ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009
Η κρίση χτυπάει τα παιδιά του Πειραιά
Συρρίκνωση των θέσεων εργασίας στον τομέα των ναυτικών πρακτορείων διεθνών τακτικών γραμμών κατά 12% τουλάχιστον καταγράφουν την τελευταία περίοδο παρατηρητές της αγοράς, από το δεύτερο εξάμηνο του 2008 και ύστερα, οπότε και κορυφώθηκε η κόντρα της κυβέρνησης με τους εργαζομένους στα λιμάνια, εξαιτίας της απόφασής της να προχωρήσει στην παραχώρηση της διαχείρισης των κοντέινερ τέρμιναλ.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ως σήμερα στον κλάδο αυτόν, αλλά κυρίως στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα εμπορικά λιμάνια της χώρας, έχουν χαθεί εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ θέσεις από τις οποίες αποχώρησαν εργαζόμενοι, οι οποίοι συνταξιοδοτήθηκαν, καταργήθηκαν και δεν αναπληρώθηκαν ξανά από νέους εργαζομένους, με συνέπεια η έλευση νέου αίματος στον κλάδο να κινείται σήμερα σε μηδενικά επίπεδα.
Σχεδόν η πλειονότητα των 60 και πλέον εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών που αναπτύσσουν δραστηριότητα από την Ελλάδα παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας έχουν προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των επιτελείων τους, μειώνοντας σημαντικά τις θέσεις εργασίας.
Σε πρώτη φάση η μείωση αυτή ήταν ελεγχόμενη και προήλθε από το κλείσιμο των λιμενικών πυλών της Ελλάδας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, που με τη σειρά του (το κλείσιμο αυτό) μείωσε δραστικά το παραγόμενο έργο. Η κρίση που ακολούθησε, σε συνδυασμό με τη συνέχιση των κινητοποιήσεων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στον κλάδο, όπου ένας ιδιαίτερα σημαντικός αριθμός στελεχών, μεσαίου και μικρού κυρίως επιπέδου, είδαν τις θέσεις εργασίας τους να εξαφανίζονται υπό το βάρος των κινητοποιήσεων. Οπως αναφέρουν οι πηγές του «Βήματος», «αν στον κλάδο των τακτικών γραμμών η κατάσταση θεωρείται προς το παρόν ελεγχόμενη, δεν συμβαίνει το ίδιο με τον ευρύτερο κλάδο των logistics,αλλά και των διαμεταφορέων,όπου η απώλεια των θέσεων εργασίας έχει πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας».
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι αυτοί οι δύο κλάδοι είναι και οι πρώτοι που θίχτηκαν άμεσα από τις κινητοποιήσεις, και αυτό διότι οι διαμεταφορείς δεν διαθέτουν δικές τους τακτικές γραμμές να εξυπηρετούν και εξαρτώνται άμεσα από την καλή λειτουργία των λιμένων. Ανοιχτά λιμάνια σημαίνουν ότι υπάρχει ένα μεταφορικό έργο που κινείται εκτός των ορίων των τακτικών γραμμών και είναι ικανό να διατηρήσει στη ζωή έναν αρκετά μεγάλο αριθμό εταιρειών διαμεταφορών.
Εκτός όμως από τους διαμεταφορείς, τις τακτικές γραμμές, αλλά και τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics, σοβαρά προβλήματα εξαιτίας των δυσμενών εξελίξεων που καταγράφονται στον λιμενικό τομέα εδώ και περισσότερο από 15 μήνες αντιμετωπίζει και ένα ευρύ φάσμα άλλων υπηρεσιών που συνδέονται άμεσα και καθοριστικά με τον κλάδο αυτόν και κυρίως με τα λιμάνια, όπως οι εταιρείες εφοδίων, επισκευών πλοίων, ρυμούλκησης σκαφών, βοηθητικών υπηρεσιών, εξοπλισμών πλοίων κ.ά. Οι κύκλοι εργασιών των παραπάνω εταιρειών ύστερα από μια μακρά περίοδο έντονων διακυμάνσεων λόγω της πολύ καλής πορείας των ναυλαγορών διάγουν περίοδο καθίζησης συμπαρασύροντας μαζί τους και τις θέσεις εργασίας.
Προς το παρόν η κρίση φαίνεται ότι έχει χτυπήσει ανεπανόρθωτα τον κλάδο της παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών που συνδέονται άμεσα με τον λιμενικό τομέα, ο οποίος συνεχίζει να μαστίζεται από κινητοποιήσεις. Πολλοί όμως είναι εκείνοι που εκφράζουν φόβους ότι η κρίση αυτή θα επεκταθεί και στον κλάδο της ναυτιλίας αυτής καθαυτής, καθώς στην Ελλάδα εδρεύει περίπου το 95% της διαχείρισης του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου.
Σημαντικοί παράγοντες της ποντοπόρου ναυτιλίας πάντως απορρίπτουν το ενδεχόμενο να δούμε φαινόμενα άλλων εποχών όπου κατεγράφησαν μαζικές απολύσεις στελεχών γραφείων, αλλά και ναυτικών, και αυτό διότι εκτιμούν πως οι περισσότερες εταιρείες είναι σε θέση να σηκώσουν το βάρος της κρίσης χωρίς να υπάρξουν απώλειες κυρίως στον ευαίσθητο τομέα του ανθρώπινου δυναμικού.
Πηγή:Το Βήμα
Α.Κ γνώμη : Όσον αφορά το Logistics η κρίση επήλθε λόγω της λειτουργίας του λιμανιού του Αστακού. Όσα Containers ήταν groupage κατευθύνονταν για εκκένωση σε εταιρείες Logistics οι οποίες άνοιγαν η μία μετά την άλλη στην περιοχή του Θριασίου (λες και η λειτουργία του Λιμανιού του Αστακού θα ήταν μόνιμη ) . Έγιναν αρκετές επενδύσεις με την μορφή ενοικιάσεως χώρων ,προσλήψεις προσωπικού , αγορές μηχανημάτων εκκένωσης κλπ . Βέβαια τώρα που η λειτουργία του Λιμανιού του Αστακού ανεστάλη , και επανήλθαν τα πράγματα ας πούμε στην προτεραία κατάσταση ,το Logistic του Θριασίου έμεινε χωρίς αντικείμενο .
Τρίτη 24 Μαρτίου 2009
China calls for new reserve currency to replace dollar !!
The goal would be to create a reserve currency "that is disconnected from individual nations and is able to remain stable in the long run, thus removing the inherent deficiencies caused by using credit-based national currencies," Zhou Xiaochuan, governor of the People's Bank of China, said in an essay posted in Chinese and English on the central bank's website.
Although Mr Zhou did not mention the US dollar, the essay gave a pointed critique of the current dollar-dominated monetary system.
"The outbreak of the [current] crisis and its spillover to the entire world reflected the inherent vulnerabilities and systemic risks in the existing international monetary system," Mr Zhou wrote.
Analysts said the proposal was a clear indication of Beijing's fears that actions being taken to save the domestic US economy would have a negative impact on China
"This is a clear sign that China, as the largest holder of US dollar financial assets, is concerned about the potential inflationary risk of the US Federal Reserve printing money," said Qu Hongbin, chief China economist for HSBC.
For now, China has little choice but to hold the bulk of its $2,000bn of foreign exchange reserves in US dollars and this is unlikely to change in the near future.
To replace the current system, Mr Zhou suggested expanding the role of Special Drawing Rights, which were introduced by the IMF in 1969 to support the Bretton Woods fixed exchange rate regime but became less relevant once that system collapsed in the 1970s.
Today, the value of SDRs is based on a basket of four currencies – US$, Yen, Euro and Pound Sterling – and they are used largely as a unit of account by the IMF and some other international organizations.
"The US dollar is still the most important currency for settling international trade, pricing and payment in the current international monetary system," Hu Xiaolian, director of the State Administration of Foreign Exchange, which manages the country's foreign exchange reserves, said at a press conference earlier in the day. "Investing in US Treasury bonds is an important element in China's forex reserve investment and we will continue this practice."
China's proposal would expand the basket of currencies forming the basis of SDR valuation to all major economies and set up a settlement system between SDRs and other currencies so they could be widely used in international trade and financial transactions.
Countries would entrust a portion of their *SDR reserves to the IMF to manage collectively on their behalf and *SDRs would gradually replace existing reserve currencies.
Mr Zhou said the proposal would require "extraordinary political vision and courage" and explicitly acknowledged a debt to the theories of John Maynard Keynes, who made a similar suggestion in the 1940s.
More recently, US economist and Nobel prize winner Joseph Stiglitz, who is visiting China this week, has suggested expanding the role of *SDRs to lay the foundation for the creation of a world currency.
In the short term, China expects the IMF to "at least recognize and face up to the risks resulting from the existing system, conduct regular monitoring and assessment and issue timely early warnings," Mr Zhou's essay said.
Πηγή:FT
Κίνα: Προτείνει αναγωγή των SDRs του ΔΝΤ σε υπερεθνικό νόμισμα
Την αναγωγή των Ειδικών Τραβηκτικών Δικαιωμάτων (*SDRs) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σε ένα είδος νέου διεθνούς αποθεματικού νομίσματος πρότεινε χθες σε ομιλία του ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας τη Κίνας, Zhou Xiaochuan.
«Το ξέσπασμα και η διάχυση της κρίσης μας φέρνουν αντιμέτωπους με ένα ανεπίλυτο ερώτημα ως προς το τι είδους διεθνές αποθεματικό νόμισμα χρειάζεται για να διασφαλιστεί η παγκόσμια οικονομική σταθερότητα και να διευκολυνθεί η παγκόσμια ανάπτυξη», ανέφερε στην ομιλία του, «που είναι άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».
Χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά το αμερικανικό νόμισμα, ο Zhou Xiaochuan ανέφερε ότι απαιτείται μια «δημιουργική αναμόρφωση του υπάρχοντος διεθνούς νομισματικού συστήματος προς την κατεύθυνση ενός διεθνούς αποθεματικού νομίσματος με σταθερή αξία, το οποίο θα εκδίδεται βάσει συγκεκριμένων κανόνων και η προσφορά του θα είναι ελεγχόμενη».
«Ένα υπερεθνικό νόμισμα», σημείωσε, «όχι μόνο θα εξαλείψει τις εγγενείς αδυναμίες των εθνικών νομισμάτων αλλά θα καταστήσει εφικτό και τον έλεγχο της παγκόσμιας ρευστότητας». Για να αναφερθεί στη συνέχεια στην «ιδιαίτερη σημασία» που πρέπει να αποδοθεί στα Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα, τα οποία «θα μπορούσαν δυνητικά να λειτουργήσουν ως ένα υπερεθνικό νόμισμα».
Αυτό, σύμφωνα με τον Zhou Xiaochuan, θα βοηθούσε το ΔΝΤ όχι μόνο να αντιμετωπίσει τις δικές του ανάγκες σε χρηματοδότηση, αλλά και να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες της αναμόρφωσης σε επίπεδο αντιπροσώπευσης».
Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στην ανάγκη πολιτικής συναίνεσης που απαιτείται για κάτι τέτοιο, αλλά και στην ανάγκη διεύρυνσης της χρήσης των *SDRs ώστε ο ρόλος τους να αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα
Πηγή:Capital
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009
Κρούγκμαν: Καταρρέει η οικονομία στην Ευρωζώνη
Ο Αμερικανός οικονομολόγος τόνισε ότι οι κινήσεις της αμερικανικής κυβέρνησης δεν είναι επαρκείς για την αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ανεπαρκέστερες.
Υπογράμμισε, δε, ότι μια παγκοσμιοποιημένη κρίση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια κι όχι με μέτρα εθνικού ή τοπικού χαρακτήρα.
Ειδικότερα, ο Πολ Κρούγκμαν επισήμανε ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα από ότι οι ΗΠΑ και θα πρέπει να κάνει περισσότερη δουλειά.
Για να στηρίξει την άποψή του, ανέφερε ότι η συρρίκνωση της οικονομίας των ΗΠΑ υπολογίζεται στο 2%, ενώ της ΕΕ στο 2,5%.
Υπογράμμισε ότι τα μέτρα που λαμβάνουν οι εθνικές κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι περιορισμένα και έχουν τοπικό χαρακτήρα και επέρριψε ευθύνες στις χώρες της Ευρωζώνης για έλλειψη συντονισμού στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην ΕΚΤ, σημειώνοντας ότι οι αποφάσεις της είναι πιο συντηρητικές από αυτές της Fed, και παρατήρησε ότι θα μπορούσε να κάνει περισσότερα.
Σημείωσε, ακόμη, ότι δεν είναι αληθές πως οι ευρωπαϊκές τράπεζες είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι οι αμερικανικές και έκανε μνεία στα «ανοίγματα» σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Εισαγγελική παρέμβαση
Εισαγγελική παρέμβαση για παρακώλυση συγκοινωνιών αλλά και λειτουργιών του Εμπορικού Λιμανιού είναι σε εξέλιξη, καθώς τα αρμόδια όργανα του λιμεναρχείου διερευνούν με στόχο τη σχηματοποίηση φακέλου, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των κινητοποιήσεων του δήμου Περάματος, που ως γνωστόν έχουν αποκλείσει τόσο το λιμάνι που αποπλέουν τα φέρι για Σαλαμίνα, όσο και το τελωνείο το οποίο ελέγχει το Εμπορικό Λιμάνι Πειραιά.
Πηγή:TheSeaNation
Δήμος Περάματος:Κορυφώθηκαν οι κινητοποιήσεις με 48ωρο αποκλεισμό Τελωνείου στο Ν. Ικόνιο
Μετ' εμποδίων η κίνηση και στα δύο ρεύματα της Λεωφόρου Δημοκρατίας καθώς και στην έξοδο του Σχιστού, στον κόμβο Σκλαβενίτη. Σε νέα ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Περάματος τονίζει: "Ο ΟΛΠ χρωστάει στο Πέραμα, το δικαίωμα να διαχειρίζεται τον τόπο του, ενάντια στις αποικιοκρατικές λογικές του ΟΛΠ και της Κεντρικής Διοίκησης, που επιβαρύνει το Πέραμα, με την προσπάθεια δημιουργίας της 3ης προβλήτας, με τον αποκλεισμό των Περαματιωτών, από το θαλάσσιο μέτωπο, με περιβαλλοντική επιβάρυνση από την έλλειψη υποδομών που υπάρχουν στην περιοχή. Ο αγώνας συνεχίζεται και κλιμακώνεται αδιάκοπα, μέχρι να δικαιωθούν τα δίκαια αιτήματα του λαού του Περάματος".
Πηγή:MariNews
A.K . Μαζί σου Δήμαρχε , άλλωστε δρυός πεσούσης ................... , Ότι αρπάξης τώρα γιατί μετά ........
Σάββατο 21 Μαρτίου 2009
Αναστολή των κινητοποιήσεων στα λιμάνια ζητεί ο ΕΣΠ
Στην επιστολή ο Σύλλογος επισημαίνει: «Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, αλλά και ολόκληρος ο εμπορικός κόσμος της χώρας μας, απευθύνει μια τελευταία έκκληση σε εσάς και σε όλες τις Ενώσεις εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, να αναστείλετε τις κινητοποιήσεις σας και να επανέλθετε στην υπερωριακή εργασία του Σαββατοκύριακου, να αυξήσετε την παραγωγικότητα του λιμανιού και να μας δώσετε την ελπίδα, ότι κανείς δεν θα υποστεί ολική καταστροφή, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε» και προσθέτει:
«Βιώνοντας όλοι, εργοδότες και εργαζόμενοι, τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων πενήντα ετών, θεωρούμε ότι επιβάλλεται και απαιτείται η κάθε κοινωνική και εργασιακή ομάδα να βοηθήσει την άλλη για την επιβίωσή της, θα εκτιμήσουμε ιδιαιτέρως, η επικείμενη απόφασή σας να εμπεριέχει στοιχεία καλής θέλησης προς το εμπόριο και τους 830.000 εργαζομένους στις εμπορικές επιχειρήσεις», ενώ καταλήγει:
«Στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς ευελπιστούμε ότι η μελλοντική στάση σας θα ενεργοποιήσει έναν κοινωνικό διάλογο σε θέματα που από κοινού μας απασχολούν και εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας, ότι η τελική απόφασή σας θα είναι ένα θετικό βήμα προς την αντιμετώπιση της ιδιαίτερα προβληματικής κατάστασης που δημιουργεί η παγκόσμια οικονομική κρίση».
ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΛΗΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Οι επίδοξοι ληστές αφού τοποθέτησαν μεγάλου μήκους σκάλες στο πίσω μέρος του τελωνείου που βρίσκετε στην Μεταμόρφωση μπήκαν στο τελωνείο , στον χώρο που στεγάζεται η Τράπεζα της Ελλάδος , και αποπειράθηκαν να σηκώσουν το χρηματοκιβώτιο που βρίσκεται στον χώρο. Δεν μπόρεσαν όμως για δεύτερη φορά λόγω ενεργοποίησης του συναγερμού, μετά την ενεργοποίηση του οποίου έφθασαν σε χρόνο ρεκόρ τα περιπολικά χωρίς όμως να προλάβουν μέσα τους κλέφτες.
Την πρώτη φορά κατάφεραν να ρίξουν το Χρηματοκιβώτιο στον χώρο που βρίσκετε πίσω από το Τελωνείο όπου βρίσκονται διάφορα κατασκευαστικά συνεργεία , με αποτέλεσμά το βάρος του χρηματοκιβωτίου να τρυπήσει την σκεπή του συνεργείου και να παρασύρει τα πάντα κάτω η προσπάθεια βέβαια έληξε άδοξα. "Που να ήξεραν ότι το όλο ενχείρημα θα στεφόταν με πλήρη αποτυχία έστω και να το σήκωναν διότι το Χρημ/τιο είναι πάντα κενό"
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009
Ούζα στην Σαλαμίνα τέλος !!
Η εν λόγω κινητοποίηση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο διεκδικήσεων που έχει εγείρει ο Δήμος κατά του ΟΛΠ, τόσο για την ευρύτερη περιοχή της επισκευαστικής ζώνης όσο και για το εν λόγω Πορθμείο από το οποίο διεξέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες.
Ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Γλύκας ενημέρωσε ότι τα πλοιάρια όπου μεταφέρουν μόνο επιβάτες θα δεν θα επηρεαστούν από τον αποκλεισμό και θα συνεχίσουν τα δρομολόγια τους ως έχουν.
Ο Δήμαρχος τόνισε ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάτι «χειροπιαστό» από την πλευρά του ΟΛΠ όσο αφορά το τέλος, ο αποκλεισμός θα συνεχιστεί και μετά την 25η Μαρτίου 2009, με αναστολή του αποκλεισμού μόνον την ημέρα του Εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου.
Αύριο το απόγευμα 20/03/09 θα πραγματοποιηθεί και ένας συμβολικός θαλάσσιος αποκλεισμός με ψαροκάϊκα της πόλης και συναυλία συμπαράστασης από διάφορους καλλιτέχνες.
Πηγή:TheSeaNation
Παράταση αγωνίας
Η πλειοψηφούσα σε έδρες δύναμη, είναι αυτής της ΠΑΣΚΕ, με οκτώ έδρες, ακολουθεί η ΔΑΚΕ με τρεις έδρες, ενώ από μια έδρα καταλαμβάνει το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ.
Οι σύνεδροι εξουσιοδότησαν «εν λευκώ» το Δ.Σ να αποφασίσει για την μορφή των κινητοποιήσεων, καθώς η πλειοψηφούσα τάση ήταν για συνέχιση του αγώνα, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί η μορφή αυτού, που μέλλεται να καθορίσει κατά πάσα πιθανότητα εντός του σαββατοκύριακου, το νέο Δ.Σ.
Πηγή:TheSeaNation
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009
Πρώτο ρήγμα στο συνδικαλιστικό μέτωπο στον ΟΛΠ
Πιο συγκεκριμένα, οι Αρχιεργάτες αποφάσισαν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις και να αρχίσουν συζητήσεις με τη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.
Πηγή:MariNews
Τρίτη 17 Μαρτίου 2009
Containers Ships: Επιβραδύνεται ο ρυθμός παροπλισμού
Ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων ανέρχεται σε 484 πλοία διαφόρων κατηγοριών αριθμός που αντιστοιχεί στο 11,3% του παγκόσμιου στόλου. Στην προηγούμενη μέτρηση τα παροπλισμένα πλοία ήταν 453.
Η AXS-Alphaliner, εκτιμά που θα αυξηθεί η ζήτηση για containers χωρητικότητας 3,500-teu και 4,000-teu.
Πηγή:TheSeaNations
Στον Όμιλο Ελλάκτωρ το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου
Σύμφωνα με την οικονομική προσφορά της ένωσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανέρχεται σε 1,4 εκατ ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου (έτος 2013) θα ανέρθει σε περίπου 2.730.000 ευρώ και εν συνεχεία να αυξάνεται κάθε χρόνο σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το παραπάνω ποσό αποτελεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, καθώς σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και την προσφορά του διαγωνιζομένου, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανέρχονται κατ’ ελάχιστον στο10,6% του ετησίου κύκλου εργασιών της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Εμπορευματικού Κέντρου.
Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, θα παραχωρηθεί από την ένωση στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο.
Με βάση τα παραπάνω το συνολικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για την 30ετή παραχώρηση ανέρχεται κατ’ελάχιστον σε περίπου 112.000.000 ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ δεν μπορεί ακόμη να αποτιμηθεί η αξία της μετοχικής της συμμετοχής στο κεφάλαιο της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται και η τυπική κατακύρωση του διαγωνισμού από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο για τα Ελληνικά δεδομένα.
Το μεγάλο μέγεθος του (περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, θα συμβάλει δυναμικά στον στόχο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών και την ανάδειξη της χώρας ως σημαντικού κόμβου συνδυασμένων μεταφορών.
Το έργο πραγματοποιείται μέσω συνεργασίας Δημοσίου- Ιδιωτικού Τομέα, και ο ιδιώτης παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου. Για την υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 150.000.000.
Συνυπολογίζοντας την αξία του οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια σχεδόν 300.000.000 ευρώ για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου έργου υποδομής συνδυασμένων μεταφορών στο ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ δημιουργώντας πολύ σημαντική οικονομική δραστηριότητα σε εθνικό επίπεδο, χωρίς να δαπανήσει χρήματα το Δημόσιο.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου είναι το πρώτο έργο παραχώρησης στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών που θα προσπορίσει πολύ σημαντικά κεφάλαια στη ΓΑΙΑΟΣΕ και κατ’ επέκταση στον όμιλο ΟΣΕ.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού καθιερώνει τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στο πεδίο της αξιοποίησης ακινήτων και ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχες αναπτύξεις σε ακίνητα του ΟΣΕ.
Ήδη βρίσκεται σε τελικό στάδιο ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την έργο της ανάπτυξης μέσω σύμβασης παραχώρησης, εμπορικού κέντρου στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έκτασης περίπου 39.000τμ και προϋπολογισμού 50.000.000, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2009.
Πηγή:TheSeaNation
Σάββατο 14 Μαρτίου 2009
Αυστηρούς ελέγχους ζητούν οι βιοτέχνες για να μπει φρένο στις εισαγωγές προϊόντων- "μαϊμού"
Στη διάρκεια συνάντησης με τον κ.Σκορδά, ο πρόεδρος του ΒΕΘ υποστήριξε οι αρχές μεταθέτουν την ευθύνη η μία στην άλλη, ενώ πρόσθεσε: «τα εμπορεύματα έρχονται με το κιλό και πωλούνται με το τεμάχιο Χάνονται θέσεις εργασίας και αυξάνεται συνεχώς ο αθέμιτος ανταγωνισμός».
Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Σκορδά να δοθεί στα τελωνεία της Θεσσαλονίκης η δυνατότητα εκτελωνισμού προϊόντων γούνας/δέρματος, που εισάγονται από τρίτες χώρες.
Ο εκτελωνισμός γίνεται από τα τελωνεία Α’ τάξης Καστοριάς και Αθηνών, Θ’ και Ι’ Αερολιμένα και τα τελωνεία Β’ τάξης Σιάτιστας και Φλώρινας.
«Η διαδικασία προκαλεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση και απώλεια χρόνου στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, καθώς γίνεται μεταφορά για εκτελωνισμό στα παραπάνω τελωνεία και επιστροφή στην πόλη», σημείωσε ο κ. Μαγόπουλος.
Από την πλευρά του, ο κ.Σκοδράς επισήμανε ότι η κυβέρνηση κάνει συντονισμένες προσπάθειες, προκειμένου να μπει ένα τέλος στην εισαγωγή παραποιημένων προϊόντων (κάντε clik εδώ ), η οποία -εξαιτίας μη απόδοσης ΦΠΑ- στερεί από το κράτος σημαντικά έσοδα. Ο κ. Σκορδάς γνωστοποίησε επίσης ότι είναι σε εξέλιξη εκτεταμένοι έλεγχοι για πλαστά τιμολόγια.
Πηγή:ana
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009
OMYΛΕ: Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις μέχρι της 19 Μαρτίου
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωσή της ΟΜΥΛΕ το ΔΣ εκτίμησε ότι :
1. Η διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ ανέδειξε ότι πρόκειται περί ενός σκανδάλου. Ιδιαίτερα οι επιπρόσθετες φορολογικές ελαφρύνσεις προς την COSCO, καθώς και οι εγγυήσεις του Νόμου Μαρκεζίνη για την δανειοδότηση της COSCO καθιστούν το όλο εγχείρημα παραχώρησης προκλητικό σκάνδαλο επιζήμιο για τα συμφέροντα της χώρας.
2. Η άρνηση της Κυβέρνησης να εντάξει τους νεοπροσλαμβανόμενους στις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού μετατρέπει σε κοροϊδία οποιαδήποτε ανέξοδη διάταξη.
3. Η κήρυξη άγονου του διαγωνισμού του ΟΛΘ είναι επιβεβλημένη λύση.
4. Είναι άμεση ανάγκη η προώθηση της ΣΣΕ 2008-2009 για όλα τα Λιμάνια.
Κατόπιν αυτών το Συνέδριο της ΟΜ. Υ. Λ. Ε που θα διεξαχθεί στις 18 & 19/3/2009 θα αποτελέσει την κορυφαία διαδικασία αποτίμησης της κατάστασης και προσδιορισμού των νέων αγωνιστικών πρωτοβουλιών της Ομοσπονδίας.
Συνεχίζεται η ΑΠΟΧΗ από εργασία Σαββάτου, Κυριακής και Αργιών, καθώς και υπερωριακή απασχόληση μέχρι την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, όπου το νέο Δ. Σ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε θα προσδιορίσει την περαιτέρω πορεία.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε
Πηγή:MariNews
Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009
Ηλεκτρονικά τελωνεία στην ΕΕ μέχρι το 2013
Η υλοποίηση του σχετικού κοινοτικού προγράμματος για τα «ηλεκτρονικά τελωνεία» ξεκίνησε το 2003 και υλοποιείται σταδιακά. Στην Ελλάδα ο βαθμός προόδου του έργου κρίνεται ικανοποιητικός (υπολείπεται μόνο των χωρών που έχουν εκπονήσει εθνικά προγράμματα ειδικά για αυτό το σκοπό) και γίνονται ήδη πιλοτικές εφαρμογές.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την προσαρμογή της Ελλάδας στα νέα δεδομένα εντάσσεται και η συνεργασία της Διεύθυνσης Τελωνείων του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), η οποία επισφραγίστηκε με μνημόνιο συνεργασίας (MOU), που συνυπέγραψαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της υπηρεσίας Νίκος Βερναδάκης και ο πρόεδρος των εξαγωγέων, Βασίλης Θωμαΐδης.
Στην πλήρη ανάπτυξη των «ηλεκτρονικών τελωνείων» τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα βρίσκονται σε απόλυτη ηλεκτρονική επικοινωνία, ενώ μελετάται και η διασύνδεση του συστήματος με αντίστοιχα τρίτων χωρών.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Βερναδάκης γνωστοποίησε ότι ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεις με τις ΗΠΑ, ώστε το ευρωπαϊκό σύστημα να αναγνωρίζεται από το αμερικανικό.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αλλά και σε ημερίδα που ακολούθησε για το «ηλεκτρονικό τελωνείο», παρουσία του γενικού γραμματεά Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Θανάση Σκορδά, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε μεταξύ άλλων ότι η ύπαρξη ηλεκτρονικού περιβάλλοντος στα τελωνεία θα συμβάλει στην ταχύτερη παράδοση εμπορευμάτων ενισχύοντας, παράλληλα, την ασφάλεια αυτών και των διεθνών συναλλαγών.
Σημαντική καινοτομία που θα εισάγει το «ηλεκτρονικό τελωνείο» είναι η δυνατότητα των τελωνειακών αρχών να γνωρίζουν εγκαίρως τα φορτία που πρόκειται να υποδεχθούν (προδήλωση εμπορευμάτων). Αυτό, όπως επισήμανε ο κ. Βερναδάκης, θα δίδει την ευχέρεια να προετοιμάζονται καλύτερα (risk analysis) και να πραγματοποιούν στοχευμένους ελέγχους σε ύποπτα φορτία.
Η Ελλάδα, όπως εξήγησε ο κ. Βερναδάκης, αν και κατέχει από τα υψηλότερα ποσοστά κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων (μαϊμού) κατά την είσοδό τους στη χώρα, «βρίσκεται στη λίστα των επιτηρούμενων χωρών, για τις παραβιάσεις διανοητικών δικαιωμάτων», καθώς σε ορισμένες κατηγορίες «συναγωνίζεται» χώρες όπως η Τουρκία. Η κατάρτιση του υφιστάμενου προσωπικού των τελωνείων στις απαιτήσεις του νέου συστήματος είναι μια σημαντική παράμετρος για την πρόοδο του έργου, είπε ο κ. Βερναδάκης, ενώ υποστήριξε πως υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, που πρέπει να καλυφθούν. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Θωμαΐδης, στην Ελλάδα ο χρόνος εκτελωνισμού σε περιβάλλον με χαρτί είναι μία έως τέσσερις ώρες στις αεροπορικές, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και δύο ώρες μέχρι δύο ημέρες στις θαλάσσιες.
Με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διαδικασιών εκτελωνισμού εκτιμάται ότι ο χρόνος θα μειωθεί σε λιγότερο από μία ώρα στις αεροπορικές και κάτω των δύο ωρών στις οδικές και σιδηροδρομικές. Αντίστοιχα, η προσδοκώμενη μείωση κόστους των επιχειρήσεων υπολογίζεται 1,5% έως 15%, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος και το μέσο μεταφοράς.
Από πλευράς εκτελωνιστών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τους και πρόεδρος της Confiad Paneuropean Network, Γιώργος Ζωγράφος, επισήμανε ότι ο κλάδος θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να προσαρμοσθεί εγκαίρως στα νέα δεδομένα, τα οποία δεν απέκλεισε, πάντως, να επιφέρουν σε κάποιο βαθμό συρρίκνωσή του.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο κ. Σκορδάς τόνισε μεταξύ άλλων πως «η Δημόσια Διοίκηση είναι παρούσα και έτοιμη να μετάσχει σε μια ουσιαστική συνεργασία με τον εμπορικό κόσμο, οικοδομώντας συνθήκες που θα οδηγήσουν σε μια νέα, υγιή, αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του εμπορίου».
Πηγή:Express
A.K . Βέβαια όλα αυτά ακούγονται πολύ όμορφα , δηλαδή τα περί εξοικονόμισης χρόνου και κατασυνέπεια χρήματος απο την παραμονή των εμπορευμάτων στούς χώρους του των τελωνείων , Δεν λένε όμως όλη την αλήθεια ή μάλλον δεν την λένε ακόμη. Η στήλη έχει σίγουρες και ασφαλείς πληροφορίες για τους ελέγχους που θα κάνει το τελωνείο εκτός απο αυτούς που ΄θα γίνονται στούς τελωνείακούς χώρους . Το ΣΔΟΕ θα είναι μέσα σε κάθε επιχείρηση , και θα κάνεις συχνότατες "επισκέψεις" στους χώρους των επιχειρήσεων και των αποθηκών τους , για να διαπιστώσουν αν όσα δήλωσαν στην Ηλ διασάφηση δηλαδή: Είδος εμπορεύματος , δασμολογική κλάση , αξία , ποσότητα εμπορεύματων κλπ είναι πραγματικά και αληθή. Βέβαια τα πρόστιμα θα είναι μεγάλα , μέχρι κλείσιμο επιχειρήσεων. Αυτά ........
Τρίτη 10 Μαρτίου 2009
Άγονος ο διαγωνισμός για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Πηγή:The SeaNation
Το Μάρτη του 2010 το τρένο στο λιμάνι
Πηγή:The SeaNationc
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009
Containers: Νέες περικοπές δρομολογίων
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009
Ψηφίστηκε ο κυρωτικός νόμος της σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco
Πιο συγκεκριμένα, υπέρ ψήφισαν 149, κατά 131, παρών ένας.
Tα πλεονεκήματα από τη Σύμβαση Παραχώρησης των Λιμενικών Εγκαταστάσεων των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ρύθμιση συναφών θεμάτων» εστιάζονται στα εξής σημεία:
- Έσοδα περίπου 2,4 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο σε τρέχουσες τιμές στη διάρκεια της 35ετίας.
- Εγγυημένο αντάλλαγμα για τον Ο.Λ.Π. ύψους περίπου 3,4 δισ..ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 664 εκ. ευρώ σε Καθαρά Παρούσα Αξία. Το ποσό αυτό είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
- Η δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας.
- Η ανάπτυξη της παραλιμενικής βιομηχανίας.
- Ο υπερδιπλασιασμός των θέσεων απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
- Μια τεράστιας σημασίας στρατηγική εμπορική συμμαχία με μία παγκόσμια οικονομική δύναμη – την Κίνα.
- Πρόδηλα γεωπολιτικά οφέλη.
- Η ανάδειξη του Πειραιά ως βασικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
- Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητάς του.
- Η ένταξη του λιμανιού του Πειραιά στο δίκτυο των Παγκόσμιων Λιμενικών Διαχειριστών και εγγυημένη πελατεία - δηλαδή εγγυημένα φορτία.
- Η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων ύψους περίπου 300εκ. ευρώ τα πρώτα 7 χρόνια καθώς και επιπλέον 320εκ. ευρώ τα επόμενα.
- Η διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.
- Η επιστροφή των υποδομών και ανωδομών που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος στον Ο.Λ.Π. και άρα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή:MariNews
ΟΜΥΛΕ-Ενωση Λιμενεργατών:" Καμία ψήφιση στη Βουλή δεν μπορεί να δημιουργήσει τετελεσμένα "
Με την ονομαστική ψηφοφορία που θα διεξαχθεί σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η κυβέρνηση επιχειρεί να ολοκληρώσει το εγχείρημα ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ Πειραιά στην κρατική κινεζική εταιρεία Cosco. Χθες για πολλοστή φορά η κυβέρνηση δεν απάντησε σε κανένα από τα κρίσιμα ερωτήματα που της τέθηκαν από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης,Ούτε για την παροχή εγγυήσεων του ελληνικού δημοσίου προς την Cosco, ούτε για τις προκλητικές και κατ' εξαίρεση φοροαπαλλαγές, ούτε για τον εργασιακό μεσαίωνα που επιβάλει με τα άρθρα 2 και 3 του νομοσχεδίου. Στην ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης καλείται ο κάθε ο βουλευτής αναλογιζόμενος τις ευθύνες του να λάβει υπεύθυνη και σαφή θέση απέναντι στο επιχειρούμενο ξεπούλημα. Την ίδια στιγμή αναβάλλεται για 3η φορά η εκδίκαση της προσφυγής στο ΣτΕ κατά της νομιμότητας της Διακήρυξης παραχώρησης, που ήταν προγραμματισμένη για τις 6/3/2009. Τίθεται το ερώτημα πως η Κυβέρνηση προχωράει στην ψήφιση της παραχώρησης, όταν εκκρεμεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.Εφ' όσον η ίδια η Κυβέρνηση ζήτησε την παραπομπή του θέματος στην Ολομέλεια του ΣτΕ, γιατί δεν αναμένει την απόφασή του πριν προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου. Το θέμα του ΣτΕ είναι σοβαρό και καμία ψήφιση στη Βουλή δεν μπορεί να δημιουργήσει τετελεσμένα.
Πηγή:MariNews
Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009
Στον αέρα η σύμβαση ΟΛΠ- Cosco
Πηγή: Τα Νεα
Α.Κ Έχει Γούστο ?
Τρίτη 3 Μαρτίου 2009
Σε αδράνεια το 1/10 του παγκόσμιου στόλου containerships
Πηγή:MariNews
Τα 13 συμπεράσματα από την υπογραφή της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco
Συμπερασματικά σύμφωνα με όσα τόνισε ο ΥΕΝ:
Με τη σύμβαση παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων για την Ελληνική πλευρά διασφαλίζονται:
- Μια τεράστιας σημασίας στρατηγική εμπορική συμμαχία με μία παγκόσμια οικονομική δύναμη – την Κίνα.
- Πρόδηλα γεωπολιτικά οφέλη.
- Η ανάδειξη του Πειραιά ως βασικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
- Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητάς του.
- Η ένταξη του λιμανιού του Πειραιά στο δίκτυο των Παγκόσμιων Λιμενικών Διαχειριστών και εγγυημένη πελατεία - δηλαδή εγγυημένα φορτία.
- Η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων ύψους περίπου 300εκ. ευρώ τα πρώτα 7 χρόνια καθώς και επιπλέον 320εκ. ευρώ τα επόμενα.
- Η δημιουργία 1000 νέων θέσεων εργασίας.
- Η ανάπτυξη της παραλιμενικής βιομηχανίας.
- Ο υπερδιπλασιασμός των θέσεων απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
- Η διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.
- Εγγυημένο αντάλλαγμα για τον Ο.Λ.Π. ύψους περίπου 3,4 δις Ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 664 εκ. ευρώ σε Καθαρά Παρούσα Αξία. Το ποσό αυτό είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
- Έσοδα περίπου 2,4 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο σε τρέχουσες τιμές στη διάρκεια της 35ετίας.
- Η επιστροφή των υποδομών και ανωδομών που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος στον Ο.Λ.Π. και άρα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή:MariNews
Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009
(Μήν ξενάτε !! ) Νέες 24ωρες κινητοποιήσεις από τους λιμενεργάτες
Πηγή:The SeaNation
Αζήτητα Containers έχουν κατακλύσει το λιμάνι
Πηγή:TheSeaNation
Στην ευρωβουλή το ειδικό φορολογικό καθεστώς της Cosco
Μεταξύ άλλων η ευρωβουλευτής αναφέρει:
«Με δεδομένο ότι ο ΟΛΠ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και επομένως κρίνεται η εμπιστοσύνη χιλιάδων επενδυτών στη φερεγγυότητα του ελληνικού δημοσίου, ερωτάται η Επιτροπή:
α) Γεννάται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι ο Σ. ΕΜΠΟ της COSCO (προβλήτα ΙΙ) θα απολαμβάνει φοροελαφρύνσεις που δεν θα χαίρει ο Σ. ΕΜΠΟ του ΟΛΠ (προβλήτα Ι) στον ίδιο λιμένα;
β) Είναι θεμιτό μία εταιρεία, η οποία έχει βασικό μέτοχο το Κινεζικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά λιμενικών υπηρεσιών, να απολαμβάνει επενδυτικών προνομίων που υποσκελίζουν την ανταγωνιστικότητα οποιασδήποτε εταιρείας ελληνικών ή άλλων ευρωπαϊκών συμφερόντων;».
Στο μεταξύ λόγω της κρισιμότητας των εξελίξεων η Ομοσπονδία Λιμένων Ελλάδος θα πραγματοποιήσει το συνέδριο της, εντός του Μαρτίου και σε ημερομηνία που θα καθορίσει η ηγεσία της, καθώς η σημερινή συνεδρίαση ανεβλήθη για το συγκεκριμένο λόγο.
Πηγή:TheSeaNation ,Ναυτεμπορική
Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009
ΟΛΠ: Αλλαγή ημερομηνιών κινητοποιήσεων
Τόσο η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος όσο και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι αποφάσισαν την αναπροσαρμογή του αγωνιστικού προγράμματος που είχε εξαγγελθεί.
Το νέο πρόγραμμα είναι:
- Τετάρτη 25.2 τρεις στάσεις εργασίας. Από 11.00 το πρωί έως το τέλος της πρωινής βάρδιας. Από την αρχή της απογευματινής βάρδιας έως τις 18.00. Από τις 2.00 π.μ. έως το τέλος της βραδινής βάρδιας.
- Την ίδια ημέρα στις 11.30 π.μ., συγκέντρωση στον Πειραιά στην Πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία στην πόλη του Πειραιά.
- Τρίτη 3.3., Τετάρτη 4.3., Πέμπτη 5.3, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Τροπολογία για εθελούσια αποχώρηση εργαζομένων ΟΛΠ
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο "κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών II και III του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ (ΟΛΠ ΑΕ) και ρύθμιση συναφών θεμάτων.".
Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας, αντικαθίστανται οι διατάξεις του άρθρου τέταρτου του ν. 3654/2008, που αναφέρονται στην εθελουσία αποχώρηση προσωπικού της ανώνυμης εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ)" και τροποποιούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Ειδικότερα, παρατείνεται κατά ένα (1) έτος, ήτοι έως την 31/12/2015 (αντί της 31/12/2014 που προβλέπεται σήμερα), το χρονικό διάστημα εντός του οποίου, το προσωπικό της εταιρείας θα πρέπει να θεμελιώνει δικαίωμα άμεσης λήψης πλήρους σύνταξης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ή τον ισχύοντα Γενικό Κανονισμό Προσωπικού της ανωτέρω ΑΕ, προκειμένου να υπαχθεί στις προαναφερόμενες ρυθμίσεις.
Ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Στην παράγραφο αυτή προβλέπεται ότι η εταιρεία που ιδρύεται από την Cosco Pacific για τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ που της παραχωρείται για διάρκεια μέχρι 35 ετών θα έχει κατά κύριο λόγο την δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή αίτησής της εταιρείας.
Σε περίπτωση μάλιστα που το κράτος καθυστερήσει την επιστροφή θα καταβάλλει στην εταιρεία διαχείρισης και τόκο υπερημερίας επί του προς επιστροφή ποσού. Ανάλογο όμως καθεστώς δεν ισχύει στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, στον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες της "Ν" η επιστροφή ΦΠΑ γίνεται άτοκη και όχι εντός προβλεπόμενου διαστήματος 60 ημερών.
Σημειώνεται επίσης ότι ο ΟΛΠ δεν δύναται να αντισταθμίσει τη διαφορά στα φορολογικά μέτρα, με πιθανή ενίσχυση από κρατικούς πόρους δεδομένου ότι όπως δήλωσε και ο ΥΕΝΑΝΠ Αναστάσης Παπαληγούρας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής: «Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού, κάτι τέτοιο θα αποτελούσε απαγορευμένη κρατική ενίσχυση».
Οι επενδύσεις
Το θέμα του ΦΠΑ έχει άμεση σχέση με τις επενδύσεις που θα κάνουν οι δύο εταιρείες στους προβλήτες των δύο ΣΕΜΠΟ. Σημειώνεται ότι οι δύο εταιρείες θα παρέχουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων η μία δίπλα στη άλλη.
Η Cosco θα έχει τον προβλήτα ΙΙ και θα κατασκευάσει, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης τον προβλήτα ΙΙΙ, ενώ ο ΟΛΠ κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι, ο οποίος σύμφωνα με τα όσα υπογραμμίζουν από την κυβέρνηση θα μπορεί να παίξει και εξισορροπητικό ρόλο στην τιμολόγηση του εγχώριου φορτίου, το οποίο είναι ανελαστικό, απέναντι στο σενάριο που χρησιμοποιούν οι συνδικαλιστές που αντιτίθενται στη παραχώρηση, ότι δηλαδή η Cosco το κέρδος θα το βγάλει από την αύξηση των τιμολογίων του εγχώριου φορτίου.
Η Cosco μέσα στην επόμενη πενταετία προβλέπεται ότι θα κάνει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ στους προβλήτες του νέου Σ.ΕΜΠΟ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπολογίζοντας το ΦΠΑ στο 20% θα λάβει πίσω άμεσα (επιστροφή) η ακόμα και με τόκους υπερημερίας το ποσό των 60 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα ο ΟΛΠ ο οποίος κατασκευάζει την ίδια περίοδο τον προβλήτα Ι, προϋπολογίζει επενδύσεις ύψους 160 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το ύψος των επενδύσεων που προϋπολογίζονται θα πρέπει να του επιστραφεί ΦΠΑ 32 εκατ. ευρώ, για το οποίο όμως δεν προβλέπεται ότι θα τα λάβει από το κράτος μέσα στα ίδια χρονικά περιθώρια ή με τόκο υπερημερίας.
Οι άλλες περιπτώσεις
Ανάλογες ρυθμίσεις φορολογικών μέτρων υπέρ επενδύσεων που γίνονται με συμβάσεις παραχώρησης προβλέπονται και σε άλλα μεγάλα έργα, όπως είναι το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και η γέφυρα Ρίου - Αντίρριου. Οι περιπτώσεις αυτές διαφέρουν σε σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ στη Cosco σε δύο σημεία.
Το πρώτο είναι ότι στη μία περίπτωση συμβαλλόμενοι είναι το Δημόσιο με ιδιωτικές εταιρείες, ενώ στη δεύτερη περίπτωση έχουμε δύο εταιρείες εισηγμένες σε χρηματιστηριακές αγορές τον ΟΛΠ με βασικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο και την Cosco με βασικό μέτοχο τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Το δεύτερο σημείο και το πιο σημαντικό είναι ότι τα έργα όπως είναι το αεροδρόμιο και η γέφυρα έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την μοναδικότητα, ενώ ο ΟΛΠ και η Cosco θα προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες στην εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων η μία δίπλα στη άλλη.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια, δηλαδή η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ στην συνέντευξη τύπου που έδωσαν την προηγούμενη εβδομάδα αμφισβήτησαν το κατά πόσο ο προβλήτας Ι που βρίσκεται στη φάση της κατασκευής και η οποία θα ανήκει και θα διαχειρίζεται από τον ΟΛΠ θα καταφέρει να είναι ανταγωνιστικός προς το Σ.ΕΜΠΟ που θα διαχειρίζεται η Cosco. Εξέφρασαν μάλιστα την ανησυχία τους μήπως στην πορεία τελικά παραχωρηθεί και αυτός ο προβλήτας.
Τα έργα
Η Cosco προβλέπεται ότι μέχρι το 2015 θα υλοποιήσει έργα που περιλαμβάνουν τη κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ καθώς και λιμενικά έργα, σύμφωνα με την προσφορά του αναδόχου, στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ. Τα έργα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα την επέκταση της δυναμικότητας των υπαρχόντων υποδομών στα 3.700.000 teu ετησίως. Αντίστοιχα ο προβλήτας Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ θα έχει τη δυνατότητα να διακινήσει περίπου ένα εκατ. teu ετησίως.
Παράλληλα ο ΟΛΠ στη διάρκεια των 25 ετών της παραχώρησης θα λάβει εγγυημένο και τμηματικά και σε ετήσια βάση το ποσό των 3,388 δισ. ευρώ ως «ενοίκιο» για τους δύο προβλήτες.
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009
Συνεχίζεται ο αποκλεισμός φορτίων από αυτοκινητιστές σε τελωνεία και λιμάνια
Κλειστές είναι οι διαβάσεις για τα φορτηγά στα τελωνεία των Ευζώνων και της Δοϊράνης, καθώς και η συνοριακή διάβαση στον Προμαχώνα. Ανάλογοι αποκλεισμοί γίνονται από την Πέμπτη και στα λιμάνια της Πάτρας, της Κορίνθου και της Ηγουμενίτσας. Απρόσκοπτα διεξάγεται ωστόσο η κυκλοφορία των επιβατικών αυτοκινήτων και των τουριστικών λεωφορείων.
«Δεν περνάει κανένα φορτίο, ο αποκλεισμός για τα εμπορεύματα είναι ολικός. Ζητούμε ελέγχους στα φορτηγά, ζητούμε απλώς να τηρούνται τα νόμιμα. Θα παραμείνουμε κανονικά στις θέσεις μας, εκτός εάν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης.
Το κεντρικό αίτημα των αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών είναι να ενταθεί ο έλεγχος των αρμοδίων υπηρεσιών για να αποφευχθεί το φαινόμενο της «υποκλοπής» μεταφορικού έργου από ξένους συναδέλφους τους, που δραστηριοποιούνται παρανόμως στη χώρα μας.
Προσφυγή για τις φοροαπαλλαγές της COSCO
Mιλώντας στην κοινοβουλευτική επιτροπή, ο κ. Γεωργακόπουλος αλλά και ο πρόεδρος της Eνωσης Nαυτεργατών, κατήγγειλαν ότι η σύμβαση θα έχει καταστροφικές συνέπειες.
Ο υπουργός Nαυτιλίας A. Παπαληγούρας ανέφερε ότι η COSCO θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. «Λένε ότι θα δημιουργηθούν 800 θέσεις εργασίας... δεν μας λένε πόσες θα χαθούν» σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος. «Θα πληρώνουν οι Eλληνες για να περνάνε καλά τα golden boys των Kινέζων... Δεν έχει καμιά σχέση με το κινεζικό δημόσιο, είναι off shore εταιρεία» σχολίασε ο Γ. Nουχουτίδης της Eνωσης Λιμενεργατών.
Α.Κ "Λέτε ρε παιδιά να έχουν δίκιο ?"
Πηγή:Ημερησία
Μπλόκαρε Πάλι το Λιμάνι του Πειραιά
Το λιμάνι μπλόκαρε πάλι , Οι ουρές των φορτηγών και ο εκνευρισμός επανήλθαν ,οι καθυστερήσεις κλπ , κλπ έτσι για να μήν ξεχνιόμαστε . Σήμερα 20/02/09 έπρεπε να δουλεύουν οι εργαζόμενοι κανονικά όπως πριν , αλλά οι φίλοι μας δούλευαν , αλλά ήταν τα ζώα μας αργά έτσι σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές .
Και τα χειρότερα δεν ήρθαν ακόμα , από την Τρίτη 24/02/09 έχουν προκηρυχθεί τρεις 24ωρες κυλιόμενες , για να έρθει να δέσει το σιρόπι.
Όλοι ευελπιστούμε να τελειώσει σύντομα το μαρτύριο της σταγόνας , με την ψήφιση του νομοσχεδίου παραχώρησης ή όχι του λιμανιού στην Cosco , από την ολομέλεια της βουλής την μεθεπόμενη εβδομάδα .
Η πλάκα είναι οτι η διοίκηση του ΟΛΠ επανέφερε το παλιό κανονικό τιμολόγιο , χωρίς δηλαδή τις εκπτώσεις , νομίζοντας οτι είχαν όλα τακτοποιηθεί και ότι οι απεργοί είχαν πάρει την μεγάλη απόφαση να βάλουν νερό στο κρασί τους . Αμ δέ , υπολόγιζαν χωρίς τον ξενοδόχο .
Αδέλφια κουράγιο , μερικές μέρες μείνανε !!
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009
OMYΛE: Κατηγορεί την κυβέρνηση για παλινωδίες
Πηγή:Marinews
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009
Τρεις 24ωρες απεργίες από την ΟΜΥΛΕ που πέρασε στην αντεπίθεση
Η κυβέρνηση προχωρώντας το διαρκές έγκλημα κατά των Λιμανιών κατέθεσε χθες στη Βουλή τη συμφωνία παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ στην Cosco. Επιστρατεύοντας στην αιτιολογική έκθεση σειρά ψεύτικων επιχειρημάτων προσπαθεί να δικαιολογήσει το μεγάλο ξεπούλημαΠαραχωρεί το Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ για 35-40 χρόνια, ουσιαστικά οριστικά, για ετήσιο ενοίκιο 17.5 εκατ. ευρώ. Ο Σ.ΕΜΠΟ παρουσιάζει διαχρονική κερδοφορία και έχει εξαιρετικές προοπτικές. Το ετήσιο κέρδος του ΟΛΠ είναι 30 εκ. ευρώ και τα έσοδα του Σ.ΕΜΠΟ 110 εκατ ευρώ. Το νομοσχέδιο συνοδεύεται από τα άρθρα 2 και 3 που δίνουν στο ξεπούλημα του λιμανιού διαστάσεις ακόμη μεγαλύτερου σκανδάλου. Συγκεκριμένα:
- με το άρθρο 2, έξω από την αρχική διακήρυξη και τους όρους του διαγωνισμού δίνονται προκλητικά φορολογικά προνόμια στην Cosco.
- με το άρθρο 3, ξεθάβουν το ν.δ. 2687/53 του Μαρκεζίνη και αναβιώνουν τις συνθήκες τραυματισμένης, μεταπολεμικής, μετεμφυλιακής Ελλάδας προκειμένου να προστατέψουν την Cosco.
Γυρίζουν την Ελλάδα της Ε.Ε. και της ΟΝΕ, την Ελλάδα του 21ου αιώνα δεκάδες χρόνια πίσω. Μόνο μία λέξη τους αρμόζει ΝΤΡΟΠΗ!!!
Καλούμε τα πολιτικά κόμματα όλους τους βουλευτές και κυρίως αυτούς του Πειραιά να μην επιτρέψουν την ψήφιση του νομοσχεδίου της ΝΤΡΟΠΗΣ.Προειδοποιούμε την Cosco, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν δημοκρατικοί θεσμοί και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποδεκτές αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις. Η συγκυριακή πλειοψηφία της Βουλής δεν δημιουργεί δικαίωμα για «διαρκές δεδομένο». Η Cosco, ας το λάβει σοβαρά υπόψη της.
Το Δ.Σ./ΟΜ.Υ.Λ.Ε. σε έκτακτη συνεδρίασή του σήμερα 17.2.2009 αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στα Λιμάνια της χώρας ως εξής:
(α) Τετάρτη 18.2, Πέμπτη 19.2 τρεις στάσεις εργασίας. Από 11.00 π.μ. έως το τέλος της πρωϊνής βάρδιας. Από την αρχή της απογευματινής βάρδιας έως τις 18.00. Από την Αρχή της βραδινής βάρδιας έως 1.00 π.μ.
(β) Τρίτη 24.2., Τετάρτη 25.2., Πέμπτη 26.2, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις
(γ) Τετάρτη 18.2.2009 στις 12.00 το μεσημέρι συνέντευξη τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων των Κεντρικών Γραφείων ΟΛΠ
(δ) Μεγάλη συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος και Πορεία στη Βουλή τις ημέρες των 24ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων.
(ε) Συνεχίζουμε την αποχή από υπερωριακή εργασία και εργασία Σαββάτου – Κυριακής και Αργιών.
Το Προεδρείο της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. εξουσιοδοτήθηκε ανάλογα με τις εξελίξεις να λάβει και πρόσθετες αγωνιστικές και ενημερωτικές πρωτοβουλίες>
Πηγή:MariNews
Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009
Η «πτώση» της Κίνας τρομάζει τον κόσμο… και τον Πειραιά !!!
Στο πλαίσιο αυτό, η αναθεώρηση στρατηγικών επιλογών μεγάλων κινέζικων εταιρειών δεν μπορεί να αποκλείεται εκ προοιμίου. Αυτή η εξέλιξη είναι που ανησυχεί τον Πειραιά. Το σενάριο το οποίο ξορκίζουν πλέον στην κυβέρνηση είναι οι τρομακτικές αυτές εξελίξεις στην κινέζικη οικονομία, να συμπαρασύρουν ή, τουλάχιστον, να υποχρεώσουν σε αλλαγή στρατηγικής και την κρατικών συμφερόντων COSCO. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες (παρά μόνο φήμες που εξ αρχής συνόδευαν την άφιξη της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά) για το ενδεχόμενο αποχώρησής της από το πρώτο λιμάνι της χώρας και την ανάληψη της διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ που κέρδισε με τον πρόσφατο διαγωνισμό. Πάντως, κυβερνητικοί κύκλοι εμφανίζονται εξαιρετικά συγκρατημένοι – θα έλεγε κανείς ότι «προσεύχονται» να μην χαλάσει κάτι την τελευταία στιγμή, αφού, όπως είναι γνωστό, είναι ζήτημα δύο – τριών εβδομάδων η εισαγωγή του νομοσχεδίου για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Βουλή και η ψήφισή του απ’ την ολομέλεια. Ωστόσο, η ανησυχία παραμένει και ξεπερνά πλέον τα όρια της Λιμενικής Πολιτικής. Τόσο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στην κυβέρνηση κεντρικά, δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι ο ανταποκριτής του Dow Jones στην Αθήνα, με ερώτησή του προς τον ΥΕΝΑΝΠ κ. Αν. Παπαληγούρα, συσχέτισε ευθέως την άγονη διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής με την απόσυρση της Hutchison απ’ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάνοντας αναφορά σε γενικότέρη αποτυχία της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, ή μεταρρυθμίσεων της ΝΔ.
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
Ο Ε.Σ.Π. ζητάει από τον ΟΛΠ την άμεση επαναφορά των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:
-Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς αναγνωρίζει, ότι η διοίκηση του ΟΛΠ επανειλημμένως προσπάθησε καθ’ όλη την διάρκεια του παρελθόντος έτους να ενεργήσει με υπευθυνότητα απέναντι στους χρήστες του λιμανιού, χορηγώντας εκπτώσεις στην υπερχρέωση αποθηκευτικών τελών, για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν οι εμπορικές εταιρείες από τις καθυστερήσεις και την εκτεταμένη παραμονή φορτίων στον χώρο του ΟΛΠ, λόγω των κινητοποιήσεων του προσωπικού και της μη ομαλής λειτουργίας του λιμανιού.
-Σήμερα, όλοι μπορούμε να διαπιστώσουμε, ότι η κατάσταση στο ΣΕΜΠΟ εξομαλύνθηκε πλήρως και τα φορτία διακινούνται χωρίς καθυστέρηση, αφού γενικά, από την αρχή του χρόνου, η ροή των φορτίων είναι αισθητά χαμηλότερη, λόγω της «βουτιάς» που παρουσίασε το εμπόριο διεθνώς. Η ανακοίνωση της διακοπής παροχής των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά, από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2009, κρίνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς λογική. Όμως, δεδομένου ότι συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις του προσωπικού και το 2009 και ως εκ τούτου η μη πλήρης λειτουργία του λιμανιού είναι ανά πάσα στιγμή πιθανή, σε περίπτωση που εμφανισθούν εκ νέου εκτεταμένα φαινόμενα καθυστερήσεων - τα οποία αποδεδειγμένα προξενούν οικονομική βλάβη των χρηστών χωρίς να είναι υπαίτιοι - η Διοίκηση του ΟΛΠ οφείλει να επανεξετάσει, στο πλαίσιο των διορθωτικών μέτρων, την άμεση επαναφορά των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά.
-Η πρόταση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης για εκπτώσεις στα αποθηκευτικά των κενών containers, των αζήτητων παραγγελιών που ακυρώθηκαν λόγω καθυστερημένων αφίξεων και φυσικά η ειδική τιμολογιακή μεταχείριση των εξαγώγιμων φορτίων, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους.
-Ο εμπορικός κόσμος είναι γεγονός, ότι προτιμά την εξομάλυνση της κατάστασης, την ομαλή λειτουργία του λιμανιού και την εργασιακή ειρήνη από την οποιαδήποτε μικρή ή μεγάλη έκπτωση αποθηκευτικών για καθυστερήσεις σε περιόδους έντασης και συμφόρησης στην διακίνηση των εμπορευμάτων.
Πηγή:Marinews
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009
Διακοπή εκπτώσεων στο ΣΕΜΠΟ
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ οι εκπτώσεις χορηγούνταν λόγω της μη κανονικής εξυπηρέτησης και της εκτεταμένης παραμονής των φορτίων σε αποθήκευση που προκαλούντο από τις κινητοποιήσεις του προσωπικού του ΟΛΠ.
Η ρύθμιση θα ισχύσει από τις 9 Φεβρουαρίου 2009, και σύμφωνα με τον ΟΛΠ «κατέστη αναγκαία από την δραστική μείωση του χρόνου παραμονής των φορτίων σε αποθήκευση, κάτω και του φυσιολογικού ορίου, καθώς ο χαμηλός όγκος διακίνησης που καταγράφεται μετά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο εξυπηρετείται κανονικά, χωρίς καθυστέρηση».
Οι εκπτώσεις που είχαν δοθεί στις αρχές του 2008 αρχικά λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων κυμαίνονταν από 60% για τα έμφορτα in transit φορτία μέχρι και 95% για τα έμφορτα εισαγωγής. Τον Ιούλιο του 2008 οι εκπτώσεις μειώθηκαν στο μισό αφού όπως υποστήριξε ο ΟΛΠ η μείωση αυτή αντανακλούσε τη μερική ομαλοποίηση της ροής των φορτίων.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009
Αχρησιμοποίητο το 55% των εμπορευματοκιβωτίων
Ο Διευθυντής ΟΛΠ κ. Παν.Πετρουλής για το σύστημα PERS
Με ανοιχτή επιστολή ανταπαντούν στην εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ οι λιμενεργάτες
Παράλληλα τονίζουν μεταξύ άλλων ότι με τον τρόπο αυτό:
- Παραδίδεται το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας μονοπωλιακά στις ξένες εταιρείες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την εφαρμογή τιμολογιακής πολιτικής ανελαστικού φορτίου και μεγιστοποίησης του κέρδους.
- Το τίμημα για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μεγάλο, αφού θα έχουμε αύξηση της τιμής των εισαγόμενων καταναλωτικών αγαθών και μείωση της ανταγωνιστικότητας των εξαγόμενων αγαθών.
- Δημιουργούνται προβλήματα ελέγχου της Εθνικής Ασφάλειας της χώρας, αφού την πλήρη διαχείριση στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων θα έχουν εταιρείες ξένων συμφερόντων.
- Καταργούνται πλήρως οι Κανονισμοί Εργασίας και οι Συλλογικές Συμβάσεις στο νέο τοπίο. Επιφυλάσσουν, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις».
Οι διεργασίες που ακολουθήθηκαν για την λήψη αποφάσεων από τις διοικήσεις των λιμένων για τους εν λόγω διαγωνισμούς, αλλά και εκείνων που οδήγησαν στη χρονική «διολίσθηση» εξέτασης της προσφυγής των λιμενεργατών από την ολομέλεια του Στε, καλείται η κυβέρνηση να εγκαταλείψει την συγκεκριμένη πολιτική της αλλά και τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης να εναντιωθούν σε αυτή, εμποδίζοντας τις διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας του Πειραιά αλλά και του διαγωνισμού του ΟΛΘ.
Πηγή:TheSeaNation , ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ