Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

Κομπίνα εκατομμυρίων με λαθραία τσιγάρα από τελωνειακούς

Ύστερα από καταγγελία, το τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ., προέκυψε ότι οι 3 τελωνειακοί διέθεταν στην αγορά μεγάλες ποσότητες κατασχεμένων λαθραίων τσιγάρων, εμφανίζοντας ψεύτικα πρωτόκολλα καταστροφής.
Σημειώνεται ότι στο τελωνείο της Ελευσίνας αποθηκεύονται λαθραία τσιγάρα που έχουν κατασχεθεί. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2009, το ΣΔΟΕ είχε παραδώσει πως καταστροφή στο συγκεκριμένο τελωνείο 1.712 κιβώτια με λαθραία τσιγάρα, που περιείχαν συνολικά 860.390 πακέτα, αξίας 2,7 εκατομμυρίων ευρώ. Οι διαφυγόντες φόροι υπολογίζονται στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Οι τελωνειακοί συνέταξαν πρωτόκολλα καταστροφής σε υψικάμινο της εταιρίας Τιτάν. Ισχυρίστηκαν ότι η καταστροφή έγινε στις 12 Δεκεμβρίου του 2009 και τη μεταφορά έκανε αφιλοκερδώς, όπως είπα, ιδιώτης, ιδιοκτήτης νταλίκας. Ωστόσο, υπάλληλοι της εταιρίας κατέθεσαν στους αστυνομικούς ότι μόνο 40 κιβώτια με λαθραία τσιγάρα καταστράφηκαν τελικά. Το υπουργείο Οικονομικών διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση εις βάρος των τριών τελωνειακών για υπεξαίρεση και ψευδή βεβαίωση και με το ερώτημα της απόλυσης.
Πηγή:Εξπρες
Αναδημοσίευση Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Mετατρέπεται σε ecoport το λιμάνι του Πειραιά

Το πρώτο του κτίριο με φυτεμένο δώμα απέκτησε ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. στο νεόδμητο κτίριο διοίκησης του Εμπορευματικού Σταθμού (Προβλήτα Ι) στο Ν. Ικόνιο.
Πρόκειται για ένα παθητικό σύστημα προστασίας του κελύφους του κτιρίου με ειδικά φυτά, το οποίο μειώνει το ηλιακό και θερμικό πεδίο, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει θετικά και αισθητικά τον περιβάλλοντα χώρο, αναδεικνύοντας έτσι και την αρχιτεκτονική εμφάνιση του κτιρίου.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης
(α) στο κεντρικό λιμάνι, μετά από διαγωνισμό, θα φυτευτούν το φθινόπωρο χιλιάδες δέντρα και φυτά, (β) στις οροφές κτιρίων του θα εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό πάρκο δυναμικότητας 3kwp,
(γ) στο εμπορικό λιμάνι θα εγκατασταθεί θερμικο-ηλιακό κέντρο παραγωγής ενέργειας 11kwp και
(δ) εκπονείται η τελική μελέτη για την ανάδειξη πρασίνου και στο εμπορικό λιμάνι (Ικονίου). Το λιμάνι του Πειραιά εντός του 2010 θα αρχίσει να μετατρέπεται σε ecoport με συγκεκριμένες φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής
http://www.ektelonismos.com

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Υποφέρει από... κυκλοφοριακό το λιμάνι του Πειραιά

«Μποτιλιάρισμα» στην είσοδο και στην έξοδο πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά κρατάει στη «ράδα» επιβατηγά πλοία, ακόμα και για περισσότερο από μία ώρα.
Το πρόβλημα, που ταλαιπωρεί σε ώρες αιχμής εκατοντάδες επιβάτες πλοίων της ακτοπλοΐας, οφείλεται στη μεγάλη κίνηση αναχωρήσεων και αφίξεων πλοίων, δεδομένου, μάλιστα, ότι φέτος υπάρχει και αύξηση των δρομολογίων.


Όπως μας έλεγαν έγκυρες πηγές, το πρόβλημα δημιουργείται κυρίως πρωινές και απογευματινές ώρες, ιδιαίτερα όταν γίνονται και κινήσεις κρουαζιερόπλοιων, τα οποία είναι κατά κανόνα μεγάλα και καθυστερούν περισσότερο από τα πιο «ευέλικτα» ακτοπλοϊκά πλοία.
«Τράφικ κοντρόλ»
Οι ίδιες πηγές εξηγούσαν ότι για λειτουργικούς λόγους το «τράφικ κοντρόλ» του λιμανιού του Πειραιά δίνει κατά κανόνα προτεραιότητα στα επιβατηγά πλοία και στα κρουαζιερόπλοια που αναχωρούν και σε δεύτερο χρόνο εισέρχονται τα πλοία που έχουν άφιξη και γι’ αυτό καταγράφεται η αναμονή στην είσοδο του λιμανιού. Εξαίρεση αποτελούν τα πλοία που καταπλέουν και έχουν σε σύντομο χρόνο αναχώρηση.
Αυτές οι καθυστερήσεις ήταν και το μοναδικό πρόβλημα που καταγράφηκε το Σαββατοκύριακο, κατά το οποίο η διακίνηση των επιβατών από το λιμάνι έγινε ομαλά και χωρίς προβλήματα χάρη στα μέτρα του λιμεναρχείου
Συγκεκριμένα, μόνο προχτές από τον Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 85.367 επιβάτες. Ειδικά για τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη διακινήθηκαν 63.811 επιβάτες, από τους οποίους οι 34.107 επιβάτες αναχώρησαν με 31 δρομολόγια πλοίων και 29.704 επιβάτες επέστρεψαν με 33 δρομολόγια πλοίων.
Προσθήκη σχόλιου: Επίσης ένα άλλο κομμάτι το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο υποφέρει από τις διελεύσεις των φορτηγών που μεταφέρουν τα Containers. Οι δήμοι Περάματος , Κερατσινίου , Δραπετσώνας δεινοπαθούν.
Πηγή: Έθνος
Αναδημοσίευση σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής . http://www.ektelonismos.com/

Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Λιμάνι Πάτρας :Tους έριξαν στη μοιρασιά !!

Σάλο έχει προκαλέσει στην Πάτρα η αποκάλυψη, ότι τα «κληρονομικώ δικαιώματι» 30 μέλη του σωματείου φορτοεκφορτωτών λιμένος στην Πάτρα, επί χρόνια μοιραζόντουσαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ με το κόλπο της παραποίησης των τιμολογίων που εξέδιδαν στους δικαιούχους.
Συγκεκριμένα τα τιμολόγια που εξέδιδαν στον πελάτη ήταν πενταπλά.
Στην πρώτη σελίδα που... πηγαίνει στον πελάτη έγραφαν το πραγματικό ποσό με όλες τις κρατήσεις και τις εισφορές, τις οποίες και πλήρωνε ο πελάτης. Αυτό όμως φρόντιζαν να μην περνάει με το καρμπόν στα άλλα τέσσερα φύλλα που προορίζονταν ένα για το ΙΚΑ για το ΚΑΦ και για κάποια άλλη υπηρεσία. Πάνω από το δεύτερο φύλλο έβαζαν ένα διαφανές φύλλο και έγραφαν ένα ελάχιστο ποσό που περνούσε σε όλα τα αντίγραφα. Έτσι μοιραζόντουσαν μεταξύ τους την διαφορά.
Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε, όταν κάποια μέλη του σωματείου που φέρει τον τίτλο «Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ» ένοιωθαν ριγμένα στη μοιρασιά και κατήγγειλαν την κομπίνα. Έτσι μπήκε το ΣΔΟΕ που έκανε φύλλο και φτερό τα παραστατικά και από τις διασταυρώσεις αποκαλύφθηκε το εύρος της κομπίνας.
Η έρευνα έδειξε επίσης, ότι το ίδιο κόλπο εφάρμοζαν και στα τιμολόγια που έκοβαν στα φερυ μποτ και για τη «λεγόμενη διαφυγούσα εργασία», ένα προνόμιο που είχαν κατοχυρώσει χωρίς να παρέχουν εργασία. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις τα έπαιρναν μαύρα χωρίς τιμολόγια. Λέγεται μάλιστα ότι η έρευνα δεν βρήκε τιμολόγια συγκεκριμένης εταιρίας η οποία έχει καθημερινή συναλλαγή με το σωματείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό το κόλπο εφαρμόζεται σε όλα τα λιμάνια, στα οποία επίσης θα επεκταθεί η έρευνα.
Πηγή:Blog ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ ,kentri.
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/
Σχόλιο: Και δεν ειναι μόνον σ’αυτό το λιμάνι ειναι και σε άλλα !!!!!! Αν έχουν τηνβούληση και την θέληση θα τα βρούν.

Αποφάσισαν την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων

Την αναστολή της απεργίας αποφάσισαν, με οριακή πλειοψηφία, οι ιδιοκτήτες φορτηγών στην έκτακτη γενική συνέλευσή τους την Κυριακή «με αίσθημα ευθύνης και λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί» από την κινητοποίηση.
Οι ιδιοκτήτες υπογράμμισαν ότι περιμένουν από την κυβέρνηση να άρει την επίταξη και προειδοποιούν ότι θα επιστρέψουν στις κινητοποιήσεις εάν το υπουργείο «αθετήσει τις δεσμεύσεις του».
Οι μεταφορείς θα επιστρέψουν πίσω από το τιμόνι από αύριο, ενώ ήδη ομαλοποιείται η κατάσταση στα πρατήρια καυσίμων. Η αγορά έχει αρχίσει να τροφοδοτείται σταδιακά με καύσιμα από ιδιωτικά, επιταγμένα βυτιοφόρα, καθώς και τα βυτιοφόρα του στρατού.
Ήδη σχετική ομαλοποίηση παρατηρείται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Aρκετά πρατήρια βενζίνης στην Αττική εφοδιάστηκαν με καύσιμα και υπήρξε λιγότερη ταλαιπωρία για τους οδηγούς. Στο νομό Θεσσαλονίκης μέχρι το βράδυ ή το αργότερο το πρωί της Δευτέρας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο ανεφοδιασμός των περισσότερων πρατηρίων καυσίμων με βενζίνη.
Το πρώτο «φως» στην άκρη του τούνελ φαίνεται ότι εμφανίστηκε μετά την συμβιβαστική πρόταση που κατατλεθηκε για αναστολή της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων και ταυτόχρονα άρση της επίταξης.
Την πρόταση αυτή υιοθέτησαν οι απεργοί και αργότερα την αποδέχθηκε και υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Πηγή:Το Βήμα
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης http://www.ektelonismos.com
Σχόλιο: Συνάδελφοι καλή δουλειά και καλό κουράγιο

Έκτακτη γενική συνέλευση των ιδιοκτητών ΦΔΧ

Προς εκτόνωση η αντιπαράθεση κυβέρνησης - μεταφορέων

Προς εκτόνωση φαίνεται ότι οδηγείται η αντιπαράθεση μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ θα πραγματοποιήσουν το μεσημέρι νέα έκτακτη γενική συνέλευση στη διάρκεια της οποίας, ο πρόεδρος των Συνδικάτων Χερσαιων Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος, όπως δεσμεύτηκε, θα προτείνει την αναστολή της απεργίας και την έναρξη νέου γύρου διαλόγου με την κυβέρνηση.
Προηγήθηκσν έντοντες διαβουλεύσεις από το Σάββατο το απόγευμα, καθώς από τις παραγωγικές και επιχειρηματικές τάξεις διατυπώθηκε η πρόταση να ανασταλεί η απεργία και η κυβέρνηση να άρει την πολιτική επιστράτευση.
Την εν λόγω πρόταση υιοθέτησαν οι απεργοί, ενώ έγινε αργότερα αποδεκτή και από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Mega o κ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά sτις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο.
Διεμήνυσε δε ότι η θέση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν αλλάζει, καθώς και ότι το θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, το οποίο σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα από τα ιδιωτικά και τα επιταγμένα βυτιοφόρα. Στην περιοχή της Αττικής ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα και εκτιμάται ότι σύντομα η αγορά θα ομαλοποιηθεί.
Πηγή:Ναυτεμπορική ' ΑΠΕ
Σχόλιο: Κυριοι συναδελφοι εκτελωνιστές ετοιματήτε για αγώνα δρόμου απο Δευτέρα, χιλιάδες containers που εμειναν στο λιμάνι του Ικονίου όλες αυτές τις ημέρες πρέπει να παραληφθούν , καλό κουράγιο Αυγουστιάτικα. Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

Τα κοντέινερ της... φοροδιαφυγής

Υπόθεση φοροδιαφυγής που αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του λιμανιού Θεσσαλονίκης, με επίσημο προορισμό τη Βουλγαρία και με τις απώλειες του ελληνικού Δημοσίου από δασμούς και ΦΠΑ να υπολογίζονται σε τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ, απασχολεί τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες.
Στην υπόθεση, την οποία δημοσίευσε ο «Αγγελιοφόρος της Κυριακής», φέρεται να εμπλέκονται τουλάχιστον δέκα άτομα και διερευνώνται τυχόν ευθύνες επιχειρηματιών, τελωνειακών, εκτελωνιστών, ναυτιλιακών πρακτόρων κ.ά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, όλα ξεκίνησαν το 2007, όταν στα «αυτιά» των αρμόδιων υπηρεσιών έφτασαν φήμες για κάποιες περίεργες διακινήσεις εμπορευμάτων μέσω του λιμανιού. (...) Οι πληροφορίες έλεγαν ότι υπήρχαν κοντέινερ γεμάτα με καταναλωτικά προϊόντα, τα οποία έφταναν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ με προορισμό τη Βουλγαρία, αλλά ο εκτελωνισμός τους γινόταν 450 χιλιόμετρα νοτιότερα, κάπου κοντά στην Αθήνα. (...) Τα συνοδευτικά έγγραφα αυτών των κοντέινερ, που αποδείχτηκαν πλαστά, έδειχναν ότι τα προϊόντα προέρχονταν από την Κίνα και ως πωλήτριες εμφανίζονταν εταιρείες με έδρα τις Σεϊχέλες.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com

Επενδύσεις 707 εκατ. δολαρίων στον Πειραιά από τη COSCO

Επενδύσεις συνολικού ύψους 707 εκατ. δολαρίων προγραμματίζει η COSCO για την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα του Πειραιά, που ήδη τελεί υπό την διαχείριση της, σύμφωνα με την China Daily.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της κινεζικής εφημερίδας η COSCO θα δαπανήσει 707 εκατ. δολάρια προκειμένου να αναβαθμίσει τις υποδομές της προβλήτας ΙΙ αλλά και να κατασκευάσει τη προβλήτα ΙΙ ώστε να τριπλασιάσει την διακίνηση εμπορευμάτων μέσα από αυτές τις δύο προβλήτες.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα εξάλλου η COSCO ήδη κινείται προς την κατεύθυνση της συμμετοχής της μαζί με τον ΟΛΠ στο διεθνή διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός κέντρου logistic στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο απαιτεί επένδυση ύψους 252,2 εκατ. δολαρίων.
Κινέζοι εξάλλου, αναφέρει η China Daily, συζητούν τη συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο των κρατικών σιδηροδρόμων στην Ελλάδα.
Πηγή:The SeaNation
Αναδημοσίευση:Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής Εμπορευμάτων , http://www.ektelonismos.com/

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Χτύπημα στο λαθρεμπόριο τσιγάρων

Στο στόχαστρο των ανδρών του Λιμενικού είχε μπει το πλοίο «ALLA», σημαίας Ουκρανίας, το οποίο τα ξημερώματα του Σαββάτου εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή του Λουτρόπυργου στην Ελευσίνα.
Πλωτό περιπολικό του Λιμενικού προσέγγισε και ακινητοποίησε το πλοίο με πλήρωμα 9 αλλοδαπούς ναυτικούς. Σύμφωνα με τον καπετάνιο, είχε αποπλεύσει από την Αίγυπτο.
Το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι της Ελευσίνας όπου και καταμετρήθηκαν τα τσιγάρα που μετέφερε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Λιμενικό, το πλοίο μετέφερε 4.636 μεγάλα χαρτοκιβώτια με λαθραία τσιγάρα (περίπου 2.318.000 πακέτα). Οι διαφυγόντες δασμοί ανέρχονται στο ποσό των 7.000.000 ευρώ.
Τόσο πριν όσο και μετά την επιχείρηση ακινητοποίησης του πλοίου, αυτό συνοδευόταν από ένα δεύτερο μικρότερο σκάφος, στο οποίο επέβαιναν δύο Έλληνες, ηλικίας 49 και 27 ετών, ο ρόλος των οποίων ήταν να διευκολύνουν το λαθρεμπόριο.
Και τα 11 άτομα συνελήφθησαν και θα οδηγηθούν στο αυτόφωρο ενώ τα τσιγάρα κατασχέθηκαν.
Πηγή:Ζουγκλα
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Λαθρεμπόριο από τελωνειακούς

Διοχέτευαν στην αγορά λαθραία τσιγάρα που νωρίτερα παραλάμβαναν προκειμένου, υποτίθεται, να τα καταστρέψουν. Εφτιαχναν, μάλιστα, ψευδή πρωτόκολλα καταστροφής για να αποφύγουν τον κίνδυνο να εντοπιστούν σε περίπτωση που θα γινόταν έλεγχος στην υπηρεσία τους.
Ο λόγος για τρεις υπαλλήλους του Τελωνείου Ελευσίνας, εις βάρος των οποίων σχηματίστηκε από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων δικογραφία για υπεξαίρεση και ψευδή βεβαίωση - νόθευση κατά συναυτουργία. Την υπόθεση έφεραν στο φως οι «αδιάφθοροι» της ΕΛ. ΑΣ., ερευνώντας καταγγελία που είχε γίνει στην υπηρεσία το Δεκέμβριο του 2009, σύμφωνα με την οποία υπάλληλοι του εν λόγω τελωνείου διοχέτευαν στην αγορά τσιγάρα που είχαν κατασχεθεί ως προϊόν λαθρεμπορίας. Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε συγκεκριμένα ότι το Νοέμβριο του 2009, ο ένας από τους κατηγορουμένους είχε παραλάβει από υπαλλήλους του ΣΔΟΕ 860.390 πακέτα λαθραίων τσιγάρων σε 1.712 χαρτοκιβώτια τα οποία προορίζονταν για καταστροφή. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, συντάχθηκε πρωτόκολλο καταστροφής από επιτροπή στην οποία συμμετείχαν και εμφανίζονται να υπογράφουν οι τρεις κατηγορούμενοι τελωνειακοί υπάλληλοι. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες, αλλά και μαρτυρίες που συγκεντρώθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, δεν καταστράφηκε παρά ελάχιστη ποσότητα τσιγάρων. Οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατηγορία για υπεξαίρεση σε βαθμό κακουργήματος, καθώς οι φόροι που αναλογούν στα 860.390 πακέτα τσιγάρα και εισέπραξαν οι ίδιοι αντί του ελληνικού Δημοσίου ανέρχονται σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Η σχετική δικογραφία υπεβλήθη πριν από μερικά εικοσιτετράωρα στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.
Πηγή:Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Τι έγινε πάλι στον ΟΛΠ ;; !!

Πρωτοφανή πράγματα συνέβησαν χτες 28/06/2010 στο τμήμα του λιμανιού που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ . 7,30 το πρωί δεν υπήρχε κανείς υπάλληλος στο τμήμα βεβαίωσης ,αποβίβασης και τιμολόγησης Container. 8,30 το ίδιο . Για να μην τα πολυλογώ αργά κατάλαβαν ότι από τους υπαλλήλους οι μισοί και παραπάνω ήταν με μετάθεση στα Κεντρικά , οι υπόλοιποι σε κανονική άδεια , Το ωραίο είναι ότι κανείς δεν το πήρε χαμπάρι , και άρχισαν να ψάχνονται , καλά δεν υπάρχει διεύθυνση προσωπικού ? Τελικά φέρανε την καημένη την Ζ...... η οποία ήταν σε άδεια και μένει κοντά να εξυπηρετήσει την κατάσταση . Αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη .
Πριν αρκετά χρόνια είχαν φύγει με άδεια όλοι οι εργάτες που άνοιγαν τα Container στην παλιά περιοχή Ε και είχαν πάει για ελιές , δεν υπήρχε άνθρωπος να εξυπηρετήσει τον συναλλασσόμενο και τους Τελωνειακούς να κάνουν ελέγχους . Βέβαια τότε έπεσαν κεφάλια . Για την Ιστορία αναφέρω ότι όλοι ήταν από την Μάνη , Τυχαίοοοοοο.!!!!.

Σχόλιο :Το Blogg τα λέει όλα και τα σχολιάζει όλα και τα καλά και τα αρνητικά , δεν είναι με το μέρος κανενός . Έτσι γιατί πρέπει πια να αλλάξουμε νοοτροπία , έτσι γιατί πρέπει να αποβάλουμε το σύνδρομο του κτήτορα ,την λάθος άποψη της χρησικτησίας . Διότι το "λιμανάκι μας" κατά την έκφραση αγαπητού σχολιαστή ,δεν ανοίκει σε κανέναν είναι περιουσία του Ελληνικού λαού και εργαλείο ανάπτυξης . Κάποιοι βέβαια το παρανόησαν και το έκαναν "δικό" τους , μέγα λάθος , θέλησαν δε να παίξουν τα δικά τους πολιτικά και μη παιχνίδια . Ο νοών νοείτω !!
Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής . http://www.ektelonismos.com/

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Τι γίνεται στο λιμάνι της ΣΕΠ ; (COSCO)

Εδώ και μερικές ημέρες η ΣΕΠ (COSCO) έχει κατεβάσει ρολά .
Τα φορτηγά αρνούνται να φορτώσουν container λόγω των πολύ αργών ρυθμών φόρτωσης που έχει επιβάλλει το λιμάνι της ΣΕΠ.
Όπως είχαμε επισημάνει και σε προηγούμενη ανάρτηση , η COSCO επέλεξε άλλον δρόμο για την εξυπηρέτηση του λιμανιού , και ενώ στο υπαλληλικό τα πήγε καλά , στο εργατικό σκάλωσε . Παραδίδει 300 container την ημέρα , αντί 1000 plus που παρ έδιδε ο ΟΛΠ , με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί έμφραγμα στο μεγάλο λιμάνι .
Υπάρχουν δε και φήμες για παραιτήσεις χειριστών , εργατών , λόγω χαμηλών ημερομισθίων από τον Υπεργολάβο που έχει αναλάβει την διαχείριση του ανθρώπινου εργατικού δυναμικού.
Επίσης φήμες επιμένουν ότι οι αποχωρήσαντες εργάτες του ΟΛΠ έκαναν δολιοφθορά στα μηχανήματα (beloti )που παρέδωσαν στην COSCO , Αλήθεια ; Ας απαντήσει κάποιος .
Δύο μηχανήματα είναι στην φόρτωση και δύο στα πλοία . Τα υπόλοιπα είναι παροπλισμένα . Γιατί άραγε ?
Πάντως το πρόβλημα είναι υπαρκτό και έντονο και δεν ακούω τώρα κανένα από τα επιμελητήρια να κάνουν παραστάσεις διαμαρτυρίας , ούτε τα μέσα ενημέρωσης να ασχολούνται με το θέμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι φουκαριάρηδες οι φορτηγατζήδες θέλουν 24 ώρες στην ουρά το λιγότερο για να φορτώσουν ένα (1) ναι ένα CONTAINER .
Πόσο να αντέξουν και αυτοί οι άνθρωποι.
Κύριοι της ΣΕΠ βρείτε λύση τώρα και αφήστε τις τσιγουνιές , το λιμάνι δεν μπορείς να το δουλέψεις με ψέματα . Οι άλλοι που έφυγαν είχαν τρομακτική εμπειρία και έπαιρναν τα διπλάσια και τριπλάσια χρήματα από τους νέους και Άπειρους συναδέλφους τους . Μετά από απεργίες , και ζήσαμε πολλές τα τελευταία χρόνια , το λιμάνι εύρισκε τους ρυθμούς του σε 24 ώρες και με την διπλάσια δουλειά .
Λοιπόν δώστε χρήματα να λυθεί το πρόβλημα εδώ και τώρα.
Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/

Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

Ο πόλεμος δολαρίου / ευρώ κοντεύει να μας αφανίσει

Για όσους δεν κατάλαβαν, ο πόλεμος δολαρίου / ευρώ κοντεύει να μας αφανίσει.
Από τη μια οι rating agencies να υποβιβάζουν κράτη-μέλη της ΕΕ και από την άλλη ο Ρεν και ο Γιουνκερ να θεωρούν τους υποβιβασμούς αδίκους και ανεξήγητους, ενώ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία συνεχίζει να χορηγεί πιστώσεις με ενέχυρο τα Ελληνικά ομόλογα, θεώρησε ότι πρέπει να τα υποβιβάσει κατά 5%, ξεχνώντας ότι με αυτό τον τρόπο εμφανίζεται να χορεύει και αυτή στο ρυθμό εκείνων που έχουν βαλθεί να της κλείσουν το σπίτι.
Όταν οι μεν πετάνε βόμβες και οι δε σφυρίζουν …χαρούμενοι συζητώντας τα ζητήματα της ΕΕ, ενώ τα 600 εκατομμύρια «χαζοί», υποφέρουμε κοιτώντας τηλεοράσεις, περιμένοντας να «πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας», κάτι δεν πάει καλά. Κόψαμε ότι μπορούσε να κοπεί, πολλοί δεν έχουν να πληρώσουν τα δάνεια και τις κάρτες, ενώ άλλοι, πολλοί άλλοι, βρίσκονται σε βαθύτατη ένδυα έχοντας δυσκολία να πληρώσουν το λογαριασμό της ΔΕΗ.

Τι λέτε κύριοι, για τόσο βλάκες μας περάσατε; Πως είναι δυνατόν να αφήσουμε την Ενωμένη Ευρώπη, τον τόπο μας, τη βασίλισσα του πολιτισμού και του πνεύματος να σέρνεται κυνηγημένη από τα «κερδοσκοπικά παιχνίδια» χωρίς να μπορεί να αμυνθεί; Ως εδώ και μη παρέκει, τέλειωσαν τα αστεία. Total War λοιπόν, όπως τον θέλετε, χωρίς να τον κηρύσσεστε και όποιος αντέξει, εμείς με το ευρώ μας και εσείς με το δολάριο σας. Να δούμε ποιο νόμισμα θα προτιμήσουν τελικά οι Άραβες και οι Κινέζοι για τις οικονομίες τους.
Έξω λοιπόν όλοι, προστασία του ενιαίου νομίσματος, απαγόρευση του δανεισμού από τις διεθνείς αγορές και ενιαία ευρωπαϊκή οικονομική διαχείριση μέχρι να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Να δουλέψει επιτέλους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντονίζοντας και προετοιμάζοντας Αφήστε τα χάδια και τα υποχρεωτικά χαμογελά, δεν έχουν θέση εδώ όταν η οικονομία βομβαρδίζεται και ζητούν από λαούς με 20% ανεργία να σφίξουν το ζωνάρι. Όσο για μας, ήδη το πληρώνουμε ακριβά. Ξέρετε πόσο κάνει 2.5% ύφεση επί 4; Δέκα τοις εκατό, αγαπητοί μου και ας μου εξηγήσει κάποιος που θα πάνε οι επισφάλειες του τραπεζικού τομέα αν συνεχίσουν τις εχθροπραξίες. Αντί για μπράβο στην Ελλάδα που στερείται για να διατηρήσει το αξιόχρεο, τέσσερα κλικ υποβιβασμός. Αξιόχρεο με τινός κριτήρια, των εταιρειών αξιολόγησης που η ιδία η αμερικανική γερουσία αμφισβητεί τις προθέσεις;
Αρχηγοί κρατών, πολιτικοί ταγοί, ξυπνήστε, οργανώστε αντίσταση και περάστε στην αντεπίθεση σ’ όλα τα μέτωπα, όσο υπάρχει ακόμα αυτό που ονομάζουμε «κράτος» γιατί όπως πάμε θα καταλήξουμε αντιμαχόμενες συμμορίες σε στυλ Mad Max.
Του Άλκη Κορρέ , Καθηγητή του Πανεπιστημίου του Αιγαίου ,Πρόεδρος Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος .
Εδώ ένα προφητικό Άρθρο του Σπύρου Φράγκου στο Βήμα της Κυριακής στις 3 /01/1999
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστή http://www.ektelonismos.com/

Σχόλιο: Ένα πολύ κατανοητό άρθρο που μας περιγράφει με γλαφυρότητα τα παιχνίδια που παίζονται αυτή την στιγμή στην παγκόσμια Οικονομία.

Η Κίνα θα ρίξει δισεκατομμύρια στην Ελλάδα

Το δημοσίευμα αναφέρει πως η επιλογή της Κίνας να επενδύσει στην Ελλάδα, και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, και η υπογραφή των συμφωνιών "ανακούφισαν κάπως" την ελληνική κυβέρνηση, αφού ήρθαν μετά τη νέα υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τη Moody's


Με τίτλο "Η Κίνα θα ρίξει δισεκατομμύρια δολάρια στην Ελλάδα", η έγκυρη αυστραλιανή εφημερίδα «The Australian Financial Review» γράφει πως "η Κίνα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στη βυθιζόμενη από τα υπερβολικά χρέη ελληνική οικονομία".
Το δημοσίευμα αναφέρει πως η επιλογή της Κίνας να επενδύσει στην Ελλάδα, και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, και η υπογραφή των συμφωνιών "ανακούφισαν κάπως" την ελληνική κυβέρνηση, αφού ήρθαν μετά τη νέα υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τη Moody's. Η αυστραλιανή εφημερίδα θεωρεί "έκπληξη" την υπογραφή των συμφωνιών, "δεδομένου πως η έως τώρα κινεζική παρουσία στην Ελλάδα, με την Cosco, μόνο εύκολη δεν ήταν". Υπογραμμίζει, μάλιστα, πως έως πρόσφατα, οι Έλληνες "σταύρωναν" τον επικεφαλής της "Κόσκο" (Cosco), αλλά τώρα τον αποκαλούν χαϊδευτικά "Κάπτεν Γουέϊ". Στο δημοσίευμα δίνεται έμφαση στη δήλωση του Κινέζου αντιπροέδρου κ. Ζανγκ Ντεγιάνγκ, ο οποίος είπε ότι "η Κίνα είναι πεπεισμένη πως η Ελλάδα σίγουρα θα ξεπεράσει αυτές τις προσωρινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει και η κινεζική κυβέρνηση θα ενθαρρύνει τις κινεζικές, ισχυρές επιχειρήσεις να έρθουν στην Ελλάδα και να βρουν εμπορικούς εταίρους για επενδύσεις".
Πηγή:Ημερησία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΕΠΕΣΚΕΥΘΗ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥΣ!!

Με μια μικρή τελετή και με χαρακτηριστική απλότητα όπως ταιριάζει στους Κινέζους , επεσκέφθη τις εγκαταστάσεις του νέου περιουσιακού τους αποκτήματος ο αντιπρόεδρος της Κίνας Κος Zhang Dejiang , μετά από τις συμφωνίες που υπεγράφησαν εχτές με την Ελληνική Κυβέρνηση . Παρόντες ήταν εκτός των άλλων μελών της Κινέζικης συνοδείας και ο κύριος Ανωμερίτης .

Η τελετή η οποία έλαβε μέρος στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ στο Ικόνιο , σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό , με προβολή σλάιντς κλπ , δεν κράτησε περισσότερο από 15 ' λεπτά είχε περισσότερο χαραχτήρα επικοινωνιακό για τα ΜΜΕ , παρά ουσιαστικό.
Πιο κάτω παραθέτω αποκλειστικό φωτορεπορταζ από την προετοιμασία και την μικρή Τελετή.


Προετοιμασίες



Επίδειξη στον Αντιπρόεδρο με προτζεκτορα.


Βέβαια δεν παρέλειψαν να βάλουν σε περίοπτη θέση και την φωτογραφία του εμπνευστή της αγοραπωλησίας Κου Καραμανλή τον οποίον οι Κινέζοι όπως έδειξαν εκτιμούν πάρα πολύ και γιατί όχι άλλωστε .
Εδώ σε φωτογραφία με τον captain wei jiafu , πρόεδρο της Cosco
Εδώ αναμνηστική φωτογραφία με όλο το Επιτελείο και το νέο Προσωπικό της ΣΕΠ.
Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Κλείνουν τα Λιμάνια ΟΛΠ , Cosco Την Παρασκευή 18/06/2010

Την Παρασκευή 18 Ιουνίου ο Δήμος Περάματος θα προχωρήσει σε αποκλεισμό του ΟΛΠ, της COSCO και του ΣΕΜΠΟ σε μία ύστατη προσπάθεια να διεκδικήσει τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων του. Δεν μπορούμε ν’ ανεχθούμε άλλο πια την υποβάθμισης της ζωής μας.
Φτάνει πια η λειτουργία του λιμανιού εις βάρος μας.
Φτάνει πια ο θόρυβος από την δραστηριοποίηση του ΟΛΠ και της COSCO, που ειδικά τις ώρες κοινής ησυχίας προκαλούν καθημερινό εφιάλτη στους κατοίκους μας και κυρίως σ’ εκείνους των περιοχών που συνορεύουν με την περιοχή εργασιών του Λιμανιού.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
-ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΥ ΟΛΠ
-ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛΟΥΣ ΑΝΑ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ ΑΠΟ ΟΛΠ & COSCO
-ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΡΘΜΕΙΟ
-ΌΧΙ ΑΛΛΑ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ
-ΌΧΙ ΣΤΟΝ 3o ΠΡΟΒΛΗΤΑ
Αντιλαμβανόμαστε, βέβαια, την σπουδαιότητα της λειτουργίας του Λιμανιού στην οικονομική ζωή του τόπου μας, αλλά και οι υπεύθυνοί του πρέπει να αντιληφθούν ότι μόνο με την ομαλή συνύπαρξη του ΟΛΠ και της COSCO με τους κατοίκους του Περάματος μπορεί να εξασφαλιστεί το μέγιστο δυνατό κέρδος για όλους μας.
Σε αυτή την κινητοποίησή μας ζητάμε τη συστράτευση όλων, αφού μόνο με μαχητικές διεκδικήσεις μπορούμε να ευελπιστούμε σε δικαίωση των αιτημάτων μας.
Θα πραγματοποιηθεί προσυγκέντρωση την Παρασκευή 18 Ιουνίου στις 8.30π.μ. στο Δημαρχείο Περάματος.
Πηγή:Δήμος Περάματος
Δημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής , http://www.ektelonismos.com/

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Κλειστό το Λιμάνι της Cosco την Τετάρτη 16/06/2010 απο 10 πμ - 13 μμ

Προσκεκλημένος του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Θεόδωρου Πάγκαλου, θα επισκεφθεί την Ελλάδα ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Zhang Dejiang, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Λ.Δ.Κ., Qin Gang. Ο Κύριος Dejiang θα επισκεφθεί το Λιμάνι του Ικονίου και τις εγκαταστάσεις της Cosco
Έτσι την Τετάρτη 16/06/2010 το λιμάνι στο Ικόνιο θα παραμείνει κλειστό για λόγους ασφαλείας από τις 10 πμ έως 13 μμ.
Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε και στην επίσημη Ιστοσελίδα της Κυβέρνησης της Κίνας (εδώ).
Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής , http://www.ektelonismos.com/

Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Κομπίνες με τα τιμολόγια και τον ΦΠΑ των ΙΧ

Ανθρακας αναμένεται να αποδειχθεί ο θησαυρός που έχει αποκαλύψει η Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου, η οποία αφορά στα 435 υπερπολυτελή αυτοκίνητα και άλλες τόσες χιλιάδες ΙΧ που εκτελωνίζονται από εμπορίες και ιδιώτες, καθώς ο τελωνειακός κώδικας είναι ατελής, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ. Ειδικότερα κάθε αυτοκίνητο που εισάγεται στην Ελλάδα σύμφωνα με τον τελωνειακό κώδικα μπορεί να εκτελωνιστεί βάσει δύο παραμέτρων. Η πρώτη αφορά στην τεκμαρτή αξία, η οποία υπολογίζεται βάσει της εργοστασιακής αξίας μειωμένης ανάλογα με την παλαιότητα.
Η δεύτερη αφορά στην τιμολογιακή αξία που αναφέρεται στο παραστατικό αγοράς που προσκομίζεται στο τελωνείο κατά τη διαδικασία εισαγωγής. Ο λόγος που υπάρχουν οι δύο παράμετροι εκτελωνισμού δημιουργήθηκε έτσι ώστε αν το τιμολόγιο αγοράς είναι μικρότερο της τεκμαρτής, το τελωνείο λαμβάνει την τεκμαρτή ως βάση του τρόπου υπολογισμού.
Αν πάλι η αξία του τιμολογίου είναι υψηλότερη της τεκμαρτής, τότε ο φόρος υπολογίζεται βάσει της τιμολογιακής, διότι έτσι το αυτοκίνητο επιβαρύνεται με μεγαλύτερο ποσό φόρου.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές να προσκομίζουν πολύ «χαμηλά» τιμολόγια αγοράς, τα οποία τους μειώνουν στο ελάχιστο τα χρήματα που πρέπει να καταβάλουν για τα Τέλη Ταξινόμησης. Από την άλλη μεριά εξυπηρετεί και τους αγοραστές τους, καθώς τα εξευτελιστικά τιμολόγια αγοράς λύνουν το πρόβλημα του «πόθεν έσχες»...
Βέβαια, το κράτος δεν χάνει μόνο από τα Τέλη Ταξινόμησης αλλά και τα έσοδα χιλιάδων ΙΧ, τα οποία θα προέρχονταν από τον ΦΠΑ, καθώς όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές προτιμούν να το καταβάλουν σε άλλο κράτος-μέλος που έχει πολύ χαμηλότερο συντελεστή.
Εισαγωγή μέσω στάσεων...
Στελέχη της αγοράς, όπως αποκαλύπτουν στην «Η», εκτιμούν πως όλα τα υπερπολυτελή μεταχειρισμένα ή καινούργια αυτοκίνητα είναι εφικτό να εκτελωνιστούν με πολύ χαμηλά τιμολόγια γλιτώνοντας οι έμποροι ή οι υποψήφιοι αγοραστές τους πολλές χιλιάδες ευρώ εις βάρος πάντα του ελληνικού δημοσίου. Όλα τα παραπάνω, βέβαια, διεξάγονται με τις «ευλογίες» του κράτους, καθώς ο τρόπος που εκτελωνίζονται τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ορίζεται από τις εργοστασιακές αξίες που έχει μόνο η Υπηρεσία Αξιών (ορίζονται από τους εισαγωγείς) και οδηγεί τόσο τους εμπόρους όσο και ιδιώτες καταναλωτές να διαπράξουν κάποιες «παρανομίες», όπως πολύ χαμηλότερα τιμολόγια αγοράς από την πραγματική τιμή απόκτησης που στην ουσία τους επιτρέπει να κυκλοφορούν νόμιμα τα αυτοκίνητά τους στη χώρα μας γλιτώνοντας την καταβολή του ΦΠΑ αλλά και μεγάλου μέρους των Τελών Ταξινόμησης. Αντ’ αυτού το κράτος θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδά του αλλάζοντας τον τελωνειακό κώδικα και πλέον όσοι επιθυμούν να εισάγουν κάποιο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος. Από την άλλη μεριά υπάρχουν δεκάδες εταιρείες οι οποίες λειτουργούν μέσω του Διαδικτύου και η έδρα τους βρίσκεται σε κάποιο άλλο κράτος - μέλος, με χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, και αποδίδουν τους νόμιμους φόρους που πρέπει να καταβάλουν στο κράτος που βρίσκεται η έδρα τους.
Ωστόσο ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) στις 8 Ιανουαρίου του 2008 με υπόμνημα προς το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών έχει ενημερώσει πως το κράτος χάνει 104 εκατομμύρια ευρώ μόνο από τον ΦΠΑ των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων! Παρ’ όλα αυτά, η προηγούμενη κυβέρνηση αγνόησε το υπόμνημα εξακολουθώντας να διατηρεί το λάθος καθεστώς εκτελωνισμού χάνοντας εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο
Απλή και νόμιμη διαδικασία!
Όταν κάποιος εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να προσκομίσει στην τελωνειακή αρχή που το εισάγει το τιμολόγιο αγοράς του. Κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να εκδώσει ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας ο ιδιοκτήτης του ή ο έμπορος θα πρέπει να πληρώσει Τέλη Ταξινόμησης, ΦΠΑ (καταβάλλουν μόνο οι έμποροι αν δεν έχει καταβληθεί στο άλλο κράτος-μέλος όπου αγοράστηκε το αυτοκίνητο) και προσφάτως επιβλήθηκε και ο Φόρος Πολυτελείας σε όσα ΙΧ έχουν αξία αγοράς υψηλότερη από 11.000 ευρώ και κυμαίνεται από 10% έως 40%. Ο πιο σίγουρος τρόπος για να γλιτώσει κανείς δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε κάποιο ακριβό αυτοκίνητο είναι ο εξής:
Αφού ο υποψήφιος αγοραστής έχει εντοπίσει το ΙΧ που τον ενδιαφέρει επισκέπτεται τον έμπορο που το έχει στο άλλο κράτος-μέλος και του ανακοινώνει πως το αυτοκίνητο θα εξαχθεί σε άλλο κράτος - μέλος και πρέπει να αφαιρεθεί ο ΦΠΑ που έχει ήδη πληρωθεί.
Στη συνέχεια αρχίζει το «παζάρι» για το τιμολόγιο αγοράς, το οποίο πρέπει να αναγράφει αξία πολύ μικρότερη από εκείνη που έχει η Ελληνική Υπηρεσία Αξιών στα τελωνεία της χώρας. Κατόπιν αφού έχει αποκτήσει πλέον το εν λόγω όχημα επισκέπτεται κάποιο άλλο κράτος - μέλος με χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, όπου και καταβάλλεται γλιτώνοντας ο υποψήφιος αγοραστής πολλές χιλιάδες ευρώ (ανάλογα με το μοντέλο) καθώς το τιμολόγιο αγοράς είναι ήδη πολύ χαμηλό. Εν κατακλείδι εισάγεται το αυτοκίνητο στην Ελλάδα προσκομίζοντας ο ιδιοκτήτης του στο τελωνείο το εξευτελιστικό τιμολόγιο αγοράς και τον πληρωμένο ΦΠΑ σε άλλο κράτος - μέλος.
Επειδή όμως οι τελωνειακοί υπάλληλοι δεν δέχονται το χαμηλό τίμημα απόκτησης τελικά το αυτοκίνητο εκτελωνίζεται βάσει της εργοστασιακής αξίας του μοντέλου μείον την απομείωση που επέρχεται από την πάροδο των μηνών ή ετών που έχει κυκλοφορήσει.
Με αυτόν τον τρόπο διεξάγονται οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ή «πινακιδωμένων» ΙΧ από εμπόρους και ιδιώτες καταναλωτές, οι οποίοι γλιτώνουν πολλές χιλιάδες ευρώ τόσο από τα Τέλη Ταξινόμησης όσο και από τον ΦΠΑ εις βάρος των δημοσιονομικών εσόδων?
Ενδεικτικά παραδείγματα
Η Ferrari 430 έχει εργοστασιακή αξία 107.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο υπεραυτοκίνητο με 1η άδεια κυκλοφορίας 2008 στη Γερμανία πωλείται έναντι 170.000 ευρώ. Αν κάποιος το αγοράσει σε αυτή την τιμή και προσκομίσει τιμολόγιο αγοράς 170.000 ευρώ στο ελληνικό τελωνείο θα πρέπει να καταβάλει 65.000 ευρώ μόνο για το Τέλος Ταξινόμησης. Αν στο ίδιο αυτοκίνητο ο υποψήφιος αγοραστής προσκομίσει τιμολόγιο αγοράς 60.000 ευρώ τότε το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί βάσει της εργοστασιακής αξίας μείον την απομείωση των ετών που έχει κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο και στην συγκεκριμένη περίπτωση αγγίζει το 24% (24 μήνες κυκλοφορίας), καταβάλλοντας μόλις 40.500 ευρώ! Με τη συγκεκριμένη μέθοδο ο αγοραστής έχει γλιτώσει περίπου 25.000 ευρώ, τα οποία χάνει το κράτος. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την απώλεια του ΦΠΑ, η οποία έχει καταβληθεί στο άλλο κράτος - μέλος...
Η εργοστασιακή αξία της Porsche 997 Carerra υπολογίζεται στις 70.000 ευρώ. Οι τιμές διάθεσης του συγκεκριμένου μοντέλου στη Γερμανία με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2009 κυμαίνεται στις 120.000 ευρώ. Αν η Carrera 997 εκτελωνιστεί με τιμολόγιο αγοράς 120.000 ευρώ τότε μόνο το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 50.640 ευρώ. Το ίδιο αυτοκίνητο αν εισαχθεί με τιμολόγιο αγοράς 45.000 ευρώ, τότε θα εκτελωνιστεί βάσει της εργοστασιακής αξίας που είναι 70.000 ευρώ μείον 15,6% λόγω απομείωσης. Το τελικό ποσό που θα καταβάλει ο κάτοχός της για Τέλη Ταξινόμησης θα είναι 29.500 ευρώ και θα έχει ωφεληθεί κατά 21.140 ευρώ, τα οποία χάνει το Δημόσιο.
Πηγή:Ημερησία
Αναδημοσίευση:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής , http://www.ektelonismos.com/

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟ ΣΕΜΠΟ !!

Μερικές ημέρες πρίν, τον Μάιο , έγινε ατύχημα ευτυχώς όχι θανατηφόρο...
Στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΜΠΟ) κατά την εκπαίδευση δύο συναδέλφων χειριστών από το δυναμικό της ΣΕΠ ΑΕ (cosco) ανετράπη ένα μηχάνημα έργου τύπου ΟΣΜΕ...Κατά την εκπαίδευση λοιπόν στο συγκεκριμένο μηχάνημα, και πριν ενταχθούν στην παραγωγική διαδικασία οι δυο συνάδελφοι για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους -μια και δεν έχουν δώσει κατάθεση του συμβάντος- βρέθηκαν από τα 12 μέτρα στο έδαφος. Νοσηλεύονται στο τζάνειο νοσοκομείο Πειραιά ο μεν πρώτος με κάταγμα στα πλευρά και αιμάτωμα στον πνεύμονα που κατά τους γιατρούς δεν εμπνέει ιδιαίτερη ανησυχία, εκδορές στο πρόσωπο και σκίσιμο στο χείλος. Ο δεύτερος είναι σε καλύτερη κατάσταση με απλές εκδορές, σοκαρισμένος και με ελαφρύ διάσειση και κρατήθηκε από τους γιατρούς για προληπτικούς λόγους. Το λιμάνι είναι σε υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και καλό είναι όλοι οι χειριστές να λαμβάνουν πολύ σοβαρά τα ζητήματα ασφάλειας... Διακυβεύεται η ζωή τους αλλά και η ζωή συνανθρώπων μας.Μέσα στην ατυχία τους οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, στάθηκαν υπερβολικά τυχεροί, μια και πριν 10 χρόνια σε ίδιο ατύχημα θρηνήσαμε το συνάδελφο Βασίλη...Για άλλη μια φορά η μεγάλη οικογένεια των χειριστών μηχανημάτων προσθέτει στο ενεργητικό της ατύχημα, ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες.
Πηγή και Αποκλειστικότητα της Φωτογραφίας: Blogg "Αναδρομή στο Λιμάνι"
Αναδημοσίευση : Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

ΠΑΝΕΤΟΙΜΟΣ Ο ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ Ι (ΟΛΠ)

Πανέτοιμος δηλώνει ο ΟΛΠ Α.Ε, όσον αφορά την προβλήτα 1 καθώς σύμφωνα με ανακοίνωσή του, ολοκληρώθηκε ο επιτελικός κύκλος συνεργασιών της Διοίκησης του Οργανισμού για τα θέματα εξυπηρέτησης από τον Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων Ι του Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Στις διαδοχικές συσκέψεις που έγιναν υπό την προεδρία του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη, έλαβαν μέρος οι εταιρείες MSC, CMA_CGM, ZIM, MAERSK, Evergreen, Αρκάς και Αδάμης.
Συναντήσεις έχουν γίνει επίσης την προηγούμενη εβδομάδα με την Σ.Ε.Π. Α.Ε., την Cosco και το group των εταιριών που εκπροσωπεί.
Με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών ο κ. Ανωμερίτης σε δηλώσεις του ανέφερε τα ακόλουθα: «Εκφράζω την ικανοποίηση μου για το επίπεδο της θετικής συνεργασίας που αναπτύχθηκε, ευελπιστώντας ότι το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τα τιμολόγια τα οποία παρουσιάσαμε στους χρήστες της Π1 θα οδηγήσουν σε πάγιες και διαρκείς συνεργασίες.
Ο Π1 είναι καινούργιος, με σύγχρονα ολοκαίνουργια μηχανήματα και σύγχρονο αμερικάνικο λογισμικό. Με την ολοκλήρωση ορισμένων επιμέρους μικρών παρεμβάσεων θα είναι στην ουσία σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιουλίου, όταν θα λειτουργούν όλες οι γερανογέφυρες, ο πιο σύγχρονος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη.
Ένας σταθμός ο οποίος λειτουργεί με νέα συστήματα και λογικές εργασίας, με έμπειρο προσωπικό και με ανταγωνιστικές υπηρεσίες, όπως όλα τα λιμάνια της Ευρώπης. Στα πλαίσια της ασκούμενης πολιτικής marketing και από την 1η Ιουλίου θα διαμορφωθούν οι εμπορικές σχέσεις με κάθε ένα πάροχο, αφού η εμπορική μας πολιτική στοχεύει στην εξυπηρέτηση όλων και όχι συμβατικά με έναν ή δύο εξ’ αυτών.
Ο Π1 θα λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο, όλα τα Σαββατοκύριακα και θα παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών, μερικές εκ των οποίων μέχρι σήμερα παρήχαντο στο λιμάνι από τρίτους».
Πηγή: TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , http://www.ektelonismos.com