Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2008

Τα στοιχεία ταυτότητας των «μνηστήρων» των λιμανιών

ΣE δύο μήνες περίπου αναμένεται να έχουν κατατεθεί οι προτάσεις από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για τις δύο προβλήτες του ΣΕΜΠΟ στον ΟΛΠ. Την επόμενη Τρίτη, αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η περίληψη της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση των δύο από τις τρεις προβλήτες που προβλέπει το επενδυτικό σχέδιο του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. Χθες, η διοίκηση του ΟΛΠ, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και από τη στιγμή που θα δημοσιευθεί το κείμενο στην Εφημερίδα της Ε.Ε. και στη συνέχεια και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο διαγωνισμός θα «τρέξει» και οι υποψήφιοι επενδυτές θα έχουν στη διάθεσή τους ένα διάστημα 50 ημερών για να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Οι υποψήφιοι επενδυτές
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μέχρι στιγμής 10 μεγάλοι όμιλοι, που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και στη διαχείριση εμπορευματικών σταθμών, έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να πάρουν στα χέρια τους την προκήρυξη τόσο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τις δύο προβλήτες του ΣΕΜΠΟ, όσο και την προκήρυξη του ΟΛΘ που θα ακολουθήσει.
Ειδικότερα πρόκειται για:
- Τον όμιλο Moller Maersk
- Τη Mediterranean Shipping Company
- Την Cosco
- Την Dubai Ports World
- Την Port Authority Singapore
- Την Hutchison
- Την Eurogate
- Την Evergreen
- Την ΖΙΜ
- Τέλος, για την Sinotrans που είναι η κρατική εταιρεία μεταφορών της Κίνας, και πρόσφατα αποφάσισε να ανοιχτεί στην αγορά των containerships. Σύμφωνα με δηλώσεις, η Νάνσυ Καλαϊτζή, διευθύνουσα σύμβουλος της Cargotalk Α.Ε., που εκπροσωπεί στην Ελλάδα και στην Τουρκία την Sinotrans, η κινέζικη εταιρεία «εξετάζει το ενδεχόμενο στα επόμενα 2-3 χρόνια να δρομολογήσει containerships προς τα λιμάνια της Μεσογείου, γεγονός που δεν θα απέκλειε και το ενδιαφέρον της εταιρείας αυτής για συμμετοχή στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά».
Περισσότερες Λεπτομέρειες για κάθε μία από τις εταιρείες στην Ναυτεμπορική

ΕΒΕΑ: Να ανασταλούν οι απεργίες στα λιμάνια

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις που ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) και Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι επιχειρήσεις, με τη συνδρομή της Πολιτείας, καταβάλλουν τα τελευταία χρόνια μια τεράστια προσπάθεια, με σκοπό την ενίσχυση των εξαγωγών και την προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε περισσότερες αγορές του κόσμου. Κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση αυτής της προσπάθειας, αποτελεί η ποιότητα, η ταχύτητα και το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται από τον Ο.Λ.Π. και τον Ο.Λ.Θ. Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διαγωνισμό ανάθεσης μέρους – και όχι του συνόλου – των εμπορευματικών σταθμών στον Ο.Λ.Π. και στον Ο.Λ.Θ., στο βαθμό που θα επιτύχει να προσελκύσει σοβαρό και αξιόπιστο επενδυτικό ενδιαφέρον, αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις μέλη του ΕΒΕΑ, αλλά και να συμβάλλει στην αναβάθμιση των λιμένων της χώρας μας τα επόμενα χρόνια. Δυστυχώς, η μετάβαση σε αυτό το νέο καθεστώς συναντά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι – παρά το ότι δεν θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα – επιμένουν στο δημόσιο και μονοπωλιακό χαρακτήρα λειτουργίας του Ο.Λ.Π. και του Ο.Λ.Θ. Ωστόσο, στα περισσότερα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το συγκεκριμένο καθεστώς είτε έχει ξεπεραστεί πλήρως, είτε πρόκειται άμεσα να καταργηθεί. Είναι επομένως φανερό ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει αγκυλωμένη στις ιδεοληψίες και στους δογματισμούς του χθες. Η χώρα μας οφείλει να κοιτάξει μπροστά και να ανταποκριθεί στις συνθήκες, τις ανάγκες και τις ευκαιρίες, όχι μόνο του σήμερα, αλλά και του αύριο. Το ΕΒΕΑ καλεί τους εργαζομένους να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, ώστε αφενός να βοηθήσουν την προσπάθεια των επιχειρήσεων για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και αφετέρου να μη δημιουργήσουν εμπόδια στον ομαλό εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς. Καλεί τέλος της κυβέρνηση να δει θετικά τα όποια θεσμικά αιτήματα των εργαζομένων στον Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. και να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των δύο σημαντικών αυτών οργανισμών, με γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου. Τόσο η αγορά, όσο και η κοινωνία των πολιτών έχουν δείξει επανειλημμένα και με σαφήνεια ότι δεν μπορούν πλέον να ανεχθούν, ούτε πολιτικά παιχνίδια ούτε τη στείρα προσκόλληση σε αντιλήψεις περασμένων εποχών».
Πηγή:PortNews

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2008

Επαναδιαπραγμάτευση των ανταποδοτικών τελών ΟΛΠ

«Οχι» στα σχέδια της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των ΣΕΜΠΟ, «ναι» στα δικαιώματα των εργαζομένων, λέει ο δήμαρχος Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας μέσα από το δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε με θέμα τα μακροχρόνια προβλήματα που συνδέουν τον Δήμο Πειραιά με τον ΟΛΠ και με αφορμή τον πρόσφατο τραμπουκισμό από τα ΜΑΤ σε βάρος των εργαζομένων στον ΟΛΠ αλλά και βουλευτών και προσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμπεριλαμβανομένων του δημάρχου και του νομάρχη Πειραιά.Ο κ. Φασούλας εξέφρασε τη διαφωνία του σε όποια επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των εμπορευματικών σταθμών στο λιμάνι του Πειραιά και καταδίκασε τα πρόσφατα επεισόδια, τονίζοντας την ανάγκη για διάλογο με τους εργαζομένους, προκειμένου αφ' ενός να διασφαλιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα και αφ' ετέρου να αποφευχθούν οποιεσδήποτε κινήσεις θα μπορούσαν να πλήξουν την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού και τη ζωή στην πόλη.Ο δήμαρχος υποστήριξε την αξιολόγηση εναλλακτικών επενδυτικών σχεδίων και είπε: «Διεκδικούμε πλήρη επαναδιαπραγμάτευση σε ό,τι αφορά τις σχέσεις του δήμου με τον ΟΛΠ καθώς και αντισταθμιστικά και ανταποδοτικά τέλη από τον ΟΛΠ, για την επιβάρυνση που υφίσταται ο Πειραιάς με τη δραστηριότητα και τη χρήση του λιμανιού».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Φασαρία στο Δήμο Θεσσαλονίκης για την ψήφο υπέρ εκποίησης ΟΛΘ

Το Νέο Δημαρχιακό Μεγαρο Θεσσαλονίκης.


Ένταση πυροδότησε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης η συζήτηση σχετικά με την παραχώρηση σε ιδιώτες της χρήσης λειτουργίας του ΣΕΜΠΟ του λιμανιού, η οποία έγινε κατόπιν εορτής - δύο μέρες μετά τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΘ με την ψήφο και του εκπροσώπου του δήμου.
Η συζήτηση έγινε εκτός ημερήσιας διάταξης, στη διαδικασία των ανακοινώσεων και κάτω από την πίεση ομάδας εργαζομένων στο λιμάνι που διαμαρτυρήθηκαν για τη θετική ψήφο του εκπροσώπου του δήμου στην απόφαση για παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ. Συνδικαλιστές των λιμενεργατών παρουσίασαν στοιχεία ότι πρόκειται για «ξεπούλημα» και εξέθεσαν τις προτάσεις τους για ανάπτυξη του λιμανιού. Αντιδράσεις από δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και εργαζομένους στο λιμάνι προκάλεσε η τοποθέτηση του δημάρχου Βασίλη Παπαγεωργόπουλου υπέρ της παραχώρησης. Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης τον κατηγόρησαν ότι μίλησε σαν κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπήρξαν φραστικές αντιπαραθέσεις με τη Χρύσα Αράπογλου (ΠΑΣΟΚ) και τον Γιάννη Μπουτάρη. Ο τελευταίος είπε ότι είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων, αλλά όχι με τον χαρακτήρα μονοπωλιακών καταστάσεων. Ο δημοτικός σύμβουλος του ΚΚΕ Αγάπιος Σαχίνης έστρεψε τα πυρά του εναντίον της κυβέρνησης, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του Γ. Μπουτάρη, ενώ αντίθετος με την παραχώρηση δήλωσε ο σύμβουλος του ΣΥΝ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. Τον λόγο πήραν η βουλευτής του ΚΚΕ Σοφία Καλαντίδου και εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα φορέων κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Το λιμάνι φεύγει με e-mail

Μέσω e-mail θα σταλεί έως αύριο το βράδυ από τον ΟΛΠ στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων προς δημοσίευση και προς χρήση κάθε ενδιαφερόμενου η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού «ξεπουλήματος» των ΣΕΜΠΟ.

Στο μεταξύ τα εμπορικά λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης εδώ και 14 μέρες έχουν «νεκρώσει» εξαιτίας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών.Αντιδρώντας η διοίκηση του ΟΛΠ θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η όποια κινητοποίηση.Ηλεκτρονικά θα λάβει και ο ΟΛΠ το «νούμερο» καταχώρισης στην ηλεκτρονική σελίδα της ευρωπαϊκής εφημερίδας, έτσι ώστε οι εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων ξένων μεταφορικών εταιρειών να ξεκινήσουν την κατάθεση των δικαιολογητικών που απαιτούνται και ορίζονται μέσα από τους όρους της προκήρυξης. Την προκήρυξη η διοίκηση του Οργανισμού θα αποστείλει και στα σωματεία των λιμενεργατών..........Συνέχεια στήν Ελευθεροτυπία

Παράνομες χαρακτηρίζει τις αποφάσεις για τους ΣΕΜΠΟ

ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ, χαρακτηρίζουν τις αποφάσεις των διοικητών συμβουλίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης για την έγκριση των διαγωνισμών παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες 24 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης Προκόπη Παυλόπουλο και Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη θέτουν και ζήτημα για τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, αφού υποστηρίζουν ότι δεν συνήλθε στα γραφεία της εταιρείας, όπως ορίζει ο κανονισμός. Πάντως σε δελτίο Τύπου του ΟΛΘ αναφέρεται ότι η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για το θέμα της έγκρισης του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της εταιρείας στις 15 Ιανουαρίου στις οκτώ το πρωί.
Από την άλλη οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και βουλευτές της αντιπολίτευσης έχουν αναφέρει ότι εισήλθαν στα γραφεία 15 λεπτά περίπου μετά τις οκτώ το πρωί και ότι δεν βρήκαν κανένα. «Επειδή, οι αποφάσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης των εμπορευματικών τους σταθμών σε ιδιωτικές εταιρείες είναι παράνομες, εκτός των άλλων και επειδή εμποδίστηκε η συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων στις συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων, αλλά και επειδή φαίνεται να έλαβαν χώρα σε τόπο άλλο από τον προβλεπόμενο στις διατάξεις της παρ.2 του αρθ. 10 του ν. 2190/1920 και στο καταστατικό των εταιρειών», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.Οι σχέσεις μεταξύ δήμου Πειραιά και ΟΛΠ, καθώς και το σχέδιο της κυβέρνησης για τους εμπορευματικούς σταθμούς, απασχόλησε το δημοτικό συμβούλιο της πόλης στη συνεδρίασή του.Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ ο δήμαρχος Παναγιώτης Φασούλας στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση των ΣΕΜΠΟ που προωθεί η κυβέρνηση».
Διχασμένο
ΔΙΧΑΣΜΕΝΟ ως προς την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εμφανίζεται το δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Στην χθεσινή-προ ημερησίας διατάξεως συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το εν λόγω θέμα- ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, τάχθηκε υπέρ της σύμβασης παραχώρησης, απαντώντας στις κατηγορίες για «ιδιωτικοποίηση» ή «ξεπούλημα», ότι δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο, αλλά απλώς μία παραχώρηση, η οποία θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του λιμανιού. Εκ διαμέτρου αντίθετη ήταν η τοποθέτηση της επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ) Χρύσας Αράπογλου, όπως και των επικεφαλής των παρατάξεων του ΚΚΕ Αγάπιου Σαχίνη και του ΣΥΝ Τριαντάφυλλου Μηταφίδη.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

Ασφυξία στά λιμάνια Πειραιά Και Θεσσαλονίκης


Χιλιάδες Containers συσσωρεύονται στα
λιμάνια Πειραιά Θεσσαλονίκης.

Ασφυξία άρχισε να παρουσιάζετε στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης από την συσσώρευση χιλιάδων Containers τα οποία παραμένουν απαράληπτα στις αλάνες των λιμανιών. Τα πλοία αποφεύγουν να προσεγγίσουν τα δύο λιμάνια εκ φορτώνοντας τα φορτία για προορισμούς τον Πειραιά ή την Θεσσαλονίκη στην Μάλτα , Τουρκία , Κύπρο ,Ισραήλ. Παράλληλα άρχισαν να παρουσιάζονται οι πρώτες ελλείψεις στην αγορά καθώς και τα πρώτα δειλά κρούσματα κερδοσκοπίας. Εντωμεταξύ οι οδηγοί των φορτηγών φημολογείται ότι στην Γενική συνέλευση τους που θα γίνει το Σάββατο 19-01-08 θα αποφασίσουν να εργασθούν και να παραλαμβάνουν κάποια Containers αφού λάβουν την διαβεβαίωση από τους εργαζομένους του ΟΛΠ ότι θα αυξήσουν την παραγωγικότητα τους .
Αλέξ. Κουρτέσης

Πρόσκρουση Ro-Ro πλοίου σε ύφαλο ανατολικά της Ψυτάλλειας

Σε ύφαλο ανατολικά της Ψυτάλλειας προσέκρουσε πρωινές ώρες χθες, το πλοηγούμενο Ro-Ro πλοίο «GRANDE EUROPA» σημαίας Ιταλίας, με 29 αλλοδαπούς επιβαίνοντες, την ώρα που έπλεε στο δίαυλο μεταξύ της Ψυτάλλειας και του προβλήτα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων Ικονίου «Ελ. Βενιζέλος».
Από την πρόσκρουση δεν τραυματίστηκε κανείς, ενώ δημιουργήθηκαν μικρά ρήγματα στην αριστερή πλευρά της γάστρας, με αποτέλεσμα να προκληθεί θαλάσσια ρύπανση ιριδίζουσας μορφής έκτασης περίπου 400m2. Η ρύπανση εγκλωβίστηκε σε φράγμα, που τοποθέτησε ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος και αναζητείται ο πλοηγός ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους του ανωτέρω πλοίου μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης αξιοπλοϊας από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Κώστας: Γιώργο, τα ίδια μου 'λεγε και ο Μανώλης

Εκτός λειτουργίας παρέμειναν και χθες -δεύτερη ημέρα της 48ωρης απεργίας των 2.500 υπαλλήλων και λιμενεργατών- οι εγκαταστάσεις και τα μέσα στους εμπορευματικούς σταθμούς Πειραιά και Θεσσαλονίκης και των άλλων εθνικών λιμένων

Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ενημερωνόταν επί δίωρο για την πορεία της υπόθεσης από τον Γιώργο Βουλγαράκη και οι λιμενικοί διακήρυσσαν ότι «δεν θα γίνουν όργανα-θύματα αντεργατικής-αντιλαϊκής πολιτικής».
Ο υπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, προσπάθησε ανεπιτυχώς να πείσει τον πρωθυπουργό ότι όλα «βαίνουν καλώς» στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των δύο εμπορευματικών σταθμών και ότι σε 50 ημέρες οι «παραχωρήσεις θα είναι γεγονός», αφού επανέλαβε στον κ. Καραμανλή όσα ακριβώς είχε «ακούσει» και το 2006 από τον τότε ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο πρωθυπουργός, αυτή τη φορά συγκρατημένος ως προς τις εκτιμήσεις αυτές, αποσαφήνισε στον υπουργό πως «ο κύβος ερρίφθη» και οι δύο σταθμοί πρέπει να παραχωρηθούν εντός 6μήνου στις εταιρείες που θα πλειοδοτήσουν στο διεθνή διαγωνισμό (δημοσιεύεται σύντομα στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων).
Ομως οι όροι για τη διεκδίκηση των σταθμών επιβάλλουν ως προϋπόθεση για τις υποψήφιες εταιρείες «ανάλογη εμπειρία και συνολική διακίνηση 15.000.000 TEU (μετρική μονάδα conteiners) την τελευταία τριετία».
Η προκήρυξη καθίσταται έτσι «φωτογραφική» για μεγάλους ξένους port operators (π.χ. Cosco, MSC, ΖΙΜ, Maersk) που διαθέτουν τα ζητούμενα «προσόντα», δεδομένου ότι επιπλέον ο ανάδοχος πρέπει αποδεδειγμένα να έχει από τη δραστηριότητά του ετήσια έσοδα άνω των 300.000.000 ευρώ και να έχει τη δυνατότητα για ολικό εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των σταθμών.
Εξερχόμενος του πρωθυπουργικού γραφείου ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε..................
Περισσότερα στην Ελευθεροτυπία

Αφαντη η προκήρυξη για ΟΛΘ - Αρχισε να «διψά» η αγορά

Στη Θεσσαλονίκη, η χθεσινή μέρα ήταν φαινομενικά ήρεμη στο λιμάνι, με τις πύλες ανοιχτές, τους εργαζόμενους να συνεχίζουν για δεύτερη μέρα τη 48ωρη απεργία τους και τη Λιμενική Αστυνομία να περιφρουρεί διακριτικά τον χώρο.
Οι συνδικαλιστές πραγματοποιούσαν ζυμώσεις για τη μορφή των περαιτέρω κινητοποιήσεων, ενώ η διοίκηση του ΟΛΘ επεξεργαζόταν άρθρα της προκήρυξης του διαγωνισμού παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ, τα οποία κρίθηκε «ότι έχριζαν βελτίωσης». Αυτός, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν και ο λόγος που δεν δημοσιεύτηκε η προαναγγελθείσα για χθες προκήρυξη του διαγωνισμού, στην ιστοσελίδα του οργανισμού.
Για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού συγκλήθηκε έκτακτη συνεδρίαση στις 22/1 του νομαρχιακού συμβουλίου, με πρωτοβουλία της νομαρχιακής παράταξης του ΠΑΣΟΚ.
Μια πρώτη εκτίμηση φορέων, για τις επιπτώσεις των κινητοποιήσεων στην αγορά, φέρει να πλήττονται περισσότερο επιχειρήσεις/μέλη των Συνδέσμων Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Β. Ελλάδας.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Θωμαΐδης είπε ότι διεξάγεται έρευνα και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, ο πρόεδρος του οποίου Δ. Μπακατσέλος είπε ότι οι ζημίες θα είναι ανυπολόγιστες αν υπάρξει συνέχεια.
Για εμφανή σημάδια στην αγορά μίλησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάμπης Χαραλαμπίδης, ενώ οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων, Βιοτεχνικού, Σωτήρης Μαγόπουλος και Επαγγελματικού, Μιχάλης Ζορμπίδης, δεν διαπιστώνουν «κανένα πρόβλημα».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Οι εγγυήσεις της κυβέρνησης στους εργαζομένους για την παραχώρηση

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ και πληθύνονται οι εγγυήσεις που δίνει η κυβέρνηση προς τους εργαζομένους στα λιμάνια, που αντιτίθενται στο σχέδιο παραχώρησης σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Χθες το πρωί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης επισκέφθηκε τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή στο Μέγαρο Μαξίμου για να τον ενημερώσει για τις τελευταίες εξελίξεις, μετά την έγκριση των διαγωνισμών από τα διοικητικά συμβούλια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους, μετά το συνεργασία του με τον πρωθυπουργό, στις εγγυήσεις που δίνει το κράτος προς τους εργαζομένους, μετά την εθελουσία έξοδο, (που μόνο για τον ΟΛΠ σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εθελουσία έξοδος υπολογίζεται ένα ποσό πάνω από 50 εκατ. ευρώ), παραμονή με τα ίδια εργασιακά δικαιώματα που έχουν σήμερα, αλλά και για μετατάξεις, προσέθεσε και τη συμμετοχή των εργαζομένων στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Παράλληλα υπογράμμισε για άλλη μια φορά ότι η μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση θα δώσει την ευκαιρία στη χώρα να αποκτήσει μια σημαντική λιμενική βιομηχανία.
Οι δηλώσεις
« Είχα μια αναλυτική συνεργασία με τον πρωθυπουργό για το πρόγραμμα των Λιμένων, το οποίο είναι σε εξέλιξη. Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και χθες ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ενέκριναν τη διακήρυξη, με βάση την οποία ξεκινά ο διεθνής διαγωνισμός, προκειμένου να παραχωρηθούν δραστηριότητες των Οργανισμών σε ιδιώτες και έτσι να μπορέσει η χώρα μας να μπει στο επίκεντρο του διεθνούς συστήματος των Μεταφορών», ανέφερε ο κ. Βουλγαράκης και προσέθεσε:
Περισσότερα στην Ναυτεμπορική

Κλειστό το λιμάνι στο Κιάτο Κορινθίας

Κλειστό παραμένει το λιμάνι στο Κιάτο Κορινθίας, ύστερα από σχετική απόφαση του σωματείου λιμενεργατών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την απόφαση της κυβέρνησης να απαγορευθεί η εισαγωγή πατάτας μέσω του λιμένα.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008

Μέτωπο πάλης ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Σε ανακοίνωσή της για τη χτεσινή απόφαση του ΟΛΘ ΑΕ και την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:
«Οι ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες, αφού το ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε το έγκλημα το 1999 με τη μετατροπή των λιμανιών σε ΑΕ και η ΝΔ το ολοκληρώνει με την επίσπευση της διαδικασίας πώλησης. Νερό στο μύλο αυτής της πολιτικής ρίχνει και ο ΣΥΝ που δοξολογεί την "ισόρροπη ανάπτυξη των λιμανιών μέσα από τα διευρωπαϊκά δίκτυα", τη στιγμή που τα μονοπώλια οργιάζουν.
Η παρουσία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας σήμερα (σ.σ. χτες) στη Θεσσαλονίκη δείχνει ακόμα πιο έντονα τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, αλλά και για το κλίμα τρομοκρατίας και καταστολής που έχει ενταθεί στην πόλη, δείχνει ποιος είναι ο προϊστάμενος όλης αυτής της διαδικασίας.
Η ΚΟΘ του ΚΚΕ καταδικάζει παράλληλα το κλίμα αστυνομοκρατίας που έχει επιβληθεί στο Λιμάνι, δημιουργώντας ουσιαστικά εμπόλεμη ζώνη με εξονυχιστικούς ελέγχους, με παρουσία εισαγγελέα σήμερα (σ.σ. χτες) το πρωί και με χρήση δακρυγόνων και χημικών ενάντια στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν έξω από την πύλη του Λιμανιού.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συντονιστούν με τους εργαζόμενους στα άλλα λιμάνια της χώρας, με τους εργαζόμενους και τα ταξικά συνδικάτα της πόλης, με τους φορείς των μικρέμπορων και των αυτοαπασχολούμενων, με τους φορείς όλων όσοι ζημιώνονται άμεσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, με τις δημοτικές κινήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αντιπαρατέθηκαν στις ιδιωτικοποιήσεις και τους πολιτικούς φορείς της, με τους άλλους λαϊκούς φορείς της πόλης.Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία, όλο το λαό να συγκροτήσει Μέτωπο Πάλης, που μαζί με την πάλη κατά του ξεπουλήματος των λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας, θα βάλει εμπόδια στην εκχώρηση της γης, της θάλασσας και του αέρα στους μισθοφόρους επαγγελματίες φονιάδες των ιμπεριαλιστών, που προετοιμάζονται εντατικά αυτήν την περίοδο για τη δημιουργία του προτεκτοράτου στο Κόσσοβο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.Ως ΚΟΘ του ΚΚΕ πήραμε και θα πάρουμε πρωτοβουλίες, θα στηρίξουμε και θα ενισχύσουμε τους αγώνες του λαού ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού. Για λιμάνια ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, ενιαίους αποκλειστικά κρατικούς φορείς σε όλους τους τομείς στρατηγικής σημασίας (μεταφορές, ενέργεια κ.λπ.), που θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι ανάγκες του κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστών του ΝΑΤΟ».
Πηγή:Ριζοσπάστης

Με καρότο και μαστίγιο ο Αναστασόπουλος

Με δεύτερη επιστολή του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Ν. Αναστασόπουλος, αυτή τη φορά όχι προς τους 1.501 λιμενεργάτες «για να δουν το συμφέρον τους», αλλά προς τους συνδικαλιστές, τους καθιστά ολοκληρωτικά υπεύθυνους για την άγνοια των εργαζομένων στον εμπορευματικό σταθμό, αλλά και για την επικείμενη οικονομική καταστροφή του Οργανισμού».
Πέντε ημέρες μετά την επιστολή προς κάθε εργαζόμενο στις «πόστες» και τις γερανογέφυρες με την προτροπή «να επιστρέψουν στις εργασίες τους και να ενημερωθούν λεπτομερέστατα για το μέλλον του Οργανισμού και το δικό τους», ο διορισμένος από την κυβέρνηση διευθύνων σύμβουλος με τη δισέλιδη επιστολή του προς τους προέδρους των 4 συνδικαλιστικών οργανώσεων ζητεί «άμεση επιστροφή στην εργασία ώστε να επιστρέψει το λιμάνι στη φυσική του λειτουργία». Συγκεκριμένα αναφέρει: «Οι κινητοποιήσεις σας, που δεν έχουν καμιά νόμιμη βάση, αφού δεν θίγονται τα συμφέροντα των 1.500 εργαζομενων, έχουν πλήξει τα συμφέροντα της εταιρείας και των μετόχων της. Παράλληλα βλάπτεται και η αξιοπιστία τού ΟΛΠ, δεν εξυπηρετούνται οι πελάτες-χρήστες του λιμανιού, δεν τηρούνται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει ο ΟΛΠ είτε από τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο είτε από άλλες συμφωνίες. Η εταιρεία στερείται εσόδων που είναι απολύτως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών της, η δε συμπεριφορά των μελών σας είναι αδικαιολόγητη και αναιτιολόγητη». Και συνεχίζει στο ίδιο ύφος: «Επειδή θεωρούμε ότι τα μέλη σας δεν είναι επαρκώς ενημερωμένα για τις υπό υλοποίηση αποφάσεις της διοίκησης που είναι εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες, ούτε όμως και για τις συνέπειες των ενεργειών τους, καλούμε εσάς και τα μέλη σας όπως άμεσα και χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση επανέλθετε στα εργασιακά σας καθήκοντα και είμαστε βέβαιοι ότι του λοιπού θα πρυτανεύσει το καλώς εννοούμενο συμφέρον του ΟΛΠ και των μελών σας».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

SOS παραγωγικών τάξεων - ασυγκίνητο το Μαξίμου

Ερμητικά κλειστές παραμένουν και σήμερα οι πύλες των εμπορικών λιμανιών όλης της χώρας, καθώς οι εργαζόμενοι -υπάλληλοι, λιμενεργάτες- απεργούν για δεύτερη μέρα, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης των δύο κερδοφόρων εμπορευματικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Στην αγορά άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα εφοδιασμού, με αποτέλεσμα να αυξάνουν οι διαμαρτυρίες των επαγγελματοβιοτεχνών που φτάνουν μέχρι το μέγαρο Μαξίμου. Ομως οι αντιδράσεις δεν φαίνεται να πτοούν την κυβέρνηση, που βιάζεται για τη δημοσίευση των δύο διεθνών διαγωνισμών στην Εφημερίδα της Ευρωπαΐκής Ενωσης πριν από τις 23 Ιανουαρίου, ώστε να αρχίσει η κατάθεση των δικαιολογητικών των υποψήφιων «μνηστήρων».
Περισσότερα στην Ελευθεροτυπία

Δέκα διεθνείς εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα λιμάνια

Eνδιαφέρον να παραλάβουν την προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκχώρηση υπηρεσιών των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες επενδυτές έχουν εκφράσει μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, δέκα εταιρείες, ορισμένες εκ των οποίων συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων διεθνών διαχειριστών λιμένων και μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για τις εταιρείες Maersk, MSC, DPW, PSA, Hutchison, Evergreen, Eurogate, Cosco, Zim, καθώς και τη Sinotrans.
Την ίδια στιγμή οι λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους με 48ωρη απεργία, 15 και 16 Ιανουαρίου και αποχή από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία τα Σαββατοκύριακα.Ηδη, κατά πληροφορίες, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα μικροπροβλήματα καθώς στο ΣΕΜΠΟ Ικονίου παραμένουν εμπορεύματα τα οποία δεν μπορούν να διακινηθούν προς τους τελικούς παραλήπτες τους λόγω της συμμετοχής των αυτοκινητιστών στην απεργία των λιμενεργατών. «Εάν συνεχισθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών φοβάμαι ότι οι εταιρείες θα αλλάξουν προορισμούς προσέγγισης και θα εκφορτώνουν τα εμπορεύματα που προορίζονται για Ελλάδα σε άλλα λιμάνια κάτι που θα σημάνει επιπλέον κόστος για τη φύλαξή τους εκεί και τη μεταφορά τους οδικώς στη χώρα μας. Δηλαδή επιπλέον επιβάρυνση για τους καταναλωτές» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ).Εν τω μεταξύ χθες ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κανάλι 1» Πειραιάς 904 τόνισε ότι τα λιμάνια θα ακολουθήσουν τη μοίρα των μεγάλων λιμένων παγκοσμίως και ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για ξεπούλημα ούτε για ιδιωτικοποίηση. Σχετικά με τους εργαζόμενους ξεκαθάρισε ότι δεν θίγεται κανένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό δικαίωμά τους. Σήμερα αναμένεται να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Πειραιώς το θέμα του ΟΛΠ, ενώ έχει προσκληθεί να συμμετάσχει και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης. Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιώς Παναγιώτης Φασούλας τάχθηκε κατά της εισόδου ιδιωτών επενδυτών στο λιμάνι του Πειραιά. Πηγή:Καθημερινή

Σε 50 μέρες το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τα λιμάνια

Σε περίπου 50 ημέρες θα υπάρξει το αποτέλεσμα του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση δραστηριοτήτων (των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων) του ΟΛΘ και του ΟΛΠ σε ιδιώτες.Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό, τον οποίο και ενημέρωσε για την έγκριση της διακήρυξης από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, με βάση την οποία ξεκινά ο διεθνής διαγωνισμός. Ο υπουργός ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά, ότι όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι κατοχυρωμένα. «Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να χάσουν απολύτως τίποτα, ούτε θέσεις εργασίας, ούτε εργασιακά δικαιώματα. Αντιθέτως, μιλάμε για μετατάξεις, για εθελούσια έξοδο, για συμμετοχή των εργαζομένων στην υπεραξία, με παραχώρηση κάποιων μετοχών. Άρα λοιπόν, μιλάμε για πλήρη εξασφάλιση των εργαζομένων και, ταυτόχρονα, τη συμμετοχή της χώρας στο τεράστιο κεφάλαιο των διεθνών μεταφορών μέσω της θάλασσας», υπογράμμισε ο κ. Βουλγαράκης.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Νομ. Συμβούλιο Πειραιά: «Πραξικοπηματική» η απόφαση για παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ

«Πραξικοπηματική» και «απαράδεκτη» χαρακτηρίζει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά την απόφαση του δ.σ. του ΟΛΠ να προχωρήσει τις διαδικασίες για την εκχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.«Όλοι γνωρίζουμε ότι η παραχώρηση του πιο κερδοφόρου τμήματος του ΟΛΠ στο ιδιωτικό κεφάλαιο θα προκαλέσει ντόμινο αλυσιδωτών αρνητικών εξελίξεων για τους εργαζόμενους, την τοπική οικονομία, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές, ολόκληρη την αγορά, αλλά και το περιβάλλον», επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση. «Πέρυσι αυτή η πολιτική τίναξε στον αέρα την εργασιακή ειρήνη προκαλώντας τεράστιες οικονομικές ζημιές στον ΟΛΠ και σε ολόκληρη την αγορά, που έχουν εκτιμηθεί συνολικά σε απώλειες άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Επενδύσεις 280-300 εκατ. ευρώ προβλέπει η προκήρυξη για τον ΣΕΜΠΟ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 280-300 εκατ. ευρώ καλείται να υλοποιήσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ιδιώτης που θα αναλάβει τον ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) για χρονικό διάστημα 30 ετών, βάσει της προκήρυξης διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού που ενέκρινε χθες το δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε., με τη συμμετοχή των οκτώ από τα 11 μέλη του (δεν συμμετείχαν στη διαδικασία οι εκπρόσωποι της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), των εργαζομένων και των λιμενεργατών).Σε ό,τι αφορά, δε, στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, η προκήρυξη περιλαμβάνει επιπρόσθετες διασφαλίσεις σε σύγκριση με την κείμενη νομοθεσία, ενώ το κόστος όσων εργαζομένων επιλέξουν μετάταξη ή πρόωρη συνταξιοδότηση θα το επωμιστεί τελικά η ΟΛΘ Α.Ε, η οποία επίσης διατηρεί δικαίωμα διενέργειας διαγωνισμού για εγκατάσταση και δεύτερου παρόχου μελλοντικά.
Εμδιαφέρουσα συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008

ΟΛΘ: Εγκρίθηκε η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες

Εγκρίθηκε σήμερα από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) η διακήρυξη παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες, την ώρα που σε εξέλιξη βρισκόταν δυναμική εκδήλωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων, έξω από την πύλη του λιμανιού.
Η έγκριση δόθηκε από οκτώ εκ των 11 μελών του διοικητικού συμβουλίου, καθώς δεν συμμετείχαν στη διαδικασία οι εκπρόσωποι της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), Νίκος Παρπούδης, των εργαζομένων, Πέτρος Νάσκος και των λιμενεργατών, Δημήτρης Θηρίου.Mιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Λάζαρος Καναβούρας, χαρακτήρισε "αστειότητες" τα όσα καταγγέλθηκαν περί "διοικητικού συμβουλίου-φaντάσματος", που ουδέποτε πραγματοποιήθηκε. Όπως είπε, οι κυριότεροι όροι της διακήρυξης θα δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, ενώ αύριο θα αναρτηθεί στο ίντερνετ το πλήρες κείμενο.«Η σημερινή απόφαση του ΟΛΘ και αυτή της περασμένης Παρασκευής του ΟΛΠ ανοίγουν ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο και κάνουν πολλά βήματα μπροστά στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων και τη συμμετοχή μας στη διεθνή σκακιέρα του ανταγωνισμού, ο οποίος εδώ και πάρα πολύ καιρό συνεχώς εντείνεται», σχολίασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται.«Τα ελληνικά λιμάνια -πρόσθεσε θα αποτελέσουν σημαντικούς κόμβους, οι οποίοι θα καθορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξέλιξη των πραγμάτων στην ευρύτερη περιοχή. Ειδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από ένα μικρό λιμάνι το οποίο εξυπηρετεί το εσωτερικό εμπόριο γίνεται ένα μεγάλο λιμάνι transit το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί το σύνολο της περιοχής καθώς και τη βαλκανική ενδοχώρα.Παράλληλα ο υπουργός επανέλαβε πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών αλλά για παραχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων τους στον ιδιωτικό τομέα. «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση», τόνισε.
Από την πλευρά των εργαζομένων, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε ότι με ένδικα μέσα θα επιδιωχθεί η ακύρωση των αποφάσεων δ.σ. ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Παράλληλα πρόσθεσε, υπάρχει πρόγραμμα συνέχισης κινητοποιήσεων, από 31/1, με αποχή από υπερωρίες", ενώ τις επόμενες ημέρες οι εργαζόμενοι θα συνεδριάσουν "για να εμπλουτίσουν -όπως είπε- περαιτέρω το πρόγραμμα κινητοποιήσεών τους".
Εν τω μεταξύ, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπρόσωπος των διοικητικών υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργουρή, επιστρέφοντας στο λιμάνι μετά τη λήξη της πορείας προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, οι εργαζόμενοι βρήκαν τις πόρτες κλειστές, ενώ τα ΜΑΤ δεν τους άφησαν να μεταβούν στο Εντευκτήριο των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον κεντρικό λιμενάρχη, Θεοτόκη Καλαφάτη, το λιμάνι θα παραμείνει σήμερα κλειστό, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Πηγή:Ναυτεμπορική