Κραυγή αγωνίας από τους παραγωγικούς φορείς για την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά, από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια και στην ΤτΕ
Ζημιές άνω των 18 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι έχουν καταγράψει οι εισηγμένες εταιρείες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες της παράλυσης που έχει επιφέρει στο λιμενικό τους σύστημα η αντίδραση των εργαζομένων προς την παραχώρηση των εμπορευματικών τους σταθμών σε ιδιώτες. Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι οι ζημίες του Οργανισμού ανέρχονται σε 1,5 - 1,8 εκατ. ευρώ κάθε εβδομάδα. Σημαντικότερες είναι οι απώλειες για την οικονομία και τον επιχειρηματικό κόσμο. Το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων έχει επιβαρυνθεί με επίναυλο που φθάνει και τα 300 ευρώ ανά κοντέινερ, ενώ από τις 4 Απριλίου οι μεταφορείς και κάτοχοι φορτηγών επιβάλλουν επικόμιστρο 200 ευρώ ανά κοντέινερ. Επίσης υπολογίζεται ότι η ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά απώλεσε όλο αυτό το διάστημα περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, ενώ στην Βόρεια Ελλάδα ένα 27% των επιχειρήσεων έχει υποστεί απώλειες έως και 1 εκατ. ευρώ.
Σοβαρό πλήγμα
Η κατάσταση αυτή έχει απομακρύνει από τα ελληνικά λιμάνια αφενός όλο το διαμετακομιστικό φορτίο αφετέρου εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αφαιρέσουν από τα δρομολόγιά τους το λιμάνι του Πειραιά τόσο για τις ελληνικές εισαγωγές όσο και για τις εξαγωγές.
Η Διεθνής Ναυτική Ενωση επισημαίνει ότι έχει πληγεί το κύρος των ελληνικών λιμανιών. Ηδη, αναφέρει σε ανακοίνωση, το λιμάνι του Πειραιά δεν χρησιμοποιείται πλέον ως hub port, ενώ άλλες ναυτιλιακές εταιρείες είναι ιδιαίτερα σκεπτικές για τους άμεσους προγραμματισμούς των προσεγγίσεων των πλοίων τους. Το πλήγμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι βαρύ.
Η ΟΛΘ ΑΕ τον Ιανουάριο «είδε» τη μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ να φθάνει στο 54,30% και να «στοιχίζει» απώλεια εσόδων περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Τον Φεβρουάριο η μείωση κινήθηκε μεταξύ 35%-38%, σε σχέση με τις επιδόσεις του αντίστοιχου μήνα πέρυσι. Ακριβής αποτίμηση της οικονομικής απώλειας δεν έχει γνωστοποιηθεί, αλλά αν γίνει σύγκριση με τα στοιχεία του Ιανουαρίου, πιθανότατα τα έσοδα ήταν λιγότερα κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ. Επιπτώσεις καταγράφονται και στην τοπική βιομηχανία. Στοιχεία πρόσφατης ειδικής έρευνας του ΣΒΒΕ αποδεικνύει ότι το 23% του δείγματος υπέστη ζημία έως 200 χιλ. ευρώ, το 27% έως 1 εκατ. ευρώ, το 38% έως 3 εκατ. ευρώ και το 12% των ερωτηθέντων μιλούσε για ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ. Καθώς τα στοιχεία γνωστοποιήθηκαν στα μέσα Φεβρουαρίου, γίνεται αντιληπτό πως οι οικονομικές απώλειες έχουν πολλαπλασιαστεί.
Λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση (σ.σ. από 10 ημέρες, όπως καταγγέλλεται, έως 1 μήνα), πολλά καράβια δεν «πιάνουν» Θεσσαλονίκη και τα εμπορεύματα ξεφορτώνονται σε γειτονικά λιμάνια, με τον επίναυλο να φθάνει κατ ελάχιστο τα 230 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο. Το επιπλέον μεταφορικό κόστος δε, μπορεί να φθάσει, για παράδειγμα, στα 2.500 ευρώ, αν πρόκειται για κοντέινερ που θα έρθει από την Ιταλία στην πόλη. Ανησυχία έχει αρχίσει να προκαλεί η διαπίστωση κρουσμάτων άρνησης φορτώσεων για τον ΟΛΘ. Καταγγέλθηκε περίπτωση Καλιφορνέζων φορτωτών, οι οποίοι δεν φορτώνουν εμπορεύματα για εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, επειδή οι ναυτιλιακές δεν δέχονται φορτία για την Ελλάδα.
Ηδη είναι αισθητή η έλλειψη πρώτων υλών (σ.σ. βιομηχανία προ ημερών έμεινε χωρίς παραγωγή για 4 ημέρες) και το πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί ενόψει Πάσχα, ενώ πυκνώνουν και οι κραυγές για απώλεια πελατών και αγορών του εξωτερικού και αξιοπιστία της χώρας εν γένει, λόγω αδυναμίας παράδοσης εντός χρονικών ορίων.
Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην εισαγωγή πρώτων υλών και ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, και συνολικά το λιανικό εμπόριο.
Σημαντικές ζημιές στη ναυτιλιακή οικονομία 18 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι οι ζημιές για ΟΛΠ και ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες των κινητοποιήσεων. 1,8 εκατ. ευρώ εκτιμά ο ΟΛΠ ότι είναι οι εβδομαδιαίες ζημιές εξαιτίας της υπολειτουργίας του λιμανιού.
1,5 εκατ. ευρώ «κόστισε» τον Ιανουάριο στον ΟΛΘ η μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ κατά 54,30%.
120 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι είναι η ζημιά που έχει προκληθεί στη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά.
500 ευρώ υπολογίζεται ότι είναι η επιβάρυνση του κόστους μεταφερόμενων προϊόντων ανά κοντέινερ εξαιτίας της επιβολής επίναυλου και επικόμιστρου.
Μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2007 μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ εξαιτίας των κινητοποιήσεων. Τα καθαρά αποτέλεσμα ανήλθαν στα 24,8 εκατ ευρώ (αύξηση 103,31%). Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 33,5 εκατ ευρώ σημειώνοντας αύξηση 92% ενώ το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στα 18,7% από 11,5% το 2006.
Πηγή:Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου