Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

Εμπορικό κέντρο 40.000 τετραγωνικών στον Πειραιά

Ένα καινούργιο εμπορικό κέντρο τύπου «Τhe Μall» με καταστήματα, εστιατόρια, γκαράζ και αναψυκτήρια στήνει ο ΟΣΕ στην καρδιά του Πειραιά, σε συνεργασία με ιδιώτες επενδυτές.
Στον χώρο του σημερινού σιδηροδρομικού σταθμού του Πειραιά, ο οποίος βρίσκεται σε οικόπεδο συνολικής έκτασης 15 στρεμμάτων, η εταιρεία ΓΑΙΟΣΕ- θυγατρική του ΟΣΕ που έχει αναλάβει την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του- προγραμματίζει την ανέγερση νέων εγκαταστάσεων συνολικής έκτασης περίπου 40.000 τετραγωνικών μέτρων.
Μέχρι τις 25 Απριλίου αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές από τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον για το έργο παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας του εμπορικού κέντρου στον τερματικό σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά.
Συγκεκριμένα, στην τελική φάση του διαγωνισμού προεπιλέχθηκαν και έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι κοινοπραξίες: Ελλάκτωρ- Lamda Development, Τεχνική ΟλυμπιακήΡlaza Centers και Ακροπόλ Χαραγκιώνης- Ιντρακάτ- Γαντζούλας.
Ο ανάδοχος θα υπογράψει σύμβαση για την κατασκευή και στη συνέχεια τη διαχείριση του έργου για 30 χρόνια. Θα καταβάλει επίσης εφάπαξ ποσό 3 εκατ. ευρώ, ενώ η οικονομική προσφορά θα κριθεί από το επιπλέον ποσό του 1 εκατ. ευρώ που θα προσδιορίσουν οι συμμετέχοντες στην προσφορά τους. Στην τελική βαθμολογία, η τεχνική πρόταση των ενδιαφερομένων θα έχει βαρύτητα 30% και η οικονομική 70%.
Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο που θα κατασκευαστεί από τον ΟΣΕ με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, μετά το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Σύμφωνα με τον διαγωνισμό της ΓΑΙΟΣΕ, στον Πειραιά προβλέπεται η ανάπτυξη νέων χώρων πάνω από τον σταθμό του ΟΣΕ, των οποίων η δομήσιμη συνολική επιφάνεια (θα απλωθεί σε 5-6 ορόφους) θα ανέρχεται σε 39.600 τ.μ., ενώ το εκτιμώμενο ύψος των επενδύσεων υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ.
Στο ισόγειο θα λειτουργήσει ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά, ο οποίος θα εξυπηρετεί και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, που συνδέει το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την υπόλοιπη χώρα.
Το ακίνητο του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά είναι σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση, καθώς βρίσκεται δίπλα στον τερματικό σταθμό του ΗΣΑΠ, ενώ έχει άμεση πρόσβαση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Στις πολεοδομικά επιτρεπόμενες χρήσεις του ακινήτου, σύμφωνα με τη ΓΑΙΟΣΕ, περιλαμβάνονται χώροι γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, κέντρα διασκέδασης-αναψυχής, χώροι συνάθροισης κοινού, γυμναστήρια, πολιτιστικές λειτουργίες, καθώς και χώροι στάθμευσης.
Πηγή:ΤαΝεα

Μίνι συμφωνία ΟΛΠ-Δήμου Περάματος


Επίσημη ανακοίνωση από τον ΟΛΠ αναμένεται, η οποία και θα αναφέρεται στις πρόσφατες συζητήσεις μεταξύ του δημάρχου Περάματος, Ι. Γλύκα, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ, Νίκου Αναστασόπουλου, σχετικά με τα αιτήματα που έχει εγείρει απέναντι στον ΟΛΠ ο Δήμος.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο ΟΛΠ στο πλαίσιο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, πρόκειται να παραχωρήσει στο Δήμο έκταση 60 στρεμμάτων με στόχο την ανέγερση δημοτικού γηροκομείου, ενώ εξεταστέο είναι και το θέμα της απόδοσης μέρους των λιμενικών τελών που εισπράττει ο ΟΛΠ από τον προβλήτα που αποπλέουν τα φέρι για την Σαλαμίνα.
Κατά πληροφορίες, η πλευρά του ΟΛΠ δεν φαίνεται διατεθειμένη να παραχωρήσει μέρος των συγκεκριμένων τελών, ενώ αναζητείται άλλη λύση η οποία θα στοχεύει, σε ικανοποίηση του αιτήματος τησ Δημοτικής Αρχής.
Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος την περασμένη εβδομάδα είχε προβεί σε δυναμική κινητοποίηση αποκλείοντας το πορθμείο αλλά και το τελωνείο του εμπορικού λιμανιού, προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην ευρύτερη περιοχή, δυσκολίες στη συγκοινωνιακή σύνδεση της Σαλαμίνας αλλά και έμφραγμα σε λειτουργίες του εμπορικού λιμανιού, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την παρέμβαση της Εισαγγελικής Αρχής και τη διενέργεια έρευνας για την απόδοση ευθυνών από την πλευρά της ΕΛΑΣ.
Πηγή:TheSeaNation

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

Η κρίση χτυπάει τα παιδιά του Πειραιά

Αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις εταιρείες διαμεταφορών και logistics, αλλά και γενικότερα στον κλάδο παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Συρρίκνωση των θέσεων εργασίας στον τομέα των ναυτικών πρακτορείων διεθνών τακτικών γραμμών κατά 12% τουλάχιστον καταγράφουν την τελευταία περίοδο παρατηρητές της αγοράς, από το δεύτερο εξάμηνο του 2008 και ύστερα, οπότε και κορυφώθηκε η κόντρα της κυβέρνησης με τους εργαζομένους στα λιμάνια, εξαιτίας της απόφασής της να προχωρήσει στην παραχώρηση της διαχείρισης των κοντέινερ τέρμιναλ.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ως σήμερα στον κλάδο αυτόν, αλλά κυρίως στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα εμπορικά λιμάνια της χώρας, έχουν χαθεί εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ θέσεις από τις οποίες αποχώρησαν εργαζόμενοι, οι οποίοι συνταξιοδοτήθηκαν, καταργήθηκαν και δεν αναπληρώθηκαν ξανά από νέους εργαζομένους, με συνέπεια η έλευση νέου αίματος στον κλάδο να κινείται σήμερα σε μηδενικά επίπεδα.
Σχεδόν η πλειονότητα των 60 και πλέον εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών που αναπτύσσουν δραστηριότητα από την Ελλάδα παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας έχουν προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των επιτελείων τους, μειώνοντας σημαντικά τις θέσεις εργασίας.
Σε πρώτη φάση η μείωση αυτή ήταν ελεγχόμενη και προήλθε από το κλείσιμο των λιμενικών πυλών της Ελλάδας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, που με τη σειρά του (το κλείσιμο αυτό) μείωσε δραστικά το παραγόμενο έργο. Η κρίση που ακολούθησε, σε συνδυασμό με τη συνέχιση των κινητοποιήσεων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στον κλάδο, όπου ένας ιδιαίτερα σημαντικός αριθμός στελεχών, μεσαίου και μικρού κυρίως επιπέδου, είδαν τις θέσεις εργασίας τους να εξαφανίζονται υπό το βάρος των κινητοποιήσεων. Οπως αναφέρουν οι πηγές του «Βήματος», «αν στον κλάδο των τακτικών γραμμών η κατάσταση θεωρείται προς το παρόν ελεγχόμενη, δεν συμβαίνει το ίδιο με τον ευρύτερο κλάδο των logistics,αλλά και των διαμεταφορέων,όπου η απώλεια των θέσεων εργασίας έχει πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας».
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι αυτοί οι δύο κλάδοι είναι και οι πρώτοι που θίχτηκαν άμεσα από τις κινητοποιήσεις, και αυτό διότι οι διαμεταφορείς δεν διαθέτουν δικές τους τακτικές γραμμές να εξυπηρετούν και εξαρτώνται άμεσα από την καλή λειτουργία των λιμένων. Ανοιχτά λιμάνια σημαίνουν ότι υπάρχει ένα μεταφορικό έργο που κινείται εκτός των ορίων των τακτικών γραμμών και είναι ικανό να διατηρήσει στη ζωή έναν αρκετά μεγάλο αριθμό εταιρειών διαμεταφορών.
Εκτός όμως από τους διαμεταφορείς, τις τακτικές γραμμές, αλλά και τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics, σοβαρά προβλήματα εξαιτίας των δυσμενών εξελίξεων που καταγράφονται στον λιμενικό τομέα εδώ και περισσότερο από 15 μήνες αντιμετωπίζει και ένα ευρύ φάσμα άλλων υπηρεσιών που συνδέονται άμεσα και καθοριστικά με τον κλάδο αυτόν και κυρίως με τα λιμάνια, όπως οι εταιρείες εφοδίων, επισκευών πλοίων, ρυμούλκησης σκαφών, βοηθητικών υπηρεσιών, εξοπλισμών πλοίων κ.ά. Οι κύκλοι εργασιών των παραπάνω εταιρειών ύστερα από μια μακρά περίοδο έντονων διακυμάνσεων λόγω της πολύ καλής πορείας των ναυλαγορών διάγουν περίοδο καθίζησης συμπαρασύροντας μαζί τους και τις θέσεις εργασίας.
Προς το παρόν η κρίση φαίνεται ότι έχει χτυπήσει ανεπανόρθωτα τον κλάδο της παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών που συνδέονται άμεσα με τον λιμενικό τομέα, ο οποίος συνεχίζει να μαστίζεται από κινητοποιήσεις. Πολλοί όμως είναι εκείνοι που εκφράζουν φόβους ότι η κρίση αυτή θα επεκταθεί και στον κλάδο της ναυτιλίας αυτής καθαυτής, καθώς στην Ελλάδα εδρεύει περίπου το 95% της διαχείρισης του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου.
Σημαντικοί παράγοντες της ποντοπόρου ναυτιλίας πάντως απορρίπτουν το ενδεχόμενο να δούμε φαινόμενα άλλων εποχών όπου κατεγράφησαν μαζικές απολύσεις στελεχών γραφείων, αλλά και ναυτικών, και αυτό διότι εκτιμούν πως οι περισσότερες εταιρείες είναι σε θέση να σηκώσουν το βάρος της κρίσης χωρίς να υπάρξουν απώλειες κυρίως στον ευαίσθητο τομέα του ανθρώπινου δυναμικού.
Πηγή:Το Βήμα
Α.Κ γνώμη : Όσον αφορά το Logistics η κρίση επήλθε λόγω της λειτουργίας του λιμανιού του Αστακού. Όσα Containers ήταν groupage κατευθύνονταν για εκκένωση σε εταιρείες Logistics οι οποίες άνοιγαν η μία μετά την άλλη στην περιοχή του Θριασίου (λες και η λειτουργία του Λιμανιού του Αστακού θα ήταν μόνιμη ) . Έγιναν αρκετές επενδύσεις με την μορφή ενοικιάσεως χώρων ,προσλήψεις προσωπικού , αγορές μηχανημάτων εκκένωσης κλπ . Βέβαια τώρα που η λειτουργία του Λιμανιού του Αστακού ανεστάλη , και επανήλθαν τα πράγματα ας πούμε στην προτεραία κατάσταση ,το Logistic του Θριασίου έμεινε χωρίς αντικείμενο .

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

China calls for new reserve currency to replace dollar !!

China's central bank on Monday proposed replacing the US dollar as the international reserve currency with a new global system controlled by the International Monetary Fund.
The goal would be to create a reserve currency "that is disconnected from individual nations and is able to remain stable in the long run, thus removing the inherent deficiencies caused by using credit-based national currencies," Zhou Xiaochuan, governor of the People's Bank of China, said in an essay posted in Chinese and English on the central bank's website.
Although Mr Zhou did not mention the US dollar, the essay gave a pointed critique of the current dollar-dominated monetary system.
"The outbreak of the [current] crisis and its spillover to the entire world reflected the inherent vulnerabilities and systemic risks in the existing international monetary system," Mr Zhou wrote.
Analysts said the proposal was a clear indication of Beijing's fears that actions being taken to save the domestic US economy would have a negative impact on China
"This is a clear sign that China, as the largest holder of US dollar financial assets, is concerned about the potential inflationary risk of the US Federal Reserve printing money," said Qu Hongbin, chief China economist for HSBC.
For now, China has little choice but to hold the bulk of its $2,000bn of foreign exchange reserves in US dollars and this is unlikely to change in the near future.
To replace the current system, Mr Zhou suggested expanding the role of Special Drawing Rights, which were introduced by the IMF in 1969 to support the Bretton Woods fixed exchange rate regime but became less relevant once that system collapsed in the 1970s.
Today, the value of SDRs is based on a basket of four currencies – US$, Yen, Euro and Pound Sterling – and they are used largely as a unit of account by the IMF and some other international organizations.
"The US dollar is still the most important currency for settling international trade, pricing and payment in the current international monetary system," Hu Xiaolian, director of the State Administration of Foreign Exchange, which manages the country's foreign exchange reserves, said at a press conference earlier in the day. "Investing in US Treasury bonds is an important element in China's forex reserve investment and we will continue this practice."
China's proposal would expand the basket of currencies forming the basis of SDR valuation to all major economies and set up a settlement system between SDRs and other currencies so they could be widely used in international trade and financial transactions.
Countries would entrust a portion of their *SDR reserves to the IMF to manage collectively on their behalf and *SDRs would gradually replace existing reserve currencies.
Mr Zhou said the proposal would require "extraordinary political vision and courage" and explicitly acknowledged a debt to the theories of John Maynard Keynes, who made a similar suggestion in the 1940s.
More recently, US economist and Nobel prize winner Joseph Stiglitz, who is visiting China this week, has suggested expanding the role of *SDRs to lay the foundation for the creation of a world currency.
In the short term, China expects the IMF to "at least recognize and face up to the risks resulting from the existing system, conduct regular monitoring and assessment and issue timely early warnings," Mr Zhou's essay said.
Πηγή:FT

Κίνα: Προτείνει αναγωγή των SDRs του ΔΝΤ σε υπερεθνικό νόμισμα

Την αναγωγή των Ειδικών Τραβηκτικών Δικαιωμάτων (*SDRs) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σε ένα είδος νέου διεθνούς αποθεματικού νομίσματος πρότεινε χθες σε ομιλία του ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας τη Κίνας, Zhou Xiaochuan.
«Το ξέσπασμα και η διάχυση της κρίσης μας φέρνουν αντιμέτωπους με ένα ανεπίλυτο ερώτημα ως προς το τι είδους διεθνές αποθεματικό νόμισμα χρειάζεται για να διασφαλιστεί η παγκόσμια οικονομική σταθερότητα και να διευκολυνθεί η παγκόσμια ανάπτυξη», ανέφερε στην ομιλία του, «που είναι άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».
Χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά το αμερικανικό νόμισμα, ο Zhou Xiaochuan ανέφερε ότι απαιτείται μια «δημιουργική αναμόρφωση του υπάρχοντος διεθνούς νομισματικού συστήματος προς την κατεύθυνση ενός διεθνούς αποθεματικού νομίσματος με σταθερή αξία, το οποίο θα εκδίδεται βάσει συγκεκριμένων κανόνων και η προσφορά του θα είναι ελεγχόμενη».
«Ένα υπερεθνικό νόμισμα», σημείωσε, «όχι μόνο θα εξαλείψει τις εγγενείς αδυναμίες των εθνικών νομισμάτων αλλά θα καταστήσει εφικτό και τον έλεγχο της παγκόσμιας ρευστότητας». Για να αναφερθεί στη συνέχεια στην «ιδιαίτερη σημασία» που πρέπει να αποδοθεί στα Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα, τα οποία «θα μπορούσαν δυνητικά να λειτουργήσουν ως ένα υπερεθνικό νόμισμα».
Αυτό, σύμφωνα με τον Zhou Xiaochuan, θα βοηθούσε το ΔΝΤ όχι μόνο να αντιμετωπίσει τις δικές του ανάγκες σε χρηματοδότηση, αλλά και να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες της αναμόρφωσης σε επίπεδο αντιπροσώπευσης».
Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στην ανάγκη πολιτικής συναίνεσης που απαιτείται για κάτι τέτοιο, αλλά και στην ανάγκη διεύρυνσης της χρήσης των *SDRs ώστε ο ρόλος τους να αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα
Πηγή:Capital
A.K
*Τα SDR's (Special Drawing Rights),Τα Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα ,είναι λογιστικό χρήμα που εκδίδει και κατανέμει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στα μέλη του, σε περιόδους έλλειψης ρευστότητας. Για να δούμε τι θα απαντήσουν οι Αμερικάνοι

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Κρούγκμαν: Καταρρέει η οικονομία στην Ευρωζώνη

Την εκτίμηση ότι η πραγματική οικονομία στην Ευρωζώνη καταρρέει με γοργότερους ρυθμούς από ότι στις ΗΠΑ, εξαιτίας της κρίσης, εξέφρασε ο νομπελίστας Πολ Κρούγκμαν, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Βήμα.
Ο Αμερικανός οικονομολόγος τόνισε ότι οι κινήσεις της αμερικανικής κυβέρνησης δεν είναι επαρκείς για την αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ανεπαρκέστερες.
Υπογράμμισε, δε, ότι μια παγκοσμιοποιημένη κρίση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια κι όχι με μέτρα εθνικού ή τοπικού χαρακτήρα.
Ειδικότερα, ο Πολ Κρούγκμαν επισήμανε ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα από ότι οι ΗΠΑ και θα πρέπει να κάνει περισσότερη δουλειά.
Για να στηρίξει την άποψή του, ανέφερε ότι η συρρίκνωση της οικονομίας των ΗΠΑ υπολογίζεται στο 2%, ενώ της ΕΕ στο 2,5%.
Υπογράμμισε ότι τα μέτρα που λαμβάνουν οι εθνικές κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι περιορισμένα και έχουν τοπικό χαρακτήρα και επέρριψε ευθύνες στις χώρες της Ευρωζώνης για έλλειψη συντονισμού στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην ΕΚΤ, σημειώνοντας ότι οι αποφάσεις της είναι πιο συντηρητικές από αυτές της Fed, και παρατήρησε ότι θα μπορούσε να κάνει περισσότερα.
Σημείωσε, ακόμη, ότι δεν είναι αληθές πως οι ευρωπαϊκές τράπεζες είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι οι αμερικανικές και έκανε μνεία στα «ανοίγματα» σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Α.Κ : Γιατί άραγε οι Αμερικάνοι πιέζουν την Ε.Ε να πάρει μέτρα αντίστοιχα με εκείνα που έχουν πάρει και εκείνοι ; με πρώτους και καλύτερους τους Βρετανούς (δούρειος ίππος στην Ε.Ε ) και τον Κο Λόρδο Μπραουν , και τώρα τον Κο Κρούγκμαν .

Εισαγγελική παρέμβαση

Φωτο: Το κυκλοφοριακό κομφούζιο που έχει δημιουργηθεί απο τον αποκλεισμό της μοναδικής οδού που συνδέει το Πέραμα με το Κερατσίνι και την Δραπετσώνα


Εισαγγελική παρέμβαση για παρακώλυση συγκοινωνιών αλλά και λειτουργιών του Εμπορικού Λιμανιού είναι σε εξέλιξη, καθώς τα αρμόδια όργανα του λιμεναρχείου διερευνούν με στόχο τη σχηματοποίηση φακέλου, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των κινητοποιήσεων του δήμου Περάματος, που ως γνωστόν έχουν αποκλείσει τόσο το λιμάνι που αποπλέουν τα φέρι για Σαλαμίνα, όσο και το τελωνείο το οποίο ελέγχει το Εμπορικό Λιμάνι Πειραιά.
Πηγή:TheSeaNation

Δήμος Περάματος:Κορυφώθηκαν οι κινητοποιήσεις με 48ωρο αποκλεισμό Τελωνείου στο Ν. Ικόνιο

Ο Δήμος Περάματος, συνεχίζει τις δυναμικές κινητοποιήσεις, με τον αποκλεισμό του Πορθμείου Περάματος ανά τακτά χρονικά διαστήματα και με κατάληψη των εκδοτηρίων, μη επιτρέποντας από τον ΟΛΠ να κερδίσει άλλο από το Πέραμα, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων προς τη Σαλαμίνα. Οι κινητοποιήσεις κορυφώθηκαν με τον αποκλεισμό του Τελωνείου στο Ν. Ικόνιο την Δευτέρα 23/03/09 και την Τρίτη 24/03/09. Κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους που οδηγούν στο Πέραμα, λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου στο Νέο Ικόνιο από το δήμο Περάματος με τη συμπαράσταση των δήμων Σαλαμίνας και Αμπελακίων.
Μετ' εμποδίων η κίνηση και στα δύο ρεύματα της Λεωφόρου Δημοκρατίας καθώς και στην έξοδο του Σχιστού, στον κόμβο Σκλαβενίτη. Σε νέα ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Περάματος τονίζει: "Ο ΟΛΠ χρωστάει στο Πέραμα, το δικαίωμα να διαχειρίζεται τον τόπο του, ενάντια στις αποικιοκρατικές λογικές του ΟΛΠ και της Κεντρικής Διοίκησης, που επιβαρύνει το Πέραμα, με την προσπάθεια δημιουργίας της 3ης προβλήτας, με τον αποκλεισμό των Περαματιωτών, από το θαλάσσιο μέτωπο, με περιβαλλοντική επιβάρυνση από την έλλειψη υποδομών που υπάρχουν στην περιοχή. Ο αγώνας συνεχίζεται και κλιμακώνεται αδιάκοπα, μέχρι να δικαιωθούν τα δίκαια αιτήματα του λαού του Περάματος".
Πηγή:MariNews
A.K . Μαζί σου Δήμαρχε , άλλωστε δρυός πεσούσης ................... , Ότι αρπάξης τώρα γιατί μετά ........

Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

Αναστολή των κινητοποιήσεων στα λιμάνια ζητεί ο ΕΣΠ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς εν όψει προσδιορισμού των νέων αγωνιστικών πρωτοβουλιών της ΟΜΥΛΕ περί των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, απέστειλε επιστολή στον πρόεδρό της, Γιώργο Γεωργακόπουλο, στον πρόεδρο της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ , Γιώργο Νουχουντίδη, και στον πρόεδρο της Ενωσης Τεχνικών & Χειριστών, Σ. Μπαλαμπανίδη.
Στην επιστολή ο Σύλλογος επισημαίνει: «Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, αλλά και ολόκληρος ο εμπορικός κόσμος της χώρας μας, απευθύνει μια τελευταία έκκληση σε εσάς και σε όλες τις Ενώσεις εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, να αναστείλετε τις κινητοποιήσεις σας και να επανέλθετε στην υπερωριακή εργασία του Σαββατοκύριακου, να αυξήσετε την παραγωγικότητα του λιμανιού και να μας δώσετε την ελπίδα, ότι κανείς δεν θα υποστεί ολική καταστροφή, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε» και προσθέτει:
«Βιώνοντας όλοι, εργοδότες και εργαζόμενοι, τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων πενήντα ετών, θεωρούμε ότι επιβάλλεται και απαιτείται η κάθε κοινωνική και εργασιακή ομάδα να βοηθήσει την άλλη για την επιβίωσή της, θα εκτιμήσουμε ιδιαιτέρως, η επικείμενη απόφασή σας να εμπεριέχει στοιχεία καλής θέλησης προς το εμπόριο και τους 830.000 εργαζομένους στις εμπορικές επιχειρήσεις», ενώ καταλήγει:
«Στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς ευελπιστούμε ότι η μελλοντική στάση σας θα ενεργοποιήσει έναν κοινωνικό διάλογο σε θέματα που από κοινού μας απασχολούν και εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας, ότι η τελική απόφασή σας θα είναι ένα θετικό βήμα προς την αντιμετώπιση της ιδιαίτερα προβληματικής κατάστασης που δημιουργεί η παγκόσμια οικονομική κρίση».
Πηγή:Ναυτεμπορική

ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΛΗΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Στίς 19-03-09 για δεύτερη φορά μέσα σε ένα δεκαήμερο έγινε απόπειρα ληστείας του τελωνείου Αθηνών .
Οι επίδοξοι ληστές αφού τοποθέτησαν μεγάλου μήκους σκάλες στο πίσω μέρος του τελωνείου που βρίσκετε στην Μεταμόρφωση μπήκαν στο τελωνείο , στον χώρο που στεγάζεται η Τράπεζα της Ελλάδος , και αποπειράθηκαν να σηκώσουν το χρηματοκιβώτιο που βρίσκεται στον χώρο. Δεν μπόρεσαν όμως για δεύτερη φορά λόγω ενεργοποίησης του συναγερμού, μετά την ενεργοποίηση του οποίου έφθασαν σε χρόνο ρεκόρ τα περιπολικά χωρίς όμως να προλάβουν μέσα τους κλέφτες.
Την πρώτη φορά κατάφεραν να ρίξουν το Χρηματοκιβώτιο στον χώρο που βρίσκετε πίσω από το Τελωνείο όπου βρίσκονται διάφορα κατασκευαστικά συνεργεία , με αποτέλεσμά το βάρος του χρηματοκιβωτίου να τρυπήσει την σκεπή του συνεργείου και να παρασύρει τα πάντα κάτω η προσπάθεια βέβαια έληξε άδοξα. "Που να ήξεραν ότι το όλο ενχείρημα θα στεφόταν με πλήρη αποτυχία έστω και να το σήκωναν διότι το Χρημ/τιο είναι πάντα κενό"
Αποκλειστκό :Α.Κ

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

Ούζα στην Σαλαμίνα τέλος !!

Ούζα στη Σαλαμίνα τέλος για αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς ο Δήμος Περάματος από τη Παρασκευή 20 του μηνός, έχει ανακοινώσει ότι θα αποκλείσει το Πορθμείο του Περάματος, διεκδικώντας ουσιαστικά συνδιαχείριση του προβλήτα, από όπου αποπλέουν οι «παντόφλες» για Σαλαμίνα, με τον ΟΛΠ, στην ευθύνη του οποίου βρίσκεται η εν λόγω λιμενική ζώνη.
Η εν λόγω κινητοποίηση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο διεκδικήσεων που έχει εγείρει ο Δήμος κατά του ΟΛΠ, τόσο για την ευρύτερη περιοχή της επισκευαστικής ζώνης όσο και για το εν λόγω Πορθμείο από το οποίο διεξέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες.
Ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Γλύκας ενημέρωσε ότι τα πλοιάρια όπου μεταφέρουν μόνο επιβάτες θα δεν θα επηρεαστούν από τον αποκλεισμό και θα συνεχίσουν τα δρομολόγια τους ως έχουν.
Ο Δήμαρχος τόνισε ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάτι «χειροπιαστό» από την πλευρά του ΟΛΠ όσο αφορά το τέλος, ο αποκλεισμός θα συνεχιστεί και μετά την 25η Μαρτίου 2009, με αναστολή του αποκλεισμού μόνον την ημέρα του Εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου.
Αύριο το απόγευμα 20/03/09 θα πραγματοποιηθεί και ένας συμβολικός θαλάσσιος αποκλεισμός με ψαροκάϊκα της πόλης και συναυλία συμπαράστασης από διάφορους καλλιτέχνες.
Πηγή:TheSeaNation

Παράταση αγωνίας

Παράταση αγωνίας, όσον αφορά τη μορφή των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, μέχρι την συγκρότηση του νεοεκλεγέντος πριν από λίγο Δ.Σ της ΟΜΥΛΕ.
Η πλειοψηφούσα σε έδρες δύναμη, είναι αυτής της ΠΑΣΚΕ, με οκτώ έδρες, ακολουθεί η ΔΑΚΕ με τρεις έδρες, ενώ από μια έδρα καταλαμβάνει το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ.
Οι σύνεδροι εξουσιοδότησαν «εν λευκώ» το Δ.Σ να αποφασίσει για την μορφή των κινητοποιήσεων, καθώς η πλειοψηφούσα τάση ήταν για συνέχιση του αγώνα, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί η μορφή αυτού, που μέλλεται να καθορίσει κατά πάσα πιθανότητα εντός του σαββατοκύριακου, το νέο Δ.Σ.
Πηγή:TheSeaNation

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

Πρώτο ρήγμα στο συνδικαλιστικό μέτωπο στον ΟΛΠ

Μετά από 15 σχεδόν μήνες κινητοποιήσεων από τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, σήμερα δημιουργήθηκε το πρώτο ρήγμα.
Πιο συγκεκριμένα, οι Αρχιεργάτες αποφάσισαν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις και να αρχίσουν συζητήσεις με τη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.

Πηγή:MariNews

Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

Containers Ships: Επιβραδύνεται ο ρυθμός παροπλισμού

Επιβραδύνεται ο ρυθμός παροπλισμού containers, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της AXS-Alphaliner, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως η κατάσταση του κλάδου βελτιώνεται.
Ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων ανέρχεται σε 484 πλοία διαφόρων κατηγοριών αριθμός που αντιστοιχεί στο 11,3% του παγκόσμιου στόλου. Στην προηγούμενη μέτρηση τα παροπλισμένα πλοία ήταν 453.
Η AXS-Alphaliner, εκτιμά που θα αυξηθεί η ζήτηση για containers χωρητικότητας 3,500-teu και 4,000-teu.
Πηγή:TheSeaNations

Στον Όμιλο Ελλάκτωρ το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου

Στην κοινοπραξία των εταιριών «Ελλάκτωρ-Γκολνταίρ Κάργκο-Τeotec-Hellenic Logistics Transport» πηγαίνει το έργο της Ανάπτυξης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου μέσω σύμβασης παραχώρησης μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Prologis - J&P Aβαξ.
Σύμφωνα με την οικονομική προσφορά της ένωσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανέρχεται σε 1,4 εκατ ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου (έτος 2013) θα ανέρθει σε περίπου 2.730.000 ευρώ και εν συνεχεία να αυξάνεται κάθε χρόνο σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το παραπάνω ποσό αποτελεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, καθώς σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και την προσφορά του διαγωνιζομένου, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανέρχονται κατ’ ελάχιστον στο10,6% του ετησίου κύκλου εργασιών της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Εμπορευματικού Κέντρου.
Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, θα παραχωρηθεί από την ένωση στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο.
Με βάση τα παραπάνω το συνολικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για την 30ετή παραχώρηση ανέρχεται κατ’ελάχιστον σε περίπου 112.000.000 ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ δεν μπορεί ακόμη να αποτιμηθεί η αξία της μετοχικής της συμμετοχής στο κεφάλαιο της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται και η τυπική κατακύρωση του διαγωνισμού από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο για τα Ελληνικά δεδομένα.
Το μεγάλο μέγεθος του (περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, θα συμβάλει δυναμικά στον στόχο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών και την ανάδειξη της χώρας ως σημαντικού κόμβου συνδυασμένων μεταφορών.
Το έργο πραγματοποιείται μέσω συνεργασίας Δημοσίου- Ιδιωτικού Τομέα, και ο ιδιώτης παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου. Για την υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 150.000.000.
Συνυπολογίζοντας την αξία του οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια σχεδόν 300.000.000 ευρώ για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου έργου υποδομής συνδυασμένων μεταφορών στο ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ δημιουργώντας πολύ σημαντική οικονομική δραστηριότητα σε εθνικό επίπεδο, χωρίς να δαπανήσει χρήματα το Δημόσιο.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου είναι το πρώτο έργο παραχώρησης στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών που θα προσπορίσει πολύ σημαντικά κεφάλαια στη ΓΑΙΑΟΣΕ και κατ’ επέκταση στον όμιλο ΟΣΕ.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού καθιερώνει τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στο πεδίο της αξιοποίησης ακινήτων και ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχες αναπτύξεις σε ακίνητα του ΟΣΕ.
Ήδη βρίσκεται σε τελικό στάδιο ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την έργο της ανάπτυξης μέσω σύμβασης παραχώρησης, εμπορικού κέντρου στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έκτασης περίπου 39.000τμ και προϋπολογισμού 50.000.000, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2009.
Πηγή:TheSeaNation

Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Αυστηρούς ελέγχους ζητούν οι βιοτέχνες για να μπει φρένο στις εισαγωγές προϊόντων- "μαϊμού"

Την επιτήρηση των τελωνείων επί 24ώρου βάσης και τη διενέργεια αυστηρών ελέγχων στις εισαγωγές προϊόντων από Τρίτες χώρες, ζήτησε από τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών, Θανάση Σκορδά, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Σωτήρης Μαγόπουλος, επισημαίνοντας ότι η περιοχή έχει εξελιχθεί σε πύλη εισόδου για προϊόντα-μαϊμού, ιδίως από Απω Ανατολή.
Στη διάρκεια συνάντησης με τον κ.Σκορδά, ο πρόεδρος του ΒΕΘ υποστήριξε οι αρχές μεταθέτουν την ευθύνη η μία στην άλλη, ενώ πρόσθεσε: «τα εμπορεύματα έρχονται με το κιλό και πωλούνται με το τεμάχιο Χάνονται θέσεις εργασίας και αυξάνεται συνεχώς ο αθέμιτος ανταγωνισμός».
Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Σκορδά να δοθεί στα τελωνεία της Θεσσαλονίκης η δυνατότητα εκτελωνισμού προϊόντων γούνας/δέρματος, που εισάγονται από τρίτες χώρες.
Ο εκτελωνισμός γίνεται από τα τελωνεία Α’ τάξης Καστοριάς και Αθηνών, Θ’ και Ι’ Αερολιμένα και τα τελωνεία Β’ τάξης Σιάτιστας και Φλώρινας.
«Η διαδικασία προκαλεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση και απώλεια χρόνου στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, καθώς γίνεται μεταφορά για εκτελωνισμό στα παραπάνω τελωνεία και επιστροφή στην πόλη», σημείωσε ο κ. Μαγόπουλος.
Από την πλευρά του, ο κ.Σκοδράς επισήμανε ότι η κυβέρνηση κάνει συντονισμένες προσπάθειες, προκειμένου να μπει ένα τέλος στην εισαγωγή παραποιημένων προϊόντων (κάντε clik εδώ ), η οποία -εξαιτίας μη απόδοσης ΦΠΑ- στερεί από το κράτος σημαντικά έσοδα. Ο κ. Σκορδάς γνωστοποίησε επίσης ότι είναι σε εξέλιξη εκτεταμένοι έλεγχοι για πλαστά τιμολόγια.
Πηγή:ana

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

OMYΛΕ: Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις μέχρι της 19 Μαρτίου

Το Δ.Σ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε σε συνεδρίασή του σήμερα 12-3-2009 εξέτασε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα Λιμάνια σχετικά με τα θέματα των παραχωρήσεων-εκποιήσεων και των εργασιακών σχέσεων.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωσή της ΟΜΥΛΕ το ΔΣ εκτίμησε ότι :
1. Η διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ ανέδειξε ότι πρόκειται περί ενός σκανδάλου. Ιδιαίτερα οι επιπρόσθετες φορολογικές ελαφρύνσεις προς την COSCO, καθώς και οι εγγυήσεις του Νόμου Μαρκεζίνη για την δανειοδότηση της COSCO καθιστούν το όλο εγχείρημα παραχώρησης προκλητικό σκάνδαλο επιζήμιο για τα συμφέροντα της χώρας.
2. Η άρνηση της Κυβέρνησης να εντάξει τους νεοπροσλαμβανόμενους στις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού μετατρέπει σε κοροϊδία οποιαδήποτε ανέξοδη διάταξη.
3. Η κήρυξη άγονου του διαγωνισμού του ΟΛΘ είναι επιβεβλημένη λύση.
4. Είναι άμεση ανάγκη η προώθηση της ΣΣΕ 2008-2009 για όλα τα Λιμάνια.
Κατόπιν αυτών το Συνέδριο της ΟΜ. Υ. Λ. Ε που θα διεξαχθεί στις 18 & 19/3/2009 θα αποτελέσει την κορυφαία διαδικασία αποτίμησης της κατάστασης και προσδιορισμού των νέων αγωνιστικών πρωτοβουλιών της Ομοσπονδίας.
Συνεχίζεται η ΑΠΟΧΗ από εργασία Σαββάτου, Κυριακής και Αργιών, καθώς και υπερωριακή απασχόληση μέχρι την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, όπου το νέο Δ. Σ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε θα προσδιορίσει την περαιτέρω πορεία.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε
Πηγή:MariNews

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Ηλεκτρονικά τελωνεία στην ΕΕ μέχρι το 2013

Σε ένα νέο περιβάλλον, απαλλαγμένο από το χαρτί, θα λειτουργούν το αργότερο από το 2013 τα τελωνεία στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς στόχος είναι όλες οι συναλλαγές των επιχειρήσεων με τις τελωνειακές αρχές να γίνουν ηλεκτρονικές.
Η υλοποίηση του σχετικού κοινοτικού προγράμματος για τα «ηλεκτρονικά τελωνεία» ξεκίνησε το 2003 και υλοποιείται σταδιακά. Στην Ελλάδα ο βαθμός προόδου του έργου κρίνεται ικανοποιητικός (υπολείπεται μόνο των χωρών που έχουν εκπονήσει εθνικά προγράμματα ειδικά για αυτό το σκοπό) και γίνονται ήδη πιλοτικές εφαρμογές.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την προσαρμογή της Ελλάδας στα νέα δεδομένα εντάσσεται και η συνεργασία της Διεύθυνσης Τελωνείων του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), η οποία επισφραγίστηκε με μνημόνιο συνεργασίας (MOU), που συνυπέγραψαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της υπηρεσίας Νίκος Βερναδάκης και ο πρόεδρος των εξαγωγέων, Βασίλης Θωμαΐδης.
Στην πλήρη ανάπτυξη των «ηλεκτρονικών τελωνείων» τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα βρίσκονται σε απόλυτη ηλεκτρονική επικοινωνία, ενώ μελετάται και η διασύνδεση του συστήματος με αντίστοιχα τρίτων χωρών.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Βερναδάκης γνωστοποίησε ότι ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεις με τις ΗΠΑ, ώστε το ευρωπαϊκό σύστημα να αναγνωρίζεται από το αμερικανικό.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αλλά και σε ημερίδα που ακολούθησε για το «ηλεκτρονικό τελωνείο», παρουσία του γενικού γραμματεά Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Θανάση Σκορδά, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε μεταξύ άλλων ότι η ύπαρξη ηλεκτρονικού περιβάλλοντος στα τελωνεία θα συμβάλει στην ταχύτερη παράδοση εμπορευμάτων ενισχύοντας, παράλληλα, την ασφάλεια αυτών και των διεθνών συναλλαγών.
Σημαντική καινοτομία που θα εισάγει το «ηλεκτρονικό τελωνείο» είναι η δυνατότητα των τελωνειακών αρχών να γνωρίζουν εγκαίρως τα φορτία που πρόκειται να υποδεχθούν (προδήλωση εμπορευμάτων). Αυτό, όπως επισήμανε ο κ. Βερναδάκης, θα δίδει την ευχέρεια να προετοιμάζονται καλύτερα (risk analysis) και να πραγματοποιούν στοχευμένους ελέγχους σε ύποπτα φορτία.
Η Ελλάδα, όπως εξήγησε ο κ. Βερναδάκης, αν και κατέχει από τα υψηλότερα ποσοστά κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων (μαϊμού) κατά την είσοδό τους στη χώρα, «βρίσκεται στη λίστα των επιτηρούμενων χωρών, για τις παραβιάσεις διανοητικών δικαιωμάτων», καθώς σε ορισμένες κατηγορίες «συναγωνίζεται» χώρες όπως η Τουρκία. Η κατάρτιση του υφιστάμενου προσωπικού των τελωνείων στις απαιτήσεις του νέου συστήματος είναι μια σημαντική παράμετρος για την πρόοδο του έργου, είπε ο κ. Βερναδάκης, ενώ υποστήριξε πως υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, που πρέπει να καλυφθούν. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Θωμαΐδης, στην Ελλάδα ο χρόνος εκτελωνισμού σε περιβάλλον με χαρτί είναι μία έως τέσσερις ώρες στις αεροπορικές, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και δύο ώρες μέχρι δύο ημέρες στις θαλάσσιες.
Με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διαδικασιών εκτελωνισμού εκτιμάται ότι ο χρόνος θα μειωθεί σε λιγότερο από μία ώρα στις αεροπορικές και κάτω των δύο ωρών στις οδικές και σιδηροδρομικές. Αντίστοιχα, η προσδοκώμενη μείωση κόστους των επιχειρήσεων υπολογίζεται 1,5% έως 15%, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος και το μέσο μεταφοράς.
Από πλευράς εκτελωνιστών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τους και πρόεδρος της Confiad Paneuropean Network, Γιώργος Ζωγράφος, επισήμανε ότι ο κλάδος θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να προσαρμοσθεί εγκαίρως στα νέα δεδομένα, τα οποία δεν απέκλεισε, πάντως, να επιφέρουν σε κάποιο βαθμό συρρίκνωσή του.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο κ. Σκορδάς τόνισε μεταξύ άλλων πως «η Δημόσια Διοίκηση είναι παρούσα και έτοιμη να μετάσχει σε μια ουσιαστική συνεργασία με τον εμπορικό κόσμο, οικοδομώντας συνθήκες που θα οδηγήσουν σε μια νέα, υγιή, αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του εμπορίου».
Πηγή:Express
A.K . Βέβαια όλα αυτά ακούγονται πολύ όμορφα , δηλαδή τα περί εξοικονόμισης χρόνου και κατασυνέπεια χρήματος απο την παραμονή των εμπορευμάτων στούς χώρους του των τελωνείων , Δεν λένε όμως όλη την αλήθεια ή μάλλον δεν την λένε ακόμη. Η στήλη έχει σίγουρες και ασφαλείς πληροφορίες για τους ελέγχους που θα κάνει το τελωνείο εκτός απο αυτούς που ΄θα γίνονται στούς τελωνείακούς χώρους . Το ΣΔΟΕ θα είναι μέσα σε κάθε επιχείρηση , και θα κάνεις συχνότατες "επισκέψεις" στους χώρους των επιχειρήσεων και των αποθηκών τους , για να διαπιστώσουν αν όσα δήλωσαν στην Ηλ διασάφηση δηλαδή: Είδος εμπορεύματος , δασμολογική κλάση , αξία , ποσότητα εμπορεύματων κλπ είναι πραγματικά και αληθή. Βέβαια τα πρόστιμα θα είναι μεγάλα , μέχρι κλείσιμο επιχειρήσεων. Αυτά ........

Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Άγονος ο διαγωνισμός για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πυκνώνουν οι ενδείξεις ότι την προσεχή εβδομάδα κατά πάσα πιθανότητα θα ανακοινωθεί επίσημα το άγονο του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προφανώς ύστερα από συνεδρίαση του Δ.Σ του Οργανισμού. Μέχρι στιγμής η διαδικασία παραμένει παγωμένη καθώς τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν τούτο, μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού του Πειραιά που ως γνωστόν επικυρώθηκε πρόσφατα από την Βουλή. Η επικείμενη ανακοίνωση του αγόνου του διαγωνισμού, έχει ήδη πυροδοτήσει πληθώρα σεναρίων περί της επιλογής της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα του διαγωνισμού καθώς τούτο μέλλεται να συμβεί με βάση τα όσα είχε ανακοινώσει ο υπουργός Παπαληγούρας. Ωστόσο συνδικαλιστικοί κύκλοι αλλά και κύκλοι των χρηστών της Βορείου Ελλάδος και όχι μόνο, εκτιμούν ότι δεν θα λυθεί το προσεχές διάστημα απόφαση περί της τύχης του λιμανιού, καθώς ο βασικός μέτοχος που είναι το υπουργείο Οικονομίας παλεύει στον τυφώνα που έχει δημιουργήσει η διεθνής οικονομική κρίση γεγονός που απομακρύνει την προσέγγιση στο λιμάνι, και δη στις Θεσσαλονίκης στην παρούσα φάση. Καθαυτά επικρατέστερο είναι το σενάριο της συνέχισης των βελτιωτικών έργων που έχει σχεδιάσει η διοίκηση, με βάση και τα όσα είχε αναφέρει σε εκδήλωση του Οργανισμού η ηγεσία του.
Πηγή:The SeaNation

Το Μάρτη του 2010 το τρένο στο λιμάνι

Το αργότερο μέχρι το Μάρτιο του 2010, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της σύνδεσης του εμπορικού λιμένα του Πειραιά, με το εθνικό και διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο. Η ολοκλήρωση της παρέμβασης η οποία διήρκεσε σε επίπεδο συζητήσεων, σχεδιασμών, επανασυζητήσεων, αντεγκλήσεων μεταξύ συναρμοδίων υπουργείων και υλοποίησης περισσότερων της 20ετίας, θα εξασφαλίσει την υλοποίηση των προγραμμάτων συνδυασμένης μεταφοράς, προσθέτοντας στον ΟΛΠ ένα επιπρόσθετο όπλο ανταγωνιστικότητας καθώς το τμήμα όπου θα καταλήγει η γραμμή είναι εκτός παραχώρησης του τμήματος εκείνου που θα είναι υπό τον έλεγχο της Cosco.
Πηγή:The SeaNationc



Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Containers: Νέες περικοπές δρομολογίων

Στα δέκα από είκοσι, μειώνονται τα πλοία που θα εξυπηρετούν την γραμμή SeaService, μεταξύ Ασίας και ανατολικών ακτών της Λατινικής Αμερικής, ενώ σε χωρητικότητα η περικοπή είναι 35%.Από της συμμετέχουσες εταιρείες, η CMA CGM, μειώνει τα πλοία της σε τέσσερα από εννέα, η K Line σε ένα, η China Shipping Container Lines σε τρία και η Maruba σε δύο. Οι αλλαγές θα ισχύουν από τέλη Μαρτίου.
Πηγή:TheSeaNation