Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2007

Οι Κινέζοι εκτόξευσαν τα κέρδη του ΟΛΠ

Η μεγάλη αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα, που σημειώθηκε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εκτόξευσε την κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που όμως άρχισε να αισθάνεται τον ανταγωνισμό και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και του Terminal του Αστακού. Στο παιχνίδι μπαίνει δυναμικά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο οποίος εξασφάλισε τη διαχείριση των προβλητών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που γειτνιάζουν με εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα φορτηγά οχηματαγωγά πλοία. Πάντως η θεαματική άνοδος των κερδών του σηματοδοτεί τις τεράστιες δυνατότητες που έχει το πρώτο λιμάνι της χώρας. Τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ ανήλθαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, έναντι 7,1 εκατ. ευρώ κατά το περυσινό διάστημα. Αξίζει να επισημανθεί ότι τα κέρδη αποδίδονται κυρίως στην αύξηση κατά 26% των εισαγωγών από την Κίνα, αλλά και στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών, στον ορθολογισμό του λειτουργικού κόστους, στην είσπραξη επισφαλών απαιτήσεων, στην επιτυχή διαχείριση των διαθεσίμων καθώς και στη μείωση του φορολογικού συντελεστή.
Τρεις προκλήσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ έχει τρεις προκλήσεις στους προσεχείς μήνες:- Την προώθηση του διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή του εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου στο Παλατάκι. Ο διαγωνισμός είναι να ολοκληρωθεί μέσα στον Σεπτέμβριο, αλλά αναμένεται να παραταθεί για ένα μήνα λόγω εκλογών.- Την επίσπευση των εργασιών για την ολοκλήρωση της πρώτης προβλήτας του ΟΛΠ, που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στον επόμενο χρόνο. Το στοίχημα είναι αν θα μπορέσει να αγοράσει ο Οργανισμός τρεις, νέας τεχνολογίας, γερανογέφυρες, αξίας 18 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα αμέσως μετά τις εκλογές.- Το μεγάλο ζητούμενο είναι βεβαίως αν θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση. Βέβαια, για το τι θα γίνει στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, εξαρτάται από το αποτέλεσμα των εκλογών και από το ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας.Επίσης να συμπληρώσουμε στα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ, ότι ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 9,1% έναντι του αντίστοιχου εξάμηνου του 2006 και ανήλθε στα 81,3 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο χρονικό διάστημα αυξήθηκε κατά 26%, δηλαδή κατά 60.000, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, αυξήθηκαν κατά 13% (32.000 επιπλέον κινήσεις) τα διακινηθέντα οχήματα στο car terminal και τέλος αυξήθηκαν άνω του 30% οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων για δεύτερη συνεχή χρονιά. Επίσης ο επιτυχής χειρισμός υποθέσεων παλαιών οφειλών είχε ως αποτέλεσμα την είσπραξη επιπλέον 1,35 εκατ. ευρώ εκ των επισφαλών απαιτήσεων.Συνολικά προκύπτει ότι τα έσοδα του Οργανισμού το α' εξάμηνο του 2007 ήταν κατά 7,0 εκατ. ευρώ αυξημένα έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2006 και υπερέβησαν κατά 5,5% τα προβλεπόμενα στον προϋπολογισμό. Εξάλλου, το κόστος μισθοδοσίας για την ίδια περίοδο είναι μειωμένο κατά 2,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, εξισορροπώντας τις δαπάνες, με αποτέλεσμα τη συγκράτηση του συνολικού κόστους σε χαμηλότερα του πληθωρισμού επίπεδα. Η συνεχιζόμενη για τρίτη χρονιά μείωση του κόστους μισθοδοσίας προέρχεται από τη συγκράτηση υπερωριών - αργιών και τον ορθολογισμό της παραγωγικής διαδικασίας.
Ο ΟΛΘ και το Πλατυγιάλι
Εξάλλου, σημαντική βελτίωση εμφανίζουν τα οικονομικά τα μεγέθη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αναλυτικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες στο πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε 6,60 εκατ. ευρώ από 2,35 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2006, εμφανίζοντας αύξηση 181,37%. Εξάλλου τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 132,67% στα 9,92 εκατ. ευρώ από 4,23 εκατ. ευρώ. Επίσης ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 31,71 εκατ. ευρώ από 23,83 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 33,20%. Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στο Πλατυγιάλι του Αστακού και η πρώτη εκφόρτωση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ύστερα από την άδεια που δόθηκε από την κυβέρνηση για λειτουργία ελεύθερης ζώνης στο νέο λιμάνι της Αιτωλοακαρνανίας. Η εταιρεία Akaport, που διαχειρίζεται το λιμάνι, διαθέτει τρεις γερανογέφυρες 50 τόνων και 2 κινητές 100 τόνων, ενώ υπάρχουν αποθήκες 20.000 τ.μ. για Logistics. Επίσης να αναφερθεί ότι την τελευταία τριετία έχουν προσεγγίσει στο λιμάνι 785 πλοία, όπως μας δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Akaport κ. Β. Κούτσης. Τις εγκαταστάσεις στο Πλατυγιάλι έχει αναλάβει η εταιρεία Akaport, στην οποία συμμετέχει η ΑΕΓΕΚ. Η εταιρεία αυτή ιδρύθηκε το 2000 με σκοπό τη λειτουργία και εκμετάλλευση του λιμένα ΝΑΒΙΠΕ Αστακού, καθώς επίσης και να ασχοληθεί με τις θαλάσσιες, χερσαίες και αεροπορικές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, υπηρεσίες Logistics, παροχή διευκολύνσεων για τη διακίνηση φορτίων γενικά, πώληση εμπορευματοκιβωτίων για λογαριασμό τρίτων και ανακύκλωση προϊόντων.
Το λιμάνι του Λαυρίου ταράζει τα νερά
Η είδηση, πάντως, που ταράζει τα νερά στον τομέα των λιμένων είναι η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της εταιρείας Ντεπώ, που διαχειρίζεται τους χερσαίους χώρους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Το περίεργο είναι ότι η κυβέρνηση επέτρεψε να πάρει τη διαχείριση της προβλήτας του Σκαραμαγκά - μπορεί να εξυπηρετήσει τρία φορτηγά πλοία - ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου και όχι ο ΟΛΠ. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΛ κ. Διονύσιος Μπεχράκης με ενημερωτική του επιστολή προς τις εφοπλιστικές ενώσεις επισημαίνει ότι ο Οργανισμός Λαυρίου στα πλαίσια «υλοποίησης των επιχειρηματικών του σχεδίων, επέκτεινε τις δραστηριότητές του για την εξυπηρέτηση πλοίων φορτηγών οχηματαγωγών, σε λιμενική εγκατάσταση της περιοχής Σκαραμαγκά την οποία διαχειρίζεται». Επίσης τονίζει στην επιστολή του ότι η συγκεκριμένη λιμενική εγκατάσταση, η οποία γειτνιάζει του εθνικού οδικού δικτύου, διαθέτει τελωνειακά ελεγχόμενη ζώνη 10.000 τ.μ., λειτουργικά βάθη 8,5 μέτρων, προβλήτα μήκους 370 μέτρων, θέσεις πρυμνοδέτησης πλοίων έως έξι, αποθήκες εμβαδού 2.000 τ.μ. και ικανούς χερσαίους χώρους για την εξυπηρέτηση των φορτηγών οχημάτων που θα απο-επιβιβάζονται στα φορτηγά οχηματαγωγά πλοία. Επίσης ο κ. Μπεχράκης τονίζει ότι για λόγους διαφάνειας και ίσης αντιμετώπισης των χρηστών, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες δυνατότητες εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού πλοίων και με στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων υποδομών, απαιτείται αυστηρός προγραμματισμός των αφίξεων - αναχωρήσεων των πλοίων φορτηγών οχηματαγωγών, σε βάθος χρόνου - τουλάχιστον πενταετίας - με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου κατά τον οποίον θα παραμένουν οι προβλήτες κενές πλοίων. Εξάλλου ο κ. Μπεχράκης υπογραμμίζει ότι οι δυνητικοί χρήστες των υποδομών της λιμενικής εγκατάστασης του Σκαραμαγκά, εφόσον το επιθυμούν, καλούνται όπως μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου υποβάλλουν εγγράφως προτάσεις, προϋποθέσεις και τον προγραμματισμό αφιξο-αναχωρήσεων πλοίων που διαχειρίζονται, σε βάθος πενταετίας, δηλαδή μέχρι τον Οκτώβριο του 2012, συνοδευόμενα με εγγυητική επιστολή υπέρ του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, ύψους 30.000 ευρώ, η οποία θα επιστραφεί μετά την ανάληψη των σχετικών δεσμεύσεων και από τις δύο πλευρές. Σημειώνεται, επίσης, ότι γίνονται δεκτές προτάσεις και προγραμματισμός και για μικρότερο χρονικό διάστημα.
πηγή:kerdos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: