«Η λογική είναι ότι πράγματι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ο εξορθολογισμός των εσόδων. Και αυτό γιατί χωρίς έσοδα δεν υπάρχουν δαπάνες» επεσήμανε και προσέθεσε:
«Όμως το δεύτερο μεγαλύτερο μεγάλο θέμα είναι η ανάπτυξη, άρα η εφαρμογή συγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων».
Σκέψη την οποία ο Γ.Ανωμερίτης γνωστοποίησε και στον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Επειδή όμως καλές οι προθέσεις αλλά πρέπει να γίνουν και έργα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ ξεκαθάρισε ότι για να εφαρμοστούν συγκεκριμένα επενδυτικά προγράμματα θα πρέπει να αλλάξουν πράγματα στον γραφειοκρατικό μηχανισμό:
«Για να γίνουν επενδύσεις, κατά την άποψη μου απαιτείται ένας νέος, ευέλικτος, αναπτυξιακός νόμος. Για να μην πω ότι λόγω εκτάκτων συνθηκών θα έπρεπε για τρία ή για πέντε χρόνια να ακολουθηθεί το μοντέλο των Ολυμπιακών Αγώνων τα ου 2004. Χρειάζονται γρήγορες διαδικασίες υλοποίησης έργων. Χωρίς αυτές δεν πρόκειται να γίνει έργο».
Ο ΟΛΠ δεν είναι ΔΕΚΟ. Είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο
Ο Γιώργος Ανωμερίτης ετοιμάζεται να δραστηριοποιήσει τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με την έννοια να γνωρίζει πού συμμετέχει η ΟΛΠ ΑΕ και πού μπορεί να επενδύσει:
«Ο ΟΛΠ μπήκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών επί των ημερών μου. Ξέρω πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας του. Το γεγονός ότι ο ΟΛΠ δεν έχει υποδομές για να ασχολείται με τα χρηματοοικονομικά του δείχνει ότι τον αντιμετώπισαν σαν ΔΕΚΟ ενώ είναι ένας μεγάλος αναπτυξιακός οργανισμός».
Όσο αφορά τις πρώτες επενδύσεις που σκοπεύει να κάνει ο Οργανισμός θα είναι σε άλλα ελληνικά λιμάνια:
«Επενδύσεις θα γίνουν καταρχήν σε λιμάνια, στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της νέας λιμενικής πολιτικής που προβλέπει την ανάπτυξη 35 λιμανιών. Ήδη έχει γίνει μελέτη για το θέμα αυτό και βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας».
«Θα προχωρήσουμε σε ΣΔΙΤ. Θα πω στο κράτος: έλα να κάνουμε το έργο μαζί»
Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ ξεκαθάρισε ότι η χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος θα γίνει μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με ιδίους πόρους, με συγχρηματοδοτήσεις καθώς και από συμβάσεις παραχωρήσεων. Τον άσο από το μανίκι τον έβγαλε φυσικά στο τέλος:
«Εξετάζω νομικά το ζήτημα ώστε μέρος της χρηματοδότησης να γίνει από τα ΣΔΙΤ. Διότι μπορεί μεγαλόμετοχος στον ΟΛΠ να είναι το κράτος όμως ο οργανισμός είναι μία ιδιωτική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Θα πούμε λοιπόν στο κράτος «έλα να το κάνουμε το έργο μαζί»».
Το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 της ΟΛΠ Α.Ε., περιλαμβάνει έργα ύψους 1 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 874,7 εκατ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.
Στην εθελούσια δεν θα βγουν πάνω από 80
Για το θέμα της εθελούσιας εξόδου ο Γιώργος Ανωμερίτης τόνισε ότι τελικά ενδιαφέρον έδειξαν μόνο 47 εργαζόμενοι. «Ζήτησα από την κυβέρνηση να δοθεί παράταση υποβολής αιτήσεων έως τις 28 Φεβρουαρίου 2010. Όμως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι ενδιαφερόμενοι τελικά δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τους 80».
Αν μείνουν μόνο 47, τότε το κόστος φθάνει τα 8.883.000 ευρώ, συνολικά, από τα 56,7 εκατ. που είχε υπολογίσει ο ΟΛΠ.
Ο λόγος που οι εργαζόμενοι δεν έδειξαν διάθεση να μπουν στο πρόγραμμα της εθελουσίας είναι , σύμφωνα με κύκλους της ΟΛΠ ΑΕ το γεγονός ότι η μέση σύνταξη που θα πάρουν υπολογίζεται στα 1.700 ευρώ, ενώ τώρα με το μισθό και τις υπερωρίες εισπράττουν, κατά μέσο όρο 3.500 ευρώ.
«Πλανητάριο» για την ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας
«Και μόνο που έρχομαι στον ΟΛΠ και βλέπω ταλαιπωρημένους τουρίστες να κάθονται στις στάσεις λεωφορείων για να πάνε στην πόλη, αναρωτιέμαι τι έχουμε να τους δείξουμε στον Πειραιά» είπε στρέφοντας στρέφοντας το βλέμμα του προς το λιμάνι που απλώνεται κάτω και πέρα από το γραφείο του στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.
Γιατί, όσο και αν σας φανεί περίεργο, πολύ λίγοι είναι εκείνοι που έρχονται με το κρουαζιερόπλοιο και μετά παίρνουν τον δρόμο για την Αθήνα να δουν την Ακρόπολη. Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι από τους 3.000 επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου που έδεσε στον Πειραιά, μόνο 200 πήγαν στην Ακρόπολη!..
Θα δημιουργήσουμε στο Καστράκι θεματικό πάρκο όπως υπάρχει στα μεγάλα λιμάνια. Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένο χώρο με ψηφιακό εξοπλισμό, περίπου σαν το Πλανητάριο, κτήριο με ψηφιακές οθόνες που θα περνάς από αίθουσα σε αίθουσα και θα ζεις όλη την πορεία του Πειραιά. Θα περιδιαβάζεις τα τείχη του Θεμιστοκλή ενώ θα μαθαίνεις και την ιστορίά της ελληνικής ναυτιλίας».
Όσο αφορά τα κρουαζιερόπλοια θα επεκταθούν οι προβλήτες στη νότια πλευρά του λιμανιού για να δέχονται πλοία μέχρι και 600 μέτρα.
«Δεν θα υπάρχει άλλο τέτοιο λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο», επεσήμανε ο κ. Ανωμερίτης:
«Επίσης, θα γίνουν μαρίνες για mega-yachts και νέος επιβατικός λιμένας. Ανάπλαση του Εμπορικού Λιμανιού με ΣΙΛΟ, car terminals και προβλήτες Ι (ήδη κατασκευάζεται) και ΙΙΙ.
Η «Παγόδα», δηλαδή το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ, στο μεν ισόγειο θα γίνει σταθμός κρουαζιέρας και από πάνω ξενοδοχείο 5 αστέρων.
Επιπλέον θα γίνει συνεδριακό κέντρο στο σημερινό λιμένα κρουαζιερόπλοιων» και προσέθεσε:
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα real estate της Ευρώπης
«Θα δημιουργήσουμε μία ακτή Πολιτισμού. Στην Ηετιώνια Ακτή (το Καστράκι) θα γίνει η ζώνη πολιτισμού του Πειραιά, όπου θα αξιοποιηθεί αρχαιολογικός χώρος. Το υπάρχον ΣΙΛΟ θα μετατραπεί σε εθνικό ναυτικό μουσείο. Οι δύο δεξαμενές θα γίνουν η μία ενυδρείο και στην άλλη ίσως φέρουμε το Liberty».
Ο Γιώργος Ανωμερίτης επεσήμανε ότι θα ξεκινήσει συζήτηση για το θέμα της Δραπετσώνας με τον Νομάρχη κ. Γιάννη Μίχα, τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Παναγιώτη Φασούλα και τον διοικητή της Εθνικής Τράπεζας κ. Βασίλη Ράπανο, ενώ θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη όλων των φορέων.
«Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα real estate της Ευρώπης έναν χώρο 650 στρεμμάτων».
Ο επικεφαλής του ΟΛΠ τόνισε ότι θεωρεί εξίσου σημαντικό θέμα την άλλη περιβαλλοντική θεώρηση του λιμανιού: «Θα γεμίσει πράσινο θα γίνουν οι υποδομές δίκτυο αποχέτευσης, και ό,τι άλλο χρειαστεί».
Logistics στο Θριάσιο σε μια έκταση όση το «Ελ. Βενιζέλος»
Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε και στην πρότασή του για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το Θριάσιο: «Είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στη Αττική για logistics, σε μία έκταση ίση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και προσέθεσε:
«Υπάρχουν κονδύλια 150 εκατ.ευρώ για το Θριάσιο και δεν αξιοποιούνται. Ποσό το οποίο ενώ θα μπορούσε ακόμη και αύριο να απορροφηθεί, μένει ανεκμετάλλευτο επί πέντε χρόνια».
Τρία ιδιωτικά συμφωνητικά με τους Κινέζους!!
Για την πορεία των διαπραγματεύσεων με την ΣΕΠ-Cosco ο κ. Ανωμερίτης αποκάλυψε στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» ότι στις αρχές του Ιανουαρίου θα υπογραφούν τρία ιδιωτικά συμφωνητικά που θα ρυθμίζουν όλα τα θέματα:
«Συνεχίζουμε τις διαπραγματεύσεις με την Cosco και αρχές Ιανουαρίου θα υπάρξουν τρία ιδιωτικά συμφωνητικά με τα οποία θα ρυθμίζονται βασικά θέματα όπως είναι η συγκατοίκηση μεταξύ των δύο εταιρειών. Δηλαδή η λειτουργία της προβλήτας ΙΙ που έχει παραχωρηθεί στην Cosco, με προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ για τους πρώτους μήνες. Επίσης, θα ξεκαθαρίσουν θέματα συνεργασίας από την 1η Ιουνίου και μετά, με την Cosco, όταν θα λήξει και η συγκατοίκηση, αλλά και εμπορικές συμφωνίες με τους Κινέζους»