Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Επίναυλος έως 200 δολ. για τα διακινούμενα containers σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Eπιβάλλουν επίναυλο ανά TEU, της τάξης των 50 έως και 200 δολαρίων ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των «απελπιστικών» όπως χαρακτηρίζονται ρυθμών εξυπηρέτησης κατά τις εργάσιμες ώρες. Η προοπτική αυτή ουσιαστικά θα επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος των πρώτων υλών και γενικότερα των εμπορευμάτων με προορισμό την εσωτερική αγορά αλλά και των εξαγόμενων, συνυπολογιζομένου και του επιπρόσθετου κόστους των χερσαίων μεταφορών από και προς λιμάνια γειτονικών χώρων όπου οι εταιρίες προτιμούν να εκφορτώνουν τα εμπορευματοκιβώτια σε σχέση με τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Τους χαμηλούς ρυθμούς διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά επιβεβαίωσε ερωτηθείς σχετικά και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Ν. Αναστασόπουλος, ο οποίος και δέχεται αφόρητες πιέσεις από φορείς της αγοράς να λάβει μέτρα για την αποκατάσταση των ρυθμών λειτουργίας. Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν χθες ότι η δυσφορία των παραγωγικών τάξεων είναι πλέον σε γνώση των ανώτατων κλιμακίων της κυβέρνησης ενώ τη ίδια ώρα οι ναυτιλιακές εταιρίες που διακινούν εμπορευματοκιβώτια από Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν διαρκώς στραμμένο το «βλέμμα τους» στις εξελίξεις του ιδιόμορφου απεργιακού καθεστώτος που έχουν επιλέξει οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων, μηδέ εξαιρουμένων και εκείνων που ήδη έχουν λάβει τη διακήρυξη των διαγωνισμών για τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ έχει ήδη επιφέρει βελτιωτικές παρεμβάσεις στο νομοθέτημα που παρουσίασε στους εργαζόμενους για τις μετατάξεις και την εθελούσια έξοδο και κατά πάσα πιθανότητα θα το εισαγάγει προς συζήτηση στα αρμόδια όργανα της Βουλής την προσεχή εβδομάδα.
Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, δήλωσε στην «Εξπρές» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως (ΔΝΕ) Ν. Αρβανίτης, κινδυνεύουν να μετατραπούν σε finder ports με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αν παραμείνει η ίδια κατάσταση και δεν προχωρήσουν οι σχεδιασμοί ανάπτυξής τους με στόχο την εν συνεχεία ένταξή τους στα λιμάνια με στρατηγική σημασία για τις ναυτιλιακές εταιρίες που καθημερινά «βομβαρδίζονται» από προσφορές ανταγωνιστικών λιμένων.
Πηγή:Express

Δεν υπάρχουν σχόλια: