Τρίτη 16 Απριλίου 2013

H Cosco λιγουρεύεται όλον τον Πειραιά

http://www.ektelonismos.com - Αλέξανδρος Κουρτέσης
Η προβλήτα Ι του ΟΛΠ όπως είναι σήμερα
Το σύνολο των μετοχών του ΟΛΠ θέλει να αγοράσει η Cosco.
Αυτήν την στιγμή, η Cosco διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, ενώ ο ΟΛΠ τον προβλήτα Ι.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ακονίζει τα μαχαίρια για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να κουμπώσει το κύκλωμα εμπορευματικής μεταφοράς σπρώχνοντας προς ένα «ιδιωτικό μονοπώλιο» που προκαλεί τριγμούς.
Εντός των προσεχών ημερών, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) πρόκειται να εισηγηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τη μέθοδο αποκρατικοποίησης των λιμένων.

Εξετάζονται διάφορα σενάρια, όπως η παραχώρηση του συνόλου ή μέρους των δραστηριοτήτων των λιμένων (π.χ. τομέας κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβώτια, car terminal, κ.α.) ή η πώληση μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προκρίνεται η μέθοδος της ολικής παραχώρησης. Αυτή μπορεί να γίνει, είτε με πώληση του συνόλου των μετοχών (οι δυο εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο), είτε με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων.
Η Cosco, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής Τάσος Βαμβακίδης στο συνέδριο του Economist, επιθυμεί την εξαγορά του συνόλου των μετοχών του ΟΛΠ.
Ωστόσο, ακόμα και μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν διαφωνίες για το εάν «στον Πειραιά οδηγηθούμε από ένα πρώην δημόσιο μονοπώλιο, σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο».

Ο Πειραιάς αυξάνει τα μεγέθη της Cosco
Σε «χρυσωρυχείο» εξελίσσεται το container terminal της Cosco στον Πειραιά, αφού, παρά την κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο, η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, θυγατρική της Cosco) διακίνησε 2,1 εκατ. Teus το 2012, έναντι 1.188.148 Teus το 2011.
Το εντυπωσιακό είναι ότι μεταξύ των container terminals της Cosco στην Ευρώπη, ο Πειραιάς είχε την μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, τα εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά αυξήθηκαν 77,4%, έναντι 11,5% στη Νάπολι, ενώ μείωση υπέστησαν το Σουέζ (-11,8%) και η Αμβέρσα (-5,8%).
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό, η λειτουργική δραστηριότητα της ΣΕΠ βελτιώνεται συνεχώς. Μάλιστα, η συνεισφορά της στα τελικά κέρδη της Cosco, το 2012, υπολογίζεται στα 19,7 εκατ. δολάρια, έναντι των 6,5 εκατ. δολαρίων που ήταν το 2011, αύξηση της τάξης του 205,5%.
Για το 2013, η Cosco έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 2,5 εκατ. Teus στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ, εντός του β’ εξαμήνου, θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα κατά 1,1 εκατ. containers.
Σχόλιο: Μία πολύ ενδιαφέρουσα παρτίδα σκάκι αρχίζει . 

Πηγή:enet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com ()
http://custom-brokers.blogspot.com ()
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Δεν υπάρχουν σχόλια: