Το μείζον θέμα που καλείται να διαχειριστεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για τη μεταρρύθμιση των λιμένων αφορά τους εργαζομένους και τη σταθερή άρνησή τους να αποδεχθούν την προοπτική εισόδου ιδιωτών στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Τα αντανακλαστικά των εργαζομένων απέναντι στην πολιτική αυτή «εκπαίδευσε», ηθελημένα ή όχι είναι ένα ερώτημα, ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο οποίος συγκρούστηκε μαζί τους δύο φορές για να χάσει και τις δύο.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι ισχυρότερες αντιδράσεις που συνάντησε ο κ. Κεφαλογιάννης προέρχονταν από τη ΔΑΚΕ, η οποία δεν απέφυγε να συγκρουστεί μαζί του πρωτοστατώντας σε πολλές περιπτώσεις στις κινητοποιήσεις.
Οι συγκρούσεις αυτές τις περισσότερες φορές δεν αφορούσαν τις διαφωνίες επί του πρακτέου αλλά τη σταθερή βούληση του κ. Κεφαλογιάννη να μεταβάλει, είτε έτσι είτε αλλιώς, τα μισθολογικά κεκτημένα των λιμενεργατών, τα οποία θεωρούσε σκανδαλώδη.
Σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων και κυρίως των λιμενεργατών που πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις τηρεί στάση αναμονής, διαθέτει ωστόσο μια κεκτημένη ταχύτητα ικανή να την οδηγήσει και πάλι σε μια σύγκρουση την οποία όλες οι πλευρές απεύχονται.
Ο κ. Βουλγαράκης από την πρώτη κιόλας στιγμή που κατέφθασε στο υπουργείο έσπευσε να ρίξει γέφυρες συνεργασίας με την πλευρά των εργαζομένων τηρώντας ένα χαμηλό προφίλ το οποίο έχει ήδη εκτιμηθεί από τους συνδικαλιστές του λιμανιού, οι οποίοι έχουν αποφασίσει να μη συγκρουστούν μαζί του προτού τον ακούσουν.
Από την πλευρά του, ο κ. Βουλγαράκης επεξεργάζεται ήδη ένα ιδιαίτερα ευρύ πακέτο παροχών προς την πλευρά των εργαζομένων, το οποίο θα εφαρμοστεί στην περίπτωση που συμφωνήσουν να δώσουν το πράσινο φως για τη μεταρρύθμιση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος», παρόμοια πακέτα παροχών επεξεργάζονται και οι παραπάνω εταιρείες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.
Τα αντανακλαστικά των εργαζομένων απέναντι στην πολιτική αυτή «εκπαίδευσε», ηθελημένα ή όχι είναι ένα ερώτημα, ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο οποίος συγκρούστηκε μαζί τους δύο φορές για να χάσει και τις δύο.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι ισχυρότερες αντιδράσεις που συνάντησε ο κ. Κεφαλογιάννης προέρχονταν από τη ΔΑΚΕ, η οποία δεν απέφυγε να συγκρουστεί μαζί του πρωτοστατώντας σε πολλές περιπτώσεις στις κινητοποιήσεις.
Οι συγκρούσεις αυτές τις περισσότερες φορές δεν αφορούσαν τις διαφωνίες επί του πρακτέου αλλά τη σταθερή βούληση του κ. Κεφαλογιάννη να μεταβάλει, είτε έτσι είτε αλλιώς, τα μισθολογικά κεκτημένα των λιμενεργατών, τα οποία θεωρούσε σκανδαλώδη.
Σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων και κυρίως των λιμενεργατών που πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις τηρεί στάση αναμονής, διαθέτει ωστόσο μια κεκτημένη ταχύτητα ικανή να την οδηγήσει και πάλι σε μια σύγκρουση την οποία όλες οι πλευρές απεύχονται.
Ο κ. Βουλγαράκης από την πρώτη κιόλας στιγμή που κατέφθασε στο υπουργείο έσπευσε να ρίξει γέφυρες συνεργασίας με την πλευρά των εργαζομένων τηρώντας ένα χαμηλό προφίλ το οποίο έχει ήδη εκτιμηθεί από τους συνδικαλιστές του λιμανιού, οι οποίοι έχουν αποφασίσει να μη συγκρουστούν μαζί του προτού τον ακούσουν.
Από την πλευρά του, ο κ. Βουλγαράκης επεξεργάζεται ήδη ένα ιδιαίτερα ευρύ πακέτο παροχών προς την πλευρά των εργαζομένων, το οποίο θα εφαρμοστεί στην περίπτωση που συμφωνήσουν να δώσουν το πράσινο φως για τη μεταρρύθμιση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος», παρόμοια πακέτα παροχών επεξεργάζονται και οι παραπάνω εταιρείες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.
Πηγή:Το βήμα της Κυριακής