Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

ΓαιαΟΣΕ: Σήμερα Κληρώνει για το Θριάσιο

Σήμερα θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των «μνηστήρων» με τη ΓΑΙΑΟΣΕ προκειμένου να προχωρήσει το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο Πεδίο. 
Αύριο Πέμπτη η διοίκηση της εταιρείας θα είναι σε θέση να ανακοινώσει το αποτέλεσμα της διαδικασίας προκειμένου να προχωρήσει ένα από τα μεγαλύτερα έργα του ΟΣΕ που εκκρεμεί από το 2002.
Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι σημερα Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012 και ώρα 16:00.
Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Ετσι η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου.
Πηγή: Ημερησία Πλήρες άρθρο εδώ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Εκρηκτική άνοδος των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα το 2011

Ελλειμματικό εξακολουθεί να είναι, σε μεγάλο βαθμό, το διμερές εμπόριο αγαθών της χώρας μας με τη Λ.Δ. Κίνας. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat το 2011, σημειώθηκε εκρηκτική άνοδος των ελληνικών εξαγωγών κατά 84,9% που οφείλεται εν πολλοίς στις αθρόες εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού (+7.193%), στις σταθερά καλές επιδόσεις των Ελλήνων εξαγωγέων
μαρμάρου (+54%) και στην εξαγωγή προϊόντων πετρελαίου (+2.282%). Παράλληλα υπήρξε κάμψη των ελληνικών εισαγωγών κινεζικών προϊόντων στα 2,52 δισ. ευρώ (-12,32%), οφειλόμενη σε μεγάλο βαθμό στην υφεσιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας. Ισχυρή αύξηση ζήτησης παρουσιάστηκε για φωτοβολταϊκά πάνελ (+240%) και σκραπ μετάλλων (+468%).
Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

ΟΛΠ: Έργο ανάπλασης προϋπολογισμού 1 εκ. ευρώ

Ένα ακόμα έργο ανάπλασης του συνολικού χώρου της «Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά» προχωράει σε άμεση υλοποίηση.
Πρόκειται για το έργο «Πάρκο και Πλατεία μεταξύ Δραπετσώνας και Λιμένος», προϋπολογισμού 1.000.000 Ευρώ, του οποίου τα τεύχη διακήρυξης ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Το έργο αυτό αφορά χώρο 20.000 τ.μ. ακριβώς δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο των Ηετιώνιων Πυλών, οποίος πριν από 15 χρόνια είχε παραχωρηθεί στον Δήμο Δραπετσώνας, χωρίς ποτέ όμως να διαμορφωθεί σε ενεργό πάρκο.
Για το έργο αυτό είχαν προηγηθεί προμελέτες από τον πρώην Δήμο Δραπετσώνας και στη συνέχεια από τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. στα πλαίσια του έργου της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά. Το έργο αυτό αποτελεί τμήμα του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. και εντάχθηκε στο πρόσφατο Μνημόνιο Συνεργασίας το οποίο υπεγράφη μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Το νέο πάρκο θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε χρήση το 2013. Μετά την ολοκλήρωση του θα παραδοθεί εκ νέου στο Δήμο Δραπετσώνας-Κερατσινίου με μακροχρόνια παράταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.
Το έργο αυτό, μαζί με την ανάπλαση του αρχαιολογικού χώρου και τη δημιουργία Μουσείου, Πάρκου και υπογείου γκαράζ στον ευρύτερο χώρο της Πολιτιστικής Ακτής, θα δημιουργήσει νέο πόλο ανάπαυσης και πολιτισμού για τους κατοίκους της Δραπετσώνας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. ενέκρινε επίσης το Μνημόνιο Συνεργασίας για την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, το οποίο έχει επίσης εγκρίνει και η Περιφέρεια Αττικής. Ήδη τρία από τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής, η οποία σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο εκτελούμενο έργο του Πειραιά, βρίσκονται σε διαδικασία εκτέλεσης. 
Τα έργα αυτά είναι :
α) Μετατροπή του παλαιού SILO σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων,
β) Πάρκο Δραπετσώνας και
γ) Μετατροπή των δύο Αποθηκών στην Ηετιώνια Ακτή σε Θεματικά Πάρκα.
Πηγή:MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Στις 9/4 η παρουσίαση του νέου συστήματος ECS των τελωνείων

Τη Δευτέρα 9 Απριλίου στις 11:00 το πρωί ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου, θα παρουσιάσει τη νέα εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων (ECS) μέσω του οποίου οι εξαγωγές διενεργούνται χωρίς έγγραφα. Η σχετική διασάφηση κατατίθεται πλέον μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή στο ISiS net. Κατόπιν ο εξουσιοδοτημένος εκτελωνιστής προσκομίζει τα σχετικά συναλλαγματικά έγγραφα προς έλεγχο στο τελωνείο . Από τα αποτελέσματα  του Risk Analysis εξαρτάται και ο φυσικός έλεγχος του εμπορεύματος.  
Ηλεκτρονική Εξουσιοδότηση
Για την κατάθεση της όποιας διασάφησης εξαγωγής εμπορευμάτων στο τελωνείο, απαιτείται  προηγουμένως ηλεκτρονική υποβολή εξουσιοδότησης του εξαγωγέα προς τον εκτελωνιστή, ο οποίος και θα αποδεχθεί αυτήν ηλεκτρονικά πάντα.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η χρήση του TAXIS NET με τους κωδικούς που ήδη έχει στην κατοχή του από τις ΔΟΥ με τις οποίες συναλλάσσεται. Το σύστημα αυτό είναι σε λειτουργία από τις 3 Απριλίου.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που επεξηγεί πλήρως την διαδικασία για την υποβολή της ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης. 
http://www.gsis.gr/teloneia/e_customs_gr/Manual_ext_users.pdf
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Κατάσχεση στο τελωνείο Κακαβιάς

Στο Τελωνείο Κακαβιάς στις 31.03.2012 βρέθηκε και κατασχέθηκε από Τελωνειακούς υπαλλήλους ποσότητα ινδικής κάνναβης, συνολικού βάρους μετά της αμέσου συσκευασίας, έξι χιλιάδων εννιακοσίων ενενήντα γραμμαρίων (6.990gr). Η ποσότητα των ναρκωτικών, συσκευασμένη σε δέκα τρία (13) δέματα, ήταν επιμελώς κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη στο ρεζερβουάρ Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου, μάρκας MERCEDES, προερχόμενου από Αλβανία. To όχημα μεταφοράς των ναρκωτικών κατασχέθηκε και ο οδηγός και ο συνοδηγός του αυτοκινήτου, υπήκοοι Αλβανίας, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στον αρμόδιο εισαγγελέα για παράβαση του ν. 3459/2006 “περί ναρκωτικών”.
Πηγή: Υπ. ΟικονομικώνΕπιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Κατάσχεση ναρκωτικών ουσιών στο τελωνείο Καστανεών

Στο Τελωνείο Καστανεών, στις 29.03.2012 βρέθηκε και κατασχέθηκε από Τελωνειακούς υπαλλήλους και με την βοήθεια του σκύλου ανιχνευτή ναρκωτικών ουσιών της ΕΛ.ΑΣ, ποσότητα ηρωίνης, συνολικού βάρους μετά της αμέσου συσκευασίας, είκοσι πέντε χιλιάδων επτακοσίων τριάντα πέντε γραμμαρίων και πενήντα επτά εκατοστών του γραμμαρίου (25.735,57). 
Η ποσότητα των ναρκωτικών ήταν επιμελώς κρυμμένη στο ρεζερβουάρ Ι.Χ.Ε αυτοκίνητου προερχόμενου από Τουρκία, συσκευασμένη σε πενήντα (50) ισομεγέθεις συσκευασίες, σχήματος ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου. 
Ο οδηγός του αυτοκινήτου, υπήκοος Βουλγαρίας, συνελήφθη και οδηγήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα για παράβαση του ν. 3459/2006 ¨περί ναρκωτικών¨.
Πηγή:Υπ.Οικονομικών
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Τελωνειακή Ηλεκτρονική "Ανατροπή"

Τεράστιες αλλαγές-ανατροπές  από την Δευτέρα το πολύ Τρίτη 03-04-2012 στα Εξαγωγικά τελωνεία της χώρας στην αρχή, και αργότερα σε όλο το φάσμα των Εμπορικών Τελωνειακών συναλλαγών.

  • Υποβολή διασαφήσεων εξαγωγών ηλεκτρονικά ,
  • Ηλεκτρονική εξουσιοδότηση , 
  • Παράλληλο σύστημα υποβολής διασαφήσεων του δικού μας ΣΕΠΑ  SepaNet , παρακάμπτοντας το υπουργείο – ICIS net

Πραγματική  Ανατροπή.
Ο κλάδος εισέρχεται σε νέα εποχή,  από την ενημέρωση των συναδέλφων μέσω email , και sms,  την ανάρτηση αποφάσεων, οδηγιών, νομοθεσία, που μέχρι τώρα παρέμεναν ...... "άγνωστα" ή "κρυφά", μέχρι το SepaNet
Ο Κλάδος μας μπορεί να μετατρέψει αυτό το άγνωστο σε πολλούς συναδέλφους  κομμάτι , που σε αρκετούς και δίκαια προκαλεί φόβο, σε όπλο για την διατήρηση της δουλειάς μας .
Ο φόβος προέρχεται διότι ακριβώς είναι άγνωστο , και δεν ξέρουμε πως λειτουργεί κλπ.
Συνάδελφοι κάνουμε κάθε ημέρα δεκάδες ηλεκτρονικές συναλλαγές , Εμπιστευόμαστε τα κουτιά που έχουμε μπροστά μας εδώ και περίπου μία δεκαετία , αναφέρω ενδεικτικά τις ποιο κραυγαλέες συναλλαγές :

  • Τραπεζικές συναλλαγές στην τράπεζα ή μέσω Web banking
  • e-shoping ( με χρήση πιστωτικής κάρτας ) 
  • Email ( αποστολή ηλεκτρονικά των εμπορικών τιμολογίων από τους πελάτες μας).
  • Υποβολή μέσω ICIS net Τ1, Τ2, 
  • Υποβολή  και καταχώρηση διασαφήσεων με δισκέτα ή όχι στο τελωνείο (όλες βρίσκονται στην βάση δεδομένων του τελωνείων  και ο κάθε διαχειριστής του συστήματος ακόμα και ο απλός χρήστης μπορεί να κάνει ανάκτηση με το αριθμό του πτυχίου μας ή του ΑΦΜ μας  και να δει  τι κρύβετε από κάτω του , καταλαβαίνετε τι εννοώ!!.)
  • Υποβολή μέσω του λογιστή μας της φορολογικής μας δήλωσης (δηλαδή της ακριβούς  εικόνας της οικονομικής μας κατάστασης, του πελατολογίου μας των αμοιβών μας κλπ )
  • Ηλεκτρονική συνταγογράφηση (βάση δεδομένων με την κατάσταση της Υγείας μας την δική μας και της Οικογένειας μας)
  • Χρήση Ηλεκτρονικής κάρτας πληρωμών ή προπληρωμένη  κάρτα κλπ
  • Βάσεις δεδομένων πρακτορείων (Γραμμών και Forwader , γνωρίζουν καλά οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ)

www.sepa.com.gr
Τα ποιο πάνω είναι μερικές από τις δεκάδες ηλεκτρονικών συναλλαγών που κάνουμε κάθε ημέρα  ενσυνείδητα ή ασυνείδητα , είτε γνωρίζοντας τον κίνδυνο που έχουν είτε όχι , έτσι γιατί μπήκαν στην ζωή μας σιγά σιγά χωρίς να το καταλάβουμε και μας επεβλήθησαν .
Όλα τα ποιο πάνω είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο (internet) , σε έναν Web Server ό οποίος μπορεί να είναι οπουδήποτε στον κόσμο, είτε σε ένα τοπικό δίκτυο (intranet) . 
Οπωσδήποτε όλα αυτά δεν έχουν 100% ασφάλεια αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά , π.χ στην υποβολή της δήλωσης μας από τον λογιστή μας ηλεκτρονικά αντιλαμβάνεστε τι λέω ?
Όλα αυτά γίνονται μια "Χαψιά" από τους Ανώνυμους .
Δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν άλλωστε για να πεισθεί κάποιος πρέπει να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο , να είναι αισιόδοξος , και έχει γνώση του τι είναι αυτό που φοβάται να εμπιστευτεί.
Ποιο πάνω  λοιπόν αναφέρω ενέργειες και πράξεις της καθημερινότητας μας που τις εμπιστευόμαστε  
Αργότερα σε νεώτερη ανάρτηση θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο ποιο απλά μπορώ την ασφάλεια ή μάλλον τους κανόνες ασφαλείας που διέπουν το διαδίκτυο , τα WebSevises , τα δίκτυα , τα φίλτρα ασφαλείας, τα κλειδιά, την κρυπτογράφηση των στοιχείων που αναρτούμε σε κάθε υποβολή κλπ  

Καλή επιτυχία για το μέλλον μας και την δουλειά μας .
Αλέξανδρος Κουρτέσης
Εκτελωνιστής
6977636709

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Με ζημιές - ρεκόρ η Cosco Holdings το 2011

Cosco Pacific
Τις μεγαλύτερες ίσως μέχρι στιγμής ζημιές που παρουσίασε ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε η Cosco Holdings. Η μητρική εταιρεία του Cosco Group, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, ανακοίνωσε για το 2011 ζημιές ύψους 10,5 δισ. RMB ή περίπου 1,68 δισ. δολ., έναντι κερδών 6,79 δισ. RMB (περίπου 1 δισ. δολ.) το 2010.
Η διοίκηση του ομίλου αποδίδει τα αρνητικά αποτελέσματα στο συνδυασμό υπερπροσφοράς χωρητικότητας και τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου, συνδυασμός που πίεσε τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα.
Από την άλλη πλευρά, την ίδια περίοδο αυξήθηκε σημαντικά το κόστος καυσίμων. 
Πάντως, ο πρόεδρος της Cosco, Wei Jiafu, εκτίμησε ότι θα υπάρξει βελτίωση εντός του 2012 και ιδιαίτερα από το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 12,3% στα 84,6 δισ. RMB (13,47 δισ. δολ.), σε σύγκριση με το 2010, ενώ η διοίκηση του ομίλου ανακοίνωσε ότι δεν θα διανείμει μέρισμα.
Κατά τομέα δραστηριότητας, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 11%, στα 41,4 δισ. RMB (6,59 δισ. δολ.), ενώ αυξήθηκε ο όγκος σε μεταφερόμενα TEU στα 6,91 εκατ. ή 11,2%.
 Επίσης, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 36,6% το ίδιο διάστημα. Το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 31,7%. Η εταιρεία έχει υπό παραγγελία 32 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 244.168 TEUs.
Στο ξηρό φορτίο, ο όγκος μεταφερόμενου φορτίου από τον όμιλο μειώθηκε το 2011 κατά 6,18%, στα 262,8 εκατ. τόνους, ενώ τα τονομίλια αυξήθηκαν κατά 7,04% στα 1,32 τρισ.
Τα έσοδα μειώθηκαν 29% στα 23,4 δισ. MRB (3,72 δισ. δολ.). Ο όμιλος έχει υπό παραγγελία 374 πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 33,8 εκατ. dwt, ενώ μόνο εντός του 2011 τοποθέτησε σε παραγγελίες 20 πλοία χωρητικότητας 1,9 εκατ. dwt.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη ότι ο τομέας των Logistiscs συνεχώς αναπτύσσεται, ενώ o τομέας των Terminals, στον οποίο εντάσσεται και η Cosco Pacific, αναπτύσσεται σημαντικά στον τομέα των λιμενικών υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι στην εν λόγω εταιρεία ανήκει και η ΣΕΠ Πειραιά, για την οποία η ανακοίνωση της Cosco Holdings επισημαίνει ότι είναι κερδοφόρα νωρίτερα του αναμενόμενου.
Όπως έχει αναφέρει η «Ν», η ΣΕΠ έκλεισε θετικά το 2011, με κέρδη ύψους 6,5 εκατ. δολαρίων, από ζημιές 10,1 εκατ. δολαρίων το 2010 και ενώ έχει σε πλήρη εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 400 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα της Cosco Pacific ανήλθαν στα 599,1 εκατ. δολ., έναντι 446,5 εκατ. δολ. το 2010 και τα κέρδη στα 259 εκατ. δολ., έναντι 166,7 εκατ. δολ. πέρυσι.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Επείγον :Εκτός Λειτουργίας το ICIS σε όλα τα τελωνεία της χώρας

Την Τρίτη 3 Απριλίου ώρα 10:00 π.μ θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία το υποσύστημα εξαγωγών του ICISNET.
Το Ολοκληρωμένο Πληροφορικό Σύστημα (ICIS) θα τεθεί εκτός λειτουργίας σε όλα τα τελωνεία της χώρας από την Παρασκευή 30 Μαρτίου και ώρα 17:00 μ.μ μέχρι το Σάββατο 31 Μαρτίου και ώρα 10:00 π.μ., προκειμένου να διενεργηθεί η μετάπτωση των δεδομένων που αφορούν τα παραστατικά των εξαγωγών από το ICIS στο ICISnet.
Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα εφαρμόζεται η εφεδρική διαδικασία σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθμ. Τ 2556/80/Α0019/24-5-07 (σημείο 6.4.2.), δηλαδή η χειρόγραφη καταχώρηση των γραπτών διασαφήσεων εισαγωγής στο Ενιαίο Βιβλίο Καταχώρησης και των δηλωτικών στο Βιβλίο Καταχώρησης Δηλωτικών.
Σε όλες τις διασαφήσεις εξαγωγής που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα μέχρι την Παρασκευή 17:00 μ.μ. θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διατυπώσεις στα τελωνεία εξαγωγής, δηλαδή να έχει εκτυπωθεί το Συνοδευτικό Έγγραφο Εξαγωγής (ΣΕΕ) και να έχει αποσταλεί το μήνυμα ΙΕ 501 (κατάσταση F02 «παραλαβή προς εξαγωγή» ). 
Για τις συμπληρωματικές διασαφήσεις τύπου Χ και Ζ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία και να έχουν λάβει τον τύπο κατάστασης F01 («Ουδέν»).
Στο σημείο αυτό, επισημαίνεται ότι όσον αφορά στις εξαγωγές, θα τηρείται η εφεδρική διαδικασία από την Παρασκευή 30 Μαρτίου και ώρα 17:00 μ.μ. μέχρι την Τρίτη 3 Απριλίου ώρα 10:00 π.μ οπότε και θα τεθεί σε λειτουργία το υποσύστημα εξαγωγών του ICISNET και οι διασαφήσεις εξαγωγής θα υποβάλλονται πλέον μόνο ηλεκτρονικά.
Ειδικότερα στο μεσολαβούν χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές θα διεκπεραιώνονται με την κατάθεση στο τελωνείο γραπτής διασάφησης εξαγωγής (ΕΔΕ εξαγωγής και Έγγραφο Ασφάλειας και Προστασίας) δεόντως συμπληρωμένης και υπογεγραμμένης.
Η εν λόγω διασάφηση θα καταχωρείται κατά τα γνωστά στο Ενιαίο Βιβλίο Καταχώρησης και θα εκδίδεται χειρόγραφη άδεια παράδοσης. Υπενθυμίζεται ότι στο συνυποβαλλόμενο Έγγραφο Ασφάλειας και Προστασίας, αποδίδεται ο ίδιος αριθμός καταχώρησης με την γραπτή διασάφηση. 
Το αντίτυπο 3 της διασάφησης εξαγωγής θα συνοδεύει το εμπόρευμα μέχρι το τελωνείο εξόδου, στο οποίο θα συμπληρώνονται κατά τα γνωστά τα αποτελέσματα του ελέγχου που τυχόν πραγματοποίησε το τελωνείο και θα βεβαιώνεται η φυσική έξοδος των εμπορευμάτων.
Με τη θέση σε παραγωγική λειτουργία του Συστήματος Ελέγχου Εξαγωγών (ECS) στο ICIS net θα καταχωρηθούν από το περιβάλλον του τελωνείου οι ως άνω γραπτές διασαφήσεις εξαγωγής στο νέο υποσύστημα, συμπληρώνοντας το πεδίο χειρόγραφης καταχώρησης με το έτος και τον α/α καταχώρησης του παραστατικού από το Ενιαίο Βιβλίο Καταχώρησης.
Ως ημερομηνία αποδοχής θα καταχωρείται η πραγματική (προγενέστερη) ημερομηνία αποδοχής της γραπτής διασάφησης. Εν συνεχεία, θα αποδίδεται MRN και ο επόπτης μέσα από το Υποσύστημα Υποθέσεων, θα επιλέγει την ως άνω διασάφηση είτε με το MRN, είτε με την ημερομηνία αποδοχής και θα την δρομολογεί «κατά δήλωση». 
Με την ενέργεια αυτή, η διασάφηση θα λάβει τον τύπο κατάστασης «Παραλαβή προς εξαγωγή» (FO2). Επισημαίνεται ότι στις ως άνω περιπτώσεις, απενεργοποιούνται όλα τα μηνύματα κοινού και εξωτερικού πεδίου και δεν εκτυπώνεται Συνοδευτικό Έγγραφο Εξαγωγής.
Επιπλέον, σημειώνεται ότι θα υπάρχει συσχέτιση του MRN με τον α/α χειρόγραφης καταχώρησης της διασάφησης εξαγωγής και στο Ενιαίο Βιβλίο Καταχώρησης.
Με την επιστροφή του βεβαιωμένου ως προς την έξοδο αντιτύπου 3 της διασάφησης, ο εξαγωγέας/ διασαφιστής θα το προσκομίζει στο τελωνείο εξαγωγής και αντίγραφο του οποίου θα επισυνάπτεται στη διασάφηση για περαιτέρω τακτοποίησή της σύμφωνα με τα ισχύοντα. 
Εν συνεχεία το τελωνείο εξαγωγής θα ανακτά την εν λόγω διασάφηση, την οποία και θα οριστικοποιεί κατά τα γνωστά (μενού «Ενέργειες», επιλογή «Οριστικοποίηση ΕΔΕ»).
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι Προϊστάμενοι των τελωνείων παρακαλούνται όπως προβούν στις κατά περίπτωση δέουσες ενέργειες για την επίλυση τυχόν προβλημάτων και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των τελωνείων κατά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών.
Τέλος, τα συλλογικά όργανα των οικονομικών φορέων στα οποία κοινοποιείται η παρούσα, παρακαλούνται για την άμεση ενημέρωση των μελών τους.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & ΕΦΚ
ΚΩΝΣΤΑΝΣΙΝΟΣ ΝΗΧΩΡΙΤΗΣ

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Προοπτική οι μισθοί Κίνας...

«"Αν η Κίνα (...) αν ή Κίνα γίνει μεγάλη βιομηχανική χώρα, δε βλέπω πώς ο εργατικός πληθυσμός της Ευρώπης θα αντέξει στον ανταγωνισμό, χωρίς να κατέβει ίσαμε το επίπεδο των ανταγωνιστών του" (Time 3 Σεπτέμβρη 1873)». Κ. Μαρξ, «Το Κεφάλαιο», τόμος 1ος, σελ. 622 (140 Χρόνια Μετά !!)

Ο Καρλ Χάινριχ Μαρξ (Karl Heinrich Marx) (Τριέρη 1818- Λονδίνο 1883) ήταν Γερμανός !!! φιλόσοφος, κοινωνιολόγος, ιστορικός, πολιτικός οικονομολόγος.  Ασχολήθηκε με πολλά ζητήματα ως φιλόσοφος και δημοσιογράφος. 
Μαθήματα Ιστορίας της Οικονομίας 
Πηγή: Ριζοσπάστης 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


ΔΥΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Οι μισθοί και οι εσωτερικές συναλλαγές, αγορές κλπ θα γίνονται σε άλλο νόμισμα όχι σε ευρώ. Οι καταθέσεις και οι διεθνείς συναλλαγές θα μείνουν στο ευρώ.
Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει υποτίμηση σε μισθούς και πτώση των τιμών ώστε να μπορέσουν οι Έλληνες να αντέξουν την μείωση μισθών και συντάξεων, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της χώρας και ταυτόχρονα η χώρα θα παραμείνει στην ευρωζώνη.
Αυτή είναι με λίγα λόγια η πρόταση του κεντρικού τραπεζίτη της Πολωνίας Μάρεκ Μπέλκα που έδωσε συνέντευξη στους Financial Times Deutschland.
"Δεν ζητώ να βγει η Ελλάδα από την ευρωζώνη, όμως για εσωτερικούς σκοπούς θα μπορούσε να εξεταστεί ένα εργαλείο πληρωμών που θα χρησιμοποιείται μέσα στη χώρα, κυρίως από το δημόσιο τομέα"
λέει ο κύριος Μπέλκα που θεωρεί οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια “απέλπιδα”
Εξάλλου, ο πρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας της Πολωνίας επεσήμανε ότι με ένα διπλό νομισματικό σύστημα οι καταθέσεις στις τράπεζες θα παραμείνουν σε ευρώ και δεν θα χάσουν την αξία τους. Όμως οι μισθοί στην Ελλάδα θα πληρώνονται με ένα νέο νόμισμα το οποίο θα είναι υποτιμημένο σε σχέση με το ευρώ.
Ο Μπέλκα δήλωσε ότι αυτή η "κρυφή υποτίμηση" θα κάνει τις ελληνικές υπηρεσίες και τα προϊόντα πιο φτηνά και πιο ανταγωνιστικά:
"Οι Έλληνες θα πρέπει να κάνουν και άλλες θυσίες, αλλά τουλάχιστον έτσι θα γίνει με πολιτισμένο τρόπο. Πρέπει να κάνουν τον τουρισμό και άλλες υπηρεσίες πιο ελκυστικές. Η Ελλάδα πρέπει να επανεφεύρει τον εαυτό της"
Πηγή: Capital
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Κυριαρχεί ο Πειραιάς στην τροχιά ανάπτυξης της Cosco Pacific

Στα 101,4 εκατ. δολάρια έφτασαν τα έσοδα της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) το 2011, ποσό που αντιπροσωπεύει το 17% του συνόλου των εσόδων του ομίλου Cosco Pacific και το 31% των εσόδων του κλάδου διαχείρισης container terminal.
Ειδικότερα, χθες, η Cosco Pac. ανακοίνωσε ότι τα έσοδά της για το 2011 έφτασαν τα 599,1 εκατ. δολάρια για το 2011, αυξημένα κατά 34,2% έναντι του 2010, όταν και είχαν ανέλθει στα 440,4 εκατ. δολάρια. Από αυτά, τα 323,3 εκατ. δολάρια προήλθαν από τη διαχείριση εμπορευματικών σταθμών, με αύξηση κατά 65,3% σε σχέση με το 2010 και τα 276,5 εκατ. δολάρια από τον τομέα των containers.
Από το δεύτερο χρόνο λειτουργίας της, η ΣΕΠ αποδεικνύει τη στρατηγική σημασία που έχει για την ανάπτυξη της Cosco Pac, η οποία, σύμφωνα με την Drewry, είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος όμιλος στο κόσμο στη διαχείριση Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων, αφού έχει το 8,8% του παγκόσμιου μεριδίου.
Στη διάρκεια του 2011, από τους σταθμούς του ομίλου διακινήθηκαν 50,69 εκατ. teu, από 44,04 εκατ. teu το 2010, σημειώνοντας αύξηση κατά 15,1%. Από αυτά, τα 43,98 εκατ. teu διακινήθηκαν στους εμπορευματικούς σταθμούς που διαθέτει ο όμιλος στην Κίνα, έναντι 38,6 εκατ. teu το 2010. Εκτός Κίνας, ο όμιλος διακίνησε 6,7 εκατ. teu, έναντι 5,4 εκατ. teu το 2010.
Η ΣΕΠ έκλεισε θετικά το 2011, με κέρδη ύψους 6,5 εκατ. δολαρίων, από ζημιές 10,1 εκατ. δολαρίων το 2010 και ενώ έχει σε πλήρη εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 400 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά κέρδη του ομίλου από τη διαχείριση όλων των Σ.ΕΜΠΟ. ανήλθαν σε 184,8 εκατ. δολάρια, έναντι 119,8 εκατ. δολαρίων το 2010. Διακίνησε 1,188 εκατ. teu, έναντι 684.881 teu το 2010 και είχε έσοδα 101,4 εκατ. δολαρίων, από 83,3 εκατ. δολάρια το 2010. Σημειώνεται ότι ο στόχος της εταιρείας για το 2012 είναι η διακίνηση 2 εκατ. teu.
Οι επενδύσεις της ΣΕΠ
Η εκτίμηση της συνολικής επένδυσης, μέχρι στιγμής, εκτιμάται από τη ΣΕΠ για το προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ (κατασκευή και μηχανήματα) στα 240 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται να δαπανηθούν με την ολοκλήρωση της επένδυσης ακόμα 160 εκατ. ευρώ, συνολικά δηλαδή 400 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, υπολογιζόμενα με τα σημερινά δεδομένα, εκτιμάται ότι η εταιρεία θα επενδύσει ακόμα 300 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας για ανανέωση εξοπλισμού και υποδομών.
Η χωρητικότητά του προβλήτα ΙΙ αυξάνεται στα 2,6 εκατ. teu ετησίως από 1,6 εκατ. teu ετησίως που ήταν πριν και θα έχει ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, δύο χρόνια πριν από το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά Α.Ε.
Στον προβλήτα ΙΙ, έχουν εγκατασταθεί έξι καινούργιες super post panamax γερανογέφυρες και 12 Post panamax, που σύμφωνα με την εταιρεία εξασφαλίζουν την επάρκεια της εξυπηρέτησης των containerships. Το Μάρτιο του 2011, η ΣΕΠ παρέλαβε οκτώ ημιαυτόματα RMG πυκνής στοιβασίας και τον Απρίλιο αναμένεται να εγκατασταθούν τα τελευταία οκτώ.
Στον προβλήτα ΙΙΙ, θα προστεθούν εφτά νέες super - super post panamax γερανογέφυρες και, μέχρι το τέλος του 2015, 25 γερανογέφυρες σε πλήρη λειτουργία. Στον ίδιο προβλήτα, θα προστεθούν μέχρι το Δεκέμβριο του 2015 ακόμα 12 νέα RMG. Σημειώνεται όμως ότι η ΣΕΠ έχει δεσμευθεί στους πελάτες της ότι τα πρώτα 450 μέτρα της προβλήτας ΙΙΙ θα είναι έτοιμα και εξοπλισμένα με πέντε γερανογέφυρες super super post panamax το Μάιο του 2013.
Οι προοπτικές
Ο όμιλος, για το 2012, αναμένει να έχει μικρότερη ποσοστιαία αύξηση διακίνησης containers από τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται, συγκριτικά με την αύξηση που καταγράφηκε το 2011 έναντι του 2010.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, η ΣΕΠ στον Πειραιά, της οποίας οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται «εξαιρετικές» από τον όμιλο και το Guangzhou, θα συνεχίσουν σε συνέχεια του 2011 να καταγράφουν αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και θα βρίσκονται στη θέση του «οδηγού» σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του ομίλου.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

ΟΛΠ: Κερδοφόρος για 2η συνεχόμενη χρονιά

Για δεύτερη συνεχή χρονιά και παρά τη συνεχιζόμενη κρίση ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π. Α.Ε.) παρουσίασε θετικά αποτελέσματα (κέρδη) κατά την οικονομική χρήση του έτους 2011.
Τα έσοδα χρήσης από τις κύριες δραστηριότητες του Οργανισμού ανήλθαν σε 105,1 εκ. Ευρώ, έναντι 98,7 εκ. Ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5 %.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 6.466.154 (έναντι 7.126.348 το 2010).
Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών μειώθηκε από 116,7 εκ. Ευρώ το 2010 σε 105,1 εκ. Ευρώ το 2011, (μείωση 9,93% ), λόγω της σημαντικής μείωσης των εξόδων διοίκησης και των λειτουργικών εξόδων, τα κέρδη προ φόρων ακολούθησαν μικρή πτώση, 10,7 εκ. Ευρώ έναντι 11,3 εκ. Ευρώ το 2011.
Ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων, παρά την αύξηση της διακίνησης TEU’s παρουσίασε ζημιές (τα στοιχεία μεταξύ 2011 και 2010 δεν είναι συγκρίσιμα, λόγω της διακίνησης το 2010 μέσω ΣΕΠ).
Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν 
κατείχε ομόλογα, 
  • δεν χρησιμοποιεί παράγωγα σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, 
  • δεν έχει δανειακές υποχρεώσεις σε ξένα νομίσματα και 
  • δεν αντιμετωπίζει έτσι πιστωτικούς ή συναλλαγματικούς κινδύνους.
Παρά την πτωτική πορεία του εσωτερικού εμπορίου, οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις στο διεθνές φορτίο διαμετακόμισης στην ευρύτερη περιοχή αναμένεται να κινηθεί ανοδικά, με θετικές επιδράσεις στον κύκλο εργασιών της εταιρίας. 
Θετικές επιδράσεις αναμένεται να υπάρξουν και από το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού αφού:
α) σημαντικά έργα αυτού έχουν προκηρυχθεί μέσω Παραχωρήσεων και
β) σημαντικά επίσης έργα έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ).
Το 2011 ήταν μια εξαιρετικά σημαντική χρονιά για το μέλλον του λιμανιού, αφού όλα τα έργα που έχουν προγραμματισθεί “ωρίμασαν” πλήρως τεχνικά και οικονομικά, καθώς επίσης και ενεκρίθησαν από όλα τα θεσμικά όργανα της Πολιτείας.
Μερική αναδημοσίευση : ΟΛΠ, MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Υποστελεχωμένα τα Τελωνεία, ανθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων - ποτών

Εικόνα διάλυσης επικρατεί στα Τελωνεία της χώρας, με σαφή επίπτωση στις εξαγωγές και σοβαρούς κινδύνους από τη δράση κυκλωμάτων λαθρεμπορίας. Η υποστελέχωση στις κύριες πύλες εισόδου της Ελλάδας από την Τουρκία, τη Βουλγαρία και τα Σκόπια έχει ως αποτέλεσμα τον ανεπαρκή έλεγχο των εισερχόμενων οχημάτων καθώς ορισμένες νύχτες υπηρετούν μόλις δύο υπάλληλοι...
«Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα αποδεκατισμένα από προσωπικό Τελωνεία είναι δραματικά εκρηκτική» δηλώνει από την πλευρά του στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος των τελωνειακών υπαλλήλων Μακεδονίας Θ. Κρέτσης. Η έλλειψη προσωπικού και τεχνικών μέσων λειτουργεί προς όφελος των λαθρεμπόρων. Οι τελωνειακοί ενημέρωσαν με υπόμνημα τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Π. Οικονόμου και απειλούν με απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η κατάσταση που επικρατεί στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι από δύσκολη έως επικίνδυνη. Στο συνοριακό Τελωνείο Κήπων Νομού Εβρου το οποίο λειτουργεί σε 24ωρη βάση, αντί για τους 65 υπαλλήλους στις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις, υπηρετούν μόνο 22. Τις νύχτες τα δεκάδες φορτηγά ελέγχονται από τρεις μόλις υπαλλήλους και αν κάποιος αρρωστήσει από δύο.
Το Τελωνείο Ευζώνων (με 55 οργανικές θέσεις) στα σύνορα με τα Σκόπια, η μεγαλύτερη χερσαία πύλη εισόδου στη χώρα, ενοποιήθηκε με το σιδηροδρομικό Τελωνείο Ειδομένης (18 οργανικές θέσεις). Συνολικά, υπηρετούν 34 υπάλληλοι. Η κάθε βάρδια λειτουργεί με 4 - 5 υπαλλήλους. «Τα χιλιάδες Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα που εισέρχονται κάθε μέρα ελέγχονται από έναν υπάλληλο» λέει στα «ΝΕΑ» τελωνειακός που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Κάθε 24ωρο βγαίνουν 300-400 φορτηγά και βυτία. Οι ουρές είναι μεγάλες, οι ρυθμοί εργασίας ψυχοφθόροι και εξοντωτικοί. Η πιθανότητα διάπραξης ανθρώπινου λάθους μεγάλη» προσθέτει. Οι λαθρέμποροι, λένε οι γνωρίζοντες, γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει και λειτουργούν με «λαγούς». Ενα ύποπτο φορτηγό αρκεί για να απασχολήσει τους 2-3 υπαλλήλους της βάρδιας ώστε να περάσει ανενόχλητο το όχημα με τα λαθραία προϊόντα.
Στη μεθόριο με τη Βουλγαρία γίνεται πάρτι από τις λαθραίες εισαγωγές γνήσιων οινοπνευματωδών ποτών με χαμηλό ΦΠΑ από τη Βουλγαρία. «Μόνο το κλιμάκιο στον Προμαχώνα λειτουργεί σε 24ωρη βάση, στην Εξοχή (Δράμα) και στο Ορμένιο (Εβρο) περιστασιακά, αφού δεν επαρκούν οι υπάλληλοι» σημειώνει τελωνειακός που υπηρετεί στην περιοχή. Οι διαφορές φόρων στα ποτά, τα τσιγάρα και τα καύσιμα είναι μεγάλες. Ο φόρος για γνήσιο ουίσκι στη Βουλγαρία είναι κάτω από 3 ευρώ ενώ στην Ελλάδα αγγίζει τα 10 ευρώ. Καθημερινά σχεδόν οι τελωνειακοί του Προμαχώνα παραπέμπουν στον εισαγγελέα περιπτώσεις λαθρεμπορίας. Τα μέσα είναι πενιχρά. «Γεφυροπλάστιγγες και μηχανήματα σκάνερ έχουν οι Βούλγαροι, εμείς έχουμε κατσαβίδια και φακούς» λέει ο ίδιος.
Πηγή:Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΓΑΙΑΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Στον … «αέρα» βγήκε για μια ακόμα φορά από την ΓΑΙΑΟΣΕ το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριασιο Πεδίο.
Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι η Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012 και ώρα 16:00.
Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Ετσι η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου. Η διαπραγμάτευση θα πραγματοποιηθεί με βάση τους όρους του τεύχους της πρόσκλησης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης, που διατίθενται στους ενδιαφερόμενους στα γραφεία της ΓΑΙΟΣΕ μέχρι την 25η Μαρτίου.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων έχει οριστεί η 18η Απριλίου και οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετάσχουν ύστερα από έγγραφο αίτημά τους, στο οποίο θα δηλώνονται τα στοιχεία τους, καταβάλλοντας παράλληλα 50 ευρώ.
Κομβικό σημείο
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της προσπάθειας για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας. Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο έχει έκταση περίπου 2.200 στρέμματα.
Το τμήμα του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει, 
  • Δέσμη γραμμών υποδοχής – άφιξης αμαξοστοιχιών, 
  • Διαλογής, σύνθεσης – αναχώρησης αμαξοστοιχιών και 
  • Γραμμές αμαξοστασίου για την εναπόθεση κενών φορταμαξών.
  • Έχει κατασκευασθεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. 
  • Έχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για την φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. 
Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος.
Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για την φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα
Πηγή: MariNews (Μερική Αναδημοσίευση)
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Ρευστότητα 1 δισ. στις μικρομεσαίες από το Ταμείο Εγγυήσεων

Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί το Ταμείο Εγγυήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μέσω του οποίου σχεδιάζεται να διοχευτευθεί ρευστότητα ύψους 1 δισ. ευρώ στις ελληνικές ΜμΕ έως το τέλος του 2013, με ευνοϊκά δάνεια από τις τράπεζες.
Σήμερα, υπεγράφη η συμφωνία για τη σύσταση του Ταμείου μεταξύ της υπουργού Ανάπτυξης 'Αννας Διαμαντοπούλου και του Έλληνα Αντιπροέδρου της ΕΤΕπ Πλούταρχου Σακελλάρη, παρουσία του Επιτρόπου Περιφερειακής Ανάπτυξης, κ. Γιοχάνες Χαν.
Τόσο η κ. Διαμαντοπούλου όσο και ο κ. Σακελλάρης επισήμαναν τον στρατηγικό ρόλο που έχουν οι ελληνικές τράπεζες για την επιτυχία του Ταμείου. Συγκεκριμένα η υπουργός έκανε έκκληση στους τραπεζίτες και στις τράπεζες να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα την εκταμίευση κονδυλίων για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τονίζοντας μάλιστα ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί εθνική ανάγκη.
Σκοπός του Ταμείου, όπως τονίσθηκε και από την υπουργό και από τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, είναι η άμεση χορήγηση κεφαλαίων για επενδύσεις και κεφαλαίο κίνησης και κατά προτεραιότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ήδη λαμβάνουν βοήθεια από διαρθρωτικά ταμεία. Σημειώθηκε ότι οι πόροι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αναχρηματοδότηση και επισημάνθηκε ότι την τελική επιλογή για να δοθούν τα κεφάλαια θα την έχουν οι ίδιες οι τράπεζες. Οι όροι των δανείων θα μοιάζουν με τα δάνεια που δίνει η ΕΤΕπ και δεν αφορά μόνο νέες επιχειρήσεις αλλά και παλαιές.
Πηγή: Μερική Αναδημοσίευση , Κέρδος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Το Νέο Portal του ICISnet για τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες των Ελληνικών Τελωνείων.

Το Ηλεκτρονικό τελωνείο είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την τελωνειακή ένωση της ΕΕ που στοχεύει στην παροχή διαλειτουργικών τελωνειακών συστημάτων, προσβάσιμων στους οικονομικούς φορείς σε ολόκληρη την Κοινότητα με αντικατάσταση των τελωνειακών διαδικασιών που σήμερα βασίζονται στο χαρτί, με αντίστοιχες διασαφήσεις ηλεκτρονικής μορφής σε όλο το εύρος της ΕΕ, δημιουργώντας έτσι ένα πιο αποτελεσματικό, απλούστερο και σύγχρονο τελωνειακό περιβάλλον.
Το ICISnet το Νέο Πληροφοριακό Σύστημα θα αντικαταστήσει το υπάρχον Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων και θα υποστηρίζει την λειτουργία της Τελωνειακής Υπηρεσίας, με χρήση κεντροποιημένων λειτουργιών και υπηρεσιών που θα προσφέρονται στους συναλλασσόμενους ηλεκτρονικά. Το νέο Site Άρχισε να λειτουργεί απο σήμερα Δευτέρα 19-03-2012 
Μετά τις πρώτες δοκιμές (Test Drive) και διαπιστώσεις , φάνηκε ότι είναι Περισσότερο :

  • Λειτουργικό, 
  • Φιλικό, 
  • Αναλυτικό.
  • Ελαφρύτερο .

Ελπίσουμε να βοηθήσει τους συναδέλφους στην εξέλιξη  τους ώστε να προσφέρουν καλύτερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες στον τομέα του Εξαγωγικού εμπορίου. Ελπίζουμε στα λιγότερα προβλήματα , και στην ανοχή των τελωνειακών αρχών,  γιατί κάθε αρχή και δύσκολη.
Εδώ οι βασικές αρχές του κόμβου και τι υποστηρίζει
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709 

Βουτιά θανάτου στο λιμάνι του Πειραιά για πατέρα 3 παιδιών

Άγνωστο ακόμη το γιατί. Αλλά μια ανθρώπινη ζωή χάθηκε. Η βουτιά θανάτου που επιχείρησε ένας μεσήλικας άνδρας στο λιμάνι του Πειραιά είχε την πιο τραγική κατάληξη.

Λίγα λεπτά μετά τις 09:00, οι δύτες του λιμανικού ανέσυραν νεκρό τον άνδρα που αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του, πέφτοντας με το αυτοκίνητό του στο λιμάνι του Πειραιά, μπροστά στα μάτια δεκάδων ανθρώπων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο άτυχος άνδρας ήταν χωρισμένος και πατέρας τριών παιδιών, επιχειρηματίας στο επάγγελμα. Μέσα στο αυτοκίνητό του, που ανασύρθηκε από το λιμάνι λίγα λεπτά μετά το πτώμα του, βρέθηκε η άδεια που ήταν στο όνομά του και επαγγελματικά έγγραφα με γερμανικές σημειώσεις.
"Άντε γεια" είπε κι έπεσε στο λιμάνι! - Το χρονικό
Βρισκόταν παρκαρισμένος στην προβλήτα από τις 05:30. Καθόταν μέσα στο αυτοκίνητο. Δε μίλησε με κανέναν. Μέχρι τη μοιραία στιγμή, όταν πήρε μαύρη Mercedes και έκανε βουτιά θανάτου, μπροστά στα μάτια όσων βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο σημείο.
Ξαφνικά, περίπου στις 07:55, όσοι ήταν εκείνη την ώρα στο λιμάνι είδαν τον οδηγό μιας μαύρης Mercedes να βάζει μπροστά το αυτοκίνητο και να το ρίχνει στη θάλασσα. Από τις 05:30 είχε πάει στην προβλήτα είπαν αυτόπτες μάρτυρες.
Και κάποια στιγμή, άνοιξε τα παράθυρα και την ηλιοροφή, τους είπε "άντε γεια", γκάζωσε και έπεσε στη θάλασσα! Το τραγικό περιστατικό έγινε μεταξύ της πύλης Ε-7 και Ε-8.
Στις 08:01 έγινε το τηλεφώνημα στην αστυνομία για να ενημερώσουν για το τραγικό γεγονός.
Άμεσα στο σημείο βρέθηκε η Αστυνομία, η Πυροσβεστική. Οι δύτες και το ειδικό όχημα έφτασαν
στο σημείο στις 08:50.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο οδηγός ήταν αποφασισμένος και τη στιγμή που έπεσε στη θάλασσα ήταν ψύχραιμος και είχε τα παράθυρα του αυτοκινήτου ανοιχτά.
Η σορός του μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Τζάνειο νοσοκομείο, όπου πρόκειται να γίνει νεκροψία νεκροτομή.
Μοιραία καθυστέρηση
Οι δύτες που κλήθηκαν αμέσως μετά τη βουτιά θανάτου του 67χρονου άνδρα καθυστέρησαν να φτάσουν, γιατί έπρεπε να ξεκινήσουν από τη βάση τους στον Άγιο Κοσμά.
Κανονικά, υπάρχει βάρδια που βρίσκεται σε σημείο του λιμανιού, κοντά στην προβλήτα που δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Σήμερα όμως, δεν βρίσκονταν εκεί γιατί στο σημείο γίνονται έργα ανακατασκευής του χώρου.
Μοιραία, η ομάδα των δυτών έπρεπε να ξεκινήσει από τον Άγιο Κοσμά για να φτάσει στον Πειραιά.
Πηγή:NewsIt
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΟΛΠ: Εργα 80 εκατ. ευρώ για αναμόρφωση του λιμανιού

Η υλοποίηση ενός σημαντικού έργου που αναμορφώνει όλη την περιοχή και καθιστά τον ΟΛΠ  την κύρια Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού της χώρας ξεκινά με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε. για την Ανάπτυξη και Λειτουργία της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη ενσωμάτωση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η οποία έχει γίνει πρόσφατα στη χώρα μας από Επιχείρηση, σχολίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, αμέσως μετά την έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής της Υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του ΟΛΠ Α.Ε.
Το μνημόνιο αφορά το έργο "Πολιτιστική Ακτή Πειραιά", το οποίο ο ΟΛΠ Α.Ε. σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού αναπτύσσει στην Ηετιώνια Ακτή του Κεντρικού Λιμανιού. Ποτέ στην ιστορία του Πειραιά και του ΟΛΠ δεν εκτελούνται τόσα πολλά και σύνθετα έργα ταυτοχρόνως, συνολικού μάλιστα προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια του ΟΛΠ Α.Ε., το πρόγραμμα Jessica (  ακρωνύμιο της πρωτοβουλίας Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas -Κοινή Ευρωπαϊκή Υποστήριξη για Βιώσιμες Επενδύσεις σε Αστικές Περιοχές) , το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕΠ, τονίζεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σε λαβύρινθο 30 υπηρεσιών για μια εξαγωγή

Σε 10 διαφορετικά υπουργεία και 30 υπηρεσίες χρειάζεται να αποταθούν ορισμένες φορές οι εξαγωγείς προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια εξαγωγή, συμπληρώνοντας περίπλοκα και δύσχρηστα έντυπα. Επιπλέον, για την ολοκλήρωση των τελωνειακών ελέγχων στην Ελλάδα απαιτούνται κατά μέσο όρο *20 ημέρες έναντι 10 ημερών που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος. Τις διαπιστώσεις αυτές κάνει η Task Force στη δεύτερη τριμηνιαία έκθεσή της.
Για την απλούστευση των διαδικασιών πριν τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων, καθώς και για τις τελωνειακές διαδικασίες έχει ήδη ξεκινήσει η παροχή τεχνικής βοήθειας προς την Ελλάδα με εμπειρογνώμονες από τη Σουηδία, τις Κάτω Χώρες και την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του ΟΗΕ (UNECE). Σύμφωνα με την έκθεση της Task Force οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να απλουστεύσουν όλες τις προ του εκτελωνισμού διαδικασίες (π.χ. πιστοποιητικά, άδειες κ.λπ.) έως το τέλος του 2012. Παράλληλα, στόχος είναι οι απλουστευμένες διαδικασίες να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, ενώ στην περίπτωση των τελωνειακών διαδικασιών θα δημιουργηθεί σύστημα ηλεκτρονικών τελωνείων.
Η Task Force επισημαίνει και το άλλο ζήτημα που «καίει» τους εξαγωγείς, και είναι αυτό της καθυστέρησης επιστροφής του ΦΠΑ από το κράτος, που φτάνει έως και 2 έτη. Επίσης, όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι ασφαλίσεις εξαγωγικών πιστώσεων που υποβάλλουν οι Ελληνες εξαγωγείς δεν γίνονται πάντα δεκτές από τους αντισυμβαλλόμενους σε άλλα κράτη-μέλη. Η Task Force διερευνά από κοινού με τις ελληνικές αρχές τα περιθώρια παροχής τεχνικής βοήθειας κυρίως για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) και για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά χρηματοδοτικές λύσεις.
Ενα άλλο θέμα που τίθεται τέλος είναι η ανάγκη συντονισμού των διαφόρων υπηρεσιών στήριξης στους εξαγωγείς (υπουργεία, ενώσεις εξαγωγέων, τράπεζες) ώστε να εφαρμοσθεί μια συνεκτική εξαγωγική στρατηγική.
*Πλάκα μας κάνουν οι Κοινοτικοί μήπως μιλάνε για κάποια άλλη χώρα ? άκου 20 ημέρες έλεγχοι , δεν το πιστεύω οτι βγάλανε τέτοια ανακοίνωση 
Πηγή: Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709