.
...
.
.
.
Την προώθηση του νόμου με τον οποίο κυρώνεται η συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με την κινεζική COSCO για το λιμάνι του Πειραιά μέσα στις επόμενες 15 ημέρες αποφάσισαν χθες οι υπουργοί Οικονομίας, Γιάννης Παπαθανασίου και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστάσης Παπαληγούρας.
Και ειδικότερα τα επιπλέον έγγραφα που έχει ζητήσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, αφού η σύμβαση έχει ήδη κατατεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και οι οποίες αφορούν σε φορολογικά θέματα και θέματα του υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2008 ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας ο οποίος είναι αντίθετος στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Είναι αλήθεια ότι οι όποιες πολεοδομικές αδειοδοτήσεις χρειαστούν δεν θα περνούν από τη Νομαρχία Πειραιά, αλλά θα εξαιρούνται με υπουργικές αποφάσεις;».
Στη συνάντηση που είχαν στο ΥΠΟΙΟ, ο κ. Παπαληγούρας μετέφερε στο νέο υπουργό Οικονομίας και τη δυσαρέσκεια των εκπροσώπων της κινεζικής εταιρείας για την καθυστέρηση για περίπου δύο μήνες (η συμφωνία υπογράφτηκε στις 25/11) της συμφωνίας για την παραχώρηση της διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας για διάστημα 35 χρόνων.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι το θέμα με την Cosco θα λυθεί μέχρι και τα μέσα του άλλου μήνα, αφού ο κυρωτικός νόμος βρίσκεται καθ οδόν. Εμφανίστηκε μάλιστα καθησυχαστικός και για το θέμα των κινητοποιήσεων που συνεχίζονται στο λιμάνι του Πειραιά.
Συγκεκριμένα έκανε την εκτίμηση ότι οι κινητοποιήσεις με την πάροδο του χρόνου φθίνουν και σε λίγο αναμένεται να ατονήσουν τελείως. Από την άλλη μεριά σημείωσε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σήμερα στην υπερωριακή απασχόληση των εργατών του ΟΛΠ, αφού κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες οι εργασίες του λιμανιού εκτελούνται κανονικά.
Ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας αν και ρωτήθηκε δεν θέλησε να ανοίξει το θέμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την άρση του ενδιαφέροντος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα από την επίσης κινεζικών συμφερόντων Huchinson Ports Holding. O κ.Παπαληγούρας τόνισε ότι πρώτα θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συμφωνία με την Cosco για τον Πειραιά και στη συνέχεια θα επανεξεταστεί το θέμα του ΟΛΘ.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες τα σενάρια που εξετάζονται είναι είτε η συνέχιση του διαγωνισμού με τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους (Cosco, D.P World), με την προϋπόθεση ότι το τίμημα θα είναι ανάλογο της προσφοράς της Hutchison, είτε η ακύρωση του διαγωνισμού και ο επανασχεδιασμός του σε νέα βάση.
Και ειδικότερα τα επιπλέον έγγραφα που έχει ζητήσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, αφού η σύμβαση έχει ήδη κατατεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και οι οποίες αφορούν σε φορολογικά θέματα και θέματα του υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2008 ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας ο οποίος είναι αντίθετος στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Είναι αλήθεια ότι οι όποιες πολεοδομικές αδειοδοτήσεις χρειαστούν δεν θα περνούν από τη Νομαρχία Πειραιά, αλλά θα εξαιρούνται με υπουργικές αποφάσεις;».
Στη συνάντηση που είχαν στο ΥΠΟΙΟ, ο κ. Παπαληγούρας μετέφερε στο νέο υπουργό Οικονομίας και τη δυσαρέσκεια των εκπροσώπων της κινεζικής εταιρείας για την καθυστέρηση για περίπου δύο μήνες (η συμφωνία υπογράφτηκε στις 25/11) της συμφωνίας για την παραχώρηση της διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας για διάστημα 35 χρόνων.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι το θέμα με την Cosco θα λυθεί μέχρι και τα μέσα του άλλου μήνα, αφού ο κυρωτικός νόμος βρίσκεται καθ οδόν. Εμφανίστηκε μάλιστα καθησυχαστικός και για το θέμα των κινητοποιήσεων που συνεχίζονται στο λιμάνι του Πειραιά.
Συγκεκριμένα έκανε την εκτίμηση ότι οι κινητοποιήσεις με την πάροδο του χρόνου φθίνουν και σε λίγο αναμένεται να ατονήσουν τελείως. Από την άλλη μεριά σημείωσε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σήμερα στην υπερωριακή απασχόληση των εργατών του ΟΛΠ, αφού κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες οι εργασίες του λιμανιού εκτελούνται κανονικά.
Ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας αν και ρωτήθηκε δεν θέλησε να ανοίξει το θέμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την άρση του ενδιαφέροντος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα από την επίσης κινεζικών συμφερόντων Huchinson Ports Holding. O κ.Παπαληγούρας τόνισε ότι πρώτα θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συμφωνία με την Cosco για τον Πειραιά και στη συνέχεια θα επανεξεταστεί το θέμα του ΟΛΘ.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες τα σενάρια που εξετάζονται είναι είτε η συνέχιση του διαγωνισμού με τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους (Cosco, D.P World), με την προϋπόθεση ότι το τίμημα θα είναι ανάλογο της προσφοράς της Hutchison, είτε η ακύρωση του διαγωνισμού και ο επανασχεδιασμός του σε νέα βάση.
Πηγή:Ναυτεμπορική