Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Σκληραίνει η κόντρα ΕΕ- Κίνας για την ηλιακή ενέργεια

Ένας «εμπορικός πόλεμος» μαίνεται μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης με θρυαλλίδα την απόφαση του αρμόδιου Επιτρόπου Κάρελ Ντε Χουχτ να επιβάλει δασμούς στο 47% των κινεζικών εισαγωγών φωτοβολταϊκών. Η ΕΕ προσπαθεί να ηγηθεί μιας νέας παγκόσμιας συμφωνίας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που θα αντικαταστήσει το Πρωτόκολλο του Κιότο το 2015.
Δείτε το ενδιαφέρον Video 
Πηγή:EuroNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Γιατί θριαμβολογούν άραγε ?

Μεγάλη Πολυεθνική στον χώρο των ταχυμεταφορών "πανηγυρίζει " για την απόκτηση άδειας τελωνειακού αντιπροσώπου (??).
Η άδεια αυτή  εδόθη κατόπιν πιέσεων της τρόικας πριν από λίγους μήνες .

Λόγω του ότι έχουν δημιουργηθεί ή θα δημιουργηθούν πολλά ερωτήματα στον εμπορικό κόσμο πρωτίστως στο  να επιλέξουν ή όχι Εκτελωνιστή φυσικό πρόσωπο ή Ανώνυμη άχρωμη Πολυεθνική προσπαθώ πιο κάτω να δώσω μία σαφή απάντηση που θα τους βγάλει απο το δίλημμα. 

Σε ένα πρόσφατο έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο υπογράφει ο Κος Θεοχάρης με αριθμό πρωτοκόλλου 5019610/21-05-13 δίδονται οδηγίες προς "Ναυτιλομένους" για την υποστήριξη των Νέων Ηλεκτρονικών διαδικασιών εξαγωγής.
Στην σελίδα 6 του ανωτέρου εγγράφου αναφέρει :
 "Για να είναι εφικτές οι διευκολύνσεις που παρέχονται από το νομικό και διαδικαστικό πλαίσιο στις εξαγωγές , πέρα από τις ενέργειες και τις ρυθμίσεις σε επίπεδο τελωνειακής διοίκησης απαιτείτε πρώτιστα η γνώση και η κατανόηση των κανόνων τελωνειακού δικαίου από τους εξαγωγείς και τους αντιπροσώπους τους προκειμένου να επιλέγουν την ορθή τελωνειακή διαδικασία" κλπ κλπ
Θέτω λοιπόν ένα απλό ερώτημα στον κύριο Υπουργό αλλά και στους Έλληνες Εξαγωγείς πρωτίστως.

  • Ποιοί  κατά την γνώμη τους είναι οι πιο κατάλληλοι  για να διασφαλίσουν απρόσκοπτα , και προ πάντων σωστά και σύμφωνα με τους κανόνες τελωνειακού δικαίου την εξαγωγική τους διαδικασία ?
  • Ποιοί έχουν  καλύτερη γνώση των τελωνειακών διαδικασιών ? 
  • Ποιους εμπιστεύονται περισσότερο ?

Την απρόσωπη και άχρωμη φωνή της/του υπαλλήλου της "πιστοποιημένης" (??) πολυεθνικής  που περιγράφει σε όλους τα ίδια μη λαμβάνοντας υπόψιν την ιδιαιτερότητα της κάθε εξαγωγικής  διαδικασίας και την οποία υπάλληλο θα ψάχνει στα τηλέφωνα για διευκρινίσεις ??  ή
Τον συνεργάτη , τον πιστοποιημένο με πτυχίο του Υπ. Οικονομικών Εκτελωνιστή,  που επί χρόνια γνωρίζει και συναλλάσσεται μαζί του και που ξέρει ότι οποιαδήποτε ώρα του 24ώρου θα σηκώσει το τηλέφωνο για να  του δώσει απάντηση στην απορία του , στο ερώτημα του  και ο οποίος  γνωρίζει καλύτερα την τελωνειακή διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί ?
Η απάντηση που έρχεται αμέσως στα χείλη του καθενός είναι μία και μόνη : Μα τον επί χρόνια συνεργάτη .
Κύριοι, ο κλάδος των Εκτελωνιστών έχει προχωρήσει εδώ και μία τριετία σε σοβαρές μειώσεις  αμοιβών  για τις υπηρεσίες που προσφέρει.
Επιπλέον η ευθύνη του Πιστοποιημένου Εκτελωνιστή - Τελωνειακού αντιπροσώπου είναι άμεση έναντι του δημοσίου και του πελάτη του .

Ο σύλλογος Εκτελωνιστών εξέδωσε το πιο κάτω δελτίο τύπου με το οποίο απαντά σε ένα προς ένα τα σημεία "πανηγυρισμού" της Γερμανικής Πολυεθνικής.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
         
Με ιδιαίτερη έκπληξη πληροφορηθήκαμε από το διαδίκτυο, την ανακοίνωση γνωστής πολυεθνικής εταιρίας, γερμανικών συμφερόντων, που δραστηριοποιείται στο χώρο των ταχυμεταφορών και η οποία (ανακοίνωση) αναφέρεται στην απόκτηση, από την εν λόγω εταιρεία, της ιδιότητας του Τελωνειακού Αντιπροσώπου.
Οφείλουμε να ενημερώσουμε και παράλληλα να διευκρινίσουμε στον εμπορικό κόσμο, τον οποίο διαχρονικά ο Εκτελωνιστικός Κλάδος υπηρέτησε με πνεύμα εξαιρετικής συνεργασίας, τα ακόλουθα:

1. Οι Εκτελωνιστές, είναι ο μοναδικός Κλάδος, ο οποίος διαθέτει Πιστοποίηση Τελωνειακού Αντιπροσώπου. Οι υπόλοιποι που κάνουν χρήση του όρου «Τελωνειακός Αντιπρόσωπος» δεν κατέχουν την πιστοποίηση που προβλέπουν οι «πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις» και συνεπώς την αντίστοιχη φερεγγυότητα έναντι του εμπορικού κόσμου και του Δημοσίου για την ασφαλή και ορθή διεκπεραίωση των συναλλαγών.

2. Ο Κλάδος των Εκτελωνιστών, συναισθανόμενος την δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας την τελευταία τριετία, έχει προχωρήσει, χωρίς φανφάρες, σε εκπτώσεις των τιμολογίων τους, που αφορούν τελωνειακές διαδικασίες. Ο εμπορικός κόσμος, τόσο στις εισαγωγές όσο και στις εξαγωγές, έχει εισπράξει ήδη τη διαφορά και δεν συγκινείται από προσφορές και εκπτώσεις ποσοστών που διαφημίζονται χωρίς μέτρο σύγκρισης.

3. Οι Εκτελωνιστές – Τελωνειακοί Αντιπρόσωποι, συμμετέχουν στην Επιτροπή Προώθησης και Διευκόλυνσης των Εξαγωγών του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης που σημαίνει ότι, η απλούστευση των διαδικασιών στις Εξαγωγές, που θα ξεκινήσει από 3/6/2013, έγινε και με δικές τους προτάσεις, με τη συνεργασία τους και με τη σύμφωνη γνώμη τους.

4. Από τον Απρίλιο του 2012, οι Εκτελωνιστές – Τελωνειακοί Αντιπρόσωποι καταθέτουν τα παραστατικά εξαγωγής, μέσω πιστοποιημένου από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών SERVER του Σ.Ε.Π.Α. και με τον τρόπο αυτό, προσφέρουν στους πελάτες τους ταχύτητα, αμεσότητα και ασφάλεια στην διεκπεραίωση των διαδικασιών εξαγωγής.

5. Οι Εκτελωνιστές – Πιστοποιημένοι Τελωνειακοί Αντιπρόσωποι ήταν, είναι και θα είναι ο μοναδικός Κλάδος που, όλα αυτά τα χρόνια, διαθέτει την τεχνογνωσία, ώστε να προασπίζει τόσο το δημοσιονομικό συμφέρον όσο και τα συμφέροντα του εξαγωγικού εμπορίου, εφοδιάζοντας τους πελάτες τους με τα κατάλληλα πιστοποιητικά για τη διεκπεραίωση των εξαγωγών τους. Το παραπάνω αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η χώρα μας δεν έχει κατηγορηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για παραβάσεις του συνόλου περί εξαγωγών νομοθεσίας.

6.  Η ευθύνη του Πιστοποιημένου Εκτελωνιστή – Τελωνειακού Αντιπροσώπου είναι άμεση, έναντι του Δημοσίου και του πελάτη του, μη αναγόμενη σε τρίτους.

Για το Δ.Σ. του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ – ΑΘΗΝΩΝ

Ο Πρόεδρος                                                                   Η Γεν. Γραμματέας

ΑΝΔΡΕΑΣ  ΒΡΟΝΤΑΚΗΣ                                           ΣΟΦΙΑ  ΦΡΑΓΚΟΥ

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Η σειρά του Κάρολου !!

Αύριο Πέμπτη 30/05/13 στις 12 το μεσημέρι είναι  προγραμματισμένη  η επίσκεψη του Κάρολου Παπούλια στις εγκαταστάσεις της Cosco (PCT) στο Ικόνιο .
Έτσι ολοκληρώνετε και δηλώνετε  με τον καλύτερο τρόπο η προβολή της θέλησης της χώρας για την στροφή της στις μεγάλες  Επενδύσεις .
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Αντιδράση του Πεκίνου για τα Φωτοβολταικά


Ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ άσκησε κριτική στην ΕΕ για τα σχέδιά της να ερευνήσει για φερόμενη αντι ανταγωνιστική συμπεριφορά από Κινέζους κατασκευαστές εξοπλισμού κινητής τηλεφωνίας και να επιβάλει ανταποδοτικούς εισαγωγικούς δασμούς στα φωτοβολταϊκά από την Κίνα, μετέδωσαν τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Το επίσημο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα μετέδωσε αργά χθες ότι ο Λι δήλωσε σε επιχειρηματικά στελέχη στην Ελβετία ότι τα μέτρα αυτού του είδους "θα βλάψουν τους άλλους χωρίς να έχουν κάποιο όφελος για τον ίδιο" που τα λαμβάνει.
Ο Λι είναι ο πιο υψηλόβαθμος Κινέζος αξιωματούχος που σχολιάζει το ζήτημα αυτό μέχρι στιγμής.
Η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής ανταποδοτικών εισαγωγικών δασμών στα φωτοβολταϊκά από την Κίνα.
Ο Επίτροπος της ΕΕ που είναι αρμόδιος για θέματα Εμπορίου Κάρελ Ντε Γκουχτ δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι συμφώνησε κατ'αρχήν με τους άλλους Επιτρόπους την έναρξη μιας διαδικασίας αντιντάμπινγκ και αντεπιδοτήσεων κατά της Κίνας, αλλά σημείωσε ότι πρώτα θα επιζητήσουν να διαπραγματευτούν μια λύση με τις κινεζικές αρχές.
Η Κίνα απείλησε με αντίποινα αν η ΕΕ προχωρήσει με την έρευνα αυτή.
Το Πεκίνο ελπίζει ότι η ΕΕ θα σκεφτεί τις συνολικές οικονομικές και εμπορικές σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών και θα υπερασπιστεί τις αρχές του ελεύθερου εμπορίου όταν θα χειριστεί τις δύο υποθέσεις, μετέδωσε το Νέα Κίνα επικαλούμενο τις δηλώσεις του Λι.
Η ΕΕ είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Κίνας, ενώ και για την ΕΕ η Κίνα είναι πολύ σημαντικός εμπορικός εταίρος, καθώς έρχεται στην δεύτερη θέση μετά τις ΗΠΑ.
Οι κινεζικές εξαγωγές αγαθών στην 27μελή ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε 290 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, ενώ της ΕΕ προς την Κίνα σε 144 δισεκατομμύρια ευρώ.



Πηγή: Έθνος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Η Άφιξη των νέων 5 γερανογεφυρών στον Πειραιά




Πέντε νέες υπερσύγχρονες γερανογέφυρες τύπου super post panamax μεταφέρθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά από τη ΣΕΠ

Η Cosco, μέσω της θυγατρικής της στην Ελλάδα, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) Α.Ε., πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους περίπου 350 εκατ. ευρώ, για να αναπτύξει τον προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ (δυτική πλευρά), ώστε να μπορεί να διακινήσει ετησίως περίπου 4,5 εκατ. teu. Εφόσον πραγματοποιήσει και τη νέα επένδυση, δηλαδή την ανάπτυξη της ανατολικής πλευράς του ΙΙΙ, προϋπολογισμένης αξίας 220 εκατ. ευρώ, θα ξεπεράσει τα 6 εκατ. teu σε ετήσια δυναμική.  
Στην επιστολή της ΣΕΠ, με ημερομηνία 10 Μαΐου 2013, αναφέρεται ότι «η διατήρηση του εγγυημένου ανταλλάγματος θα οδηγήσει σε συρρίκνωση της δραστηριότητάς μας και σε υψηλά τιμολόγια, διότι περιορίζει την ευελιξία μας στον προσδιορισμό των τιμών, ενώ η υπάρχουσα λιμενική υποδομή δεν επιτρέπει τους επιθυμητούς ρυθμούς ανάπτυξης».
Πηγή: Ναυτεμπορική 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει τα ρέστα της

http://custom-brokers.blogspot.com
Πρέπει να ανταποκριθούμε στην πρόκληση του λιμανιού του Πειραιά» είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σημειώνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να μεγαλώσει μαζί με την ανάπτυξη του λιμανιού, αφού πλέον δημιουργείται ευκαιρία δραστηριοποίησής της στην Ανατολική Ευρώπη.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος παρατήρησε ότι από την εποχή του Μάρκο Πόλο και του Μεγαλέξανδρου οι αγορές αναζητούν ταχύτερες διαδρομές για τα προϊόντα τους και πρόσθεσε ότι η πρόταση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO επιταχύνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά 10 ημέρες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα! Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει η εταιρεία να «πιάσει» τα υψηλά στάνταρτ που θέτουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. «Αν πάει καλά, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες» είπε.
Κοντέινερ «πόρτα - πόρτα»
Επίσης, ανακοίνωσε τη διάθεση μιας καθημερινής εμπορευματικής υπηρεσίας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα μεταφέρει εμπορεύματα είτε πόρτα - πόρτα είτε απευθείας στον τερματικό σταθμό σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Η υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να στέλνουν ένα κοντέινερ με 250 ευρώ ή να το παραδίδουν πόρτα - πόρτα με 350 ευρώ, τιμές ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με ό,τι ισχύει στην αγορά.
Στόχος είναι αυτή η υπηρεσία να επεκταθεί και στις όμορες χώρες με τρένα προς Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι και να αποτελέσει τη βάση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, μια ανασκόπηση της πορείας της COSCO στον Πειραιά έκανε ο εμπορικός διευθυντής της PCT κ. Τάσος Βαμβακίδης. «Με μεθοδικότητα πετύχαμε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον τόσο μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών όσο και εμπορικών εταιρειών» είπε και υπογράμμισε τόσο την ευνοϊκή θέση του Πειραιά όσο και τη δυνατότητα που έχει να «σερβίρει» εμπορεύματα από και προς την ευρύτερη περιοχή.
Ο κ. Βαμβακίδης στάθηκε στη σιγουριά που αποπνέει η παρουσία μιας παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης όπως η COSCO και τόνισε ότι η PCT προχωρεί σε νέες επενδύσεις, πέραν όσων προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένος, προκειμένου να σταθεί στον ανταγωνισμό της περιοχής.
Τουρκικό bras de fer
http://ektelonistis.blogspot.com/p/blog-page.html
Μας την χώνονται και οι Τούρκοι
Στο μεταξύ, εντύπωση προκάλεσε η ομιλία του προέδρου του Συνδέσμου Εταιρειών Logistics της Τουρκίας (UTIKAD), κ. Τουρκούτ Ερκεσκίν, ο οποίος παρουσίασε έξι μεγάλα σχέδια συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών της Τουρκίας, με στόχο να καταστεί η χώρα κέντρο του παγκόσμιου εμπορίου. Μάλιστα, ορισμένα είναι χρηματοδοτούμενα από μη κρατικούς φορείς, όπως τα εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια. Σημειωτέον ότι η γειτονική χώρα έχει ορίσει ως στόχο να είναι δέκατη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη το 2023, έτος που συμπίπτει με την εκατονταετηρίδα της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Παράλληλα, οι φορείς των logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης υπέγραψαν κοινή διακήρυξη, με την οποία ζητούν από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ ενιαία αγορά διαμεταφορών, εναρμονισμό νομοθεσίας, απλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών, ολοκλήρωση έργων υποδομής, χρήση «πράσινων» εναλλακτικών, διεθνή συνεργασία κ.ο.κ.

Διαγωνισμός
Υπενθυμίζεται ότι μαζί με τον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα «τρέξει» και ο διαγωνισμός για τη Rosco, την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού. Εκτός από τους Κινέζους ενδιαφέρον για την είσοδό τους στον ελληνικό σιδηρόδρομο έχουν δείξει και οι Γάλλοι.
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Frederic Cuvillier κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Αθήνα είχε επιβεβαιώσει ότι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Alstom στον διαγωνισμό για τη Rosco, ενώ ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε εκφράσει και ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ.
Ωστόσο τόσο οι Κινέζοι όσο και οι Γάλλοι και οι Ρώσοι, οι οποίοι έχουν εκφράσει ένα καταρχήν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένουν τα πρώτα αποτελέσματα από την υλοποίηση της συμφωνίας που έχει ήδη υπογραφεί με την Cosco και την HP κυρίως σε επίπεδο τήρησης χρόνων και κόστους.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ήδη έτοιμη να κάνει τις πρώτες μεταφορές, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν προσεχώς αμέσως μόλις λήξουν τα προηγούμενα συμβόλαια της HP για μεταφορές μέσω Αμβούργου και Ρότερνταμ.

Πηγή: Βήμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τούρκοι & Βούλγαροι οδηγοί απέκλεισαν το μεθοριακό Τελωνείο «Καπιτάν Αντρέεβο»


Τούρκοι οδηγοί φορτηγών απέκλεισαν τα σύνορα της Βουλγαρίας με την Τουρκία ως κίνηση διαμαρτυρίας για την «αυθαίρετη και παράνομη κράτηση των βουλγαρικών φορτηγών στα τουρκικά σύνορα», όπως δήλωσε στην πρωινή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού BTV ο αντιπρόεδρος της κλαδικής ένωσης μεταφορέων Ηλιάν Φιλίποφ.
Στην ίδια εκπομπή, ο μεταφορέας Τσβετάν Φιλίποφ κατήγγειλε ότι είναι «εγκλωβισμένος» στον συνοριακό σταθμό ελέγχου «Καπιτάν Αντρέεβο-КАПИТАН АНДРЕЕВО» από την περασμένη Δευτέρα, ενώ άλλοι συνάδελφοί του έχουν ακινητοποιηθεί στα σύνορα από την περασμένη Παρασκευή.
Οι μεταφορείς καταγγέλλουν τις τουρκικές τελωνειακές Αρχές για «συστηματική διάκριση και κράτηση των φορτηγών με αφορμή διάφορα προσχήματα και απαιτήσεις που έρχονται σε αντίθεση με το διεθνές δίκαιο».
Αποτέλεσμα αυτής της στάσης των τουρκικών Αρχών, προσθέτουν, είναι «εμείς (οι μεταφορείς) να πληρώνουμε αποζημιώσεις που φθάνουν τα 28.000 ευρώ».
Με την ευκαιρία των προσεχών συναντήσεων των υπουργών μεταφορών Βουλγαρίας και Τουρκίας την 22α Μαΐου, ο κ Ράικοφ ανέφερε οτι σκοπεύει να λάβει μέτρα αντίστοιχα με αυτά της Τουρκίας, σε ότι αφορά τη διακίνηση των τούρκων οδηγών στο βουλγαρικό έδαφος.
Πηγή: Ζούγκλα

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709




Στατιστικά εισαγωγών εξαγωγών μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου, Μαρτίου -2013


http://www.ektelonismos.com - Αλέξανδρος Κουρτέσης
Ο ιστότοπος μας  δημοσιεύει , όποτε είναι δυνατόν , τα μηνιαία στατιστικά στοιχεία εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας μας , όπως δίνονται από την Ελληνική στατιστική αρχή.

Εδώ τα στατιστικά των  μηνών 


όπως δόθηκαν στην δημοσιότητα από την Στατιστική Υπηρεσία και παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον .


Πηγή: Ελ. Στατιστική Αρχή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Cosco: Εκσυγχρονίζονται οι εγκαταστάσεις της .


http://www.ektelonismos.com
Η Cosco έφερε στους προβλήτες που διαχειρίζεται πέντε γερανογέφυρες, που συγκαταλέγονται στις πιο σύγχρονες του κόσμου.
Οι γερανογέφυρες τύπου super post panamax έφτασαν το πρωί της Παρασκευής στο λιμάνι του Πειραιά με το φορτηγό πλοίο «Zhenhua 24» από τη Σαγκάη.
Η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ, επιδιώκει να θέσει σε πλήρη λειτουργία τον προβλήτα ΙΙΙ, ταχύτερα απ' ό,τι προβλέπεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις με το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή το 2016.
Στο λιμάνι του Πειραιά, με την ολοκλήρωση της πλήρους λειτουργίας του προβλήτα τρία, αναμένονται ακόμα δύο σύγχρονες γερανογέφυρες ιδίου τύπου.
Με την άφιξη των πέντε γερανογεφυρών super post panamax, ο ΣΕΠ θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως και 360 μέτρα και να αδειάζει περίπου 4.000 κοντέινερ μέσα σε 24 ώρες.
Η ανυψωτική ικανότητα των νέων γερανογεφυρών είναι από 65-85 τόνους και κάθε μία ζυγίζει περίπου 2.000 τόνους.
Θέλουμε να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας, είπε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εμπορικός διευθυντής της Cosco Τάσος Βαμβακίδης και εκτίμησε ότι με τις νέες γερανογέφυρες οι αριθμοί των κινήσεων θα φθάσουν στα ύψη.
Εκτίμησε ότι με τη λειτουργία των προβλητών 2 και 3 ο ΣΕΠ θα μπορεί να διαχειριστεί περίπου 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έως το τέλος του 2013.
Τόνισε, μάλιστα, ότι η προβλήτα 2 αυτή τη στιγμή έχει εξαντλήσει το 80% της δυνατότητάς της.
Πηγή: Reporter.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

9η Μαΐου 1950 - Η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ο Ρόμπερτ Σουμάν 
Η Διακήρυξη Σουμάν 


Η Διακήρυξη Σουμάν, που παρουσιάστηκε από τον Γάλλο υπουργό Εξωτερικών Ρομπέρ Σουμάν στις 9 Μαΐου 1950, πρότεινε τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα,( European Coal and Steel Community ) τα μέλη της οποίας θα διαχειρίζονταν από κοινού την παραγωγή άνθρακα και χάλυβα.
Η ΕΚΑΧ (ECSC), της οποίας ιδρυτικά μέλη ήταν:
 η Γαλλία, η Δυτική Γερμανία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο, ήταν ο πρώτος από μια σειρά υπερεθνικών ευρωπαϊκών θεσμών που τελικά μετεξελίχθηκαν στη σημερινή "Ευρωπαϊκή Ένωση".


Ιστορικό
Η σημαία της ΕΚΑΧ
Το 1950, τα κράτη της Ευρώπης προσπαθούσαν ακόμη να επουλώσουν τις πληγές τους από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος...........................

Συνέχεια εδώ


Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Κυριακή 28 Απριλίου 2013

«Πόλεμο τιμών» ανοίγει η Maersk


Σε κάθετη πτώση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι ναύλοι στα containerships, ενώ την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία liners, η Maersk, δηλώνει έτοιμη για «πόλεμο τιμών», προκειμένου να διατηρήσει τα μερίδιά της.
Ειδικότερα, οι ναύλοι στις γραμμές Ασίας - Βόρειας Ευρώπης έχουν πέσει κάτω από τα 1.000 δολάρια ανά teu για δύο συνεχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με το Shanghai Containerised Freight Index, οι ναύλοι την προηγούμενη εβδομάδα έπεσαν στα 875 δολάρια ανά teu, κάτω κατά 65 δολάρια σε σχέση με μία εβδομάδα πριν.
Στη γραμμή Σαγκάη - Ρότερνταμ, σύμφωνα με την Drewry’s World Container Index, οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 1.929 δολάρια ανά feu, κατά 180 δολάρια κάτω μέσα σε επτά ημέρες.
Μεγάλη πτώση σημειώνουν οι ναύλοι και στις γραμμές Ασίας - Μεσογείου με το δείκτη να κλείνει στα 906 δολάρια ανά teu και ειδικότερα στα 1.935 δολάρια ανά feu στο service Σαγκάη - Γένοβα.
Αλλά και στον Ειρηνικό οι ναύλοι είναι υπό πίεση, αν και σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με τις γραμμές Ευρώπης - Ασίας. Πιο συγκεκριμένα οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στις 2.171 δολάρια ανά feu από 2.226 δολάρια ανά feu μία εβδομάδα πριν.
Στο πρόσφατο συνέδριο recent Sea Asia conference στη Σιγκαπούρη ο διευθύνων σύμβουλος της OOCL, Αντι Τανγκ, σημείωσε ότι οι ναύλοι πέφτουν λόγω της μείωσης της ζήτησης και ότι οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν τους στόλους τους προκειμένου να επιστρέψουν στην κερδοφορία.
Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση της DNB Bank, η οποία σημειώνει ότι με εξαίρεση ένα διάστημα τριών εβδομάδων το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο του 2012 οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά 14 μηνών, κατά 28% κάτω σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Η Maersk
Οι γραμμές Ασίας - Ευρώπης, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για την Maersk (αφού εκεί έχει «ξεδιπλώσει» τα μεγαλύτερα πλοία της) είναι κάτω κατά 55% σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Είμαστε σταθερά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 δολαρίων ανά teu υπογραμμίζει η Clarksons.
Αναφορικά με την αύξηση των ναύλων που αναμένεται για το Μάιο, η Clarksons εκφράζει τις αμφιβολίες της και προσθέτει ότι ακόμα και η περαιτέρω μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας δεν είναι σίγουρο ότι θα σταματήσει τη ραγδαία πτώση των ναύλων.
Την ίδια στιγμή η Maersk Line, η μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου, μέσω του εμπορικού διευθυντή της Vincent Clerc, σημειώνει ότι είναι έτοιμη να υπερασπίσει τα μερίδιά της στην αγορά με «κάθε κόστος». Ακόμα, όπως σημείωσε, και αν χρειαστεί να πέσουν οι ναύλοι σε απροσδόκητα χαμηλά επίπεδα.
Η κατάσταση αυτή έχει μία μόνο διέξοδο, σύμφωνα με τη Maersk. Να μειωθεί το κόστος μέσω της απόσυρσης χωρητικότητας, ανέφερε, αλλά τόνισε ότι ορισμένες εταιρείες επέλεξαν να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση χωρητικότητας, μειώνοντας τις τιμές των ναύλων. «Μία τέτοια κίνηση περιέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μπορεί να οδηγήσει σε πόλεμο τιμών», συμπλήρωσε.
Καταλήγοντας, σημείωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της, αλλά θα υπερασπίσει με κάθε τρόπο τα μερίδιά της.

Πηγή:Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Δυναμώνει το κίνημα για full time τελωνεία

Εκτελωνισμοί: Αλέξανδρος Κουρτέσης - http://www.ektelonismos.com
ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ


Πληθαίνουν διαρκώς τα αιτήματα φορέων και επιχειρηματιών για την επέκταση λειτουργίας των τελωνείων όλο το 24ωρο αλλά και τα Σαββατοκύριακα.
Μετά τις καταγγελίες του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη ότι το τελωνείο Ευζώνων μένει ανοιχτό μόνο 6 ώρες το Σάββατο εμποδίζοντας το τουριστικό ρεύμα από τις γειτονικές χώρες, ανάλογο αίτημα για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας όλων των τελωνείων έχουν καταθέσει κατ΄εξακολούθηση οι εξαγωγείς, αλλά και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο τους.
Η ΟΦΑΕ ζητά τη λειτουργία των τελωνείων καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ώρου 365 ημέρες τον χρόνο, κάτι που, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, ισχύει σε όλο τον προηγμένο κόσμο.
Η Ομοσπονδία χαιρετίζει την απόφαση αυτό να συμβεί στον Πειραιά, αλλά επισημαίνει την ανάγκη να επεκταθεί και στα δύο τουλάχιστον βασικά σημεία εξόδου από την Ελλάδα, στον Προμαχώνα και τους Ευζώνους.
«Από εκεί εξάγεται η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών προϊόντων και αποτελεί έκπληξη πρώτου μεγέθους γιατί η πολιτεία δεν το πράττει. Και από ό,τι πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, η απόφαση για τον Πειραιά ελήφθη ύστερα από απαίτηση της τρόικας, έπειτα από επιτόπια έρευνα που έκανε κλιμάκιό της», αναφέρει η ΟΦΑΕ..
Καταλήγοντας αναφέρουν ότι η στήριξη των εξαγωγών αποτελεί ή θα έπρεπε τουλάχιστον να αποτελούσε τον πρωταρχικό στόχο της πολιτείας, στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα.
Για τον λόγο αυτό η ΟΦΑΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία, ώστε όλοι οι φορείς που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην προώθηση των εξαγωγών να συγκροτήσουν «μέτωπο» και να θέσουν υπόψη της πολιτείας, όλα εκείνα τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την υλοποίησή τους, ζητώντας άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ ένα ζήτημα που δεν έχει αντιμετωπιστεί με τη σοβαρότητα που απαιτείται είναι η διάθεση των αδειών διέλευσης τρίτων χωρών. Σήμερα αυτές διατίθενται από τα τελωνεία Ευζώνων, Δοϊράνης και Κήπων, με αποτέλεσμα πολλοί αυτοκινητιστές να αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της διαδρομής τους για να την αποκτήσουν, αυξάνοντας χωρίς λόγο το κόστος αλλά και τον χρόνο μεταφοράς.
Εδώ Προηγούμενο άρθρο για το Ίδιο θέμα.
Πηγή:Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Το έβδομο Παγκόσμιο Συνέδριο για την καταπολέμηση της παραποίησης και της πειρατείας στην Τουρκία

Το έβδομο Παγκόσμιο Συνέδριο για την καταπολέμηση κατά της παραποίησης και της πειρατείας πραγματοποιείται από  σήμερα 24 έως 26 Απριλίου 2013 στην Κωνσταντινούπολη . Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εμπορικών Σημάτων (INTA), η εκδήλωση αναμένεται να προσελκύσει πάνω από 1.000 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο και θα γίνει μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς συναντήσεις γύρω από το θέμα της παραχάραξης.
Η εκδήλωση είναι υπό την αιγίδα της INTA και της Global Congress, συμμετέχουν  :
Η INTERPOL, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας (WIPO),
το Διεθνές Επιμελητήριο (ICC) και η BASCAP.
Με πρωτοβουλία και φιλοξενία και για αυτό το χρόνο από τον  Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων.
Ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα εκφωνήσει την εναρκτήρια ομιλία στο η τελετή έναρξης στις 24 Απριλίου .

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Τα σχέδια των ΟΛΠ και MSC ταράσσουν τα νερά του Πειραιά

http://www.ektelonismos.com - Alexander Kourtesis
Το λιμάνι της Cosco. Στο βάθος το συνορεύων λιμάνι του ΟΛΠ. 
 Οι διαβουλεύσεις για το εγγυημένο φορτίο αλλάζουν τα δεδομένα για το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και για την Cosco

Ένα βήμα πριν να εντείνει τον «ενδο οικογειακό» ανταγωνισμό με την Cosco βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, αφού το δ.σ. της εταιρείας εξουσιοδότησε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Ανωμερίτη, να υπογράψει νέα σύμβαση συνεργασίας με τη Mediterranean Shipping Company, ώστε να αυξήσει το ελάχιστο εγγυημένο φορτίο transit από τα 150.000 teu ετησίως στα 370.000 teu.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ανεξάρτητα από τις εξελίξεις που τρέχουν σε πολλά μέτωπα, με την κίνηση αυτή και εφόσον υπογραφεί η νέα σύμβαση τελικά, επιχειρεί να κατοχυρώσει τη θέση του στη λιμενική αγορά εμπορευματοκιβωτίων.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ με το ποσοστό διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων της να φτάνει πάνω από το 85% του συνόλου στον προβλήτα Ι. Με την προηγούμενη σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ το εγγυημένο φορτίο έφτανε τις 150.000 teu ετησίως, ωστόσο στο μεσοδιάστημα η εταιρεία έχει ενισχύσει μετοχικά τη θέση της στα λιμάνια του Τζόια Τάουρο στην Ιταλία, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει λειτουργήσει και το νέο της λιμάνι στην Κωνσταντινούπολη, το Asia Port.
Για να εξασφαλίσει ροή φορτίων, ο ΟΛΠ είναι έτοιμος να προχωρήσει σε νέα σύμβαση, με την οποία η MSC θα εγγυάται 370.000 κιβώτια για διαμετακόμιση ετησίως, ενώ ταυτόχρονα αναμένει να έχει και μια αύξηση στο εγχώριο φορτίο που διακινούν τα πλοία της MSC.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «N», έχει δώσει έκπτωση στην MSC που φτάνει το 5,5% περαιτέρω από την προηγούμενη σύμβαση, με την οποία η ιταλοελβετική εταιρεία λογιζόταν σαν μεγάλος πελάτης και είχε επίσης ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για τη μεταφόρτωση και προδιαγραφές φορτοεκφόρτωσης.
Σημειώνεται ότι το 2012 διακινήθηκαν 625.014 teu στο προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ενώ πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC, η οποία είναι ο χρήστης με τη μεγαλύτερη διακίνηση στους δύο προβλήτες συνολικά (ΟΛΠ και Cosco).
Ο ανταγωνισμός
Η κίνηση αυτή του ΟΛΠ, ταυτόχρονα, πιέζει την Cosco, η οποία διεκδικεί και αυτή φορτία για να αυξήσει τη διακίνησή της ιδιαίτερα τη περίοδο αυτή που ετοιμάζεται να λειτουργήσει την α’ φάση του προβλήτα ΙΙΙ με δυνατότητα 1,5 εκατ. teu περίπου. Παράλληλα έρχεται σε μια περίοδο που η Cosco έχει ζητήσει την κατάργηση του εγγυημένου  ανταλλάγματος που δίνει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ, 32 εκατ. ευρώ φέτος,  ώστε να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ που δεν υπήρχαν στη σύμβαση παραχώρησης. Σε περίπτωση που καταργηθεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, ο κινεζικός όμιλος θα αποδίδει στον ΟΛΠ ετησίως πάνω από το 21% των εσόδων του.
Η Cosco, ήδη, συζητά με τον ΟΛΠ τη συγκεκριμένη πρόταση, την οποία γνωρίζει το Μαξίμου, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων.
Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ
Ερωτηματικό παραμένει και η στάση που θα κρατήσει τελικά ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες της «Ν», το Ταμείο έχει ενημερωθεί αναλυτικά για τη συμφωνία και δεν έχει εκφράσει κάποια ένσταση μέχρι τώρα.
Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως εντός του επόμενου διαστήματος αναμένεται να καταθέσει την πρότασή του στα κόμματα της κυβέρνησης για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.  Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται (χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί η τελική απόφαση) στο να προτείνει στα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση να δοθούν εξ ολοκλήρου τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Σημειώνεται ότι η Cosco είναι ο μόνος όμιλος που δημοσίως έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ενώ θεωρεί ότι καλύτερο και πιο αναπτυξιακό μοντέλο είναι αυτό της πώλησης των μετοχών.


Πηγή: Naftemporiki
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

H Cosco λιγουρεύεται όλον τον Πειραιά

http://www.ektelonismos.com - Αλέξανδρος Κουρτέσης
Η προβλήτα Ι του ΟΛΠ όπως είναι σήμερα
Το σύνολο των μετοχών του ΟΛΠ θέλει να αγοράσει η Cosco.
Αυτήν την στιγμή, η Cosco διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, ενώ ο ΟΛΠ τον προβλήτα Ι.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ακονίζει τα μαχαίρια για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να κουμπώσει το κύκλωμα εμπορευματικής μεταφοράς σπρώχνοντας προς ένα «ιδιωτικό μονοπώλιο» που προκαλεί τριγμούς.
Εντός των προσεχών ημερών, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) πρόκειται να εισηγηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τη μέθοδο αποκρατικοποίησης των λιμένων.

Εξετάζονται διάφορα σενάρια, όπως η παραχώρηση του συνόλου ή μέρους των δραστηριοτήτων των λιμένων (π.χ. τομέας κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβώτια, car terminal, κ.α.) ή η πώληση μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προκρίνεται η μέθοδος της ολικής παραχώρησης. Αυτή μπορεί να γίνει, είτε με πώληση του συνόλου των μετοχών (οι δυο εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο), είτε με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων.
Η Cosco, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής Τάσος Βαμβακίδης στο συνέδριο του Economist, επιθυμεί την εξαγορά του συνόλου των μετοχών του ΟΛΠ.
Ωστόσο, ακόμα και μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν διαφωνίες για το εάν «στον Πειραιά οδηγηθούμε από ένα πρώην δημόσιο μονοπώλιο, σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο».

Ο Πειραιάς αυξάνει τα μεγέθη της Cosco
Σε «χρυσωρυχείο» εξελίσσεται το container terminal της Cosco στον Πειραιά, αφού, παρά την κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο, η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, θυγατρική της Cosco) διακίνησε 2,1 εκατ. Teus το 2012, έναντι 1.188.148 Teus το 2011.
Το εντυπωσιακό είναι ότι μεταξύ των container terminals της Cosco στην Ευρώπη, ο Πειραιάς είχε την μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, τα εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά αυξήθηκαν 77,4%, έναντι 11,5% στη Νάπολι, ενώ μείωση υπέστησαν το Σουέζ (-11,8%) και η Αμβέρσα (-5,8%).
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό, η λειτουργική δραστηριότητα της ΣΕΠ βελτιώνεται συνεχώς. Μάλιστα, η συνεισφορά της στα τελικά κέρδη της Cosco, το 2012, υπολογίζεται στα 19,7 εκατ. δολάρια, έναντι των 6,5 εκατ. δολαρίων που ήταν το 2011, αύξηση της τάξης του 205,5%.
Για το 2013, η Cosco έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 2,5 εκατ. Teus στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ, εντός του β’ εξαμήνου, θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα κατά 1,1 εκατ. containers.
Σχόλιο: Μία πολύ ενδιαφέρουσα παρτίδα σκάκι αρχίζει . 

Πηγή:enet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com ()
http://custom-brokers.blogspot.com ()
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Νέες Επιτυχίες: Σ.Δ.Ο.Ε - Τελωνειακών / ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ


http://www.ektelonismos.com
Απίστευτα κυκλώματα που εμπορεύονται πολύτιμα μέταλλα, και κυρίως χρυσό, μέσω ενεχυροδανειστηρίων, αποκαλύπτουν κάθε μέρα οι άνδρες του ΣΔΟΕ.
Μετά τη σύλληψη ανεπάγγελτου Έλληνα στην Ξάνθη ο οποίος είχε 12 πλάκες χρυσού και μεγάλα χρηματικά ποσά στην κατοχή του, το ΣΔΟΕ προχώρησε την Πέμπτη σε νέα μεγάλη αποκάλυψη. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάλληλοι του Σώματος Δίωξης και τελωνειακοί συνέλαβαν 31χρονο Γερμανό υπήκοο ο οποίος επιχειρούσε να φύγει με πτήση της Lufthansa στις 18.35.
Ο Γερμανός συνελήφθη την ώρα που επιβιβαζόταν έχοντας μαζί του 8,5 κιλά χρυσό και 300.000 ευρώ και πλαστά παραστατικά για το χρυσό από ανύπαρκτη εταιρεία.
Επίσης, το πρωί το ΣΔΟΕ και οι τελωνειακοί κατέσχεσαν μεγάλη ποσότητα απο  ασήμι που είχαν προορισμό τη Γερμανία και συνοδεύονταν από πλαστά παραστατικά της ίδιας ανύπαρκτης εταιρείας που εμπλέκεται με τη μεταφορά του χρυσού. Ολα ξεκίνησαν όταν τελωνειακοί υπάλληλοι του αεροδρομίου ειδοποίησαν το ΣΔΟΕ για το φορτίο με το ασήμι, το οποίο θα... πέταγε με την εταιρεία Lufthansa, καθώς κάτι δεν πήγαινε καλά με τα δελτία αποστολής και τα παραστατικά της εταιρείας.
Αμέσως σήμανε «κόκκινος συναγερμός» στην υπηρεσία μιας και η ποσότητα του ασημιού ήταν πολύ μεγάλη (425 κιλά).
Οπως εκτιμάται, πρόκειται για κυκλώματα που επιχειρούν να εξάγουν πολύτιμα μέταλλα που αφήνουν χιλιάδες πολίτες ως ενέχυρο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για κοσμήματα που επιτήδειοι λιώνουν και τα μετατρέπουν σε πλάκες χρυσού.

Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com ()
http://custom-brokers.blogspot.com ()
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Εύσημα στα ελληνικά τελωνεία


http://www.ektelonismos.comΟ συντονισμός και η θωράκιση των τελωνείων στα χερσαία σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων σχετικά με τους τρόπους που ασκείται το λαθρεμπόριο αποτελούν τα βασικά αντικείμενα της 16ης σύσκεψης της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί από το 2006 για τη χαρτογράφηση των χερσαίων συνόρων της Ε.Ε.
Η συνάντηση εργασίας πραγματοποιείται από χθες στα Ιωάννινα με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τελωνειακών αρχών από την

  • Ελλάδα, τη 
  • Βουλγαρία,τη 
  • Φινλανδία, την 
  • Ουγγαρία, τη 
  • Λιθουανία, την 
  • Πολωνία, τη 
  • Ρουμανία, τη 
  • Σλοβενία, 
  • τη Σλοβακία και την 
  • Κροατία.

Από την Ελλάδα, ως εκπρόσωπος των χερσαίων συνοριακών τελωνείων έχει επιλεγεί το Τελωνείο της Κακαβιάς, που έχει και την ευθύνη των τριήμερων εργασιών.
Τα στοιχεία που συλλέγονται σχετίζονται με 

  • τον χρόνο λειτουργίας των τελωνείων, 
  • το προσωπικό, 
  • τον αριθμό εισόδων και εξόδων οχημάτων και εμπορευμάτων, 
  • τα εμπορεύματα με την μεγαλύτερη εμφάνιση καθώς και αυτών με την 
  • μεγαλύτερη εμφάνιση παραβατικότητας,  
  • τον αριθμό των τελωνειακών παραστατικών κατά την είσοδο και την έξοδο από την ευρωπαϊκή ένωση, 
  • στοιχεία για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που διαθέτουν, καθώς επίσης το 
  • ποσοστό μηχανογράφησης και δικτύωσής τους.

Όπως εξήγησε η εκπρόσωπος της Ε.Ε., που ανήκει στη δύναμη των τελωνείων της Πολωνίας, συντάσσεται μία ετήσια έκθεση όπου υπάρχουν όλα τα συμπεράσματα της ανάλυσης των παραπάνω δεδομένων.
Απώτερος σκοπός ο εντοπισμός των αδυναμιών στα τελωνεία, αναφορικά με τον όγκο της εμπορευματικής κίνησης, τη στελέχωσή τους και το επίπεδο του εξοπλισμού.
Αναφερόμενη ωστόσο στα ελληνικά χερσαία τελωνεία τόνισε πως το επίπεδο οργάνωσης είναι εξαιρετικό, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις διαφορές που υπάρχουν, καθώς στην Ελλάδα υπάρχουν τελωνεία σε σύνορα με χώρες που δεν ανήκουν στην Ε.Ε., όπως η Αλβανία.
Από την πλευρά του τελωνείου Κακαβιάς ο Διευθυντής Μιχάλης Στεφάνου, αλλά και ο Χρήστος Δημητρίου αναφέρθηκαν στη συνεργασία ειδικά στο πεδίο του εντοπισμού των τάσεων που ακολουθεί το λαθρεμπόριο.
«Αναλύεται η τάση του λαθρεμπορίου, των εμπορευμάτων που προσπαθούν να διακινηθούν με αυτόν τον τρόπο, καθώς και οι τρίτες χώρες που έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά παραβατικότητας και προτείνονται τρόποι για αποτελεσματικότερους ελέγχους για την πάταξη του λαθρεμπορίου», τόνισε ο κ. Δημητρίου.

Πανευρωπαϊκή πρωτιά του τελωνείου Κακαβιάς
http://custom-brokers.blogspot.com
  Με έναν ακόμη εντοπισμό κλεμμένου Ι.Χ. με παραποιημένα τα στοιχεία και τους κωδικούς πλαισίου συνεχίστηκαν στο μεταξύ οι επιτυχίες των τελευταίων μηνών στο τελωνείο της Κακαβιάς.
Το Ι.Χ. αυτό ήρθε να προστεθεί στη λίστα των πολυτελών τζιπ που επιχείρησαν κυκλώματα να περάσουν από τα σύνορα, όμως η προσπάθειά τους ανακόπηκε από τους ελέγχους των τελωνειακών. Το τελευταίο περιστατικό ωστόσο ανέδειξε μία νέα πτυχή, αφού τα κυκλώματα μηχανεύονται νέους τρόπους παραπλάνησης των αρχών.
Έτσι, όπως εξήγησε ο κ. Στεφάνου, στο αυτοκίνητο είχε παραποιηθεί ο αριθμός πλαισίου, παράλληλα όμως είχε παραποιηθεί ο ίδιος αριθμός που είναι καταχωρημένος στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του οχήματος, εμφανίζοντας στο ειδικό μηχάνημα που διαθέτει η υπηρεσία ως πραγματικό τον παραποιημένο αριθμό. Παρ’ όλα αυτά το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στην τοπική αντιπροσωπεία για λεπτομερή έλεγχο, αφού διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα που το συνόδευαν ήταν πλαστά.

Πηγή:ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών ελαιολάδου


Αύξηση εξαγωγών κατά 6,1% τον περασμένο Φεβρουάριο (στα 2.130,4 εκατ. Ευρώ από 2.007,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012), προκύπτει από ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), ωστόσο, χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφεται μείωση κατά 3,7%.

Σε ότι αφορά τα προϊόντα, εντυπωσιακή είναι η αύξηση των εξαγωγών του ελαιολάδου, κατά 221,2% (με ποσοστό 89,8% των εξαγωγών να αφορά χώρες της ΕΕ και κυρίως τη γειτονική Ιταλία), ενώ συνεχίζεται η ανοδική πορεία συνολικά για τα αγροτικά προϊόντα της χώρας και ειδικά τα οπωροκηπευτικά (+10,6%). Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του μεριδίου των πετρελαιοειδών, σε ποσοστό συμμετοχής τους, στις συνολικές ελληνικές εξαγωγές (40,7%), ύστερα από νέα αύξηση κατά 38,6% τον περασμένο Φεβρουάριο. Στον αντίποδα, εντείνονται οι πιέσεις στα βιομηχανικά προϊόντα (-10,3%), ενώ καταγράφεται αντιστροφή κλίματος για τις κατηγορίες Ποτά-Καπνός (-18,7%) και τις Πρώτες Ύλες (-30,3%).
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στα πιο κάτω τηλέφωνα

Πηγή: Απόσπασμα από NewsBomb
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΤΣΙΓΑΡΩΝ

http://www.ektelonismos.com . Kourtesis Alexander
Μεγάλη κινητικότητα στο ΣΔΟΕ και τις τελωνειακές υπηρεσίες της Χώρας .

Πλοηγηθείτε και διαβάστε τις πιο κάτω ανακοινώσεις και δημοσιεύματα των Επιτυχιών του ΣΔΟΕ , &   Τελωνειακών Υπηρεσιών .




Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Τελωνεία «full time»

Εκτελωνισμοί Αλέξανδρος Κουρτέσης Http://www.ektelonismos.com
Την επέκταση του μέτρου που αφορά στην πιλοτική λειτουργία του τελωνείου Πειραιά σε 24ωρη βάση επί επτά ημέρες την εβδομάδα, και στα άλλα δύο τελωνεία εξόδου ελληνικών προϊόντων της Ελλάδας, των Ευζώνων και του Προμαχώνα, ζητά ο επιχειρηματικός κόσμος, προκειμένου να υπάρχει διευκόλυνση των εξαγωγέων σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα.
Μάλιστα, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι το ζήτημα αυτό είναι μείζονος σημασίας για την απρόσκοπτη και ομαλή μεταφορά των προς εξαγωγή προϊόντων.
Απώλειες 
«Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν ανακύψει σοβαρά προβλήματα στα τελωνεία της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας των τελωνειακών αρχών να διευθετήσουν μεταφορές εκτός ωραρίου και αργιών, με αποτέλεσμα να χάνονται αγορές και πελάτες», επισημαίνει η ΟΦΑΕ. Σύμφωνα με την Task Force, αλλά και την Παγκόσμια Τράπεζα, το ωράριο λειτουργίας των τελωνείων αποτελεί τη βασική αιτία που για την εξαγωγή ενός ελληνικού προϊόντος απαιτούνται 19 ημέρες, όταν ο μέσος όρος για τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ είναι 10 ημέρες.
Επιπλέον, εάν κάποιος εισαγωγέας ή εξαγωγέας θέλει να εκτελωνίσει προϊόντα εκτός ωραρίου, δηλαδή μετά τις 7 το βράδυ και κατά τις Κυριακές ή τις ημέρες αργιών, θα πρέπει να καταβάλει ο ίδιος το κόστος εκτελωνισμού. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία των τελωνείων στο λιμάνι του Πειραιά και στο αεροδρόμιο των Σπάτων σε 24ωρη βάση επί επτά ημέρες την εβδομάδα αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
Το τελωνείο στα Σπάτα λειτουργεί ήδη σε 24ώρη βάση, ωστόσο, μικρή σημασία έχει καθώς οι περισσότερες μεταφορές εμπορευμάτων στο εξωτερικό γίνονται οδικώς ή διά θαλάσσης.
Το θέμα βέβαια δεν έχει κλείσει ακόμη, καθώς οι τελωνειακοί υπάλληλοι θεωρούν αφ’ ενός ότι δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη και αφ’ ετέρου ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό. «Μακάρι να υπήρχαν τόσες εξαγωγές ώστε να χρειαζόταν να λειτουργούν τα τελωνεία του Πειραιά σε 24ωρη βάση. Πιστεύω ότι μέχρι τις 8 μ.μ. είναι αρκετός ο χρόνος για να γίνουν όλοι οι εκτελωνισμοί. Σπανίως μετά τις 5 μ.μ., πλην της Πέμπτης και της Παρασκευής, προκύπτει ανάγκη εκτελωνισμού», υποστηρίζει ο κ. Δημήτρης Τριμπόνιας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας.
Πηγή: Ημερησία, Καθημερινή, ΑΚ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709