Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΟΛΠ: Περί της …πεζογέφυρας (Απάντηση)

Η πλατεία Λουδοβίκου στον ΗΣΑΠ
Με αφορμή άρθρο που δημοσιεύθηκε σε ημερήσια πρωϊνή εφημερίδα για το πρόβλημα λειτουργίας της πεζογέφυρας στο λιμάνι του Πειραιά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ Παναγιώτης Πετρουλής έστειλε την ακόλουθη επιστολή-απάντηση:
«Υπήρξε πράγματι στις αρχές του περασμένου μήνα κάποιο τεχνικό πρόβλημα με την λειτουργία της πεζογέφυρας το οποίο και άμεσα διορθώθηκε. Ο ΟΛΠ διαθέτει σε καθημερινή βάση και σε 3 βάρδιες τεχνικό προσωπικό για την ομαλή λειτουργία από το πρωί μέχρι τη 1:00 το βράδυ οπότε και λειτουργεί κανονικά χωρίς προβλήματα.
Επίσης ο ΟΛΠ το 2012 
  • α) επεξέτεινε τον προβλήτα πρόσδεσης πλοίων στο λιμένα Αλών (έναντι Ηλ.Σταθμού),
  • β) έβαψε και συντήρησε όλες τις προβλήτες του κεντρικού λιμένα,
  • γ) φύτεψε 1.200 φυτά , 
  • δ) εγκατέστησε πλήρες δίκτυο συλλογής λυμάτων σε όλο το λιμάνι,
  • ε) τοποθέτησε επιπλέον χημικές τουαλέτες σε όλους τους χώρους αναμονής επιβατών όπου κρίθηκε αναγκαίο.
Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα των υπαίθριων χώρων (προβλητών, αιθουσών, τουαλετών και λοιπών χώρων) καθώς και των θαλάσσιων, αυτή έχει ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε εξειδικευμένες εταιρείες, οι οποίες σε καθημερινή βάση διαθέτουν προς τούτο, ειδικά τη θερινή περίοδο, επιπλέον προσωπικό και μέσα.
Ειδικά για την πεζογέφυρα προκύπτει κατά καιρούς λειτουργικό πρόβλημα που οφείλεται στο πάτημα του κόκκινου κουμπιού ασφαλείας από περαστικούς, γεγονός το οποίο αντιμετωπίζεται με τη συνεχή παρουσία τεχνικών στην πεζογέφυρα.
Το θέμα του πεζόδρομου και της πλατείας στον Ηλεκτρικό Σταθμό δεν είναι αρμοδιότητα του ΟΛΠ, τα δε θέματα τάξης και ασφάλειας είναι αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας.
Με δεδομένο ότι στο κεντρικό λιμάνι διακινούνται 15 εκατ. επιβάτες χάριν στις προσπάθειες του Λιμενικού Σώματος και του ΟΛΠ ακόμα και σε στιγμές εποχικού φόρτου δεν παρατηρούνται προβλήματα παλαιότερων εποχών.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαΐκή Ένωση Λιμένων ESPO με πιστοποιητικό των Lloyd’s Register ανακήρυξε το λιμάνι του Πειραιά ως οικολογικό Λιμάνι Ecoport το οποίο αποτελεί και το μοναδικό μεγάλο Ecoport Λιμάνι της Μεσογείου».
Πηγή: MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Όλα έτοιμα για την παραχώρηση του ΟΛΘ

Στην τελική ευθεία εισέρχονται σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές οι επίσημες -και ανεπίσημες- διεργασίες για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης η παραχώρηση του οποίου -όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι- θα προκηρυχθεί ενδεχομένως πριν από αυτές του ΟΛΠ. Την ίδια ώρα τα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού της συμπρωτεύουσας εμφανίζονται βελτιωμένα, ενώ οι τελευταίες εκκρεμότητες σχετικά με τα έργα υποδομών που είναι απαραίτητα βαίνουν προς ολοκλήρωση. "Αγκάθια" παραμένουν η κατάληξη της ανάθεσης του έργου της κατασκευής του προβλήτα 6 αλλά και η ολοκλήρωση της μεταφοράς του τελωνείου πλησιέστερα και εντός του λιμανιού.
Μνηστήρες
Παράλληλα το ενδιαφέρον των ξένων εμφανίζεται ζωηρό με ονόματα όπως η Hutchinson από το Χονγκ Κονγκ, η κινεζική Cosco και η Ιταλό-ελβετική Mediterranean Shipping Company να φέρονται ως έτοιμα να καταθέσουν προσφορές καθώς η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή συνιστά μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και για το λιμάνι. Υπενθυμίζεται πως η Hutchison κατά την προηγούμενη προσπάθεια παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ το 2008 είχε προσφέρει 419 εκατ. ευρώ ενώ χαμηλότερη προσφορά είχε πραγματοποιήσει και η Cosco Pacific LTD. Ο λόγος για τον προβλήτα 6 που όμως δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η κατασκευή του σε ωφέλιμο μέγεθος δηλαδή η επέκταση του κατά 600 μέτρα.
Ο 6ος προβλήτας
Για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, του ουσιαστικότερου κομματιού αφού θα προσδώσει στο λιμάνι κρίσιμο μέγεθος, που παρουσίασε εμπλοκή μετά την αδυναμία της μειοδότριας Μοχλός συμφερόντων ομίλου Στέγγου να παρουσιάσει εγγυητική επιστολή η διοίκηση του ΟΛΘ προβλέπεται πως θα πρέπει να υπογράψει με το δεύτερο μειοδότη, ήτοι την εταιρεία "Άκτωρ", κάτι το οποίο δεν έχει ακόμα γίνει εξαιτίας σύμφωνα με πληροφορίες και της αβεβαιότητας που επικράτησε λόγω εκλογών. Άλλες πηγές πάντως υπογραμμίζουν πως την επένδυση θα μπορούσε τελικά να την αναλάβει και ο παραχωρησιούχος κατά το μοντέλο του προβλήτα ΙΙΙ που ανέλαβε η Cosco στον Πειραιά.
Πηγή:Μερική αναδημοσίευση Capital.gr / Ολόκληρο το Άρθρο Εδώ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Εξαγωγές: Αύξηση 3,3%, τον Ιούνιο, με μείωση 18,2% των εισαγωγών

Στο ποσό των 2,479 δισ. ευρώ ανήλθε η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά τον μήνα Ιούνιο 2012, έναντι 3,031 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2011, παρουσιάζοντας μείωση 18,2%, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2011-Ιουνίου 2012 παρουσίασε μείωση 10,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο Ιουλίου 2010- Ιουνίου 2011.
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά τον μήνα Ιούνιο 2012 ανήλθε στο ποσό των 1,418 δισ. ευρώ, έναντι 1,373 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 3,3%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, κατά το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2011-Ιουνίου 2012 παρουσίασε αύξηση 6,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 12μηνο Ιουλίου 2010-Ιουνίου 2011.
Πηγή: Καθημερινή 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

ΕΕΕ εσείς..... έχετε δει τα χάλια του Πειραιά;

ΜΕ λίγα απλά και λιτά λόγια ο Δημήτρης Ρηγόπουλος αναδεικνύει τα ελαττώματα μας , και τον ωχαδερφισμό μας . Σαν Πειραιώτης ζώ καθημερινά τα όσα ποιο κάτω περιγράφονται. 

Ήταν τέτοιες ημέρες πριν από ακριβώς έξι χρόνια, Αύγουστος του 2006, όταν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά παρέδιδε στη χρήση του κοινού τη μεταλλική πεζογέφυρα που συνδέει τον σταθμό των ΗΣΑΠ με το λιμάνι του Πειραιά.
Χωρίς να υπερβάλλουμε ήταν μια μικρή επανάσταση. Γενιές ταξιδιωτών υπέφεραν διασχίζοντας τον περιφερειακό δρόμο του λιμανιού που ειδικά στο ύψος του σταθμού εμφανίζει συχνά μεγάλη κίνηση και οι επιβάτες των πλοίων συνωστίζονταν στα πεζοδρόμια ή μπλοκαρίζονταν ανάμεσα σε μποτιλιαρισμένα οχήματα.
Τι όμορφη αρχή διακοπών και τι συγκλονιστική εικόνα για τους εκατοντάδες χιλιάδες ξένους τουρίστες που χρησιμοποιούν το τρένο του Ηλεκτρικού για να φτάσουν ή να φύγουν από τον Πειραιά. Την ημέρα που παραδόθηκε η πεζογέφυρα πιστέψαμε ότι οι εικόνες της ντροπής είχαν γίνει παρελθόν.
Πριν από λίγες ημέρες διαπίστωσα από πρώτο χέρι αυτό που είχα ήδη ακούσει. Οχι μόνο οι κυλιόμενες σκάλες της πεζογέφυρας δεν λειτουργούσαν καθιστώντας την πρακτικά άχρηστη (ποιος θα ανέβει και θα κατέβει σκαλοπάτια με τις αποσκευές στο χέρι ενώ μπορεί να περάσει τον δρόμο απέναντι;) αλλά η κατάσταση του εξωτερικού χώρου του σταθμού ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Η βρώμα, τα σκουπίδια, οι σπασμένες ζαρντινιέρες, τα γκράφιτι ήταν το «καλώς όρισες» του πρώτου λιμανιού της χώρας σε εκατομμύρια τουρίστες.
Και μετά σκέφτεσαι: στην καρδιά του καλοκαιριού, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν και η ελληνική Πολιτεία, είτε αυτή λέγεται Δήμος Πειραιά, είτε Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, είτε Υπουργείο Τουρισμού, αδυνατεί να διαχειριστεί έναν μικρό πεζόδρομο μεγέθους τριών μεσαίων διαμερισμάτων και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία μιας πεζογέφυρας που στοίχισε στον ελληνικό λαό 2.626.718 ευρώ!
Και όλα αυτά το 2012 που δεν μας έχει μείνει άλλη σοβαρή πηγή έτοιμων εσόδων πέρα από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Κατά τ’ άλλα τα σχέδια για την αναβάθμιση του Πειραιά πάνε κι έρχονται (και μακάρι να υλοποιηθούν) και η κ. Κεφαλογιάννη δίνει συνεντεύξεις (ορθώς) για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Αλλά ας βάλουμε προτεραιότητες: η εικόνα έξω από τον σταθμό των ΗΣΑΠ μας προσβάλλει και δεν μας αξίζει. Αν υπάρχει κράτος μέσα σε δύο ημέρες ο πεζόδρομος πρέπει να είναι το πιο όμορφο μέρος στον Πειραιά.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

SILO ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Αλλάζει όψη το silo στον ΟΛΠ

Έντονο ενδιαφέρον επιδεικνύεται για το διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που αφορά στη μετατροπή του παλαιού κτηρίου αποθήκης σιτηρών (silo) σε μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Το φάκελο της προκήρυξης, κατά τη διάρκεια της προθεσμίας που έληξε χθες, παρέλαβαν 1.744 αρχιτεκτονικά γραφεία από 88 χώρες. Οσοι αποφασίσουν να διαγωνισθούν θα πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις τους μέχρι 23 Οκτωβρίου 2012, ενώ η Επιτροπή Απονομής των Βραβείων με πρόεδρο τον ομότιμο καθηγητή αρχιτεκτονικής και τ. πρύτανη, Δημήτρη Φατούρο, θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της το Δεκέμβριο.
Η Πολιτιστική Ακτή Πειραιά αποτελεί, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, τη μεγαλύτερη παρέμβαση πολιτισμού και τουρισμού στην Αττική, αφού στο χώρο που έχει παραχωρηθεί από τον ΟΛΠ Α.Ε., έκτασης 180.000 τ.μ., θα δημιουργηθούν μουσεία, θεματικά πάρκα και υπαίθριοι χώροι πολιτισμού και αναψυχής. Χώροι που όπως τονίζει ο ΟΛΠ θα είναι προσβάσιμοι στους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους επιβάτες της κρουαζιέρας.
Σε ένα από τα μουσεία, το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, θα συγκεντρωθεί ο αρχαιολογικός πλούτος που έχει βρεθεί μέσα στη θάλασσα. Το μουσειολογικό πρόγραμμα, το οποίο καταρτίστηκε από τη Δ/ση Ενάλιων Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ και ενεκρίθη από τον υπουργό Πολιτισμού, αποτελεί τη βάση του μοναδικού στη χώρα μας υπό ίδρυση Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
«Με τον προκηρυχθέντα διαγωνισμό αφενός διασώζεται ένα βιομηχανικό μνημείο του Μεσοπολέμου και αφετέρου αποκτά ο Πειραιάς ένα μοναδικό στο είδος του στη Μεσόγειο μουσείο», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
Ηδη όλα σχεδόν τα προβλεπόμενα από το masterplan έργα ανάπτυξης της Πολιτιστικής Ακτής βρίσκονται σε εξέλιξη. Πρόκειται για το 
  • Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο SILO, το 
  • Ιστορικό Αρχείο ΟΛΠ και το 
  • Μουσείο Μετανάστευσης στην Πέτρινη Αποθήκη, το 
  • Θεματικό Μουσείο Λιμένων στο Καστράκι, το 
  • Θεματικό Πάρκο στις Αποθήκες, την
  • ανάπλαση αρχαιολογικού χώρου Ηετιώνιων Πυλών, και το 
  • Πάρκο Δραπετσώνας.
Πηγή: MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .

Tel :6977636709

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Απαγόρευση εισαγωγής φορτίων τροφίμων

Δύο φορτία μπανάνας προέλευσης Ισημερινού κι ένα φορτίο με σιρόπια από την Τουρκία, μπλόκαραν στα Τελωνεία του Πειραιά οι γεωπόνοι της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, που συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς τη μάχη των ελέγχων σε όλα τα σημεία εμπορίας και διακίνησης τροφίμων για την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Ειδικότερα, μετά από έλεγχο στο Ε’ Τελωνείο, οι γεωπόνοι της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα σε 70.330 κιλά μπανάνας προέλευσης Ισημερινού. Το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο για κατανάλωση σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, καθώς βρέθηκε με καρπούς ποιοτικά υποβαθμισμένους (σάπιοι και υπερώριμοι).
Το φορτίο από την Τουρκία εισήχθη μέσω του ΣΤ΄ Τελωνείου και είχε βάρος 800 κιλών. Η είσοδός του στη χώρα απαγορεύτηκε καθώς μετά από έλεγχο που έγινε αλλά και χημική ανάλυση από την Γ’ Χημική Υπηρεσία Πειραιά, διαπιστώθηκε ότι το σιρόπι περιείχε τις τεχνητές γλυκαντικές ύλες Ε-950, Ε-951, Ε-952 και Ε-954, οι οποίες απαγορεύονται για την κατηγορία του τροφίμου αυτού.
Για την υπόθεση η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά ενημέρωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Πειραιά.
Πηγή:PortNet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος, Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Τα τελωνεία της ΕΕ παρακρατούν πάνω από 100 εκ. προϊόντα απομίμησης στα σύνορα

Το 2011 τα τελωνεία της ΕΕ παρακράτησαν περίπου 115 εκατομμύρια προϊόντα για τα οποία υπάρχουν υπόνοιες ότι παραβιάζουν τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΔΔΙ) έναντι 103 εκατομμυρίων το 2010. Ο αριθμός των περιπτώσεων ανάσχεσης προϊόντων αυξήθηκε κατά 15% σε σύγκριση με το 2010. Η αξία των ανασχεθέντων εμπορευμάτων αντιπροσωπεύει περίπου 1,3 δισ. ευρώ έναντι 1,1 δισ. ευρώ το 2010, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Επιτροπής για την ανάληψη τελωνειακών ενεργειών για την επιβολή των ΔΔΙ. Οι σημαντικότερες κατηγορίες προϊόντων που κατασχέθηκαν από τα τελωνεία ήταν φάρμακα (24%), υλικά συσκευασίας (21%) και τσιγάρα (18%). Τα προϊόντα καθημερινής χρήσης και τα προϊόντα που θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών αντιπροσώπευαν συνολικά 28,6% του συνολικού ποσού των παρακρατηθέντων προϊόντων, έναντι 14,5% το 2010. Η αύξηση του αριθμού των παρακρατηθέντων ταχυδρομικών δεμάτων συνεχίστηκε το 2011, όπου 36% των παρακρατηθέντων ειδών ήταν φάρμακα.
Ο αρμόδιος Επίτροπος για τη φορολογία, τα τελωνεία, την καταπολέμηση της απάτης και τον έλεγχο, κ. Algirdas Šemeta δήλωσε τα εξής: «Τα τελωνεία αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας της ΕΕ κατά των προϊόντων απομίμησης/παραποίησης που απειλούν την ασφάλεια των πολιτών μας και υπονομεύουν τις νόμιμες επιχειρήσεις. Η σημερινή έκθεση δείχνει την ένταση και τη σημασία του έργου που επιτελούν τα τελωνεία στον τομέα αυτόν. Θα συνεχίσω να πιέζω για ακόμη μεγαλύτερη προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στην Ευρώπη, με τις εργασίες μας με τους διεθνείς εταίρους, τη βιομηχανία και τα κράτη μέλη».
Διαβάστε την νομοθεσία σχετικά με τα παραποιημένα !!!
Πηγή:Agrotypos
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Κινεζο-ισραηλινή συνεργασία στις μεταφορές

Eilat Port Israel 
 Είδαν κι απόειδαν με την Ελλάδα και στράφηκαν στο Ισραήλ. Ο λόγος για την ιστορικής σημασίας συμφωνία, που σύναψε στις αρχές του μήνα το Ισραήλ με τη Κίνα, για να αναπτύξουν από κοινού, τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Ashbob και Haifa με το Eilat.
Πρόκειται για ένα ουσιαστικά σιδηροδρομικό κανάλι, η στρατηγική σημασία του οποίου και για τις συνδυασμένες μεταφορές, μέλλεται να αναδειχθεί, στην περίπτωση που υπάρξει γενικότερη ανάφλεξη στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και όχι μόνο.
Οι δυο πλευρές έχουν συμφωνήσει σε ευέλικτο σχήμα συμφωνίας ώστε να αποφευχθούν νομικής και γραφειοκρατικής φύσεως προβλήματα που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν το όλο project η υλοποίηση του οποίου, προβλέπεται σε σφιχτά χρονικά περιθώρια.
Το αποτελεσματικό της δράσης για την υλοποίηση του εν λόγω project, στα σφιχτά όπως προαναφέρθηκε χρονικά περιθώρια, φαίνεται ότι έχει εγγυηθεί η κινεζική πλευρά, η συνέπεια της οποίας έχει καταδειχθεί σε μια σειρά επενδυτικών δραστηριοτήτων ανά τον κόσμο μεταξύ των οποίων και αυτή στον Πειραιά, από την κινεζικών συμφερόντων εταιρεία Cosco, η οποία ως γνωστόν μέσω της PCT υλοποίησε και υλοποιεί αναπτυξιακά επενδυτικά προγράμματα στον λιμενικό τομέα ευθύνης της.

Πηγή: TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709




Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

«Βυθίζονται» τα έσοδα στα τελωνεία της χώρας

Ο περιορισμός της οικονομικής δραστηριότητας στην ελληνική αγορά λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει σε πολυετή ύφεση πιστοποιείται απολύτως από τα στοιχεία των τελωνείων της χώρας. Οι συνολικές εισπράξεις όλων των ελληνικών τελωνείων στο πρώτο εξάμηνο του 2012 έφτασαν τα 6,408 δισ. ευρώ μειωμένα κατά 6,49% (444,8 εκατ. ευρώ), έναντι των 6,853 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2011.
Αυτά είναι τα στοιχεία που παρουσίασαν χτες οι εργαζόμενοι στα τελωνεία, κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος με τίτλο «Διακίνηση καυσίμων, λαθρεμπόριο, καθορισμός συντελεστών ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης». Οπως υποστήριξε ο πρόεδρος των τελωνειακών Δημήτρης Τριμπόνιας, το ελληνικό Δημόσιο έχει απολέσει 1,5 δισ. ευρώ μόνο από τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης, που σημειώθηκε και ως απόρροια της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι εισπράξεις του ΕΦΚ από το εμπόριο αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν πέρυσι στα 101 εκατ. ευρώ, από 907,8 εκατ. το 2004, ενώ η πτώση συνεχίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2012, οπότε οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν τα 25,8 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 74,4% σε σχέση με πέρσι.
Στο χώρο του πετρελαίου κίνησης, η κατανάλωση μειώθηκε από τα 3,7 εκατ. χιλιόλιτρα το 2009 στα 2 - 2,5 εκατ. χιλιόλιτρα περίπου, ενώ η κινητικότητα που παρατηρήθηκε σε εκείνο της θέρμανσης είναι -κατά τον κ. Τριμπόνια- πλασματική, καθώς πολλοί πολίτες έσπευσαν να γεμίσουν τις δεξαμενές τους, ώστε να προλάβουν την αύξηση τιμών που θα προκύψει από τον ερχόμενο Οκτώβριο, λόγω της εξίσωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης.
Ο ίδιος πρότεινε την καθιέρωση τριών διαφορετικών συντελεστών ΕΦΚ, ενός μηδενικού για τη ναυτιλία, ενός ενιαίου (60 - 100 ευρώ / χιλιόλιτρο) για τις υπόλοιπες χρήσεις και ενός υψηλού μόνο για τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και τα σκάφη αναψυχής.
Επίσης, πρότεινε την κατάργηση όλων των προβλεπόμενων επιστροφών από ΕΦΚ και τη διατήρηση μόνο στοχευμένων ατελειών (μη καταβολής τέλους), σε ειδικές κατηγορίες. 
Για το μέγα θέμα της λαθρεμπορίας καυσίμων ο κ. Τριμπόνιας διευκρίνισε στον «Α» ότι ασφαλώς και πρέπει να καταπολεμηθεί, αλλά ταυτόχρονα υποστήριξε ότι οι εκτιμήσεις συγκλίνουν πως το φαινόμενο είναι μικρότερο απ’ ό,τι αφήνουν κατά καιρούς να εννοηθεί κάποιοι υποτιθέμενοι αρμόδιοι, κυρίως από το πολιτικό προσωπικό.
Πάντως, γενικότερα οι ΕΦΚ δε δείχνουν να αποδίδουν τα τελευταία χρόνια, λόγω του περιορισμού της κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον ΕΦΚ στα οινοπνευματώδη στο α' εξάμηνο του 2012 στα δημόσια ταμεία εισέρρευσαν 179,7 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 61% σε σχέση με πέρσι, ενώ από τα καπνικά προϊόντα οι εισπράξεις σε επίπεδο εξαμήνου ήταν 1,63 δισ. ευρώ και υπολείπονταν κατά 57,8% έναντι της περσινής επιδόσεως.
Πηγή: Αγγελιοφόρος 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Καταδικάστηκε ο ένας τελωνειακός

Σε 17 μήνες φυλάκισης με τριετή αναστολή καταδικάστηκε οπροϊστάμενος του τελωνείου Ορεστιάδας, για τα αδικήματα της απείθειας και της απιστίας.
Η δίκη ολοκληρώθηκε στίς 05/07/12 στο μονομελές πλημμελειοδικείο Ορεστιάδας.
Το δικαστήριο έκρινε αθώο τον άλλο τελωνειακό ο οποίος κατηγορούνταν για τα ίδια αδικήματα.
Οι δύο τελωνειακοί συνελήφθησαν από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος ύστερα από έρευνα του ΣΔΟΕ σε φορτηγό που μετέφερε εμπορεύματα στη Βουλγαρία, αλλά επέστρεψε σε περιοχή κοντά στο τελωνείο Ορεστιάδας, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών στο τελωνείο.
Το ΣΔΟΕ ξεκίνησε να ερευνά την υπόθεση από το Σάββατο το μεσημέρι.
Όπως αναφέρθηκε στη δίκη ζητήθηκε από τελωνειακούς της Ορεστιάδας να συντάξουν καταλογιστική πράξη για λαθρεμπόριο βάσει του τελωνειακού κώδικα.
Οι δύο κατηγορούμενοι τελωνειακοί δεν συνέταξαν αμέσως την καταλογιστική πράξη και το ΣΔΟΕ τους συνέλαβε.
Οι τελωνειακοί ισχυρίστηκαν ότι ενήργησαν νόμιμα κι ότι δεν μπορούσαν αμέσως να συντάξουν την πράξη καθώς έπρεπε να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδικασία.
Τελικά το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον προϊστάμενο του τελωνείου Ορεστιάδας, ο οποίος άσκησε έφεση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας στο ΣΔΟΕ ενημερώθηκε και ο οικονομικός εισαγγελέας κ. Πεπόνης.

Πηγή: Θρακικα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Συλλήψεις τελωνειακών στην Ορεστιάδα

Σε πάνω από δέκα δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο υπολογίζονται τα διαφυγόντα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τις εικονικές εισαγωγές εμπορευμάτων... στην Ελλάδα από την Τουρκία.
Χιλιάδες φορτία με εμπορεύματα που περνούσαν τα ελληνοτουρκικά σύνορα και είχαν ως προορισμό τη χώρα μας εκτελωνίζονταν μόνο κατά το 1/3, με το υπόλοιπο να εμφανίζεται ως εικονική εξαγωγή προς τη Βουλγαρία, και στη συνέχεια πωλούνταν «μαύρα» σε υπαίθριες αγορές σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι έρευνες του ΣΔΟΕ «έδειξαν» ότι το κύκλωμα που κινούσε τα νήματα και «μεταμόρφωνε» τα εμπορεύματα σε εξαγώγιμα δρούσε στο τελωνείο της Ορεστιάδας Έβρου.
Από άνδρες του ΣΔΟΕ και της ΕΛ.ΑΣ. συνελήφθησαν ο διευθυντής του τελωνείου και ο προϊστάμενος του Τμήματος Δικαστικού του ίδιου τελωνείου, οι οποίοι κάθονται σήμερα το μεσημέρι στο εδώλιο του αυτοφώρου με τις κατηγορίες της απιστίας προς την υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος.
Η αντίστροφη μέτρηση για τη σύλληψή τους ξεκίνησε μετά τον εντοπισμό ενός φορτίου με υφάσματα την περασμένη Παρασκευή, για το οποίο διαπιστώθηκε ότι περνούσε αδασμολόγητο στη χώρα και παρέμεινε σ` αυτήν, ενώ είχε δηλωθεί το τράνζιτ πέρασμά του με προορισμό τη Βουλγαρία.
Στελέχη του ΣΔΟΕ, τα οποία παρακολουθούν για καιρό τα τεκταινόμενα στον Έβρο, εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη κομπίνα γίνεται συστηματικά επί χρόνια, με τεράστιες απώλειες για το Δημόσιο από Φ.Π.Α. και δασμούς. Ενδεικτικό της ζημιάς που έχει καταγραφεί είναι ότι, όπως υπολογίζεται, κάθε δίμηνο περνούν από τα τελωνεία των ελληνοτουρκικών συνόρων περίπου 6.000 φορτία.
Το «κλειδί» για την πραγματοποίηση της κομπίνας είναι η εκμετάλλευση του «καθεστώτος τράνζιτ», καθώς τα προϊόντα που εισάγονται από την Τουρκία και έχουν προορισμό τη Βουλγαρία διέρχονται από το ελληνικό έδαφος, χωρίς να πρέπει να καταβληθούν Φ.Π.Α., φόροι και δασμοί.
Εκμεταλλευόμενοι το συγκεκριμένο καθεστώς, τελωνειακοί στον Έβρο φέρονται πως έστησαν κύκλωμα, εκτελωνίζοντας κανονικά το 1/3 εισαγόμενων προς την Ελλάδα προϊόντων και εμφανίζοντας τα υπόλοιπα 2/3 ως φορτία που διέρχονται τράνζιτ με κατάληξη τη Βουλγαρία.
Αυτά όμως έφθαναν μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, χωρίς να τα περάσουν ποτέ, και διοχετεύονταν στις υπαίθριες αγορές, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται το Δημόσιο από τη μη καταβολή Φ.Π.Α. και τα μέλη του κυκλώματος να αποκομίζουν κέρδη εκατομμυρίων ευρώ.
Κάτι ανάλογο συνέβη και την προηγούμενη Παρασκευή. Ένα φορτίο πέρασε από τον μεθοριακό σταθμό των Κήπων και κατευθύνθηκε στην Ορεστιάδα. Περνώντας από το εκεί τελωνείο, εκδόθηκαν παραστατικά για δήθεν τράνζιτ διέλευση προς τη Βουλγαρία.
Το φορτηγό, ωστόσο, συνέχισε την πορεία του βόρεια, έφτασε μέχρι το Ορμένιο, αλλά δεν πέρασε τα σύνορα και επέστρεψε στην Ορεστιάδα. Οι άνδρες του ΣΔΟΕ που παρακολουθούσαν τη διαδρομή του, το σταμάτησαν και ζήτησαν να το ελέγξουν.
Οι δύο τελωνειακοί (ο διευθυντής του τελωνείου και ο προϊστάμενος του Τμήματος Δικαστικού) φέρονται πως παρενέβησαν, για να καλύψουν τις δικές τους ενέργειες, λέγοντας στους ελεγκτές πως ο συγκεκριμένος οδηγός απλώς είχε ξεχάσει κάποια χαρτιά και επέστρεψε για να τα πάρει. Μόνο από το συγκεκριμένο φορτίο οι απώλειες για το ελληνικό Δημόσιο από τη μη καταβολή δασμών και Φ.Π.Α. ανέρχονται σε 4.000 ευρώ.

Πηγή: Διαδίκτυο
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709




Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Μουσουρούλης: "Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων"

ΟΛΘ 
Ο Άνθρωπος είναι σαφής και κυνικός : Θα πουληθούν ή θα παραχωρηθούν !!! . Αυτή είναι η Κυβερνητική Πολιτική 

"Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων από τις διοικήσεις" επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης σε δηλώσεις του μία μέρα μετά τη συνάντηση με τον επικεφαλής της Task Force Χορστ Ράιχενμπαχ.
«Η διεθνής εμπειρία είναι πολύ σημαντική και μπορεί να εξαχθεί στο ελληνικό σύστημα», δήλωσε ο κ. Μουσουρούλης στο ρ/σ Βήμα FM και ερωτηθείς για τυχόν αντιρρήσεις από διοικήσεις των Οργανισμών, ξεκαθάρισε:
«Εγώ δεν έχω έρθει εδώ, και νομίζω δεν είναι αυτή η εντολή μου, να κάνω τον διαιτητή αντικρουόμενων απόψεων, αν υπάρχουν.
ΟΛΠ CAR TERMINAL
 Εγώ γνωρίζω ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης, ποιο είναι το πλαίσιο της προγραμματικής σύγκλισης των τριών κομμάτων και πάνω σ' αυτό θα κινηθώ. Αυτός είναι ο καμβάς αυτής της κυβέρνησης. Όποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ' αυτόν τον καμβά ή θα προσαρμοστεί, προκειμένου να ανταποκριθεί ή θα αποχωρήσει. Είναι σαφές. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι το διαφορετικό. Αλλά δεν έχω τέτοια αίσθηση, ότι κάθε λιμάνι χαράζει τη στρατηγική του ή τον καημό του».
Πηγή:MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Θριάσιο: Συζητήσεις εκ νέου λόγω ΟΣΕ

Αποκρατικοποιήσεις εξπρές… 
Όπως όλα δείχνουν ο πρωθυπουργός είναι αποφασισμένος να προχωρήσει καθώς μέσα στο καλοκαίρι θέλει να εκπέμψει το μήνυμα -κυρίως προς τους Ευρωπαίους- ότι η μακρά περίοδος στασιμότητας στην Ελλάδα έχει τερματιστεί.
Στο πλαίσιο αυτό και καθώς οι συζητήσεις για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος επανεκκίνησαν το θέμα του Θριάσιου και των συζητήσεων για την τύχη του όλου σχεδιασμού, που έχει «συνδεθεί» και με το εμπορικό τμήμα του λιμανιού του Πειραιά, έρχεται και πάλι στο προσκήνιο.
Να θυμίσουμε ότι για τις δραστηριότητες του ΟΣΕ ο ίδιος ο κ. Σαμαράς έχει ανακοινώσει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ρωσικές ,κινεζικές αλλά και γαλλικές εταιρείες.
Πηγή: ZouglaPort
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Υψηλής αισθητικής έντυπο για τη μετατροπή του κτιρίου SILO σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων







Με ένα έντυπο υψηλής αισθητικής ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., το Υπουργείο Πολιτισμού και η Περιφέρεια Αττικής στηρίζουν το διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τη μετατροπή του υφιστάμενου παλαιού κτιρίου αποθήκευσης σιτηρών (SILO) σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
Το βιβλίο αυτό, το οποίο προλογίζουν ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, η Γενική Γραμματέας του ΥΠΠΟ κ. Λίνα Μενδώνη και η Δρ. Αγγελική Σίμωσι, Προϊσταμένη της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, περιλαμβάνει μια πλήρη παρουσίαση του κτιρίου του SILO, το οποίο θεμελιώθηκε το 1934 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, και μια μοναδική παρουσίαση του αρχαιολογικού υλικού, το οποίο έχει βρεθεί στα βάθη της θάλασσας και το οποίο πρόκειται να εκτεθεί στο νέο υπό κατασκευή Μουσείο.
Όπως είναι γνωστό το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων θα είναι ένα από τα τρία Μουσεία, τα οποία θα εγκατασταθούν στην Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο.
Με τη μετατροπή του SILO σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, επιτυγχάνεται και ένας ακόμα στόχος: διασώζεται το κτίριο και οι ταινιόδρομοι του, σημαντικό μνημείο της βιομηχανικής περιοχής του Πειραιά.
Το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. Α.Ε. όρισε σύμφωνα με την Υ.Α. 1427/2011 (ΦΕΚ Β΄ 1427) την Κριτική Επιτροπή με επικεφαλής τον τ. Πρύτανη και Ομότιμο Καθηγητή Α.Π.Θ. κ. Δημήτρη Α. Φατούρο με αναπληρωτή του τον κ. Ηλία Κωνσταντόπουλο, αν. καθ. του Πανεπιστημίου Πάτρας, τον Αρχιτέκτονα κ. Γιώργο Αραχωβίτη με αναπλ. μέλος τον Δρ. Ευάγγελο Λυρούδια, πρώην Πρόεδρο του ΣΑΔΑΣ και θεσμικούς εκπρόσωπους από το ΥΠΠΟ και τον ΣΑΔΑΣ–ΠΕΑ.
Παρότι η διαδικασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού συνεχίζεται, ήδη έχουν παραλάβει το σχετικό φάκελο 1.322 αρχιτέκτονες και αρχιτεκτονικά γραφεία από όλες τις Ηπείρους του κόσμου, γεγονός που δείχνει το τεράστιο ενδιαφέρον του τεχνικού κόσμου για το έργο αυτό και για τον Πειραιά. Όπως είναι γνωστό, το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων θεωρείται από όλον τον χώρο του Πολιτισμού, ως το σημαντικότερο τεχνικό έργο και Μουσείο στη χώρα μας, μετά από εκείνο του Μουσείου της Ακρόπολης.
Υπενθυμίζεται ότι για όλα τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά έκτασης 180.000 τ.μ., υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Ο.Λ.Π. Α.Ε. και Περιφέρειας Αττικής, αφού η παρέμβαση αυτή θεωρείται σήμερα ως η σημαντικότερη αστική ανάπλαση στην περιοχή της Αττικής.
Πηγή:ΟΛΠ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

ΟΛΠ: Αύξηση στη διακίνηση φορτίων στον Σ.ΕΜΠΟ

Αύξηση 54,9% παρουσίασε η διακίνηση φορτίων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το πρώτο 5άμηνο του 2012. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΣΕΜΠΟ, το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2012 διακινήθηκαν 293.874 ΤΕU’s έναντι 189.706 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «παρά τη βαθειά κρίση στις μεταφορές φορτίων και τη μείωση των εισαγωγών-εξαγωγών στην χώρα, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π. Α.Ε., ενισχυμένος με νέα μηχανήματα, γερανογέφυρες και λογισμικό, συνεχίζει την ανοδική του πορεία μετά την κρίση του διαχωρισμού των Προβλητών το 2009.
Η στρατηγική της διοίκησης για μετατροπή του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σε λιμάνι κόμβο (hub) διακίνησης in transit φορτίων δικαιώνεται και όχι μόνο στο ΣΕΜΠΟ. 
Την ίδια ανοδική πορεία ακολουθούν και το car–terminal και η κρουαζιέρα, τα αποτελέσματα των οποίων θα παρουσιασθούν στον απολογισμό εξαμήνου την επόμενη εβδομάδα. 
Η αύξηση αυτή μαζί με την επίσης αυξητική πορεία της ΣΕΠ Α.Ε. μετατρέπουν το Λιμάνι του Πειραιά σε βασικό κόμβο της Ευρώπης».
Πηγή:olp
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

Εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο του ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΟΛΠ

Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΟΛΠ, το οποίο ιδρύθηκε φέτος με τη μορφή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας,εξέδωσε ήδη το πρώτο του βιβλίο με έγγραφα, χάρτες και φωτογραφίες μιας εκατονταετίας.
Με τον τίτλο «Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ», ο Γιώργος Ανωμερίτηςσυνέγραψε τα κείμενα, επεξεργάσθηκε το αρχειακό υλικό και επιμελήθηκε μια έκδοση, μέσα από την οποία διαχέεται η ιστορία του λιμανιού από το 1911 έως το 2011.
Σε μια καλαίσθητη έκδοση, η οποία αφιερώνεται στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, εμπεριέχεται σπάνιο υλικό τόσο από τη φάση της ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΛΙΜΕΝΟΣ (1911-1930), όσο και από τη φάση του ΟΛΠ (1930-2011), μέσα δηλαδή από τους δύο φορείς που λειτούργησαν το λιμάνι επί 100 χρόνια. 
Μια περίοδο, στην οποία το λιμάνι του Πειραιά μετασχηματίσθηκε σε εθνικό λιμάνι και σε ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου.
Όπως γράφει ο Γιώργος Ανωμερίτης, κλείνοντας το εισαγωγικό του σημείωμα «με αφορμή αυτό το βιβλίο, οφείλουμε όλοι, χωρίς αγκυλώσεις, να επαναδιατυπώσουμε την προοπτική του. 
Εξάλλου η Ιστορία, με τις κατακτήσεις και τα λάθη των διαχειριστών της, αποτελεί τη σημαντικότερη διδαχή προς το μέλλον».
Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΟΛΠ, πρόκειται εντός του έτους να στεγασθεί στην Πέτρινη Αποθήκη, η οποία έχει χωρικά ενταχθεί στην ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΚΤΗ ΠΕΙΡΑΙΑ και της οποίας η ανακαίνιση θα ολοκληρωθεί εξωτερικά εντός του καλοκαιριού.
Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΟΛΠ, το οποίο ιδρύθηκε από τον ΟΛΠ Α.Ε. και τα συνδικάτα του χώρου, έχει ήδη αρχίσει να συλλέγει τα υφιστάμενα αρχεία, με ιδιαίτερη έμφαση:
α) στα αρχεία της περιόδου 1922-1930 μετά δηλαδή την μικρασιατική καταστροφή και την εγκατάσταση των προσφύγων στο λιμάνι και
β) τα σπάνια αρχεία της γερμανικής κατοχής, τα οποία βρέθηκαν στο σύνολο τους πεταμένα στις αποθήκες του ΟΛΠ στο Καστράκι.
Μια προσπάθεια μεγάλης αξίας ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.
Πηγή: olp.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Η Ελλάδα χάνει το τρένο του παγκόσμιου εμπορίου

Η στρατηγική θέση της Ελλάδας σε ό,τι αφορά την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την ανάπτυξη νέων δικτύων μεταφορών προϊόντων και logistics, μπορεί να τη μετατρέψει σε κομβικό σημείο εμπορίου, αρκεί να προχωρήσει στις προγραμματισμένες επενδύσεις
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας της εταιρείας Colliers για την ευρωπαϊκή βιομηχανική αγορά και τα logistics, όπως θα διαμορφωθούν την επόμενη δεκαετία. Η δυναμική της ανατολικής Ευρώπης και η αυξημένη οικονομική κλίμακα της Ασίας δημιουργούν νέα δεδομένα στο παγκόσμιο μεταφορικό δίκτυο, καθώς χώρες όπως η Γερμανία κι άλλες ευρωπαϊκές θα στραφούν στις αγορές της Ανατολής κι αυτό θα σημάνει την ανάγκη για νέα εφοδιαστικά κέντρα.
Τουρκική κυριαρχία
Σύμφωνα με την έρευνα, η Τουρκία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
 Η Κωνσταντινούπολη μάλιστα εκτιμάται ότι θα γίνει κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας, αφού έχει ενσωματωθεί στο διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι επιπλέον 14.336 χλμ. ράγες που είναι προγραμματισμένες για κατασκευή μέχρι το 2023 θα ωθήσουν την αύξηση των μεταφορών μέσω των νοτιοανατολικών συνόρων της Ευρώπης.
Η Colliers αναφέρει ότι το 2020 θα αναδυόμενα κέντρα διανομών θα είναι: 
Γκντασκ, Λοτζ, Κατοβίτσε. Μπρατισλάβα, Μπρνο, Κόπερ και Τεργέστη, Σμύρνη, Βελιγράδι, Νις. Τα πιο σημαντικά κέντρα θα είναι η Κωνσταντινούπολη, η Μόσχα και η Αγία Πετρούπολη. 
Φυσικά η Ελλάδα απουσιάζει εξαιτίας της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών για να αναδειχθεί κομβικό σημείο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η χώρα μας εκτιμάται ότι θα είναι «σκιά» της Κωνσταντινούπολης στο παγκόσμιο εφοδιαστικό δίκτυο, ωστόσο, προκειμένου να μη χάσει εντελώς το τρένο του εμπορίου οφείλει να αναβαθμίσει το ρόλο της. Οπως αναφέρει η Ana Vukovic, διευθύνουσα σύμβουλος της Colliers International Ελλάδας: «Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει το ρόλο της στο διεθνές εμπορικό δίκτυο λόγω της στρατηγικής της τοποθεσίας ανάμεσα στις ηπείρους της Αφρικής μέσω του Σουέζ, της Ασίας και της Ευρώπης
Ωστόσο, η αναμενόμενη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης επιτρέπει στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας να έχουν συμπληρωματική σημασία.
Παρά το γεγονός ότι το διεθνές μερίδιο της Κίνας και της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τα επόμενα δέκα έτη, επηρεάζοντας τη μεταφορική υποδομή της Ευρώπης, η Ελλάδα χρειάζεται να επιταχύνει τις προγραμματισμένες αναπτύξεις της, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στο παγκόσμιο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της Μεσογείου».
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, όπως ο Ε65 και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού που οδηγούν σε χώρες των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας) μπορούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες των ευρωπαϊκών κεντρικών αγορών.
Στο Θριάσιο
Επιπλέον, η αναμενόμενη ανάπτυξη του οργανωμένου χώρου logistics των 235.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται ότι θα τονώσει την εγχώρια δραστηριότητα και θα σχηματίσει μια πύλη για τις ευρωπαϊκές χώρες. 
Επιπροσθέτως, η Cosco και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) παρουσιάζουν σημαντικά επιτεύγματα όσον αφορά την απόδοση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά. 
Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. (προβλήτα Ι) παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 45,63%, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τη σχετική διεύθυνση. 
Πρέπει να τονιστεί ότι η νέα πύλη (προβλήτα ΙΙΙ) πρόκειται να συνδεθεί μέσω σιδηροδρομικού συρμού με το έργο του Θριασίου.
Αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού (ενίσχυση της δραστηριότητας στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων) και νέα έργα κατασκευών θα λάβουν χώρα τα επόμενα 3-4 χρόνια για τις προβλήτες Ι & ΙΙΙ και αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη χωρητικότητα και την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Πηγή: Ημερησία 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Σχόλιο: Πάντα καθυστερημένοι , πάντα βλέπουμε την πλάτη των άλλων . Πότε θα κάνουμε μία κίνηση  μη προβλέψιμη , πότε θα στηριχτούμε στα πόδια μας , πότε θα αρνηθούμε να μας μας ποδηγετούν , πότε θα σταματήσουμε να τρώμε τις σάρκες μας  ???. 
Tel :6977636709

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Ο.Λ.Π. είδε η China Merchants Group

 Μετά τους Γερμανούς Οι Κινέζοι , και μετά οι Ινδονήσιοι , και έπεται συνέχεια . Υπάρχει πρόγραμμα Τελειώματος του ΟΛΠ

Συνάντηση με στελέχη της Διοίκησης του Ο.Λ.Π Α.Ε. είχε η πενταμελής αντιπροσωπεία ανώτατων στελεχών της China Merchants Group στο Μέγαρο του Οργανισμού. 
Η κινέζικη κρατική εταιρία επενδυτικού ενδιαφέροντος δραστηριοποιείται εκτός από τον χρηματιστηριακό τομέα στους τομείς της ενέργειας, κατασκευών, αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας και στην εκμετάλλευση λιμενικών τερματικών σταθμών.
Η αντιπροσωπεία της China Merchants Group, μετά την παρουσίαση του συνόλου των επιχειρήσεων δραστηριοτήτων του Ο.Λ.Π. Α.Ε., ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της κρουαζιέρας, χώρο για τον οποίο επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου και του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε., για το συγκεκριμένο λιμενικό προϊόν.
Σε επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος για το επενδυτικό πρόγραμμα του Ο.Λ.Π Α.Ε. και ειδικά στον τομέα της κρουαζιέρας, αναμένεται επίσκεψη την Δευτέρα 11/06/2012 από αντιπροσωπεία επενδυτικής εταιρίας της Ινδονησίας (BKPM) υπό την αιγίδα της πρεσβείας.
Πηγή:TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Γερμανικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργο Ανωμερίτη στα Κεντρικά Γραφεία του Ο.Λ.Π. Α.Ε. στην Ακτή Μιαούλη είχε πενταμελής διακομματική κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία της Γερμανικής Βουλής με επικεφαλής τον Volkmar Vogel και μέλη τους: Reinhold Sendker (CDU/ CSU), Stephan Kuhn (Bundnis 90/ Die Grunen) και Herbert Behrens (Link).
Οι Γερμανοί βουλευτές μέλη της Επιτροπής Μεταφορών, Οικισμού και Αστικής Ανάπλασης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το επενδυτικό πρόγραμμα του Ο.Λ.Π. και την Πολιτιστική Ακτή, συζήτησαν για το θεσμικό μοντέλο της λιμενικής βιομηχανίας και τις εξελίξεις του στην Ελλάδα, καθώς και τις συνεργασίες των συμβάσεων παραχωρήσεων με τρίτους.
Η ελληνική πλευρά, στην οποία συμμετείχαν και διευθυντικά στελέχη, ενημέρωσε τους γερμανούς βουλευτές για τις δυνατότητες επενδύσεων στον Ο.Λ.Π. Α.Ε. και στην ελληνική λιμενική βιομηχανία της οποίας το θεσμικό μοντέλο λειτουργίας θα πρέπει μέσα από μεταρρυθμίσεις να παραμείνει ευρωπαϊκό, χωρίς κρατικά ή ιδιωτικά μονοπώλια, σε ένα πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού. Παραχωρήσεις χωρίς επενδύσεις δεν είναι νοητές σε κανένα ευρωπαϊκό λιμάνι, όπως συζητήθηκε και στην ESPO πρόσφατα.
Η ελληνική πλευρά ενημέρωσε επίσης τη διακομματική επιτροπή για θέματα θαλάσσιου τουρισμού και κρουαζιέρας, τονίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα υπηρεσιών στα ελληνικά λιμάνια.
Πηγή:MariNews
Σχόλιο: Αυξάνονται οι μνηστήρες !!
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Μια γελοιογραφία που τα λέει όλα


















Κορυφαίο πνεύμα και χιούμορ !! Αποτυπώνει πλήρως το σήμερα , και την απόγνωση που βρίσκεται ο κόσμος . Προσέξτε το ύφος του Πολίτη και τον αυταρχικό τρόπο που η  Κυβέρνηση του κουνά το δάκτυλο !!

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709