ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010
Ο κάπτεν Γουέι «πιάνει» λιμάνι φορτωμένος με φιλόδοξα σχέδια
Μάλιστα για την υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής, η κινεζική πλευρά δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει σε επενδύσεις που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των υποδομών της ευρύτερης περιοχής η οποία βρίσκεται περιφερειακά του λιμένα του Πειραιά. (Π.Χ Κερατσίνι , Δραπετσώνα )
Η έλευση στη χώρα μας του κάπτεν Γουέι αναδεικνύει το ενδιαφέρον της κινεζικής πλευράς για ανάπτυξη πολύπλευρων οικονομικών και τουριστικών σχέσεων με την Ελλάδα. Ο ισχυρός άνδρας της Cosco αναμένεται να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη και τον πρόεδρο του ΟΛΠ κ. Γιώργο Ανωμερίτη. Στην ατζέντα του Κινέζου επισήμου αναμένεται να βρίσκονται θέματα, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι, που θα έχουν σχέση με την υλοποίηση νέων μεγάλων κινεζικών επενδύσεων στη χώρα μας, τουριστικής συνεργασίας αλλά και ευρύτερου οικονομικού ενδιαφέροντος.
Ο κάπτεν Γουέι δεν αποκλείεται στο περιθώριο της επίσκεψής του στην Ελλάδα να έχει επαφές και με εκπροσώπους του ελληνικού εφοπλισμού, ο οποίος αποτελεί σημαντικό πελάτη των κινεζικών ναυπηγείων αλλά και μεταφορέα μεγάλου μέρους φορτίων προς την Κίνα.
Η κινεζική πλευρά, κατά πληροφορίες, εμφανίζεται να συζητάει τη συμμετοχή της στην ανάπτυξη της περιοχής που βρίσκεται γύρω από το λιμάνι, χρηματοδοτώντας την υλοποίηση έργων υποδομής που θα βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) που ήδη βρίσκεται υπό τη διαχείριση της κινεζικής εταιρείας, η οποία κόβει πλέον τα τιμολόγια με τον δικό της λογότυπο.
Επίσης στις συζητήσεις «παίζει» και το θέμα κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου τα φορτία να μεταφέρονται ταχύτερα και οικονομικότερα αλλά και με μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Κατά πληροφορίες η κινεζική πλευρά δεν αποκλείεται να ζητήσει να αναλάβει τη διαχείριση και αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου, ακόμη και ολυμπιακών εγκαταστάσεων, ή ακόμη και να συμμετάσχει στην κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου στη θέση «Παλατάκι» στο λιμάνι του Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι οι Κινέζοι ανέλαβαν τη δέσμευση ότι όλοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι θα προσληφθούν στον προβλήτα που θα εκμεταλλεύονται θα είναι Ελληνες πολίτες, πλην έξι διευθυντικών στελεχών.
Η κινεζική πλευρά, επίσης, όπως υποστηρίζουν αξιόπιστες πηγές, δεν ενδιαφέρεται μόνο για το λιμάνι αλλά στην ατζέντα της συνάντησης του κυρίου Παπανδρέου με τον κάπτεν Γουέι Τζιαν Φου αναμένεται να υπάρχουν και άλλα θέματα, όπως:
α) Η προσέλκυση Κινέζων τουριστών σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας, αριθμός που σταδιακά θα μπορούσε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο άτομα.
β) Να αναλάβει η κινεζική πλευρά τη διαχείριση - αξιοποίηση ολυμπιακών εγκαταστάσεων, καθώς και γ) να προχωρήσει η Κίνα στην αγορά μέρους του ελλείμματος μέσω κρατικών ομολόγων.
Πηγή:Καθημερινή
Σχόλιο Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί , http://www.ektelonismos.com
Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009
ΟΛΠ-Cosco: Προβληματίζει ο ενδολιμενικός ανταγωνισμός
Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ φοβάται μία επιθετική τιμολογιακή πολιτική στα φορτία από την πλευρά της Cosco με την παράλληλη απασχόληση φθηνότερου εργατικού δυναμικού
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από τους Κινέζους να απαλειφθεί από τη σύμβαση παραχώρησης η απεμπόληση του δικαιώματος του Οργανισμού να αναπτύσσει νέους εμπορευματικούς σταθμούς. Με την απάλειψη του όρου αυτού ο ΟΛΠ θα απελευθερωθεί επιχειρηματικά από αυτή τη δέσμευση που του αποστερεί την προοπτική ανάπτυξης.
Πρέπει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι ο συγκεκριμένος όρος αποτέλεσε κομβικό σημείο για τους Κινέζους και κατά την πρώτη διαπραγμάτευση της σύμβασης.
Επίσης, η κυβέρνηση θέλει να έχει το δικαίωμα να μπει ως μέτοχος στη θυγατρική της Cosco, τη ΣΕΠ που λειτουργεί στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μπορεί να συμμετέχει στη λήψη στρατηγικής σημασίας αποφάσεων. Μέχρι σήμερα οι Κινέζοι το μόνο που έχουν δεχθεί είναι να συμμετέχει εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας στο διοικητικό συμβούλιο της ΣΕΠ, ο οποίος θα έχει απευθείας γνώση των κινήσεων των Κινέζων. Όμως η ψήφος του δεν θα παίζει ρόλο στη λήψη αποφάσεων.
Όσο αφορά τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνει η Cosco έναντι του ΟΛΠ, κύκλοι της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι μπορούν να εξισωθούν φορολογικά με την Cosco με νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μην βρίσκονται σε δυσμενέστερη σχέση με τον ανταγωνιστή τους. ΄
Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009
Ενέκρινε η ΕΕ τον πρώτο προβλήτα
Το θέμα ήταν υπό συζήτηση το τελευταίο και πλέον τρίμηνο καθώς στην αρχική γνωμοδότηση είχαν εντοπιστεί «προβλήματα» τα οποία χρειάστηκε η προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού να αποσαφηνίσει με αποτέλεσμα την θετική εξέλιξη παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν διακριτό το τμήμα εκείνο που θα μπορούσε υπό άλλη οπτική γωνία να θεωρηθεί ότι μπορεί να επηρεάσει τον ανταγωνισμό.
Στο μεταξύ στον απόηχο των «ισχυρών κλυδωνισμών» που προκλήθηκε στο κυβερνητικό στρατόπεδο από τη διαφοροποίηση θέσεων και απόψεων σχετικά με το κόστος της εθελούσιας εξόδου που συμφωνήθηκε με τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών αλλά και περί της δημιουργίας «αρχής λιμένων» η ηγεσία του ΟΛΠ πρόκειται να ασχοληθεί με το πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων.
Στόχος βασικός του σχεδίου είναι η βελτίωση των υποδομών αλλά και του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών με έμφαση στο εμπορικό τμήμα του λιμένα ( προβλήτα Ι , car terminal) και εκείνο της κρουαζιέρας που όμως συνδέεται με τις γενικότερες εξελίξεις που αφορούν στο επιβατικό λιμάνι.
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com
Μπορεί ο ΟΛΠ να ανταγωνιστεί την Cosco;
Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009
Ανακοίνωση ΟΛΠ για το κόστος της εθελούσιας εξόδου των λιμενεργατών
Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση του ο ΟΛΠ αναφέρει τα εξής:
"-Η Σύμβαση Παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ ΑΕ στην ΣΕΠ ΑΕ (Cosco) βάση του Ν.3755/2009 προϋπόθετε την αποχώρηση εθελουσίως μέρους του προσωπικού του ΟΛΠ. Για το σκοπό αυτό ψηφίστηκε νόμος για την εθελούσια έξοδο στον ΟΛΠ (Ν.3654/2008). Επομένως, η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου για την εθελούσια έξοδο από τον ΟΛΠ σήμερα, δεν αποτελεί προϊόν διαπραγματεύσεων μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης ΟΛΠ, αλλά εφαρμογή διατάξεων νόμου, τον οποίο ψήφισε το 2008 η προηγούμενη κυβέρνηση.
-Βάσει του άρθρου 7 του κεφ. Β του νόμου αυτού (Ν.3654/2008) το κόστος εθελουσίας βαρύνει τον ΟΛΠ. Επομένως όχι μόνο τα Ταμεία δεν επιβαρύνονται, αλλά αντιθέτως θα εισπράξουν το σύνολο των εσόδων τα οποία προβλέπονται κατά την περίοδο της πρόωρης συνταξιοδότησης ενός εκάστου εργαζομένου.
-Η εθελούσια δεν αφορά τους «300 λιμενεργάτες». Αφορά το σύνολο του προσωπικού, το οποίο θα μπορούσε να στοιχειοθετήσει (ηλικία και ένσημα) δικαίωμα συνταξιοδότησης και εθελουσίως να συνταξιοδοτηθεί κατά την επόμενη πενταετία. Μέχρι σήμερα έχουν υποβάλει αίτηση 47 εργαζόμενοι.
-Σύμφωνα με την αναλογιστική μελέτη η οποία συντάχθηκε το 2008, η πληρωμή συντάξεων και εισφορών για όλους τους δυνητικά δικαιούμενους ανέρχεται σε 56 εκατ. Ευρώ και η ωφέλεια λόγω μη καταβολής μισθών, υπερωριών κλπ σε 67 εκατ. Ευρώ. Επομένως από την εθελούσια έξοδο προκαλείται μεσοπρόθεσμα θετικό υπόλοιπο για τον ΟΛΠ 11 εκατ. Ευρώ.
-Το όποιο κόστος επιβάρυνσης του ΟΛΠ υπερκαλύπτεται από το ετήσιο τίμημα (ενοίκια) της Cosco ύψους 25,3 εκατ. Ευρώ και την υπεργολαβία ύψους 4,6 εκατ. Ευρώ.
-Το κόστος της εθελούσιας αποτελείται από τα ποσά των συντάξεων και των εισφορών και μόνο.
Επομένως οι εργαζόμενοι εκτός το δικαιούμενο από το Επικουρικό τους εφάπαξ, θα λαμβάνουν μόνο τη σύνταξή τους βάσει του Ν. 3654/2008 κατά το χρόνο της πρόωρης συνταξιοδότησης τους (από 1 έως και 5 χρόνια). Το μεγάλο κόστος της εθελούσιας που είναι οι εισφορές θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από τον ΟΛΠ χωρίς επιβάρυνση των Ταμείων και του Δημοσίου.
Όλα όσα αναφέρονται ως οικονομικά μεγέθη και ως επιβαρύνσεις του δημοσίου είναι ανακριβή.
Η διοίκηση του ΟΛΠ και τα συνδικάτα των εργαζομένων συμφώνησαν σε μια διαδικασία εργασιακής ειρήνης με βάση τα νέα δεδομένα, τα οποία προέκυψαν από τη Σύμβαση Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην Cosco και το νέο επιθετικό επενδυτικό πρόγραμμα έργων του ΟΛΠ.
Η εθελούσια έξοδος του Ν.3645/2008 δεν αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης και προσθήκης νέων όρων, διότι οι όροι εμπεριέχονται σε νόμο του Κράτους".
Πηγή:TheSeanation
Σχόλιο Αναδημοσίευση: Αλέξανδρός Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί , http://ektelonismos.com/
Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2009
Συμφωνία ΟΛΠ - εργαζομένων
Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται και η κατάργηση των εργαζόμενων «δύο ταχυτήτων», με την εξίσωση των νέων με τους παλαιότερους, η οποία, σύμφωνα με τη δέσμευση της διοίκησης του ΟΛΠ, θα γίνει αρχικά με το «πάγωμα» της εφαρμογής μέχρι και την τυπική κατάργηση υπουργικής απόφασης του Μ. Κεφαλογιάννη.
Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, που θα «σφραγιστούν» από το ΔΣ του Οργανισμού, αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσει η τιμολόγηση των υπηρεσιών του προβλήτα ΙΙ από τη ΣΕΠ ΑΕ, η οποία μέχρι τώρα γίνεται από την ΟΛΠ ΑΕ στο πλαίσιο ενός ιδιότυπου «παγώματος» της εγκατάστασης, όπως είχαν διεκδικήσει και πέτυχαν οι εργαζόμενοι, μέχρι να γίνει διάλογος για τα εργασιακά θέματα.
Πάντως, όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά συνδικαλιστές, έκλεισε ένα κεφάλαιο, γυρίζουμε σελίδα και συνεχίζουμε, ίσως και με μεγαλύτερη προσοχή, για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της επόμενης μέρας.
Στη συμφωνία, που επιτεύχθηκε ύστερα από σχεδόν καθημερινές συναντήσεις διαπραγματευτικών ομάδων, εκτός από την εργασιακή εξίσωση των νέων με τους παλιούς εργαζόμενους εντάσσεται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, πρόβλεψη για διατήρηση του προσωπικού του ΟΛΠ στον προβλήτα ΙΙ μέχρι τον Ιούνιο.
Σημειώνεται ότι αυτό κατοχυρωνόταν με τη σύμβαση παραχώρησης αλλά είχε ανατραπεί με ιδιωτικό συμφωνητικό, που είχε υπογραφεί την 1η Οκτωβρίου και προέβλεπε τη σταδιακή αποχώρηση από τον Ιανουάριο του προσωπικού του ΟΛΠ από τον παραπάνω προβλήτα. Μάλιστα, έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι στις συζητήσεις μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ που γίνονται έχει τεθεί να συνεχίσουν να απασχολούνται και μετά τον Ιούνιο περίπου 150-200 άτομα από το προσωπικό του ΟΛΠ στον προβλήτα ΙΙ και ήδη συζητείται πως θα μοιραστεί το κόστος ανάμεσα στις δύο εταιρείες.
Με τις νέες προϋποθέσεις εθελουσίας εξόδου αναμένεται να αποχωρήσουν με πρόωρη συνταξιοδότηση περίπου 200 εργαζόμενοι, ενώ ειδικά κίνητρα αποχώρησης αναμένεται να δοθούν σε περίπου άλλα 100 άτομα.
Πηγή:Έθνος
Αναδημοσίευση - Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009
Διαλόγου συνέχεια χωρίς κλυδωνισμούς
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνισμοί, http://ektelonismos.com/
Τελωνειακή ένωση με ιδιαίτερη σημασία
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση , Σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης, Εκτελωνιστής , http://www.ektelonismos.com/ (Κομματάκι κομματάκι ενώνουν τον Κόσμο)
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009
Τιμολόγια Οργανισμού Λιμένος Πειραιά: Παγώνουν μέχρι τον Ιούνιο
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009
Ο «κ. Cosco» έρχεται με ατζέντα για τουρίστες, επενδύσεις και... όχι μόνον
Η κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε από τις κινητοποιήσεις στο λιμάνι από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης της εξουσίας, τελικώς, δείχνει να πετυχαίνει τον στόχο της. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι κατάφερε μέσα από τις συχνές επαφές και συναντήσεις της με τους Κινέζους να διαμορφώσει μια αισιόδοξη και φιλόδοξη ατζέντα συζήτησης που περιλαμβάνει:
1) Δέσμευση για την έλευση μεγάλου αριθμού Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα, που θα καλύψει τη μείωση, λόγω της οικονομικής κρίσης, των Ευρωπαίων τουριστών.
2) Συμφωνία για την πραγματοποίηση άλλης μιας ή ακόμη και δύο μεγάλων επενδύσεων στη χώρα μας, που κρίνονται συμφέρουσες και για τις δύο πλευρές. Η αναγγελία και μόνον των νέων επενδύσεων είναι ικανή να αναστρέψει το κλίμα αποεπένδυσης που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει συζητηθεί και το ενδεχόμενο να καλυφθεί μέρος των δανειακών αναγκών της χώρας με χαμηλό spread μέσω πιθανής έκδοσης πολυετούς ομολογιακού δανείου. Το συγκεκριμένο σενάριο βρίσκεται υπό μελέτη και εφ’ όσον «ωριμάσει», δεν αποκλείεται να μπει στην ατζέντα του διαλόγου που θα έχει ο κ. Παπανδρέου με τον πρόεδρο της Cosco, ο οποίος είναι και μέλος της Κ. Ε. του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Cosco, o οποίος ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα ως πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού και εξελίχθηκε στην κομματική ιεραρχία του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, επιθυμεί να ανοίξει τον δρόμο μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, όχι μόνον στον ναυτιλιακό και τον λιμενικό τομέα, αλλά και σε άλλους νευραλγικούς κλάδους της οικονομίας. Σχετικά με τον ΟΛΠ και τη σύμβαση παραχώρησης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κινεζική πλευρά αναγνωρίζει ότι χρειάζονται ορισμένες βελτιώσεις. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, φέρεται να αποδέχεται την πρόταση να απασχολούνται στον προβλήτα ΙΙ, όταν θα λειτουργούν ανεξάρτητα οι δύο πάροχοι, περί τους 250 εργαζομένους του ΟΛΠ με βάσει τον κανονισμό εργασίας και αμοιβών του ΟΛΠ, υπό την προϋπόθεση να μειωθούν ορισμένες οικονομικές της υποχρεώσεις προς τον ΟΛΠ.
Ενα ακόμη θέμα που συζητείται και το οποίο φαίνεται να μην απορρίπτουν οι Κινέζοι είναι η πρόταση για συνεργασία των προβλητών Ι και ΙΙ. Δηλαδή, να βρεθεί η νομική φόρμουλα ώστε οι Κινέζοι να μεταφέρουν «τα πλεονάζοντα φορτία τους από τον προβλήτα ΙΙ στον προβλήτα Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, προκειμένου να υπάρχει περισσότερο φορτίο». Βεβαίως, στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να διερευνηθεί εάν τίθεται θέμα ανταγωνισμού.
Εφτασαν την Παρασκευή 20-11-09 οι νέες γερανογέφυρες
Οι γερανογέφυρες είναι έτοιμες και συναρμολογημένες επί του πλοίου , όπως φαίνεται και στην φώτο της Ναυτεμπορικής . Τις γερανογέφυρες παρέλαβε ο Γ Ανωμερίτης .
Επίσης έχουν φθάσει μερικά από τα μηχανήματα ταχείας στοιβασίας RMG , που μαζί με το υπερσύγχρονο λογισμικό θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τον νέο προβλήτα Ι . Εν τω μεταξύ βρίσκεται σε εξέληξη τριγωνική διαπραγμάτευση ανάμεσα στον ΟΛΠ Α.Ε., την Cosco και την MSC για τη προσέλκυση φορτίων τόσο στον προβλήτα Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, όσο και για τον προβλήτα ΙΙ που θα διαχειρίζεται η Cosco Pacific.
Αλέξανδρος Κουρτέσης / Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Απάντηση του ΟΛΠ στην MariNews για την επιστολή αναγνώστη!
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009
Κάθε απόγευμα πέφτει το μηχανογραφικό του ΟΛΠ
Τι ζητάει η Cosco στις διαπραγματεύσεις
Πηγή:AxiaPlus
Σχόλιο:( Σταυρόλεξο για γερούς λύτες ή Σκληρό ροκ) Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/
Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009
Έρχονται οι γερανογέφυρες του Προβλήτα Ι
Πηγή: TheSeaNation
Αναδημοσίευση :Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής Http://ektelonismos.com
Πάγωμα τιμολογίων και έργα στο προσκήνιο
Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009
Τα σχέδια της Cosco για τον προβλήτα 3
Πηγή:Καθημερινή
Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής (Όπως το λέει θα χυθεί αίμα δηλαδή έχει μέλλον το πάρτι ακόμα ή μάλλον ακόμα δεν άρχισε ) http://ektelonismos.com/
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009
Συνεχίζεται ο διάλογος μεταξύ ΟΛΠ και συνδικαλιστών
Τη Δευτέρα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε. και των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπήρξε μεταξύ των δύο πλευρών στις 10 Νοεμβρίου, οπότε και οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους.
Εξάλλου συνεχίζεται κανονικά, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, η συνεργασία του Προέδρου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη με τα στελέχη της ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco) επί των θεμάτων που η πλευρά του ΟΛΠ εκτιμά ότι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης.
Την ίδια ώρα με κανονικούς ρυθμούς κινούνται οι εργασίες στους σταθμούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων αφού και την Πέμπτη διακινήθηκαν 2.532 κοντέϊνερς.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπηρεσιών του ΟΛΠ η διακίνηση στους σταθμούς θα επανέλθει από την αρχή της επόμενης εβδομάδας σε κανονικούς ρυθμούς.
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Δε βιάζονται οι Κινέζοι να ενημερώσουν τον κ. Γ. Ανωμερίτη για τις προθέσεις τους
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheSeaNation η κινεζική κυβέρνηση αναμένει να δει το πώς θα εξελιχθεί ο διάλογος του κ. Ανωμερίτη με τους συνδικαλιστές του λιμανιού πριν οριστικοποιήσει την τελική της θέση επί του παραπάνω αιτήματος του Προέδρου του Οργανισμού.
Σε κάθε περίπτωση η κινεζική κυβέρνηση εκτιμά ότι ήδη η σύμβαση παραχώρησης εφαρμόζεται κανονικά, ενώ όπως επισημαίνουν κινέζοι αξιωματούχοι, η Cosco, μέσο της ΣΕΠ, έχει ήδη προκαταβάλει τα χρήματα που προέβλεπε η συμφωνία της με τον ΟΛΠ, αλλά και τα ενοίκια του πρώτου έτους.
Εξάλλου η κινεζική πλευρά υποστηρίζει ότι πέραν των αρχικών δεσμεύσεων που είχαν παραχωρηθεί από τον Πρόεδρο της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού (φωτο δεξιά) όσον αφορά την απασχόληση Ελλήνων στην προβλήτα ΙΙ, δεν έχει αναληφθεί στη παρούσα φάση καμιά άλλη δέσμευση για απασχόληση υφιστάμενου προσωπικού της ΟΛΠ με κάθε μορφή, αποδίδοντας σε σενάρια χωρίς έρεισμα στην πραγματικότητα όσα διακινούνται περί μοντέλων τύπου Βαρκελώνης.
Εξάλλου, ο Πρόεδρος της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού ο οποίος ανέβαλε ως γνωστόν την προγραμματισμένη για μεθαύριο επίσκεψη του στην Αθήνα εξετάζει νέες ημερομηνία για επίσκεψη είτε στα μέσα του Δεκεμβρίου, είτε μετά το νέο έτος.
Στην διάρκεια της επίσκεψης του αυτής προγραμματίζει να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου προς τον οποίο αναμένεται να ανακοινώσει σειρά νέων επενδύσεων της Cosco στην Ελλάδα, εφόσον όλα έχουν εξελιχθεί ομαλά.
Τέλος αναφορικά με τα σενάρια περί εσωκομματικών τριβών εντός του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της παραχώρησης και του χειρισμού των απεργών η κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, εκτιμά ότι το θέμα δεν την αφορά και δεν προτίθεται να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο πέραν από την εφαρμογή της σύμβασης.
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Το γεωπολιτικό παιχνίδι με έπαθλο δισ. ευρώ
Ένα σκληρό γεωπολιτικό πόκερ παίζεται τα τελευταία δύο χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά. Τεράστιες δυνάμεις, πολιτικές και επιχειρηματικές έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους.
Ένα πολυεθνικό μωσαϊκό συμφερόντων έχει στρέψει το βλέμμα του πάνω από τα ελληνικά λιμάνια. Έλληνες, Κινέζοι, Αμερικάνοι, Ισραηλινοί, Γάλλοι Άγγλοι αλλά και Ρώσοι, λαμβάνουν, ο ένας μετά τον άλλο, θέσεις, για να διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα διανεμηθεί.
Ενώ οι Κινέζοι μπήκαν, μέσω της Cosco στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων για 35 χρόνια, την ίδια ώρα τα επιχειρηματικά σχέδια, σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζουν σενάρια από ταινίες διπλωματικής κατασκοπείας .
Τα ζητήματα είναι τρία και αφορούν:
- Πρώτον, τον κώδικα ασφαλείας που τίθεται σε εφαρμογή σταδιακά σε όλα τα λιμάνια του κόσμου,
- Δεύτερον, την εμμονή των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής να ελέγχουν δικοί τους άνθρωποι αλλά με έξοδα άλλων κρατών προέλευσης, όλα τα φορτία που έχουν προορισμό την χώρα τους, και
- Τρίτον το μεγάλο "πάρτι" που θα στηθεί για τα έργα επέκτασης και τεχνολογικής αναβάθμισης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού του Πειραιά και η επέκταση της δυναμικότητάς του έχει από την μία κεντρίσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο, αφού θα εντείνει τον λιμενικό ανταγωνισμό στην περιοχή, αλλά από την άλλη προβληματίζει το γεγονός ότι θα το διαχειρίζονται κινεζικών συμφερόντων εταιρεία.
Πηγή:Αξία
Επεξεργασία Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com
(Όλοι έχουν πάρη χαμπάρι την αξία του Λιμανιού μας εκτός από εμάς τους ίδιους , είναι ένα χαρακτηριστικό της ράτσας μας , τίποτε δεν κάνουμε μόνοι μας θέλουμε και την βοήθεια των ξένων δυνάμεων)
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009
Πώς διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα στο λιμάνι
Στις λεπτομέρειες και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κρίθηκε προχθές αργά τη νύχτα η απόφαση των συνδικαλιστών του ΟΛΠ για αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.
Η στάση του Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος δεν έθεσε στους λιμενεργάτες κανένα τελεσίγραφο, αλλά και μία δέσμευση της τελευταίας στιγμής έγειραν τελικά την πλάστιγγα, υπέρ του ανοίγματος του λιμανιού.
Η αρχική απόφαση του πρωτοδικείου Πειραιά στις 12 το μεσημέρι της Τρίτης, που καταδίκαζε την απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ και απαγόρευε την επανάληψή της με τα ίδια αιτήματα, επί ποινή φυλάκισης, είχε «εξαγριώσει» τους συνδικαλιστές. Στα πηγαδάκια που είχαν σχηματιστεί στον ΟΛΠ πριν και μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, κατά την οποία ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ο Γιώργος Ανωμερίτης, ομάδες εργαζομένων στον ΟΛΠ δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Η παρέμβαση Ανωμερίτη
Τα πράγματα άρχισαν να... στρώνουν κατά τη διάρκεια της συνάντησης των εκπροσώπων των εργαζομένων με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη.
Είχε προηγηθεί συνάντηση του κ. Ανωμερίτη με τους εκπροσώπους της Cosco, η οποία όμως κρατήθηκε μακριά από τις κάμερες. Πραγματοποιήθηκε στο ισόγειο του Μεγάρου του ΟΛΠ και όχι στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου.
Στη συνάντηση αυτή συμφωνήθηκε να ξεκινήσει διάλογος ανάμεσα στις δύο πλευρές για θέματα που αφορούν συνεργασίες ανάμεσα στους προβλήτες του Σ.ΕΜΠΟ και συγκεκριμένα τον ΙΙ της Cosco και Ι του ΟΛΠ.
Συνεργασίες που αν επιτευχθούν θα εξασφαλίσουν την εργασιακή σιγουριά για τους εργαζομένους του ΟΛΠ. Επίσης αναμένεται από τη Cosco απάντηση σχετικά με αίτημα που υπέβαλε ο κ. Ανωμερίτης για 15ήμερη συνέχιση του καθεστώτος τιμολόγησης των εργασιών στο Σ.ΕΜΠΟ από τον ΟΛΠ.
Επίσης επαναβεβαιώθηκε η πρόθεση και των δύο πλευρών, που προβλέπεται και στο καταστατικό της ΣΕΠ, για παρουσία εκπροσώπου του ΟΛΠ στο διοικητικό της συμβούλιο.
Στη συνέχεια ο κ. Ανωμερίτης είδε από κοντά τους συνδικαλιστές. Τους ξεκαθάρισε ότι ανεξάρτητα από την πορεία των απεργιακών τους κινητοποιήσεων ο ίδιος έχει πρόθεση να ξεκινήσει άμεσα διάλογο και μαζί τους και με τη ΣΕΠ για όλα τα θέματα που τους απασχολούν.
Η διευκρίνιση με την οποία όμως κέρδισε το «παιχνίδι» ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, ήταν η σημερινή μέρα. Μέχρι να αποφασίσει η Cosco, η οποία δεν βλέπει αρνητικά τη συνέχιση του καθεστώτος τιμολόγησης για ακόμα 15 ημέρες, ο ΟΛΠ κάνει την τιμολόγηση.
Η απουσία τελεσίγραφου, η πρόταση ανοικτού διαλόγου, και το πρεστίζ των εργαζομένων που κρατήθηκε ψηλά, έκριναν τη θετική έκβαση της υπόθεσης αργά τη νύχτα της Τρίτης.
Τα κρίσιμα θέματα
Τρία είναι όμως τα κρίσιμα θέματα για το λιμάνι του Πειραιά μετά το τέλος των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Καταρχήν να πειστούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να στείλουν και πάλι τα πλοία τους στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα γραφεία στην Ελλάδα κάνουν αγώνα προκειμένου να πείσουν τα κεντρικά γραφεία των εταιρειών ότι η εργασιακή ειρήνη δεν είναι παροδική. Τα πλοία που είναι προγραμματισμένα να πιάσουν στον Πειραιά το επόμενο διάστημα είναι λίγα και τα ανώτατα στελέχη των εταιρειών ζητούν εγγυήσεις ότι το άνοιγμα του λιμανιού δεν θα είναι πρόσκαιρο.
Πάντως χθες, βοήθησε και η απουσία πλοίων, η έξοδος εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Το δεύτερο αφορά τη συζήτηση με τη Cosco η οποία όμως σχετίζεται και με τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει με κάποιο τρόπο να εξασφαλίσουν το εργασιακό τους μέλλον.
«Ότι δεν θα καθόμαστε να κοιτάμε τα άστρα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά συνδικαλιστής. Στο πλαίσιο αυτό η ελληνική πλευρά σχεδιάζει να προτείνει κάποιες μορφές συνεργασίας ανάμεσα στους δύο προβλήτες.
Στο τραπέζι δεν αποκλείεται να πέσουν προτάσεις όπως να αναλάβει υπεργολάβος ο ΟΛΠ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον προβλήτα ΙΙ με πιθανό αντιστάθμισμα στο αντίκρισμα, η να πάρουν προτεραιότητα για πρόσληψη στη ΣΕΠ Cosco οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ όπως προβλέπεται και στη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη Cosco. (εδώ ειναι το ζουμί επί του παρόντος)
Παράλληλα ο κ. Ανωμερίτης θα προωθήσει βελτιώσεις στο νόμο περί εθελούσιας εξόδου, που είχε προβλεφθεί αρχικά στο πλαίσιο των μέτρων υπέρ των εργαζομένων από τη προηγούμενη κυβέρνηση. Μέτρο το οποίο όμως πλέον δεν έχει εφαρμογή.
Επίσης κρίσιμες θα είναι οι συζητήσεις ανάμεσα στη κυβέρνηση και τη Cosco για τα φορολογικά κίνητρα που προβλέπονται εκτός σύμβασης στο νόμο με τον οποίο κυρώθηκε η παραχώρηση η ισχύς της οποίας άρχισε την 1η Οκτωβρίου 2009.
Το όλο ζήτημα το εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ρωτά αν στο νόμο προβλέπονται παράνομες κρατικές ενισχύσεις υπέρ Cosco κάτι για το οποίο η Cosco επισήμως έχει τοποθετηθεί αρνητικά προς τις ελληνικές αρχές.
Πηγή:Ναυτεμπορική (ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ)
Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009
Σκηνές χάους στο λιμάνι σήμερα!!
Σκηνές χάους μετά την λήξη της απεργίας , όλοι τρέχαν να προλάβουν για την πιο σύντομη παραλαβή των εμπορευμάτων τους . Οι ουρές από τα φορτηγά νταλίκες έφτασαν μέχρι και το νεκροταφείο του σχιστού.
Βέβαια τα κανάλια δεν αφήνουν να πάει χαμένο τέτοιο ρεπορτάζ, ήταν εκεί και αυτά . Τι να τους εξηγήσεις ότι στις 6,30 το πρωί το νούμερο προτεραιότητας για πληρωμή δικαιωμάτων ΟΛΠ ήταν 596 . Δηλαδή πολλοί συνάδελφοι ξενύχτισαν στο λιμάνι μετά την αναγγελία της αναστολής της απεργίας
Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com/
ΟΜΥΛΕ-Λιμενεργάτες: Η επίσημη ανακοίνωση για την αναστολή των κινητοποιήσεων
• Μεταξύ ΟΜΥΛΕ & Ένωσης Λιμενεργατών και ΟΛΠ για την πλήρη διατήρηση των θέσεων εργασίας στο διηνεκές καθώς και των εργασιακών δικαιωμάτων.
• Μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ για το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης, όπου η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών θα υποβάλλουν συγκεκριμένες προτάσεις.
• Μεταξύ Κυβέρνησης και ΣΕΠ για το πλαίσιο των φορολογικών ρυθμίσεων.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις τα ΔΣ της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών με αίσθημα ευθύνης προς τους εργαζόμενους και το κοινωνικό σύνολο, σε συνεδρίασή τους την Τρίτη 10/11/2009
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ
Την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων από 11/11/2009.
Η απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά δεν σταματάει τους αγώνες των εργαζομένων γιατί δεν ποινικοποιείται η συνδικαλιστική δράση, όσο σκληρές κι αν είναι οι δικαστικές αποφάσεις. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα των λιμανιών είναι όρθιο μετά από αγώνες 3 χρόνων και με ΕΝΟΤΗΤΑ και ΣΥΝΕΠΕΙΑ συνεχίζουμε τον αγώνα .
Ανεστάλη, κατά πλειοψηφία, η απεργία στο λιμάνι
Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009
Γ.Ανωμερίτης: Πιστεύω ότι θα μπουν τα θεμέλια μιας ειλικρινούς και καλής συνεργασίας
«Μετά την ολοκλήρωση του ΔΣ του ΟΛΠ, ανέλαβα τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου με τη φιλοδοξία να προσπαθήσω να μεγιστοποιήσω τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το καλό όλων των εμπλεκομένων στο λιμάνι: μετόχων, χρηστών, εργαζομένων μέσω από έναν ειλικρινή και ανοικτό διάλογο. Για το λόγο αυτό θα συναντηθώ σήμερα τόσο με τη ΣΕΠ ΑΕ όσο και με τα συνδικάτα των εργαζομένων προκειμένου να τεθεί το πλαίσιο του διαλόγου, το οποίο θα είναι προς το συμφέρον του Πειραιά, των επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας. Πιστεύω ότι θα μπουν τα θεμέλια μιας ειλικρινούς και καλής συνεργασίας για το συμφέρον όλων σε μια δύσκολη διεθνή οικονομική συγκυρία»
Πηγή:MariNews
Μεταφορά στοBlogg: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνισμοί http://ektelonismos.com/
Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι
Στο μεταξύ, σήμερα γίνεται η ανάληψη των καθηκόντων στον ΟΛΠ από το Γιώργο Ανωμερίτη ο οποίος καλείται να βρει τη χρυσή τομή τόσο μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για τη σύμβαση όσο και μεταξύ ΟΛΠ και συνδικαλιστών
Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009
ΟΛΠ: Αύριο η κρίσιμη απόφαση για τις κινητοποιήσεις
Πηγή:MariNews
Μεταφορά : Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://ektelonismos.com
Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009
Νέα 48ωρη αποφάσισαν οι συνδικαλιστές στο λιμάνι του Πειραιά
Τώρα το μπαλάκι πάει στον Κο Ανωμερίτη να λύσει τον γόρδιο δεσμό ή να τετραγωνίσει τον κύκλο (κατά την θεωρία Παπακωσταντίνου ) Όλες οι εξελίξεις αναμένονται από Τρίτη οπότε και αναλαμβάνει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ. Εν τω μεταξύ τίποτε δεν κινείται στο λιμάνι , τα container θα παραμείνουν εγκλωβισμένα, τα ευπαθή προϊόντα θα σαπίσουν , και όλα φορτώνονται με επιπλέον αποθήκευτρα και σταλίες . Τα containers που βρίσκονται στον δρόμο αλλάζουν ρότα και κατευθύνονται σε άλλα λιμάνια περιφερειακά της Μεσογείου .(επιπλέον επιβάρυνση ).Αναμένοντας τις εξελίξεις.
Στρατηγικής σημασίας η συνεργασία με Κίνα
Οι ακριβοπληρωμένες πόστες του λιμανιού
Ένα πολύ εμπεριστατωμένο άρθρο της Καθημερινής
Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της «Κ», ιδιαίτερα οικονομικά προνόμια φαίνεται να απολαμβάνει ο κλάδος των χειριστών, με την ύπαρξη επίκουρων εργαζομένων, και των λιμενεργατών που επανδρώνουν τις «πόστες» με προσωπικό κατά 50% αυξημένο ανά γερανογέφυρα σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια. Από αυτήν την πρακτική που είναι «παιδί» ενός παρωχημένου κανονισμού εργασίας ο ΟΛΠ επιβαρύνεται ετησίως με 12 εκατ. ευρώ! Δηλαδή, ο χρήστης του εμπορικού λιμένα καλείται να «βάλει το χέρι στην τσέπη» και να πληρώσει για θέσεις εργασίας που υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. ΄Η για θέσεις εργασίας που δεν χρειάζονται, καθώς η υπηρεσία προσφέρεται με λιγότερο προσωπικό, βάσει της διεθνούς εμπειρίας και πρακτικής.
Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) υφίσταται ακόμη ο κανόνας του επίκουρου, δηλαδή του εργαζόμενου με αμοιβή ο οποίος θεωρητικά είναι εφεδρικός προκειμένου να καλύψει ανάγκες του εργαζόμενου προσωπικού που ασθενεί. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, υπολογίζεται ότι στους 300 περίπου χειριστές του ΟΛΠ εργάζονται μόλις οι 170, ενώ οι υπόλοιποι είναι στο... σπίτι τους και αμείβονται κανονικά. Οπως αναφέρθηκε στην «Κ» ένας εργαζόμενος μπορεί να τοποθετηθεί ως επίκουρος σε μια βάρδια, δηλαδή ενώ θα πληρωθεί δεν θα απαιτείται η παρουσία του στον χώρο εργασίας. Στη συνέχεια θα οριστεί να δουλέψει κανονικά σε επόμενη βάρδια λαμβάνοντας διπλό ημερομίσθιο! Η εφεδρεία αυτή η οποία συνιστά ευνοϊκή - προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένου κλάδου εργαζομένων, αυξάνοντας εμμέσως υπέρμετρα τις αμοιβές συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων, ήταν και είναι άδικη έναντι των υπόλοιπων εργαζομένων στον ΟΛΠ και έναντι του ΟΛΠ που επιβαρύνεται με ανενεργό κόστος προσωπικού που δεν χρειάζεται. «Εκτιμάται ότι από το υπεράριθμο και μη παραγωγικό προσωπικό ο οργανισμός επιβαρύνεται με 8 εκατ. ευρώ ετησίως», ανέφεραν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς.
«Οι Πόστες»
Ο οργανισμός μέχρι το 2005 ακολουθούσε τη σύμβαση εργασίας του 1976 που όριζε σύνθεση «πόστας» αποτελούμενη από 9 εργαζόμενους ανά γερανογέφυρα. Δηλαδή με διπλάσιο αριθμό προσωπικού από αυτόν που εργάζονται στις αντίστοιχες «πόστες» σε ευρωπαϊκά και όχι μόνον λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, του Αμβούργου, της Λεμεσού, του Βανκούβερ κ. ά.
Το 2005 ξεκίνησε διάλογος με την Ενωση Λιμενεργατών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός στα τέσσερα άτομα, με το επιχείρημα ότι «στη διάρκεια των 30 ετών που μεσολάβησαν από το 1976 έως και το 2005 η τεχνολογία εξελίχθηκε όπως και τα πλοία και ο μεγάλος αριθμός εργαζομένων θεωρείται πλεονασματικός και οικονομικά ασύμφορος». Τελικώς το θέμα οδηγήθηκε με διαφωνία στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) ο οποίος θέλοντας να βρει συμβιβαστική λύση καθόρισε την επάνδρωση της γερανογέφυρας με 6 άτομα.
«Από την απόφαση αυτή και με τη συνήθη κίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ο ΟΛΠ εκτιμάται ότι επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνη περί τα 3,5 εκατ. - 4 εκατ. ευρώ», σημείωσαν οι ίδιοι παράγοντες. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που υπάρχουν στους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει ότι το 2007 οι μέσες ετήσιες μεικτές αποδοχές ενός εργαζόμενου στο λιμάνι έφθαναν στις 65,9 χιλιάδες ευρώ ή 4.700 ευρώ μηνιαίως. Το 2006 οι μέσες ετήσιες αποδοχές ήταν 64,3 χιλιάδες ευρώ ή 4.500 ευρώ τον μήνα και το 2005 ήταν 60,4 χιλιάδες ευρώ ή 4.300 ευρώ τον μήνα.
Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν στην «Κ» ότι μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στον προβλήτα Ι και την ξεχωριστή λειτουργία των δυο παρόχων του ΟΛΠ στον προβλήτα Ι και της Cosco στον προβλήτα ΙΙ οι εργαζόμενοι που το επιθυμούν μπορούν να απορροφηθούν όλοι από τον ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, αλλά χωρίς να έχουν το προνόμιο των υπερωριών.
«Η θέση των λιμενεργατών να ισχύσει το μοντέλο του λιμένα της Βαρκελώνης, όπου υπάρχει ένας ενιαίος φορέας που τροφοδοτεί με εργαζόμενους όλους τους προβλήτες και καθορίζει μισθούς, υπερωρίες και εργασιακούς κανονισμούς, εκτιμώ ότι δεν μπορεί να περπατήσει στον Πειραιά διότι δεν μπορεί κανείς να επιβάλει σε μια ιδιωτική εταιρεία να δεχθεί το μισθολόγιο του δημόσιου ΟΛΠ», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι ναυτιλιακών πρακτόρων και συμπλήρωσαν: «Επί της ουσίας, η συγκεκριμένη πρόταση στοχεύει στο να μη χαθούν προνόμια που απολαμβάνουν ορισμένοι ή και πολλοί και σαφώς δεν θα τα έχουν όταν θα λειτουργούν παράλληλα οι δύο πάροχοι».
Σχόλιο Επεξεργασία:Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/ (Σας είπα , θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε , στα μυστικά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας ,Πάντως οι Εργαζόμενοι δεν έκαναν κάτι παράνομο , δούλευαν σύμφωνα με αυτές και με βάση αυτές αμείβονταν )
Ο γόρδιος δεσμός του ΟΛΠ και το «πράσινο ιππικό
Τι έλεγαν στο περιθώριο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, με αφορμή την εδώ παρουσία του Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης με τον Κινέζο πρέσβη; Αυτήκοος μάρτυρας της συνομιλίας δεν υπήρξε, αλλά υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η κουβέντα κράτησε αρκετά λεπτά και σίγουρα θα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα.
Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα σχετικά με τον γόρδιο δεσμό του ΟΛΠ, υποστηρίζουν ότι ο Κινέζος πρέσβης είναι το πρόσωπο - κλειδί της άλλης πλευράς στις συζητήσεις. Κυρίως σε αυτές που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Για παράδειγμα, καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι της Cosco στην Αθήνα πρώτα συνεννοούνται μαζί του και μετά κάνουν οποιαδήποτε κίνηση. Αλλωστε, από την πρεσβεία έχει εκδοθεί και το απαγορευτικό για οποιαδήποτε δημόσια δήλωσή τους, στο πλαίσιο της κοινής στρατηγικής που ακολουθείται. Υπενθυμίζεται ότι η μοναδική παρέμβαση που έχει γίνει από κινεζικής πλευράς μέχρι σήμερα, ήταν αυτή του πρέσβη λίγο πριν συναντηθεί με την κ. Λούκα Κατσέλη στο υπουργείο της λεωφόρου Μεσογείων, κατά τον πρώτο γύρο των διαπραγματεύσεων. Και ήταν μία από τις πλέον διφορούμενες δηλώσεις, την οποία ακόμη προσπαθούν να ερμηνεύσουν. Ο πρέσβης, τέλος, είναι αυτός που ενημερώνει το Πεκίνο για τις όποιες εξελίξεις και κατά συνέπεια, τα όσα είπε με τον κ. Θ. Πάγκαλο αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Και μάλλον ήταν και εξαιρετικά αποτελεσματικά. Μια μέρα μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μουσικής, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη έκανε ουσιαστικά την πρώτη σκληρή δήλωση κατά των απεργών στον ΟΛΠ, τους οποίους κάλεσε να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τυχαίο; Καθόλου, όπως τυχαία δεν είναι και η επιλογή του Γ. Ανωμερίτη, λίγες ώρες μετά, για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΛΠ. Τυχαία, τέλος, δεν είναι και μια άλλη εμπλοκή με νόημα που την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ετοιμάζονταν. Οι πληροφορίες λένε ότι στις διαπραγματεύσεις για να λυθεί η πολιορκία του ΟΛΠ αναλαμβάνει ρόλο και ο κ. Δ. Ρέππας. Πώς; Επισήμως, με την ιδιότητα του υπουργού Υποδομών. Ανεπισήμως, με εκείνη του ανθρώπου για τις δύσκολες αποστολές, καθώς γνωρίζει σε βάθος το… βαθύ ΠΑΣΟΚ και κατά συνέπεια θα μπορούσε να φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμος στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται και απαιτούν πολύ λεπτούς χειρισμούς.
Πηγή:Καθημερινή
Επεξεργασία,Σχόλιο :Αλέξ.Κουρτέσης Εκτελωνιστής. http://ektelonismos.com/
(Θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε ,βλέπε την προηγούμενη δημοσίευση)
Απεργούν για διάσωση προνομίων
Πηγή:Καθημερινή
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
Τη νομική οδό ακολουθούν οι παραγωγικές τάξεις
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία , Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνιστής
http://www.ektelonismos.com/
Γ.Ανωμερίτης: Η συμφωνία με την Cosco θα εφαρμοστεί
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνιστής . http://ektelonismos.com
Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
Νέα 48ωρη απεργία στο Λιμάνι
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία ,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/ (Ο θεός να βάλει το χέρι του , αναμένονται σοβαρές εξελήξεις μετά το Σαββατοκύριακο αν δεν την λήξουν ή τα βρούν)
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009
Λ.Κατσέλη: Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ
Προχωράει κανονικά η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης της υπουργού Οικονομίας , Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη με τους συνδικαλιστές το μεσημέρι δήλωσε:
"Θα συνεχίσουμε τον διάλογο προς όφελος του δημοσίου. Θα κάνει ο ΟΛΠ διάλογο με τη ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco.Η κυβέρνηση λαμβάνει υπό ψη της, τις απόψεις των εργαζομένων. Ο διάλογος θα γίνει προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου. Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ".
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://www.ektelonismos.com/ ( Λέτε να τα βρήκαν ? λέτε να έγινε κανένα θαύμα ? Να μου ζήσης Λούκα !!!!!! . Πάντως οι πρώτοι υπάλληλοι της ΣΕΠ εγκαταστάθηκαν στο λιμάνι και κατά τα λεγόμενα της Λούκα από Δευτέρα πιάνουν δουλειά)
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009
Συναντώνται αύριο ΟΜΥΛΕ- με την Υπουργό Λούκα Κατσέλη
Οι προτάσεις τους πάντως είναι από τις αρχές της εβδομάδας σε γνώση της ηγεσίας του υπουργείου και αναμένεται στην αυριανή συνάντηση να υπάρξει εκατέρωθεν τοποθέτηση ως προς τα ζητήματα αιχμής που έχουν τεθεί από την πλευρά των λιμενεργατών αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από την ανάληψη του δεύτερου προβλήτα από την εταιρία που εκπροσωπεί την COSCO στην υλοποίηση της συμφωνίας με τον ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η εν λόγω εταιρία ύστερα και από διαβουλεύσεις με την ηγεσία του προαναφερθέντος υπουργείου έχει ξεκινήσει διάλογο με τον ΟΛΠ για βασικά σημεία της σύμβασης.