ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Σάββατο 29 Μαρτίου 2008
Το παρασκήνιο της φαινομενικής νηνεμίας
Πληροφορίες θέλουν στελέχη των πολυεθνικών να προβληματίζονται για την επόμενη ημέρα στο θέμα της παραχώρησης, αφού η κυβέρνηση δείχνει να μην μπορεί να τα βρεί με τους εργαζόμενους, οι οποίο έχουν μετατρέψει την υπόθεση σε συνδικαλιστικό… Κούγκι, δείχνοντας έτοιμοι να τιναχθούν στον αέρα, μαζί με όποιον πλησιάσει για να τους εκπορθήσει. Οι πολυεθνικές προβληματίζονται μήπως η επιλογή τους, γυρίσει μπούμερναγκ και πέσουν σε αδιέξοδο και τα σημειώματα με τους εδώ εκπροσώπους τους πάνε και έρχονται καθημερινά, σε ρυθμούς καρδιογραφήματος. Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι όλα θα προχωρήσουν κανονικά. Η υπόθεση εργασίας που αφορά το ενδεχόμενο πώλησης πακέτου μετοχών σε ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει και το management, φαίνεται ότι ξενίζει κάποιους μέσα στην κυβέρνηση οι οποίο επισημαίνουν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι πρόκειται για μία χρηματιστηριακή σκέψη -λύση που δεν τους βρίσκει σύμφωνους , αφού στόχος είναι η ανάπτυξη των λιμανιών και "όχι το ξεπούλημά τους μία και έξω" .
Πηγή:Axiaplus
Επεκτείνεται το όριο απαλλαγής από τον ΦΠΑ για τους εξαγωγείς
Συγκεκριμένα, η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1. Στις επιχειρήσεις, οι οποίες εφαρμόζουν τη διαδικασία απαλλαγής από τον ΦΠΑ, και εξαντλούν το όριο που τους έχει χορηγηθεί για το δωδεκάμηνο, παρέχεται η δυνατότητα λήψης νέου συμπληρωματικού ορίου απαλλαγής.
2. Το όριο απαλλαγής θα είναι ίσο με τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του ύψους των εξαγωγών και των ενδοκοινοτικών παραδόσεων κατά τη διάρκεια του προηγούμενου της αίτησης δωδεκαμήνου και του ορίου απαλλαγής, που έχει χορηγηθεί με βάση την προηγούμενη αίτηση.
3. Το όριο απαλλαγής από τον ΦΠΑ προκειμένου για ενδοκοινοτικές παραδόσεις προκύπτει από τα επιμέρους σύνολα των αντιστοίχων τριμηνιαίων ανακεφαλαιωτικών πινάκων και προκειμένου για εξαγωγές αποδεικνύονται από τις εκδοθείσες διασαφήσεις οριστικής εξαγωγής.
4. Εκτός από τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που ισχύει (τιμολόγιο πώλησης, αντίγραφο παραστατικού τράπεζας) για τη λήψη του νέου συμπληρωματικού ορίου οι επιχειρήσεις πρέπει: Να υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ έντυπη αίτηση για τη θεώρηση του ειδικού διπλότυπου δελτίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ μετά την παρέλευση τουλάχιστον εξαμήνου από την προηγούμενη αίτηση. Με την αίτηση αυτή συνυποβάλλεται συγκεντρωτική κατάσταση, από την οποία θα προκύπτει, κατά χώρα, ο αριθμός και η αξία των διασαφήσεων εξαγωγής, καθώς και των ενδοκοινοτικών παραδόσεων του προηγουμένου δωδεκαμήνου.
Να προσκομίζουν μαζί με την αίτηση για θεώρηση το «Ειδικό Διπλότυπο Δελτίο Απαλλαγής από το ΦΠΑ». Η θεώρηση αυτού ενεργείται από το τμήμα του ΚΒΣ με έγγραφη σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου της αρμόδιας εφορίας. Το ειδικό διπλότυπο δελτίο φέρει ενιαία αρίθμηση ή ιδιαίτερη ενιαία αρίθμηση ανά σειρά για ολόκληρο το δωδεκάμηνο που ισχύει ή μέχρι τη χορήγηση του επόμενου ορίου απαλλαγής στην περίπτωση εξάντλησης του ήδη χορηγηθέντος. Τυχόν δελτία που δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά την περίοδο αυτή δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν σε επόμενη περίοδο και υποχρεωτικά προσκομίζονται για ακύρωση κατά τη θεώρηση νέων διπλοτύπων.
5. Με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται το δικαίωμα επιλογής των υποκειμένων στον φόρο, δωδεκάμηνης χρονικής ή δωδεκάμηνης διαχειριστικής περιόδου, για τη χρησιμοποίηση του ορίου απαλλαγής, και αντιστρόφως.
6. Εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις που αφορούν την προθεσμία πραγματοποίησης της εξαγωγής ή ενδοκοινοτικής παράδοσης αγαθών.
7. Σε περίπτωση ακύρωσης ή μη πραγματοποίησης της εξαγωγής ή ενδοκοινοτικής παράδοσης αγαθών που έτυχαν απαλλαγής του ΦΠΑ η επιχείρηση εκτός των άλλων υποχρεούνται να προσκομίζει το ακριβές αντίγραφο του αποδεικτικού είσπραξης με την ένδειξη «ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥ», που του χορηγήθηκε από το τελωνείο εισαγωγής, προκειμένου ο έφορος να προβεί στην έγκριση ισόποσης αναπροσαρμογής του υπολοίπου του ορίου απαλλαγής.
8. Οι ετήσιες καταστάσεις φυλάσσονται στον φάκελο του κάθε υπόχρεου στην αρμόδια ΔΟΥ για να εξυπηρετήσουν τις διασταυρώσεις και επαληθεύσεις κατά τη διενέργεια του φορολογικού ελέγχου.
9. Οι επιχειρήσεις που έχουν τεθεί σε εκκαθάριση, η οποία υπερβαίνει τους δώδεκα μήνες υποχρεούνται να υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ την ειδική συγκεντρωτική ετήσια κατάσταση μέχρι την 10η Μαϊου εκάστου έτους, για τις πράξεις που πραγματοποίησαν κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
10.Τα θεωρημένα στελέχη του ειδικού διπλότυπου δελτίου απαλλαγής ισχύουν μέχρι εξαντλήσεως του χορηγηθέντος ορίου.
Παράδειγμα : Επιχείρηση «ΑΛΦΑ» πραγματοποιεί από 01.01.2007 έως 31.12.2007 τις ακόλουθες ενδοκοινοτικές παραδόσεις ή εξαγωγές
10/02/2007 40.000 €
Σύνολο 280.000 ευρώ
Στην εν λόγω επιχείρηση στις 05/01/2008 χορηγείται πλαφόν απαλλαγής αξίας 280.000 ευρώ για αγορά ή εισαγωγή πρώτων υλών, υπηρεσιών ή προϊόντων προς εξαγωγή ή ενδοκοινοτική παράδοση.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2008, πραγματοποιεί τις ακόλουθες εξαγωγές ή ενδοκοινοτικές παραδόσεις:
15/02/2008 100.000
Εξαγωγές / Ενδοκοινοτικές παραδόσεις προηγούμενων 12 μηνών (01/07/2007 έως 30/06/2008) 450.000 ευρώ (*)
Μείον: Πλαφόν που χρησιμοποιήθηκε 280.000 ευρώ 170.000 ευρώ
(*) 50.000+50.000+50.000 (από 10.8.2007 έως 10.12.2007) + 300.000 (από 15.2.2008 έως 15.6.2008)= 450.000 ευρώ.
Το νέο πλαφόν (δηλ. 170.000 ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί από 01/07/2008 και εφεξής μέχρι τουλάχιστον την παρέλευση εξαμήνου (έως 31.12.2008).
Σημείωση: Με την παλαιά απόφαση του υπουργού Οικονομικών (Πολ. 1262/1993) δε θα μπορούσε η επιχείρηση να πάρει νέο πλαφόν τον Ιούλιο του 2008, αλλά θα έπρεπε να περιμένει τη λήξη του έτους 2008, ώστε να πάρει το νέο πλαφόν τον Ιανουάριο του 2009. Στο διάστημα από τον Ιούλιο του 2008 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2008, θα έπρεπε να καταβάλλει Φ.Π.Α. στους προμηθευτές της.
Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008
Εξώδικο και στον ΟΛΠ από 43 εξαγωγείς
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Δ.Σ. ΟΛΠ: Διάσταση μέσα - αισιοδοξία προς τα έξω
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλο, αποφασισμένοι να μην παραδώσουν τόσο εύκολα τα εθνικά μας λιμάνια σε ξένους, και μάλιστα «αντί πινακίου φακής». Εν τω μεταξύ και το τουρκικό πλοίο μεταφοράς containers που επιχειρήθηκε να εκφορτώσει στον Σκαραμαγκά, αναγκάστηκε με παρέμβαση των εργαζομένων να αποπλεύσει για άλλα λιμάνια -πιθανότατα του Αστακού ή του Λαυρίου, ενώ το θέμα των κινητοποιήσεων απασχόλησε χθες το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα περισσότερα μέλη συμφώνησαν στην ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του σταθμού Ν. Ικονίου χωρίς να λείψουν αντιπαραθέσεις ως προς τη δημιουργηθείσα κατάσταση από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος, ο οποίος έχει απορρίψει κάθε απεργοσπαστική «κομματική» πρόταση, είπε ότι «ο διαγωνισμός εξελίσσεται κανονικά και θα τηρηθούν οι χρόνοι πλην απροόπτου. Δηλαδή, σε περίπτωση που υπάρξουν ενστάσεις από τους «μνηστήρες» για τους όρους της προκήρυξης, τους οποίους όμως χαρακτήρισε «κρυστάλλινους». Μέχρι τώρα τους φακέλους της διακήρυξης έχουν παραλάβει οι εταιρείες Cosco, Maersk, Hutchison, Dubai, Port Singapore, European Containers εκ μέρους της MCS και η ισπανική Dragalos.
Μέχρι 15 Ιουλίου ο πλειοδότης
Ο κ. Αναστασόπουλος διευκρίνισε ότι στις 3 Μαΐου θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, μέχρι 15 Ιουλίου θα αναδειχθεί και ο πλειοδότης, ενώ θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση που, όταν οριστικοποιηθεί, θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια στη Βουλή προς ψήφιση. Για τις ζημιές που έχει υποστεί ο ΟΛΠ από την υπολειτουργία του σταθμού Ν. Ικονίου, είπε ότι δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν επακριβώς, γιατί δεν έχει «κλείσει» το τρίμηνο, αλλά σε εβδομαδιαία βάση κυμαίνονται από 1.500.000 έως 1.800.000 ευρώ, δηλαδή από τις αρχές του 2008 φτάνουν τα 22.000.000 ευρώ. Ο κ. Αναστασόπουλος εκτιμά ότι «η διαδικασία παραχώρησης θα διαρκέσει 4 έως 7 μήνες», δηλαδή η νέα ιδιοκτησία θα εγκατασταθεί στις αρχές του 2009 και όχι το πρώτο εξάμηνο του 2008, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Διπλό έμφραγμα στην αγορά
Ζημιές άνω των 18 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι έχουν καταγράψει οι εισηγμένες εταιρείες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες της παράλυσης που έχει επιφέρει στο λιμενικό τους σύστημα η αντίδραση των εργαζομένων προς την παραχώρηση των εμπορευματικών τους σταθμών σε ιδιώτες. Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι οι ζημίες του Οργανισμού ανέρχονται σε 1,5 - 1,8 εκατ. ευρώ κάθε εβδομάδα. Σημαντικότερες είναι οι απώλειες για την οικονομία και τον επιχειρηματικό κόσμο. Το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων έχει επιβαρυνθεί με επίναυλο που φθάνει και τα 300 ευρώ ανά κοντέινερ, ενώ από τις 4 Απριλίου οι μεταφορείς και κάτοχοι φορτηγών επιβάλλουν επικόμιστρο 200 ευρώ ανά κοντέινερ. Επίσης υπολογίζεται ότι η ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά απώλεσε όλο αυτό το διάστημα περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, ενώ στην Βόρεια Ελλάδα ένα 27% των επιχειρήσεων έχει υποστεί απώλειες έως και 1 εκατ. ευρώ.
Σοβαρό πλήγμα
Η κατάσταση αυτή έχει απομακρύνει από τα ελληνικά λιμάνια αφενός όλο το διαμετακομιστικό φορτίο αφετέρου εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αφαιρέσουν από τα δρομολόγιά τους το λιμάνι του Πειραιά τόσο για τις ελληνικές εισαγωγές όσο και για τις εξαγωγές.
Η Διεθνής Ναυτική Ενωση επισημαίνει ότι έχει πληγεί το κύρος των ελληνικών λιμανιών. Ηδη, αναφέρει σε ανακοίνωση, το λιμάνι του Πειραιά δεν χρησιμοποιείται πλέον ως hub port, ενώ άλλες ναυτιλιακές εταιρείες είναι ιδιαίτερα σκεπτικές για τους άμεσους προγραμματισμούς των προσεγγίσεων των πλοίων τους. Το πλήγμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι βαρύ.
Η ΟΛΘ ΑΕ τον Ιανουάριο «είδε» τη μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ να φθάνει στο 54,30% και να «στοιχίζει» απώλεια εσόδων περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Τον Φεβρουάριο η μείωση κινήθηκε μεταξύ 35%-38%, σε σχέση με τις επιδόσεις του αντίστοιχου μήνα πέρυσι. Ακριβής αποτίμηση της οικονομικής απώλειας δεν έχει γνωστοποιηθεί, αλλά αν γίνει σύγκριση με τα στοιχεία του Ιανουαρίου, πιθανότατα τα έσοδα ήταν λιγότερα κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ. Επιπτώσεις καταγράφονται και στην τοπική βιομηχανία. Στοιχεία πρόσφατης ειδικής έρευνας του ΣΒΒΕ αποδεικνύει ότι το 23% του δείγματος υπέστη ζημία έως 200 χιλ. ευρώ, το 27% έως 1 εκατ. ευρώ, το 38% έως 3 εκατ. ευρώ και το 12% των ερωτηθέντων μιλούσε για ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ. Καθώς τα στοιχεία γνωστοποιήθηκαν στα μέσα Φεβρουαρίου, γίνεται αντιληπτό πως οι οικονομικές απώλειες έχουν πολλαπλασιαστεί.
Λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση (σ.σ. από 10 ημέρες, όπως καταγγέλλεται, έως 1 μήνα), πολλά καράβια δεν «πιάνουν» Θεσσαλονίκη και τα εμπορεύματα ξεφορτώνονται σε γειτονικά λιμάνια, με τον επίναυλο να φθάνει κατ ελάχιστο τα 230 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο. Το επιπλέον μεταφορικό κόστος δε, μπορεί να φθάσει, για παράδειγμα, στα 2.500 ευρώ, αν πρόκειται για κοντέινερ που θα έρθει από την Ιταλία στην πόλη. Ανησυχία έχει αρχίσει να προκαλεί η διαπίστωση κρουσμάτων άρνησης φορτώσεων για τον ΟΛΘ. Καταγγέλθηκε περίπτωση Καλιφορνέζων φορτωτών, οι οποίοι δεν φορτώνουν εμπορεύματα για εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, επειδή οι ναυτιλιακές δεν δέχονται φορτία για την Ελλάδα.
Ηδη είναι αισθητή η έλλειψη πρώτων υλών (σ.σ. βιομηχανία προ ημερών έμεινε χωρίς παραγωγή για 4 ημέρες) και το πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί ενόψει Πάσχα, ενώ πυκνώνουν και οι κραυγές για απώλεια πελατών και αγορών του εξωτερικού και αξιοπιστία της χώρας εν γένει, λόγω αδυναμίας παράδοσης εντός χρονικών ορίων.
Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην εισαγωγή πρώτων υλών και ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, και συνολικά το λιανικό εμπόριο.
Σημαντικές ζημιές στη ναυτιλιακή οικονομία 18 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι οι ζημιές για ΟΛΠ και ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες των κινητοποιήσεων. 1,8 εκατ. ευρώ εκτιμά ο ΟΛΠ ότι είναι οι εβδομαδιαίες ζημιές εξαιτίας της υπολειτουργίας του λιμανιού.
1,5 εκατ. ευρώ «κόστισε» τον Ιανουάριο στον ΟΛΘ η μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ κατά 54,30%.
120 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι είναι η ζημιά που έχει προκληθεί στη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά.
500 ευρώ υπολογίζεται ότι είναι η επιβάρυνση του κόστους μεταφερόμενων προϊόντων ανά κοντέινερ εξαιτίας της επιβολής επίναυλου και επικόμιστρου.
Μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2007 μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ εξαιτίας των κινητοποιήσεων. Τα καθαρά αποτέλεσμα ανήλθαν στα 24,8 εκατ ευρώ (αύξηση 103,31%). Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 33,5 εκατ ευρώ σημειώνοντας αύξηση 92% ενώ το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στα 18,7% από 11,5% το 2006.
Πηγή:Ημερησία
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008
Ανοίγει για τα «κενά» το λιμάνι του ντεπό στο Σκαραμαγκά
ΣΚΩΤΣΕΖΙΚΟ ντους» στην αγορά από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, που τάσσονται κατά των διαγωνισμών παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Από την μία το κυβερνητικό επιτελείο σχεδιάζει και υλοποιεί μέτρα για να «αποσυμφορήσει» τα λιμάνια και να δώσει ανάσες στην αγορά, και από την άλλη προστίθενται και νέα προβλήματα.
Στα θετικά, περιλαμβάνεται το «άνοιγμα» του λιμανιού του ντεπό στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Μετά τα λιμάνια του Λαυρίου και του Αστακού που εξυπηρετούν μέχρι ένα βαθμό, ανάλογα με τις δυνατότητές τους, την αγορά, από σήμερα προστίθεται και το λιμάνι στον Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η κυβέρνηση και η διοίκηση των ναυπηγείων συμφώνησαν για το διάστημα των κινητοποιήσεων να χρησιμοποιηθεί ο χώρος για φόρτωση και εκφόρτωση των κενών εμπορευματοκιβωτίων, αφού οι «μάντρες» που μέχρι σήμερα τα εναπόθεταν οι μεταφορείς έχουν «ξεχειλίσει». Στο ντεπό θα εξυπηρετούνται πλοία feeder που θα έχουν δικούς τους γερανούς. Ήδη τέσσερις εταιρείες έχουν συμφωνήσει να στείλουν τα πλοία τους τις επόμενες ημέρες στον Σκαραμαγκά. Από την άλλη όμως στις αρχές του Απρίλη η αγορά θα πρέπει να πληρώσει, εκτός από τον επίναυλο και την ασφάλεια που έχουν «βάλει» οι ναυτιλιακές εταιρείες για να φέρνουν τα πλοία τους στα ελληνικά λιμάνια, λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων που αντιμετωπίζουν, που μεταφράζεται σε μεγάλη απώλεια εσόδων, και το επικόμιστρο που θα εισπράττουν στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά και οι χερσαίοι μεταφορείς.
Η επιστολή
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείου και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορέων, με κοινή τους επιστολή στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων προαναγγέλλουν την επιβάρυνση του κάθε δρομολογίου με 200 ευρώ από τις 4 Απριλίου. Μάλιστα προειδοποιούν ότι σε διαφορετική περίπτωση θα ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους. Ειδικότερα στην επιστολή τους σαν επιχειρήματα για την απόφασή τους αναφέρουν: «Μετά την πάροδο δύο μηνών και λαμβάνοντας υπόψη τις ανακοινώσεις στον Τύπο από τους αρμόδιους ότι οι διαπραγματεύσεις για την παραχώρηση παρατείνονται επί μακρού και μην έχοντας άλλες οικονομικές δυνατότητες και έχοντας νόμιμο συμφέρον εφαρμόζουμε την απόφαση περί χρονοχρέωσης», και προσθέτουν: «Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ ότι η παραγωγικότητά του έχει πέσει στο 30 με 40% αποτελεί το πειστήριό μας ότι κάθε Τρίτη ημέρα μπαίνουμε στο χώρο φόρτωσης με αποτέλεσμα να δουλεύουμε 10 ημέρες τον μήνα και τις υπόλοιπες να παραμένουμε σε ατελείωτες αναμονές. Ως προς όλα αυτά αξιώνουμε 200 ευρώ (7 ώρες επί 28,09 ευρώ) επιπλέον της αρχικής τιμής έκαστου δρομολογίου. Θεωρώντας ότι το αίτημα είναι δίκαιο και νόμιμο θα εισπράττεται από τις 4 Απριλίου 2008». «Σύμμαχο» στην απόφασή τους αυτή έχουν και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών το οποίο επισημαίνει ότι η ελάχιστη επιβάρυνση που προτείνουν τα Σωματεία θα δώσει τη δυνατότητα να συνεχιστεί η μεταφορά και δεν θα σταματήσει εντελώς η οικονομική δραστηριότητα του λιμένος. Επίσης υπογραμμίζουν ότι ακόμα και η συγκεκριμένη αύξηση δεν μπορεί να καλύψει τα έξοδα των μεταφορέων.
Η απάντηση
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. σε επιστολή απάντηση υπογραμμίζει ότι στις 31 Ιανουαρίου 2008 συμφώνησε με τους οδικούς μεταφορείς ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα διακίνησης containers από το ΣΕΜΠΟ. Συμφωνία την οποία σύμφωνα με τον ΟΛΠ οι μεταφορείς την θεώρησαν ικανοποιητική για τη διασφάλιση του επαγγέλματός τους αλλά και η διοίκηση του ΟΛΠ έκρινε απαραίτητη για τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς. «Έκτοτε όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ο ΟΛΠ Α.Ε. επιδίωξε και εξασφάλισε μεγαλύτερο αριθμό διακίνησης containers ανά ημέρα, πέραν των συμφωνηθέντων», τονίζει η διοίκηση του ΟΛΠ και προσθέτει: «Πέραν αυτών η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμά ότι με τα μέτρα ομαλοποίησης που λαμβάνει ο εν λόγω αριθμός διακίνησης containers ανά ημέρα θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 30% επί πλέον, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της αγοράς, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών αυτοκινήτων και συγχρόνως να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής για τη φορτοεκφόρτωση των containers». Η διοίκηση του ΟΛΠ μάλιστα αναφέρει ότι «η πρόταση για επιβολή επικομίστρου ή οιασδήποτε άλλης μορφής επιβάρυνση από μεταφορείς σε εμπορεύματα που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, εκτός από μονομερής και καταχρηστική ενέργεια είναι πέρα ως πέρα αδικαιολόγητη, αθεμελίωτη και δεν μπορεί να τύχει οποιασδήποτε εγκρίσεως ή αποδοχής», και καταλήγει: «Κατόπιν όλων αυτών σας γνωρίζουμε ότι η διοίκηση του ΟΛΠ είναι στη διάθεσή σας για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων επί προτάσεων λήψεως πρόσθετων μέτρων, έτσι ώστε να αποφευχθεί η επιβολή οποιουδήποτε «επικόμιστρου» το οποίο θα επιβαρύνει αδικαιολόγητα την αγορά και θα πλήξει τον τελικό καταναλωτή».
Εξώδικος διαμαρτυρία σε ΟΛΠ, ΟΛΘ
Την αποστολή εξώδικου διαμαρτυρίας στους Οργανισμούς Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης αποφάσισε η Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Τυποποιητών Εξαγωγέων Επιτραπέζιων Ελιών. Η ΠΕΜΕΤΕ επισημαίνει ότι «ακυρώσεις συμβολαίων και καθυστερήσεις στις συμφωνημένες παραδόσεις μας, είναι μερικές από τις σοβαρές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», και προσθέτει: «Η συνέχεια της υπολειτουργίας των ΟΛΠ και ΟΛΘ αποτελεί τεράστιο πλήγμα τόσο για τον παραγωγικό κόσμο, όσο και για την ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα - και σε πολλές περιπτώσεις την ύπαρξη των ελληνικών επιχειρήσεων που εξάγουν ελληνικά κυρίως αγροτικά προϊόντα καθώς και τους εργαζόμενους σε αυτές. Δεδομένου πως ο κλάδος των εξαγωγών τελεί υπό ομηρία από την 5η Ιανουαρίου 2008, επιβάλλεται να δοθεί λύση άμεσα. Η επαναλειτουργία και ομαλή λειτουργία των εμπορικών λιμένων της χώρας αποτελεί εθνικό συμφέρον».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Σάββατο 22 Μαρτίου 2008
Οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια έχουν «νεκρώσει» τις επιχειρήσεις
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τόσο οι μεταποιητικές όσο και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, καθώς έχουν «νεκρώσει» λόγω των κινητοποιήσεων στα λιμάνια.
Για το θέμα ο κ. Γιώργος Κασιμάτης, πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), απέστειλε ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό, ζητώντας του να παρέμβει, «ώστε να σταματήσουν οι σοβαρές δυσλειτουργίες που παρατηρούνται τον τελευταίο μήνα στα λιμάνια, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων που αντιδρούν στην εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ των Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. σε ιδιώτες».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται ο κ. Κασιμάτης:
Περίπου 30.000 κοντέινερ με προορισμό την Ελλάδα βρίσκονται διάσπαρτα στη Μεσόγειο, καθώς δεν μπορούν να εκφορτωθούν σε ελληνικά λιμάνια, δυσχεραίνοντας την ομαλή τροφοδοσία των μεταποιητικών μονάδων με τις αναγκαίες για τη λειτουργία τους πρώτες ύλες και της αγοράς με έτοιμα προϊόντα.
Χιλιάδες κοντέινερ με ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα παραμένουν στη χώρα, περιορίζοντας τις εξαγωγές, καθιστώντας προβληματική τη λειτουργία των εξαγωγικών επιχειρήσεων και ακυρώνοντας συστηματικές προσπάθειες ετών για την «κατάκτηση» των σχετικών ξένων αγορών.
Διεθνείς μεταφορικές εταιρείες διέκοψαν τον προγραμματισμό δρομολογίων τους με προορισμό τη χώρα μας.
Το κόστος των διάφορων επίναυλων, σταλιών, υπεραναμονών και εναλλακτικών μεταφορών συνεχώς αυξάνεται, συσσωρεύοντας ζημιές στις επιχειρήσεις και αναθερμαίνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις.
Οι Ελληνες μεταφορείς διπλασιάζουν, από τις αρχές Απριλίου, τα μεταφορικά των προϊόντων από και προς τα λιμάνια της χώρας, δίνοντας, ίσως, τη «χαριστική βολή» σε επιχειρήσεις που ήδη βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού.
Οι επιχειρήσεις δεν αντέχουν άλλο, καταστρέφονται, χρεοκοπούν, κλείνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και την εθνική οικονομία, σημειώνει ο κ. Κασιμάτης και ζητά από την κυβέρνηση να σταματήσει «να αδρανεί και να παραμένει ένας απλός παρατηρητής μιας βέβαιης εθνικής καταστροφής», αλλά να παρέμβει άμεσα και αποτελεσματικά.
Πηγή:Έθνος
«Κλειστά» και τον Απρίλιο τα λιμάνια
«Το Σχέδιο Νόμου, το οποίο η κυβέρνηση μόνη της ψήφισε στη Βουλή, δεν απαντάει σε κανένα από τα ερωτήματα για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων μετά το ενδεχόμενο ξεπούλημα των Σ.ΕΜΠΟ των Λιμανιών», αναφέρει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει:
«Η εμμονή της διοίκησης στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης ακόμα και μετά την απόφαση του πρωτοδικείου που δικαίωσε τον αγώνα των εργαζομένων δεν μπορεί να αποτελεί λύση στο μεγάλο θέμα του Λιμανιών».
Για τους λόγους αυτούς η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε τη συνέχιση της αποχής από υπερωρίες καθώς και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής - αργιών μέχρι και το τέλος Απριλίου, καθώς και τη διοργάνωση μαζικών εκδηλώσεων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη για να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο οι θέσεις των εργαζομένων στην κοινωνία. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια συνεχίζουν αδιάκοπα τις κινητοποιήσεις τους από τον Ιανουάριο του 2008.
Στόχος των εργαζομένων είναι η αποτροπή της εκχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκης αφού όπως τονίζει αναπόφευκτα «θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στην εργασιακή μας προοπτική».
1. Αναστολή καταβολής του ΦΠΑ για 30 ημέρες.
2. Αναστολή δόσεων του φόρου εισοδήματος και άλλων κατηγοριών φόρων για εύλογο χρονικό διάστημα.
3. Αναστολή υποβολής φορολογικών δηλώσεων των επιχειρήσεων και καθορισμός νέων ημερομηνιών.
4. Αναστολή καταβολής εισφορών προς τον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ χωρίς προσαυξήσεις.
5. Αναστολή έκδοσης λογαριασμών της ΔΕΗ και αντίστοιχα καταβολής δημοτικών φόρων και τελών.
6. Ρυθμίσεις για την καταβολή των οφειλών ηλεκτρικού ρεύματος, δημοτικών φόρων και τελών.
7. Από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών ζητούμε την αναστολή καταβολής δόσεων δανειακών υποχρεώσεων για εισαγωγές και εξαγωγές προς τις τράπεζες, χωρίς την επιβολή προστίμων και πανωτοκιών.
Όπως αναφέρει ο ΕΣΠ η πτώση στην αγορά του Πειραιά το τελευταίο διάστημα έχει φθάσει στα επίπεδα του 60%.
«Είναι γεγονός, ότι η αγορά του Πειραιά βρίσκεται σε κατάσταση νευρικής κρίσης, αδύναμη να λειτουργήσει, μετά την τρίμηνη ιδιότυπη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά και με τις εισαγωγικές, εξαγωγικές και εφοδιαστικές ελληνικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και να χάνουν ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία τους προς τους πελάτες και προμηθευτές τους σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το πλήγμα που δέχονται πολλές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις είναι ανυπολόγιστο και η οικονομική καταστροφή τους, με όλα τα αρνητικά επακόλουθα, προδιαγράφεται πλέον με μαθηματική ακρίβεια, καθώς οι δυσμενείς επιπτώσεις είναι ήδη ιδιαίτερα αισθητές στην αγορά», αναφέρει ο ΕΣΠ.
Προσφυγή
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς θα προσπαθήσει άλλη μια φορά να βρει έναν τρόπο προσέγγισης και εκτόνωσης της κρίσης και θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τη διοίκηση του ΟΛΠ, το προεδρείο της ΟΜΥΛΕ, το Νομάρχη και το Δήμαρχο.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 21 Μαρτίου 2008
Η μετοχοποίηση του ΟΛΠ , η MSC και η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η MSC και η Επιτροπή
Στο μεταξύ, ο ιταλο-ελβετικός, παγκόσμιος κολοσσός, η MSC εμφανίστηκε και παρέλαβε την προκήρυξη για λογαριασμό του βελγικού Ομίλου διαχείρισης λιμένων, Europe Terminal. Πολλοί κάνουν λόγο για αλλαγή ισορροπιών αφού μέχρι τώρα υπάρχουν τρεις πόλοι. Πρόκειται για την Dubai Ports World (DPW), την κινεζική Cosco και τις Hutchison, Maersk , PSA από τη Σιγκαπούρη. Η εμφάνιση του Ομίλου MSC προκαλεί σενάρια για το ποια συμμαχία θα επιλέξει, αν επιλέξει και δεν κατέβει μόνη της.
Η Mediterranean Shipping Company είναι και ο μεγάλος πελάτης του Οργανισμού, αφού έχει υπογράψει ειδική σύμβαση με την ΟΛΠ Α.Ε. για το transit φορτίο που λήγει το 2011.Οι δύο πλευρές έχουν σύμβαση για την εξυπηρέτηση των φορτίων της MSC και οποιαδήποτε απόφαση για παραχώρηση θα περιέχει και την σύμβαση, εκτός… Εκτός και αν η Επιτροπή Ανταγωνισμού που εξετάζει αυτή την περίοδο το κατά πόσο η συγκεκριμένη συμφωνία είναι σύμφωνη με τους κανόνες ανταγωνισμού.
Η έκδοση της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού αιωρείται. Οι καταγγελίες που εξετάζει η Επιτροπή είναι για κάθετη σύμπραξη των δύο εταιρειών. Κύκλοι του λιμανιού επισημαίνουν ότι αναλόγως την απόφαση, θα δημιουργηθούν και τα μέτωπα των διεκδικητών, το ύψος των προσφορών. Ας μην ξεχνάμε ότι η πολυεθνική MSC που είναι ο οικονομικός αιμοδότης του ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια, έχει σύμβαση έως το 2010. Εάν η Επιτροπή καταργήσει τις συμβάσεις πλήρως-σενάριο απίθανο- δεν θα καταθέσει κανείς προσφορές. Εάν καταργήσει, στην ουσία την συγκεκριμένη σύμβαση, ζητώντας να αλλαχθούν κάποιοι από τους βασικούς όρους , τότε θα αλλάξει το αντίτιμο που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι αφού δεν θα υπάρχει η "προίκα" των 300.000 τουλάχιστον εμπορευματοκιβωτίων που διακινεί η MSC τον χρόνο από τον Πειραιά. Εάν μείνει ως έχει η σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC, οι προσφορές που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι θα είναι υψηλές αφού θα πάρουν και την συγκεκριμένη "προίκα".
Πηγή:AxiaPlus
Μέσω Σκαραμαγκά και της έφεσης η αποσυμφόρηση του ΟΛΠ
Ο Σκαραμαγκάς
Σύμφωνα με πληροφορίες του "axiaplus.gr" στο σχέδιο αποσυμφόρησης του λιμανιού του Πειραιά από τα εμπορευματοκιβώτια θα χρησιμοποιηθεί από την ερχόμενη εβδομάδα και μία έκταση που βρίσκεται μέσα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου, σε πρώτη φάση θα αποθέτουν τα άδεια κουτιά. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι εκείνη θα είναι στο τέλος η κερδισμένη στην υπόθεση των λιμανιών αφού δεν υπάρχουν περιθώρια πισωγυρίσματος γιατί στην περίπτωση αυτή θα χαθεί το τρένο της ανάπτυξης και του ανταγωνισμού.
Όσο αφορά στην τροφοδοσία της αγοράς κύκλοι του ΥΕΝ επισημαίνουν ότι έστω και με χαμηλότερους ρυθμούς προχωράει αφού " η στρόφιγγα δεν μπουκώνει". Και αυτό γιατί διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γίνεται και μέσω άλλων λιμανιών όπως του Λαυρίου, του Αστακού και προσεχώς του Σκαραμαγκά, άλλα έρχονται οδικώς και το σύστημα κινείται. Βέβαια έχει ανέβει το κόστος μεταφοράς το οποίο θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές.
Πηγή:MarineNews.gr , axiaplus.gr
Τρίτη 18 Μαρτίου 2008
Μην πουλάτε ΟΛΠ - ΟΛΘ στο 1/4 ενός τουρκικού λιμανιού
Αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τους κερδοφόρους εμπορευματικούς σταθμούς, εργαζόμενοι, υπάλληλοι και λιμενεργάτες συνεχίζουν να απέχουν καθημερινά από τις υπερωρίες και την εργασία τα Σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα μεγάλα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς με εισαγόμενα προϊόντα και ζημιά για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ που ξεπερνά τα 25.000.000 ευρώ.
«Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι να καταλάβει η κυβέρνηση ότι το "ξεπούλημα" που προσπαθεί να περάσει και μάλιστα με νόμο είναι παράνομο», τονίζει ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος, ο οποίος με αφορμή την ονομαστική ψηφοφορία επί του επίμαχου νομοσχεδίου και ειδικότερα του άρθρου 3, ζητεί με επιστολή του από τους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην ψηφίσουν την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες.
«Οικονομικοί πνεύμονες»
Στην επιστολή της ΟΜΥΛΕ μεταξύ άλλων αναφέρονται: «Οι ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι οι οικονομικοί πνεύμονες των δύο λιμανιών, προσφέροντας το 70% των εσόδων και κατ' αναλογία στην κερδοφορία τους. Τα ετήσια κέρδη του 2007 θα κυμανθούν (στοιχεία 9μήνου) στα 30.000.000 ευρώ για τον ΟΛΠ και 13.500.000 ευρώ για τον ΟΛΘ. Η παραχώρησή τους για 40 χρόνια σημαίνει ουσιαστικά οριστική πώληση, ενώ στη Βαρκελώνη γίνεται με ορίζοντα 5-10 χρόνια και συμμετοχή του Δημοσίου στην εκμετάλλευση.
1,3 δισ. πήραν οι Τούρκοι
Με την υπογραφή της σύμβασης θα καταβληθούν στον ΟΛΠ 50.000.000 ευρώ (για την περίοδο παραχώρησης). Δηλαδή με ετήσιο μίσθωμα 6 εκατ. ευρώ για ΟΛΠ και 3,5 για ΟΛΘ, έχουμε 9,5 εκατ. και για τα 2 λιμάνια. Ητοι 9,5 εκατ. επί 40 χρόνια ίσον 380 εκατ. ευρώ. Σε ανάλογη "παραχώρηση" στην Τουρκία και όχι για έτοιμο λιμάνι, το συνολικό τίμημα για 40 χρόνια φτάνει τα 1,3 δισ. (!) δολάρια».
Στην επιστολή προς τους βουλευτές υπενθυμίζεται ότι «είναι ανακριβής ο ισχυρισμός της κυβέρνησης και των διοικήσεων των δύο οργανισμών ότι μόνο μεγάλοι διακινητές containers εξασφαλίζουν την ανάπτυξη των λιμανιών, αφού είναι διεθνώς γνωστό ότι οι διακομιστές ζητούν μόνο τις υπηρεσίες των εξοπλισμένων λιμανιών και ότι το νομοσχέδιο δεν διασφαλίζει κανέναν από τους εργαζόμενους».
Χθες, στη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων πραγματοποίησαν «κομβόι» διαμαρτυρίας, με δέκα τράκτορες, από την Πύλη 16 του λιμανιού μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ζητώντας «να λειτουργήσει κανονικά το λιμάνι, να γίνουν προσλήψεις, να σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΣΕΜΠΟ και να εκσυγχρονιστούν οι εγκαταστάσεις».
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Παρασκήνιο και «σφήνες» για τα λιμάνια
Ο ιταλο-ελβετικός όμιλος της MSC αποφάσισε να δώσει το παρόν στον διαγωνισμό του ΟΛΠ για την παραχώρηση του εμπορευματικού του σταθμού σε ιδιώτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία που παραμένει ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ και διαθέτει ειδική σύμβαση για το transit φορτίο, η οποία λήγει το 2011 παρέλαβε χθες τη διακήρυξη του διαγωνισμού για λογαριασμό του βελγικού ομίλου διαχείρισης λιμένων, Europe Terminal.
Συμφωνίες
Για τη συγκεκριμένη σύμβαση τόσο ο ΟΛΠ όσο και η MSC έχουν παραπεμφθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η απόφαση της οποίας αναμένεται να έχει εκδοθεί εντός των επόμενων εβδομάδων καθώς φαίνεται να έχουν ολοκληρωθεί πλέον όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
Η έλευση της MSC ενισχύει τις φήμες περί ταυτόχρονης αποχώρησης από τον διαγωνισμό του ΟΛΠ της Dubai Ports World (DPW). Πληροφορίες φέρουν τους δύο ομίλους να διαπραγματεύονταν την κοινή τους κάθοδο για τη διεκδίκηση του ΣΕΜΠΟ Πειραιά. Η αγορά θεωρεί ότι η DPW θα επικεντρώσει την προσοχή της στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ. Κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ πιστεύουν ότι η κάθοδος της MSC θα εντείνει το ενδιαφέρον γύρω από τον διαγωνισμό και τον ανταγωνισμό μεταξύ των υποψήφιων διεκδικητών.
Διεργασίες
Θεωρείται επίσης ότι είναι πιθανό να δημιουργηθούν ανακατατάξεις στα κοινοπρακτικά σχήματα που συζητούνται μέχρι σήμερα. Λέγεται ότι την κοινή τους κάθοδο συζητούν οι όμιλοι: Cosco, Maersk και Hutchison, όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν φθάσει στο τελικό στάδιο της υπογραφής συμφωνίας. Επίσης η αγορά θεωρεί ότι ενεργό παρόν στις διεργασίες θα δώσει και η PSA (Σιγκαπούρη).
Το κλίμα ευνοεί και το γεγονός ότι η διοίκηση του ΟΛΠ αποφάσισε να μεταθέσει από τις 18 Μαρτίου στις 9 Μαϊου την κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.Την ίδια ώρα εντείνεται το κλίμα της αγανάκτησης των επιχειρήσεων που πλήττονται από την αναστάτωση που επικρατεί στα εμπορικά λιμάνια. Ο επιχειρηματικός κόσμος επιρρίπτει μεγάλο μέρος της ευθύνης στον Γ. Βουλγαράκη και στις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Ανεξάρτητα από τις διεργασίες που αφορούν την πορεία των διαγωνισμών, οι εργαζόμενοι τόσο στον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Εν τω μεταξύ, η ΟΜΥΛΕ ενόψει της σημερινής ονομαστικής ψηφοφορίας που έχει ζητήσει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ επί του άρθρου 3 της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ - Δημοσίου, έστειλε επιστολή στους βουλευτές όλων των κομμάτων.
Αναφέρει ότι η παραχώρηση αποτελεί ουσιαστικά πώληση καθώς αφορά περίοδο 40 χρόνων, ενώ π.χ. στη Βαρκελώνη αντίστοιχο σχέδιο είχε διάρκεια έως 10 έτη και με τη συμμετοχή του Δημοσίου στην εκμετάλλευση. Το τίμημα είναι εξαιρετικά μικρό, ενώ στην Τουρκία τα έσοδα ανήλθαν στα 1,3 δισ. δολ., ενώ υπήρξε και δικαστικό «μπλόκο» της συμφωνίας.
Οι κινήσεις των «Μνηστήρων»
Σύμφωνα με πληροφορίες η MSC και η Dubai Ports World διαπραγματεύονται να διεκδικήσουν από κοινού τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίου του ΟΛΠ. Η αγορά θεωρεί ότι η DPW θα επικεντρωθεί στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ.
Επίσης, την κοινή τους κάθοδο συζητούν οι όμιλοι: Cosco, Maersk και Hutchison, όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν φθάσει στο τελικό στάδιο της υπογραφής συμφωνίας.
Σίγουρη θεωρείται η συμμετοχή στον διαγωνισμό του ομίλου PSA από τη Σιγκαπούρη.
Πηγή:Ημερησία
Τα επιχειρήματα της ΟΜΥΛΕ κατά της παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ
«Στον Πειραιά η καθυστέρηση κατασκευής του προβλήτα Ι που υποστηρίζεται ότι θα παραμένει μετά από δύο χρόνια στον ΟΛΠ και αφού για 18 μήνες λειτουργεί ο ιδιώτης ως μονοπώλιο δεν δημιουργεί όρους ανταγωνισμού» αναφέρει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει:
«Δημιουργείται σοβαρό θέμα στην οικονομική ζωή αφού η ξένη ιδιωτική ή κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης, θα μονοπωλεί τις εισαγωγές και εξαγωγές κατά το δοκούν, και κυρίως την τιμολογιακή πολιτική επιβαρύνοντας τον τελικό καταναλωτή».
Σε ό,τι αφορά το επιχείρημα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση ότι ειδικά ο ΟΛΠ δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις που θα γίνουν στο ΣΕΜΠΟ η ΟΜΥΛΕ τονίζει ότι είναι ανακριβές. «Η προβλήτα Ι στον ΟΛΠ έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο εκσυγχρονισμός της προβλήτας ΙΙ απαιτεί περίπου 110 ευρώ», και προσθέτει:
«Η προβλήτα ΙΙΙ, παρά τις δυσκολίες λόγω των περιβαλλοντικών αντιδράσεων, οικονομικά θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, αφού οι εγγυημένες επενδύσεις στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ θα εξασφάλιζαν μεγαλύτερη κερδοφορία. Σημειωτέον η δανειακή επιβάρυνση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι μηδενική».
Οι εργαζόμενοι
Σε ό,τι αφορά το θέμα των εργαζομένων, η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει ότι ούτε το σχέδιο νόμου που αναμένεται να τεθεί προς ψηφοφορία στη Βουλή σήμερα, ούτε η προκήρυξη, τους διασφαλίζει.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Κυριακή 16 Μαρτίου 2008
Λιμάνια: Οι μικροί μπαίνουν στο παιχνίδι
Λεπτομέρειες στην Ελευθεροτυπία
Σάββατο 15 Μαρτίου 2008
Ομιλία του Χαρίλαου Ψαραύτη στήν ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑ∆ΟΣ
Οι συνέπειες από τη διαμάχη για τα λιμάνια
Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκεται πλέον το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας καθώς συμπληρώνονται τρεις μήνες κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τους εργαζομένους να απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη διαχείριση των σταθμών κοντέινερ των δύο λιμανιών. Παράγοντες της αγοράς, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη καθώς βασικά είδη απουσιάζουν από την αγορά, ενώ την ίδια ώρα πλήθος επιχειρήσεων κινδυνεύουν με λουκέτο. Διακόσιες και πλέον επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα στρέφονται νομικά κατά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατηγορώντας τη διοίκηση για πλήρη έλλειψη προβλέψεων εν όψει των κινητοποιήσεων. Η απουσία των προβλέψεων αυτών προκαλεί σωρεία σοβαρών προβλημάτων, με αποτέλεσμα πολλές από τις επιχειρήσεις αυτές να κινδυνεύουν σήμερα με αναστολή της δραστηριότητάς τους. Παρόμοια είναι η εικόνα και στην Αθήνα, με πλήθος επιχειρήσεων να κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο, ενώ την ίδια ώρα η έλλειψη βασικών αγαθών, όπως φάρμακα, πρώτες ύλες κτλ., έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της στην αγορά. Εκτός όμως από τις ελλείψεις στα αγαθά, τα προβλήματα στα λιμάνια δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκδήλωσης φαινομένων κερδοσκοπίας καθώς πολλές άλλες επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η επιλογή εναλλακτικών διαδρομών μεταφοράς επιβαρύνει το τελικό κόστος των προϊόντων, το οποίο έχει αρχίσει ήδη να μετακυλίεται στους καταναλωτές. Παραγωγικές τάξεις, διαμεταφορείς και εκπρόσωποι μεγάλων ξένων ναυτικών πρακτορείων, που διακινούν και τον κύριο όγκο εμπορευμάτων από και προς την Ελλάδα, στρέφονται κατά των διοικήσεων των δύο λιμανιών, τις οποίες και κατηγορούν για αστοχία ενεργειών και πρωτοβουλιών οι οποίες, όπως αναφέρουν, «αντί να υποστηρίξουν τη διαδικασία της αποκλιμάκωσης της κρίσης,έριξαν λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων».
ΠΩ ΠΩ ΠΡΟΚΑ ! (Δικό μου σχόλιο!!!)
Αλλα στελέχη εταιρειών τακτικών μεταφορών μιλώντας στο «Βήμα» χρησιμοποιόντας σκληρή γλώσσα επιρρίπτουν ευθέως την ευθύνη της όλης κατάστασης στη διοίκηση του ΟΛΠ: «Οταν οδηγείς στη Δικαιοσύνη τους συνδικαλιστές υποστηρίζοντας ότι με τις κινητοποιήσεις τους προκαλούν ανεπανόρθωτη ζημιά στην εθνική οικονομία, δεν στέλνεις για να υπερασπιστεί τη θέση σου έναν δημόσιο υπάλληλο. Πας ο ίδιος».
Περισσότερα και αναλυτικότερα στό Βήμα
Παρασκευή 14 Μαρτίου 2008
Ανέβαλαν τις προσφορές και προσλαμβάνουν 350
Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008
Ψηφίζει λεφτά για να φύγουν οι λιμενεργάτες
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν τόσο το ΚΚΕ όσο και ο ΛΑΟΣ.
Οι οργανώσεις των λιμενεργατών είναι γνώστες των ρυθμίσεων εδώ και μέρες και δηλώνουν ότι παρακολουθούν τα γεγονότα και στη Βουλή και ότι η απεργία τους έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει μέχρι το τέλος του μήνα.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα λιμάνια
Διοικήσεις και εργαζόμενοι να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων
«Απαιτούμε όπως άμεσα οι εμπλεκόμενες πλευρές, συναισθανόμενες την παραλυσία που έχουν επιφέρει στην αγορά οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια με τα γνωστά καταστρεπτικά αποτελέσματα στη ναυτιλία και τον εμπορικό κόσμο αρθούν στο ύψος των περιστάσεων σύμφωνα με το θεσμικό ρόλο που τους αναλογεί και επιδείξουν την αναγκαία και απαιτούμενη σοβαρότητα, ώστε να επέλθει η επιθυμητή συμφωνία για εργασιακή ειρήνη, που θα επιτρέψει στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως Πειραιά και Θεσσαλονίκης να εισέλθουν σε πορεία ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας, προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της χώρας, άλλως εξετάζεται σοβαρά η κλιμάκωση των ενεργειών από τις επιχειρήσεις για την προάσπιση των οικονομικών και επιχειρηματικών συμφερόντων τους».
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική