιέρας (κ.κ. Α. Ρούντας, Γαβρ. Καράκος, Θ. Τσίτουρας).
Από πλευράς του Διεθνούς Κινέζικου Επιμελητηρίου συμμετείχαν επτά (7) διευθυντικά στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων με επικεφαλής τον WU Tiejun της NCH HUAYANG και τον LIU Jiuguang υπεύθυνο των διεθνών εμπορικών υποθέσεων του ICC China.
Μετά την παρουσίαση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. υπήρξε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα θέματα των διεθνών μεταφορών στα ελληνικά λιμάνια (Πειραιάς, Θεσ/νίκη, Θριάσιο), των logistics στον χώρο της κρουαζιέρας και την πορεία των επενδύσεων στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων (COSCO).
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ενεργοποίηση μέσω ICC της διασύνδεσης συνεργασίας ελληνικών και κινέζικων επιχειρήσεων στον χώρο των διεθνών μεταφορών και logistics.
Πηγή:ΟΛΠ
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

...Οι κουραστικοί και επαναλήψιμοι του λιμανιού

Με αυτόν τον "πηχαίο" τίτλο ο αρθρογράφος του theseanation προσπαθεί να πείσει την κοινή γνώμη πόσο "κουραστικοί" και "επαναλήψιμοι" κατά την άποψη του γινόμαστε που επιμένουμε να ασχολούμαστε με τα εργασιακά στην COSCO-ΣΕΠ στον Πειραιά.
Φυσικά θα γινόμαστε πάντα κουραστικοί όσο χρειαστεί στηρίζοντας τους συναδέλφους μας που δουλέυουν στην ΣΕΠ με μεσαιωνικούς όρους εργασίας.
Μας κατηγορεί για την στάση εργασίας που πραγματοποιούμε στον ΟΛΠ όπως ο ίδιος γράφει, παραβλέποντας ότι η στάση είναι ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Μας κατηγορεί ότι ΜΟΝΟ εμείς βλέπουμε "εργασιακό μεσαίωνα" στην COSCO-ΣΕΠ και μας καλεί να παρουσιάσουμε συγκεκριμένα στοιχεία!
Το ότι οι συνάδελφοι μας εκεί :
αμοίβονται με το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη σε μια εξειδικευμένη και παγκόσμια αναγνωρισμένη εργασία ,
 χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας,
 χωρίς συνθέσεις στις εργατικές ομάδες (πόστες) ,
 χωρίς επικίνδυνα επιδόματα εργασίας στην ύπαιθρο δίπλα στην θάλασσα και σε μεγάλα ύψη,
 χωρίς προσαυξήσεις στα νυχτερινά μεροκάματα και στις εργασίες αργιών,
 χωρίς το δικαίωμα της συλλογικής έκφρασης μέσα από συνδικάτο,
 χωρίς το δικαίωμα απεργίας, όλα αυτά κατά τον αρθρογράφο είναι ομαλές εργασιακές σχέσεις.
 Το ότι η κατάσταση αυτή ανησυχεί έντονα τους Ευρωπαίους Λιμενεργάτες αντιπροσωπεία των οποίων θα παρευρεθεί στην κινητοποίηση εδώ στον Πειραιά ούτε αυτό του λέει κάτι !
Και φυσικά όλα αυτά να μην του λένε τίποτα αφού είναι ΕΜΜΙΣΘΟΣ της COSCO, και το μοντέλο των εργασιακών σχέσεων που ευαγγελίζεται παραπέμπει στην πλήρη "Κινεζοποίηση" !
Για τους λόγους αυτούς θα είμαστε πάντα "κουραστικοί και επαναλήψιμοι" για όσο χρειαστεί!
Η κόντρα συνεχίζεται ............
Πηγή: ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Η αρχική δημοσίευση: TheSeaNations
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709