Όπως έχω δημοσιεύσει σε παλαιότερα Post, το λιμάνι του Πειραιά πρόκειται τα επόμενα χρόνια να γίνει πόλος έλξης των μεγάλων βιομηχανιών που παράγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα αλλά και άλλες χώρες της ;Άπω ανατολής. Ο Πειραιάς θα γίνει πύλη εισόδου όλων των κρατών της Ευρώπης . Τα εμπορεύματα θα διανέμονται με τον
σιδηρόδρομο στην γηραιά Ήπειρο . Η μείωση των εξόδων και χρόνου παράδοσης είναι το ζητούμενο . Όλα δείχνουν να υλοποιείται , αυτό που πριν λίγο καιρό όλοι πολεμούσαν , δηλαδή να σταματήσουν τις επενδύσεις στο μεγάλο λιμάνι με κάθε τρόπο, να μοιάζει τόσο απλό, και αυτονόητο . Το ερώτημα είναι ένα , δεν μπορούσε όλα αυτά να τα υλοποιήσει ο ΟΛΠ ??
Η απάντηση είναι ΟΧΙ ή τουλάχιστον όχι με αυτήν την νοοτροπία , την δομή , και τις πελατειακές σχέσεις , ΌΧΙ με αυτόν τον κακώς εννοούμενο καταστροφικό συνδικαλισμό . Ο ΟΛΠ ήταν μεγάλη δύναμη αλλά απαξιώθηκε , προδόθηκε, και τελικά πωλήθηκε σαν ώριμο φρούτο στην διεθνή αγορά .
Αλέξανδρος Κουρτέσης
Ακολουθεί το άρθρο της Ημερησίας
"Σε πόλο έλξης για μεγάλους διεθνείς παίκτες αναδεικνύεται το λιμάνι του Πειραιά. Η Cosco έχει επαφές με κορυφαίους πολυεθνικούς ομίλους που ενδιαφέρονται να διακινήσουν τα προϊόντα τους μέσω Ελλάδας και βρίσκεται κοντά στο να ανακοινώσει νέες συμφωνίες. Εταιρείες όπως η
Hyundai, η
Sharp, η
Sony, η
LG, η
Dell και η
Samsung, που σήμερα «
ακολουθούν» τη διαδρομή μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ, «φλερτάρουν» με την ιδέα να καταστήσουν κέντρο τους τον Πειραιά, διεκδικώντας και αυτές
φθηνότερη μεταφορά, ώστε να μπορέσουν να μειώσουν τα έξοδά τους. Μια τέτοια συμφωνία θα αποτελέσει το «εισιτήριό» τους ώστε να συναγωνιστούν -τουλάχιστον οι πέντε από τις έξι υποψήφιες εταιρείες που έχουν ηλεκτρονικά συστήματα- την HP, η οποία πλέον μπορεί να υιοθετήσει χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα της.
Παρατηρητές της αγοράς τόνιζαν στην «ΗτΣ» ότι τον δρόμο των ιαπωνικών, κορεατικών και αμερικανικών εταιρειών καταναλωτικών ηλεκτρονικών είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους, όπως είναι η
Lenovo (προσωπικοί υπολογιστές), η
Huawei και η
ZTE (εταιρείες τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού).
«
Τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να ακολουθήσουν εμπορικές συμφωνίες και με άλλες πολύ μεγάλες εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα στην Κίνα και τα μεταφέρουν στην Ευρώπη. Εάν η συμφωνία με την HP στεφθεί με επιτυχία, τότε σίγουρα θα έρθουν στον Πειραιά και άλλες εταιρείες που έχουν γραμμή παραγωγής στην Κίνα και γενικότερα στην Ασία», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Cosco.
Σημειώνεται ότι
η συμφωνία HP - Cosco, αυτή προβλέπει τη διακίνηση περί των 20.000 εμπορευματοκιβώτιων, σε ετήσια βάση, που θα περιέχουν υπολογιστές, laptops και εκτυπωτές που κατασκευάζονται στην Ασία.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στην κατάθεση αιτήσεων για αδειοδότηση χρήσης σιδηροδρομικής γραμμής σε όλες τις Βαλκανικές Χώρες προχωρεί η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να διευκολύνει τις μεταφορές προϊόντων που θα φτάνουν μέσω της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη η διοίκηση της εταιρείας, σε συνεργασία με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, προωθεί τη σύνταξη των σχετικών αιτήσεων, οι οποίες θα κατατεθούν σε όλες τις Βαλκανικές Χώρες ώστε να κάνει χρήση της σιδηροδρομικής τους υποδομής.
Στο «στόχαστρο» είναι χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, τα Σκόπια κ.λπ., που βάση της νομοθεσίας τους μπορούν να αδειοδοτήσουν μία σιδηροδρομική ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία προκειμένου να κινεί τα τρένα της πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό οι μετακινήσεις προϊόντων από την χώρα μας θα μπορούν να γίνουν σιδηροδρομικά σε οποιαδήποτε χώρα επιθυμεί η εταιρεία παραγωγής, χωρίς να αναμένει σχετικές εγκρίσεις κάθε φορά που θα άλλαζε ο προορισμός.
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη νομοθεσία υπάρχει και στη χώρα μας, όπου οποιαδήποτε εταιρεία μπορεί να ζητήσει άδεια και να κινείται πάνω στη σιδηροδρομική υποδομή, πληρώνοντας κάποιο αντίτιμο στον ΟΣΕ.
Η διακίνηση
Η πλειονότητα των εμπορευμάτων που φτάνουν στο Λιμάνι του Πειραιά προέρχεται από την Άπω Ανατολή με ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή της Ευρώπης εντοπίζεται στην Κεντρική Ευρώπη και αναμένεται να συνεχιστεί και στα Βαλκάνια. Χώρες όπως Τσεχία, Σλοβακία και Ουγγαρία έχουν γίνει αποδέκτες μεγάλων επενδύσεων από επιχειρήσεις της Απω Ανατολής (Κορέα, Ιαπωνία, Κίνα), που στοχεύοντας στην αγορά της Ευρώπης έχουν δημιουργήσει εργοστάσια ή μεγάλες αποθήκες σε αυτές τις χώρες.
Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν μεγάλο όγκο μεταφορών από τις μητρικές τους εγκαταστάσεις (
π.χ. το εργοστάσιο της Hyundai, στη Nosovice, Τσεχία, έχει σημαντικό όγκο μεταφορών από Busan, Korea που μεταφέρονται με κοντέινερ θαλάσσια συνήθως στο Αμβούργο και από εκεί σιδηροδρομικά στον τελικό προορισμό).
Οι εταιρείες αυτές θα αναζητήσουν πλέον φθηνότερη μεταφορά από αυτή που έχουν σήμερα, ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν την χώρα μας όχι μόνο ως διαμετακομιστικό κόμβο αλλά και ως έδρα για ορισμένες από τις δραστηριότητές τους.
Οι Ρώσοι «φλερτάρουν» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο στόχαστρο Ρώσων επενδυτών βρίσκονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκιο υψηλόβαθμων στελεχών των
ρωσικών σιδηροδρόμων βρίσκεται από προχθές στην Αθήνα, ελέγχοντας εξονυχιστικά κάθε δραστηριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι -η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία του κόσμου- από το 2011 έχουν κάνει κρούση για εξαγορά ολόκληρου του δικτύου του ΟΣΕ.
Βρίσκονται και πάλι στην Αθήνα και ερευνούν το δίκτυο, την εταιρεία και τα δρομολόγια. Έχοντας μαζί τους διερμηνείς επιβιβάστηκαν σε τρένο και έκαναν τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ επισκέφτηκαν τα αμαξοστάσια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μίλησαν με τους εργαζόμενους.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Ρώσοι δείχνουν το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τον Απρίλιο είχε εκδηλωθεί και πάλι ενδιαφέρον και τότε κύκλοι του υπουργείου Υποδομών υποστήριζαν ότι τυχόν εξαγορά του ΟΣΕ από τους Ρώσους θα αποτελούσε πρωτίστως πολιτική κίνηση και θα γινόταν σε αντάλλαγμα μιας προνομιακής σχέσης της Αθήνας με τη Μόσχα.
Την τελευταία διετία Ρώσοι, Γάλλοι, Κινέζοι, Ρουμάνοι, Γερμανοί, Βέλγοι, αλλά και Έλληνες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους, βολιδοσκοπώντας τις Αρχές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε οικονομικά στοιχεία, να προτείνουν επενδυτικά σχήματα ή και να αγοράσουν τη σιδηροδρομική υποδομή.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι αποτελούν κρατικό μονοπώλιο, απασχολούν 1,2 εκατ. εργαζομένους και το 2010 είχαν κύκλο εργασιών περίπου 30 δισ. ευρώ, *
EBITDA 3,3 δισ. και καθαρό κέρδος 2 δισ.
Διαθέτουν το τρίτο μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο, συνολικού μήκους 85.000 χλμ., το οποίο εκτείνεται από την Ευρώπη ως τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τον Δεκέμβριο παραδίδεται το έργο
«Aτού» η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο
«Κλειδί» για την υλοποίηση της συμφωνίας με την HP αλλά και τις νέες συνεργασίες που θα επιφέρει είναι η σιδηροδρομική σύνδεση της γραμμής ΠΑΘΕΠ με το λιμάνι του Ικονίου που αναμένεται να παραδοθεί το Δεκέμβριο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους (1,435μ.), η αρχή της οποίας (χ.θ. 0+000) βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου , στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου.
Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.
Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο, θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά εισάγονται στην Ελλάδα δια θαλάσσης μέσω του λιμένα, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους ανά τη χώρα με τρένο ? ή, αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στο λιμένα Πειραιά προς εξαγωγή ή και προς προώθηση στα νησιά του Αιγαίου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 143 εκ. ευρώ και η χρηματοδότησή του είναι από το Ταμείο Συνοχής (50%) και Εθνικούς Πόρους (50%)".
*
EBITDA= είναι τα αρχικά του Earnings Before Interest, Tax, Depreciation, and Amortization δηλαδή τα κέρδη μίας επιχείρησης πριν αφαιρεθούν τόκοι, φόροι, και απόσβεση .
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :
kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709