ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008
Σταθερά σε αντίθετες ρότες για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ
ΑΚΑΘΕΚΤΟΙ συνεχίζουν τις αντίθετες πορείες που έχουν χαράξει για το μέλλον των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, κυβέρνηση και εργαζόμενοι. Χθες, ο ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργος Βουλγαράκης, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου και τον ενημέρωσε για την πορεία της διαδικασίας των διαγωνισμών παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες. Παράλληλα, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος αποφάσισε να παρατείνει για τρίτο συνεχόμενο μήνα τις κινητοποιήσεις της στα λιμάνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου που αφορά στη μεταρρύθμιση στη λιμενική βιομηχανία θα επιστρέψει από το Λογιστήριο του Κράτους στη Βουλή, για να συζητηθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα προηγηθεί από το σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό.
Εν τω μεταξύ όλες, οι ενδιαφερόμενες για τους διαγωνισμούς εταιρείες παίρνουν ήδη τις απαραίτητες πληροφορίες από τους Οργανισμούς Λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ετοιμάζονται να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Ανάμεσα στους ομίλους που έχουν υπογράψει το μνημόνιο εμπιστευτικότητας με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ και έχουν πρόσβαση στη βάση δεδομένων των δύο εταιρειών, είναι η αραβική Dubai Ports World, η δανέζικη Moller Maersk, η κινεζική Cosco, η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ και η PSA από τη Σιγκαπούρη. Επίσης, πρόσβαση στην πληροφόρηση έχουν αποκτήσει αρκετές τράπεζες αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες.
Στον αντίποδα, η ΟΜΥΛΕ όμως αποφάσισε να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις της κατά της παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες και στη διάρκεια του Μαρτίου, με αποχή από τις υπερωρίες και την εργασία στις αργίες και Σαββατοκύριακα, ενώ θα πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία στις 5 Μαρτίου 2008. Η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι οι δύο Οργανισμοί έχουν μία διαχρονική κερδοφορία, η οποία βασίζεται στους εμπορικούς τομείς αυτών και ιδιαίτερα στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων.
«Οι επενδυτικές δυνατότητες των δύο οργανισμών είναι μεγάλες και βρίσκονται σε εξέλιξη έργα υποδομής και ανοδωμής που καθιστούν τον ΟΛΠ και ΟΛΘ ανταγωνιστικούς και ικανούς να ανταποκριθούν στις σημερινές και μελλοντικές απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς».
Απόσπασμα απο το άρθρο της Ναυτεμπορικής
Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008
Επέκταση του προβλήτα Ι για αύξηση ανταγωνιστικότητας
Η υπό κατασκευή επέκταση του προβλήτα Ι, στην αρχική της φάση, είχε προδιαγραφές μήκους ανατολικού κρηπιδώματος 422 μ. και τριών super post panamax γερανογεφυρών, για την εξυπηρέτηση πλοίων κύριας γραμμής, καθώς και κρηπίδωμα μήκους 260 μέτρων και δύο post panamax γερανογεφυρών για την εξυπηρέτηση πλοίων διανομής.
Τα χαρακτηριστικά αυτά, σε συνδυασμό με τις λοιπές υποδομές του Προβλήτα ΙΙ που διαθέτει 12 γερανογέφυρες, προσέδιδαν στο ΣΕΜΠΟ τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης πολλαπλών πλοίων όλων των μεγεθών. Κατόπιν όμως της από 11-1-2008 απόφασης του δ.σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και του προς κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ η αυτόνομη πλέον λειτουργία του Προβλήτα Ι υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ, έθεσε νέα δεδομένα.
Ειδικότερα, το μήκος κρηπιδώματος της ανατολικής πλευράς του Προβλήτα Ι δεν επαρκεί για την παράλληλη εξυπηρέτηση δύο πλοίων μέσου μεγέθους περίπου 2.500 TEU, που αποτελεί και την πλειοψηφία των πλοίων σήμερα και στο μέλλον, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη 5ετία. Παράλληλα, στο δυτικό μέρος του Προβλήτα Ι, το προσχεδιασμένο μήκος, δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων μέχρι 1.000 TEU που αποτελεί το κύριο πλήθος πλοίων διανομής. Τα δεδομένα αυτά ώθησαν τη διοίκηση να εξετάσει την περαιτέρω επέκταση του Προβλήτα Ι, αυξάνοντας το ανατολικό κρηπίδωμα στα 490 μ. και το δυτικό κρηπίδωμα στα 310 μ.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008
ΟΛΠ-ΟΛΘ: Παράταση ενός μηνός για το διαγωνισμό
Εγγράφως
Η διοίκηση του ΟΛΠ φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μεταθέσει για τις 19 Απριλίου το άνοιγμα των φακέλων των υποψήφιων παραχωρησιούχων, εφόσον ζητηθεί αναβολή εγγράφως από δύο τουλάχιστον συμμετέχοντες στη διαδικασία.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον τους για τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΛΠ έχουν επιβεβαιώσει μέχρι τώρα τέσσερις με πέντε διεθνείς όμιλοι. Πρόκειται για τον ημικρατικό κινεζικό όμιλο της Cosco, τη Dubai Ports World, τον δανέζικο όμιλο της Maersk, τον διαχειριστή λιμένων Hutchison, ενώ ενδιαφέρον επιδεικνύει τις τελευταίες μέρες και η PSA (Σιγκαπούρη). Σύμφωνα με κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, αναμένεται ότι τελικά δύο κοινοπραξίες θα εμφανιστούν στον διαγωνισμό του ΟΛΠ, εκ των οποίων στη μία αναμένεται μετά βεβαιότητας να συμμετέχει η Cosco. Οπως προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει να εξυπηρετεί και τη σύμβαση της ΜSC-του μεγαλύτερου σήμερα πελάτη στο λιμάνι του Πειραιά- με τον ΟΛΠ, η οποία είναι σε ισχύ μέχρι το 2012.
Πηγή:Ημερησία
Διαξιφισμοί για τη μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ σχετικά με τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού για τη μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ξέσπασε χθες στη Βουλή με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργου Βουλγαράκη, να τονίζει ότι ο διαγωνισμός αποκλείει την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών και την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει λόγο για δημιουργία μονοπωλιακών δομών.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας υπογράμμισε, απαντώντας σε σχετική επερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ότι η κυβέρνηση με τον εν λόγω διαγωνισμό «δεν εκχωρεί κυριαρχικά δικαιώματα, δεν εκποιεί δημόσια περιουσία και δεν ιδιωτικοποιεί τους λιμένες». Αντίθετα τόνισε ότι με τη μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εξασφαλίζεται η έγκαιρη υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, η διασφάλιση νέων πελατών που θα πολλαπλασιάσουν τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων και η αξιοποίηση της υψηλής τεχνολογίας που διασφαλίζει την ανάπτυξη και την πρόοδο.
Αντέκρουσε μάλιστα τις αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού λέγοντας ότι τίθενται αυστηρές προδιαγραφές που φτάνουν μέχρι την πρόβλεψη εφαρμογής αυστηρότατων κυρώσεων σε περιπτώσεις στρέβλωσης της αγοράς, δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης, αποκλίσεων από τα συμφωνηθέντα και μη τήρησης των εργασιακών συμφωνιών και των περιβαλλοντικών όρων.
«Η λειτουργία και η δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στον προβλήτα 1 με δυναμικότητα άνω του 1 εκ. TEU αποκλείει την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών» ανέφερε ο κ. Βουλγαράκης. Προέβλεψε δε ότι η παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ και του διεθνούς επενδυτή θα οδηγήσει σε καλύτερο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών και σε καλύτερες τιμές προς όφελος των καταναλωτών και των εξαγωγικών επιχειρήσεων.
«Δημιουργείτε ένα ιδιωτικό μονοπώλια» αντέτεινε από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Καστανίδης, σημειώνοντας ότι σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης εγκαθίστανται πολλοί πάροχοι που διασφαλίζουν τον ανταγωνισμό. Στηλίτευσε παράλληλα το γεγονός ότι στους όρους του διαγωνισμού δεν γίνεται καμία αναφορά στην ανάγκη ελέγχου της τιμολογιακής πολιτικής του διαχειριστή.
Επιφυλάξεις περί μονοπωλιακών πρακτικών που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό εξέφρασε όμως και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, προβλέποντας ότι η εταιρεία που θα εξαγοράσει το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης θα προτιμά «είτε κινέζικα προϊόντα είτε προϊόντα του παγκόσμιου δικτύου της».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008
Κατά παντός υπευθύνου
Πηγή:Portnet
Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008
Εκκληση συνδικάτων στους παραγωγικούς φορείς για ΟΛΘ
Την άμεση λήψη μέτρων για την εκτόνωση της κρίσης, η οποία απειλεί δεκάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες θέσεις εργασίας στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά, ζήτησε χθες ο β' αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκη (ΕΒΕΘ), Ιωάννης Βεργίνης. Πηγή:Ελευθεροτυπία
Κάνει πράξη τις προειδοποιήσεις για προσφυγή κατά του λιμανιού o ΣΒΒΕ
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Απώλειες από τις κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ-ΟΛΘ
Σύμφωνα εξάλλου με πληροφορίες, οι ναυτιλιακές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο για επιβολή επίναυλου στους πελάτες τους, της τάξεως των 50 - 200 ευρώ ανά teu, μέτρο το οποίο γεννά σοβαρούς κινδύνους επιβάρυνσης της οικονομίας, των επιχειρήσεων και κατ επέκταση των καταναλωτών. Εν τω μεταξύ, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σημαντικά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ενώ το 12% έχει ήδη υποστεί ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι σήμερα.
Η κατάσταση φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο καθώς από τη μία πλευρά η κυβέρνηση επιμένει στην αποκρατικοποίηση των λιμενικών υποδομών από την άλλη οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, χωρίς τίποτα να αποκλείει τη συνέχισή τους μέσα στον Μάρτιο.
Πτώση 80,9% της κίνησης
Με βάση στοιχεία που αναμένεται να παρουσιαστούν στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί από τον Δεκέμβριο του 2007 κατά 80,9% και από τις 90.004 κινήσεις έχει πέσει κατακόρυφα στις 17.216 κινήσεις ενώ στο car terminal οι κινήσεις έχουν μειωθεί κατά 39,3%.
Εκτιμάται ότι οι ζημίες για τον οργανισμό ανέρχονται στα 12 εκατ. ευρώ, για τις ναυτιλιακές εταιρείες φθάνουν στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ, ενώ ζημίες της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ φαίνεται να καταγράφουν επιχειρήσεις που εξαρτώνται άμεσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού.
Θεσσαλονίκη
Τεράστιες ζημίες που, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ, έχουν υποστεί οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις, συνεπεία των κινητοποιήσεων που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στην ΟΛΘ Α.Ε., τις τελευταίες περίπου 50 ημέρες. Πωλήσεις, πελάτες, αλλά κι αγορές έχουν αρχίσει να χάνονται, ενώ ορατός είναι ο κίνδυνος ακόμη και για λουκέτα σε επιχειρήσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική απασχόληση. Δεν αποκλείεται σύντομα να παρατηρηθούν ελλείψεις στην αγορά, γεγονός που, αναπόφευκτα, θα «πυροδοτήσει» σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων.
Συνέπειες
Κίνδυνος, κατά τον ΣΒΒΕ, υπάρχει για απώλεια θέσεων εργασίας και ευρύτερα σε Μακεδονία και Θράκη, ενώ παράλληλα κάνει λόγο και για άμεσες επιπτώσεις σε καταναλωτές, επιχειρηματίες, επαγγελματίες και τους εμπόρους της ευρύτερης περιοχής. «Θεωρούμε ότι θα παρατηρηθούν ελλείψεις σε αγροτικά προϊόντα, καθώς και σε έτοιμα καταναλωτικά αγαθά στην αγορά, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε σειρά από βασικά προϊόντα», σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος και προειδοποιεί ότι «υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος να κλείσουν επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης πρώτων υλών, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στην περιοχή».
Τα ανωτέρω στοιχεία, εξάλλου, επιβεβαίωσαν τους φόβους που είχαν εκφράσει την προηγούμενη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων (σ.σ. 17 τον αριθμό) της Β. Ελλάδας, σε συνάντηση που έγινε στα γραφεία του ΣΒΒΕ. Ανάλογη συνάντηση προγραμματίζεται και πάλι εντός της εβδομάδος, προκειμένου να επανεξεταστεί η πρόταση για δικαστική προσφυγή των επιχειρήσεων και διεκδίκηση αποζημιώσεων από την ΟΛΘ Α.Ε.
Προβλήματα για το 81% των επιχειρήσεων
Ερευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος για την καταγραφή των προβλημάτων από την υπολειτουργία του ΟΛΘ
Τα «μελανά χρώματα» με τα οποία περιγράφεται η δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η βορειοελλαδική επιχειρηματική κοινότητα και η τοπική αγορά εν γένει, προέρχονται από το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), μετά την ολοκλήρωση έρευνας για την καταγραφή των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την υπολειτουργία του ΟΛΘ. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας (σ.σ. διενεργήθηκε το τριήμερο 13 - 15 Φεβρουαρίου μεταξύ 75 μελών του ΣΒΒΕ) προκύπτει ότι:
Το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας των κινητοποιήσεων, το 16% αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και μόνο το 3% δηλώνει ότι οι κινητοποιήσεις επηρεάζουν σε μικρό βαθμό τη λειτουργία τους.
Αναφορικά με το ύψος της ζημίας που έχουν υποστεί μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις, λόγω των κινητοποιήσεων, συμπεραίνεται πως το 23% καταγράφει ζημίες έως 200 χιλ. ευρώ, το 27% έως 1 εκατ. ευρώ, το 38% μέχρι και 3 εκατ. ευρώ και το 12%, από το δείγμα, που υπολογίζει ότι έχει υποστεί ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ.
Στο ερώτημα αν οι κινητοποιήσεις ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να εξυπηρετούνται μέσω άλλων λιμένων, εναλλακτικών οδών και μεταφορικών διαύλων, το 100% του δείγματος της έρευνας απάντησε καταφατικά. «Είναι φανερό ότι υπάρχει, πλέον, σοβαρός κίνδυνος να χαθούν μόνιμα χιλιάδες θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας από τις κινητοποιήσεις 180 εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», τονίζει ο ΣΒΒΕ και προσθέτει πως «οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας έχουν υποστεί τεράστια ζημιά, με αποτέλεσμα να έχει επιδεινωθεί περαιτέρω η ήδη επιβαρημένη ανταγωνιστικότητά τους».
Πηγή:Ημερησία
Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008
Συγκεκριμένα κλιμάκιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες, και μετά από έρευνα που διενήργησε σε κατοικίες στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, παρουσία δικαστικού λειτουργού, ανακάλυψε και κατάσχεσε 39.698 πακέτα τσιγάρων διαφόρων τύπων, τα οποία δεν έφεραν ένσημες ταινίες. Το ύψος των αναλογούντων δασμών για την ανακαλυφθείσα ποσότητα ανέρχεται σε 106.586 ευρω. Επίσης κατά τις ίδιες έρευνες ανακαλύφθηκαν και κατασχέθηκαν ένα πολεμικό όπλο τύπου KALASHNIKOV, ένα αεροβόλο όπλο, 75.720 ευρω, και 48 φιάλες βότκα ρωσικής προέλευσης χωρίς ταινίες φορολογίας. Συνελήφθησαν τέσσερα άτομα για τα οποία υπερβλήθησαν δικογραφίες στις Εισαγγελικές αρχές.
Η έρευνα συνεχίζεται για την διαπίστωση της αυθεντικότητας των τσιγάρων, και της προέλευσης των χρημάτων καθώς και για την ανακάλυψη άλλων εμπλεκομένων.
Πηγή:ΥΠ.Ε.Ε (ΣΔΟΕ)
Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008
Επίναυλος έως 200 δολ. για τα διακινούμενα containers σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, δήλωσε στην «Εξπρές» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως (ΔΝΕ) Ν. Αρβανίτης, κινδυνεύουν να μετατραπούν σε finder ports με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αν παραμείνει η ίδια κατάσταση και δεν προχωρήσουν οι σχεδιασμοί ανάπτυξής τους με στόχο την εν συνεχεία ένταξή τους στα λιμάνια με στρατηγική σημασία για τις ναυτιλιακές εταιρίες που καθημερινά «βομβαρδίζονται» από προσφορές ανταγωνιστικών λιμένων.
Πηγή:Express
Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2008
Λιμάνι Λαυρίου , Ένα "ανθρώπινο" λιμάνι !!!
Έμεινα κατάπληκτος από την εξυπηρέτηση των υπαλλήλων του Ο.Λ.Λ (Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ).Ο άνθρωποι είναι Άνθρωποι με το Α κεφαλαίο . Εξυπηρετικότατοι, ευγενέστατοι, υποχρεωτικοί, μέχρι που σε κάνουν να νιώθεις αμήχανα, με λίγα λόγια όπως θα έπρεπε να είναι όλοι οι υπάλληλοι . (Που φτάσαμε, να μας εντυπωσιάζει το αυτονόητο!!) Που αυτές οι σκληρές καταστάσεις που έχουμε συνηθίσει εμείς οι άνθρωποι των κεντρικών λιμένων και τελωνείων ;. Εύγε !!!!
Βέβαια στον αντίποδα υπάρχει και ο Αστακός (μπρρρρ....), αλλά με αυτό (το λιμάνι) θα ασχοληθώ σε Νέο Post
Κάθετη πτώση παρουσιάζει η κίνηση στα εμπορικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Αποσπάσμα απο Ελευθεροτυπία
Ο ΟΛΠ προχωρεί στην παροχή μεγάλων εκπτώσεων επί των αποθηκευτικών δικαιωμάτων
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2008
Η απεργία απαξίωσε εμπορεύματα και Πειραιά
Εγκαταλείπουν τον Πειραιά οι μεγάλες διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων .
Προς αναζήτηση νέων εμπορικών λιμένων για τη διακίνηση εμπορευμάτων βρίσκονται μεγάλες διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν μειώσει την ικανότητα των δύο αυτών λιμένων να εξυπηρετούν με σταθερό ρυθμό τις αυξημένες ανάγκες των εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι διεθνής εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιείται στον Πειραιά, με μεγάλο όγκο εμπορευμάτων, εξετάζει το ενδεχόμενο να προωθεί ορισμένα φορτία της μέσω ιδιωτικού λιμένα, ενώ ένα άλλο σημαντικό αριθμό εμπορευμάτων να τα εκφορτώνει σε λιμάνια χωρών που συνορεύουν με την Ελλάδα και υπόσχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στη λήψη απόφασης για εκσυγχρονισμό των εμπορικών λιμένων στα διεθνή πρότυπα, με την εκχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες επενδυτές, ο Πειραιάς το 2007 βρέθηκε στη 17η θέση από τη 14η θέση που κατείχε το 2005. Βάσει στοιχείων του ΟΛΠ, τον Ιανουάριο του 2008, λόγω των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, ο Σταθμός Αυτοκινήτων στον Πειραιά παρουσίασε μείωση της τάξης του 50% και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων μείωση κατά 80%. Μείωση στη διακίνηση εμπορευμάτων καταγράφεται και τις πρώτες ημέρες του μηνός Φεβρουαρίου. Αύριο 14 Φεβρουαρίου η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται να περάσει από το διοικητικό συμβούλιο απόφαση για μείωση των τιμολογίων των αποθηκεύτρων στα εμπορεύματα εισαγωγής κατά 85% προκειμένου να περιορισθεί το τελικό κόστος των προϊόντων. Μειώσεις, της τάξης του 60% - 90% θα γίνει και σε άλλες κατηγορίες φορτίων. Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν ότι καταβάλλονται προσπάθειες να εξομαλυνθεί και η ροή προώθησης εμπορευματοκιβωτίων ύστερα από τη συμφωνία με τους οδηγούς των φορτηγών να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους και να προωθούν 500 - 600 εμπορευματοκιβώτια ημερησίως. «Λόγω της αποχής των οδηγών των φορτηγών συσσωρεύθηκαν στο λιμάνι πάνω από δέκα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και για να φύγουν όλα αυτά θα απαιτηθούν τουλάχιστον είκοσι ημέρες» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του ΟΛΠ.
Πάντως, παρά τα προβλήματα, το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων για τους εμπορικούς λιμένες σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη συνεχίζεται. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων εταιρειών αντάλλασσαν απόψεις και σκέψεις για τις δυνατότητες των δύο εμπορικών λιμένων καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξής τους και δεν αποκλείεται στο τέλος να επιλεγεί ως πάροχος «επενδυτικό σχήμα» στο οποίο θα συμμετέχει και τράπεζα.
Στον εισαγγελέα
Μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης του ΟΛΠ αναμένεται να καταθέσει η Νομαρχία Πειραιώς, αύριο Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διερευνηθούν, όπως υποστηρίζεται, οι ποινικές ευθύνες στην υπόθεση της εκχώρησης υπηρεσιών του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, σύμφωνα με δήλωση του νομάρχη Πειραιώς Γιάννης Μίχα, θα υποβληθεί αναφορά και προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για υποβολή ανακριβών στοιχείων και παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού.
Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους από την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ δεν πρόκειται να απαντήσουν στις κλήσεις προς απολογία που τους απέστειλε η διοίκηση του ΟΛΠ. Κατά πληροφορίες, η Ενωση των Λιμενεργατών θα απαντήσει εξ ονόματος όλων των εργαζομένων και παράλληλα θα εκδοθεί και καταγγελία κατά της διοίκησης του Οργανισμού.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου μέσω του οποίου θα διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στα λιμάνια καθώς και τα εργασιακά δικαιώματά τους.
Πηγή:Καθημερινή
Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008
Στερητικό σύνδρομο στην αγορά
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Εμπόριο: Αρση δασμών για τιθάσευση του κόστους
Σήμερα όμως ολοένα και περισσότερες χώρες αρχίζουν να μειώνουν τους δασμούς στις εισαγωγές, προκειμένου να προσελκύσουν βασικά προϊόντα όπως το σιτάρι, το ρύζι και το λάδι. Η Ευρώπη από τους παραδοσιακούς υπερμάχους των προστατευμένων αγορών τροφίμων, πρόσφατα ήρε για πρώτη φορά τους δασμούς στις εισαγωγές δημητριακών. Άλλες πάλι- και κυρίως η Κίνα- αυξάνουν τους φόρους επί των εξαγωγών ώστε να διασφαλίσουν την επάρκεια της εσωτερικής τους αγοράς. ..........
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008
Σύσκεψη βιομηχάνων για ΟΛΘ
Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008
Ικανοποίηση ΕΣΠ για την απαλλαγή των επιχειρήσεων από το κόστος αποθηκευτικών τελών στο λιμάνι του Πειραιά
Παρ΄όλα αυτά, απέστειλε επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Ν. Αναστασόπουλο, προκειμένου να επιβεβαιώσει την απόφαση της Διοίκησης του ΟΛΠ να ικανοποιήσει τα αιτήματα των επιχειρήσεων, για απαλλαγή τους από τις επιπλέον χρεώσεις και να μας ενημερώσει για την διαδικασία επιστροφής των ήδη εισπραχθέντων από τον ΟΛΠ επιπλέον αποθηκευτικών τελών, προκειμένου να πληροφορήσει τα μέλη του, που διαμαρτύρονται για τις υπερβολικές χρεώσεις με τις οποίες έχουν άδικα επιβαρυνθεί.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πιστεύει ακράδαντα, ότι η παρούσα κατάσταση αντιπαράθεσης ζημιώνει ουσιαστικά, τόσο την διοίκηση των εργαζομένων στον ΟΛΠ, όσο και τον εμπορικό κόσμο.
Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν και ας βάλουμε μοναδικό σκοπό την εξομάλυνση των συνθηκών εξυπηρέτησης των χρηστών του λιμανιού.
Τέλος, ας λάβουμε όλοι υπόψη μας, ότι η διάνοιξη προοπτικών για την ανταγωνιστικότητα και τις επενδύσεις, είναι απόλυτα αναγκαίος παράγοντας, για την ανάπτυξη του λιμένα και της πόλης του Πειραιά γενικότερα.
Μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΛΠ από τον Δήμο Περάματος
Πηγή:Marinews
Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008
Με απεργία και τον Μάρτιο απαντούν οι λιμενεργάτες στην κλήση προς απολογία
Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008
Μίχας: Μήνυση και αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Επίσης, θα καταθέσει αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού. «Με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, ψέματα και ανακρίβειες του ΟΛΠ, και κατ' επέκταση της κυβέρνησης, δεν θα περάσουν ο τεμαχισμός και το ξεπούλημα του πιο κερδοφόρου τμήματος του λιμανιού», δήλωσε ο νομάρχης Γιάννης Μίχας, μετά τη συκοφάντηση που, όπως λέει, δέχτηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Ο κ. Μίχας κατηγορεί τον κ. Αναστασόπουλο για ψευδή αναφορά στο πρόσωπό του, όταν υποστήριξε πως «ο νομάρχης, με την ιδιότητά του ως προέδρου του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, είχε συμφωνήσει σε απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες».
Εκνευρισμός στο λιμάνι !
Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008
ΟΛΠ- ΟΛΘ:Αρρυθμίες από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Οι εξαγωγείς έχουν σταματήσει να αποστέλλουν φορτία στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές έχουν ακυρώσει τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις πλοίων τους, σε μονάδες παραγωγής επιτείνοντας τα προβλήματα από την έλλειψη πρώτων υλών ενώ αυξάνεται η ανησυχία για την εμφάνιση κερδοσκοπίας στην αγορά.
Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των φορτίων εμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες επιβαρύνονται με το κόστος των αυξημένων αποθήκευτρων στα δύο λιμάνια, θέμα για το οποίο αναμένεται να δώσει σήμερα κάποιες απαντήσεις ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, χθες στο ΣΕΜΠΟ υπήρχαν 6.000 κοντέινερ από 9.000 την προηγούμενη εβδομάδα ενώ σε ημερήσια βάση περί τα 600 κοντέινερ εξέρχονται από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έναντι 1.000 που εξέρχονται όταν το λιμάνι δουλεύει σε κανονικούς ρυθμούς.
Η διοίκηση του ΟΛΠ απέστειλε σε ..............................
Τρίζουν μικρές και μεγάλες καρέκλες για ΟΛΠ και ΟΛΘ
Οι εταιρείες αυτές από τις αρχές του 2008, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των υπαλλήλων και λιμενεργατών, βλέπουν τα υπό παράδοση κοντέινέρ τους να παραμένουν «αμανάτι» στις αποθήκες των δύο εμπορικών λιμανιών της χώρας.Το πράσινο φως για τις εκπτώσεις «άναψε» για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης. Από τη Ν. Υόρκη, όπου βρίσκεται, σε τηλεφωνική συνομιλία με τους διευθύνοντες συμβούλους Νίκο Αναστασόπουλο του ΟΛΠ και Γιάννη Τσάρα έκανε σαφές ότι τα όποια «αποθηκευτικά» δεν πρέπει να «γονατίσουν», όπως είπε χαρακτηριστικά, την αγορά και τους ανθρώπους της.Οι επικείμενες εκπτώσεις, που θα αφορούν μόνο και αποκλειστικά την περίοδο των κινητοποιήσεων του προσωπικού (υπάλληλοι, λιμενεργάτες), θα φτάσουν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έως και 80% στα ποσά για τα τέλη αποθήκευσης που θα πρέπει να καταβάλουν οι μεταφορικές εταιρείες, ενώ την επικύρωσή τους θα κάνουν τα διοικητικά συμβούλια των ΟΛΠ και ΟΛΘ που θα συνεδριάσουν τις επόμενες ημέρες, ύστερα από την εισήγηση των κ. Αναστασόπουλου και Τσάρα, οι οποίοι ήδη έχουν εξασφαλίσει την υπουργική εντολή.Αμετακίνητοι στις κινητοποιήσεις τους για ολόκληρο τον Φεβρουάριο (αποχή από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα) είναι οι λιμενεργάτες και οι υπάλληλοι των δύο οργανισμών, οι οποίοι στις 13 Φεβρουαρίου συμμετέχουν στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ με 24ωρη απεργία. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με την κατάθεση του σχεδίου νόμου από τον κ. Βουλγαράκη συνεδριάζουν τα Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας προκειμένου να αποφασίσουν για περαιτέρω κινητοποιήσεις.Οπως εκτιμούν οι συνδικαλιστές των λιμενεργατών, οι αποφάσεις των δύο συνδικαλιστικών οργανώσεων θα «επισφραγίσουν» και νέες κινητοποιήσεις για τον μήνα Μάρτιο.
Φουντώνει η αντιπαράθεση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων στον ΟΛΠ
Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008
7 προτάσεις «κλειδιά» για την ανάπτυξη του Πειραιά
2. Τη δημιουργία σύγχρονου χονδρεμπορικού, εξαγωγικού πάρκου στην περιοχή Σχιστού, μια και ο νομός Αττικής, μέσω του λιμανιού του Πειραιά, είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική πύλη με 53% του συνόλου των εξαγωγών, αξίας 9 δισ. ευρώ.
3. Την ανάπτυξη ελεύθερων ζωνών και αποθηκών στο λιμάνι του Πειραιά, με την μορφή μακροχρόνιας μίσθωσης χώρων, σε ελληνικές εφοδιαστικές επιχειρήσεις.
4. Την καθιέρωση συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, που θα επιτρέψει τη γρήγορη και οικονομική διακίνηση φορτίων και εφοδίων, σε όλα τα λιμάνια του κόσμου.
5. Την απλούστευση των διαδικασιών εφοδιασμού πλοίων η οποία θα επιφέρει ισότητα και ανταγωνιστικότητα με τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης και της Άπω Ανατολής, όπου κτίζονται 850 ελληνόκτητα πλοία, με κόστος επένδυσης άνω των 50 δισ. δολαρίων.
6. Την απόλυτη εξομοίωση του εφοδιασμού πλοίων με την κλασσική εξαγωγική διαδικασία και τη πριμοδότηση με 5% ποσοστό φοροαπαλλαγής επί του ετήσιου τζίρου, όπως παλαιότερα.
«Οι σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών για χορήγηση μεγαλύτερου ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ η απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών και των ενδοκοινοτικών συναλλαγών, σε συνδυασμό με τη συνέχιση των πολυάριθμων και αντιπροσωπευτικών επιχειρηματικών αποστολών του υπουργείου Εξωτερικών σε νέες χώρες, στόχους ελληνικών εξαγωγών, βρίσκουν τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς σύμφωνο και αρωγό σε κάθε προσπάθεια, για τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων και τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας μας», καταλήγει χαρακτηριστικά ο ΕΣΠ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2008
Εκατομμύρια στον ΟΛΠ για επενδύσεις ή εθελουσία;
Δηλώνει ότι το Δημόσιο διατηρεί την ιδιοκτησία των υποδομών, ο ΟΛΠ τη διαχείριση της υπό επέκταση προβλήτας 1, που εξοπλίζεται με σύγχρονο εξοπλισμό, αποκλείοντας μονοπωλιακές πρακτικές από τον ιδιώτη επενδυτή, ενώ εξασφαλίζονται και οι θέσεις του προσωπικού τού ΟΛΠ.
Μετα τα εμπορικά Λιμάνια σειρά περνουν και επιβατικοί σταθμοι
Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008
«Στρατηγικά οφέλη για τον Πειραιά»
Δύσκολοι καιροί και μποφόρ στα λιμάνια
Μετανάστες κι αστυνόμοι , Εκρηκτική η κατάσταση στο Λιμάνι της Πάτρας
Δεν βρέθηκε σημείο επαφής διοίκησης και εργαζομένων ΟΛΠ
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ στη β΄ Πειραιά, σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η κυβέρνηση με τη δογματική νεοφιλελεύθερη εμμονή της στο απαράδεκτο και αδικαιολόγητο ξεπούλημα των λιμανιών αναλαμβάνει πλήρως και αποκλειστικά την ευθύνη για τα μεγάλα και ογκούμενα προβλήματα στην οικονομία από τη μη λειτουργία των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008
ΖΙΜ: Αλλάξτε ρότα
Απειλή ασφαλιστικών.
Πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, αν μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου δεν έχει λήξει η απεργία, η διοίκηση του ΟΛΠ θα καταθέσει κατά της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών ασφαλιστικά μέτρα έτσι ώστε να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις. Αν οι λιμενεργάτες αποφασίσουν και νέες κινητοποιήσεις για τον Μάρτιο, οπότε θα κατατεθούν και οι προσφορές των «μνηστήρων», τότε δεν αποκλείονται ακόμα και παραιτήσεις-εκπλήξεις από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έτοιμη έχει την παραίτησή του και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος.Σήμερα τα διοικητικά συμβούλια της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα συναντηθούν μαζί του.Σ' αυτό το τοπίο το τίμημα για τα 2 λιμάνια βαίνει μειούμενο. Οπως διερωτώνται ναυτιλιακοί κύκλοι «ποια σοβαρή μεταφορική εταιρεία θα αγοράσει για 40 χρόνια ένα λιμάνι όπου οι σχέσεις της διοίκησης με τους εργαζόμενους είναι εμπόλεμες;». Οι ίδιοι κύκλοι επιρρίπτουν ευθύνες και στην κυβέρνηση, η οποία «έκλεινε δουλειές» χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Ούτε «γαλάζιοι» απεργοσπάστες ούτε αφελείς «μνηστήρες»
Εντείνονται οι πιέσεις προς την κυβέρνηση από τους εκπροσώπους των 10 ξένων «αναδόχων» μεταφορικών εταιρειών για τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να λυθεί «εδώ και τώρα» η «εμπόλεμη» κατάσταση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Ετσι οι διοικήσεις των 2 μεγάλων λιμανιών σε μια απέλπιδα προσπάθεια καλούν τη ΔΑΚΕ να πείσει τα μέλη της να διαφωνήσουν με τις κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας και να επιστρέψουν στην εργασία τους.Η πρώτη «γαλάζια» προσπάθεια του ΟΛΠ ήταν αρνητική. Στη σύσκεψη των «γαλάζιων» υπαλλήλων και λιμενεργατών του Οργανισμού παραβρέθηκαν μόνο 150 μέλη της κυβερνητικής συνδικαλιστικής παράταξης, η πλειοψηφία μάλιστα υποστήριξε, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Νίκου Αναστασόπουλου, ότι για μια τέτοια απόφαση είναι απαραίτηση η σύγκληση γενικής συνέλευσης της παράταξης της ΔΑΚΕ. Μάλιστα, κάποιοι «γαλάζιοι» επιτέθηκαν στον εκπρόσωπο της ΔΑΚΕ, αλλά και στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού λέγοντας ότι παρόμοιες «συνάξεις» θα έπρεπε η κυβέρνηση να τις είχε πραγματοποιήσει όταν η παραχώρηση των δύο λιμένων ήταν στα «σκαριά» και όχι τώρα που είναι πλέον τετελεσμένο γεγονός, ενώ από πουθενά δεν προκύπτει εγγράφως τουλάχιστον ότι διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των 2.000 εργαζομένων.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ν. Αναστασόπουλος επέμεινε προφορικά ότι ουδείς εργαζόμενος «θα χάσει τη δουλειά του» και ότι όσοι θέλουν εκτός από την εθελουσία έξοδο και το ανάλογο μπόνους, μπορούν να καταταγούν σε άλλη δημόσια υπηρεσία. Επίσης και η εργασία στη νέα προβλήτα θα παραμείνει στον ΟΛΠ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2008
Τώρα καταλογίζουν ...σκοπιμότητες
Αγώνας δρόμου για εκποίηση λιμανιών
Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008
Καραμανλής: Πούλα εδώ και τώρα
Νέκρωσαν τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ τα κοντέινερ συσσωρρεύονται και η οικονομία «στενάζει» (φωτογραφία αρχείου)Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών πραγματοποιούν την κυκλική, δηλαδή εναλλάξ, προγραμματισμένη απεργία τους, τη στιγμή που πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, παρά την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί οι Οργανισμοί, άναψε το πράσινο φως της ιδιωτικοποίησης των δύο εθνικών εμπορικών λιμένων.Αδιαφορώντας παντελώς για τις επιπτώσεις στη χώρα από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στους ΣΕΜΠΟ, ο πρωθυπουργός χθες, στην κυβερνητική επιτροπή έδειξε την πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης, αφού έδωσε εντολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη να προχωρήσει «εδώ και τώρα» στο ξεπούλημα.Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καραμανλής, αν και κατά την προχθεσινή συνάντησή του με τον κ. Βουλγαράκη έδειξε προβληματισμένος με τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, χθες «εμπιστεύθηκε» τον υπουργό, ο οποίος στην ενημέρωσή του είχε αναφερθεί και στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των περίπου 2.000 εργαζομένων στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.Ομως η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που ήδη άρχισαν να παραλαμβάνουν οι «μνηστήρες» των δύο ΣΕΜΠΟ δεν διασφαλίζει κανέναν από τους 2.000 εργαζόμενους στα δυο λιμάνια.Αλλα λένε, άλλα κάνουνΑναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: «Για τους πρώτους 12 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης ο ΣΕΜΠΟ θα λειτουργήσει υποχρεωτικά με το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. (υπερεργολάβος), ο οποίος θα μπορεί να παρατείνει το διάστημα των 12 μηνών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου κατά 6 μήνες, ενώ για τους 18 συνολικά μήνες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται από τον ιδιώτη όπως προκύπτει από τις μισθολογικές καταστάσεις του Οργανισμού, και θα εφαρμόζει όλες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κανονισμούς όπως ισχύουν».Ομως στη δεύτερη παράγραφο διαψεύδονται κατηγορηματικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, αφού τονίζεται το εξής: «Από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το δικό του προσωπικό με τους κανόνες της εργατικής νομοθεσίας και της ελεύθερης αγοράς εργασίας. Συγχρόνως δε θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. που επιθυμεί να αποχωρήσει από τον Οργανισμό και να εργαστεί για λογοριασμό του, με τους όρους φυσικά της ελεύθερης αγοράς».
Στη Βουλή το πλαίσιο εξασφάλισης εργαζομένων
Διαφωνία για τις εξασφαλίσεις
Σύμφωνα με τον υπουργό ΕΝΑΝΠ οι εργαζόμενοι εξασφαλίζονται με βάση το νόμο ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή που μιλάει ...................
Συνέχεια: στην Ναυτεμπορική
Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008
Ακόμα ένα ξεπούλημα
Απο τα επεισόδια της 11/01/08 Στόν Πειραιά
Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα.
Πηγή:Youtube Skiloloi
Άρχισαν τα δρομολόγια Τα φορτηγά των Λιμανιών
Η διοίκηση τους υποσχέθηκε να παραδίδει περίπου 400 Container ημερησίως από 1500 Περίπου που είναι η απόδοση του ΟΛΠ .
Σημειωτέον οτι τα Container που βρίσκονται στα Ντόκα του λιμανιού ξεπερνούν τα 20.000 .
Εντωμεταξύ αύριο και μεθαύριο οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ έχουν κηρύξει 48ωρη απεργία (30-31/01/08). Η ταλαιπωρία συνεχίζετε........