Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Την Πέμπτη υπογράφεται η σύμβαση για την επέκταση του μετρο στον Πειραιά

Την Ερχόμενη Πέμπτη θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει την επέκταση της γραμμής από το Χαϊδάρι μέχρι και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, μαζί με τους έξι συνολικά σταθμούς επιβίβασης- αποβίβασης.
Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 5,5 χρόνια, δηλαδή το 2017.
Η επέκταση προς τον Πειραιά θα έχει μήκος 7,6 χλμ, είναι προϋπολογισμού 515 εκατομμύριων ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα δώσει «ανάσα» στις υποβαθμισμένες περιοχές του Πειραιά, ενώ θα συνδέσει απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι.
Πηγή: Κέρδος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

OΛΠ: Νέα ΣΣΕ και μείωση αποδοχών

Την απόφαση σύναψης νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) μέχρι την 1.4.2012 αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. μετά από διαβούλευση με τα συνδικάτα του χώρου. 
Σημειώνεται ότι βάσει του πρόσφατου νόμου που ψήφισε η Βουλή, «είναι υποχρεωτική η σύναψη νέων ΣΣΕ εντός τριμήνου. Σε περίπτωση μη υπογραφής θα ισχύουν οι γενικές διατάξεις της Εθνικής ΣΣΕ».
Το Δ.Σ. κατ’ εφαρμογή του Νόμου 4024/2011 έλαβε τις ακόλουθες αποφάσεις:
α. Μείωση των αποδοχών του Νοεμβρίου 2011 κατά 6%
β. Μείωση των αποδοχών του Δεκεμβρίου 2011 κατά 8%
Σημειώνεται ότι βάσει του πιο πάνω νόμου οι συνολικές αποδοχές θα έπρεπε να μειωθούν κατά 35% σε σχέση με το επίπεδο αποδοχών του Δεκεμβρίου 2009. Η μικρότερη μείωση οφείλεται στη σταδιακή μείωση που επήλθε από το 2009 έως τον Οκτώβριο 2011 κατά 29% το Νοέμβριο και κατά 27% το Δεκέμβριο.
γ. Καθιέρωση ρεπό κατά 50% για την παρεχόμενη εργασία κατά τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές και
δ. Μείωση κατά 20% των αμοιβών υπερωριών - αργιών και όλων των επιδομάτων ευθύνης.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης «το λιμάνι δεν είναι μια συνήθης ΔΕΚΟ. 
Παρέχει υπηρεσίες στους πελάτες του (το 2011 πραγματοποιήθηκαν 25.000 αφίξεις πλοίων) 24 ώρες το 24ώρο με τρείς βάρδιες, επί 365 ημέρες το χρόνο.
Τυχόν περιοριστικές πολιτικές στη λειτουργία του, θα επηρεάσουν αφ’ ενός τον κύκλο εργασιών του και αφ’ ετέρου το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών του, με τους οποίους έχει συνάψει σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του (εμπορευματοκιβώτια, κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα και car–terminal) μακροχρόνιες συμβάσεις εξυπηρέτησης.
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται περαιτέρω μεταρρύθμιση των εργασιακών και λειτουργικών δομών του, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά του. 
Υπενθυμίζεται ότι από το τέλος του 2009 μέχρι σήμερα το προσωπικό του Ο.Λ.Π. Α.Ε. μειώθηκε κατά 410 άτομα και το κόστος εργασίας σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του από 71% στο 51%. Τέλος, τα έτη 2010 και 2011 υπήρξαν κερδοφόρα, όπως αναμένεται να γίνει και το 2012».
Πηγή: MariNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Αλλάζουν οι διατυπώσεις εξαγωγής από 01/03/12

Από 1ης Μαρτίου 2012, και μετά την κατάργηση του κλιμακίου που είχε σαν έδρα το πρώην Γ' τελωνείο εξαγωγής ,ορίζεται η ακόλουθη ροή εργασιών για τα εμπορεύματα που προορίζονται να εξαχθούν μέσω της Ε.Ζ και του 5ου τελωνείου Πειραιά.
Βασικό στοιχείο της αλλαγής είναι ότι απαιτείται το Δελτίο Αποστολής κατά την είσοδο των εμπορευμάτων στην Ε.Ζ επί του οποίου θα βεβαιώνεται η είσοδος .
Ποιο κάτω η ανακοίνωση της Διεύθυνσης του Ε' τελωνείου 

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Κινεζικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στη Σμύρνη

Όχι θα κάτσουν να σκάσουν !!!!

Ως ιδιαίτερης σημασίας φιγουράρει στον Τουρκικό Τύπο η επίσκεψη του Κινέζου Αντιπροέδρου κ. Xi Jinping.
Μάλιστα η Hurriyet χαρακτηρίζει ως σημαντικότερο κομμάτι της επίσκεψης του Xi Jinping την μετάβασή του στην Σμύρνη για να εξετάσει τις δυνατότητες κινεζικών επενδύσεων στην ζώνη ελευθέρου εμπορίου του Αιγαίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις επαϊόντων σε θέματα μεταφορών αλλά και διαμόρφωσης εμπορευματικών ροών η Κινεζική πλευρά προσβλέπει σε στρατηγικές τοποθετήσεις και στις δύο πλευρές του Αιγαίου καθώς οι ορίζοντες αναδιαμόρφωσης των εμπορευματικών ροών προδιαγράφουν εξελίξεις που σχετίζονται με το άνοιγμα νέων αγορών σε Μαύρη Θάλασσα αλλά και σε αγορές που σχετίζονται με χώρες της κεντρικής Ασίας όπου η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Τουρκίας χαρακτηρίζεται επαρκής.

Μάλιστα στη λογική αυτή, μόλις πρόσφατα η πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη ναυτιλιακή εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων MAERSK μέσω της θυγατρικής της APM Terminals, η οποία και θα διαχειρίζεται το νέο λιμάνι ως το 2046, προχώρησε σε στρατηγική κοινοπραξία με την τουρκική Petkim, για την κατασκευή νέου λιμανιού κοντά στην Σμύρνη από το οποίο θα διακινούνται ως και 1,5 εκ teu αρχικά και 3 εκ. teu σε δεύτερη φάση.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου στην ελληνική επικράτεια δεν φαίνεται να έχει αποκρυσταλλωθεί ακόμη η τάση της λιμενικής πολιτικής γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα σεναρίων αρχής γενομένης περί την τύχη των στρατηγικής σημασίας λιμένων και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον από Κινεζικής πλευράς για επαύξηση των υφιστάμενων αλλά και για νέες επενδύσεις στον λιμενικό τομέα.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι την πρόθεση της Cosco, να προχωρήσει σε περαιτέρω επενδύσεις επί ελληνικού εδάφους, είχε επανεπιβεβαιώσει ο υφυπουργός Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Κίνας, Zhang Xiaoqiang, σε συνάντηση του με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοίδη.
Ως γνωστόν η Cosco έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, γεγονός που είχε σημειωθεί και από άλλους Κινέζους αξιωματούχους που είχαν επισκεφθεί σε πρότερο χρόνο την Ελλάδα.

Πηγή:TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Αχίλλειος πτέρνα για τον ΟΛΘ ο ΟΣΕ

Σε ατραπό κινδυνεύει να οδηγηθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης για την οποία έχει, ανεπίσημα τουλάχιστον, διατυπωθεί ενδιαφέρον τόσο από την κινεζική Cosco όσο και από την ιταλο-ελβετική MSC εξαιτίας του σημαντικού προβλήματος της σιδηροδρομική σύνδεσης. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ο οποίος έχει επιβαρύνει την εθνική οικονομία με σωρευμένα χρέη της τάξης των 10 δισ. ευρώ, δεν διαθέτει τακτικό αξιόπιστο και επαρκή δρομολόγιο και συρμό ώστε να μπορέσει να αυξήσει το διαμετακομιστικό έργο των εμπορευματοκιβωτίων, το σημαντικότερο λιμάνι της βορείου Ελλάδος.
Οι επιχειρηματίες της βορείου Ελλάδος, και όχι μόνον, που δραστηριοποιούνται στις εισαγωγές και τις εξαγωγές αναφέρουν ιδιαιτέρα υψηλά κόστη μεταφορών από τις παρεχόμενες εναλλακτικές του ΟΣΕ υπηρεσίες από γερμανικές και αυστριακές εταιρείες που έχουν μπει στην αγορά αυτή. Αξίζει να επισημανθεί πως άλλες εταιρείες, και συγκεκριμένα γαλλικές και γερμανικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, έχουν προτείνει να καλύψουν το κενό αλλά η διαδικασία δεν προχωρά εξαιτίας της σωρείας εκκρεμοτήτων με κορωνίδα την ίδια την αποκρατικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΣΕ.
Έτσι και ενώ επιχειρείται να εξυγιανθεί ο ΟΣΕ ενισχυμένος με έσοδα και με μείωση ζημιών, αίσθηση προκαλεί η αδυναμία του να καρπωθεί μια σταθερή πηγή εσόδων όπως αυτή της προώθησης των εμπορευματοκιβωτίων προς την Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση «ξεκλείδωσε» πριν λίγες εβδομάδες το έργο της επέκτασης του προβλήτα 6 του ΟΛΘ κατά 600 μέτρα ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο το Λιμάνι.
Πηγές της διοίκησης  ευελπιστούν στην εγκατάσταση του αναδόχου του έργου εντός ενός με ενάμιση μήνα.
Το έργο έχει δοθεί τον Φεβρουάριο του 2011, μετά από διαγωνισμό, στην κατασκευαστική "Μοχλός" συμφερόντων του ομίλου Στέγγου μετά την προσφορά έκπτωσης 50% επί του συνολικού προϋπολογισμού των 150 εκατ. (στον διαγωνισμό συμμετείχαν και οι Μηχανική, ΑΕΓΕΚ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, FCC και Intrakat, TECNIS S.p.A, ARCHIRODON και J&P ΑΒΑΞ των οποίων οι εκπτώσεις ήταν μικρότερες της Μοχλός).
Τίθεται λοιπόν εύλογα το ερώτημα πως θα αποκρατικοποιηθεί με μεγιστοποιημένα για το δημόσιο οφέλη, ένα λιμάνι η κατασκευή του οποίου πρακτικά δεν έχει τελειώσει και του οποίου η σύνδεση με την Ευρώπη δεν έχει εδραιωθεί κατά τρόπο ανταγωνιστικό. Επιπλέον δε, προκαλεί δικαιολογημένη αγανάκτηση η διαφαινόμενη ανεπάρκεια του ΟΣΕ ο οποίος έχει τόσα στοιχίσει στους Έλληνες φορολογουμένους, να διασφαλίσει τα δέοντα. Πάνω από όλα όμως η υπόθεση αυτή αποκαλύπτει το εύρος των προβλημάτων που η χώρα πρέπει να επιλύσει προκειμένου να κάνει απλώς τα αυτονόητα.
Πηγή:Capital.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


Τον Ιούλιο το τρένο στον ΟΛΠ – Οι εκλογές παγώνουν άλλα έργα

Η Γραμμή στο λιμάνι του Ικονίου
Τον Ιούλιο θα λειτουργήσει η σιδηροδρομική διασύνδεση των ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ με το Θριάσιο Πεδίο και από εκεί με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας ανακοίνωσε ο πρόεδρος και Δ.Σ. του ΟΛΠ Γ Ανωμερίτης.
Στα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η πλήρης ανάπτυξη ζωνών logistics τόσο στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη όσο και στην Αλεξανδρούπολη όπως αποκάλυψε σε εκδήλωση με την παρουσία εφοπλιστών τη Δευτέρα το απόγευμα ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου κ. Θ. Πάλλης.
To ζήτημα έχει ως γνωστόν αναδειχθεί σε τροχοπέδη των προσπαθειών για επιτυχή εκμετάλλευση της στρατηγικής θέσης των Λιμανιών. Πάντως (πολύ) καλά πληροφορημένοι κύκλοι του υπουργείου ενημερώνουν το Capital.gr ότι η «χηρεύουσα» θέση του υφυπουργού ναυτιλίας σε συνδυασμό με την de facto έναρξη της προεκλογικής περιόδου και την σχεδόν βέβαιη επανασύσταση του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας έχει παγώσει κάθε πρόοδο και σε αυτό το μέτωπο, παρά το ότι ο διοικητικός μηχανισμός και οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν προχωρήσει στην προετοιμασία των κινήσεων που απαιτούνται για την προώθηση αυτών των έργων.
Πηγή:Capital
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Επιστολή Απάντηση-Διάψευση της Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων Νομών Κυκλάδων και Σάμου


Πριν λίγο  πήραμε   μέσω email την ποιο κάτω επιστολή Απάντηση - Διάψευση, της 10ης Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων Νομών Κυκλάδων και Σάμου και συγκεκριμένα από τον Γενικό γραμματέα της Κο Παπαμανώλη σχετικά με το θέμα που αναδημοσιεύσαμε σήμερα το πρωί 20/02/2012. Σχετική ανάρτηση μας εδώ  Εδώ το αρχικό δημοσίευμα του Υπουργείου Οικονομικών


Σύρος, 20 Φεβρουαρίου 2012


Μέχρι εκεί φτάνει η επίσημη κυβερνητική παραπληροφόρηση?
Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση έχει αναγάγει σε τέχνη τη στοχοποίηση κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων με σκοπό τη διάσπαση της κοινωνικής συνοχής. Δεν είναι η πρώτη φορά που κυβερνητικό στέλεχος συκοφαντεί έναν κλάδο δημοσίων υπαλλήλων. Είναι όμως ίσως η πρώτη φορά που οι συκοφαντικές ανακρίβειες διατυπώνονται με τέτοιο επίσημο τρόπο μέσα στη Βουλή και δεν αντικρούονται.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου, την 16 Φεβρουαρίου 2012, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παπαδημούλη, αφού αναφέρθηκε στις εισπράξεις των Τελωνείων, «αποκάλυψε» ότι το 2011 δήθεν απολύθηκαν για πειθαρχικούς λόγους τετρακόσιοι (400) τελωνειακοί υπάλληλοι!!!
Η αλήθεια είναι ότι όχι μόνο δεν απολύθηκαν ποτέ αλλά ούτε καν υφίσταται θέμα πειθαρχικής δίωξης τετρακοσίων (400 !!!) τελωνειακών. Ίσως ο κ. Π. Οικονόμου δεν γνωρίζει ότι ο τελωνειακός κλάδος, του οποίου είναι πολιτικός προϊστάμενος, αριθμεί σήμερα περί τους 2.000 υπαλλήλους. Μάλιστα, τέτοια ήταν η επιπολαιότητα της πολιτικής ηγεσίας που, αντί να ανακαλέσει, προχώρησε σε ανάρτηση της ψευδούς ανακοίνωσης στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών (συνημμένο).
Όταν διαπιστώνουμε ότι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός διατυπώνει τέτοιες ανακρίβειες, όταν ο επίσημος ιστότοπος του υπουργείου αναπαράγει αναληθή στοιχεία τότε μας δίνεται το δικαίωμα να αμφισβητήσουμε την ακρίβεια κάθε δήλωσης και κάθε στοιχείου που μας παρουσιάζεται, ακόμα και από τα επίσημα έδρανα της βουλής.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναπαρήγαγαν με πηχυαίους τίτλους την "αποκάλυψη", διανθίζοντάς τη με σχόλια για τους 400 δήθεν απολυμένους συναδέλφους. Αυτή ακριβώς τη στιγμή, εντύπωση προκαλεί η σιωπή του επίσημου συνδικαλιστικού οργάνου των τελωνειακών υπαλλήλων (ΟΤΥΕ). Προφανώς, η φιλοκυβερνητική διοίκηση της ΟΤΥΕ δεν ήθελε να στεναχωρήσει τον κ. αναπληρωτή υπουργό εκδίδοντας μία επίσημη ανακοίνωση.
Ποιος ξέρει άραγε τι άλλο ψέμα "μας έχουν σερβίρει", χωρίς να το έχουμε πάρει είδηση.

Γ. Ι. ΠΑΠΑΜΑΝΩΛΗΣ
Γενικός Γραμματέας
10ης Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων Νομών Κυκλάδων και Σάμου

Υ.Γ.: Παρακαλούνται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στα οποία διαβιβάζεται η παρούσα, αφού επιβεβαιώσουν ότι ουδέποτε "απολύθηκαν για πειθαρχικούς λόγους τετρακόσιοι (400) τελωνειακοί", να αποσύρουν την ψευδή είδηση με αντίστοιχο σχόλιο.
Σχόλιο του Ιστιολόγίου μας : Ζώντας πάρα πολλά χρόνια στους χώρους δουλειάς που είναι τα τελωνεία , μου έκανε μεγάλη εντύπωση το δημοσίευμα για τον λόγο ότι τέτοια "θέματα" "δυνατά" γίνονται αμέσως αντιληπτά στον χώρο μας  ο οποίος μας είναι πολύ πολύ γνωστός.  Φανταστείτε  λοιπόν να είχαν απομακρυνθεί 400 υπάλληλοι . ????  
Tel :6977636709



Plan A: Πλήρης ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ - ΟΛΘ

Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά Α.Ε.
για τον οποίο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει εκφράσει ο κινέζικος
κρατικός όμιλος Cosco στον οποίο έχει παραχωρηθεί ήδη και ο
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ το τελικό τίμημα θα ξεκινά από τα 560 εκατ. ευρώ.




Σε «παρτίδα πόκερ» για δυνατούς παίκτες έχει εξελιχθεί η υπόθεση των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Το μνημόνιο 2 που ψηφίστηκε την περασμένη Κυριακή στη Βουλή άνοιξε το δρόμο για τη πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, αφού προβλέπει την μεταβίβαση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου του συνόλου των μετοχών που κατέχει το Δημόσιο, για την εκμετάλλευσή τους.
Το Ταμείο έχει πάρει ήδη του 23% των μετοχών του Δημοσίου στα δύο λιμάνια, και έχει ζητήσει σε προφορικό επίπεδο να του μεταβιβαστεί σύντομα και το υπόλοιπο 50,1% που παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το Ταμείο προσανατολίζεται να πουλήσει σε ιδιώτες το σύνολο των μετοχών των δύο λιμανιών, να προχωρήσει δηλαδή στη πλήρη ιδιωτικοποίησή τους. Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις, η ανάγκη που έχει το ελληνικό δημόσιο να συγκεντρώσει, το συντομότερο δυνατό, κεφάλαια που θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή των δανείων που έχει λάβει η χώρα, σε συνδυασμό με την εντύπωση που έχουν σχηματίσει τα στελέχη του για τη τιμή που μπορούν να πιάσουν τα δύο λιμάνια από τους υποψήφιους επενδυτές, ενισχύουν την άποψη αυτή στους κόλπους του Ταμείου.
Μάλιστα, στελέχη του Ταμείου έχουν αναπτύξει το επιχείρημα ότι και στην περίπτωση πώλησης των δύο λιμανιών, στην ουσία και πάλι για διαδικασία παραχώρησης θα πρόκειται, αφού το ελληνικό κράτος έχει παραχωρήσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (40 έτη) και δεν έχει δωρίσει τη λιμενική ζώνη στις δύο εταιρείες ΟΛΠ και ΟΛΘ
Η διπλωματία
Για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας φαίνεται πάντως ότι έχει αναπτυχθεί και έντονο διπλωματικό παρασκήνιο. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν» είναι τα μόνα για τα οποία το μνημόνιο 2 δεν αναφέρει ρητά την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, σε αντίθεση με άλλες κερδοφόρες ΔΕΚΟ, και αφήνει στην ελληνική κυβέρνηση τη δυνατότητα να λάβει τις τελικές αποφάσεις. Το στοίχημα που θέλει να κερδίσει η Ε.Ε. σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές φαίνεται πως είναι η αποφυγή δημιουργίας ιδιωτικών «μονοπωλίων» σε ορισμένες λιμενικές υπηρεσίες στη χώρα μας.

Προβληματισμός για το μέλλον των εργαζομένων
Το μέλλον των εργαζομένων είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση και στις δύο περιπτώσεις αξιοποίησης των λιμανιών, είτε με τη πώληση του συνόλου των μετοχών, είτε με το μοντέλο των παραχωρήσεων. Στην περίπτωση που πουληθούν τα δύο λιμάνια, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη άρση της μονιμότητας στις ΔΕΚΟ κανείς δεν γνωρίζει την εργασιακή πολιτική που θα ακολουθήσει ο νέος μεγαλομέτοχος των δύο εταιρειών. Αλλά και στην περίπτωση που προτιμηθεί η λύση των παραχωρήσεων τα δύο λιμάνια, εφόσον παραχωρηθεί το σύνολο των λιμενικών υπηρεσιών που προσφέρουν θα έχουν έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων οι οποίοι δεν θα έχουν στη πραγματικότητα έργο να προσφέρουν.
Μάλιστα για το θέμα αυτό έχουν γίνει αλλεπάλληλες συσκέψεις σε κυβερνητικό επίπεδο αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση. Για τα αναλύσουν τα εργασιακά θέματα είχαν συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Θάνος Πάλλης και ο Μάριος Μελέτιος εκπρόσωπος του εκπροσώπου του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (International Labour Organisation-ILO) για θέματα λιμένων.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι επίκαιρες εξελίξεις και προκλήσεις που αφορούν σε θέματα εργασίας στους λιμένες, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Κύριο θέμα συζήτησης ήταν η προοπτική κύρωσης από την Ελλάδα των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας (ΔΣΕ) 137 «Για τις κοινωνικές επιπτώσεις από τις νέες μεθόδους χειρισμού στα λιμάνια» (1973) και 152 «Για την ασφάλεια και υγιεινή στις λιμενικές φορτοεκφορτωτικές εργασίες» (1979) από την Ελλάδα.
Ο κ. Μελετίου, εκπροσωπώντας τον ILO τόνισε τη σημασία της επικύρωσης των δύο συμβάσεων από την Ελλάδα ως συμβάσεις που ορίζουν τα ελάχιστα πρότυπα που πρέπει να τηρούνται κατά την εκτέλεση των λιμενικών εργασιών και αποτελούν τη βάση αναφοράς για οποιοδήποτε επικαιροποιημένο έγγραφο συμφωνούν οι κοινωνικοί εταίροι και εκδίδει ο ILO.
Ο ILO, μέσω του κ. Μελετίου, βεβαίωσε την ικανοποίησή του για την διάθεση της Ελληνικής κυβέρνησης να εξετάσει το θέμα και ενημέρωσε για τις πρωτοβουλίες των εμπλεκόμενων τμημάτων του ΙLO με στόχο την συνεχή και αδιάλειπτη συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.
Ο κ. Πάλλης από τη πλευρά του ενημέρωσε ότι έχει ήδη υπάρξει, από το 2010, σχετική προεργασία των υπηρεσιακών παραγόντων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και της Διεύθυνσης Συνθηκών & Υγιεινής της Εργασίας.
Πηγή: Απόσπασμα από την Ναυτεμπορική . Πλήρες άρθρο εδώ  
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Το 2011 απολύθηκαν 400 τελωνειακοί υπάλληλοι για πειθαρχικούς λόγους

Στην αποκάλυψη ότι το 2011 απολύθηκαν 400 τελωνειακοί υπάλληλοι για πειθαρχικούς λόγους, προχώρησε σήμερα στην Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Παντελής Οικονόμου.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλη, σχετικά με την λαθρεμπορία καυσίμων και αναφερόμενος ειδικά στην ερώτηση περί της εξυγίανσης της τελωνειακής υπηρεσίας ο κ. Οικονόμου τόνισε πως τον παρελθόντα χρόνο απολύθηκαν 400 τελωνειακοί υπάλληλοι για πειθαρχικούς λόγους.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών τα έσοδα από τα τελωνεία το 2011 σε σχέση με το 2010 ήταν αυξημένα κατά 3,4%, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο του 2011, παρά την αυξανόμενη ύφεση, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2011 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 9,5%.
Ειδικότερα για τα πρόστιμα του ΗΦΑΙΣΤΟΣ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών υπενθύμισε την πρότασή του στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής να καλέσει σε ακρόαση την Ομοσπονδία των βενζινοπωλών για να εκθέσουν το πρόβλημα ώστε να αντιμετωπιστεί, ενώ για το σύστημα εισροών εκροών στα βενζινάδικα δήλωσε ότι εντός του 2012 θα έχει επεκταθεί η λειτουργία του στο σύνολο των πρατηρίων.
Πηγή: Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Αποθήκη 7.000 τ.μ. της Cosco στον Πειραιά

Η Αποθήκη λίγο πριν
την ολοκλήρωση της 
Ανακοίνωση με δελτίου τύπου έβγαλε η PCDC

Η εταιρεία ΣΕΠ Α.Ε , θυγατρική της cosco, από τις αρχές Ιανουαρίου παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης εμπορευμάτων ξηρού, ψυχόμενου και επικίνδυνου φορτίου. Η στεγασμένη αποθήκη αποτελείται από 5.200 τ.μ. για ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. για συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. για επικίνδυνο φορτίο.

«Σκοπός μας είναι με τη βοήθεια της νέας αποθήκης να προσφέρουμε υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου μέσω απλοποιημένων διαδικασιών στους πελάτες μας» ανέφεραν στελέχη της ΣΕΠ και συμπλήρωσαν: «Μετά αρκετά χρόνια μια σύγχρονη αποθήκη εντός Ελεύθερης Ζώνης Τύπου I με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας θα παρέχει σε όλους τους χρήστες υπηρεσίες όπως: 
  • εκκενοπλήρωση εμπορευματοκιβωτίων, 
  • αποθήκευση και φύλαξη για μικρό χρονικό διάστημα, 
  • παλετοποίηση, 
  • αποσυσκευασία και ενοποίηση φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων, 

με πολύ ανταγωνιστικό τιμολόγιο και με τη χρήση νέων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών». Στελέχη της ΣΕΠ ανέφεραν ότι σχεδιάζονται σημαντικές επενδύσεις και στο εξοπλιστικό κομμάτι, ώστε ο προβλήτας ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της ΣΕΠ, να μπορέσει να αυξήσει την πελατεία του προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Χρήστες του εμπορικού λιμένα υποστήριξαν στην «Κ» ότι το κράτος δεν θα πρέπει να φοβάται την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Αντιθέτως θα έπρεπε να είχε προχωρήσει νωρίτερα στη θέσπιση των κατάλληλων κανόνων και τη δημιουργία ρυθμιστικών φορέων.(????)
Πηγή: Καθημερινή 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Πενιχρά τα έσοδα του κράτους από τα Τελωνεία

Παρουσίασαν μικρή αύξηση 3,4% το 2011 σε σύγκριση με το 2010

Μικρή αύξηση 3,4% παρουσίασαν τα έσοδα από τελωνεία το 2011 σε σύγκριση με το 2010 σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Παντ. Οικονόμου σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παπαδημούλη, σχετικά με την λαθρεμπορία καυσίμων.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, το δεύτερο εξάμηνο του 2011, παρά την αυξανόμενη ύφεση, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2011 είναι αυξημένα κατά 9,5%. Ωστόσο, ο κ. Οικονόμου ανέφερε οτι θα μπορούσαν να έχουν γίνει περισσότερα και ότι ίδιος δεν είναι ικανοποιημένος καθώς «ζητά και ψάχνει να κάνει πολύ περισσότερα».
Ακόμη, ο κ. Οικονόμου τόνισε, ότι εξελίσσονται πολλές δράσεις για την ενίσχυση της ηλεκτρονικής υποδομής των τελωνείων. Ειδικά για το λαθρεμπόριο καυσίμων αναφέρθηκε στα βύσματα που θα τοποθετηθούν στα φορτηγά και στα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο. Αναφέρθηκε επίσης, στις κινήσεις που έχουν γίνει για την αναδιοργάνωση των τελωνείων και για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων.
Ειδικότερα για τα πρόστιμα του ΗΦΑΙΣΤΟΣ, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών υπενθύμισε την πρότασή του στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής να καλέσει σε ακρόαση την Ομοσπονδία των βενζινοπωλών για να εκθέσουν το πρόβλημα ώστε να αντιμετωπιστεί.
Εξάλλου, για το σύστημα εισροών εκροών δήλωσε ότι εντός του 2012 θα έχει επεκταθεί η λειτουργία του στο σύνολο των πρατηρίων.
Τέλος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι τον παρελθόντα χρόνο, έχουν φύγει από την υπηρεσία τους τετρακόσιοι τελωνειακοί, απαντώντας στην ερώτηση περί της εξυγίανσης υπηρεσίας.
Πηγή: Το Βήμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Ιδρύονται τελωνεία για πρώτη φορά σε Ίμβρο και Τένεδο

Ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος κατοίκων στα νησιά αυτά

Δεκαέξι Περιφερειακές Διευθύνσεις Τελωνείων και Εμπορικών Ζωνών της Τουρκίας, καθώς και επιμέρους τελωνειακές Αρχές, ιδρύονται με απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης, που δημοσιεύθηκε στο υπ΄αριθμ. 28150 φύλλο της εφημερίδας της κυβέρνησης της χώρας.
Οι υπό ίδρυση διευθύνσεις θα υπάγονται στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις μεταξύ αυτών και η Περιφερειακή Διεύθυνση Τελωνείων και Εμπορικών Ζωνών Δυτικής Προποντίδας, με έδρα τη Ραιδεστό, στην οποία θα υπάγονται οι τελωνειακές Αρχές των νησιών Ίμβρου και Τενέδου. Οι συγκεκριμένες τελωνειακές Αρχές ιδρύονται για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με τους ιμβριακούς Συλλόγους «με την εξαιρετική αυτή εξέλιξη, τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος είναι πλέον σημεία εισόδου στην Τουρκία από το εξωτερικό και εξόδου από αυτήν για διακίνηση προσώπων, αγαθών και υπηρεσιών από και προς το εξωτερικό.
Αυτό οδηγεί στην ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των Ιμβρίων και Τενεδίων για την απευθείας αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεση των πατρίδων τους με προορισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, το οποίο έθεταν προς τις Αρχές τόσο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος όσο και τα Ιμβριακά Σωματεία με σκοπό την συγκοινωνιακή διευκόλυνση των Ιμβρίων και Τενεδίων της διασποράς και την ευκολότερη και συχνότερη επάνοδο στη γενέθλια γη τους».
Πηγή:Οδυσσέας 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Μέχρι 20/2 η καταγραφή προβλημάτων στο εμπόριο με την Αλβανία

Τελωνείο Κακαβιάς
Tα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν οι εξαγωγείς στις συναλλαγές τους με την Αλβανία, θα πρέπει να γνωστοποιήσουν στο υπουργείο Οικονομίας μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2012.
Το Υπουργείο Οικονομικών γνωστοποίησε στους συνδέσμους εξαγωγέων της χώρας ότι στο άμεσο προσεχές διάστημα προγραμματίζεται να διεξαχθεί συνάντηση αντιπροσωπειών των Τελωνειακών Διοικήσεων Ελλάδας- Αλβανίας με επικεφαλής τον Έλληνα γενικό διευθυντή Τελωνείων και ΕΦΚ Κ. Νηχωρίτη και τον ομόλογό του γενικό διευθυντή Τελωνείων της Αλβανίας Φ. Γκιμίσκα.
Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχουν αναλάβει τα τελευταία χρόνια οι όμορες τελωνειακές διοικήσεις για τη σύσφιξη των σχέσεών τους και την ανάπτυξη της συνεργασίας των γειτονικών χωρών στην αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν στα συνοριακά τελωνεία, στην ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσίας ανάμεσα στις δύο διοικήσεις και στην συστηματική πρόληψη και καταστολή τελωνειακών παραβάσεων.
Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Η Παγκόσμια Κατάταξη στην Αγορά των Containers

  • H Maersk διαθέτει στόλο από 598 πλοία xωρητικότητας 2,25 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 55 πλοία με χωρητικότητα 441.080 teu και σύμφωνα με τους ειδικούς θεωρείται η μεγαλύτερη στην κατηγορία των τακτικών γραμμών. 
  • Η Mediterranean Shipping Company (MSC) διαθέτει ένα στόλο από 464 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,96 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 49 πλοία χωρητικότητας 524.858 teu. 
  • Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία, η CMA-CGM, διαχειρίζεται ένα στόλο από 388 πλοία, χωρητικότητας 1,24 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 24 πλοία χωρητικότητας 225.919 teu. 
  • Αμέσως μετά έρχεται η Evergreen με 164 πλοία χωρητικότητας 610.229 teu και 20 παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 176.000 teu.
    Ακολουθούν οι εταιρείες: 
  • Hapag-Lloyd με 135 πλοία χωρητικότητας 594.495 teu και 10 παραγγελίες χωρητικότητας 131.000 teu. 
  • APL με 146 πλοία χωρητικότητας 584.531 teu’s και 22 παραγγελίες χωρητικότητας 201.180 teu’s. 
  • CSAV Group με 156 πλοία χωρητικότητας 583.169 teu’s και 8 παραγγελίες χωρητικότητας 62.589 teu’s.
  • Kαι η κινεζική Cosco με 139 πλοία χωρητικότητας 546.995 teu’s και 38 παραγγελίες νέων πλοίων.


Πηγή:Καθημερινή (Απόσπασμα)
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Λιμάνι Πατρών: Κατασχέθηκε ινδική κάναβη

Μετά από ευρεία επιχείρηση, που συντόνισε η Διεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, σε συνεργασία με τις Λιμενικές Αρχές Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πρέβεζας, Λευκάδας, Πατρών, εντοπίστηκε και κατασχέθηκε μεγάλη ποσότητα ινδικής κάνναβης σε ταχύπλοο φουσκωτό σκάφος, με το οποίο διεθνής εγκληματική οργάνωση επιχείρησε να εισάγει στην Ελλάδα μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών από την Αλβανία.
Συγκεκριμένα πρωινές ώρες σήμερα, στην παραλία Ρίζα Αντιρρίου, μετά από συνεχή παρακολούθηση και καταδίωξη από την ελληνοαλβανική μεθόριο έως τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ακινητοποιήθηκε ταχύπλοο φουσκωτό σκάφος μήκους έντεκα (11) μέτρων με δύο (02) μηχανές 350 ίππων έκαστη. Επί του σκάφους βρέθηκαν χίλια (1.000) κιλά περίπου κάνναβη κι ένα (01) τυφέκιο τύπου Kalashnikov.
Επίσης, εντοπίστηκαν ένα Ι.Χ.Ε. όχημα καθώς και όχημα τύπου VAN, το οποίο προοριζόταν για την παραλαβή των ναρκωτικών και τον ανεφοδιασμό του ταχυπλόου με βενζίνη. Ο οδηγός του οχήματος συνελήφθη μετά από καταδίωξη από χερσαίες δυνάμεις Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ, ενώ ο ημεδαπός χειριστής του ταχύπλοου διέφυγε και αναζητείται.
Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, ενώ κατασχέθηκαν οι ναρκωτικές ουσίες, το φουσκωτό σκάφος, το τυφέκιο, καθώς και τα οχήματα.
Πηγή:TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Απόβαση της Maersk στα Τουρκικά παράλια

Αντίπραξη στην Cosco και τον Πειραιά όσον αφορά την δημιουργία hub στην NA Ευρώπη επιχειρεί η Maersk της οποίας η θυγατρική APM Terminals προχώρησε σε στρατηγική κοινοπραξία με την τουρκική Petkim, για την κατασκευή νέου λιμανιού κοντά στην Σμύρνη από το οποίο θα διακινούνται ως και 1,5 εκ teu αρχικά και 3 εκ. teu σε δεύτερη φάση.
Η APM θα διαχειρίζεται το νέο λιμάνι ως το 2046. Η αρχική επνέδυση προβλέπεται στα 350-450 εκ. δολ. Θα έχει βάθος 16 μέτρα και στην αρχή μία προβλήτα 350 μέτρων με προοπτική να τις κάνει δύο. Επίσης
προβλέπεται πως θα μπορεί να ελλιμενίσει πλοία άνω των 10.000 teu. Θα είναι έτοιμο το 2013.
Πλησίον των νέων εγκαταστάεων βρίσκεται και λιμάνι εξυπηρέτησης γενικού ξηρού φορτίου το οποίο επίσης ανήκει στην Petkim, και θα περάσει στην διαχείριση της MaerskAPM Terminals) από τα τέλη του 2012. Και τα δύο λιμάνια εξυπηρετούνται με σιδηροδρομική γραμμή.
Πηγή:Reporter
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Στα δύο σπάει η ZIM

Στα δύο θα σπάσει η Zim, σύμφωνα με το σχέδιο αναδιάρθρωσής της. Το ένα τμήμα της θα εξυπηρετεί τις αναγκες των ισραηλινών εισαγωγέων και εξαγωγέων και το δεύτερο τμήμα το διεθνές πελατολόγιο της.
Το σχέδιο έχει υποβληθεί στην κυβέρνηση προς έγκριση καθότι διατηρεί την χρυσή μετοχή από το 2004 όταν η εταιρεία με την ιδιωτικοποίηση της πέρασε στον έλεγχο της Israel Corp της οικογενείας Offer.
Η έγκριση του κράτους είναι επίσης απαραίτητη αφού παράλληλα προχωρούν και οι διεργασίες για την δημόσια εγγραφή της οπότε και πρέπει το επιχειρησιακό της πλάνο να έχει ολοκληρωθεί.
Πηγή: TheSeaNation
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Kαταλυτική η είσοδος της Cosco για τα θετικά οικονομικά μεγέθη στο λιμάνι του Πειραιά

Πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν είχε ξεκινήσει η συζήτηση για να μπει ως επενδυτής στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά η κινεζική εταιρεία Cosco, πολλοί (μεταξύ αυτών και σημερινοί υπουργοί και βουλευτές) έκαναν λόγο για «ξεπούλημα», αγνοώντας το γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας των άσκοπων κινητοποιήσεων, είχε αρχίσει να χάνει την αίγλη του και σαφώς και τους πελάτες του. Σήμερα, που το λιμάνι, χάρη στην παρουσία της Cosco -μέσω της θυγατρικής της εταιρείας ΣΕΠ Α.Ε.- άρχισε να γίνεται και πάλι ελκυστικό, άλλαξαν γνώμη τουλάχιστον οι περισσότεροι. Κάτι είναι κι αυτό.
Τα οικονομικά μεγέθη για το 2011 (πρώτη χρονιά κατά την οποία οι δύο πάροχοι του εμπορικού λιμένα, η ΣΕΠ στον προβλήτα ΙΙ και ο ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, λειτούργησαν ανεξάρτητα) δείχνουν ότι η είσοδος της Cosco ήταν καταλυτική για να αλλάξει το κλίμα προς το θετικότερον. Στον προβλήτα ΙΙ, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε αύξηση κατά 73% σε σχέση με το 2010, καταφέρνοντας να φθάσει τα 1.180.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 684.000 το 2010. Μάλιστα τον Δεκέμβριο του 2011, η αύξηση στη διακίνηση έφθασε στο 150% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο που μας πέρασε διακινήθηκαν 139.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 55.000 τον Δεκέμβριο του 2010.
Eξίσου καλά ήταν και τα αποτελέσματα του ΟΛΠ, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού του με την Cosco. Πέρσι, ο ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε, κατέγραψε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 54,5% σε σχέση με το 2010. Το τράνζιτ φορτίο, το ίδιο διάστημα, αυξήθηκε κατά 88,2%, φθάνοντας στα 254.336 εμπορευματοκιβώτια έναντι 135.418 το 2010. Επίσης, όπως αναφέρεται, το 2011 αυξήθηκε κατά 34,6% και η παραγωγικότητα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για τα 256 πλοία το 2011 έφθασε στη μία ώρα και επτά λεπτά από... τρεις ώρες που ήταν το 2010.
Παράλληλα, οι δύο πάροχοι έχουν σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των τεχνικών μέσων στις προβλήτες που διαχειρίζονται, στοχεύοντας στην αύξηση της πελατείας τους. 
Έτσι ο Πειραιάς άρχισε σιγά σιγά να προσελκύει εκτός του τοπικού φορτίου και το λεγόμενο ελαστικό φορτίο (δηλαδή το τράνζιτ), δημιουργώντας συνθήκες πραγματικής ανάπτυξης. Σύμφωνα με κύκλους της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ), η αλλαγή στην εικόνα του Πειραιά και η βελτίωση της θέσης του σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια στη Μεσόγειο ήταν αποτέλεσμα της παρουσίας της ΣΕΠ.
«Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η ΣΕΠ προχώρησε σε συγκεκριμένες επενδύσεις στις υποδομές, άλλαξε τη φιλοσοφία στην εξυπηρέτηση των πελατών, αύξησε την παραγωγικότητα, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μη χάνουν χρόνο στον Πειραιά, όπως γινόταν στο παρελθόν. Ολα αυτά βοήθησαν στη σταδιακή μετεξέλιξη του λιμένα σε main hub port (κύριο λιμάνι μεταφόρτωσης), που είναι και το ζητούμενο» ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΔΝΕ Νίκος Αρβανίτης. Κατά τον ίδιο, όσο πιο γρήγορα ολοκληρωθούν τα επενδυτικά σχέδια των δύο παρόχων, καθώς και ο προβλήτας ΙΙΙ της ΣΕΠ, τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί ο Πειραιάς, μετεξελισσόμενος στο βασικό λιμάνι μεταφορτώσεων στη Μεσόγειο.
Κατά την άποψη των μελών της ΔΝΕ, το κράτος δεν θα πρέπει να φοβάται από την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, αντιθέτως θα έπρεπε να είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα, θέτοντας η πολιτεία τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς φορείς σε λειτουργία.
Σχόλιο ΑΚ: Ο Ανταγωνισμός φέρνει ανάπτυξη , δημιουργεί ευκαιρείες, ξυπνάει από τον λήθαργο του εφησυχασμού , γεννά ιδέες , σε σηκώνει από τον καναπέ. Τι θα είχε γίνει στο μεγάλο λιμάνι αν δεν υπήρχε ο ανταγωνισμός .?? Στα αρνητικά: Αλλοιώνει τα εργασιακά δικαιώματα , συμπιέζει τα μεροκάματα προς τα κάτω.
Πηγή:Καθημερινή 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Παλιός Πειραιάς - Τελωνείο

Το Τελωνείο Πειραιά το 1867











Κάντε Κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση .
Στο κάτω μέρος δημοσιεύονται τα στατιστικά των εισπράξεων των τελωνείων .
Πρώτο τελωνείο σε εισπράξεις το Τελωνείο Σύρου .


Πηγή: FaceBook Piraeus
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Στον έναν ΟΛΠ... ένας ΟΛΘ "δώρο"

Photo: Capital
Η κυβέρνηση πάγωσε το σχέδιο δημιουργίας του αττικού λιμενικού συστήματος, καθώς περιέπλεκε την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά

Η Cosco ενδιαφέρεται να εξαγοράσει άμεσα ολόκληρο τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και, ως αντισταθμιστικό όφελος για την παραχώρηση του ελέγχου του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, να συμμετάσχει και στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, από τις επαφές που πραγματοποιούνται τις τελευταίες ημέρες, με αποκορύφωμα τη συνάντηση εργασίας του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με τον υφυπουργό της Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Κίνας, Zhang Xiaoqiang, που έλαβε χώρα αυτήν την εβδομάδα.
Η επιτυχής δραστηριοποίηση της Cosco στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχει κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΛΠ, παρά τις ολιγωρίες της ελληνικής πλευράς. 
Σημειώνεται πως οι φορτοεκφορτώσεις σε αυτούς του δύο προβλήτες σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2011.
Συγκεκριμένα, η Piraeus Container Terminal (PCT), θυγατρική της Cosco Pacific, ανακοίνωσε ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον τερματικό σταθμό φορτοεκφόρτωσης του προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά ανήλθε στα 1,18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (TEU) για τη χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο και είναι 73,56% αυξημένη από το 2010.
Το 4ο τρίμηνο αποδεικνύεται ιδιαίτερα επικερδές, καθώς οι φορτοεκφορτώσεις που έγιναν αυξήθηκαν κατά 143% από το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι επενδύσεις της Cosco που αφορούν:
  •  Την κατασκευή ανατολικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, αξίας 110 εκατ. ευρώ.  
  • Kαι  Αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ, αξίας 100 εκατ. ευρώ,
 Αυτά έχουν ήδη περάσει στη φάση της υλοποίησης. 
Στόχος η αύξηση της δυναμικότητάς τους στα 3,7 εκατ. TEU.
Ιδιαίτερη σημασία για την ολοκλήρωση του deal με το Πεκίνο για τον Πειραιά έχει και το γεγονός ότι, με ενέργειες της αρμόδιας γενικής γραμματείας του υπουργείου, οριστικοποιήθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ της χρηματοδότησης που απαιτείται για την κατασκευή του νέου βραχίονα της κρουαζιέρας.
Το έργο αυτό αποτελεί «κλειδί» στην προσέλκυση εταιρειών για να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home port και ανεβάζει, αυτονόητα, σημαντικά την αξία του ΟΛΠ ως περιουσιακού στοιχείου. Προκαλεί, όμως, ήδη αντιδράσεις από παράγοντες της περιοχής, καθώς πρόκειται για ένα ευρείας έκτασης έργο, που θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Παρέμβαση ΤΑΙΠΕΔ
Οι εξελίξεις, όμως, στα λιμάνια είναι ραγδαίες σε όλα τα μέτωπα. Κατ΄ αρχάς, με πρωτοβουλία του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η κυβέρνηση πάγωσε το σχέδιο δημιουργίας του Αττικού Λιμενικού Συστήματος (εταιρική ενοποίηση Πειραιά, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας) που προωθούνταν προς ψήφιση στη Βουλή, καθώς περιέπλεκε την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά.
Παράλληλα, το υπουργείο ζήτησε επισήμως από το ΤΑΙΠΕΔ να ξεκαθαρίσει έως τις 20 Φεβρουαρίου τις προθέσεις του αναφορικά με το τι ακριβώς θέλει να κάνει. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ενώ το υπουργείο δηλώνει ακόμη ανεπίσημα πως το 51 % σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα πρέπει να παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου, είναι ξεκάθαρο πλέον πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, αφού, σε διαφορετική περίπτωση, αποσύρεται το επενδυτικό ενδιαφέρον. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να πωλήσει το σύνολο των μετοχών του Δημοσίου στον ΟΛΘ και όχι μόνον το 23,30% που μεταβιβάστηκε από το ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ αυτήν την εβδομάδα.
Την ίδια ώρα -και ενώ αναμένονται ακόμη οι εκθέσεις των συμβούλων Morgan Stanley και Τράπεζας Πειραιώς, με αποτέλεσμα να πιέζονται από το υπουργείο να παραδώσουν τις εισηγήσεις τους άμεσα-, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει εναλλακτικά στην εκπόνηση των δύο προγραμμάτων για τη στρατηγική του στην πώληση των λιμανιών. 
Το πρώτο φέρει την κωδική ονομασία «Ποσειδών» και αφορά τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια -περιλαμβάνει δηλαδή Πειραιά και Θεσσαλονίκη-, ενώ 
το δεύτερο, με την ονομασία «Νηρηίδες», τα υπόλοιπα μικρότερα λιμάνια.
Πηγή:www.capital.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709