ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008
Νομ. Συμβούλιο Πειραιά: «Πραξικοπηματική» η απόφαση για παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επενδύσεις 280-300 εκατ. ευρώ προβλέπει η προκήρυξη για τον ΣΕΜΠΟ
Εμδιαφέρουσα συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008
ΟΛΘ: Εγκρίθηκε η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες
Η έγκριση δόθηκε από οκτώ εκ των 11 μελών του διοικητικού συμβουλίου, καθώς δεν συμμετείχαν στη διαδικασία οι εκπρόσωποι της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), Νίκος Παρπούδης, των εργαζομένων, Πέτρος Νάσκος και των λιμενεργατών, Δημήτρης Θηρίου.Mιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Λάζαρος Καναβούρας, χαρακτήρισε "αστειότητες" τα όσα καταγγέλθηκαν περί "διοικητικού συμβουλίου-φaντάσματος", που ουδέποτε πραγματοποιήθηκε. Όπως είπε, οι κυριότεροι όροι της διακήρυξης θα δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, ενώ αύριο θα αναρτηθεί στο ίντερνετ το πλήρες κείμενο.«Η σημερινή απόφαση του ΟΛΘ και αυτή της περασμένης Παρασκευής του ΟΛΠ ανοίγουν ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο και κάνουν πολλά βήματα μπροστά στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων και τη συμμετοχή μας στη διεθνή σκακιέρα του ανταγωνισμού, ο οποίος εδώ και πάρα πολύ καιρό συνεχώς εντείνεται», σχολίασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται.«Τα ελληνικά λιμάνια -πρόσθεσε θα αποτελέσουν σημαντικούς κόμβους, οι οποίοι θα καθορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξέλιξη των πραγμάτων στην ευρύτερη περιοχή. Ειδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από ένα μικρό λιμάνι το οποίο εξυπηρετεί το εσωτερικό εμπόριο γίνεται ένα μεγάλο λιμάνι transit το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί το σύνολο της περιοχής καθώς και τη βαλκανική ενδοχώρα.Παράλληλα ο υπουργός επανέλαβε πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών αλλά για παραχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων τους στον ιδιωτικό τομέα. «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση», τόνισε.
Από την πλευρά των εργαζομένων, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, τόνισε ότι με ένδικα μέσα θα επιδιωχθεί η ακύρωση των αποφάσεων δ.σ. ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Παράλληλα πρόσθεσε, υπάρχει πρόγραμμα συνέχισης κινητοποιήσεων, από 31/1, με αποχή από υπερωρίες", ενώ τις επόμενες ημέρες οι εργαζόμενοι θα συνεδριάσουν "για να εμπλουτίσουν -όπως είπε- περαιτέρω το πρόγραμμα κινητοποιήσεών τους".
Εν τω μεταξύ, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπρόσωπος των διοικητικών υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργουρή, επιστρέφοντας στο λιμάνι μετά τη λήξη της πορείας προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, οι εργαζόμενοι βρήκαν τις πόρτες κλειστές, ενώ τα ΜΑΤ δεν τους άφησαν να μεταβούν στο Εντευκτήριο των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον κεντρικό λιμενάρχη, Θεοτόκη Καλαφάτη, το λιμάνι θα παραμείνει σήμερα κλειστό, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Ενταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Όπως μετέδωσε η NET, δυνάμεις των ΜΑΤ απώθησαν λιμενεργάτες που προσπάθησαν αρχικά να εισέλθουν από τη μικρή πύλη του λιμανιού. Στη συνέχεια μαζί με τους βουλευτές το ΔΣ των εργαζομένων επιχείρησαν να μπουν στο λιμάνι από την κεντρική πύλη.
Τελικά τα πνεύματα ηρέμησαν και οι βουλευτές μπήκαν στο λιμάνι για να παραδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας όμως όπως δήλωσαν δε βρήκαν κανένα μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ.
Οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης όπου και επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.
Ως γνωστόν, οι λιμενεργάτες απεργούν σήμερα και αύριο, ενώ έως τις 31 του μήνα θα απέχουν από την υπερωριακή εργασία τους διαμαρτυρόμενοι για την παραχώρηση των σταθμών σε ιδιώτες.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008
Πιέσεις πρεσβειών για να δεχτούμε τη ζημιά !!! ;;;
Πολλές από τις εταιρείες αυτές δεν δίστασαν μάλιστα να ασκήσουν και πολιτικές πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση. Πρέσβεις, πρόξενοι και εμπορικοί ακόλουθοι φέρονται να έδιναν τη δική τους μάχη για να πείσουν την κυβέρνηση ότι η προτεινόμενη προσφορά της δικής τους εταιρείας είναι η καλύτερη, ενώ έγιναν και συναντήσεις με τον κ. Βουλγαράκη εν ονόματι της σύσφιγξης των εμπορικών σχέσεων, δεδομένης και της υπόσχεσης το 2006 του πρωθυπουργού «για λιμενική συνεργασία» κατά την επίσκεψή του στην Απω Ανατολή.
Γνώστες της διαλιμενικής μεταφοράς προϊόντων κάνουν λόγο και για «συμμαχίες» με τη συμμετοχή και Ελλήνων μεγαλοεφοπλιστών, οι οποίοι από χρόνια είτε νοικιάζουν τα πλοία τους σε κάποιες από τις ξένες εταιρείες, είτε μεταφέρουν για λογαριασμό τους χιλιάδες conteiners σε λιμάνια εκτός προγραμματισμένων δρομολογίων, είτε συνεργάζονται στενά στο ναυπηγικό τομέα με χώρες των εταιρειών-«μνηστήρων».
Ενας από αυτούς μάλιστα, που τελευταία επεκτείνεται και στις χερσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει επισκεφθεί επανηλειμμένως τον πρωθυπουργό εκδηλώνοντας άμεσο ενδιαφέρον για τον ΣΕΜΠΟ του Πειραιά.
Τον πρωθυπουργό φέρεται να έχει επισκεφθεί και Ελληνας εφοπλιστής με εταιρεία εισηγμένη στο NYSE και μεγάλη ναυπηγική δραστηριότητα σε χώρα της Απω Ανατολής.
Την ίδια ώρα που οι ξένες μεταφορικές εταιρείες «σφάζονται» για τους δύο εμπορευματικούς σταθμούς και ενώ η κυβέρνηση επισπεύδει τις διαδικασίες «παραχώρησης», οι 2.500 εργαζόμενοι-λιμενεργάτες παραμένουν στο «μετερίζι» των αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων.
Η κυβέρνηση φαίνεται να μην προσμετρά την τεράστια οικονομική ζημιά για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ και κατ' επέκταση για την εθνική μας οικονομία.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
ΒΡΑΖΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ !!
Εκτός της αποχής από κάθε υπερωριακή εργασία και άλλης μιας 48ωρης απεργίας που θα πραγματοποιήσουν αύριο και μεθαύριο, ετοιμάζονται να προσφύγουν και στη Δικαιοσύνη, για να ακυρώσουν ως αντικαταστατική την απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠ για επικύρωση της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, με τον οποίο θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες οι δύο σταθμοί.............
Κρύβουν μελέτη
Επίσης, οι πρόεδροι της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδος Γ. Γεωργακόπουλος και Γ. Νουχουτίδης κατήγγειλαν στην «Ε» ότι «η κυβέρνηση κρύβει επιμελώς από τον λαό τις πρόσφατες επιστημονικές μελέτες της ΓΣΕΕ και του Πανεπιστημίου Πειραιά, που αποδεικνύουν με στοιχεία γιατί οι εμπορευματικοί σταθμοί των δύο μεγαλύτερων εθνικών λιμανιών δεν πρέπει να δοθούν σε ιδιωτικές εταιρείες». Σύμφωνα με τους δύο συνδικαλιστές, και για τους δύο σταθμούς οι μελέτες διαπιστώνουν ότι «μπορούν να αναπτυχθούν διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα τους, δεδομένου ότι είναι κερδοφόροι, και να μην παραχωρηθούν, έστω τμηματικά, σε ιδιωτικά συμφέροντα». Ενισχύοντας τις εκτιμήσεις αυτές, οι συνδικαλιστές επικαλούνται το γεγονός ότι «ο σταθμός Ικονίου συνεισέφερε 90.000.000 ευρώ στον ΟΛΠ (63% των εσόδων του) από τα 144.000.000 ευρώ που είχε κύκλο εργασιών το 2006 ο οργανισμός».
Αναλυτικότερα Στήν Ελευθεροτυπία
Νέα ένταση στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Συνέχεια στο Πρώτο Θέμα
Κόντρα διαρκείας στα λιμάνια
«Θα παλέψουμε με κάθε τρόπο στους δρόμους, στα λιμάνια, στα δικαστήρια. Αυτή η απόφαση της κυβέρνησης δεν θα περάσει», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος. Για αύριο και μεθαύριο οι εργαζόμενοι έχουν εξαγγείλει 48ωρη απεργία. Τις επόμενες ημέρες έως και το τέλος του μήνα θα απέχουν από την υπερωριακή εργασία. Το ενδιαφέρον στρέφεται και στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΘ που έχει προγραμματιστεί να γίνει αύριο στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αποφασίσει για την προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση του λιμανιού. Την ώρα της συνεδρίασης έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία από τους εργαζομένους στον ΟΛΘ.
........ Στο μεταξύ, στη Νομαρχία Πειραιά και τον δήμο της πόλης που έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους στο σχέδιο της κυβέρνησης προστέθηκε χθες με ανακοίνωσή του και ο Δήμος Περάματος. Ο δήμαρχος Περάματος κ. Γιάννης Γλύκας δήλωσε χθες ότι «ο ΟΛΠ οφείλει περισσότερα από 3 εκατομμύρια ευρώ στον δήμο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λάβει ούτε καν φορολογική ενημερότητα».
Αναλυτικότερα Στα Νέα
Επιχειρούν να προσβάλουν την απόφαση για το διαγωνισμό...
ΟΛΠ: Ενδιαφέρον από 3 επιχειρηματικά σχήματα
Περισσότερα στην Ημερησία
Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008
Κατέβασαν ρολά οι εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού
ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Νέα προβλήματα για το έργο του νέου λιμένα της Πάτρας, μετά και την απόρριψη της σύμβασης εργολαβίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. "Έτοιμο το 2009", επιμένει ο Σωτήρης Μαμμάσης.
Το στοιχειωμένο νέο λιμάνι της Πάτρας, φαίνεται ότι θα περιμένει για πολύ καιρό ακόμα να πάρει την οριστική του μορφή, καθώς η σύμβαση που υπέγραψε το αρμόδιο Υπουργείο, πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που έκρινε ότι κακώς το Υπουργείο δέχτηκε την ένσταση που υπέβαλλε η εταιρία που συμμετείχε στον σχετικό διαγωνισμό και δεν πήρε την εργολαβία.
Την ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Σωτήρης Μαμάσης, δήλωνε στο ράδιο Γάμμα, ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το έργο και πως το έργο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2009. Την ίδια άποψη υποστήριξε ερωτηθείς για τις εξελίξεις: «Θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει καμία εμπλοκή με το νέο λιμάνι. Υπήρχε πρόβλημα με την σύμβαση που επεστράφη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως δεν θα υπάρχει καθυστέρηση στο έργο. Θεωρώ, ότι μέχρι τις 20 του μήνα, η σύμβαση με την μειοδότρια εταιρία θα έχει υπογραφθεί και το νέο λιμάνι θα είναι έτοιμο, τον επόμενο χρόνο», δήλωσε ο κ. Μαμάσης.
Με την άποψη αυτή όμως δεν συμφωνεί ο βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος βλέπει νέες «τρικυμίες», να πλήττουν το λιμάνι, κάτι που θα οδηγήσει φυσικά σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή του. «Οι εργασίες κατασκευής του νέου λιμανιού της Πάτρας, έχουν βαλτώσει. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όχι μόνο δεν προστέθηκε τίποτε απολύτως, αλλά όλες οι διαδικασίες έχουν οδηγήσει σε τέλμα το μεγαλόπνοο έργο. Χαρακτηριστικό είναι το ότι πρόσφατα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν ενέκρινε την σύμβαση για την τρίτη και τελευταία φάση ολοκλήρωσης του έργου», δήλωσε ο κ. Κατσιφάρας, ο οποίος εμφανίζεται έτοιμος να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Μάλιστα ο Αχαιός Βουλευτής, επιρρίπτει ευθύνες τόσο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για την νέα εμπλοκή, που κρατάει δέσμια μια ολόκληρη πόλη: «Οι πολίτες της Πάτρας ζητούν απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία των αρμόδιων υπουργείων. Οι παραγωγικές τάξεις της Αχαϊκής Πρωτεύουσας και κυρίως αυτοί που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι, περιμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση του νέου λιμανιού. Ευθύνες υπάρχουν από τα Υπουργεία και είναι χρέος μας να διεκδικήσουμε το έργο πνοής και ανάπτυξης για την Πάτρα», σχολίασε ο κ. Κατσιφάρας.
Πηγή:Patranews
Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2008
Ακόμα ένα ξεπούλημα - Επεισόδια στον Πειραιά
Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα
Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση
Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη.
Ακόμα ένα ξεπούλημα
Νόμος για το λαθρεμπόριο με τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να θεσμοθετηθούν και βαριές ποινές για όλους όσοι εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο καυσίμων.
Πηγή:το Βήμα
ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ
Πηγή:Ριζοσπάστης
Καπνογόνα στο Λιμάνι μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι που έχουν κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις τους για να αποτρέψουν την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, διαδήλωσαν για να διαμαρτυρηθούν έχοντας στο πλευρό τους τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Η πορεία, με περίπου 1.000 διαδηλωτές και την συμπαράσταση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε από την πλατεία Καραϊσκάκη και έφτασε στην είσοδο του Μεγάρου του ΟΛΠ, όπου φυλάσσονταν από αστυνομικούς, χωρίς όμως στην αρχή να δημιουργηθεί πρόβλημα.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2008
Επεισόδια στον Πειραιά μεταξύ Αστυνομίας και εργαζόμενων στο λιμάνι
Οι εργαζόμενοι προσπάθησαν να σπάσουν τον κλοιό της αστυνομίας και τότε τα ΜΑΤ έκαναν χρήση δακρυγόνων.Οι διαμαρτυρόμενοι διαλύθηκαν προσωρινά, αλλά στη συνέχεια ανασυντάχθηκαν και συνεχίζουν την εκδήλωση διαμαρτυρίας.
Πηγή Ναυτεμπορική
ΣΥΡΙΖΑ: «Παράνομες διαδικασίες για το ξεπούλημα του ΟΛΠ»
«Με παράνομες διαδικασίες “εξπρές”, άρον-άρον και μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα αστυνομοκρατίας και κατατρομοκράτησης, με το λιμάνι του Πειραιά υπό αστυνομικό κλοιό, συνεδριάζει σήμερα, με εντολή της κυβέρνησης, η Διοίκηση του ΟΛΠ για να αποφασίσει την προκήρυξη του διαγωνισμού για το μοιραίο ξεπούλημα του λιμανιού».
Tα παραπάνω δήλωσαν οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδ. Δρίτσας και Παν. Λαφαζάνης, αναφερόμενοι στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. «Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η σχετική Προκήρυξη του διαγωνισμού συνιστά μνημείο χαριστικής και αντεργατικής παραχώρησης των υπερκερδοφόρων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε πολυεθνικά συμφέροντα», πρόσθεσαν.
Πηγή:Ναυτεμπορική
ΟΛΠ: Δικλίδες ασφαλείας για τα κέρδη από την παραχώρηση
Εργασιακά
Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ο ΟΛΠ εγγυάται όλες τις θέσεις απασχόλησης καθώς και των εργασιακών συνθηκών και δικαιωμάτων. Το προσωπικό για όσο διάστημα κατασκευάζεται η Ι προβλήτα που θα παραμείνει στη διαχείριση του ΟΛΠ το προσωπικό θα απασχολείται στον προβλήτα ΙΙ με τα ίδια δικαιώματα που έχει σήμερα.Συμπληρωματικά θα δίνεται η ευκαιρία για εθελούσια έξοδο, δυνατότητα μετατάξεων, ενώ ο πλειοδότης θα έχει δικαίωμα πρόσληψης προσωπικού εφαρμόζοντας της ελληνική νομοθεσία.
Κριτήρια
Τέλος σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής, ο υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν διακινήσει μίνιμουμ πέντε εκατ. teu την τελευταία τριετία, τα έσοδά του από την λειτουργία λιμένων διακίνησης εμπορευμάτων να ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, και να έχουν δυνατότητα επενδύσεων στο λιμάνι ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Μέχρι τον Ιούνιο η σύμβαση παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ
ΧΩΡΙΣ πισωγυρίσματα να προχωρήσει η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη, ζήτησαν από το γ.γ. του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργο Βλάχο, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.
Ο γ.γ. του ΥΕΝ ενημέρωσε ότι, την ερχόμενη Τρίτη 15 του μηνός, το δ.σ. του ΟΛΘ θα συνεδριάσει, προκειμένου να εγκρίνει το κείμενο της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, το οποίο σε 7-8 ημέρες θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, οπότε μετά, εντός 53 ημερών, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Εκτιμάται ότι, μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες του διαγωνισμού, που θα γίνει πλέον σε μία φάση, θα έχει υπογραφεί η σύμβαση και θα έχει κυρωθεί με νόμο.
Απαντώντας στα επιχειρήματα περί «ξεπουλήματος των πάντων», ο κ. Βλάχος διαβεβαίωσε πως, αν το τίμημα που προταθεί δεν είναι ικανοποιητικό, τότε θα ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
Στόχος, είπε, είναι η ανάπτυξη των λιμανιών σε ένα ευρύτερο πλέγμα συνδυασμένων μεταφορών, προστατεύοντας παράλληλα τις συνθήκες ανταγωνισμού, γι' αυτό και θα αποφευχθεί η επιλογή του ιδίου παρόχου για τα ΣΕΜΠΟ των ΟΛΘ και ΟΛΠ.
Ο γενικός γραμματέας μετέφερε προσωπική εκτίμηση, ότι οι ενδιαφερόμενοι θα «κατέβουν» με κοινοπρακτικά σχήματα.
Απαντώντας στο αίτημα των φορέων για άμεση επίλυση των διαφορών με τους εργαζομένους, ο κ. Βλάχος διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση, σε συνεργασία με ΟΛΘ και ΟΛΠ, έχει σχέδιο διαχείρισης της κρίσης, με κλιμακούμενα μέτρα, το οποίο, στην παρούσα φάση, δεν κρίνεται αναγκαίο να εφαρμοσθεί και το οποίο δεν περιλαμβάνει ακραία μέτρα, όπως επιστράτευση ή lock out.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική