Τα συνδικαλιστικά όργανα των λιμενεργατών επιμένουν να υποστηρίζουν ότι τα πάντα μπορούν να ανατραπούν και πως τίποτε δεν έχει τελειώσει. Η σύμβαση παραχώρησης, λένε, μπορεί να καταρρεύσει. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσαν, ετοιμάζουν σειρά κινητοποιήσεων μέσω των οποίων θα καταδείξουν ότι μπορούν να κάνουν πράξη τα όσα υποστηρίζουν. Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στο πρώτο λιμάνι της χώρας έπειτα από 13 μήνες κινητοποιήσεων έχει πλέον κουραστεί. Το πνεύμα του αγώνα παραμένει ζωηρό, αλλά σήμερα το εντοπίζει κανείς σε μια μικρή ομάδα λιμενεργατών που κινείται περιφερειακά των συνδικαλιστών. Τα σημάδια κόπωσης είναι πλέον κάτι περισσότερο από ορατά και ολοένα αυξάνουν οι φωνές εκείνων που ισχυρίζονται πως οι αντιδράσεις πλέον είναι περισσότερο για εσωτερική κατανάλωση, διότι οι συνδικαλιστές παρέσυραν τους εργαζομένους σε ατέλειωτες κινητοποιήσεις χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα και τώρα δεν ξέρουν πώς να τους πουν ότι όλα τέλειωσαν. Αυτή βεβαίως είναι η μία όψη του νομίσματος, διότι υπάρχει άλλη μια, η οποία λέει ότι όσο συνεχίζεται ο αγώνας τόσο αυξάνεται η πίεσηπριν μόνο προς τον ΟΛΠ τώρα και προς την Cosco να επανεκτιμήσουν τη θέση τους. Ακόμη και σήμερα συνεχίζουν να διακινούνται στις τάξεις των λιμενεργατών σενάρια μαζικών απολύσεων, αλλά και σενάρια διάρρηξης των παραδοσιακών σχέσεων του λιμανιού με παλαιούς και δοκιμασμένους χρήστες με στόχο τη δημιουργία μονοπωλίων στις εισαγωγές και στις εξαγωγές της χώρας. Το γεγονός ότι όλοι οι εν ενεργεία λιμενεργάτες δεν χωράνε στην προβλήτα Ι που κατασκευάζεται για να παραμείνει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ είναι ένα στοιχείο που ενισχύει τα σενάρια αυτά. Την ίδια ώρα, η αναφορά πολλών στην προοπτική δημιουργίας μιας chinatown μέσα στο λιμάνι και στην ευρύτερη περιοχή ερεθίζει τη φαντασία πολλών που ανατρέχουν στις πρώτες σελίδες του μπεστ σέλερ «Γόμορρα» πιστεύοντας ότι αυτό που περιγράφει ο ιταλός δημοσιογράφος Ρομπέρτο Σαβιάνο να συμβαίνει στο λιμάνι της Νάπολι μετά την έλευση των Κινέζων σύντομα θα συμβεί και στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τη γνώμη κάποιων άλλων, το λιμάνι του Πειραιά δεν ελέγχεται από τη Μαφία, όπως το λιμάνι της Νάπολι και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να αντικρίσουμε παρόμοιες εικόνες. Αυτό που παραλείπουν όμως είναι να περιγράψουν τι ακριβώς εννοούν με τον όρο Μαφία.
Πηγή:Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου