Οι δουλειές στον «κόκκινο» εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού του Πειραιά πάνε ολοένα και καλύτερα για την εταιρεία που τον διαχειρίζεται, την κινεζική Cosco. Παρά την οικονομική κρίση που έχει περιορίσει δραστικά τις εμπορευματικές μεταφορές, από την προβλήτα 2 του ΣΕΜΠΟ (Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) το 2011 διακινήθηκαν 1.180.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 684.000 το 2010 (αύξηση 72,5%). Ανάλογα έντονη είναι η ανάπτυξη της προβλήτας 1 που ανήκει στη δικαιοδοσία του ΟΛΠ, όπου ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε από τα 194.083 που ήταν το 2010, στα 500.193.
Οι καλές επιδόσεις για το λιμάνι του Πειραιά, παρά την ύφεση στο διεθνές εμπόριο, δεν είναι άσχετες και με την εργασιακή ειρήνη που επικρατεί, σε συνθήκες μάλιστα μείωσης κατά 400 άτομα του αριθμού των εργαζομένων και περικοπών των μισθών κατά 35%.
Δεν ήταν τυχαία, λοιπόν, η επιμονή των Κινέζων να αποκτήσουν για τις εμπορευματικές τους δραστηριότητες βάσεις στο λιμάνι του Πειραιά, που για την Cosco αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη και έναν από τους σημαντικότερους που ελέγχει η κινεζική εταιρεία σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μάλιστα, οι τάσεις για την «κόκκινη» προβλήτα είναι ανοδικές, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων είχε εντυπωσιακή αύξηση, της τάξεως του 150%. Μετά την επιτυχή επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά που εξασφαλίζει στην Cosco και τα κινεζικά προϊόντα εύκολη πρόσβαση στις αγορές της Ευρώπης, ο ναυτιλιακός κολοσσός προετοιμάζει την επόμενη κίνησή του:
όταν ανοίξει ο φάκελος πώλησης του 23% των μετοχών του ΟΛΠ, από το συνολικά 74% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο, η Cosco θα είναι από τους πρώτους ενδιαφερομένους που θα δώσει το παρών.
Στη ναυτιλιακή αγορά του Πειραιά λένε ότι θα διεκδικήσει αυτό το ποσοστό «με νύχια και με δόντια» καθώς θέλει να προστατεύσει την επένδυσή της στον ΣΕΜΠΟ από οποιαδήποτε πιθανή κακοτοπιά. Μαζί με το 23% των μετοχών του Οργανισμού θα διεκδικήσει και σημαντική συμμετοχή στο μάνατζμεντ της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς.
Η σημαντική αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω της κινεζικής προβλήτας στο λιμάνι του Πειραιά αποδίδεται στη συνολική της πολιτικής που ακολουθεί η Cosco σε όποια λιμάνια διαχειρίζεται εμπορευματικούς σταθμούς. Η εμπορική της πολιτική είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, κάτι που οφείλεται και στο χαμηλό εργατικό κόστος.
Στην προβλήτα 2 η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, δεν απασχολεί μόνιμο προσωπικό αλλά «νοικιάζει» από εταιρείες όσους εργαζομένους χρειάζεται και όποτε τους χρειάζεται.
Σήμερα, η προβλήτα 2 έχει χωρητικότητα 1,6 εκατ. κοντέινερ, και η Cosco έχει αρχίσει εργασίες αναβάθμισης ώστε να την αυξήσει στα 2,6 εκατ. κιβώτια πριν από τον Απρίλιο του 2014.
Η χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει η Cosco με το ελληνικό Δημόσιο, προβλέπεται να φτάσει τα 3,7 εκατ. κοντέινερ όταν κατασκευαστεί και η προβλήτα 3, το φθινόπωρο του 2015.
Πηγή:Τα Νέα
Επιμέλεια:
Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :
kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709