«Αν ο ΟΛΠ ζητάει 10 πράγματα και εμείς του δίνουμε 10-3 και εκείνοι επιμένουν, δεν ξέρω τι θα συμβεί» ήταν τα λόγια ανθρώπου της κινεζικής πλευράς σε μία χαλαρή κουβέντα: «Έχουμε καλή πρόθεση για να βρούμε τα κοινά πατήματα.»
Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες έχει βρεθεί η χρυσή τομή σε ορισμένα θέματα ενώ σε άλλα όχι ακόμη.
Το σκεπτικό των Κινέζων πάντως είναι ότι «θέλουμε να δουλεύει καλά το λιμάνι του Πειραιά, άρα και ο ΟΛΠ. Αν έχει πρόβλημα ο διπλανός μας τότε θα έχουμε και εμείς αφού θα επηρεάζει τη γενικότερη εικόνα του λιμανιού».
Τα 3 συμφωνητικά
Η θέση του Γιώργου Ανωμερίτη, όπως την έχει εκφράσει ο ίδιος είναι: "Συνεχίζουμε τις διαπραγματεύσεις με την Cosco. Θα υπάρξουν τρία ιδιωτικά συμφωνητικά με τα οποία θα ρυθμίζονται βασικά θέματα όπως είναι η συγκατοίκηση μεταξύ των δύο εταιρειών, δηλαδή η λειτουργία της προβλήτας ΙΙ που έχει παραχωρηθεί στην Cosco, με προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ για τους πρώτους μήνες. Επίσης, θα ξεκαθαρίσουν θέματα συνεργασίας από την 1η Ιουνίου και μετά, με την Cosco, όταν θα λήξει και η συγκατοίκηση, αλλά και εμπορικές συμφωνίες με τους Κινέζους."
Τα τρία συμφωνητικά αφορούν:
- Το συμβόλαιο που θέλει ο ΟΛΠ από την Cosco για την προβλήτα Ι για την επόμενη τετραετία, ώσπου δηλαδή να τελειώσουν τα έργα εκσυγχρονισμού του προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco.
Η συμφωνία αυτή αφενός εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της προβλήτας Ι του ΟΛΠ και αφετέρου συμφέρει και την Cosco εφόσον βέβαια εξασφαλίσει φορτία και από άλλες εταιρείες για την προβλήτα ΙΙ.
- Την υπεργολαβία του ΟΛΠ σε ένα κομμάτι της προβλήτας ΙΙ. Αυτό σημαίνει ότι ένας αριθμός εργαζομένων του ΟΛΠ θα εργαστεί στις φορτοεκφορτώσεις στην προβλήτα ΙΙ για λογαριασμό της Cosco.
Αρχικά συμφέρει και την Cosco η οποία δεν θα χρειαστεί να προσλάβει άμεσα εργαζόμενους. Το θέμα βέβαια είναι εάν θα δεχτούν οι Κινέζοι να πληρώνει τους μισθούς των εργαζομένων στον ΟΛΠ, οι οποίοι θεωρούνται υψηλοί.
- Το overflow φορτίο. Πρόκειται για το φορτίο που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει άμεσα η μια από τις δύο εταιρείες και το παραχωρεί στην άλλη. Πρόκειται για παγκόσμια πρακτική στο κλάδο των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων. Στην περίπτωσή μας θα απαιτηθεί συνεργασία των δύο εταιρειών και στους αποθηκευτικούς χώρους.
- Παράταση της παραμονής μερίδας των εργαζομένων του ΟΛΠ στην προβλήτα ΙΙ, μέχρι να είναι επιχειρησιακά απόλυτα έτοιμη η προβλήτα Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Στήν Καθημερινή της Κυριακής Διαβάζουμε !!!
Δύο αγκάθια για την έλευση του Mr Cosco
Αβέβαιη παραμένει η επίσκεψη στην Ελλάδα του προέδρου της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιανφού, παρά τη θετική εικόνα που εμφανίζει κατά τους πρώτους μήνες η συγκατοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) με τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ), τη θυγατρική δηλαδή της κινεζικής εταιρείας. Η ανάληψη της λειτουργίας του προβλήτα ΙΙ από τη ΣΕΠ, με προσωπικό που θα επιλέξει η ίδια η εταιρεία, και οι ευρωπαϊκές κατηγορίες περί παραχώρησης φορολογικών ελαφρύνσεων στην Cosco που αντιβαίνουν τους κοινοτικούς κανονισμούς, είναι τα δύο «αγκάθια».
Πηγές:MariNews , Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/
Δύο αγκάθια για την έλευση του Mr Cosco
Αβέβαιη παραμένει η επίσκεψη στην Ελλάδα του προέδρου της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιανφού, παρά τη θετική εικόνα που εμφανίζει κατά τους πρώτους μήνες η συγκατοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) με τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ), τη θυγατρική δηλαδή της κινεζικής εταιρείας. Η ανάληψη της λειτουργίας του προβλήτα ΙΙ από τη ΣΕΠ, με προσωπικό που θα επιλέξει η ίδια η εταιρεία, και οι ευρωπαϊκές κατηγορίες περί παραχώρησης φορολογικών ελαφρύνσεων στην Cosco που αντιβαίνουν τους κοινοτικούς κανονισμούς, είναι τα δύο «αγκάθια».
Πηγές:MariNews , Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/