Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Ισραηλινό ενδιαφέρον για τον εμπορικό λιμένα Καβάλας

Εμπορικό λιμάνι Καβάλας Φίλιππος Β'
Μετά τον Πειραιά , ενδιαφέρον μεγάλο και για την Καβάλα. Οι λόγοι, εμπορικοί , γεωπολιτικοί , οικονομικοί . Πρόβλημα για να κλείσει η συμφωνία η σιδηροδρομική σύνδεση.Ο Εμπορικός σιδηρόδρομος αρχίζει να μπαίνει στην ζωή του Έλληνα..
 Αλέξανδρος Κουρτέσης

Ακολουθεί το Άρθρο της Ναυτεμπορικής για το θέμα.


"Για έμπρακτο ενδιαφέρον από τις ισραηλινών συμφερόντων εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ALALAUF και ZIM, για τη διαχείριση του εμπορικού λιμανιού «Φίλιππος Β'» της Καβάλας, αλλά και όλων των λιμανιών που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, έκανε λόγο σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΚ Αδάμ Κοσμίδης.
Το ισραηλινό επενδυτικό ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί και κατά την επίσκεψη της διοίκησης του ΟΛΚ στο Ισραήλ τον περασμένο Ιούνιο, όπου και παρουσιάστηκαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού δεδομένου ότι το νέο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης γειτνιάζει με την Εγνατία Οδό, αλλά και με τη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων η οποία διαθέτει δικές της λιμενικές εγκαταστάσεις.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο κ. Κοσμίδης, απαραίτητη προϋπόθεση για να ευοδωθεί αυτή η συνεργασία, είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας έτσι ώστε να ανοίξει η πρόσβαση προς τα λιμάνια της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα, με παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, που έχουν γίνει «απαγορευτικά» για τα ισραηλινά πλοία, ιδιαίτερα μετά τη ρήξη στις σχέσεις Τουρκίας – Ισραήλ.
Η σιδηροδρομική σύνδεση έχει δρομολογηθεί στο πλαίσιο της εφαρμογής του διευρωπαϊκού προγράμματος Sea2Sea που θα συνδέσει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα."

Πηγή: Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Νέες εμπορικές συμφωνίες δρομολογεί η Cosco


Του Αλέξανδρου Κουρτέση 
Η Συμφωνία της Cosco με την τραινοσέ τείνει να απαξιώσει τα βόρειο-Ευρωπαϊκά λιμάνια Ρότερνταμ και Αμβούργου . Οι μέρες παράδοσης των εμπορευμάτων μειώνονται από 15 σε 5 ,  τα δε έξοδα μεταφοράς πέφτουν δραματικά  . Το κόστος σε καύσιμα ενός πλοίου από τον Πειραιά στην Βόρειο Ευρώπη κυμαίνετε από 600.000 έως 900.000 $   . 
Η συμφωνία ανοίγει τις πόρτες του Πειραιά προς την Ευρώπη και τον καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου , Ετοιμάζονται δε νέες εμπορικές συμφωνίες  με νέους μεγάλους πελάτες.
Ενδεικτικό της αναστάτωσης που έχει επιφέρει η συμφωνία είναι ότι η Ολλανδία και Γερμανία έσπευσαν να ενσωματώσουν στην εθνική τους νομοθεσία την Οδηγία 2010/65 της Ε.Ε .
Το ίδιο έκανε και Ελλάδα προχτές.
Η Οδηγία αναφέρεται στην Ηλεκτρονική παρακολούθηση εισόδου και εξόδου  εμπορευμάτων μέσω του εντύπου FAL.
Σχετικά δημοσιεύματα:
Ο Πειραιάς γίνεται ευρωπαϊκή πύλη για αμερικανικά προϊόντα (15/11/12)
hp - Μέσω Θριασίου στην Κεντρική Ευρώπη (07/10/12)


Ακολουθεί το Άρθρο της Ναυτεμπορικής 

Κλίμα αισιοδοξίας στον επιχειρηματικό κόσμο και ειδικότερα στη ναυτιλία, τις μεταφορές και τα logistics έφερε η τριπλή συμφωνία Hewlett-Packard, Cosco, TΡAINOΣE, που αναμένεται να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου.
Η στρατηγικής σημασίας εμπορική συμφωνία που έκλεισε η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε. (θυγατρική της Cosco pac) με τη Hewlett-Packard για να μεταφέρει περίπου 20.000 teu ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά, με τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς την Τσεχία όπου πραγματοποιείται σε εργοστάσιο της εταιρείας η επεξεργασία, θα έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών/Μεταφορών, Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος είπε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ, προσθέτοντας «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να γίνει το 2013».
Πάντως, η συμφωνία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει ο κινεζικός όμιλος για επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ, αλλά και για προσέλκυση πλοίων και φορτίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,8 εκατ. teu στη διακίνηση φορτίων.
Οι προοπτικές από τη συμφωνία αυτή είναι πολύ μεγάλες, αφού στη ΣΕΠ θεωρούν ότι είναι μόλις το πρώτο βήμα αλλά και το πλέον καθοριστικό. Τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να έχουν ακολουθήσει εμπορικές συμφωνίες και με άλλες πολύ μεγάλες εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα στην Κίνα και τα μεταφέρουν στην Ευρώπη.
Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται και η επέκταση του Logistic center που έχει ήδη στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη αποθήκη έκτασης 7.000 τ.μ με το όνομα PCDC S.A., η οποία αποτελείται από 5.200 τ.μ. ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. επικίνδυνο φορτίο.
Η επόμενη φάση είναι η επέκταση στα τουλάχιστον 35.000 τ.μ. ώστε να έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει όλες τις εμπορικές συμφωνίες που έχει ήδη υπογράψει, αλλά και αυτές που βρίσκονται στα «σκαριά». Από την άλλη η απόφαση για επέκταση του logistic center της Cosco υποβαθμίζει το ενδιαφέρον της για ενδεχόμενη συμμετοχή της σε ένα σχήμα ανάπτυξης εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αποθήκης είναι το γεγονός ότι, όντας στην Ελεύθερη Ζώνη τύπου I στον Πειραιά, παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων χωρίς καμία τελωνειακή διατύπωση ή εγγυήσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τον τελωνισμό και την ολική ή μερική έξοδο από την Ελεύθερη Ζώνη για απορρόφηση στην εγχώρια αγορά. Να σημειωθεί ότι, κατά τη μερική έξοδο (τμηματική παραλαβή) η καταβολή δασμών και φόρων επιμερίζεται ανάλογα.
Οι επενδύσεις
Ο προβλήτας ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco έχει δυνατότητα διακίνησης 2,6 εκατ. teu ετησίως, ενώ μόλις ολοκληρωθεί και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, θα φτάσει τα 3,6 εκατ. teu ετησίως.
Μέχρι τώρα υπολογίζεται ότι η ΣΕΠ έχει επενδύσει περίπου 240 εκατ. ευρώ σε κατασκευές και μηχανήματα, ενώ μέχρι το τέλος της επένδυσης, έως ότου ολοκληρωθεί και λειτουργήσει στο 100% της δυναμικότητάς του ο προβλήτας ΙΙΙ, αναμένεται να δαπανηθούν ακόμα 160 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, υπολογιζόμενα με τα σημερινά δεδομένα, εκτιμάται ότι η εταιρεία θα επενδύσει ακόμα 300 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας για ανανέωση εξοπλισμού και υποδομών.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση στον προβλήτα ΙΙ θα έχει ολοκληρωθεί δύο χρόνια πριν από τη συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, και θα φτάσει τα 2,6 εκατ. teu ετησίως, ενώ η εταιρεία έχει ήδη δεσμευθεί στους πελάτες της ότι τα πρώτα 450 μέτρα του προβλήτας ΙΙΙ θα είναι έτοιμα και εξοπλισμένα με πέντε γερανογέφυρες super super post panamax το Μάιο του 2013.

Πηγή:Naftemporiki, Zougla Port
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Ο Πειραιάς γίνεται ευρωπαϊκή πύλη για αμερικανικά προϊόντα


ΣΥΜΦΩΝΙΑ HEWLETT PACKARD - COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εδώ η από 07/10/12 δημοσίευση του blogg μας . Ένα από τα ελάχιστα blogg που είχαν μεταδώσει την πληροφορία.

Μια μεγάλη, τριπλή συμφωνία που μπορεί να δώσει το έναυσμα για την πολυπόθητη ανάπτυξη στην Ελλάδα, έκλεισε σήμερα μεταξύ της Hewlett - Packard (HP), της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η συμφωνία προβλέπει ότι η HP θα χρησιμοποιεί τον Πειραιά ως κεντρικό κόμβο διανομής των προϊόντων της για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης. Από τον Πειραιά τα προϊόντα θα διανέμονται είτε θαλάσσια μέσω του terminal της Cosco είτε σιδηροδρομικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αυτή η συμφωνία βάζει ουσιαστικά το λιμάνι του Πειραιά στο χάρτη των μεγάλων διαμετακομιστικών κέντρων της Μεσογείου καθώς θα αποτελεί πλέον την πύλη εισόδου στην Κεντρική Ευρώπη, προϊόντων από την Αμερική.
Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Δεκέμβριο οπότε και έχει προγραμματιστεί η παράδοση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Ικόνιο οπότε και η μεταφορά από το λιμάνι θα γίνεται απευθείας με τρένο. 
Στόχος είναι πριν το τέλος του χρόνου να ξεκινήσει η διοχέτευση προϊόντων της HP μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου στην Κεντρική Ευρώπη.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκης και Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης και εκπρόσωποι της HP, της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε τη συμφωνία «ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας». «Με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ», τόνισε ο κ. Σαμαράς ο οποίος πρόσθεσε ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά δραστηριότητες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Πηγή:Ημερησία 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Διεθνής διαγωνισμός πόντισης καλωδίων. Ποιος πήρε την δουλειά ????

Δεν μπορούσα να μην το δημοσιεύσω , παρ όλο του ότι δεν έχει σχέση με τα θέματα που δημοσιεύει το blogg ......


Χθες (12/11/12) έγινε διεθνής διαγωνισμός για την πρόκριση αναδόχου προμηθευτή Ποντισμένων καλωδίων (σύνδεση όλων των νησιών με την ηπειρωτική χώρα).
Μεταξύ των υποψηφίων η Ελληνική Εταιρεία, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ .

Κόστος έργου 400.000.000 $.


Μαντέψτε ποιος πήρε τη δουλειά:....................................................

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Ως το τέλος του έτους η γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο


Για το τέλος του έτους παρέπεμψε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμανιού στο Ικόνιο (Πειραιά) με το Θριάσιο και, κατ’ επέκταση, με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος τον περασμένο Αύγουστο είχε πει ότι η γραμμή θα ήταν έτοιμη τον Νοέμβριο, κατά την ομιλία του στην Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που θα δώσει δύναμη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα αλλάξει την εικόνα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα μας.
Πρόκειται για ένα έργο που είναι τουλάχιστον απαραίτητο προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Cosco η οποία θα αφορά στην συνεργασία των δύο εταιρειών για την μεταφορά κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Μεγάλο ενδιαφέρον για το έργο και από Cosco 
Μάλιστα χαρακτηριστικό το κοινού ενδιαφέροντος που υπάρχει για την γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο είναι το γεγονός ότι πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θ. Ζηλιασκόπουλος επιθεώρησε τα έργα που εκτελούνται στη γραμμή από κοινού με τον Τ. Βαμβακίδη, εμπορικό διευθυντή της ΣΕΠ, θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται τον προβλήτα II.

Η σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με το λιμάνι θεωρείται ότι θα απογειώσει τον εμπορευματικό τομέα του λιμανιού, με τις ευεργετικές επιδράσεις να τις μοιράζονται εξίσου τόσο ο ΟΛΠ όσο και η Cosco, η οποία διαχειρίζεται τον προβλήτα II και σύντομα αναμένει να ξεκινήσει και την λειτουργία του προβλήτα III.
«Κλειδί» για εμπορευματικό 
Η λειτουργία της γραμμής Ικόνιο – Θριάσιο, πέρα από την άμεση ενίσχυση στις εμπορευματικές μεταφορές, αναμένεται ότι θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις προκειμένου να προχωρήσει εκ νέου η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο, για το οποίο οι επανειλημμένες προσπάθειες έχουν αποτύχει. 
Η σιδηροδρομική γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο, που υλοποιείται με μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και υπερβάσεις στο κόστος, προορίζεται αποκλειστικά για εμπορική και όχι επιβατική χρήση, έχει μήκος 17 χλμ. Με τη λειτουργία της θα δώσει διέξοδο προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας στο λιμάνι του Πειραιά.
Εμπορεύματα που φτάνουν στην Ελλάδα μέσω των θαλάσσιων οδών θα μπορούν να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους, εντός και εκτός Ελλάδας, με τρένο. 
Επίσης ελληνικά προϊόντα θα μπορούν να διοχετεύονται με τρένο στον λιμένα Πειραιά για εξαγωγή ή για προώθηση στη νησιωτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών. 
Στην Ελλάδα οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές κατέχουν εξαιρετικά χαμηλό μερίδιο στο σύνολο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Κατά κύριο λόγο οι μεταφορές εμπορευμάτων πραγματοποιούνται οδικώς, με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο το οικονομικό κόστος και η περιβαλλοντική επιβάρυνση. 
Πηγή:Euro2day
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Πως διαμορφώνει το τοπίο των τελωνειακών περιφερειών το Μνημόνιο 3


Ε' ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ . Α' ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
α. Τελωνειακή Περιφέρεια Πειραιώς (210 4511031 ) που έχει έδρα τον Πειραιά, στη Διεύθυνση Τελωνείων Αττικής και περιλαμβάνει την Περιφέρεια Αττικής, τις Περιφερειακές Ενότητες (Π.Ε.) Αργολίδας και Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τις Π.Ε.... Βοιωτίας, Ευβοίας και Φθιώτιδας της Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδος και τις Π.Ε. Άνδρου, Θήρας, Κέας - Κύθνου, Μήλου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σύρου και Τήνου (τέως Νομό Κυκλάδων) της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
β. Τελωνειακή Περιφέρεια Θεσσαλονίκης (2310 531227)  που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, στη Διεύθυνση Τελωνείων Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, τις Π.Ε. Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τις Π.Ε. Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
γ. Τελωνειακή Περιφέρεια Πατρών (2610 312402 )που έχει έδρα την Πάτρα, στη Διεύθυνση Τελωνείου Πατρών και περιλαμβάνει όλες τις Π.Ε. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, τις Π.Ε. Φωκίδας και Ευρυτανίας, τις Π.Ε. Ζακύνθου, Ιθάκης, Κεφαλληνίας και Λευκάδας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
δ. Τελωνειακή Περιφέρεια Βόλου (24210 23376)που έχει έδρα το Βόλο, στη Διεύθυνση Τελωνείου Βόλου και περιλαμβάνει όλες τις Π.Ε. της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
ε. Τελωνειακή Περιφέρεια Καλαμάτας  που έχει έδρα την Καλαμάτα, στη Διεύθυνση Τελωνείου Καλαμάτας και περιλαμβάνει τις Π.Ε. Αρκαδίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
στ. Τελωνειακή Περιφέρεια Καβάλας (2510 832968) που έχει έδρα την Καβάλα, στη Διεύθυνση Τελωνείου Καβάλας και περιλαμβάνει τις Π.Ε. Δράμας Καβάλας και Ξάνθης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
ζ. Τελωνειακή Περιφέρεια Αλεξανδρούπολης που έχει έδρα την Αλεξανδρούπολη, στη Διεύθυνση Τελωνείου Αλεξανδρούπολης και περιλαμβάνει τις Π.Ε. Έβρου και Ροδόπης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
η. Τελωνειακή Περιφέρεια Ηρακλείου (2810 302601)που έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, στη Διεύθυνση Τελωνείου Ηρακλείου και περιλαμβάνει όλες τις Π.Ε. της Περιφέρειας Κρήτης.
θ. Τελωνειακή Περιφέρεια Κέρκυρας (26610 46660)(που έχει έδρα την Πόλη της Κέρκυρας, στη Διεύθυνση Τελωνείου Κερκύρας και περιλαμβάνει την Π.Ε. Κέρκυρας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και όλες τις Π.Ε. της Περιφέρειας Ηπείρου.

Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Ήταν όλοι μαζί εκεί !! Εκτός από τους συνήθεις "απόντες" .......

Σύνταγμα Βουλή 07/11/12 ψήφιση του 3ου Μνημονίου 
Ήμασταν όλοι εκεί, ακόμη και συνταξιούχοι παλαίμαχοι συνάδελφοι με προβλήματα υγείας αγωνιστές ήλθαν να διαδηλώσουν , να δηλώσουν παρόντες στον αγώνα διάσωσης του επαγγέλματος μας που μετά από έναν αιώνα και 10 χρόνια θέλουν να το καταργήσουν πριν την ώρα του . Έλειπαν αν και ήταν εκεί, οι συνήθεις απόντες ...........

Συνάδελφοι ο αγώνας είναι συλλογικός , δεν είναι ατομικός ή κομματικός .













Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Μνημόνιο Νο3 . Κατάργηση του 718/1977

Κατατέθηκε σήμερα με το Μνημόνιο Νο3 η κατάργηση του 718/1977 , που βάζει ταφόπλακα στο επάγγελμα μας , και ανοίγει τις λεωφόρους του λαθρεμπορίου, της δασμοφοροδιαφυγής , και του παραεμπορίου. Ανοίγουν τον δρόμο για συγκεκριμένες πολυεθνικές και την δημιουργία "Ιδιωτικών Τελωνείων"
Καμαρώστε τους ,



Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Επιστολή-καταπέλτης της κυβέρνησης στην EE για την Cosco


Οι όροι της σύμβασης και οι όποιες θεσμικές προβλέψεις νομοθετήθηκαν για την παραχώρηση των σταθμών μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτούς όλων των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης που έγιναν στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες.
Με αυτή την απάντηση αλλά και πολυσέλιδη επιχειρηματολογία απαντά η κυβέρνηση στις ερωτήσεις της επιτροπής ανταγωνισμού της ΕΕ για το κατά πόσον η Cosco απολαμβάνει προνόμια που έρχονται σε αντίθεση με της αρχές του ανταγωνισμού.
Την επιστολή απέστειλε χθες το υπουργείο Οικονομικών και την συνέταξαν οι νομικές υπηρεσίες του μαζί αυτές του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η Κομισιόν σε μια κίνηση που προκαλεί εντονότατη και δικαιολογημένη δυσφορία θέτει εν αμφιβόλω το καθεστώς της παραχώρησης ακριβώς την χρονική στιγμή που το δημόσιο επιχειρεί να δρομολογήσει την παραχώρηση λιμένων.
Επίσης διακυβεύει το δεδηλωμένο σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της κυβέρνησης και των συμβούλων της, Morgan Stanley και Τραπέζης Πειραιώς, αυξημένο ενδιαφέρον επενδυτών για τουλάχιστον 7 ελληνικούς λιμένες.
Η Κομισιόν αμφισβητεί τη συμβατότητα με το δίκαιο ανταγωνισμού των όρων για το αντάλλαγμα που αποδίδει ο ΟΛΠ στο δημόσιο που του έχει παραχωρήσει την έκσταση αλλά και τα προνόμια που αποκτήθηκαν με τον νόμο του 1959/1950 και ζητά να υπολογισθεί πόση θα ήταν η ετήσια επιβάρυνση της ανώνυμης εταιρείας αν δεν υπαγόταν στις προβλέψεις αυτές.
Είναι αυτονόητο στον επενδυτικό κόσμο ότι χωρίς ανταγωνιστικές ρυθμίσεις το ενδιαφέρον για μια ιδιωτικοποίηση είναι περιορισμένο.
Έτσι κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις διατυπώνουν την απορία τους γιατί δεν αφυπνίστηκε η επιτροπή ανταγωνισμού όταν παραχωρήσεις αναλάμβαναν στο παρελθόν στη χώρα ευρωπαϊκές εταιρείες, μεγάλες κατασκευαστικές από τη Γαλλία και άλλες.
Το μεσοπρόθεσμο προβλέπει την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών το 2013 και την εισροή των σχετικών εσόδων το 2014.
Η διαδικασία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η προκήρυξη αναμένεται το Μάρτιο και όχι τώρα όπως το καλοκαίρι είχε σχεδιαστεί.
Για την καθυστέρηση αυτή, αυτονόητα, είναι πλέον υπεύθυνες και οι ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές.
Αναλυτικότερα η ελληνική κυβέρνηση απέστειλε στην Commision υπόμνημα με τις προκαταρκτικές παρατηρήσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας επί της από 11ης Ιουλίου 2012 απόφασης C(2012) 4217 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία άνοιξε την επίσημη διαδικασία έρευνας σύμφωνα με το Άρθρο 108(2) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ΣΛΕΕ») στην υπόθεση κρατικής ενίσχυσης SA.28876 (CP 202/2009) αναφορικά με την εταιρεία «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.» («ΣΕΠ») και την εταιρεία «COSCO Pacific Limited» («CPL»).
Η απόφαση εκδόθηκε κατόπιν προκαταρκτικής έρευνας η οποία αφορούσε τους όρους της από 25ης Νοεμβρίου 2008 σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της ΣΕΠ και της CPL («Σύμβαση Παραχώρησης»), καθώς και ορισμένες διατάξεις οι οποίες είχαν τεθεί στο Νόμο 3755/2009, ο οποίος κύρωσε αυτή τη Σύμβαση Παραχώρησης.
Πηγή:capital.gr

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Πρωτοποριακή Πρόταση Των Εκτελωνιστών

Στα πλαίσια της σύγχρονης αντίληψης της εκπαίδευσης, και της  δια βίου μάθησης, οι εκτελωνιστές της Ομάδας Όστρια  έκαναν την ακόλουθη πρόταση :

ΣΧΟΛΗ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΩΝ

Κύριοι Συνάδελφοι 
Η πιο πάνω πρόταση της Όστρια με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο . Και εξηγούμαι
Πριν λίγους μήνες συζητώντας με υψηλόβαθμο στέλεχος της 33ης διεύθυνσης τελωνείων και εκφράζοντας την αγωνία μου για το μέλλον του επαγγέλματος μας πήρα την εξής απάντηση:
"--Το μέλλον του επαγγέλματος σας εξαρτάτε από εσάς τους ίδιους.
-- Τίποτε και κανένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία και τις γνώσεις σας στον χώρο, οι οποίες περνάνε από γενιά σε γενιά εκτελωνιστών , και που ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις  αυτήν των τελωνειακών .
--Το μέλλον του κλάδου σας εξαρτάτε από την δια βίου μάθηση , η ενημέρωση εν ολίγοις είναι πλέον το Α & το Ω  .
--Σήμερα, την εποχή της επανάστασης της Πληροφορικής , την εποχή που η πληροφορία  σε κλάσματα του δευτερολέπτου βρίσκεται στην οθόνη μας έτοιμη προς χρήση ,
--Σήμερα που τα οικονομικά σύνορα  έχουν πέσει,  είναι άτοπο, χαζό, και εκτός πραγματικότητος να μην παρακολουθείτε τις εξελίξεις.
--Αρτηριοσκληρωτικές απόψεις του παρελθόντος έχουν παρέλθει προ πολλού ."

Συνάδελφοι πριν πολλά χρόνια ο σύλλογος μας διοργάνωσε αρκετά σεμινάρια πληροφορικής επιδοτούμενα , πολλά από αυτά ήταν υψηλής στάθμης , όπως αυτό στο ΕΒΕΠ υπό την αιγίδα του ΠΑ.ΠΕΙ .
Μια ανάλογη προσπάθεια πρέπει να γίνει και τώρα, η ενημέρωση όπως προείπα είναι προαπαιτούμενο για την διάσωση του επαγγέλματος μας. 
Ο ιστότοπος του ΣΕΠΑ ας γίνει η αρχή . Πρέπει να γίνει το Portal της απόλυτου ενημέρωσης των συναδέλφων , και το εντευκτήριο  μας  πρέπει  να  γίνει  μόνιμο κέντρο κατάρτισης και στρατηγείο  σε  θέματα  πληροφορίας  και υποστήριξης  των συναδέλφων .
Πρέπει να πάψουμε να είμαστε "κουβαλητές χαρτιών , όπως  αποκαλούσε τους "αδιάβαστους" ανενημέρωτους συναδέλφους, παλαιός συγχωρεμένος πλέον δ/της του Β' Τελωνείου Πειραιά (2/3 ελεγκτήρια και λιμενικά υπόστεγα στον Αγ. Διονύση) 
Πηγή: Ιστότοπος της  Εκτελωνιστικής Συσπείρωσης
Επιμέλεια σχόλιο : Αλέξανδρος Κουρτέσης 

Ενίσχυση των εξαγωγών μέσα από 25 δράσεις του ΥΠΑΝ



Με στόχο να φτάσουν οι εξαγωγές στο 16% του ΑΕΠ στα επόμενα δυο με τρία χρόνια, από 10,3% που είναι σήμερα, λαμβάνεται δέσμη 25 συγκεκριμένων δράσεων από το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η υλοποίηση των οποίων θα απαιτήσει 15 εκατ. ευρώ και θα οδηγήσει στη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους κατά 20% και στον περιορισμό των διαδικασιών σε μόλις 10 ημέρες.
(Α. Κ Πολλά απο τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν εφαρμόζονται ήδη , όπως το
  • Απογευματινό ωράριο των Εξαγωγικών τελωνείων , 
  • Η Ηλεκτρονική υποβολή των διασαφήσεων από τους Εκτελωνιστές
  • Η φύλαξη των παραστατικών για 7 χρόνια από τους Εκτελωνιστές στα γραφεία τους
  • Ηλεκτρονική επιβεβαίωση της εξόδου από την χώρα των εμπορευμάτων  και άλλα όχι τόσο ουσιαστικά ) 

Μεταξύ των μέτρων είναι η λειτουργία ενός μοναδικού ηλεκτρονικού σημείου για όλες τις εξαγωγικές διαδικασίες και η μείωση του διοικητικού κόστους, το οποίο, σύμφωνα με δύο έρευνες που παρουσίασε το υπουργείο, μέχρι το 2015 θα οδηγήσει σε αύξηση της αξίας των εξαγωγών κατά 10%, αύξηση της συμμετοχής τους στο ΑΕΠ κατά 1,7% και θα στη δημιουργία 80.000 νέων θέσεων εργασίας.
Σήμερα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο υφυπουργός κ. Ν. Μηταράκης παρουσίασαν τη στρατηγική και τον οδικό χάρτη για τις εξαγωγές και τη διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης αλλά και τη διευκόλυνση της εξαγωγικής επιχειρηματικότητας.
Ο υπουργός υπενθύμισε ότι σήμερα χρειάζεται 19 μέρες για να ολοκληρωθεί μια εξαγωγική προσπάθεια στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 10 ημέρες. Και από αυτές τις 19 μέρες οι 14 αφορούν γραφειοκρατία. Ο υπουργός είπε ότι με σταδιοποίηση των δράσεων η χώρα μας θα φτάσει τις 10 μέρες που είναι ο μέσος όρος της ΕΕ, το 2015. Ακόμη, την ίδια χρονιά θα επιτύχουμε τη μείωση του διοικητικού κόστους κατά 20%. Αυτή τη στιγμή το κόστος ανά μονάδα εμπορευματοκιβωτίων που εξάγεται από την Ελλάδα είναι στα 1115 δολάρια ενώ το 2015 θα έχουμε φθάσει στα 892 δολάρια ανά μονάδα.
Στις πρωτοβουλίες του υπουργείου περιλαμβάνεται η διευκόλυνση τελωνειακών και προ - τελωνειακών διαδικασιών (όπως οι ώρες λειτουργίας τελωνείων με πιλοτικό πρόγραμμα που θα ξεκινήσει από το τελωνείο Πειραιά μέσα στο 2013 και θα επεκταθεί σε άλλα υπουργεία και τελωνεία το 2014. Ωστόσο αν θα είναι 12ωρη ή 24ωρη η λειτουργία των εξαγωγικών τελωνείων είναι θέμα προς συζήτηση).
Ακόμη, σχεδιάζεται να γίνεται έλεγχος στην επιχείρηση και όχι στα τελωνεία για μείωση του χρόνου γραφειοκρατίας και για υποθέσεις χαμηλού τελωνειακού κινδύνου να εκτελωνίζουν αυτόματα τα εμπορεύματα μέχρι τέλος του 2013.
Καθιερώνεται από το 2015 η «Υπηρεσία Μιας Στάσης» για τις εξαγωγές, ενώ νωρίτερα και σταδιακά θα προχωρήσει η εξάλειψη των τελών με βάση την εμπειρία της ΕΕ και η ηλεκτρονικοποίηση του συστήματος υποβολής δικαιολογητικών. Εκτιμάται ότι όλες οι δράσεις θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2014
O υπουργός υπογράμμισε ότι από έρευνα της παγκόσμιας τράπεζας προκύπτει ότι για κάθε ημέρα μείωσης της γραφειοκρατίας αυξάνονται οι εξαγωγές 1%.
Για  φρέσκα φρούτα (ακτινίδια, ροδάκινα) και για τα λευκά τυριά θα απλοποιηθεί η διαδικασία εκτελωνισμού στο πρώτο τρίμηνο του 2013.
Ο διευθυντής τελωνείων κ. Νικολίτσης ανέφερε ότι υπάρχει συνεργασία για την επικαιροποίηση των απαιτούμενων εγγράφων ενώ για το ηλεκτρονικό τελωνείο υπάρχει ήδη ενδιαφέρον.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη χρονική διάρκεια εφαρμογής των αλλαγών ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει μια «περιπεπλεγμένη διαπλοκή « σήμερα στην ελληνική διοίκηση που δεν αφορά μόνο στην αδράνεια, αλλά κυρίως στον τρόπο που λειτουργεί το δημόσιο.
Τέλος αναφέρθηκε ότι 3,5 δισ. ευρώ είναι το ύψος των προς πληρωμή οφειλών δημοσίου για ΦΠΑ εντός του 2012 και άλλα τόσα το 2013 με προτεραιότητα στους εξαγωγές, ενώ η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας σε όσα τελωνεία κριθεί σκόπιμο θα εξεταστεί.


Πηγή: Σκάϊ .gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Το VimaOnLine δημοσίευσε την απάντηση των Εκτελωνιστών

Με τίτλο " Απάντηση Εκτελωνιστών στην Τρόικα" της στήλης "Γεγονότα" το VimaOnLine, zougla και μια σειρά άλλων blogg και ιστιοτόπων δημοσίευσαν  την απάντηση μας.

Εδώ το δημοσίευμα,


Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Εκτινάχθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από την Cosco στο 9μηνο

Η αύξηση άγγιξε το 96% στον προβλήτα ΙΙ του Πειραιά που ελέγχει η θυγατρική της κινεζικής εταιρείας ΣΕΠ
Στα ύψη έχει εκτιναχθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά τον οποίο διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής Cosco, καθώς έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους είχαν διακινηθεί περισσότερα από 1,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός υψηλότερος από τον στόχο που είχε τεθεί για 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Αυτό σημαίνει ότι από τις αρχές του έτους έως και τον Σεπτέμβριο του 2012 η ΣΕΠ διακίνησε κατά 96%, περίπου, περισσότερα εμπορευματοκιβώτια σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2011. Μάλιστα, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η Cosco Pacific, η ΣΕΠ μόνο κατά τον μήνα Σεπτέμβριο του 2012 διακίνησε 171.000 εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας αύξηση κατά 77,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Κύκλοι της ΣΕΠ εκτιμούν ότι έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2012 από τον προβλήτα ΙΙ θα διακινηθούν περί τα 2.100.000 εμπορευματοκιβώτια.
Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει ο πιο δυναμικός σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τους Κινέζους στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη, καθώς στο εννεάμηνο του 2012, από τους Σταθμούς που ελέγχει η Cosco, ο Πειραιάς είχε αύξηση 96%, περίπου, η Νάπολη αυξήθηκε κατά 19,1%, ενώ ο σταθμός στο λιμάνι της Αμβέρσας σημείωσε μείωση 11,6% όπως και στο Σουέζ όπου η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν της τάξης του 9,5%.
«Είναι προφανές ότι η Cosco στρέφει όλο και περισσότερα φορτία της προς τον Πειραιά και συγκεκριμένα προς τον προβλήτα ΙΙ, τον οποίο ελέγχει κατά 100%, δείχνοντας στην πράξη το πόσο σημαντικό για τα στρατηγικά της σχέδια είναι το λιμάνι του Πειραιά», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) και συμπλήρωσαν, «επίσης η μείωση της γραφειοκρατίας, οι ανταγωνιστικές τιμές, η υψηλή παραγωγικότητα αλλά και η σιγουριά που αισθάνεσαι όταν φέρνεις φορτία στον προβλήτα ΙΙ συντέλεσαν στο να επιλέγουμε και εμείς, στη μεγάλη πλειοψηφία μας, τους Κινέζους, γνωρίζοντας ότι δεν θα συναντήσουμε “απρόοπτα” που θα μας δημιουργήσουν προβλήματα στην εύρυθμη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων». Να σημειωθεί ότι η ΣΕΠ, διά της μητρικής της εταιρείας Cosco, έχει προγραμματίσει σημαντικές επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του προβλήτα ΙΙ αλλά και την ταχύτερη ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ ώστε από τη στιγμή που θα αρχίσουν να λειτουργούν συγχρόνως και οι δύο προβλήτες (ο ΙΙ και ο υπό κατασκευή ΙΙΙ) η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να φθάσει στα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Επίσης, στο πλαίσιο διεύρυνσης αλλά και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών της η ΣΕΠ προχώρησε στην κατασκευή υπερσύγχρονου αποθηκευτικού χώρου 7 χιλιάδων τ.μ. (PCDC)
Στον νέο χώρο σε έκταση 5.200 τ.μ.  μπορούν να αποθηκεύονται εμπορεύματα ξηρού φορτίου, ενώ εμπορεύματα που χρειάζονται συντήρηση και κατάψυξη  μπορούν να αποθηκεύονται σε χώρο έκτασης 620 τ.μ. Κύκλοι της ΣΕΠ ανέφεραν ότι στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αποθήκης συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι βρίσκεται στην Ελεύθερη Ζώνη τύπου I στον Πειραιά, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων χωρίς καμία τελωνειακή διατύπωση ή εγγυήσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τον τελωνισμό και την ολική ή μερική έξοδο από την Ελεύθερη Ζώνη για απορρόφηση στην εγχώρια αγορά.


Εσοδα 121,9 εκατ. περιμένει ο ΟΛΠ το 2013
Αύξηση των εσόδων του κατά 8,2% στα 121,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη περί τα 13,3 εκατ. ευρώ προβλέπει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) για το 2013. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ από τον «Προϋπολογισμό Αποτελεσμάτων Χρήσης 2013», τον οποίο ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε., προκύπτει ότι κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση της ανόδου του κύκλου εργασιών του Οργανισμού θα παίξουν τα αυξημένα κατά 42,8% έσοδα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και η συνεχής μείωση των δαπανών (2,5% οι γενικές και 9,2 οι εργασιακές) παρά την αύξηση των τιμών για αναλώσιμα και συντηρήσεις του λιμένα.
Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2012 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ ήταν αυξημένη κατά 34,5%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το εννεάμηνο του 2012 διακινήθηκαν από τον ΟΛΠ 500.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 365.000 εμπορευματοκιβωτίων, περίπου, που διακινήθηκαν το αντίστοιχο περσινό εννεάμηνο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ σημαντική αύξηση καταγράφηκε και στην παραγωγικότητα γενικά και ανά πόστα από 121,5 κινήσεις τον Ιανουάριο του 2011 σε 130,3 τον Ιανουάριο του 2012 και σε 143,16 τον Αύγουστο του 2012.

Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709



Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Απάντηση στο ΒΗΜΑ για ( καταπολέμιση της διαφθοράς )

Σε σημερινή δημοσίευση της η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ με τίτλο  "Τα προαπαιτούμενα μέτρα της τρόικας", στο σημείο ΔΡΑΣΗ μεταξύ των άλλων αναφέρει . Σαρωτικές αλλαγές στο νομικό πλαίσιο των εκτελωνιστών , και σε παρένθεση  (καταπολέμηση διαφθοράς).????  Πριν από οποιοδήποτε σχόλιο ερωτάται   ο ανώνυμος(?) δημοσιογράφος της κατά τα αλλά έγκριτης εφημερίδας.
Ποιος τους έδωσε το κείμενο ?
Από πού συμπεραίνουν ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των εκτελωνιστών ενισχύει τη διαφθορά?
Παραθέτουμε το αγγλικό κείμενο του  μνημονίου που αναφέρετε στους Εκτελωνιστές , και απαντάμε σε ένα προς ένα τα σημεία ψάχνοντας να βρούμε που υποκρύπτεται η διαφθορά .
Customs brokers: 
  1. repeal minimum fees; 
  2. lift geographical restrictions, nationality requirements, and 
  3. age limit; 
  4. allow legal persons to represent others at customs, 
  5. allow all natural and legal persons to complete custom formalities without employing services of a custom broker; and 
  6. remove the need to renew the custom broker license every year.


MNHMONIO

IΣΧΥΩΝ ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΩΝ Ν.718/77
1. Κατάργηση της ελάχιστης αμοιβής
---->
Έχει καταργηθεί
2. Να αρθούν οι γεωγραφικοί περιορισμοί,
---->
Δεν υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί
2. Άρση εθνικότητας ,
----->
Σήμερα μόνον Έλληνες υπήκοοι γίνονται Εκτελωνιστές
3. Όριο ηλικίας ,
---->
Υπάρχει όριο ηλικίας το 55ο έτος
4. Να επιτραπεί εκτός από φυσικά και σε νομικά πρόσωπα η εκτελωνιστική εργασία
----->
Τα νομικά πρόσωπα ( διαπιστευμένες εταιρίες νομιμοποιούνται)
5. Όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα
να ολοκληρώνουν τελωνειακές διατυπώσεις χωρίς τη μεσολάβηση εκτελωνιστή
----->
Έχει δικαίωμα ο κύριος του εμπορεύματος (νομικό η φυσικό πρόσωπο ) να ενεργεί εκτελωνιστικές εργασίες για
λογαριασμό του χωρίς τη μεσολάβηση Εκτελωνιστή .
6. Άφαίρεση της ανάγκης για ανανέωση της αδείας εκτελωνιστή κάθε χρόνο
----->
Υπάρχει ανάγκη κατάθεσης ποινικού μητρώου στη επιτροπή ελέγχου εκτελωνιστών οι οποίοι ελέγχονται κάθε χρόνο για μια σειρά αδικήματα

  
Όπως φαίνεται στον πιο πάνω πίνακα με το κίτρινο υπογραμμίζονται οι αντιθέσεις μεταξύ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ      και   ΙΣΧΎΟΝΤΑ Αναθεωρημένου νόμου περί Εκτελωνιστών
δηλαδή : 
 1) αν εκτελωνιστές γίνουν και οι λοιποί κοινοτικοί
 2) αν έχουν δικαίωμα εξετάσεων οι πάνω από 55 ετών, 
 3) αν δεν ελέγχονται οι εκτελωνιστές για ποινικά αδικήματα,

τότε.... δεν θα υπάρχει πρόβλημα διαφθοράς ?? .


Ότι δη ποτέ άλλο ΠΡΟΤΕΊΝΕΤΕ για ΤΡΟΠΟΠΟΊΗΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ή ΑΛΛΑΓΗ  στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο σε σχέση με τα πιο πάνω  , είναι ΎΠΟΠΤΟ και αυτό γιατί είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ ότι  Έλληνες, μάλιστα ΈΛΛΗΝΕΣ, εξυπηρετητές ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ πολυεθνικών συμφερόντων  μπαίνουν-βγαίνουν στα Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών , συμβουλεύοντας συμβούλους και μέλη επιτροπών, χωρίς θεσμοθετημένο ρόλο και σκοπό να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των εντολέων τους ,με την επίκληση της τρόικας και του μνημονίου. 

Σχόλιο : Κύριοι όπως καταλαβαίνετε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά σχετικά με το μέλλον του επαγγέλματος μας. Τα κοράκια των πολυεθνικών της Ευρώπης έχοντας αντιληφθεί την αδυναμία μας σαν κράτος και μη έχοντας άλλα όπλα  πολιτικής διαπραγμάτευσης  έχοντας άτολμες ηγεσίες  οι οποίες άγονται και φέρονται υποκύπτοντας στις "ορέξεις" τους εκβιάζουν με έξοδο από το Euro και διάφορα άλλα . Το ίδιο συμβαίνει με την πλειονότητα των τελευταίων όρων που θέτουν οι Τροικάνοι εκβιαστές.    

Η υπόθεση είναι στα χέρια του Υπουργού Οικονομικών ο οποίος μετά από διάφορες εισηγήσεις   των ποιο πάνω εξυπηρετητών , πονηρά σκεπτόμενος έκανε ερώτημα στην νομική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής ένωσης  TAXUD . Η απάντηση που πήρε είναι ότι το κάθε κράτος μέλος επιλέγει  αυτόνομα τα πρόσωπα και το νομικό πλαίσιο που θα γίνετε η εκπροσώπηση στα τελωνεία .  
Πηγή: Εκτελωνιστική Συσπείρωση 
Σχόλιο Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709


"Οι δρόμοι της Μαϊμούς " Video 1

Το Blogg μας θα δημοσιεύει συστηματικά μικρά video τα οποία δημοσιεύονται από την Ελληνική Αστυνομία και αφορούν το λαθρεμπόριο . Το συγκεκριμένο Video είναι από εντοπισμό αποθήκης με παραποιημένα.


Πηγή: Ελληνική Αστυνομία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Πρόγραμμα ηλεκτρονικής πρόσβασης πελατών (Community Access Portal-CAP) θέτει σε λειτουργία ο ΟΛΠ ΑΕ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Μια πρωτοποριακή εφαρμογή θέτει σε λειτουργία ο ΟΛΠ Α.Ε. από την 1η Νοεμβρίου 2012. Πρόκειται για το πρόγραμμα ηλεκτρονικής πρόσβασης πελατών (Community Access Portal-CAP), το οποίο απευθύνεται στους πελάτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε., στον Προβλήτα Ι του Εμπορικού Λιμένα (Ν. Ικόνιο).
Με την εφαρμογή αυτή όλοι οι χρήστες-πελάτες του ΣΕΜΠΟ θα έχουν online πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες όπως:
Κίνηση Εμπορευματοκιβωτίων
Συναλλαγές Πύλης
Επισκέψεις Πλοίων
Προαναγγελίες Εμπορευματοκιβωτίων.

Πηγή:ΟΛΠ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Οι δρόμοι της "Μαϊμούς" (Όπως οι δρόμοι του Μεταξιού)

Ένα αποκαλυπτικό ολιγόλεπτο Video απόσπασμα από το δελτίο ειδήσεων του Alpha που περιγράφει επακριβώς και με χάρτες τον Δρόμο που ακολουθούν τα προϊόντα μαϊμού ή παραποιημένα . Τα προϊόντα αυτά είναι η καταστροφή του ελεύθερου ανταγωνιστικού εμπορίου. ΤοVideo πλησιάζει να αποκαλύψει  τις διαδρομές αλλά δεν αποκαλύπτει τα πρόσωπα. 






Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

Λαθρεμπόριο & μεγάλη απάτη με προϊόντα χωρίς δασμούς

Κύκλοι και οργανωμένα συμφέροντα που επηρεάζουν τροικάνους και οικονομικούς παράγοντες της αγοράς, εκμεταλλευόμενοι  τις ανύπαρκτες αντιδράσεις  την αναταραχή και τον φόβο που επικρατεί στην  Ελλάδα  , πιέζουν ασφυκτικά ώστε να καταργήσουν κάθε έννοια ελέγχου και διαδικασίας στα τελωνεία, επιβάλλοντας τις "απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες". Η αναφορά γίνετε για μεγάλη εταιρεία Ταχυμεταφορών.
Το ποιο κάτω περιστατικό λαθρεμπορίας συνέβη χωρίς να έχουν "ενεργοποιηθεί" οι "απλουστευμένες διαδικασίες" που θέλουν να επιβάλλουν , αλλά με την φυσική παρουσία των τελωνειακών αλλά και των εκτελωνιστών. Φανταστείτε τι θα συμβεί όταν αυτές επιβληθούν ("απλουστευμένες διαδικασίες" ) ή ακόμα καλύτερα όταν "βγάλουν από την μέση"  την φυσική παρουσία Τελωνειακών και διαπιστευμένων από το Υπ. Οικονομικών εκτελωνιστών με την κατάργηση του Ν718/1977.
Επίσης διαβάστε την ανακοίνωση προειδοποίηση  της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών Της Ελλάδος (ΟΕΤΕ) ,για τους λόγους συμμετοχής των εκτελωνιστών στην απεργία της 18/10/12, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον .

Διαβάστε με προσοχή το καλό άρθρο της Καθημερινής 

Απάτη ολκής ανακάλυψε το ΣΔΟΕ με πληροφορίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Καταπολέμησης Απάτης (OLAF) και την Τελωνειακή Υπηρεσία της Βρετανίας. Οργανωμένα κυκλώματα στην Ελλάδα «ρίχνουν» παράνομα στην ευρωπαϊκή αγορά προϊόντα που προορίζονταν για τρίτες χώρες.
Η «κομπίνα» στήνεται ως εξής.

  1. Κάποιος «ανοίγει» μια «φορολογική» αποθήκη π.χ. στα Μέγαρα ή τη Μάνδρα, όπου σταθμεύουν προσωρινά κοντέινερ με τσιγάρα ή ποτά, τα οποία πρόκειται να εξαχθούν σε χώρες εκτός Ε.Ε., φυσικά χωρίς να καταβληθεί κανένας δασμός αφού περνούν τράνζιτ από τη χώρα.
  2. Στη συνέχεια πλαστογραφούν φορτωτικά έγγραφα που δείχνουν ότι τα κοντέινερ εξήχθησαν με πλοίο, π.χ. στη Συρία. 
  3. Όμως τα εμπορεύματα στην πραγματικότητα διοχετεύονται αδασμολόγητα στις αγορές της Ευρώπης. 
  4. Μετά την εικονική εξαγωγή συνήθως η «φορολογική» αποθήκη κλείνει

Σοβαρές υποθέσεις λαθρεμπορίας με εμπλοκή τελωνειακών αποκάλυψε έρευνα του ΣΔΟΕ σε αποθήκες τσιγάρων και ποτών της Αττικής. Σχετικές δικογραφίες υπεβλήθησαν προ εβδομάδων στον οικονομικό εισαγγελέα κ. Γρηγόρη Πεπόνη από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών - Οπλων του ΣΔΟΕ. Αφορμή για τις έρευνες έδωσαν πληροφορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Καταπολέμησης Απάτης (OLAF) και της Τελωνειακής Υπηρεσίας της Μ. Βρετανίας. Εκκρεμεί η άσκηση ποινικών διώξεων από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, όπου διαβιβάστηκαν οι σχετικές δικογραφίες.
Μια χαρακτηριστική υπόθεση απάτης αφορά τη δραστηριότητα «φορολογικής» αποθήκης στα Μέγαρα με την επωνυμία Tartarouga A.E.
Οπως αποκαλύπτεται, τον Νοέμβριο 2010 εξήγαγε εικονικά 16 κοντέινερ με τσιγάρα, με το πλοίο Maja.
Το ΣΔΟΕ είχε ξεκινήσει να διερευνά τη δραστηριότητα της εταιρείας ήδη από τον Οκτώβριο του 2010. Το τελικό πόρισμα υπεβλήθη στον κ. Πεπόνη τον περασμένο Αύγουστο. Αποκαλύπτεται ότι οι ιδιοκτήτες της αποθήκης πλαστογράφησαν φορτωτικά έγγραφα και διέθεσαν λαθραία στην αγορά εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα, προκαλώντας ζημία στο ελληνικό Δημόσιο που ξεπερνάει τα 15 εκατ. ευρώ.

Υπάρχουν υπόνοιες για εμπλοκή υπαλλήλων του τελωνείου, οι οποίοι στο πλαίσιο της έρευνας κατέθεσαν ψευδώς ότι πιστοποίησαν τη φόρτωση των κοντέινερ στο πλοίο, ενώ το πλοίο Maja φόρτωσε μόνο εξαρτήματα για ανεμογεννήτριες. «Παρ’ ότι στην κατάθεσή του ο τελωνειακός Π.Δ. μας καταθέτει ότι διαπίστωσε τη φόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων στο πλοίο, τα έγγραφα που μας προσκόμισε ο πράκτορας του πλοίου και η κατάθεση που λάβαμε από αυτόν μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα εμπορευματοκιβώτια δεν φορτώθηκαν ποτέ στο πλοίο Maja», αναφέρει πόρισμα που συνέταξε το Τμήμα Ναρκωτικών - Οπλων του ΣΔΟΕ.
Συγκεκριμένα, αξιωματούχοι του ΣΔΟΕ έλαβαν στις 6 Μαρτίου ένορκη κατάθεση από τον τελωνειακό, ο οποίος βεβαίωσε τη φόρτωση τσιγάρων και ανεμογεννητριών στο πλοίο. Ο ισχυρισμός του τελωνειακού ανετράπη στις 30 Μαΐου, όταν ο πράκτορας του πλοίου Maja, Σ.Ε., κατέθεσε ότι το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι της Ελευσίνας στις 22 Νοεμβρίου 2010, έχοντας λάβει δέκα μέρη πυλώνων ανεμογεννητριών και κανένα άλλο φορτίο.
Πλαστά έγγραφα
Από τα πλαστά φορτωτικά έγγραφα προκύπτει ότι τα 16 κοντέινερ με τσιγάρα είχαν προορισμό εταιρεία με έδρα την πόλη Λατάκια της Συρίας.
Μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του πορίσματος, οι αρχές της Συρίας δεν είχαν απαντήσει στο αίτημα συνδρομής του ΣΔΟΕ.
Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα 16 κοντέινερ είτε βγήκαν κρυφά από τον χώρο του τελωνείου Ελευσίνας ή ουδέποτε μεταφέρθηκαν εκεί. Το φορτίο τους (εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα) πιθανολογείται ότι διατέθηκε είτε στην Ελλάδα είτε σε χώρες της Ε.Ε., προκαλώντας ζημία στο Δημόσιο από διαφυγόντες δασμούς ύψους σχεδόν 16 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά την υποτιθέμενη εξαγωγή στις 2 Δεκεμβρίου η εταιρεία Tartarouga A.E. διέκοψε τη λειτουργία της.

Πηγή:Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Αναμένετε πράσινο φως από την EΕ για ΘΡΙΑΣΙΟ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ


 Τέλη του μήνα αρχές του άλλου; Όπως και να έχει το πράγμα αναμένεται «λευκός καπνός» από τις Βρυξέλλες για το θέμα του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς ο «φάκελος» εξετάστηκε από την ΕΕ.
Η απόφαση αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η «επίλυση» θεμάτων του ΟΣΕ θα οδηγήσει, σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε επιτάχυνση των διαδικασιών που αφορούν πεδία όπου υπάρχει εκπεφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον μεταξύ των οποίων και η περίπτωση του Θριάσιου και του εκεί εμπορευματικού κέντρου.
Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς και ιδιαίτερα το εμπορικό λιμάνι έχει συγκεντρώσει εκ νέου το σύνολο σχεδόν του επιχειρηματικού και συνακόλουθα του επιχειρησιακού ενδιαφέροντος, εξαιτίας δύο δημοσιευμάτων, τα οποία έφερε στο φως της δημοσιότητας το "TheSeaNation" για το Κινεζικό ενδιαφέρον επενδύσεων από πλευράς COSCO αλλά και την ανάπτυξη που σηματοδότησε η μέχρι σήμερα επένδυσή της στον Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι για την περίπτωση του Θριάσιου υπάρχει εκπεφρασμένο Κινεζικό, Γερμανικό, Γαλλικό αλλά και Ρωσικό ενδιαφέρον για χρήσεις και επενδύσεις που ουσιαστικά σχετίζονται άμεσα με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.
Στο οποίο μέχρι τα τέλη του έτους, και αν δεν υπάρξουν πολιτικοοικονομικές ανατροπές, θα έχει ξεκινήσει η διαδικασία της συνδυασμένης μεταφοράς (τρένου – πλοίου) καθώς για αυτό είναι έτοιμη η PCT SA που ως γνωστόν εκπροσωπεί την COSCO και υλοποιεί τις επενδύσεις της στο λιμάνι του Πειραιά.

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σε 1,5 δισ. ευρώ εκτιμάται η απώλεια φόρων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Έως και σε 1,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται η απώλεια φόρων από το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα και, μάλιστα, δεν υπάρχει καμία υπηρεσία που να γνωρίζει ακριβώς τις ποσότητες που παράγονται, εισάγονται ή καταναλώνονται στη χώρα μας. Έτσι, το κράτος πορεύεται στα «τυφλά», παρόλο που λύσεις και, μάλιστα, σχετικά εύκολες υπάρχουν, αν και η εφαρμογή τους «κολλάει» στην αδυναμία συνεννόησης των συναρμόδιων υπουργείων.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης σημειώνουν ότι μετά την εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης, πλέον το λαθρεμπόριο συναντάται κυρίως στο ναυτιλιακό καύσιμο, καθώς και στις εικονικές εξαγωγές, όμως το ύψος του δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια.
Χρησιμοποιώντας διάφορα μοντέλα και συσχετίζοντας τους εισπραχθέντες φόρους από τα καύσιμα με τη συνολική κατανάλωση, προκύπτουν, όπως λένε, συνολικές απώλειες φόρων για το δημόσιο από 500 εκατ. ευρώ έως και 1,5 δισ. ευρώ.
Οι ίδιες πηγές προτείνουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικού φορολογικού μηχανισμού στα βενζινάδικα. Αυτό μπορεί να γίνει, σημειώνουν, εφαρμόζοντας τον Ν. 3743/2009, ο οποίος προβλέπει την εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών, που θα συνδέεται, όμως, υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό φορολογικό μηχανισμό. Μάλιστα, όπως λένε, η σχετική δευτερογενής νομοθεσία έχει εκδοθεί.
Ωστόσο, επειδή θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρις ότου να εγκατασταθούν ηλεκτρονικοί μηχανισμοί στα βενζινάδικα, τα ίδια στελέχη εισηγούνται να μπουν ταμειακές μηχανές, που να συνδέονται με τις αντλίες και να εκδίδουν αποδείξεις αυτόματα.
Έμπειρα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος υπογραμμίζουν, παράλληλα, ότι το λαθρεμπόριο κατά παράδοση γίνεται στην φάση της διακίνησης των καυσίμων. Έτσι, προτείνουν την εφαρμογή συστήματος ιχνηλάτησης, το οποίο συνίσταται στη χρήση αντισωμάτων που δίνουν σε κάθε φορτίο μοναδική ταυτότητα και μπορούν εύκολα να αναγνωριστούν από ειδικές συσκευές.
«Έτσι, θα εντοπίζεται η νοθεία και οι διαδρομές των λαθρεμπόρων» λένε, σημειώνοντας ότι αντίστοιχα συστήματα πρέπει να εγκατασταθούν σε όλα τα διυλιστήρια. Ακόμη, προτείνουν τη χρήση GPS και τη σήμανση όλων των χερσαίων και πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων, υποχρεώνοντας, μάλιστα, τις εταιρίες να παρακολουθούν την πορεία του φορτίου.
Παράλληλα, παρατηρούν ότι θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η ηλεκτρονική υποβολή και διασταύρωση όλων των παραστατικών σε όλα τα στάδια μεταφοράς του φορτίου, δηλαδή από τα διυλιστήρια, έως τις εταιρίες εμπορίου και τα βενζινάδικα, καθώς κατ' αυτόν τον τρόπο, θα δίδεται η δυνατότητα στο Δημόσιο να γνωρίζει πλήρως τι συμβαίνει στην αγορά.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών υπογραμμίζουν ότι πέρα από αυτά τα μέτρα, για να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή, θα πρέπει να γίνουν πιο αυστηρές οι ποινές και να μπαίνουν «λουκέτα» δια παντός σε όσους «πειράξουν» τους μηχανισμούς ελέγχου.
Οι ίδιες πηγές υπολογίζουν ότι η φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο των καυσίμων ανέρχεται σε περίπου 30.000 ευρώ ανα βυτιοφόρο.
 «Πρόκειται για σίγουρο και μαύρο χρήμα, Αν το κράτος παρέμβει τόσο στα διυλιστήρια όσο και στα βενζινάδικα, θα μπορεί να έχει την πλήρη εικόνα της κατάστασης. Παράλληλα, αξιοποιώντας τον ψηφιακό ταχογράφο θα μπορεί να ελέγχει τα βυτιοφόρα», καταλήγουν.
Ωστόσο, όπως παρατηρούν παράγοντες με γνώση της υπόθεσης, όσο τα τρία συναρμόδια υπουργεία (Ανάπτυξης, Οικονομικών, Περιβάλλοντος) δεν συντονίζονται και το καθένα πορεύεται μόνο του τόσο το φαινόμενο της λαθρεμπορίας καυσίμων θα είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμο. «Χρειάζεται να οριστεί ένα ενιαίο, συντονιστικό κέντρο με απόλυτη εποπτεία και επίβλεψη. Ειδάλλως, θα επικρατεί αβεβαιότητα και κανείς δεν θα ξέρει τι πραγματικά γίνεται», συμπεραίνουν.
Πηγή: Το Βήμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709