Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

«Στρατηγικά οφέλη για τον Πειραιά»

Η παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν πρέπει να συγχέεται με την πώληση ή με την ιδιωτικοποίηση. Ιδιωτικοποίηση λιμανιών έχει εφαρμοστεί μόνο στη Μ. Βρετανία, ενώ η παραχώρηση είναι το μοντέλο που εφαρμόζουν τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου όπως το Ρότερνταμ, το Αμβούργο, η Βαρκελώνη για να αναφερθούμε μόνο στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες και την οικονομία λόγω βελτίωσης παραγωγικότητας και αύξησης διακίνησης. Μέσω της παραχώρησης, το κράτος διατηρεί την κυριότητα των υποδομών, ενώ οι επενδύσεις χρηματοδοτούνται από τον ιδιωτικό τομέα ο οποίος αναλαμβάνει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
Στην περίπτωση του Πειραιά, η παραχώρηση αφορά στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ και τον προς κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ, ενώ ο ΟΛΠ συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες στον υπό επέκταση Προβλήτα Ι.
Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ συνεχίζει τη λειτουργία του αποτρέποντας καταστάσεις μονοπωλίου και διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων του. Ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση των έργων καθώς και την υποχρέωση να καταστήσει το λιμάνι κυρίαρχο κόμβο διεθνούς εμπορίου μέσω προσέλκυσης φορτίων σε δεδομένο χρονοδιάγραμμα.
Μέσω της παραχώρησης, θα τριπλασιαστεί η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ, χωρίς υπέρογκο δανεισμό του ΟΛΠ ο οποίος θα απειλούσε την οικονομική του ευρωστία. Παράλληλα, τα οφέλη που θα δημιουργηθούν θα είναι ευρύτερα, αφού δεν αφορούν μόνο στην ανάπτυξη του ΟΛΠ αλλά επιπλέον και στα παραλιμενικά επαγγέλματα και κυρίως στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που κατ' αναλογία θα τριπλασιάσει την απασχόλησή της, καθώς και στην εθνική οικονομία ευρύτερα αφού τα αγαθά θα διακινούνται ταχύτερα και, συνεπώς, φθηνότερα προς τον τελικό παραλήπτη.
Αυτονόητο είναι, τέλος, ότι ο Οργανισμός συμμετέχοντας δυναμικά στην υπεραξία που θα δημιουργηθεί από την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού θα επιστρέψει στον βασικό του μέτοχο, δηλαδή στο ελληνικό Δημόσιο, μέρος των κερδών του εξασφαλίζοντας συγχρόνως χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο έσοδα για χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος, επιτρέποντας στον Πειραιά να αναλάβει ηγετικό ρόλο στο λιμενικό γίγνεσθαι της Μεσογείου με σημαντικά στρατηγικά οφέλη για τη χώρα.
*Ο ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ είναι διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια: