Επενδυτική πρόταση ύψους περίπου ενός δισ. ευρώ για το λιμάνι του ΟΛΠ και την ίδια την εισηγμένη εταιρεία, φέρεται να σχεδιάζει να καταθέσει ο κινεζικός όμιλος της Cosco μόλις η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει τις διαδικασίες που θα ακολουθήσει για την αποκρατικοποίηση των δύο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Η πρόταση των Κινέζων φέρεται να αφορά έναν συνδυασμό καταβολής τιμήματος και ανάληψης επενδυτικών δράσεων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες ο κινεζικός όμιλος θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει στον ΟΛΠ ένα ποσοστό της τάξεως του 60%, ενώ ήδη το 25% των μετοχών του βρίσκεται στο Χρηματιστήριο.
Στα μέσα Δεκεμβρίου του 2012 πολυμελής αντιπροσωπία του Κινεζικού Οργανισμού Διαχείρισης Κεφαλαίων Μεγάλων Επιχειρήσεων της SASAC -η οποία είναι ο κύριος μέτοχος της Cosco- είχε επισκεφθεί τα γραφεία του ΟΛΠ και είχε συζητήσει με τη διοίκησή του τα επενδυτικά σχέδια τα οποία υπάρχουν για τα ελληνικά λιμάνια.
Το ενδιαφέρον της Cosco για τον Πειραιά έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, με την εταιρεία να μεταφέρει συνεχώς νέα φορτία στον εμπορευματικό του σταθμό.
Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα το οικονομικό επιτελείο προβληματίζεται αν θα πρέπει να είναι ένας μόνο μεγάλος «παίκτης» στο λιμάνι ή πρέπει να μπουν και άλλοι ανταγωνιστές (πχ Ρώσοι κλπ).
Κοντέινερ
Το 2012 διακίνησε μέσω της προβλήτας της 2,1 εκατ. κοντέινερ. Για το 2013 έχει θέσει ένα στόχο της τάξεως των 2,5 εκατ. κοντέινερ, ενώ προετοιμάζεται ώστε την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους να εγκαινιάσει τη νέα της επένδυση στο λιμάνι η οποία αφορά την πρώτη φάση της προβλήτας ΙΙΙ.
Ο Πειραιάς μετατρέπεται έτσι για την Cosco στη βασική πύλη για την προώθηση των φορτίων της προς τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης, της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Μεσογείου.
Αν και η βασική κατεύθυνση της λιμενικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι τα λιμάνια να αποκρατικοποιηθούν μέσω παραχωρήσεων, ωστόσο, ειδικά για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ έχει γίνει ένας διαχωρισμός λόγω της σημασίας τους.
Από την άλλη πλευρά και η ναυτιλιακή κοινότητα έχει τεθεί υπέρ της πλήρους αποχώρησης του Δημοσίου από τα μεγάλα λιμάνια διότι θεωρεί ότι τέτοιες βιομηχανίες δεν είναι δυνατό να δουλεύουν και να αντιμετωπίζουν το διεθνή ανταγωνισμό με ρυθμούς «δημοσιοϋπαλληλικούς».
Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται πάντως να καταθέσει το Φεβρουάριο τις τελικές του προτάσεις για τα λιμάνια της χώρας, ενώ σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ήδη εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από περισσότερους του ενός επενδυτές για περίπου δώδεκα λιμενικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα ασκούνται από τους δημόσιους οργανισμούς.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τα εμπορευματοκιβώτια, τη διακίνηση οχημάτων, την κρουαζιέρα, την ακίνητη περιουσία των λιμανιών και για την παροχή υπηρεσιών όπως η καθαριότητα, η διαχείριση αποβλήτων, η παροχή δικτύων.
Πηγή:Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
Η πρόταση των Κινέζων φέρεται να αφορά έναν συνδυασμό καταβολής τιμήματος και ανάληψης επενδυτικών δράσεων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες ο κινεζικός όμιλος θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει στον ΟΛΠ ένα ποσοστό της τάξεως του 60%, ενώ ήδη το 25% των μετοχών του βρίσκεται στο Χρηματιστήριο.
Στα μέσα Δεκεμβρίου του 2012 πολυμελής αντιπροσωπία του Κινεζικού Οργανισμού Διαχείρισης Κεφαλαίων Μεγάλων Επιχειρήσεων της SASAC -η οποία είναι ο κύριος μέτοχος της Cosco- είχε επισκεφθεί τα γραφεία του ΟΛΠ και είχε συζητήσει με τη διοίκησή του τα επενδυτικά σχέδια τα οποία υπάρχουν για τα ελληνικά λιμάνια.
Το ενδιαφέρον της Cosco για τον Πειραιά έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, με την εταιρεία να μεταφέρει συνεχώς νέα φορτία στον εμπορευματικό του σταθμό.
Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα το οικονομικό επιτελείο προβληματίζεται αν θα πρέπει να είναι ένας μόνο μεγάλος «παίκτης» στο λιμάνι ή πρέπει να μπουν και άλλοι ανταγωνιστές (πχ Ρώσοι κλπ).
Το 2012 διακίνησε μέσω της προβλήτας της 2,1 εκατ. κοντέινερ. Για το 2013 έχει θέσει ένα στόχο της τάξεως των 2,5 εκατ. κοντέινερ, ενώ προετοιμάζεται ώστε την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους να εγκαινιάσει τη νέα της επένδυση στο λιμάνι η οποία αφορά την πρώτη φάση της προβλήτας ΙΙΙ.
Ο Πειραιάς μετατρέπεται έτσι για την Cosco στη βασική πύλη για την προώθηση των φορτίων της προς τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης, της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Μεσογείου.
Αν και η βασική κατεύθυνση της λιμενικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι τα λιμάνια να αποκρατικοποιηθούν μέσω παραχωρήσεων, ωστόσο, ειδικά για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ έχει γίνει ένας διαχωρισμός λόγω της σημασίας τους.
Από την άλλη πλευρά και η ναυτιλιακή κοινότητα έχει τεθεί υπέρ της πλήρους αποχώρησης του Δημοσίου από τα μεγάλα λιμάνια διότι θεωρεί ότι τέτοιες βιομηχανίες δεν είναι δυνατό να δουλεύουν και να αντιμετωπίζουν το διεθνή ανταγωνισμό με ρυθμούς «δημοσιοϋπαλληλικούς».
Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται πάντως να καταθέσει το Φεβρουάριο τις τελικές του προτάσεις για τα λιμάνια της χώρας, ενώ σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ήδη εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από περισσότερους του ενός επενδυτές για περίπου δώδεκα λιμενικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα ασκούνται από τους δημόσιους οργανισμούς.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τα εμπορευματοκιβώτια, τη διακίνηση οχημάτων, την κρουαζιέρα, την ακίνητη περιουσία των λιμανιών και για την παροχή υπηρεσιών όπως η καθαριότητα, η διαχείριση αποβλήτων, η παροχή δικτύων.
Πηγή:Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου