απεγνωσμένα βοήθεια από την πολιτεία.
Σύμφωνα με αναφορά του τελωνείου προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, οι λιγοστοί υπάλληλοι που έχουν απομείνει στην Κακαβιά αδυνατούν πλέον να ελέγξουν τα δεκάδες αλβανικά λεωφορεία που επιλέγουν να περνάνε τα σύνορα συστηματικά και καθημερινά «κατά τις νυχτερινές ώρες, σε βαθμό που οι συνθήκες να ευνοούν και να ενθαρρύνουν τους επιτηδείους για τη διάπραξη λαθρεμπορικών πράξεων και άλλων ποινικών αδικημάτων και να πλήττουν την αποτελεσματικότητα των ελέγχων της μειωμένης -λόγω έλλειψης προσωπικού- νυχτερινής βάρδιας του Τελωνείου».
Στην ίδια αναφορά ο προϊστάμενος του τελωνείου της Κακαβιάς επισημαίνει στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών Θεμάτων «ότι η άφιξη κατά τις νυχτερινές ώρες ορισμένων δρομολογίων δεν είναι τυχαία» και ζητά «να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αλλαγή των δρομολογίων των λεωφορείων των τακτικών γραμμών και την άφιξή τους στην είσοδο και την έξοδο κατά τις ώρες 07.00-22.00, ώστε οι έλεγχοι να διενεργούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας με ασφάλεια και πληρότητα», ενώ γίνεται αναφορά σε πλήθος ποινικών αδικημάτων, «όπως απόπειρες λαθραίας εισαγωγής αλκοολούχων ποτών, αναβολικών και άλλων φαρμάκων, τσιγάρων, απόπειρες εξαγωγής κλεμμένων δικύκλων, εμπορευμάτων χωρίς τελωνειακές διατυπώσεις κ.λ.π.».
Ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα υπάρχουν νύχτες, όπου από τις 2 μετά τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί επιχειρούν να περάσουν τα σύνορα 30-40 λεωφορεία, προκαλώντας «ασφυξία» στο τελωνείο και αδυναμία συστηματικού ελέγχου από πλευράς των υπαλλήλων, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, κάνοντας λόγο ακόμη και για συστηματική μεταφορά ναρκωτικών ουσιών, που συχνά βρίσκονται κρυμμένα μέσα σε λεωφορεία.
Πρόσφατο παράδειγμα η σύλληψη δύο οδηγών λεωφορείου που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από τους Αγίους Σαράντα προς την Αθήνα και, εκτός από τους 18 επιβάτες, μετέφεραν και πέντε κιλά ηρωίνης, που ήταν κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη εντός του αεραγωγού του κλιματιστικού του οχήματος. Τα αλβανικά λεωφορεία που κάθε βράδυ συνωστίζονται στον συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς εκτός από το στόχαστρο των τελωνειακών αρχών γίνονται συχνά αντικείμενο ελέγχου και από ειδικά κλιμάκια του υπουργείου Μεταφορών καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που παραβιάζοντας τους Νόμους Επιβατικών Μεταφορών διακινούν παρανόμως επιβάτες σε περιοχές και πόλεις πέραν της δικαιοδοσίας τους.
Τα αλβανικά λεωφορεία χωρίς κανένα έλεγχο αφήνουν επιβάτες σε κάθε χωριό και πόλη που συναντούν στη διαδρομή τους με διπλό «κακό» για το τα κατά τόπους ΚΤΕΛ υπεραστικών λεωφορείων της χώρας. Από την άλλη, όπως είναι γνωστό, πολλά από αυτά τα λεωφορεία δεν πληρούν καν προϋποθέσεις για να κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας μας, με αποτέλεσμα πολλές φορές να εμπλέκονται σε τροχαία δυστυχήματα.
Ο εντοπισμός και τα πρόστιμα στους Αλβανούς παραβάτες «είναι σταγόνα στον ωκεανό της παρανομίας που οργιάζει εδώ και χρόνια στην Ήπειρο, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα» λέει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, κρατώντας στα χέρια του μια κλήση 1.202 ευρώ, που το υπουργείο Μεταφορών επέβαλε σε αλβανική εταιρεία για παράνομη μεταφορά επιβατών.
«Αυτά τα χρήματα είναι ψίχουλα μπροστά στο όργιο της φοροδιαφυγής στο οποίο επιδίδονται τα αλβανικά λεωφορεία εδώ και μια οκταετία στη χώρα μας» συμπληρώνει ο Γρηγόρης Γκίκας, που ζητά την άμεση παρέμβαση τόσο του ΣΔΟΕ όσο και του υπουργείου Οικονομικών, κάνοντας λόγο για απώλεια εσόδων του κράτους της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τελευταία χρόνια οι αλβανικές εταιρείες μεταφορών που συνδέουν τα Τίρανα με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια φτάνοντας τις 40 την ώρα που από ελληνικής πλευράς τα μόνα λεωφορεία που περνούν τα αλβανικά σύνορα είναι αυτά του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων μετά την αποχώρηση του ΟΣΕ από την συγκεκριμένη αγορά. Αλβανικά δημοσιεύματα μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που «φωτογράφησαν» ως ιδιοκτήτη πολλών τέτοιων εταιρειών την σύζυγο πρώην πρωθυπουργού της γειτονικής χώρας.
Πηγή: AiginioNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709