Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Νέες εμπορικές συμφωνίες δρομολογεί η Cosco


Του Αλέξανδρου Κουρτέση 
Η Συμφωνία της Cosco με την τραινοσέ τείνει να απαξιώσει τα βόρειο-Ευρωπαϊκά λιμάνια Ρότερνταμ και Αμβούργου . Οι μέρες παράδοσης των εμπορευμάτων μειώνονται από 15 σε 5 ,  τα δε έξοδα μεταφοράς πέφτουν δραματικά  . Το κόστος σε καύσιμα ενός πλοίου από τον Πειραιά στην Βόρειο Ευρώπη κυμαίνετε από 600.000 έως 900.000 $   . 
Η συμφωνία ανοίγει τις πόρτες του Πειραιά προς την Ευρώπη και τον καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου , Ετοιμάζονται δε νέες εμπορικές συμφωνίες  με νέους μεγάλους πελάτες.
Ενδεικτικό της αναστάτωσης που έχει επιφέρει η συμφωνία είναι ότι η Ολλανδία και Γερμανία έσπευσαν να ενσωματώσουν στην εθνική τους νομοθεσία την Οδηγία 2010/65 της Ε.Ε .
Το ίδιο έκανε και Ελλάδα προχτές.
Η Οδηγία αναφέρεται στην Ηλεκτρονική παρακολούθηση εισόδου και εξόδου  εμπορευμάτων μέσω του εντύπου FAL.
Σχετικά δημοσιεύματα:
Ο Πειραιάς γίνεται ευρωπαϊκή πύλη για αμερικανικά προϊόντα (15/11/12)
hp - Μέσω Θριασίου στην Κεντρική Ευρώπη (07/10/12)


Ακολουθεί το Άρθρο της Ναυτεμπορικής 

Κλίμα αισιοδοξίας στον επιχειρηματικό κόσμο και ειδικότερα στη ναυτιλία, τις μεταφορές και τα logistics έφερε η τριπλή συμφωνία Hewlett-Packard, Cosco, TΡAINOΣE, που αναμένεται να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου.
Η στρατηγικής σημασίας εμπορική συμφωνία που έκλεισε η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε. (θυγατρική της Cosco pac) με τη Hewlett-Packard για να μεταφέρει περίπου 20.000 teu ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά, με τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς την Τσεχία όπου πραγματοποιείται σε εργοστάσιο της εταιρείας η επεξεργασία, θα έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών/Μεταφορών, Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος είπε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ, προσθέτοντας «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να γίνει το 2013».
Πάντως, η συμφωνία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει ο κινεζικός όμιλος για επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ, αλλά και για προσέλκυση πλοίων και φορτίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,8 εκατ. teu στη διακίνηση φορτίων.
Οι προοπτικές από τη συμφωνία αυτή είναι πολύ μεγάλες, αφού στη ΣΕΠ θεωρούν ότι είναι μόλις το πρώτο βήμα αλλά και το πλέον καθοριστικό. Τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να έχουν ακολουθήσει εμπορικές συμφωνίες και με άλλες πολύ μεγάλες εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα στην Κίνα και τα μεταφέρουν στην Ευρώπη.
Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται και η επέκταση του Logistic center που έχει ήδη στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη αποθήκη έκτασης 7.000 τ.μ με το όνομα PCDC S.A., η οποία αποτελείται από 5.200 τ.μ. ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. επικίνδυνο φορτίο.
Η επόμενη φάση είναι η επέκταση στα τουλάχιστον 35.000 τ.μ. ώστε να έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει όλες τις εμπορικές συμφωνίες που έχει ήδη υπογράψει, αλλά και αυτές που βρίσκονται στα «σκαριά». Από την άλλη η απόφαση για επέκταση του logistic center της Cosco υποβαθμίζει το ενδιαφέρον της για ενδεχόμενη συμμετοχή της σε ένα σχήμα ανάπτυξης εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αποθήκης είναι το γεγονός ότι, όντας στην Ελεύθερη Ζώνη τύπου I στον Πειραιά, παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων χωρίς καμία τελωνειακή διατύπωση ή εγγυήσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τον τελωνισμό και την ολική ή μερική έξοδο από την Ελεύθερη Ζώνη για απορρόφηση στην εγχώρια αγορά. Να σημειωθεί ότι, κατά τη μερική έξοδο (τμηματική παραλαβή) η καταβολή δασμών και φόρων επιμερίζεται ανάλογα.
Οι επενδύσεις
Ο προβλήτας ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco έχει δυνατότητα διακίνησης 2,6 εκατ. teu ετησίως, ενώ μόλις ολοκληρωθεί και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, θα φτάσει τα 3,6 εκατ. teu ετησίως.
Μέχρι τώρα υπολογίζεται ότι η ΣΕΠ έχει επενδύσει περίπου 240 εκατ. ευρώ σε κατασκευές και μηχανήματα, ενώ μέχρι το τέλος της επένδυσης, έως ότου ολοκληρωθεί και λειτουργήσει στο 100% της δυναμικότητάς του ο προβλήτας ΙΙΙ, αναμένεται να δαπανηθούν ακόμα 160 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, υπολογιζόμενα με τα σημερινά δεδομένα, εκτιμάται ότι η εταιρεία θα επενδύσει ακόμα 300 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας για ανανέωση εξοπλισμού και υποδομών.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση στον προβλήτα ΙΙ θα έχει ολοκληρωθεί δύο χρόνια πριν από τη συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, και θα φτάσει τα 2,6 εκατ. teu ετησίως, ενώ η εταιρεία έχει ήδη δεσμευθεί στους πελάτες της ότι τα πρώτα 450 μέτρα του προβλήτας ΙΙΙ θα είναι έτοιμα και εξοπλισμένα με πέντε γερανογέφυρες super super post panamax το Μάιο του 2013.

Πηγή:Naftemporiki, Zougla Port
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709