Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Το ΣΔΟΕ άρχισε την καταγραφή των λιμουζίνων με πινακίδες Βουλγαρίας

Πληθαίνουν τα πολυτελή ΙΧ που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, κατά κύριο λόγο Βουλγαρίας. Στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος εκφράζεται έντονος προβληματισμός καθώς με τη συγκεκριμένη μεθόδευση χάνονται σημαντικά φορολογικά και τελωνειακά έσοδα. Σαν πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του φαινομένου, το ΣΔΟΕ ξεκίνησε πρόσφατα ένα πρόγραμμα καταγραφής των ΙΧ καθώς και των οδηγών τους προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει σε ελέγχους. 
Χιλιάδες φορολογούμενοι, λένε στο ΣΔΟΕ, πιστεύουν ότι βρήκαν έναν νομότυπο τρόπο να γλιτώσουν από τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τέλη ταξινόμησης και τεκμήρια διαβίωσης που βαρύνουν τα μεγάλου κυβισμού και πολυτελή ΙΧ.
Ποια είναι ακριβώς η διαδικασία για την απόκτηση και νομότυπη κυκλοφορία ενός ΙΧ με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας
  • Οι «ενδιαφερόμενοι» προχωρούν στη σύσταση μιας εταιρείας στη γειτονική χώρα. 
  • Η εταιρεία έχει συνήθως ως αντικείμενο την εκμετάλλευση ακινήτων ή την παροχή υπηρεσιών.
  • Η σύσταση μιας τέτοιου είδους εταιρείας είναι εξαιρετικά εύκολη υπόθεση στη Βουλγαρία καθώς απαιτείται ελάχιστη γραφειοκρατία και ένα εφάπαξ ποσό της τάξης των 300 έως 500 ευρώ. 
  • Στη συνέχεια, προχωρούν στην αγορά ενός πολυτελούς ΙΧ το οποίο και εμφανίζουν ως περιουσιακό στοιχείο της βουλγάρικης επιχείρησης. 
  • Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εμφανίζεται και ως διαχειριστής της προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί το αυτοκίνητο.
  • Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις, οι Έλληνες ιδιοκτήτες των εταιρειών αποκτούν με σχετική ευκολία από τις βουλγάρικες αρχές και επίσημα έγγραφα που βεβαιώνουν ότι είναι μόνιμοι κάτοικοι Βουλγαρίας.
Το φαινόμενο έχει προκαλέσει τον έντονο πονοκέφαλο του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος που αναζητούν τρόπους προκειμένου να το περιορίσουν. Προς το παρόν αυτό που κάνει το ΣΔΟΕ είναι να καταγράφει όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με πινακίδες γειτονικών χωρών προκειμένου να αξιοποιήσει τα σχετικά στοιχεία σε μελλοντικούς ελέγχους. Συγκεκριμένα η καταγραφή γίνεται από επιτόπιους ελέγχους στο δρόμο, όπως για παράδειγμα από ειδικά συνεργεία στους σταθμούς διοδίων καθώς και στις εισόδους της χώρας. Το επόμενο βήμα θα είναι να επιχειρηθεί συνεργασία με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας και άλλων γειτονικών χωρών προκειμένου να διαπιστωθεί αν η κατοχή του ΙΧ είναι το μοναδικό πραγματικό αντικείμενο της αλλοδαπής εταιρείας. Παράλληλα, θα γίνει έλεγχος και με βάση τις προβλέψεις της τελωνειακής νομοθεσίας περί «συνήθους κατοικίας» του οδηγού του ΙΧ. Στην περίπτωση που ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει τη συνήθη κατοικία του, ζει, εργάζεται και φορολογείται στην Ελλάδα, τότε κινδυνεύει με μεγάλα πρόστιμα, ακόμη και διώξεις με βάση τη νομοθεσία περί λαθρεμπορίου.
Πηγή:capitalgr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Χωρίς έλεγχους τα αλβανικά λεωφορεία στα τελωνεία

Εικόνες χώρας του τρίτου κόσμου, όπου οργιάζει η παρανομία και το λαθρεμπόριο, παρουσιάζει κατά τη διάρκεια της νύχτας το τελωνείο της Κακαβιάς, με τους υπαλλήλους της κυριότερης πύλης επικοινωνίας της χώρας με την Αλβανία να σηκώνουν πλέον τα χέρια ψηλά, ζητώντας
απεγνωσμένα βοήθεια από την πολιτεία.
Σύμφωνα με αναφορά του τελωνείου προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, οι λιγοστοί υπάλληλοι που έχουν απομείνει στην Κακαβιά αδυνατούν πλέον να ελέγξουν τα δεκάδες αλβανικά λεωφορεία που επιλέγουν να περνάνε τα σύνορα συστηματικά και καθημερινά «κατά τις νυχτερινές ώρες, σε βαθμό που οι συνθήκες να ευνοούν και να ενθαρρύνουν τους επιτηδείους για τη διάπραξη λαθρεμπορικών πράξεων και άλλων ποινικών αδικημάτων και να πλήττουν την αποτελεσματικότητα των ελέγχων της μειωμένης -λόγω έλλειψης προσωπικού- νυχτερινής βάρδιας του Τελωνείου».
Στην ίδια αναφορά ο προϊστάμενος του τελωνείου της Κακαβιάς επισημαίνει στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών Θεμάτων «ότι η άφιξη κατά τις νυχτερινές ώρες ορισμένων δρομολογίων δεν είναι τυχαία» και ζητά «να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αλλαγή των δρομολογίων των λεωφορείων των τακτικών γραμμών και την άφιξή τους στην είσοδο και την έξοδο κατά τις ώρες 07.00-22.00, ώστε οι έλεγχοι να διενεργούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας με ασφάλεια και πληρότητα», ενώ γίνεται αναφορά σε πλήθος ποινικών αδικημάτων, «όπως απόπειρες λαθραίας εισαγωγής αλκοολούχων ποτών, αναβολικών και άλλων φαρμάκων, τσιγάρων, απόπειρες εξαγωγής κλεμμένων δικύκλων, εμπορευμάτων χωρίς τελωνειακές διατυπώσεις κ.λ.π.».
Ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα υπάρχουν νύχτες, όπου από τις 2 μετά τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί επιχειρούν να περάσουν τα σύνορα 30-40 λεωφορεία, προκαλώντας «ασφυξία» στο τελωνείο και αδυναμία συστηματικού ελέγχου από πλευράς των υπαλλήλων, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, κάνοντας λόγο ακόμη και για συστηματική μεταφορά ναρκωτικών ουσιών, που συχνά βρίσκονται κρυμμένα μέσα σε λεωφορεία.
Πρόσφατο παράδειγμα η σύλληψη δύο οδηγών λεωφορείου που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από τους Αγίους Σαράντα προς την Αθήνα και, εκτός από τους 18 επιβάτες, μετέφεραν και πέντε κιλά ηρωίνης, που ήταν κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη εντός του αεραγωγού του κλιματιστικού του οχήματος. Τα αλβανικά λεωφορεία που κάθε βράδυ συνωστίζονται στον συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς εκτός από το στόχαστρο των τελωνειακών αρχών γίνονται συχνά αντικείμενο ελέγχου και από ειδικά κλιμάκια του υπουργείου Μεταφορών καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που παραβιάζοντας τους Νόμους Επιβατικών Μεταφορών διακινούν παρανόμως επιβάτες σε περιοχές και πόλεις πέραν της δικαιοδοσίας τους.
Τα αλβανικά λεωφορεία χωρίς κανένα έλεγχο αφήνουν επιβάτες σε κάθε χωριό και πόλη που συναντούν στη διαδρομή τους με διπλό «κακό» για το τα κατά τόπους ΚΤΕΛ υπεραστικών λεωφορείων της χώρας. Από την άλλη, όπως είναι γνωστό, πολλά από αυτά τα λεωφορεία δεν πληρούν καν προϋποθέσεις για να κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας μας, με αποτέλεσμα πολλές φορές να εμπλέκονται σε τροχαία δυστυχήματα.
Ο εντοπισμός και τα πρόστιμα στους Αλβανούς παραβάτες «είναι σταγόνα στον ωκεανό της παρανομίας που οργιάζει εδώ και χρόνια στην Ήπειρο, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα» λέει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, κρατώντας στα χέρια του μια κλήση 1.202 ευρώ, που το υπουργείο Μεταφορών επέβαλε σε αλβανική εταιρεία για παράνομη μεταφορά επιβατών. 
«Αυτά τα χρήματα είναι ψίχουλα μπροστά στο όργιο της φοροδιαφυγής στο οποίο επιδίδονται τα αλβανικά λεωφορεία εδώ και μια οκταετία στη χώρα μας» συμπληρώνει ο Γρηγόρης Γκίκας, που ζητά την άμεση παρέμβαση τόσο του ΣΔΟΕ όσο και του υπουργείου Οικονομικών, κάνοντας λόγο για απώλεια εσόδων του κράτους της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα τελευταία χρόνια οι αλβανικές εταιρείες μεταφορών που συνδέουν τα Τίρανα με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια φτάνοντας τις 40 την ώρα που από ελληνικής πλευράς τα μόνα λεωφορεία που περνούν τα αλβανικά σύνορα είναι αυτά του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων μετά την αποχώρηση του ΟΣΕ από την συγκεκριμένη αγορά. Αλβανικά δημοσιεύματα μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που «φωτογράφησαν» ως ιδιοκτήτη πολλών τέτοιων εταιρειών την σύζυγο πρώην πρωθυπουργού της γειτονικής χώρας.
Πηγή: AiginioNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Πάνε καλά οι δουλειές στο Λιμάνι

Οι δουλειές στον «κόκκινο» εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού του Πειραιά πάνε ολοένα και καλύτερα για την εταιρεία που τον διαχειρίζεται, την κινεζική Cosco. Παρά την οικονομική κρίση που έχει περιορίσει δραστικά τις εμπορευματικές μεταφορές, από την προβλήτα 2 του ΣΕΜΠΟ (Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) το 2011 διακινήθηκαν 1.180.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 684.000 το 2010 (αύξηση 72,5%). Ανάλογα έντονη είναι η ανάπτυξη της προβλήτας 1 που ανήκει στη δικαιοδοσία του ΟΛΠ, όπου ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε από τα 194.083 που ήταν το 2010, στα 500.193. Οι καλές επιδόσεις για το λιμάνι του Πειραιά, παρά την ύφεση στο διεθνές εμπόριο, δεν είναι άσχετες και με την εργασιακή ειρήνη που επικρατεί, σε συνθήκες μάλιστα μείωσης κατά 400 άτομα του αριθμού των εργαζομένων και περικοπών των μισθών κατά 35%. Δεν ήταν τυχαία, λοιπόν, η επιμονή των Κινέζων να αποκτήσουν για τις εμπορευματικές τους δραστηριότητες βάσεις στο λιμάνι του Πειραιά, που για την Cosco αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη και έναν από τους σημαντικότερους που ελέγχει η κινεζική εταιρεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Μάλιστα, οι τάσεις για την «κόκκινη» προβλήτα είναι ανοδικές, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων είχε εντυπωσιακή αύξηση, της τάξεως του 150%. Μετά την επιτυχή επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά που εξασφαλίζει στην Cosco και τα κινεζικά προϊόντα εύκολη πρόσβαση στις αγορές της Ευρώπης, ο ναυτιλιακός κολοσσός προετοιμάζει την επόμενη κίνησή του: όταν ανοίξει ο φάκελος πώλησης του 23% των μετοχών του ΟΛΠ, από το συνολικά 74% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο, η Cosco θα είναι από τους πρώτους ενδιαφερομένους που θα δώσει το παρών. Στη ναυτιλιακή αγορά του Πειραιά λένε ότι θα διεκδικήσει αυτό το ποσοστό «με νύχια και με δόντια» καθώς θέλει να προστατεύσει την επένδυσή της στον ΣΕΜΠΟ από οποιαδήποτε πιθανή κακοτοπιά. Μαζί με το 23% των μετοχών του Οργανισμού θα διεκδικήσει και σημαντική συμμετοχή στο μάνατζμεντ της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Η σημαντική αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω της κινεζικής προβλήτας στο λιμάνι του Πειραιά αποδίδεται στη συνολική της πολιτικής που ακολουθεί η Cosco σε όποια λιμάνια διαχειρίζεται εμπορευματικούς σταθμούς. Η εμπορική της πολιτική είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, κάτι που οφείλεται και στο χαμηλό εργατικό κόστος. Στην προβλήτα 2 η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, δεν απασχολεί μόνιμο προσωπικό αλλά «νοικιάζει» από εταιρείες όσους εργαζομένους χρειάζεται και όποτε τους χρειάζεται. Σήμερα, η προβλήτα 2 έχει χωρητικότητα 1,6 εκατ. κοντέινερ, και η Cosco έχει αρχίσει εργασίες αναβάθμισης ώστε να την αυξήσει στα 2,6 εκατ. κιβώτια πριν από τον Απρίλιο του 2014. Η χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει η Cosco με το ελληνικό Δημόσιο, προβλέπεται να φτάσει τα 3,7 εκατ. κοντέινερ όταν κατασκευαστεί και η προβλήτα 3, το φθινόπωρο του 2015.
Πηγή:Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων . http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Αναμορφώνεται ριζικά η εισαγωγή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Pιζική ανατροπή στην αγορά αυτοκινήτου προωθούν οι αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Oικονομικών, βάσει των οποίων αλλάζει ο τρόπος διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας για τα μεταχειρισμένα επιβατικά I.X., καταργείται ο Φόρος Πολυτελείας, ενώ παράλληλα καταργούνται τα προνόμια των αυτοκινήτων που τα κατέχουν ανάπηροι, επιβεβαιώνοντας πλήρως το δημοσίευμα της «HτΣ» στις 27/8/2011. H αρχή έγινε το καλοκαίρι, όταν η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού, ύστερα από έντονες πιέσεις προς τα στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, έλαβε σαφείς επιβεβαιώσεις πως θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των Tελών Tαξινόμησης στα αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα θα καταργηθεί και ο Φόρος Πολυτελείας. H αρχή, λοιπόν, αναμένεται να γίνει από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη έφθασε η ώρα να συμμορφωθούμε με την απόφαση του δικαστηρίου της E.E. (υπόθεση C-74/06). Mάλιστα, ο υπολογισμός των υπολειμματικών αξιών των μεταχειρισμένων I.X. θα γίνεται μέσω των έντυπων οδηγών αξιών της Eurotax και όχι βάσει των απομειώσεων του ελληνικού τελωνείου.
Περισσότερα στην Ημερησία 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Κατάσχεση Λαθραίων Τσιγάρων στο Ε' Τελωνείο Πειραιά


Αρ. Πρωτ: 21                                                                                     
Ημερρομηνία: 31-01-2012

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 

ΘΕΜΑ: Κατασχέσεις μεγάλων ποσοτήτων λαθραίων τσιγάρων και καπνού

Στις 18-01-2012 και στις 20-01-2012 υπάλληλοι του Ε΄ Τελωνείου Πειραιά, στα πλαίσια των ελέγχων που πραγματοποιούν στα εισαγόμενα εμπορεύματα της ελεύθερης ζώνης, ανακάλυψαν και κατάσχεσαν οκτακόσια ογδόντα (880) κιλά καπνού για ναργιλέ και είκοσι εκατομμυρίων τρακοσίων χιλιάδων (20.300.000) τεμαχίων τσιγάρων μάρκας JACKMAN και WALTON.
Η Ομοσπονδία μας συγχαίρει τους Υπαλλήλου του Ε΄ Τελωνείου Πειραιά για την επιτυχία τους και καλεί όλους τους συναδέλφους να εντείνουν τις προσπάθειες τους, τόσο κατά της παράνομης διακίνησης των εμπορευμάτων όσο και για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της δασμοφοροδιαφυγής

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Ο.Τ.Υ.Ε. 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                               
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΡΙΜΠΟΝΙΑΣ         
 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΕΛΕΝΗ ΡΕΤΣΙΝΑ

Πηγή: ΟΤΥΕ
Συγχαρητήρια και από εμάς παιδιά πάντα τέτοια  
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Λιμάνια: «Τρικυμία» από τη σάρωση στα εμπορευματοκιβώτια

Νταλίκα την ώρα που
περνά από Ακτίνες Χ
Την εφαρμογή στην Ελλάδα συστήματος ελέγχου του 100% των εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχονται στη χώρα από τα λιμάνια με ειδικά μηχανήματα scanners για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και την πάταξη του παρεμπορίου σχεδιάζει να καθιερώσει ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης.
Κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει «τρικυμία» στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που φέρνουν τα πλοία τους στη χώρα, οι οποίες ανησυχούν ιδιαίτερα τόσο για τη συμφόρηση που θα δημιουργηθεί όσο και για την αύξηση του κόστους διακίνησης των containerships, αφού ήδη επιβαρύνονται για την εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλείας σε λιμάνια και λιμενικές εγκαταστάσεις από 8 μέχρι 9,5 ευρώ το ένα.
Μάλιστα το συγκεκριμένο σχέδιο ήθελε να εφαρμόσει η κυβέρνηση Μπους στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο τρομοκρατικών επιθέσεων, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα μετά την κάθετα αντίθετη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης των φορέων της ναυτιλίας, αλλά και των επιχειρηματικών φορέων των ΗΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικό νόμο που είχε προωθηθεί, η εισαγωγή αγαθών διά θαλάσσης στις ΗΠΑ δεν θα είναι δυνατή αν δεν έχει προηγηθεί έλεγχος και σάρωσή τους από συστήματα ακτίνων X στα λιμάνια απόπλου.
Εκτός από το επιπλέον κόστος και τη συμφόρηση στα λιμάνια, απεδείχθη ότι και το ίδιο το μέτρο δεν είναι περισσότερο αποτελεσματικό από τα ισοδύναμα μέτρα. Σημειώνεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο τα containers που σκανάρονται δειγματοληπτικά σε κάθε λιμάνι κυμαίνονται από το 0,5 μέχρι το 5% του συνόλου της διακίνησής τους.
Η θέση της Ευρώπης
Η πρόταση των ΗΠΑ επέφερε πολλαπλές αντιδράσεις και την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σύμφωνα με πόρισμα της σχετικής ομάδας εργασίας «η σάρωση του συνόλου των αγαθών απαιτεί ευμεγέθης επενδύσεις, αυξάνει δραματικά το κόστος μεταφοράς, επιδρά αρνητικά στην ευημερία, ενώ αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στην ομαλή ροή του εμπορίου.
Επιπλέον, η επιβολή των υποχρεώσεων στους φορείς διαχείρισης λιμένων, τις μεταφορικές εταιρίες και κατ' επέκταση στους τελικούς καταναλωτές δεν έχει αποδειχθεί ότι θα επιφέρει σημαντική βελτίωση των υφιστάμενων επιπέδων ασφαλείας».
Στην Ελλάδα
Οι δύο προβλήτες του Ικονίου
ΣΕΠ (μεγάλη) ΟΛΠ  (μικρή)
Στην Ελλάδα η είσοδος εμπορευματοκιβωτίων γίνεται στη συντριπτική τους πλειοψηφία από τα λιμάνια του Πειραιά (ΣΕΠ - Cosco και ΟΛΠ ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπου ήδη εφαρμόζεται ο ISPS Code και περνούν δειγματοληπτικά από έλεγχο και από scanners για θέματα τρομοκρατίας με το κόστος να ανέρχεται ανά εμπορευματοκιβώτιο από 8 μέχρι 9,5 ευρώ.
Η σάρωση του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται μέσω των ελληνικών λιμένων αναμένεται να επιφέρει μια επιπλέον αύξηση της τάξης των 8 με 10 ευρώ αρχικός υπολογισμός επί του κόστους χειρισμού, κάτι που δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο λιμάνι, ενώ θα προκαλέσει μεγάλη συμφόρηση. Φορείς της αγοράς ανέφεραν ότι στις ΗΠΑ όταν γίνεται ενδεικτικός έλεγχος σε εμπορευματοκιβώτιο το κόστους ανέρχεται σε 200 δολάρια μίνιμουμ.
Σε μια περίοδο που στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει τη χώρα σε διαμετακομιστικό κέντρο, να αναβαθμίσει τα logistics, ώστε εκτός από τα εγχώρια εμπορευματοκιβώτια να περνούν από τη χώρα μας και κοντέινερ για τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά ακόμη και για τη Βόρεια Ευρώπη μέσω σιδηρόδρομου, είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είναι ανταγωνιστικά έναντι των εμπορικών λιμανιών των γειτονικών χωρών.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Βραβείο στον ΟΛΠ ως η καλύτερη εταιρεία του Δημοσίου το 2011

Ως η καλύτερη εταιρία του δημοσίου τομέα το 2011, τιμήθηκε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε επενδυτικό και οικονομικό περιοδικό σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Τα επιχειρηματικά βραβεία για εισηγμένες εταιρίες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών απονεμήθηκαν από τον πρόεδρο Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Κώστα Μποτόπουλο, τον πρόεδρο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, Σωκράτη Λαζαρίδη, τον πρόεδρο των Ένωσης Εισηγμένων Εταιριών, Π. Δράκο, τον γγ της Ένωσης Εισηγμένων Εταιριών, Γ. Κουμπά και τον πρόεδρο της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, Κ. Βολίκα.
Το βραβείο παρέλαβε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης, συνοδευόμενος από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Π. Πετρουλή και τον διευθυντή Διοίκησης, Δ. Σπύρου.
Απαντώντας, εκ μέρους των διοργανωτών, στα εισηγητικά θετικά σχόλια για τον οργανισμό, ο Γ. Ανωμερίτης τόνισε ότι «όπως το 2011 έκλεισε με θετικά αποτελέσματα, έτσι και κατά το 2012 ο ΟΛΠ θα διανύσει μια κερδοφόρα πορεία, εκτελώντας παράλληλα ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ».
Πηγή: Εξπρές
Συγχαρητήρια Παιδιά και εις ανώτερα.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Νέος τελωνειακός κώδικας τίθεται σε ισχύ στην Αλβανία

Ο υπουργός Οικονομικών της Αλβανίας, Ριντβάν Μπόντε, δήλωσε προχθές ότι τα αλβανικά τελωνεία θα λειτουργούν βάσει του νέου τελωνειακού κώδικα, ο οποίος εκπονήθηκε με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων της ΕΕ, έτσι ώστε η αλβανική νομοθεσία στον συγκεκριμένο τομέα να είναι σύμφωνη με της ΕΕ.
Ο κώδικας παραδόθηκε στον υπουργό Οικονομικών της Αλβανίας την περασμένη Τρίτη, κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης του σχεδιασμού του, από τον επικεφαλή της αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Αλβανία, Ettore Sequi, ο οποίος δήλωσε ότι η ΕΕ δαπάνησε 2 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια, προκειμένου να βελτιωθούν οι πρακτικές και οι προδιαγραφές της αλβανικής Τελωνειακής Αρχής.
Πηγή:Business News
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τα όμορα κράτη εκσυγχρονίζονται και εμείς πάμε προς τα πίσω. Πρώτα η Βουλγαρία , τώρα η Αλβανία . 
Tel:6977636709

Προς κατάργηση ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα

Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των μεταχειρισμένων Ι.Χ. σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την τόνωση της αγοράς. Η ηγεσία του υπουργείου στο φορολογικό νομοσχέδιο (ίσως και νωρίτερα) θα συμπεριλάβει διάταξη που θα προβλέπει την κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα συμμορφώνεται με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, αλλάζοντας τον τρόπο υπολογισμού της φορολογητέας αξίας τους. Εκτός από τις δύο ανωτέρω αλλαγές το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την:
  • Κατάργηση τελωνειακών φορολογικών απαλλαγών. 
  • Μειώσεις των προστίμων που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις, 
  • Νέες ρυθμίσεις για την τακτοποίηση παλαιών υποθέσεων τελωνειακών παραβάσεων κ.λπ.

Πάντως, τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν χθες στη Βουλή είναι αποκαρδιωτικά ως προς τις εισπράξεις προστίμων από τα τελωνεία.
Συγκεκριμένα καταλογίσθηκαν το 2011 πρόστιμα ύψους 545 εκατ. ευρώ και εισπράχθηκαν μόλις 14 εκατ. ευρώ εξ αυτών.
Με τις ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών:
1. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της φορολογητέας αξίας για τα μεταχειρισμένα επιβατικά Ι.Χ., ενώ ταυτόχρονα καταργείται ο φόρος πολυτελείας.
2. Καταργείται ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται σε κοσμήματα, δέρματα, γούνες και μικρά σκάφη.
3. Καταργούνται τελωνειακές φορολογικές απαλλαγές.
4. Εξορθολογίζονται τα πρόστιμα που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις, ενώ ρυθμίζονται παλαιές υποθέσεις τελωνειακών παραβάσεων που παραμένουν ανείσπρακτες και εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ποινικά και διοικητικά δικαστήρια.
5. Τίθενται κανόνες στη δυνατότητα εμπορίας του προϊόντος απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (τσίπουρο διημέρων).
6. Παρέχεται στους αποσταγματοποιούς η δυνατότητα εμφιάλωσης των παραγόμενων από τους ίδιους αποσταγμάτων, χωρίς να απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ποτοποιού.
7. Παρέχεται η δυνατότητα στα ζυθοποιεία να παράγουν και αναψυκτικά.
8. Παρέχεται απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη (π.χ. στη βιομηχανία λιπασμάτων).
9. Απαλλάσσονται από τους δασμούς τα αναλώσιμα είδη με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία.
10. Επιβάλλονται περιορισμοί στις ποσότητες καπνικών και αλκοολούχων προϊόντων με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία, με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού και τον αριθμό των επιβαινόντων σε αυτά.
Πρόστιμα
Πρόστιμα ύψους 545 εκατ. ευρώ καταλόγισαν το 2011 τα τελωνεία, ωστόσο το ποσό που κατάφεραν να εισπράξουν ανέρχεται μόλις στα 14 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό συστάθηκαν στα δικαστικά τμήματα των τελωνείων ομάδες εργασίας για την εντατικοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των εσόδων. Στο μεταξύ, σημαντικές αλλαγές αναμένονται εντός του έτους προκειμένου να περιορισθεί το λαθρεμπόριο. Συγκεκριμένα, προωθούνται τα εξής μέτρα:

  •  Κατάργηση των λευκών βυτιοφόρων και υποχρέωση για σήμανσή τους με το εμπορικό σήμα των εταιρειών που συμβάλλονται. 
  •  Εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος GPS στα βυτιοφόρα που διακινούν καύσιμα.
  •  Αυστηρές ποινές και πρόστιμα για τη μη συμμόρφωση με τις διατάξεις περί σήμανσης και εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα. 
  •  Ιχνηθέτηση των υγρών καυσίμων με ραδιοϊσότοπα ή άλλης υψηλής τεχνολογίας ιχνηθέτες.

Τέλος, στην έκθεση των τελωνείων γίνεται αναφορά στο σύστημα «Ηφαιστος» και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε 3.500 πρατηριούχους λόγω μη έγκαιρης καταχώρισης των συναλλαγών. Ως γνωστόν, το θέμα προκάλεσε την ποινική δίωξη του πρώην γενικού γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων Γ. Καπελέρη. Το υπουργείο Οικονομικών προτείνει τώρα τον εξορθολογισμό των κυρώσεων στους 3.500 διακινητές στους οποίους είχε επιβληθεί πρόστιμο και τη μη επιβολή από τούδε και στο εξής προστίμων για την εκπρόθεσμη καταχώριση σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος.

Πηγή:Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Κίνα νέες επενδύσεις στην Ελλάδα ;

Η ενίσχυση της συνεργασίας στους τομείς της ναυτιλίας, του τουρισμού και της ναυπήγησης πλοίων εξετάζεται μεταξύ ελληνικής και κινεζικής πλευράς, όπως αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε σήμερα, στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με τον υφυπουργό Εθνικής Επιτροπής Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Ζανγκ Ξιαοκιάνγκ.
Όπως δήλωσε ο υπουργός, ο Κινέζος αξιωματούχος εξέφρασε το ενδιαφέρον του για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και επανέλαβε ότι η Cosco θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι γίνεται προσπάθεια να απλοποιηθούν οι διαδικασίες έκδοσης βίζας, ''καθώς είναι χρέος μας'', ενώ σημείωσε ότι υπήρχε αλματώδης αύξηση των εξαγωγών μας προς την Κίνα το 2010, της τάξης του 55,9%. Αντίθετα, οι κινεζικές εξαγωγές στην Ελλάδα συρρικνώθηκαν κατά 5,42%%. Έτσι, το εμπορικό μας έλλειμμα έναντι της Κίνας έφθασε τα 2,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 7,35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Από την πλευρά του, ο κ. Ξιαοκιάνγκ ανέφερε ότι με τις προσπάθειες των δύο χωρών οι σχέσεις των δύο λαών είναι πολύ ικανοποιητικές και μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω. ''Η Κίνα θα βοηθήσει την ΕΕ και την Ελλάδα να ξεπεράσουν την οικονομική κρίση'' ανέφερε και πρόσθεσε ότι θα γίνουν περισσότερες εισαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Κίνα και ότι η κυβέρνηση θα ενθαρρύνει τις κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Σημείωσε, τέλος, ότι οι κινεζικές επενδύσεις γίνονται με σεβασμό στο περιβάλλον και στη νομοθεσία της χώρας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
Πηγή: Πρώτο θέμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Περαιτέρω μείωση αποδοχών στον ΟΛΠ

H μείωση των αποδοχών των εργαζομένων του ΟΛΠ στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ν 4024/2011, η ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών επισκευαστικών επιχειρήσεων του Πειραιά προς τον οργανισμό, αλλά και νέες τροποποιήσεις στους όρους του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο χώρο της Παγόδας (παλιό εκθεσιακό κέντρο), συζητούνται σήμερα μεταξύ άλλων στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού. Όσο αφορά το θέμα της περικοπής των μισθών με βάση τις κυβερνητικές αποφάσεις, ο ΟΛΠ έχει βρεθεί να υπολείπεται κατά περίπου 12% του στόχου που έχει τεθεί να μειωθούν οι αμοιβές στις ΔΕΚΟ σε ποσοστό 35% σε σχέση με τα επίπεδά τους στα τέλη του 2009.
Ο οργανισμός έχει κάνει γνωστό πως η μείωση που έχει επέλθει ήδη είναι 23%, ενώ έχουν γίνει προσπάθειες περαιτέρω αύξησης αυτού του ποσοστού μέσω της περικοπής των πρόσθετων αμοιβών για τις υπερωρίες και την εργασία στις αργίες. Γι' αυτό το λόγο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων, την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών. Ο ΟΛΠ οφείλει έως το τέλος Ιανουαρίου να αποστείλει στη Γενική Γραμματεία των ΔΕΚΟ τα απολογιστικά του στοιχεία για τη μείωση του μισθολογικού κόστους.
Υπερωρίες
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού αναμένεται σήμερα να εισηγηθεί στο Δ.Σ. τους τρόπους πλήρους εφαρμογής του Ν 4024/2011 ώστε να καλυφθεί και το ποσοστό του 12% που απομένει και να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των αποδοχών κατά 35%. Η διοίκηση του ΟΛΠ κινείται στη λογική, της μείωσης των υπερωριών - αργιών και των προσαρμογών στις συνθήκες εργασίες ως προς τα ρεπό και τις συνθέσεις των ομάδων εργασίας στο λιμάνι. Εξάλλου στο προηγούμενο Δ.Σ. είχε παρουσιαστεί ένα σχέδιο αλλαγών στον Κανονισμό Εργασίας.
Ο ΟΛΠ, λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει το λιμάνι εξαιτίας της 24ωρης λειτουργίας του επί 365 μέρες το χρόνο, έχει ζητήσει από τη Γενική Γραμματεία των ΔΕΚΟ, να αποστέλλει τα απολογιστικά του στοιχεία κάθε εξάμηνο αντί του τριμήνου που προβλέπεται από το σχετικό νόμο.
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Στο αμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) πέρασε το 23,3% του ΟΛΘ

Το Ελληνικό Δημόσιο μεταβίβασε το 23,3% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η μεταβίβαση των 2.348.640 μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ έγινε με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων και μετά τη μεταβίβαση, το ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώνεται σε 50,97%.
Το 23,3% του ΟΛΘ αποτιμάται σήμερα στα 23,7 εκατ. ευρώ.
Πηγή: in.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Να μου το θυμηθείτε... θα πούμε τη δραχμή... δραχμούλα

Ένα προφητικό άρθρο του Γιάννη Καψή στα ΝΕΑ το 2000!!!!

.......Σε μια εποχή που διορισμένοι χρυσοποίκιλτοι δικτατορίσκοι των Βρυξελλών διαβεβαιώνουν τους λαούς ότι η ένωση της Ευρώπης θα πραγματοποιηθεί (αν και... με μια ακόμη Νίκαια τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο σίγουρα) με απόλυτο σεβασμό των πολιτισμικών καταβολών και ιδιαιτεροτήτων τους, εμείς... Εμείς χωρίς αιδώ και χωρίς περίσκεψη, και κυρίως χωρίς την παραμικρή διαμαρτυρία, δεχθήκαμε να θυσιάσουμε τη δραχμή. Και η ευθύνη είναι δική μας. Μόνον δική μας. Δεν φταίνε οι Ευρωπαίοι, αυτοί οι «πεπολιτισμένοι βάρβαροι» (σημ.: ούτε εγώ φταίω. Ο Παλαμάς το έγραψε...).
Όλο το Άρθρο εδώ 
Πηγή: Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Συνελήφθη Πλοίαρχος για παράβαση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα

Στη δυτική προβλήτα Βενιζέλου του λιμένα Κερατσινίου, συνελήφθη από στελέχη της Διοίκησης Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ο 47χρονος Πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «BLUEOCEAN».
Ύστερα από έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου διαπιστώθηκε αναντιστοιχία μεταξύ των ποσοτήτων που υπήρχαν στις δεξαμενές και σε αυτές που αναγράφονταν στο βιβλίο πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, προέκυψε πλεόνασμα 43 κυβικών fueloil και 40,38 dieseloil σύμφωνα και με το πρακτικό καταμέτρησης που συντάχθηκε από τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. παρουσία του Πλοιάρχου.
Η πλεονάζουσα ποσότητα κατασχέθηκε από τη Διοίκηση Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, η οποία διενεργεί την προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Πηγή:Shipping Press
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας: Εμπρός για την ανάπλαση

Ως μια εξαιρετική πρόταση που δίνει μια τελείως διαφορετική διάσταση στην υπόθεση της ανάπλασης των λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, χαρακτήρισε την ιδέα να δημιουργηθεί εκεί πίστα για αγώνες formula-1 ο πρόεδρος του ΟΛΠ. Ο κ.Γ.Ανωμερίτης μετά τη συνάντησή του με το δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ.Λ.Τζανή έκανε ένα βήμα παραπέρα και πρότεινε να συσταθεί μια εταιρεία ειδικού σκοπού για να προχωρήσει την συγκεκριμένη επενδυτική πρόταση.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Κερατσινίου παρουσιάστηκε το σχέδιο κατασκευής της πίστας το οποίο στηρίζεται σε μελέτη του αρχιτέκτονα Θανάση Παπαθεοδώρου. Εκεί συμφωνήθηκε να προωθηθεί το project προς τα συναρμόδια υπουργεία, τη FIA (τη διεθνή ομοσπονδία αγώνων αυτοκινήτου) και τους συνιδιοκτήτες της πρώην βιομηχανικής περιοχής των Λιπασμάτων.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας σημείωσε πως πρόκειται για μια πρόταση που ξεπερνά τα όρια του δήμου και αφορά την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και υποστήριξε ότι το έργο είναι βιώσιμο, φιλικό προς το περιβάλλον -αφού θα προβλεφθεί η δημιουργία πάρκου 250 στρεμμάτων- και κοινωνικά ανταποδοτικό καθώς θα δημιουργηθούν περίπου 3.500 θέσεις εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι η αδόμητη σήμερα έκταση που καταλάμβανε το παλαιό εργοστάσιο, ανήκει κατά το μεγαλύτερό της μέρος στην Εθνική Τράπεζα, τον ΟΛΠ και την BP, ενώ την τελευταία εικοσαετία έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορα σχέδια αξιοποιήσής της χωρίς να έχει υλοποιηθεί κάποιο από αυτά.
Ελπίζω κάποτε να γίνει πραγματικότητα ,  η ανάπλαση . Ήμουνα νιος και γέρασα.
Πηγή:Shipping Press
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Ηλεκτρονικοί έλεγχοι στα τελωνεία κατά του παρεμπορίου

Ηλεκτρονικούς ελέγχους στα τελωνεία για να «χτυπηθεί» το παραεμπόριο ζήτησαν εμπορικοί φορείς από τον υφυπουργό Ναυτιλίας Αδ. Γεωργιάδη.
Να τεθεί, το συντομότερο, σε εφαρμογή το νέο ηλεκτρονικό σύστημα των τελωνείων, για την οριστική αντιμετώπιση του φαύλου κύκλου του παραεμπορίου και της παραοικονομίας, ζήτησαν στη σημερινή συνάντηση που είχαν με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδ. Γεωργιάδη, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Β. Κορκίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Γ. Ζησιμάτος, και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Π. Καρέλλας.
Η συνάντηση ήταν η δεύτερη κατά σειρά και έγινε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του υφυπουργού να τοποθετηθούν συστήματα ελέγχου φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων με ακτίνες Χ στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, με σκοπό την πάταξη των ανωτέρω φαινομένων.
Οι εκπρόσωποι των εμπόρων σημείωσαν ότι, με δεδομένη τη μείωση του τζίρου τους από το παραεμπόριο, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, καθίσταται πρακτικά αδύνατη πλέον η συνέχιση των δραστηριοτήτων τους, ενώ έχουν ήδη χαθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό και σημείωσαν ότι η διενέργεια σύγχρονων αποτελεσματικών ελέγχων στα τελωνεία μέσω ειδικών αψίδων scanner στις πύλες εισόδου της χώρας, είναι σημαντική πρωτοβουλία στην προσπάθεια εξεύρεσης βιώσιμων λύσεων, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Πηγή: Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709

ΟΛΠ: Άνοδο 54% εμφανίζουν τα μεγέθη διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων

Εντυπωσιακή άνοδο εμφανίζουν τα μεγέθη διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Προβλήτα Ι του Ο.Λ.Π Α.Ε.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το έτος 2011, τα οποία παρουσίασε η αρμόδια Διεύθυνση του Οργανισμού:
1. Ο συνολικός όγκος πωλήσεων σε TEU’s ανήλθε σε 500.133 εμπορευματοκιβώτια. Όπως είναι γνωστό ο Σταθμός άρχισε να λειτουργεί τον Ιούνιο 2010, οπότε και όλα τα στοιχεία για τα έτη 2010 και 2011 μπορούν να είναι συγκρίσιμα μόνο για το διάστημα Ιουνίου-Δεκεμβρίου.
2. Η αύξηση για το διάστημα αυτό ανήλθε το 2011 σε σχέση με το 2010 σε TEU’s στο +54,5%.
3. Το transit φορτίο TEU’s για το ίδιο διάστημα ανήλθε σε +88,2%.Από 135.418 σε 254.336 TEU’s.
4. Σε επίπεδο πωλήσεων εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση ήταν +64,0% στο γενικό και 97,3% στο transit.
5. Η παραγωγικότητα στο Σ.ΕΜΠΟ του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 αυξήθηκε κατά 34,6 % σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2010 (από 104,1 σε 140,4 κινήσεις).
6. Ο χρόνος αναμονής για τα 265 πλοία τα οποία προσέγγισαν τον Προβλήτα Ι κατά το β’ εξάμηνο του 2011 μειώθηκε στη μία ώρα και επτά λεπτά (1:07΄) έναντι τριών ωρών το 2010.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης «Το λιμάνι του Πειραιά, παρά τη διεθνή οικονομική κρίση, ξαναβρίσκει τους παλιούς του ρυθμούς. Και στους δύο Προβλήτες Ι και ΙΙ, τους οποίους πλέον διαχειρίζεται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η ΣΕΠ Α.Ε., τα TEU’s το 2011 ανήλθαν σε 
1.680.133 (500.133 σε Ο.Λ.Π.και 1.180.000 TEU’s σε ΣΕΠ ) το 2011 έναντι 
   878.083 (194.083 Ο.Λ.Π και 684.000 ΣΕΠ) του 2010 , μεγέθη τα οποία σταθερά επαναφέρουν τα terminals των εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά σε διεθνή επίπεδα για την Μεσόγειο και την Ευρώπη. Τα μεγέθη αυτά επαναφέρουν τον Πειραιά στη χρονιά-ρεκόρ του 2003, με σημαντικές τάσεις ανόδου και για τους δύο παρόχους για το 2012».
Πηγή: MarinNews
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Σε κορυφαίο σταθμό διακίνησης κοντέινερ εξελίσσεται ο Πειραιάς

Σημαντική αύξηση κατά 73% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε για το 2011 η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής Cosco, σε σχέση με το 2010, καταφέρνοντας να φθάσει τα 1.180.000. εμπορευματοκιβώτια έναντι 684.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2011 η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφθασε στο 150% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Δηλαδή πέρσι τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν 139.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 55.000 χιλιάδων, περίπου, τον Δεκέμβριο του 2010.
Κύκλοι της ΣΕΠ ανέφεραν ότι με τα αποτελέσματα που είχε ο Πειραιάς το 2011 κατάφερε να μετεξελιχθεί στον μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στην Ευρώπη και στον δεύτερο σημαντικότερο ανάμεσα στους υπερπόντιους Σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η κινεζική εταιρεία.
Η Cosco στην Ευρώπη, εκτός του Πειραιά ελέγχει τμήματα και των εμπορικών λιμανιών στη Νάπολη της Ιταλίας και στην Αμβέρσα του Βελγίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Cosco Pacific, από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Νάπολης στην Ιταλία, η Cosco διακίνησε μέσα στο 2011 περί τα 1.106.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 1.091.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 1,3%, ενώ από το λιμάνι της Αμβέρσας διακίνησε 1.168.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι περίπου 800.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010, αυξάνοντας το μερίδιό της κατά 46,9%.
Ωστόσο, βάσει των στοιχείων, ο μεγαλύτερος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η Cosco βρίσκεται στο νέο λιμάνι που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια στην περιοχή του Σουέζ. Ο κινεζικός όμιλος το 2011 διακίνησε περί τα 3,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 2,9 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2010, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,6%. Συνολικά από τους τέσσερις Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η Cosco στη Μεσόγειο και την Ευρώπη το 2011 διακίνησε 6,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2010, καταγράφοντας αύξηση 23,6%.
«Ανάμεσα στους τέσσερις Σταθμούς, ο Πειραιάς όχι μόνο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 73%, αλλά και τη μεγαλύτερη αυξητική τάση από μήνα σε μήνα» ανέφεραν κύκλοι της «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς Α.Ε.» και συμπλήρωσαν: «Τα αποτελέσματα δείχνουν το μέγεθος της δουλειάς που μπορεί να γίνει όταν υλοποιούνται οι κατάλληλες επενδύσεις σε συγχρονισμό με τη βελτίωση του τρόπου εργασίας».
Τιμές και παραγωγικότητα
Να σημειωθεί ότι κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) ανέφεραν ότι η επιτυχία των Κινέζων στον προβλήτα ΙΙ είναι αποτέλεσμα τόσο των ανταγωνιστικών τιμών όσο και της βελτίωσης της παραγωγικότητας, η οποία μειώνει σημαντικά τους χρόνους παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι, προσφέροντας οικονομικά οφέλη και στις εταιρείες.
Οι ίδιοι κύκλοι σημείωσαν ότι η παρουσία της Cosco στον Πειραιά τα δύο τελευταία έτη, παρά τις διακυμάνσεις που καταγράφηκαν, πέτυχε να αναβαθμίσει τον Πειραιά, να αυξήσει την παραγωγικότητά του και να συμβάλει στην ανάκτηση της «χαμένης του τιμής, αποτέλεσμα των συνεχών κινητοποιήσεων των τελευταίων ετών». Μάλιστα, αναφέρεται ότι αρκετές εταιρείες σκέφτονται να αυξήσουν τη χωρητικότητα των πλοίων τους που θα προσεγγίζουν τον Πειραιά, καθώς διαπιστώνουν ότι το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών συνεχώς αναβαθμίζεται.
Πηγή: Καθημερνή (Μπαρδούνιας)
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Αναμνήσεις

Το Πρώτο SEMBO
Μόνιμες Δεξαμενές ,
 Στο βάθος η πενταόροφη
Η Πενταόροφη - 2/3 ελεγκτήρια

Τα Λιμενικά Υπόστεγα
Ακτή Τσελέπη

Πέραμα


Ακτή Μιαούλη

Το Ρολόι



Το Τράμ Πειραιά -Πέραμα
Φάληρο




















Το Πράσινο 
Ο Αγιος Νικόλαος







Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και 

να θυμούνται οι παλιοί



Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email:kourtesisa@hotmail.com
Tel:6977636709






Βρέθηκε η «χρυσή τομή» στον ΟΛΘ

Σε «ήρεμα νερά» επέστρεψε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η διαμάχη διοίκησης και μερίδας εργαζομένων, για την εφαρμογή του νόμου 4024/2011, εκτονώθηκε και επέτρεψε την αναστολή της αποχής από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία τα Σαββατοκύριακα.
Εκπρόσωποι των σωματείων χειριστών και τεχνικών του λιμανιού, που πρωτοστάτησαν στην κινητοποίηση, συναντήθηκαν με τη διοίκηση του ΟΛΘ και κατάφεραν να βρουν κοινό τόπο για το πώς θα επιτευχθεί η προσαρμογή του μισθολογικού κόστους του 2012, με το 65% εκείνου που ίσχυε το 2009, όπως επιτάσσει ο νέος νόμος.
Καταλυτικό ρόλο στη συζήτηση, για την εξεύρεση της «χρυσής τομής», σύμφωνα με πληροφορίες, διαδραμάτισε η καταρχήν αποδοχή από τον ΟΛΘ σχετικής πρότασης για αλλαγή του μείγματος που χρησιμοποιήθηκε στις περικοπές της μισθοδοσίας του Ιανουαρίου, ώστε να ικανοποιηθούν οι εργαζόμενοι. Έτσι, ενώ η μείωση αποδοχών του Ιανουαρίου προέκυψε με περικοπή σε ποσοστό 
17,6% των τακτικών και κατά περίπου 
15% των επιδομάτων και της αμοιβής υπερωριών, για τις μισθοδοσίες Φεβρουαρίου και Μαρτίου το μείγμα αλλάζει και η μείωση θα προέλθει σε ποσοστό περίπου 
9% από τις τακτικές αποδοχές και άνω του 
20% από το σκέλος των υπερωριών.
Πηγή: Ημερησία
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709