Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Επιστολή-καταπέλτης της κυβέρνησης στην EE για την Cosco


Οι όροι της σύμβασης και οι όποιες θεσμικές προβλέψεις νομοθετήθηκαν για την παραχώρηση των σταθμών μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτούς όλων των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης που έγιναν στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες.
Με αυτή την απάντηση αλλά και πολυσέλιδη επιχειρηματολογία απαντά η κυβέρνηση στις ερωτήσεις της επιτροπής ανταγωνισμού της ΕΕ για το κατά πόσον η Cosco απολαμβάνει προνόμια που έρχονται σε αντίθεση με της αρχές του ανταγωνισμού.
Την επιστολή απέστειλε χθες το υπουργείο Οικονομικών και την συνέταξαν οι νομικές υπηρεσίες του μαζί αυτές του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η Κομισιόν σε μια κίνηση που προκαλεί εντονότατη και δικαιολογημένη δυσφορία θέτει εν αμφιβόλω το καθεστώς της παραχώρησης ακριβώς την χρονική στιγμή που το δημόσιο επιχειρεί να δρομολογήσει την παραχώρηση λιμένων.
Επίσης διακυβεύει το δεδηλωμένο σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της κυβέρνησης και των συμβούλων της, Morgan Stanley και Τραπέζης Πειραιώς, αυξημένο ενδιαφέρον επενδυτών για τουλάχιστον 7 ελληνικούς λιμένες.
Η Κομισιόν αμφισβητεί τη συμβατότητα με το δίκαιο ανταγωνισμού των όρων για το αντάλλαγμα που αποδίδει ο ΟΛΠ στο δημόσιο που του έχει παραχωρήσει την έκσταση αλλά και τα προνόμια που αποκτήθηκαν με τον νόμο του 1959/1950 και ζητά να υπολογισθεί πόση θα ήταν η ετήσια επιβάρυνση της ανώνυμης εταιρείας αν δεν υπαγόταν στις προβλέψεις αυτές.
Είναι αυτονόητο στον επενδυτικό κόσμο ότι χωρίς ανταγωνιστικές ρυθμίσεις το ενδιαφέρον για μια ιδιωτικοποίηση είναι περιορισμένο.
Έτσι κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις διατυπώνουν την απορία τους γιατί δεν αφυπνίστηκε η επιτροπή ανταγωνισμού όταν παραχωρήσεις αναλάμβαναν στο παρελθόν στη χώρα ευρωπαϊκές εταιρείες, μεγάλες κατασκευαστικές από τη Γαλλία και άλλες.
Το μεσοπρόθεσμο προβλέπει την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών το 2013 και την εισροή των σχετικών εσόδων το 2014.
Η διαδικασία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η προκήρυξη αναμένεται το Μάρτιο και όχι τώρα όπως το καλοκαίρι είχε σχεδιαστεί.
Για την καθυστέρηση αυτή, αυτονόητα, είναι πλέον υπεύθυνες και οι ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές.
Αναλυτικότερα η ελληνική κυβέρνηση απέστειλε στην Commision υπόμνημα με τις προκαταρκτικές παρατηρήσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας επί της από 11ης Ιουλίου 2012 απόφασης C(2012) 4217 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία άνοιξε την επίσημη διαδικασία έρευνας σύμφωνα με το Άρθρο 108(2) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ΣΛΕΕ») στην υπόθεση κρατικής ενίσχυσης SA.28876 (CP 202/2009) αναφορικά με την εταιρεία «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.» («ΣΕΠ») και την εταιρεία «COSCO Pacific Limited» («CPL»).
Η απόφαση εκδόθηκε κατόπιν προκαταρκτικής έρευνας η οποία αφορούσε τους όρους της από 25ης Νοεμβρίου 2008 σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της ΣΕΠ και της CPL («Σύμβαση Παραχώρησης»), καθώς και ορισμένες διατάξεις οι οποίες είχαν τεθεί στο Νόμο 3755/2009, ο οποίος κύρωσε αυτή τη Σύμβαση Παραχώρησης.
Πηγή:capital.gr

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709