Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Συνελήφθη την ώρα που περνούσε κλεμμένο όχημα από το τελωνείο των Κήπων

Στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αλεξανδρούπολης οδηγείται σήμερα ένας 48 χρόνος ο οποίος συνελήφθη εχτές στους Κήπους, από άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος Κήπων σε συνεργασία με Αξιωματούχους του FRONTEX για κλοπή, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και πλαστογραφία. 
Συγκεκριμένα, ο 48χρονος αλλοδαπός, προσπάθησε να περάσει οδηγώντας πολυτελές Ι.Χ. αυτοκίνητο, από το Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων. (Φωτό) Έπειτα από ενδελεχή έρευνα που πραγματοποίησαν οι αστυνομικοί διαπιστώθηκε ότι ο εργοστασιακός αριθμός πλαισίου ήταν παραποιημένος και το αυτοκίνητο καταχωρημένο ως κλεμμένο, απολεσθέν, εγκαταλειμμένο. (α ρε τι κάνει το Shengen)
Το αυτοκίνητο. κατασχέθηκε, ενώ ο συλληφθείς οδηγείται στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αλεξανδρούπολης.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com
Σχόλιο : Εύγε Παιδιά , Μπράβο .

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Βγήκαν» τα... στρινγκ στο τελωνείο!

Του βγήκαν τα μάτια του τελωνειακού, στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που έλαχε να ελέγξει τη δίμετρη, καλλονή, Ρωσίδα, η οποία πέρασε τις διακοπές της στην Κρήτη.
Την Παρασκευή, φεύγοντας από την Κρήτη κι επιστρέφοντας στην πατρίδα της, η κοπέλα, έφθασε μπροστά στον τελωνειακό, κρατώντας μια απόδειξη στο χέρι, προκειμένου να πάρει πίσω το ΦΠΑ (στο πλαίσιο της διαδικασίας tax free) από αγορά που είχε κάνει τις προηγούμενες ημέρες.
Ο τελωνειακός πήρε στα χέρια του την απόδειξη, προκειμένου να ελέγξει την ισχύ της, όμως αυτό που διάβασε τον έκανε ... να νομίζει ότι του κάνουν πλάκα! «Τι λέτε δεσποινίς; 1500 ευρώ για την αγορά... string;», φέρεται να είπε ο τελωνειακός, αμφισβητώντας τον ισχυρισμό της εκθαμβωτικής Ρωσίδας.
Η νεαρή κοπέλα, διαμαρτυρήθηκε, κι έσπευσε να προσκομίσει... τα πειστήρια. Με αστραπιαίες κινήσεις άνοιξε τη βαλίτσα της κι έβγαλε έξω ένα εσώρουχο – κόσμημα: ένα string «ντυμένο» με κρύσταλλα swarovski, το οποίο κόστισε 1500 ευρώ και αγοράστηκε από κατάστημα της περιοχής της Χερσονήσου.
Ο τελωνειακός, άναυδος, όπως και όλοι όσοι έγιναν μάρτυρες της... επίδειξης επέστρεψε στη Ρωσίδα το ποσό που αντιστοιχεί στο φόρο (περίπου 350 ευρώ), η Ρωσίδα έφυγε ευχαριστημένη και ο τελωνειακός έμεινε με... ένα χαμόγελο!
Πηγή:cretalive.gr
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος . Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

ΟΛΠ , ΣΕΠ

Από 16/06/2011 ο ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), Μετατράπηκαν σε φορολογικές αποθήκες Τύπου Ι
Αυτό σημαίνει ότι οι δύο αυτές φορολογικές αποθήκες θα διαχειρίζονται μόνες τους τα εμπορεύματα που εισέρχονται και θα εξέρχονται απο αυτές , και θα ελέγχονται από το Τελωνείο.

Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

ΣΕΠ: Εκσυγχρονίζεται συνεχώς το Λιμάνι








Παραθέτουμε φωτογραφίες από τις νέες εγκαταστάσεις στο τμήμα ρευματοδότησης και εκτελωνισμού των ψυγείων .

















Επίσης αναμένονται οι νέες εγκαταστάσεις εκκένωσης και αποθήκευσης  των groupaz Container



Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

ΟΛΠ: Παραχώρηση έκτασης στον Δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε., μετά από εισήγηση του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του κ. Γιώργου Ανωμερίτη αποφάσισε να παραχωρήσει για 35 χρόνια έναντι συμβολικού ανταλλάγματος χερσαία λιμενική ζώνη εκτάσεως 1.700 τ.μ. προκειμένου ο Δήμος Δραπετσώνας- Κερατσινίου να αναπλάσει και διαμορφώσει τον χώρο αυτό σε χώρο αναψυχής των δημοτών του.
Το ακίνητο αυτό βρίσκεται στο τμήμα της Δραπετσώνας, στην απόληξη της οδού Ρήγα Φεραίου και στο όριο του υφιστάμενου τοιχείου του Εθνικού Σταδίου Δραπετσώνας πάνω από τη Λεωφ. Α. Παπανδρέου.
Η σχετική σύμβαση εστάλη ήδη στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας για την έκδοση των σχετικών Αποφάσεων.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση:Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

Τα βρήκαν οριστικά !!

Προσυπογράφηκε πρακτικό Φιλικής Διευθέτησης μεταξύ ΟΛΠ - ΣΕΠ

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και προσυπογράφηκε το Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης επί θεμάτων της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε.
Το κείμενο του Πρακτικού συνυπογράφτηκε για τον ΟΛΠ Α.Ε. από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Γιώργο Ανωμερίτη και για τη ΣΕΠ Α.Ε. από τον captain Fu Chengqiu.
Το Πρακτικό θα υποβληθεί στο εποπτεύον Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας μαζί με το σχέδιο αναδιατυπώσεων της Σύμβασης Παραχώρησης, ώστε το τελικό κείμενο να τεθεί υπόψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων, δεδομένου ότι η Σύμβαση Παραχώρησης αποτελεί Νόμο (Ν. 3755/2009).
Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, γιατί χωρίς προσφυγές σε Διαιτησίες και Δικαστήρια, επέλυσαν θέματα με αμοιβαία κατανόηση και προς το συμφέρον των δύο πλευρών, θέματα τα οποία προέκυψαν από τη συγκυρία, ασάφειες και διαφορετικές απόψεις επί της εφαρμογής ορισμένων συμβατικών ρυθμίσεων.
Από την αμοιβαία αποδοχή επίλυσης των τεθέντων θεμάτων, δεν αλλάζουν τα συνολικά οικονομικά μεγέθη της Σύμβασης Παραχώρησης και τα ετήσια ανταλλάγματα της ΣΕΠ Α.Ε. προς τον ΟΛΠ Α.Ε. Η εκτέλεση των έργων του Προβλήτα ΙΙΙ θα ξεκινήσει κανονικά την 01.10.2011 με νέο χρονοδιάγραμμα σταδιακής λειτουργίας των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Ρυθμίσθηκαν επίσης τα θέματα που προέκυψαν από τη νομική διάσταση της έννοιας “ανωτέρα βία” και επελύθησαν τα θέματα συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ, ΣΕΠ και MSC.
Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης “σε μια μακρόχρονη σύμβαση συνεργασίας, 35ετούς μάλιστα διάρκειας, όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία επί Συμβάσεων Παραχωρήσεων, πολλές φορές τίθενται θέματα προσαρμογών και ερμηνειών. Χαιρόμαστε, γιατί στην πρώτη περίοδο και επί διαφορετικών προσεγγίσεων, επιλέξαμε τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης, η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία. ”
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. επικύρωσε το Πρακτικό Φιλικής Διευθέτησης.
Πηγή: MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

ΟΜΥΛΕ: Βάζει πλάτη στο ξεπούλημα των λιμανιών

Έτοιμη να βάλει τη σφραγίδα της και στο νέο έγκλημα που σχεδιάζει η κυβέρνηση με την παράδοση των λιμανιών έως και 100% στους ιδιώτες, εμφανίστηκε η πλειοψηφία της διοίκησης στην Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε χτες μέσα στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης για να διακηρύξει δήθεν την απόφασή της να αντισταθεί στο ξεπούλημα των λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας. Μάλιστα ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γ. Γεωργακόπουλος, προανήγγειλε ότι ο αγώνας που ξεκίνησε ήδη με καταλήψεις στα γραφεία των Οργανισμών - για να μην τα βάλουν με την οικονομία και την κοινωνία - και θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα, θα είναι μεγάλος και θα πάει μέχρι τέλος. Θα είναι, όπως χαρακτηριστικά είπε, «η μητέρα των μαχών».
Πίσω από τις αγωνιστικές μεγαλοστομίες, αποκάλυψε ότι η ΟΜΥΛΕ διαπραγματεύεται το ποσοστό των λιμανιών που θα ιδιωτικοποιηθεί. Ετσι επανέλαβε πως διεκδικεί το 51% και το μάνατζμεντ να ανήκουν στο κράτος και όλες οι λιμενικές δραστηριότητες να εκτελούνται από εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Βέβαια, διευκρίνισε ότι οποιοδήποτε άλλο ποσοστό ιδιωτικοποίησης δεν αποτελεί κόκκινη γραμμή. Ετσι πχ θα μπορούσε η κυβέρνηση να εκχωρήσει σε ιδιώτες το 23% από το 75% που ελέγχει σήμερα το κράτος.
Επίσης διευκρίνισε ότι η πρόταση της ΟΜΥΛΕ για 51% στο κράτος δε σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να υπάρχουν συνεργασίες με ιδιωτικά κεφάλαια και επιχειρήσεις.
Ανέφερε επίσης ότι τυχόν πώληση μετοχών του Δημοσίου, στην περίπτωση του ΟΛΘ, θα επιφέρει έσοδα 103,5 εκατ. ευρώ, όταν το αποθεματικό του ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ και η κερδοφορία του βαίνει αυξανόμενη και κυμαίνεται διαχρονικά μέχρι 20 εκατ. ευρώ ετησίως.
Τέλος σημείωσε ότι η είσοδος της COSCO στον ΟΛΠ αποτελεί αρνητικό παράδειγμα, καθώς δεν έχει συμβάλει στην αύξηση της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων, ενώ ταυτόχρονα αντί για 1.000 θέσεις εργασίας που διαφήμιζαν ότι θα δημιουργηθούν, σήμερα απασχολούνται περίπου 150 εργαζόμενοι και αυτοί κάτω από άθλιες εργασιακές συνθήκες.
Εμείς τι να σχολιάσουμε; Να θυμίσουμε απλά ότι το 1999, ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - «Αυτόνομη Παρέμβαση» συμφωνούσαν με τη μετατροπή του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε Ανώνυμες Εταιρείες και την εισαγωγή τους στο Χρηματιστήριο... Τα ίδια έκαναν και όταν εισέβαλε στον ΟΛΠ η COSCO, υπερασπιζόμενοι δήθεν μια καλή και... ελεγχόμενη «ανταγωνιστικότητα». Σήμερα δηλώνουν ότι το 49% μπορεί να παραδοθεί στους ιδιώτες. Αυτό φαίνεται πως δεν είναι δημόσια περιουσία που ξεπουλιέται...
Πηγή: Ριζοσπάστης
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

ΟΛΠ: Μνημόνιο συνεργασίας με τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ του ΥΠ.ΟΙΚ

Ηλεκτρονική συνεργασία Τελωνείου
ΟΛΠ, ΣΕΠ 
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ (α) της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και ΕΦΚ του Υπουργείου Οικονομικών, (β) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά ως Φορέα Διοίκησης της «Ελεύθερης Ζώνης» και των εταιριών «Ο.Λ.Π. Α.Ε.» και «Σ.Ε.Π. Α.Ε.» υπογράφτηκε σήμερα στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΛΠ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη κατά τη διάρκεια ειδικής συνάντησης μεταξύ των κ. Κωνσταντίνου Νηχωρίτη, Γεν. Δ/ντή του Υπ. Οικονομικών, κ. Γιώργου Ανωμερίτη, Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. και capt. Fu Cheng Qiu, Δ/ντος Συμβούλου της Σ.Ε.Π. Α.Ε.
Αντικείμενο του Μνημονίου αποτελεί η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου για την:
Επιτήρηση της ορθής λειτουργίας της Ε.Ζ. και τα μέτρα ελέγχου αυτής.
Απλούστευση των διαδικασιών λειτουργίας και ελέγχου της Ε.Ζ.
Πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων από το Τελωνείο Ελέγχου.
Ίση μεταχείριση και αντιμετώπιση, από την επιβλέπουσα την Ε.Ζ. Πειραιά, Τελωνειακή Αρχή και τον Φορέα Διοίκησης αυτής, των δραστηριοποιούμενων εντός αυτής επιχειρήσεων.
Φερεγγυότητα των δραστηριοποιούμενων στην Ε.Ζ. επιχειρήσεων έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και της Τελωνειακής Υπηρεσίας.
Το Μνημόνιο προβλέπει επίσης την ηλεκτρονική ενημέρωση του Τελωνείου Ελέγχου, την ασφάλεια των εργαζομένων κ. ά.
Σημειωτέον ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η Σ.Ε.Π. Α.Ε. έχουν ήδη συμφωνήσει σε κοινή εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ISPS, τα οποία και αποτελεσματικούς ελέγχους θα παρέχουν και τους χρήστες θα διευκολύνουν στις συναλλαγές τους με τις δύο εταιρίες.
Πηγή: capital.gr
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

"Διακόσια χιλιάρικα για να περάσω την κόκα από το τελωνείο"

«Για τον εκτελωνισμό τού κοντέινερ θα έπαιρνα 200.000 ευρώ». Αυτό είπε στη διάρκεια της προανάκρισης και προτού οδηγηθεί στη φυλακή ο Ελληνας επιχειρηματίας που εμπλέκεται στο μεγάλο κόλπο με τα 292 κιλά κοκαΐνης, τα οποία εντοπίστηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Η «Espresso της Κυριακής» φέρνει αποκλειστικά σήμερα στο φως της δημοσιότητας τις άγνωστες πτυχές από τη δράση του κυκλώματος που εξάρθρωσαν οι διωκτικές αρχές και τα όσα κατέθεσαν οι πρωταγωνιστές της υπόθεσης στην προανάκρισή τους.
Μετά τη σύλληψη των εννέα ατόμων το κουβάρι ξετυλίγεται όλο και περισσότερο. Η πληροφορία ότι ένα φορτίο κοκαΐνης θα έρθει από την Παραγουάη στη χώρα μας είχε φτάσει στη Δίωξη Ναρκωτικών από τον Ιούνιο του 2010. Ο Ελληνας επιχειρηματίας, που είναι ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιάσεων σκαφών αναψυχής, και η γυναίκα από την Αργεντινή είναι, σύμφωνα με τις Αρχές, τα βασικότερα μέλη της οργάνωσης, που συνελήφθησαν στη Θεσσαλονίκη. Ο επιχειρηματίας φέρεται ως ο άνθρωπος που είχε αναλάβει τον εκτελωνισμό τού φορτίου στη Βουλγαρία, ενώ η εντυπωσιακή 45άρα ήταν η αντιπρόσωπος του λατινοαμερικάνικου καρτέλ στην Ελλάδα.
Στην κατάθεσή του ο 34χρονος επιχειρηματίας μίλησε για όλα. Πού κλείνονταν τα ραντεβού των μελών της οργάνωσης, πώς θα περνούσαν το φορτίο στη Βουλγαρία αλλά και για τον ρόλο των τριών ατόμων από την Αργεντινή, μεταξύ των οποίων και της 45χρονης γυναίκας.
Περισσότερα στην espresso
Πηγή: Espressonews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

ΟΜΥΛΕ: Κινητοποιήσεις

Η ΟΜΥΛΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση;

"Τρίτη 7 Ιουνίου 2011 :

- Συνέντευξη τύπου της ΟΜΥΛΕ στις 12.00 , στο Εντευκτήριο στο ισόγειο του κτηρίου Διοίκησης στην πρώτη προβλήτα.
- Στάση εργασίας από τις 13.00μμ έως 16.30μμ. Πανυπαλληλική συγκέντρωση. – ομιλία του Προέδρου της ΟΜΥΛΕ Γεωργακόπουλου Γιώργου στην Αποθήκη 1 στην πρώτη προβλήτα.
- Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011: 24ωρη απεργία – Συγκέντρωση στον Βρεφονηπιακό Σταθμό στις 10.00 και πορεία.

Λέμε όχι στο ξεπούλημα του εθνικού πλούτου.
Οι εργαζόμενοι αγωνίζονται για ένα:
• ΛΙΜΑΝΙ, ΣΥΓΧΡΟΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ
• ΑΝΟΙΚΤΟ στη ΠΟΛΗ και στους ΠΟΛΙΤΕΣ
Για ένα Λιμάνι, μοχλό ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής."
Δημοσίευση :Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

Αντάρτικο Ανωμερίτη κατά των αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών

«Το “θατσερικό” μοντέλο πλήρους ιδιωτικοποίησης λιμένων εγκαταλείφθηκε και από τους πιο φανατικούς οπαδούς του. Το κρατικό μοντέλο της πελατειακής δημοκρατίας έχει ήδη ξεπερασθεί και απαιτεί μεταρρυθμίσεις”.

Νέα κόντρα εντός του ΠΑΣΟΚ προκαλεί η τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργου Ανωμερίτη ο οποίος τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών.
Ειδικότερα, μιλώντας στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Οργανισμού τόνισε ότι «είναι ανάγκη η ιδιοκτησία των λιμανιών να είναι δημόσια και μόνο η διαχείριση χρειάζεται να περάσει σε μεικτά σχήματα ιδιωτών με το δημόσιο».Επίσης υπογράμμισε ότι «τα λιμάνια της Ευρώπης σε ποσοστό 96% είναι δημόσια και μόλις το 4% ιδιωτικά».
Το κλίμα βαραίνει όσο αφορά την αποκρατικοποίηση τρων λιμένων αφού η τοποθέτηση Ανωμερίτη έρχεται σε συνέχεια ανάλογης δήλωση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη.
Eιδικότερα ο Γιώργος Ανωμερίτης έκλεισε την ομιλία του με τις ακόλουθες θέσεις για την προοπτική του ΟΛΠ:
“Στις δεδομένες οικονομικές συγκυρίες είναι ανάγκη να μεταρρυθμίσουμε το λιμενικό σύστημα της χώρας με αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και με συμβάσεις παραχώρησης δραστηριοτήτων με στόχο νέα έργα και υποδομές μέσω μιας πολιτικής προσέλκυσης νέων επενδύσεων. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω του υπάρχοντος ευρωπαϊκού μοντέλου οργάνωσης λιμένων, όπως τόνισα στην ομιλία μου στη Γενική Συνέλευση της ESPO στην Κύπρο, πριν από ένα μήνα, σύμφωνα με το οποίο η ιδιοκτησία ανήκει στο Δημόσιο και την Αυτοδιοίκηση και η διαχείριση τομέων σε ιδιώτες, μικτά σχήματα ή το δημόσιο. Σημειώνω ότι στην Ενωμένη Ευρώπη το 96% της ιδιοκτησίας των λιμένων ανήκει στο Δημόσιο και τους Δήμους και μόνο το 4% σε ιδιώτες. Τα ελληνικά λιμάνια, τα οποία λειτουργούν (α) ως Δημόσια Αρχή, (β) ως χρήστες και (γ) ως πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών οφείλουν:
Α. Να διατηρήσουν κατά 51% το δημόσιο ιδιοκτησιακό τους χαρακτήρα και να μετατραπούν σε πλήρεις Αρχές Λιμένων (σημειώνεται ότι το δημόσιο κατέχει σήμερα το 100% σε 10 Ανώνυμες Εταιρίες και το 74% σε δύο Α.Ε. (ΟΛΠ και ΟΛΘ) που είναι εισηγμένες στο ΧΑΑ), αναλαμβάνοντας και νέες αρμοδιότητες (ναυσιπλοΐα, πλοήγηση, λιμενικά, τελωνειακά κ.α.).
Β. Να παραχωρήσουν τμήματα των εκτάσεών τους ή δραστηριοτήτων τους σε ιδιώτες επενδυτές, εφόσον αυτοί δημιουργούν νέες υποδομές, με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης.
Γ. Να δημιουργηθεί άμεσα “Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων”, η οποία θα επιλύει όλα τα θέματα διαφορών και συνθηκών εργασίας, δεδομένου ότι στην Ελλάδα ήδη λειτουργούν 73 μικρά ιδιωτικά λιμάνια και έχουν ήδη γίνει ευρείες παραχωρήσεις σε ιδιώτες (COSCO).» και προσέθεσε:
«Το “θατσερικό” μοντέλο πλήρους ιδιωτικοποίησης λιμένων εγκαταλείφθηκε και από τους πιο φανατικούς οπαδούς του.
Το κρατικό μοντέλο της πελατειακής δημοκρατίας έχει ήδη ξεπερασθεί και απαιτεί μεταρρυθμίσεις.
Αν σήμερα μπορούμε να δούμε λίγο ψύχραιμα την προοπτική της λιμενικής βιομηχανίας, πέρα από τα βραχυχρόνια εισπρακτικά αδιέξοδά μας, η λύση είναι μία: Η διατήρηση του δημόσιου ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των εθνικής σημασίας λιμένων, με στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων της χώρας και η παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές νέων λιμενικών έργων και υπηρεσιών μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Στο θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άλλο μοντέλο δεν χωρεί, όπως πρόσφατα συζητήσαμε και συμφωνήσαμε όλοι στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO). Και όλα αυτά υπό δύο όρους: του πλήρους σεβασμού και προστασίας τους θαλάσσιου και αστικού Περιβάλλοντος και των κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις λιμενικές υπηρεσίες και τις επιχειρήσεις, έστω και μέσα στα περιοριστικά πλαίσια της δημοσιονομικής κρίσης.”
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Ημέρες 2008 ξεκινούν για τα λιμάνια !!!

«Μητέρα των μαχών» ανακήρυξαν αυτή τη φάση των κινητοποιήσεων οι συνδικαλιστές των λιμανιών, οι οποίοι αντιδρούν στην πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει ΟΛΠ και ΟΛΘ και να απολέσει το πλειοψηφικό πακέτο.
Σε συνέντευξη τύπου η ΟΜΥΛΕ επεσήμανε ότι: «Θεωρούμε ανερμάτιστη και εγκληματική πολιτική το ξεπούλημα των λιμανιών». Οι υπάλληλοι των Λιμένων Ελλάδος υπογράμμισαν:
«Βρισκόμαστε απέναντι συνολικά στη νεοφιλελεύθερη μονεταριστική πολιτική όπως εκφράζεται από την Κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ, η οποία ισοπεδώνει τους εργαζόμενους και την κοινωνία συνολικά».
Καταφέρθηκαν κατά της κυβέρνησης γιατί άλλα υποστήριζε όταν ήταν αντιπολίτευση και άλλα πράττει τώρα ενώ επεσήμαναν ότι υπάρχει νομικό κώλυμα και το Δημόσιο δεν μπορεί να απολέσει το 51% στους Οργανισμούς.
Επίσης, τόνισαν ότι οι πρόσφατες διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ-ΣΕΠ (Cosco) έγιναν σε βάρος των συμφερόντων του Οργανισμού.
Σχόλιο :Σε βάρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά θα αποβεί τελικά κάθε προσπάθεια αγώνα με στόχο το κλείσιμο του λιμανιού του Ικονίου. Τώρα υπάρχει και η Cosco , και το ξέρουν , και γιαυτό ανησυχούν για την έκβαση του.
Πηγή: MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

ΛΙΜΑΝΙΑ: Στάση εργασίας την Τρίτη 31/05/11

Μέρες 2008 αρχίζει να ξαναζεί ο ευαίσθητος χώρος του Λιμανιού .

Σύμφωνα με τις τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, την Τρίτη 31/05/11 τα λιμάνια θα κλείσουν από τις 11:00, ενώ προγραμματίζεται και 24ωρη απεργία έως τις 15 Ιουνίου.
Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής . http://www.ektelonismos.com

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Πρώτες αντιδράσεις υπαλλήλων , λιμενεργατών ΟΛΠ.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος σε χθεσινή της συνεδρίαση εκτίμησε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά τις τελευταίες εξαγγελίες της κυβέρνησης.
Θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται απέναντι «συνολικά στη νεοφιλελεύθερη μονεταριστική πολιτική όπως εκφράζεται από την κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ η οποία ισοπεδώνει τους εργαζόμενους και την κοινωνία συνολικά».
«Θεωρούμε ανερμάτιστη και εγκληματική πολιτική το ξεπούλημα των λιμανιών», αναφέρει στην απόφασή της και τονίζει: «Τα λιμάνια είναι Οργανισμοί στρατηγικής σημασίας, οι οποίοι διαδραματίζουν ζωτικής σημασίας δραστηριότητες για τη ναυτιλία, τον τουρισμό, τις μεταφορές και την εθνική ασφάλεια».
Στο πλαίσιο αυτό το ΔΣ αποφάσισε τα εξής:
* Για σήμερα Παρασκευή 27 Μαίου στάση εργασίας από έναρξη ωραρίου έως 10 πμ και συμβολική κατάληψη των κτηρίων διοίκησης σε όλα τα Λιμάνια της χώρας.
* Τη Δευτέρα 30/5/2011 θα δώσει συνέντευξη Τύπου
* Την Τρίτη 31/5/2011 στάση εργασίας από 11 πμ έως τέλος πρωινού ωραρίου, καθώς και συγκέντρωση και πορεία σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
* Συμμετοχή στις 4/6/2011 στο συλλαλητήριο της ΓΣΣΕ στην Αθήνα
* Εξουσιοδότηση για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Θα επιδιωχθεί συντονισμός με άλλες  Ομοσπονδίες και υπό τη ΓΣΕΕ μέχρι τις 15/6/2011.
* Εξουσιοδοτήθηκε το προεδρείο για άλλες αγωνιστικές δράσεις που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των στόχων μας και του διεκδικητικού πλαισίου
Στη σημερινή στάση εργασίας και κατάληψη που ανακοίνωσε η ΟΜΥΛΕ θα συμμετέχει και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της: «Πιστεύουμε ότι τα προβλήματα είναι κοινά και δηλώνουμε έτοιμοι για κοινό συντονισμό και δράσεις».
Πηγή: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Δυσκολίες για την πώληση ΟΛΠ.

Εφόσον η κυβέρνηση προχωρήσει στην πώληση του 75% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, σύμφωνα με τη σημερινή χρηματιστηριακή του αξία, θα εισπράξει περίπου 280 εκατ. ευρώ.
Όπως έγραψε προχθές η «Ν» το ποσό αυτό αποτελεί λιγότερο από το 60% της καθαράς παρούσας αξίας της προσφοράς της Cosco για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ περίπου 500 εκατ. ευρώ, χωρίς τον υπολογισμό της προκαταβολής ύψους 50 εκατ. ευρώ και των πρώτων ενοικίων.( ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΠΟΙΟ ΚΑΤΩ)
Και επειδή η Cosco όπως έχει δηλώσει προς την κυβέρνηση ενδιαφέρεται να επενδύσει τόσο στον ΟΛΠ, για τον οποίο έχει τον πρώτο λόγο αφού διαθέτει ήδη για 35 χρόνια το πλέον προσοδοφόρο τμήμα του λιμανιού το Σ.ΕΜΠΟ όσο και στον ΟΛΘ, υπάρχει ανοικτό το ενδεχόμενο να συμβεί το εξής παράδοξο.
Αγοράζοντας η Cosco το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ να «αποσβέσει» άμεσα την επένδυσή της στο Σ.ΕΜΠΟ, και όσα κεφάλαια εξασφαλίσει το Δημόσιο από την πώληση των μετοχών να τα απολέσει από την παραχώρηση. Χα χα , χα χα χα ,ούτε να πουλήσεις δεν μπορείς !!!!
Αλλά και στην περίπτωση που ενοποιηθούν τα λιμάνια, ανεξάρτητα από το ύψος του ποσοστού των μετοχών που θα πωληθεί, θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επηρεάζει αρνητικά τον ανταγωνισμό.
Εν τω μεταξύ, επειδή οι Οργανισμοί Λιμένων αποτελούν ταυτόχρονα και Λιμενικές Αρχές, και άρα εκπροσωπούν το κράτος, προτού προχωρήσουν οι οποιεσδήποτε αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει παράλληλα να λυθούν τα θέματα μέσω νέου κανονιστικού πλαισίου.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί. http://www.ektelonismos.com 

Πάει και το τελωνείο Θηβών ;

Μετά την υποβάθμιση της ΔΟΥ και του νοσοκομείου Θηβών σειρά έχει το Τελωνείο της Θήβας. Σύμφωνα με καλά εξακριβωμένες πληροφορίες του thiva-press καταργείται το Τελωνείο Θήβας το οποίο θα μεταφερθεί στο Τελωνείο Οινοφύτων. Επίσης θα υπάρχει και το Τελωνείο Αντίκυρας (Β' Τάξης). Έυγε στην Κυβέρνηση! Αναμένονται έντονες αντιδράσεις..
Πηγή: Θήβα Press
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής.
http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Κατασχέθηκαν 300 κιλά κοκαΐνη στη Θεσσαλονίκη

Φωτογραφία Αρχείου
Τα ναρκωτικά βρέθηκαν κρυμμένα σε κοντέινερ στο λιμάνι της πόλης


Πριν από λίγο 
Περίπου 300 κιλά κοκαΐνης εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από αστυνομικούς της Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με προσωπικό της αρμόδιας υπηρεσίας του ΣΔΟΕ Αττικής.
Επίσης συνελήφθησαν εννέα άτομα από την Αργεντινή, την Αλβανία και την Ελλάδα. Αρκετοί από τους συλληφθέντες είχαν απασχολήσει τις Αρχές για παρόμοιες υποθέσεις.
Οι αστυνομικοί μετά από έρευνα δυο μηνών και την αξιοποίηση πληροφοριών ανακάλυψαν τα ναρκωτικά μέσα σε κοντέϊνερ το οποίο προέρχονταν από την Παραγουάη και περιείχε ξυλεία δαπέδου.
Όταν οι άντρες της ΕΛ.ΑΣ εξέτασαν το εσωτερικό διαπίστωσαν επιμελώς κρυμμένα ανάμεσα στις παλέτες 280 πακέτα που περιείχαν 292 κιλά κοκαϊνης. Το κοντέϊνερ, σύμφωνα με τα συνοδευτικά έγγραφα, είχε ως προορισμό μια, ανύπαρκτη όπως διαπιστώθηκε, εταιρεία στη Βουλγαρία.
Οι δράστες σκόπευαν να πάρουν το φορτίο και να το μεταφέρουν προς την Βουλγαρία ωστόσο καθ΄ οδόν, προτού περάσουν τα σύνορα, θα έπαιρναν τα ναρκωτικά και θα τα διακινούσαν στην ελληνική αγορά.
Η έρευνα συνεχίζεται καθώς δεν αποκλείεται με τον ίδιο τρόπο να είχαν μεταφέρει και στο παρελθόν ναρκωτικά από την Νότια Αμερική στη χώρα μας.
Ανακοινώσεις για την υπόθεση θα γίνουν σε λίγη ώρα στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Το Βήμα
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

Μεγάλο ενδιαφέρον για τα λιμάνια

Το επενδυτικό ενδιαφέρον του κινέζικου κρατικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco προκάλεσαν οι προχθεσινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης για πώληση της κρατικής συμμετοχής στους Οργανισμούς Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης, που φτάνει το 75% σε καθένα από τα δύο λιμάνια.
Το ενδιαφέρον της Cosco για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ είναι παλαιότερο και έχει εκδηλωθεί στις προηγούμενες επισκέψεις Κινέζων αξιωματούχων στη χώρα, με κορυφαία την τελευταία επίσημη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού, Γουέν Τζιαμπάο, και επαναβεβαιώθηκε χθες.
Ενδιαφέρον όμως για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν επιδείξει και άλλοι παγκόσμιοι παίκτες, που είχαν συμμετάσχει και στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, ο οποίος όμως έληξε άδοξα, αφού η Hutchison που είχε κερδίσει το διαγωνισμό υπαναχώρησε αφού εκτίμησε ότι το τίμημα ήταν πολύ υψηλό. Εκτός από τη Hutchison ο ΟΛΘ, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει και το ενδιαφέρον της Dubai Ports World, αφού η θέση του ακριβώς κάτω από τα Βαλκάνια θεωρείται στρατηγική.
Για τον Πειραιά οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τον πρώτο λόγο έχει η Cosco αφού έχει αναλάβει ήδη και την διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ για τα επόμενα 35 χρόνια. Σημειώνεται ότι ο Σ.ΕΜΠΟ. αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων για το λιμάνι.
Οπως υπογράμμισε στη «Ν» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης, Νίκος Αρβανίτης, οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα λιμάνια είναι θετικές, απομένει όμως να αποσαφηνιστούν οι λεπτομέρειες. Δηλαδή ο τρόπος υλοποίησης του σχεδίου και ο χρονικός του ορίζοντας.
Σε κάθε περίπτωση τέτοιες κινήσεις θα πρέπει να διασφαλίζουν την εξωστρεφή ανάπτυξη των λιμένων ώστε να προσελκύουν εμπορικά πλοία και φορτία, ώστε να γίνουν ισχυροί κόμβοι του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου, και να παράγουν πραγματικά προστιθέμενη αξία για την εθνική οικονομία.
Το Κτήριο του ΟΛΘ
Αξιοσημείωτο είναι ότι στην παρούσα φάση η αξία της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στην ΟΛΠ Α.Ε. (75% των μετοχών) φτάνει περίπου τα 285 εκατ. ευρώ. Ποσό το οποίο είναι μικρότερο, σε ποσοστό πάνω από 40%, από την καθαρή παρούσα αξία της προσφοράς της Cosco στον ΟΛΠ για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ., για διάρκεια 35 ετών.
Πάντως ακόμα και χθες η επιχειρηματική κοινότητα δεν είχε ξεκάθαρη άποψη για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η πώληση των μετοχών αλλά και το τελικό ύψος του ποσοστού που θα δώσει το Δημόσιο.
Το πιθανότερο σενάριο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, είναι η δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, βάσει του οποίου ο ΟΛΠ θα απορροφήσει τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας και της Ελευσίνας, και στη συνέχεια θα γίνει η αποκρατικοποίηση μέσω του χρηματιστηρίου με διάθεση μετοχών.
Παράλληλα η Εφημερίδα Ραντικάλ σε σημερινό της πρωτοσέλιδο δημοσίευμα αναφέρεται στην ελληνική οικονομική κρίση και το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει από τουρκικής πλευράς για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Είναι ενδεικτικό δε ότι ο τίτλος του δημοσιεύματος είναι «Κελεπούρι από την Ελλάδα» ενώ η εφημερίδα φιλοξενεί δηλώσεις τούρκων επενδυτών που εμφανίζονται έτοιμοι να καταθέσουν προτάσεις προς την Ελλάδα.
Πηγή: Ναυτεμπορική , Πρώτο Θέμα .
Αναδημοσίευση, επεξεργασία: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Κατάληψη της εισόδου των Γραφείων του ΟΛΠ

Τα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ στον Πειραιά
Επί του Πιεστηρίου .

Χτες το βράδυ γύρω στις 10 μια ομάδα Λιμενεργατών του ΟΛΠ "κατέλαβε" την είσοδο των κεντρικών γραφείων του Οργανισμού με σκοπό να έχει συνάντηση σήμερα το Πρωί με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη . Δεν έχουν δημιουργηθεί  προβλήματα .
Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

ΟΛΠ: Ζημιές 2,9 εκ. ευρώ το α' τρίμηνο του 2011

To Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. Α.Ε. ενέκρινε τις Οικονομικές Καταστάσεις Περιόδου 01.01.2011 έως 31.03.2011.
Κατά το πρώτο τρίμηνο ο Οργανισμός παρουσίασε ζημιές ύψους 2.919.298 €, οι οποίες οφείλονται στην εμφάνιση μειωμένου κατά 32,6% του κύκλου εργασιών κυρίως του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, των δαπανών για νέα έργα τα έσοδα των οποίων θα πληρωθούν μεταγενέστερα, πληρωμής για την προμήθεια νέων μηχανημάτων, της αύξησης κατά 50% των αποσβέσεων και των μειωμένων εσόδων από την Σύμβαση Παραχώρησης έναντι του 2010. Οι ζημιές α΄ τριμήνου θεωρούνται συγκυριακές και μη συγκρίσιμες με το 2010 (ο Π II δεν λειτουργούσε και το προσωπικό στον Π I πληρώνονταν από τη Σ.Ε.Π.), καθώς και εκ του γεγονότος ότι έσοδα από τη Σ.Ε.Π. και το ΕΣΠΑ θα καταβληθούν στις χρήσεις των επόμενων τριμήνων.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί, Εκτελωνιστικές Εργασίες. http://www.ektelonismos.com