Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

Κλειστό το λιμάνι στο Κιάτο Κορινθίας

Κλειστό παραμένει το λιμάνι στο Κιάτο Κορινθίας, ύστερα από σχετική απόφαση του σωματείου λιμενεργατών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την απόφαση της κυβέρνησης να απαγορευθεί η εισαγωγή πατάτας μέσω του λιμένα.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008

Μέτωπο πάλης ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Σε ανακοίνωσή της για τη χτεσινή απόφαση του ΟΛΘ ΑΕ και την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:
«Οι ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες, αφού το ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε το έγκλημα το 1999 με τη μετατροπή των λιμανιών σε ΑΕ και η ΝΔ το ολοκληρώνει με την επίσπευση της διαδικασίας πώλησης. Νερό στο μύλο αυτής της πολιτικής ρίχνει και ο ΣΥΝ που δοξολογεί την "ισόρροπη ανάπτυξη των λιμανιών μέσα από τα διευρωπαϊκά δίκτυα", τη στιγμή που τα μονοπώλια οργιάζουν.
Η παρουσία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας σήμερα (σ.σ. χτες) στη Θεσσαλονίκη δείχνει ακόμα πιο έντονα τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, αλλά και για το κλίμα τρομοκρατίας και καταστολής που έχει ενταθεί στην πόλη, δείχνει ποιος είναι ο προϊστάμενος όλης αυτής της διαδικασίας.
Η ΚΟΘ του ΚΚΕ καταδικάζει παράλληλα το κλίμα αστυνομοκρατίας που έχει επιβληθεί στο Λιμάνι, δημιουργώντας ουσιαστικά εμπόλεμη ζώνη με εξονυχιστικούς ελέγχους, με παρουσία εισαγγελέα σήμερα (σ.σ. χτες) το πρωί και με χρήση δακρυγόνων και χημικών ενάντια στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν έξω από την πύλη του Λιμανιού.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συντονιστούν με τους εργαζόμενους στα άλλα λιμάνια της χώρας, με τους εργαζόμενους και τα ταξικά συνδικάτα της πόλης, με τους φορείς των μικρέμπορων και των αυτοαπασχολούμενων, με τους φορείς όλων όσοι ζημιώνονται άμεσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, με τις δημοτικές κινήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αντιπαρατέθηκαν στις ιδιωτικοποιήσεις και τους πολιτικούς φορείς της, με τους άλλους λαϊκούς φορείς της πόλης.Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία, όλο το λαό να συγκροτήσει Μέτωπο Πάλης, που μαζί με την πάλη κατά του ξεπουλήματος των λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας, θα βάλει εμπόδια στην εκχώρηση της γης, της θάλασσας και του αέρα στους μισθοφόρους επαγγελματίες φονιάδες των ιμπεριαλιστών, που προετοιμάζονται εντατικά αυτήν την περίοδο για τη δημιουργία του προτεκτοράτου στο Κόσσοβο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.Ως ΚΟΘ του ΚΚΕ πήραμε και θα πάρουμε πρωτοβουλίες, θα στηρίξουμε και θα ενισχύσουμε τους αγώνες του λαού ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού. Για λιμάνια ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, ενιαίους αποκλειστικά κρατικούς φορείς σε όλους τους τομείς στρατηγικής σημασίας (μεταφορές, ενέργεια κ.λπ.), που θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι ανάγκες του κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστών του ΝΑΤΟ».
Πηγή:Ριζοσπάστης

Με καρότο και μαστίγιο ο Αναστασόπουλος

Με δεύτερη επιστολή του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Ν. Αναστασόπουλος, αυτή τη φορά όχι προς τους 1.501 λιμενεργάτες «για να δουν το συμφέρον τους», αλλά προς τους συνδικαλιστές, τους καθιστά ολοκληρωτικά υπεύθυνους για την άγνοια των εργαζομένων στον εμπορευματικό σταθμό, αλλά και για την επικείμενη οικονομική καταστροφή του Οργανισμού».
Πέντε ημέρες μετά την επιστολή προς κάθε εργαζόμενο στις «πόστες» και τις γερανογέφυρες με την προτροπή «να επιστρέψουν στις εργασίες τους και να ενημερωθούν λεπτομερέστατα για το μέλλον του Οργανισμού και το δικό τους», ο διορισμένος από την κυβέρνηση διευθύνων σύμβουλος με τη δισέλιδη επιστολή του προς τους προέδρους των 4 συνδικαλιστικών οργανώσεων ζητεί «άμεση επιστροφή στην εργασία ώστε να επιστρέψει το λιμάνι στη φυσική του λειτουργία». Συγκεκριμένα αναφέρει: «Οι κινητοποιήσεις σας, που δεν έχουν καμιά νόμιμη βάση, αφού δεν θίγονται τα συμφέροντα των 1.500 εργαζομενων, έχουν πλήξει τα συμφέροντα της εταιρείας και των μετόχων της. Παράλληλα βλάπτεται και η αξιοπιστία τού ΟΛΠ, δεν εξυπηρετούνται οι πελάτες-χρήστες του λιμανιού, δεν τηρούνται οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει ο ΟΛΠ είτε από τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο είτε από άλλες συμφωνίες. Η εταιρεία στερείται εσόδων που είναι απολύτως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών της, η δε συμπεριφορά των μελών σας είναι αδικαιολόγητη και αναιτιολόγητη». Και συνεχίζει στο ίδιο ύφος: «Επειδή θεωρούμε ότι τα μέλη σας δεν είναι επαρκώς ενημερωμένα για τις υπό υλοποίηση αποφάσεις της διοίκησης που είναι εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες, ούτε όμως και για τις συνέπειες των ενεργειών τους, καλούμε εσάς και τα μέλη σας όπως άμεσα και χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση επανέλθετε στα εργασιακά σας καθήκοντα και είμαστε βέβαιοι ότι του λοιπού θα πρυτανεύσει το καλώς εννοούμενο συμφέρον του ΟΛΠ και των μελών σας».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

SOS παραγωγικών τάξεων - ασυγκίνητο το Μαξίμου

Ερμητικά κλειστές παραμένουν και σήμερα οι πύλες των εμπορικών λιμανιών όλης της χώρας, καθώς οι εργαζόμενοι -υπάλληλοι, λιμενεργάτες- απεργούν για δεύτερη μέρα, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης των δύο κερδοφόρων εμπορευματικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Στην αγορά άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα εφοδιασμού, με αποτέλεσμα να αυξάνουν οι διαμαρτυρίες των επαγγελματοβιοτεχνών που φτάνουν μέχρι το μέγαρο Μαξίμου. Ομως οι αντιδράσεις δεν φαίνεται να πτοούν την κυβέρνηση, που βιάζεται για τη δημοσίευση των δύο διεθνών διαγωνισμών στην Εφημερίδα της Ευρωπαΐκής Ενωσης πριν από τις 23 Ιανουαρίου, ώστε να αρχίσει η κατάθεση των δικαιολογητικών των υποψήφιων «μνηστήρων».
Περισσότερα στην Ελευθεροτυπία

Δέκα διεθνείς εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα λιμάνια

Eνδιαφέρον να παραλάβουν την προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκχώρηση υπηρεσιών των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες επενδυτές έχουν εκφράσει μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, δέκα εταιρείες, ορισμένες εκ των οποίων συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων διεθνών διαχειριστών λιμένων και μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για τις εταιρείες Maersk, MSC, DPW, PSA, Hutchison, Evergreen, Eurogate, Cosco, Zim, καθώς και τη Sinotrans.
Την ίδια στιγμή οι λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους με 48ωρη απεργία, 15 και 16 Ιανουαρίου και αποχή από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία τα Σαββατοκύριακα.Ηδη, κατά πληροφορίες, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα μικροπροβλήματα καθώς στο ΣΕΜΠΟ Ικονίου παραμένουν εμπορεύματα τα οποία δεν μπορούν να διακινηθούν προς τους τελικούς παραλήπτες τους λόγω της συμμετοχής των αυτοκινητιστών στην απεργία των λιμενεργατών. «Εάν συνεχισθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών φοβάμαι ότι οι εταιρείες θα αλλάξουν προορισμούς προσέγγισης και θα εκφορτώνουν τα εμπορεύματα που προορίζονται για Ελλάδα σε άλλα λιμάνια κάτι που θα σημάνει επιπλέον κόστος για τη φύλαξή τους εκεί και τη μεταφορά τους οδικώς στη χώρα μας. Δηλαδή επιπλέον επιβάρυνση για τους καταναλωτές» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ).Εν τω μεταξύ χθες ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κανάλι 1» Πειραιάς 904 τόνισε ότι τα λιμάνια θα ακολουθήσουν τη μοίρα των μεγάλων λιμένων παγκοσμίως και ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για ξεπούλημα ούτε για ιδιωτικοποίηση. Σχετικά με τους εργαζόμενους ξεκαθάρισε ότι δεν θίγεται κανένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό δικαίωμά τους. Σήμερα αναμένεται να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Πειραιώς το θέμα του ΟΛΠ, ενώ έχει προσκληθεί να συμμετάσχει και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης. Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιώς Παναγιώτης Φασούλας τάχθηκε κατά της εισόδου ιδιωτών επενδυτών στο λιμάνι του Πειραιά. Πηγή:Καθημερινή

Σε 50 μέρες το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τα λιμάνια

Σε περίπου 50 ημέρες θα υπάρξει το αποτέλεσμα του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση δραστηριοτήτων (των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων) του ΟΛΘ και του ΟΛΠ σε ιδιώτες.Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό, τον οποίο και ενημέρωσε για την έγκριση της διακήρυξης από τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, με βάση την οποία ξεκινά ο διεθνής διαγωνισμός. Ο υπουργός ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά, ότι όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι κατοχυρωμένα. «Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να χάσουν απολύτως τίποτα, ούτε θέσεις εργασίας, ούτε εργασιακά δικαιώματα. Αντιθέτως, μιλάμε για μετατάξεις, για εθελούσια έξοδο, για συμμετοχή των εργαζομένων στην υπεραξία, με παραχώρηση κάποιων μετοχών. Άρα λοιπόν, μιλάμε για πλήρη εξασφάλιση των εργαζομένων και, ταυτόχρονα, τη συμμετοχή της χώρας στο τεράστιο κεφάλαιο των διεθνών μεταφορών μέσω της θάλασσας», υπογράμμισε ο κ. Βουλγαράκης.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Νομ. Συμβούλιο Πειραιά: «Πραξικοπηματική» η απόφαση για παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ

«Πραξικοπηματική» και «απαράδεκτη» χαρακτηρίζει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά την απόφαση του δ.σ. του ΟΛΠ να προχωρήσει τις διαδικασίες για την εκχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.«Όλοι γνωρίζουμε ότι η παραχώρηση του πιο κερδοφόρου τμήματος του ΟΛΠ στο ιδιωτικό κεφάλαιο θα προκαλέσει ντόμινο αλυσιδωτών αρνητικών εξελίξεων για τους εργαζόμενους, την τοπική οικονομία, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές, ολόκληρη την αγορά, αλλά και το περιβάλλον», επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση. «Πέρυσι αυτή η πολιτική τίναξε στον αέρα την εργασιακή ειρήνη προκαλώντας τεράστιες οικονομικές ζημιές στον ΟΛΠ και σε ολόκληρη την αγορά, που έχουν εκτιμηθεί συνολικά σε απώλειες άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Επενδύσεις 280-300 εκατ. ευρώ προβλέπει η προκήρυξη για τον ΣΕΜΠΟ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 280-300 εκατ. ευρώ καλείται να υλοποιήσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ιδιώτης που θα αναλάβει τον ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) για χρονικό διάστημα 30 ετών, βάσει της προκήρυξης διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού που ενέκρινε χθες το δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε., με τη συμμετοχή των οκτώ από τα 11 μέλη του (δεν συμμετείχαν στη διαδικασία οι εκπρόσωποι της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), των εργαζομένων και των λιμενεργατών).Σε ό,τι αφορά, δε, στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, η προκήρυξη περιλαμβάνει επιπρόσθετες διασφαλίσεις σε σύγκριση με την κείμενη νομοθεσία, ενώ το κόστος όσων εργαζομένων επιλέξουν μετάταξη ή πρόωρη συνταξιοδότηση θα το επωμιστεί τελικά η ΟΛΘ Α.Ε, η οποία επίσης διατηρεί δικαίωμα διενέργειας διαγωνισμού για εγκατάσταση και δεύτερου παρόχου μελλοντικά.
Εμδιαφέρουσα συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008

ΟΛΘ: Εγκρίθηκε η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες

Εγκρίθηκε σήμερα από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) η διακήρυξη παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες, την ώρα που σε εξέλιξη βρισκόταν δυναμική εκδήλωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων, έξω από την πύλη του λιμανιού.
Η έγκριση δόθηκε από οκτώ εκ των 11 μελών του διοικητικού συμβουλίου, καθώς δεν συμμετείχαν στη διαδικασία οι εκπρόσωποι της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), Νίκος Παρπούδης, των εργαζομένων, Πέτρος Νάσκος και των λιμενεργατών, Δημήτρης Θηρίου.Mιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Λάζαρος Καναβούρας, χαρακτήρισε "αστειότητες" τα όσα καταγγέλθηκαν περί "διοικητικού συμβουλίου-φaντάσματος", που ουδέποτε πραγματοποιήθηκε. Όπως είπε, οι κυριότεροι όροι της διακήρυξης θα δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, ενώ αύριο θα αναρτηθεί στο ίντερνετ το πλήρες κείμενο.«Η σημερινή απόφαση του ΟΛΘ και αυτή της περασμένης Παρασκευής του ΟΛΠ ανοίγουν ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο και κάνουν πολλά βήματα μπροστά στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων και τη συμμετοχή μας στη διεθνή σκακιέρα του ανταγωνισμού, ο οποίος εδώ και πάρα πολύ καιρό συνεχώς εντείνεται», σχολίασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται.«Τα ελληνικά λιμάνια -πρόσθεσε θα αποτελέσουν σημαντικούς κόμβους, οι οποίοι θα καθορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξέλιξη των πραγμάτων στην ευρύτερη περιοχή. Ειδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από ένα μικρό λιμάνι το οποίο εξυπηρετεί το εσωτερικό εμπόριο γίνεται ένα μεγάλο λιμάνι transit το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί το σύνολο της περιοχής καθώς και τη βαλκανική ενδοχώρα.Παράλληλα ο υπουργός επανέλαβε πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών αλλά για παραχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων τους στον ιδιωτικό τομέα. «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση», τόνισε.
Από την πλευρά των εργαζομένων, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε ότι με ένδικα μέσα θα επιδιωχθεί η ακύρωση των αποφάσεων δ.σ. ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Παράλληλα πρόσθεσε, υπάρχει πρόγραμμα συνέχισης κινητοποιήσεων, από 31/1, με αποχή από υπερωρίες", ενώ τις επόμενες ημέρες οι εργαζόμενοι θα συνεδριάσουν "για να εμπλουτίσουν -όπως είπε- περαιτέρω το πρόγραμμα κινητοποιήσεών τους".
Εν τω μεταξύ, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπρόσωπος των διοικητικών υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργουρή, επιστρέφοντας στο λιμάνι μετά τη λήξη της πορείας προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, οι εργαζόμενοι βρήκαν τις πόρτες κλειστές, ενώ τα ΜΑΤ δεν τους άφησαν να μεταβούν στο Εντευκτήριο των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον κεντρικό λιμενάρχη, Θεοτόκη Καλαφάτη, το λιμάνι θα παραμείνει σήμερα κλειστό, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Ενταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ένταση δημιουργήθηκε το πρωί στη Θεσσαλονίκη όταν λιμενεργάτες αλλά και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ του ΣΥΝ και μέλη του ΠΑΜΕ επιχείρησαν να μπουν στο λιμάνι όπου ήταν προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΛΘ για τους εμπορευματικούς σταθμούς.
Όπως μετέδωσε η NET, δυνάμεις των ΜΑΤ απώθησαν λιμενεργάτες που προσπάθησαν αρχικά να εισέλθουν από τη μικρή πύλη του λιμανιού. Στη συνέχεια μαζί με τους βουλευτές το ΔΣ των εργαζομένων επιχείρησαν να μπουν στο λιμάνι από την κεντρική πύλη.
Τελικά τα πνεύματα ηρέμησαν και οι βουλευτές μπήκαν στο λιμάνι για να παραδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας όμως όπως δήλωσαν δε βρήκαν κανένα μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ.
Οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης όπου και επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.
Ως γνωστόν, οι λιμενεργάτες απεργούν σήμερα και αύριο, ενώ έως τις 31 του μήνα θα απέχουν από την υπερωριακή εργασία τους διαμαρτυρόμενοι για την παραχώρηση των σταθμών σε ιδιώτες.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008

Πιέσεις πρεσβειών για να δεχτούμε τη ζημιά !!! ;;;

Σε θέσεις «μάχης» για τα κερδοφόρα «φιλέτα» των δύο εμπορευματικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης βρίσκονται οι εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων αλλοδαπών εταιρειών από τα τέλη του 2006 -όταν ο κ. Βουλγαράκης δημοσιοποίησε στα ΜΜΕ χωρίς πρώτα να ενημερώσει ως όφειλε τους εκπροσώπους των εργαζομένων- την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους.
Πολλές από τις εταιρείες αυτές δεν δίστασαν μάλιστα να ασκήσουν και πολιτικές πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση. Πρέσβεις, πρόξενοι και εμπορικοί ακόλουθοι φέρονται να έδιναν τη δική τους μάχη για να πείσουν την κυβέρνηση ότι η προτεινόμενη προσφορά της δικής τους εταιρείας είναι η καλύτερη, ενώ έγιναν και συναντήσεις με τον κ. Βουλγαράκη εν ονόματι της σύσφιγξης των εμπορικών σχέσεων, δεδομένης και της υπόσχεσης το 2006 του πρωθυπουργού «για λιμενική συνεργασία» κατά την επίσκεψή του στην Απω Ανατολή.
Γνώστες της διαλιμενικής μεταφοράς προϊόντων κάνουν λόγο και για «συμμαχίες» με τη συμμετοχή και Ελλήνων μεγαλοεφοπλιστών, οι οποίοι από χρόνια είτε νοικιάζουν τα πλοία τους σε κάποιες από τις ξένες εταιρείες, είτε μεταφέρουν για λογαριασμό τους χιλιάδες conteiners σε λιμάνια εκτός προγραμματισμένων δρομολογίων, είτε συνεργάζονται στενά στο ναυπηγικό τομέα με χώρες των εταιρειών-«μνηστήρων».
Ενας από αυτούς μάλιστα, που τελευταία επεκτείνεται και στις χερσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει επισκεφθεί επανηλειμμένως τον πρωθυπουργό εκδηλώνοντας άμεσο ενδιαφέρον για τον ΣΕΜΠΟ του Πειραιά.
Τον πρωθυπουργό φέρεται να έχει επισκεφθεί και Ελληνας εφοπλιστής με εταιρεία εισηγμένη στο NYSE και μεγάλη ναυπηγική δραστηριότητα σε χώρα της Απω Ανατολής.
Την ίδια ώρα που οι ξένες μεταφορικές εταιρείες «σφάζονται» για τους δύο εμπορευματικούς σταθμούς και ενώ η κυβέρνηση επισπεύδει τις διαδικασίες «παραχώρησης», οι 2.500 εργαζόμενοι-λιμενεργάτες παραμένουν στο «μετερίζι» των αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων.
Η κυβέρνηση φαίνεται να μην προσμετρά την τεράστια οικονομική ζημιά για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ και κατ' επέκταση για την εθνική μας οικονομία.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

ΒΡΑΖΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ !!

«Φουρτούνες» με πολλά Μποφόρ στην κυβέρνηση
Εκτός της αποχής από κάθε υπερωριακή εργασία και άλλης μιας 48ωρης απεργίας που θα πραγματοποιήσουν αύριο και μεθαύριο, ετοιμάζονται να προσφύγουν και στη Δικαιοσύνη, για να ακυρώσουν ως αντικαταστατική την απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠ για επικύρωση της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, με τον οποίο θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες οι δύο σταθμοί.............
Κρύβουν μελέτη
Επίσης, οι πρόεδροι της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδος Γ. Γεωργακόπουλος και Γ. Νουχουτίδης κατήγγειλαν στην «Ε» ότι «η κυβέρνηση κρύβει επιμελώς από τον λαό τις πρόσφατες επιστημονικές μελέτες της ΓΣΕΕ και του Πανεπιστημίου Πειραιά, που αποδεικνύουν με στοιχεία γιατί οι εμπορευματικοί σταθμοί των δύο μεγαλύτερων εθνικών λιμανιών δεν πρέπει να δοθούν σε ιδιωτικές εταιρείες». Σύμφωνα με τους δύο συνδικαλιστές, και για τους δύο σταθμούς οι μελέτες διαπιστώνουν ότι «μπορούν να αναπτυχθούν διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα τους, δεδομένου ότι είναι κερδοφόροι, και να μην παραχωρηθούν, έστω τμηματικά, σε ιδιωτικά συμφέροντα». Ενισχύοντας τις εκτιμήσεις αυτές, οι συνδικαλιστές επικαλούνται το γεγονός ότι «ο σταθμός Ικονίου συνεισέφερε 90.000.000 ευρώ στον ΟΛΠ (63% των εσόδων του) από τα 144.000.000 ευρώ που είχε κύκλο εργασιών το 2006 ο οργανισμός».
Αναλυτικότερα Στήν Ελευθεροτυπία

Νέα ένταση στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

Ενταση επικράτησε το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποίησε επίσκεψη κλιμάκιο βουλευτών και στελεχών του ΠΑΣΟΚ. Το κλίμα φορτίστηκε όταν τα μέλη του κλιμακίου επιχείρησαν να περάσουν την είσοδο των γραφείων της διοίκησης για να συναντήσουν τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Γιάννη Τσάρα. Ανδρες του Λιμενικού επέτρεψαν την είσοδο μόνο στους βουλευτές και εμπόδισαν τα μέλη της νομαρχιακής επιτροπής και τους εκπροσώπους των εργαζομένων που συνόδευαν το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ. Επικράτησαν ένταση και διαπληκτισμοί, ενώ τα πνεύματα ηρέμησαν έπειτα από παρέμβαση του ίδιου του κ. Τσάρα, που έδωσε την άδεια να περάσουν όλα τα μέλη του κλιμακίου και οι εργαζόμενοι. Ακολούθησε συνάντηση των μελών του ΠΑΣΟΚ με τη διοίκηση του ΟΛΘ και συζήτηση για το επίμαχο θέμα της προκήρυξης διαγωνισμού για την παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες. Επίσκεψη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν αργότερα και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ...........
Συνέχεια στο Πρώτο Θέμα

Κόντρα διαρκείας στα λιμάνια

Ακόμα και σε απεργία διαρκείας προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, προκειμένου να αντιδράσουν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η κόντρα των δύο πλευρών μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.
«Θα παλέψουμε με κάθε τρόπο στους δρόμους, στα λιμάνια, στα δικαστήρια. Αυτή η απόφαση της κυβέρνησης δεν θα περάσει», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος. Για αύριο και μεθαύριο οι εργαζόμενοι έχουν εξαγγείλει 48ωρη απεργία. Τις επόμενες ημέρες έως και το τέλος του μήνα θα απέχουν από την υπερωριακή εργασία. Το ενδιαφέρον στρέφεται και στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΘ που έχει προγραμματιστεί να γίνει αύριο στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αποφασίσει για την προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση του λιμανιού. Την ώρα της συνεδρίασης έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία από τους εργαζομένους στον ΟΛΘ.
........ Στο μεταξύ, στη Νομαρχία Πειραιά και τον δήμο της πόλης που έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους στο σχέδιο της κυβέρνησης προστέθηκε χθες με ανακοίνωσή του και ο Δήμος Περάματος. Ο δήμαρχος Περάματος κ. Γιάννης Γλύκας δήλωσε χθες ότι «ο ΟΛΠ οφείλει περισσότερα από 3 εκατομμύρια ευρώ στον δήμο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λάβει ούτε καν φορολογική ενημερότητα».
Αναλυτικότερα Στα Νέα

Επιχειρούν να προσβάλουν την απόφαση για το διαγωνισμό...

ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ αίθουσες αναμένεται να κριθεί η νομιμότητα της απόφασης, της προηγούμενης Παρασκευής, του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, για την έγκριση του σχεδίου παραχώρησης των δύο από τους τρεις προβλήτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΛΠ αναθέτουν σήμερα, εκτός απροόπτου, σε δικηγορικό γραφείο, την διαδικασία προσβολής της απόφασης, που ελήφθη από τα εννέα παρόντα από τα 13 μέλη του δ.σ. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, η προσβολή της απόφασης, θα στηριχθεί σε τρία σημεία. Η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι τα τέσσερα μέλη του δ.σ. που διαφωνούσαν με το σχέδιο, ο δήμαρχος Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας, και οι τρεις εκπρόσωποι των εργαζομένων, Πέτρος Κυριακού, Στράτος Μπαλαμπανίδης και Γιώργος Νουχουτίδης, στην διοίκηση της εταιρείας, δεν προσήλθαν στη συνεδρίαση παρά τη θέλησή τους.Επίσης υποστηρίζουν ότι η επίδοση της προκήρυξης του διαγωνισμού έγινε σε χρονικό διάστημα μικρότερο του προβλεπομένου, ενώ παράλληλα θεωρούν ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα έπρεπε να ληφθεί από τη γενική συνέλευση των μετόχων και όχι από το διοικητικό συμβούλιο. Για το θέμα αυτό και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Ραγκούσης σε ανακοίνωσή του τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Με τη βία εναντίον των εργαζομένων και τον προπηλακισμό εκλεγμένων εκπροσώπων του ελληνικού λαού στο Δήμο, τη Νομαρχία και το Κοινοβούλιο, η κυβέρνηση Καραμανλή δεν θα καταφέρει να αποκρύψει τους στόχους της». Αντίθετα η διοίκηση του ΟΛΠ υποστηρίζει ότι στη συνεδρίαση της προηγούμενη Παρασκευής διαπιστώθηκε η νόμιμη απαρτία και συζητήθηκαν αναλυτικά τα θέματα. Μεταξύ των άλλων αποφασίσθηκε, με ομοφωνία των παρόντων μελών η έγκριση της διακήρυξης παραχώρησης μέρους των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.«Τέσσερα μέλη του δ.σ. επέλεξαν να μην συμμετάσχουν στη συνεδρίαση. Ο πρόεδρος του δ.σ. επικοινώνησε προ της συνεδρίασης με ένα εκ των μελών αυτών, που είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων, αλλά εκείνος αρνήθηκε να προσέλθει. Επίσης ο κ. Μπεχράκης επιχειρώντας να εξασφαλίσει την παρουσία όλων, προσπάθησε να επικοινωνήσει και με τα υπόλοιπα απόντα μέλη, άνευ αποτελέσματος. Είναι αυτονόητο ότι δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα, από την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, στην προσέλευση των μελών του Δ.Σ.».
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

ΟΛΠ: Ενδιαφέρον από 3 επιχειρηματικά σχήματα

Μεταξύ 18 και 21 Ιανουαρίου θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Ε.Ε. ο διαγωνισμός του ΟΛΠ ( 26,44€ -4,96%) για την παραχώρηση του εμπορευματικού του σταθμού. Η διοίκησή του εκτιμά ότι εντός του Απριλίου θα έχουν υποβληθεί από τους ενδιαφερομένους οι φάκελοι των προσφορών ενώ ο ΟΛΠ θα είναι έτοιμος να υπογράψει με τον ανάδοχο τη σύμβαση παραχώρησης εντός του Σεπτεμβρίου 2008. Η εξέλιξη του διαγωνισμού ίσως επηρεαστεί από τις νομικές προσφυγές που προετοιμάζονται εκ μέρους της Νομαρχίας Πειραιά και της ΟΜΥΛΕ, και από απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού εφόσον είναι καταδικαστική για τον ΟΛΠ σε σχέση με την ειδική σύμβαση που είχε υπογράψει με την εταιρεία MSC.
Περισσότερα στην Ημερησία

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008

Κατέβασαν ρολά οι εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού

Οι εκτελωνιστές καταγγέλλουν ότι το σύστημα που λειτουργεί από το 2003 αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία και άγχος σε όλους τους χρήστες .

Λεμεσός: Σε 24ωρη αποχή από την εργασία τους κατήλθαν 200 εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα συνεχιζόμενα προβλήματα που παρατηρούνται στο σύστημα μηχανογράφησης "Θησέας". Οι εκτελωνιστές καταγγέλλουν ότι το σύστημα που λειτουργεί από το 2003 αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία και άγχος σε όλους τους χρήστες. Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος των Εκτελωνιστών Δημήτρης Παναγιώτου κατηγόρησε τους αρμοδίους για πλήρη αδιαφορία και αθέτηση υποσχέσεων και προειδοποίησε ότι σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί σε μία εβδομάδα θα κατέλθουν σε επ' αόριστον απεργία. Ο Ανώτερος Λειτουργός στο Τμήμα Τελωνείων Χρυσόστομος Χατζηχριστοδούλου παραδέχθηκε ότι το σύστημα παρουσιάζει δυσλειτουργίες που προκαλούν προβλήματα όχι μόνο στους εκτελωνιστές αλλά και στο ίδιο το Τμήμα Τελωνείων και τους εμπορευόμενους.Όπως εξήγησε, οι λειτουργοί αναγκάζονται να συμπληρώνουν έγγραφα με το χέρι με αποτέλεσμα να προκαλούνται και διοικητικά προβλήματα. Ανέφερε πάντως ότι αρμόδιο τμήμα για να δώσει λύσεις είναι το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής.

ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ


Νέα προβλήματα για το έργο του νέου λιμένα της Πάτρας, μετά και την απόρριψη της σύμβασης εργολαβίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. "Έτοιμο το 2009", επιμένει ο Σωτήρης Μαμμάσης.
Το στοιχειωμένο νέο λιμάνι της Πάτρας, φαίνεται ότι θα περιμένει για πολύ καιρό ακόμα να πάρει την οριστική του μορφή, καθώς η σύμβαση που υπέγραψε το αρμόδιο Υπουργείο, πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που έκρινε ότι κακώς το Υπουργείο δέχτηκε την ένσταση που υπέβαλλε η εταιρία που συμμετείχε στον σχετικό διαγωνισμό και δεν πήρε την εργολαβία.
Την ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Σωτήρης Μαμάσης, δήλωνε στο ράδιο Γάμμα, ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το έργο και πως το έργο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2009. Την ίδια άποψη υποστήριξε ερωτηθείς για τις εξελίξεις: «Θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει καμία εμπλοκή με το νέο λιμάνι. Υπήρχε πρόβλημα με την σύμβαση που επεστράφη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως δεν θα υπάρχει καθυστέρηση στο έργο. Θεωρώ, ότι μέχρι τις 20 του μήνα, η σύμβαση με την μειοδότρια εταιρία θα έχει υπογραφθεί και το νέο λιμάνι θα είναι έτοιμο, τον επόμενο χρόνο», δήλωσε ο κ. Μαμάσης.
Με την άποψη αυτή όμως δεν συμφωνεί ο βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος βλέπει νέες «τρικυμίες», να πλήττουν το λιμάνι, κάτι που θα οδηγήσει φυσικά σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή του. «Οι εργασίες κατασκευής του νέου λιμανιού της Πάτρας, έχουν βαλτώσει. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όχι μόνο δεν προστέθηκε τίποτε απολύτως, αλλά όλες οι διαδικασίες έχουν οδηγήσει σε τέλμα το μεγαλόπνοο έργο. Χαρακτηριστικό είναι το ότι πρόσφατα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν ενέκρινε την σύμβαση για την τρίτη και τελευταία φάση ολοκλήρωσης του έργου», δήλωσε ο κ. Κατσιφάρας, ο οποίος εμφανίζεται έτοιμος να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Μάλιστα ο Αχαιός Βουλευτής, επιρρίπτει ευθύνες τόσο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για την νέα εμπλοκή, που κρατάει δέσμια μια ολόκληρη πόλη: «Οι πολίτες της Πάτρας ζητούν απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία των αρμόδιων υπουργείων. Οι παραγωγικές τάξεις της Αχαϊκής Πρωτεύουσας και κυρίως αυτοί που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι, περιμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση του νέου λιμανιού. Ευθύνες υπάρχουν από τα Υπουργεία και είναι χρέος μας να διεκδικήσουμε το έργο πνοής και ανάπτυξης για την Πάτρα», σχολίασε ο κ. Κατσιφάρας.
Πηγή:Patranews

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2008

Ακόμα ένα ξεπούλημα - Επεισόδια στον Πειραιά

Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα
Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση
Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη.
Ακόμα ένα ξεπούλημα

Νόμος για το λαθρεμπόριο με τα ναυτιλιακά καύσιμα

Στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων που έχει λάβει τεράστια έκταση ρίχνουν τώρα το βάρος τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης για να αυξήσουν τα έσοδα του προϋπολογισμού. Καταρτίζουν σχέδιο νόμου που θα γίνει νόμος του κράτους ως το καλοκαίρι και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στις ρυθμίσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο θέρμανσης που θα ισχύσουν από τις 15 Φεβρουαρίου .Η κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων ανέρχεται σε 1,5 εκατομμύριο τόνους ετησίως, από τα οποία περίπου το ένα τρίτο διακινείται λαθραία στην εσωτερική αγορά για κίνηση. Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, το Δημόσιο χάνει φορολογικά έσοδα πάνω από 200.000.000 ευρώ τον χρόνο.Στο νομοσχέδιο για τα ναυτιλιακά καύσιμα προβλέπεται μεταξύ άλλων η καθιέρωση ηλεκτρονικού συστήματος διακίνησης, η ειδική σήμανση για τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ναυτιλιακό ντίζελ και η ενεργοποίηση ειδικού τμήματος «Ράμπο» ναυτιλιακών καυσίμων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως στο λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων είναι η άμεση συνέργεια κρατικών αξιωματούχων, αφού τα ποσά που διακινούνται είναι τεράστια .Για τον έλεγχο των ποσοτήτων θα προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος «ελέγχου διαδρομής» του ναυτιλιακού πετρελαίου, ώστε όλες οι συναλλαγές (παραγγελίες, εφοδιασμός, εξόφληση) να εμφανίζονται σε αυτό το σύστημα. Επίσης θα συσταθεί ομάδα ειδικού ελέγχου ναυτιλιακών καυσίμων με εξειδικευμένους υπαλλήλους, η οποία θα παρακολουθεί τις συναλλαγές ακόμη και με ταχύπλοα σκάφη που θα αγοράσει. Το τμήμα αυτό θα δρα ανεξάρτητα από τις τελωνειακές, λιμενικές και εφοριακές αρχές που έχουν σήμερα την αρμοδιότητα ελέγχων.Τέλος, προβλέπεται η καθιέρωση ειδικών σημάτων για τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν μόνον ναυτιλιακά ή αεροπορικά καύσιμα ώστε να γίνεται εύκολα ο έλεγχός τους από τις αρχές.
Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να θεσμοθετηθούν και βαριές ποινές για όλους όσοι εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο καυσίμων.
Πηγή:το Βήμα