Έως το τέλος του μήνα αναμένεται ότι θα είναι έτοιμη να παραδοθεί στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο και θα ανάψει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας μεταξύ Hewlett-Packard (HP), COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίγοντας τον δρόμο και για άλλες αντίστοιχες συμφωνίες.
Σε σημαντικότατο διαμετακομιστικό κέντρο μετατρέπεται η Ελλάδα με τη λειτουργία της γραμμής Ικόνιο- Θριάσιο
Η συμφωνία, που μετατρέπει την Ελλάδα σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρίκο της παγκόσμιας τροφοδοτικής αλυσίδας, προβλέπει τη διακίνηση των προϊόντων τής HP διά θαλάσσης προς τις χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.
Στην Ελλάδα τα προϊόντα της HP από το λιμάνι του Πειραιά θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και θα συνεχίζουν από τον ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη, προκειμένου να προωθηθούν στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία και στην Τσεχία.
Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά, ενώ υπολογίζεται ότι η οριστική υπογραφή της συμφωνίας θα αυξήσει το τοπικό φορτίο του Πειραιά έως και κατά 50%.
Σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη γραμμή προς το Ικόνιο, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ήδη διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια με δρεζίνες και γίνονται οι δοκιμές στη σηματοδότηση και στις υποδομές, προκειμένου να είναι βέβαιο ότι η γραμμή θα αντέχει την κυκλοφορία τρένων με βαρύ φορτίο.
Η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής του Ικονίου αναμένεται να αποτελέσει το έναυσμα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και από άλλες εταιρείες. Πληροφορίες θέλουν την Dell να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ ενδιαφέρον για πιθανή συνεργασία έχουν επιδείξει και οι εταιρείες LG, Samsung, Lenovo, Sony και Hyundai, οι οποίες προς το παρόν τηρούν στάση αναμονής.
Στη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο - Ικόνιο θα διεξάγονται μόνο εμπορευματικά δρομολόγια και αρχικώς θα δρομολογηθούν δύο τρένα την εβδομάδα με προοπτική να αυξηθούν σε πέντε.
Η ταχύτητα διέλευσης των συρμών στο τμήμα Θριάσιο - Ικόνιο κυμαίνεται σήμερα μεταξύ 50 και 70 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά με την οριστική παράδοση του έργου η ταχύτητα στη γραμμή μήκους 17 χιλιομέτρων θα ανέβει στα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Πηγή:Έθνος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709