Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

Τορπίλη στη συμφωνία COSCO - ΟΛΠ

 Επικίνδυνα γεωπολιτικά και οικονομικά παιχνίδια σε βάρος της Ελλάδας με πρωταγωνιστές τις βόρειες χώρες της Ευρώπης, μοιάζουν να κρύβονται στο παρασκήνιο της υπόθεσης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. (Έτσι εξηγούνται όλες οι κωλυσιεργίες  καθυστερήσεις και πεπονόφλουδες στην επένδυση.)

Μια υπόθεση που η Κομισιόν έχει μετατρέψει σε διαπραγματευτικό θρίλερ, απειλώντας να τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία με τους Κινέζους.
Πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο που βλέπουν τα γεωπολιτικά και οικονομικά τους συμφέροντα να πλήττονται από τη διείσδυση των Κινέζων στην ΕΕ.
Η ανάδειξη της στρατηγικής σημασίας του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας με την είσοδο των Κινέζων στον ΟΛΠ φέρνει τον Πειραιά σε πλεονεκτική θέση έναντι των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα), απειλώντας τις παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη.
Υπό την πίεση των ισχυρών Γερμανών, η Κομισιόν με αλλεπάλληλες -εδώ και μήνες- επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση επιμένει να ζητά απαντήσεις που αφορούν την επικείμενη συμφωνία με την Cosco, τινάζοντας στον αέρα τον κυβερνητικό σχεδιασμό για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Με απορίες που προκαλούν... απορία, οι Ευρωπαίοι για ακόμη μία φορά παγώνουν τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας του ΟΛΠ με την Cosco. Ζητούν για παράδειγμα να μάθουν γιατί είναι απαραίτητο να επεκταθεί η δυναμικότητα του λιμανιού, πέραν του αρχικού σχεδιασμού, ρωτούν γιατί η εκτιμώμενη αύξηση της εμπορευματικής κίνησης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υπάρχουσες υποδομές του λιμανιού, ενώ ζητούν κάθε διαθέσιμο εσωτερικό έγγραφο που είχε προετοιμαστεί, εν όψει των διαπραγματεύσεων για την αρχική συμφωνία παραχώρησης και τις τροποποιήσεις που ακολούθησαν.
Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως η Ελλάδα άθελά της, εν μέσω μιας παγκοσμίων διαστάσεων ανατροπή στον χάρτη του δικτύου μεταφορών βρέθηκε σε πλεονεκτικότερη θέση έναντι των ισχυρών της Ευρώπης. Το γεγονός ότι η «καρδιά» του κέντρου παραγωγής στον πλανήτη χτυπά πλέον στην Ασία και όχι στην Αμερική, ανέδειξε την στρατηγικής σημασίας θέση του Πειραιά και η διείσδυση των Κινέζων στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας φαντάζει ως ο χειρότερος εφιάλτης για τις βόρειες χώρες.
Η ανατροπή στο παγκόσμιο εμπόριο
Με τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας να είναι εκείνα που βρίσκονταν πιο κοντά στην ανατολική ακτή της Αμερικής, εκ των πραγμάτων έγιναν οι παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη.
Ομως από τα μέσα της δεκαετίας του ΄90 άρχισε να μετατοπίζεται το κέντρο παραγωγής με τις πολυεθνικές τη μία μετά την άλλη να μεταφέρουν τις γραμμές παραγωγής στην Ασία. 
Το γεγονός ότι τα εμπορεύματα από το νέο παγκόσμιο κέντρο παραγωγής, μπορούν να φτάνουν μέχρι και 10 ημέρες νωρίτερα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του Πειραιά, σε σύγκριση με τα βόρεια λιμάνια, έχει προκαλέσει συναγερμό στις εμπορευματικές μεταφορές, με τις πολυεθνικές να θέλουν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ελληνικό λιμάνι. 
Ετσι, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας είναι αυτό που αποτελεί πλέον την πιο σύντομη πύλη εισόδου των προϊόντων που μεταφέρονται από την Ασία προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Ενα εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, στοιχείο που έλκει πολλές πολυεθνικές να επιλέξουν το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά για τη διακίνηση των προϊόντων τους προς την Ευρώπη και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς. Συγκεκριμένα, από Σαγκάη για Πράγα μέσω των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) ο χρόνος μεταφοράς είναι 45 ημέρες, ενώ μέσω του Πειραιά μειώνεται σε 35 μέρες.
Πηγή:Έθνος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Παράδεισος λαθρεμπόρων η Ελλάδα

Εκτελωνισμοί Πειραιά- Κουρτέσης Αλέξανδρος
 Το 1.000.000 λαθραία τσιγάρα που κατάσχεσε χθες ο ΣΔΟΕ στο λιμάνι του Πειραιά σε συνεργασία με υπαλλήλους του Ε’ Τελωνείου Πειραιά και λιμενικούς της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, αποκαλύπτουν το μέγεθος της «τρύπας» που υπάρχει στη χώρα μας για την εισαγωγή λαθραίων προϊόντων, καθιστώντας την έτσι, παγκόσμια, έναν παράδεισο λαθρεμπόρων.
Ξέφραγο αμπέλι είναι η Ελλάδα για παράνομους διακινητές όπλων, ναρκωτικών, αλκοόλ, τσιγάρων και προϊόντων «μαϊμού»
Συγκεκριμένα, τις μεσημβρινές ώρες στις 23/10/2013 μετά τον εντοπισμό δύο υπόπτων εμπορευματοκιβωτίων προερχόμενων από τη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία, τα οποία αφίχθησαν την 23η & 26η Σεπτεμβρίου 2013 αντίστοιχα στο λιμάνι του Πειραιά, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 999.000 πακέτα (19.980.000 τεμάχια) τσιγάρων μάρκας ROYAL BLUE. Ως  νόμιμο φορτίο είχε δηλωθεί ότι περιείχαν πλαστικά είδη.
Οι διαφυγόντες δασμοί ανέρχονται στο ποσό των 3.346.915,44  ευρώ. Ύστερα από έρευνα που ακολούθησε, προέκυψε ότι εμφανίζονταν ως παραλήπτες, ανύπαρκτες εταιρίες στις περιοχές  Φαλήρου και Αμαρουσίου.
Αλέξανδρος Κουρτέσης - Εκτελωνισμοί ΠειραιάΌπως υποστηρίζει η Γ” Υποδιεύθυνση του ΣΔΟΕ προς τον γενικό γραμματέα Διαφάνειας στο υπουργείο Δικαιοσύνης, κ. Γ. Σούρλα, «η παράνομη εισαγωγή όπλων, ναρκωτικών, προϊόντων καπνού κλπ. θα εξαλειφθεί ή τουλάχιστον θα περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό, με την τοποθέτηση μηχανημάτων ελέγχου Χ-Ray στα τελωνεία εισαγωγής εμπορευματοκιβωτίων».
Πηγή: newsbomb,Sophokleus
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Αδιασταύρωτη η πληροφορία “Από το Δημόσιο στην Cosco ” του zougla.gr

Αναδημοσιεύουμε απο το Blogg "ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ" 

....................η Εκτελωνιστική Συσπείρωση δεν αναμετέδωσε την είδηση γιατί ήταν γνωστό σε εμάς αρκετό καιρό πριν πως η υποδιευθύντρια του Ε’ Τελωνείου είχε πρόθεση να παραιτηθεί από το δημόσιο προκειμένου να  δραστηριοποιηθεί στον ιδιωτικό τομέα στην κατεύθυνση των συμβούλων επιχειρήσεων και την δημιουργία σεμιναρίων  .
Σε επικοινωνία που είχαμε με παράγοντες του ΣΕΠ έχουμε την διαβεβαίωση της εταιρίας πως δεν υπάρχει καμιάς μορφής σχέση εξαρτημένης εργασίας μεταξύ της πρώην υποδιευθύντριας και του ΣΕΠ .     
Η αλήθεια είναι  πως  η εταιρεία που συνεργάζεται  η πρώην υποδιευθύντρια  διοργανώνει σεμινάρια  κατάρτισης για το προσωπικό του ΣΕΠ στα οποία διδάσκει η ίδια όπως και άλλα στελέχη του δημόσιου και του ιδιωτικού χώρου .
Σχετικές δημοσιεύσεις για το Θέμα: Εδώ & Εδώ το δημοσίευμα του Zougla.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Βόμβα : Από το δημόσιο στην COSCO !!

Εκτελωνισμοί Κουρτέσης

Το "Μέλλον" ήταν Δίπλα της , και πήγε !!

Βόμβα έσκασε στην 19η Διεύθυνση τελωνειακών διαδικασιών  από την ξαφνική απόφαση της υποδιευθύντριας του 5ου τελωνείου Πειραιά να δηλώσει παραίτηση, προκειμένου να ξεκινήσει να εργάζεται στη μεταφορική εταιρεία Cosco.
Καλά ενημερωμένες πηγές, μιλώντας στο zougla.gr, ανέφεραν ότι η παραιτηθείσα υποδιευθύντρια ονόματι Α.Π. ήταν έμπιστη του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ενώ διατηρούσε πολύ καλές σχέσεις και με τον διευθυντή των τελωνείων κ. Κωνσταντίνο Νιχωρίτη.
Η παραίτησή της έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία, καθώς, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα, θεωρούνταν «εξπέρ» σε θέματα τελωνειακών διαδικασιών
Απ' την άλλη, δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν την άποψη ότι δεν είναι πρέπον να "εκπαιδεύεται" κάποιος χρόνια και χρόνια  από το Δημόσιο πάνω σε θέματα τελωνειακών διαδικασιών και στη
Εκτελωνισμοί Πειραιά Α. Κουρτέσης
συνέχεια να αποχωρεί και να προσλαμβάνεται από μεγάλη μεταφορική εταιρεία, η οποία θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις που διαθέτει. Σχόλιο Α.Κ : "Δέν κατάλαβα ? γιατί όχι ? στην ελεύθερη αγορά εργασίας βρισκόμαστε , τους συναισθηματισμούς θα κοίταζε η Κα Α.Π, πολύ καλά έκανε !!.)
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η κυρία Π. πριν από λίγο καιρό είχε ζητήσει από το υπηρεσιακό συμβούλιο να εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους της Cosco, ωστόσο το αίτημά της απερρίφθη.
Έπειτα από μερικές ημέρες παραιτήθηκε, προκειμένου να εργαστεί στην κινεζική εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στο λιμάνι. (Σχόλιο Α.Κ: Η Κα Α.Π δείχνει τον δρόμο το δημόσιο "πέθανε" ζήτω ο Ιδιωτικός τομέας !! Όχι παίζουμε .)
Είναι λογικό ότι οι γνώσεις της πάνω στα θέματα τελωνειακών διαδικασιών είναι πολύτιμες , και όχι μόνο !!».
Πηγή: zougla
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Άνοιξαν τα μυστηριώδη κοντέινερ του Αν. Πάλλη

Εκτελωνισμοί Α. Κουρτέσης

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

Έξι στελέχη Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και τρεις τελωνειακοί υπάλληλοι βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά και κάνουν «φύλλο και φτερό» τα κοντέινερ τα οποία έχουν ως παραλήπτη τον κ. Πάλλη.
Από την μέχρι τώρα έρευνα στα εμπορευματοκιβώτια έχει βρεθεί ένα αντιαεροπορικό όπλο αλλά και ένα αμερικανικό αυτοκίνητο Chevrolet.
Παράλληλα, οι Αρχές εξετάζουν προσεχτικά και το εσωτερικό του αυτοκινήτου προκειμένου να δουν εάν υπάρχει μέσα σε αυτό οπλισμός.
Τα container είχαν μπει στο "μικροσκόπιο" το τελευταίο διάστημα και η υπόθεση συνδέθηκε με τις έρευνες, που κάνουν οι αρχές, για την ύπαρξη οπλοστασίου της Χρυσής Αυγής.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η πιθανή εμπλοκή του επιχειρηματία, καθώς σε έφοδο, που είχε κάνει η αστυνομία στις 9 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ιδρύματος, που λειτουργούσε ως πολεμικό μουσείο, στο Κορωπί, είχαν βρεθεί 52 όπλα για τα οποία δεν υπήρχαν οι απαραίτητες άδειες, ενώ έλειπαν άλλα 27 που είχαν άδειες.
"Η ενημέρωση που έχουμε είναι από τις διωκτικές Αρχές και ακολουθούμε τις οδηγίες τους. Προφανώς έχουν τους λόγους τους που είπαν ότι αυτά τα εμπορευματοκιβώτια να μην βγουν στον πλειστηριασμό και πρέπει να περιμένουν εδώ", είπε ο Αναστάσιος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Α.Ε.
Πηγή:Ημερησία, διαδίκτυο 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :6977636709

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Νέα κινέζικη "απόβαση" στον Πειραιά ,ZTE Corporation "中兴通讯股份有限公司" ,

Άλλος ένας «δράκος» της κινέζικης οικονομίας αποφάσισε να επιλέξει τον Πειραιά σαν τον κόμβο εισόδου του στην Ευρώπη.
Σήμερα ο πρόεδρος της εταιρίας ZTE Corporation, Hou Weigui, καθώς και η διευθυντική ομάδα της θα επισκεφθούν τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά με σκοπό την επιβεβαίωση συμφωνίας που θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά το διαμετακομιστικό κέντρο (transit and logistics hub) για τα προϊόντα της στην Ευρώπη αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Ο στρατηγικός χαρακτήρας της επένδυσης είναι ανάλογος της επένδυσης της εταιρίας HP, καθώς η ΖΤΕ είναι εκ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως.
Διαθέτει δε πελατειακή βάση με περισσότερους από 500 τηλεπικοινωνιακούς παρόχους παγκοσμίως και έχει παρουσία σε 140 και πλέον χώρες, ενώ παράλληλα κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην παγκόσμια αγορά.
Η συμφωνία που θα ζητήσει από την ελληνική πλευρά στοχεύει στο να δημιουργήσει ένα Maintenance Repair and Return Center,(κέντρο επισκευής και συντήρησης ) το οποίο αρχικά θα καλύψει την σειρά των προϊόντων και υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη με προοπτική να καλύψει σταδιακά όλες τις γραμμές προϊόντων της ΖΤΕ και γεωγραφικά όλη την Ευρώπη.
Το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης προβλέπει ότι η πρώτη φάση της επένδυσης θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014. Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 300 θέσεις εργασίας με την ολοκλήρωσή της.
Ο λόγος που η ΖΤΕ επέλεξε τον Πειραιά για να ξεδιπλώσει τα επιχειρηματικά της σχέδια έχει να κάνει με το γεγονός ότι σταθερά στην κινεζική επιχειρηματική κοινότητα αναγνωρίζεται η γεωπολιτική σημασία της χώρας. Αυτό σύμφωνα με κινεζικές διπλωματικές πηγές διαμορφώνει προϋποθέσεις που μπορούν να καταστήσουν την Ελλάδα και ειδικά τον Πειραιά κεντρικό σημείο εξυπηρέτησης (hub) της Ευρώπης αναφορικά με τη διακίνηση και την τεχνική υποστήριξη των προϊόντων της. Το διευθυντικό επιτελείο της ΖΤΕ πρόκειται να παραδώσει στον κ. Σαμαρά το συνοπτικό επιχειρησιακό σχέδιο των δύο επενδύσεων που θέλει να αναπτύξει στην Ελλάδα.
Πηγή: Capital
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

ΣΔΟΕ: Μπλόκο σε νταλίκες απο την Αλβανία !!

Εκτελωνισμοί Πειραιά :Κολώνης Αγγελος Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τα κλιμάκια του ΣΔΟΕ έχουν εξαπολύσει στην κυριολεξία ανθρωποκυνηγητό και οι έλεγχοι στην Εθνική Οδό Άρτας Αντιρρίου συνεχίζονταν μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης.
Νωρίτερα και στη διάρκεια της μέρας εντοπίστηκαν έντεκα συνολικά νταλίκες με Αλβανικές πινακίδες να μεταφέρουν εμπορεύματα πολύ περισσότερα από κείνα που αναγράφονταν στα παραστατικά τους.
Οι περισσότερες από τις νταλίκες αυτές μετέφεραν καυσόξυλα, μία ήταν φορτωμένη με πέτρα που προορίζονταν για οικοδομές, ενώ όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές ανάμεσα στα προϊόντα αυτά βρέθηκαν και μεγάλες ποσότητες με καλαμπόκι.
Πριν τον έλεγχο του ΣΔΟΕ οι νταλίκες είχαν περάσει τον τελωνειακό έλεγχο και είχαν σφραγίσει τα παραστατικά τους, γεγονός που αποδεικνύει την αδυναμία ουσιαστικού ελέγχου. Αδυναμία που οφείλεται κατά βάση στην απουσία υλικοτεχνικής υποδομής. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα τελωνεία δεν υπάρχει ούτε εδαφιαία πλάστιγγα.
Έτσι υπάρχει αδυναμία ουσιαστικού ελέγχου, όπως επίσης υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να διαπιστωθεί με ακρίβεια το εμπόρευμα ή τι άλλο μπορεί να υπάρχει ανάμεσα σε αυτό που αναγράφουν τα παραστατικά.
Στα τελωνεία των ευρωπαϊκών χωρών αλλά ακόμη και της Τουρκίας τα φορτηγά και οι νταλίκες «σκανάρωνονται» κι έτσι αποτυπώνεται πλήρως η εικόνα του φορτίου.
Κάτι τέτοιο λοιπόν δεν συμβαίνει στα ελληνικά ούτε καν σε αυτά που κάνουν τον έλεγχο από την Αλβανία, όπου πολύ συχνά μεταφέρονται μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών.
Τα φορτία που εντοπίστηκαν από το ΣΔΟΕ στην Άρτα ήταν περισσότερα από τα αναγραφόμενα ακόμη και κατά 30%, κοντά δηλαδή στους δέκα τόνους.
Η έρευνα του ΣΔΟΕ συνεχίζεται με σκοπό να εντοπιστούν και οι παραλήπτες των εμπορευμάτων αυτών προκειμένου να γίνει διασταύρωση στοιχείων.
Πηγή:Hpeiros.gr
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Εκσυγχρονισμός των τελωνείων ενάντια στην Φοροκλοπή ..................

 "Εκσυγχρονισμός των τελωνείων ενάντια στην Φοροκλοπή  και το λαθρεμπόριο ....."
Την επιχειρησιακή αναβάθμιση των τελωνείων της χώρας και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών υπό το συντονισμό του υφυπουργού Γ.Μαυραγάνη.
Στόχος είναι τα τελωνεία να αποκτήσουν υποδομές αντίστοιχες των ευρωπαϊκών και να περιορισθεί το λαθρεμπόριο και η φοροκλοπή.
Ειδικότερα, στις αρχές του 2014 το υπουργείο Οικονομικών θα ενεργοποιήσει σύστημα αυτόματης καταγραφής οχημάτων στα τελωνεία 

  • Πατρών, 
  • Ηγουμενίτσας, 
  • Κακαβιάς, 
  • Ευζώνων, 
  • Δράμας, 
  • Σερρών και 
  • Ορεστιάδας.

Το σύστημα αυτόματης καταγραφής οχημάτων θα αποτελείται από υπερσύγχρονες κάμερες και αισθητήρες ελέγχου, αλλά και από ειδική υποδομή που θα καλύπτει τις ανάγκες καταγραφής, παρακολούθησης, και διασταύρωσης των στοιχείων των διερχόμενων από τα σύνορα τη χώρας οχημάτων.
Το ειδικό σύστημα θα συμβάλλει στις αυξημένες ανάγκες ελέγχου της εισόδου και εξόδου οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων, στην αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου προϊόντων, στην παρακολούθηση των ειδικών καθεστώτων κυκλοφορίας οχημάτων εντός της χώρας, στην παρακολούθηση των εμπορευμάτων που διακινούνται κάτω από ειδικό καθεστώς, αλλά και στη διασφάλιση της συνολικής παρακολούθησης διελεύσεων οχημάτων, από και προς τη χώρα, μέσω της ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων με άλλα σχετικά εθνικά συστήματα αλλά ενδεχόμενα και με πληροφοριακά συστήματα άλλων κρατών.
Σχόλιο ΑΚ: Λέτε ??? Να δούμε !! Πάντως μια και επικαλούνται την Ε.Ε : Εκεί Π.Χ στην Ολλανδία τα εισαγόμενα προϊόντα ελέγχονται σε ποσοστό 1% .
Δηλαδή στην Ελλάδα θα έχουμε μείωση στους Ελέγχους  !!!!  
Πηγή:Το Βήμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Προϊόντα Μαϊμού στο τελωνειο Κήπων !!

Δύο λαθραία φορτία, με περισσότερα από 5.000 ρούχα, εντόπισαν οι τελωνειακοί του μεθοριακού σταθμού Κήπων Έβρου. Τα ρούχα-απομιμήσεις βρέθηκαν κρυμμένα σε λεωφορείο και σε ένα ημιφορτηγό.
Δυο λαθραία φορτία με περισσότερα από 5.000 ρούχα, εκ των οποίων μεγάλος αριθμός ήταν «μαϊμού» επωνύμων εταιρειών ανδρικής και γυναικείας μόδας και θα διατίθεντο για πώληση σε λαϊκές αγορές της βόρειας Ελλάδας, κατάσχεσαν οι τελωνειακοί του μεθοριακού σταθμού Κήπων Έβρου.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τελωνείου, Θανάση Γρηγορίου, τα ρούχα - απομιμήσεις ήταν επιμελώς κρυμμένα σε λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη και σε ημιφορτηγό που επέστρεφε από την Τουρκία.
Στους οδηγούς των δυο οχημάτων το τελωνείο επέβαλε συνολικό πρόστιμο ύψους 20.000 ευρώ.
Πηγή:enikos
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Εμπάτε Σκύλοι αλέστε .........

ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Λάρισα, 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνελήφθησαν στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου δύο ημεδαποί για λαθρεμπόριο ποτών, τα οποία εισήγαγαν από τη Βουλγαρία
Ο ένας συλληφθείς μετέφερε με φορτηγό αυτοκίνητο τα λαθραία ποτά, τα οποία εισήγαγε στη χώρα, χωρίς να τα δηλώσει στο τελωνείο, ενώ ο δεύτερος οδηγώντας Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, λειτουργούσε ως προπομπός του
Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων (10.305) φιάλες λαθραίων αλκοολούχων ποτών, συνολικά (1.547) αυτοκόλλητες ταινίες με αναγραφόμενες επωνυμίες ποτών και πάνω από (42.000) ευρώ
Οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι προς το Δημόσιο ανέρχονται στα (108.794,82) ευρώ
Συνελήφθησαν προχθές (23-09-2013) το απόγευμα στην 305η χ/θ της ΠΑΘΕ, στον κόμβο Αερινού, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μαγνησίας, δύο ημεδαποί, ηλικίας 36 και 39 ετών, για λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών.
Ειδικότερα, οι αστυνομικοί εντόπισαν στην ΠΑΘΕ να κινούνται ένα πολυτελές Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, με γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας και ένα Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο με ελληνικές πινακίδες, τα οποία οδηγούσαν, αντίστοιχα, ο 36χρονος και ο 39χρονος (συγγενικά μεταξύ τους πρόσωπα) και τα ακινητοποίησαν προκειμένου να τα ελέγξουν.
Κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε, βρέθηκαν στο εσωτερικό του φορτηγού και κατασχέθηκαν:
  • 908 χάρτινα κιβώτια που περιείχαν συνολικά (10.305) φιάλες αλκοολούχων ποτών (ουίσκι, βότκα, κ.λπ), οι οποίες δεν έφεραν την ειδική ένσημη φορολογική ταινία, το χρηματικό ποσό των (40.969,90) ευρώ,
  • 483 αυτοκόλλητες ταινίες με αναγραφόμενες επωνυμίες αλκοολούχων ποτών,
  • Ένας φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής και
  • Τρία κινητά τηλέφωνα.
Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι οι συλληφθέντες είχαν εισάγει τις παραπάνω φιάλες αλκοολούχων ποτών από τη Βουλγαρία, χωρίς να τις δηλώσουν, κατά την είσοδό τους στη χώρα, στο Τελωνείο και χωρίς να καταβάλουν τους νόμιμους δασμούς και φόρους, ενώ θα τις μετέφεραν στην Αθήνα, με σκοπό την παράνομη διάθεσή τους.
Μάλιστα, όπως εξακριβώθηκε ο 36χρονος συλληφθείς, οδηγός του Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου, λειτουργούσε ως προπομπός κατά τη διάρκεια της διαδρομής και της μεταφοράς των ποτών από τον 39χρονο.
Τα δύο οχήματα κατασχέθηκαν, καθώς και το χρηματικό ποσό των (1.100) ευρώ και ακόμη τρία (3) κινητά τηλέφωνα που βρέθηκαν στην κατοχή του 36χρονου.
Σε έρευνα που ακολούθησε σε αποθήκη που διατηρούν οι δύο συλληφθέντες σε περιοχή της Αττικής βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 1.064 αυτοκόλλητες ταινίες με αναγραφόμενες επωνυμίες αλκοολούχων ποτών και
  • πενήντα (50) αβολίδοτα φυσίγγια κρότου των 9 mm .
Επισημαίνεται ότι οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι προς το Δημόσιο ανέρχονται στα (108.794,82) ευρώ.
Οι συλληφθέντες, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση των νόμων περί λαθρεμπορίας και περί όπλων, θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Βόλου.

Πηγή:Ελληνική Αστυνομία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com Tel :6977636709

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Η Αλικαρνασσός χώνεται στην Μύτη της Cosco και του Πειραιά

Μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να βρίσκεται καθ’ οδόν για την κατάκτηση σημαντικού μεριδίου στο διαμετακομιστικό εμπόριο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μετά τη συμφωνία με την Cosco για νέα επένδυση επέκτασης, ωστόσο, όπως σημειώνουν αναλυτές, ο δρόμος προς την κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν είναι.
Ειδικότερα, σε σχετική της έκθεση η Drewry Maritime Research επισημαίνει ότι ο Πειραιάς θα αντιμετωπίσει σύντομα ανταγωνισμό από την Τουρκία, όπου κατασκευάζεται νέο λιμάνι (Asyaport) σε περιοχή πλησίον της Αλικαρνασσού στη θάλασσα του Μαρμαρά, η πρώτη φάση του οποίου θα παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ετησίως.
Το νέο λιμάνι θα είναι λειτουργικό σε περίπου 12-18 μήνες από σήμερα.
Σημαίνοντα ρόλο στην εν λόγω επένδυση διαδραματίζει η ελβετικών συμφερόντων Mediterranean Shipping Company (MSC), δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες του Πειραιά και ιδίως της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco στην ελληνική αγορά.
Η MSC ελέγχει το 70% του νέου λιμανιού, μέσω του λιμενικού της «βραχίονα», της Terminal Investment Ltd.
Επιπλέον, έχει δεσμευτεί να φέρει συνολικά 500.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως, μέγεθος που ισοδυναμεί με το 50% της δυναμικότητας του νέου λιμανιού στην πρώτη φάση της ανάπτυξής του (1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως).
Εκ των πραγμάτων, η εξέλιξη αυτή γεννά ερωτήματα αναφορικά με το κατά πόσο η MSC θα εξακολουθήσει να προτιμά τον Πειραιά ή αν θα επιλέξει το νέο λιμάνι της Τουρκίας για τις ανάγκες της.
Σύμφωνα με την Drewry, εν πολλοίς αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις με τη ΣΕΠ και τη στάση των Κινέζων αναφορικά με επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η διάρκεια της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, όπως επίσης και το αν θα θέσουν ή όχι όρο για έναν ελάχιστο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα πρέπει να φέρνει η MSC στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό, όμως, η Drewry επισημαίνει και την ευελιξία που διατηρούν οι μεγάλοι όμιλοι θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, όπως η MSC, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διοχετεύουν την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που αφορούν σε διαμετακομιστικό εμπόριο από το ένα λιμάνι της Μεσογείου σε κάποιο άλλο, ανάλογα με το εκάστοτε συμφέρον τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ίδιο το λιμάνι του Πειραιά, όπου οι απεργιακές κινητοποιήσεις του 2008 είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εμπορευματοκιβωτίων από τα 1,37 εκατ. το 2007 σε μόλις 430.000.
Ο λόγος ήταν ότι η MSC μετέφερε την κίνησή της από τον Πειραιά στο ιταλικό λιμάνι της Τζιόια Τάουρο στη νότια Ιταλία.
Με την εξομάλυνση της κατάστασης και κυρίως με την εγκατάσταση της Cosco στο λιμάνι, η MSC αλλά και η Evergreen επέστρεψαν στον Πειραιά, φτάνοντας, το 2012, να συμβάλουν κατά 35% και 34% αντίστοιχα στη συνολική κίνηση εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ.
Αυτή ακριβώς η δυνατότητα των μεγάλων εταιρειών να μετακινούνται από λιμάνι σε λιμάνι, σε συνδυασμό με το νέο τουρκικό λιμάνι, που έχει σχεδιαστεί ως διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος με ετήσια δυναμικότητα 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων στην τελική του φάση, αναμένεται να υπονομεύσουν τη διαπραγματευτική ικανότητα της ΣΕΠ στο μέλλον, στην προσπάθεια των Κινέζων να προσελκύσουν μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΣΕΠ αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, ιδίως ενόψει των σχεδίων περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά.
Η νέα επένδυση για τη δημιουργία ενός ακόμη προβλήτα στο δυτικό τμήμα του σημερινού προβλήτα ΙΙΙ θα οδηγήσει στην εκτόξευση της ετήσιας δυναμικότητας του Πειραιά σε πάνω από 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Άνοιξε και εμπορικά η "διαδρομή του πάγου" !!!!

 Northern Sea Route, East Siberian Sea
© D.Lobusov
Η άφιξη του κινεζικού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ «Yong Sheng» στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι, το Ρότερνταμ, έγραψε ιστορία.
Το φορτηγό της Cosco έγινε το πρώτο πλοίο της χώρας που μετέφερε τα εμπορεύματά του από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω του Αρκτικού Ωκεανού αντί να κάνει τον γύρο του κόσμου περνώντας από τη Διώρυγα του Σουέζ - διαδρομή που παραδοσιακά προτιμούν τα περισσότερα εμπορικά.
Ταξιδεύοντας προς την Ευρώπη μέσω του Αρκτικού, το 19.000 τόνων «Yong Sheng» κατάφερε να ολοκληρώσει το ταξίδι σε 15 ημέρες λιγότερες από όσες θα ταξίδευε εάν είχε επιλέξει τη διαδρομή μέσω Σουέζ.
Πλέον, οι ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως είναι η κρατική εταιρεία Cosco της Κίνας κάνουν τους υπολογισμούς τους και βλέπουν ότι η «διαδρομή του πάγου» μπορεί να αποδειχθεί κυριολεκτικά χρυσοφόρα, αφού δημιουργούνται οι προοπτικές για ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων με χαμηλότερο κόστος, αποφεύγοντας παράλληλα τον κίνδυνο πειρατείας και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Το ταξίδι από την Ασία στην Ευρώπη μέσω της Διώρυγας του Σουέζ εκτιμάται ότι χρειάζεται περίπου 45 ημέρες για να ολοκληρωθεί.
Η διαδρομή των σχεδόν 4.500 χιλιομέτρων την οποία ολοκλήρωσε το «Yong Sheng» μπαίνοντας θριαμβευτικά στο λιμάνι του Ρότερνταμ είναι γνωστή ως Βορειοανατολικό Πέρασμα ή Βόρεια Διαδρομή. Ξεκινά από τα στενά του Βεριγγείου, περνά από τα παράλια της Ρωσίας για να καταλήξει σε μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης.
Υπέρ και κατά.
Το όφελος από τη χρήση της Βόρειας Διαδρομής είναι τετραπλό.
Εκτός από την ολοκλήρωση του ταξιδιού σε λιγότερες ημέρες και το οικονομικό όφελος που αυτό συνεπάγεται -υπολογίζεται ότι κοστίζει τουλάχιστον 150.000 δολάρια λιγότερα σε σύγκριση με το ταξίδι μέσω Σουέζ - τα πλοία που χρησιμοποιούν το Βορειοανατολικό Πέρασμα γλιτώνουν από τον κίνδυνο επίθεσης πειρατών αλλά και από τις γεωπολιτικές εντάσεις όπως αυτές που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στην Αίγυπτο, η οποία ελέγχει τη Διώρυγα του Σουέζ.
Βέβαια υπάρχουν και μερικά σημαντικά προβλήματα που δεν είχαν επιτρέψει τη μέχρι σήμερα εκτεταμένη χρήση της Βόρειας Διαδρομής από εμπορικά πλοία.
Η διαδρομή αυτή είναι προσβάσιμη για λίγους μόνο μήνες κάθε χρόνο λόγω των πάγων. Το «Yong Sheng» ταξίδεψε σε νερά που υπό κανονικές συνθήκες καλύπτονται από πάγους για τουλάχιστον επτά μήνες τον χρόνο και επιτρέπουν τη διέλευση πλοίων μόνο από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο.
Πάντως η υπερθέρμανση του πλανήτη έχει συμβάλει στο λιώσιμο των πάγων αυτών - αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η Βόρεια Διαδρομή προτιμάται περισσότερο τα τελευταία χρόνια - και δεν αποκλείεται μέχρι το 2025 να είναι δυνατή η χρήση της καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
     The "Yong Sheng" Raced Through the Arctic Sea and Into History
Comment & Photo: exactAIS® / Tracking of the Yong Sheng's 
Το Βόρειο Πέρασμα ελέγχεται στο μεγαλύτερο μήκος του από τη Ρωσία, η οποία είναι αρμόδια για τη χορήγηση αδειών σε πλοία που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν λιώσει σε μεγάλο βαθμό οι πάγοι, τα εμπορικά πλοία που επιχειρούν να διασχίσουν το πέρασμα δεν είναι αναγκασμένα να συνοδεύονται απαραίτητα από παγοθραυστικά όπως ορίζουν οι ρωσικοί κανονισμοί για ταξίδια στην Αρκτική.
Ο κίνδυνος όμως παραμένει. Ακόμη και τους μήνες που οι καιρικές συνθήκες είναι καλύτερες υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να σχηματιστεί ξαφνικά πάγος γύρω από ένα πλοίο αναγκάζοντάς το να ζητήσει βοήθεια από παγοθραυστικά.
Ο εγκλωβισμός σε πάγο, εκτός από τους κινδύνους που δημιουργεί για το πλήρωμα, το πλοίο και το εμπόρευμά του, ανεβάζει κατακόρυφα και το μεταφορικό κόστος.
Προοπτικές. 
Όποιοι και εάν είναι πάντως οι κίνδυνοι, λίγες από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιλέγουν να αγνοήσουν τις προοπτικές που υπόσχεται το Βόρειο Πέρασμα. Είναι ενδεικτικό ότι οι αιτήσεις για άδεια διέλευσης από το πέρασμα που υποβάλλονται στη Ρωσία έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, αφού από μόλις τέσσερις το 2010 ξεπέρασαν τις 300 το 2013.
Κανένας δεν είναι σήμερα σίγουρος για το πόσο συμφέρουσα μπορεί να αποδειχθεί η διαδρομή, αλλά οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να εξετάζουν τη χρήση της από πλοία που θα μπορούσαν να επιχειρήσουν ένα τέτοιο ταξίδι.
Η εταιρεία Lloyds που ειδικεύεται στις ασφαλίσεις πλοίων εκτιμά ότι έως το 2021 μπορεί να μεταφέρονται ετησίως από την Ασία προς την Ευρώπη περίπου 15 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων.
Πηγή:Τα Νέα , marinetraffic, exactAIS.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Κομπίνα-«μαμούθ» στο λιμάνι της Λεμεσού


Την ώρα που βαδίζουμε ολοταχώς για την ηλεκτρονική Διακυβέρνηση των Τελωνείων της Ε.Ε  
 Η Αστυνομία συνέλαβε 44χρονο ιδιοκτήτη εταιρείας, ο οποίος, αντί έπιπλα, όπως είχε δηλώσει, φέρεται να εισήγαγε τη Δευτέρα, από το λιμάνι Λεμεσού, 6000 κιλά καπνού

Στη σύλληψη του 44χρονου επιχειρηματία, που όπως αποκάλυψε χθες η «Σ» φέρεται να έστησε την κομπίνα-«μαμούθ»  στο λιμάνι Λεμεσού, προχώρησε χθες η Αστυνομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ύποπτος παρουσιάζεται ως διευθυντής, γραμματέας και κύριος μέτοχος εταιρείας, την οποία ενέγραψε πολύ πρόσφατα στο μητρώο εταιρειών του Αρχιτελωνείου.
 Ο 44χρονος δήλωσε στο Τελωνείο ότι θα εισήγαγε ποσότητα επίπλων σε εμπορευματοκιβώτιο πλοίου από το εξωτερικό.
Ωστόσο, το Τελωνείο Λεμεσού έγινε δέκτης πληροφοριών ότι ο εν λόγω επιχειρηματίας προέβη σε ψευδή δήλωση και ότι η όλη ιστορία επρόκειτο για κομπίνα.
Οι Αρχές διέταξαν την άμεση διερεύνηση της καταγγελίας.
Τη Δευτέρα, λειτουργοί του Τελωνείου έσπευσαν να ελέγξουν το εμπορευματοκιβώτιο που είχε, ήδη, ξεφορτωθεί στο λιμάνι Λεμεσού.
Όταν το άνοιξαν, διαπίστωσαν ότι -αντί για έπιπλα- αυτό περιείχε 6000 κιλά καπνού για ναργιλέ.
Η έρευνα του Τελωνείου καταδεικνύει ότι ο επιχειρηματίας δήλωσε, ψευδώς, εισαγωγή επίπλων για να πληρώσει πολύ χαμηλότερους δασμούς στο κράτος απ’ ό,τι θα πλήρωνε αν δήλωνε καπνό. Εκτιμάται ότι από την κομπίνα του επιχειρηματία το κράτος απώλεσε χρηματικό ποσό ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ περίπου.
Πηγή: Σιγμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Αρχίζει πιλοτικά το e-παράβολο !!

Από το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνεται η έναρξη πιλοτικής λειτουργίας του ηλεκτρονικού παραβόλου από την Παρασκευή 06/09/2013. Η εφαρμογή υλοποιήθηκε από τις Γενικές Γραμματείες Πληροφοριακών Συστημάτων και Δημοσίων Εσόδων, σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία και φορείς, καθώς και τις Τράπεζες υπό το συντονισμό του Γραφείου του Πρωθυπουργού. Το ηλεκτρονικό παράβολο θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων για την αγορά και τη χρήση παραβόλων, καθώς και στην ουσιαστική προώθηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Δημόσιο και στους συνεργαζόμενους Φορείς του.

Στην πρώτη φάση λειτουργίας της Εφαρμογής «e- Παράβολο» θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά παράβολα του «Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» και στην συνέχεια θα εντάσσονται σταδιακά παράβολα από άλλους Δημόσιους Φορείς αποδέκτες παραβόλων.
Για την αγορά του e-Παραβόλου οι ενδιαφερόμενοι (φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα) μπορούν να επισκέπτονται το διαδικτυακό τόπο της Γ.Γ.Π.Σ. (www.gsis.gr ) επιλέγοντας από τις «Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» τη σχετική εφαρμογή «e-Παράβολο». Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για όλους τους πολίτες και επιχειρήσεις, χρήστες και μη χρήστες του Taxisnet.

H διαδικασία περιλαμβάνει:

1. Δημιουργία Παραβόλου: ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμπληρώσει την σχετική ηλεκτρονική φόρμα για τη χορήγηση του παραβόλου που επιλέγει και η εφαρμογή εκδίδει μοναδικό ψηφιακό «κωδικό παραβόλου» που αντιστοιχεί στο ηλεκτρονικό παράβολο. Στη συνέχεια θα εκτυπώνει το ηλεκτρονικό παράβολο για να το καταθέσει στον φορέα.

2. Πληρωμή Παραβόλου: ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληρώσει το αντίστοιχο ποσό του e-Παραβόλου σε οποιαδήποτε τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ με τον «κωδικό παραβόλου» (σε κατάστημα της τράπεζας ή και στα εναλλακτικά δίκτυα - ΑΤΜ, Web banking και phone banking).

3. Κατάθεση Παραβόλου στον Φορέα: ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει-χρησιμοποιήσει το e-Παράβολο στον φορέα και στην συνέχεια  ο υπάλληλος του φορέα, θα κάνει τον έλεγχο και τη δέσμευση του e-Παραβόλου μέσω της εφαρμογής.

Κατά τη φάση Πιλοτικής Λειτουργίας η κατάθεση του e-Παραβόλου μπορεί να γίνει δύο εργάσιμες ημέρες μετά την πληρωμή. Στην επόμενη φάση η εφαρμογή θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να  καταθέσει  άμεσα  το ηλεκτρονικό παράβολο στον Φορέα.
Πηγή:Taxhaven
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εως τα τέλη του μηνός, ή έστω στις αρχές Οκτωβρίου, θα κινηθούν τα πρώτα εμπορευματικά βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με προϊόντα της αμερικανικής Hewlett - Packard.

Οι Κινέζοι όμως δεν υπογράφουν την τελική μακροχρόνια συμφωνία, περιμένοντας τον αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει εξάμηνη πιλοτική συμφωνία για τη δρομολόγηση 1-2 τρένων την εβδομάδα από τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco στον Πειραιά έως την Τσεχία, όπου διαθέτει εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων η ΗΡ.

Η πιλοτική συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογραφεί με την κινεζική Cosco και όχι με την ΗΡ, καθώς η Cosco είναι η εταιρεία που ανέλαβε τη διακίνηση των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας. Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταστεί «υπεργολάβος» της Cosco.

Επιδίωξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί η υπογραφή μακροχρόνιας εμπορικής συμφωνίας με την Cosco, η οποία θα εκτοξεύσει το εμπορευματικό της έργο, αλλά και τα έσοδα. Ωστόσο, οι Κινέζοι της Cosco που έχουν πελάτες τύπου ΗΡ δεν υπογράφουν ακόμη δεσμευτική μακροχρόνια συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τους εξής δύο λόγους:

α) περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η πιλοτική συμφωνία, δηλαδή εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλύψει τους συμβατικούς χρόνους παράδοσης, και

β) αναμένουν το «νέο αφεντικό» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι στις 16 Σεπτεμβρίου κατατίθεται η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Πολλά θα εξαρτηθούν από την εθνικότητα του αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εφ' όσον κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές), αφού άλλο είναι η εταιρεία να καταλήξει σε Ρώσους ή Γάλλους και άλλο σε Ρουμάνους ή Κινέζους.

Απεύχονται απεργίες

Τι φοβάται η Cosco; Οπως αναφέρει στέλεχος που παρακολουθεί την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτές θα εξαρτηθούν από το ποιος θα αγοράσει την εταιρεία και φυσικά από τις προθέσεις του απέναντι στους εργαζομένους».

Πάντως, στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η διαδρομή Ελλάδα-ΠΓΔΜ-Σερβία-Ουγγαρία- Σλοβακία-Τσεχία, ήτοι 2.200 χιλιόμετρα, να γίνεται σε 5 ημέρες. Αν πάει καλά η συμφωνία, θα ακολουθήσουν και άλλες, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται ανάλογες συζητήσεις με εταιρείες τεχνολογικού εξοπλισμού, αναλωσίμων, αλλά και αυτοκινήτου.

«Σήμερα κανένα από τα εμπορευματοκιβώτια του λιμανιού δεν μεταφέρεται με τρένο. Υπολογίζουμε ότι 3 εκατ. TEUS μεταφέρονται από την Ασία προς Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Ουγγαρία και τις βαλκανικές χώρες. Πρέπει να χτυπήσουμε μερίδιο από την αγορά αυτή», αναφέρουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αναγκαίες είναι οι συνδέσεις με κόμβους και τερματικούς σταθμούς άλλων αγορών, με απώτερο στόχο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να γίνει ένας από τους κύριους σιδηροδρομικούς παρόχους στη νοτιοανατολική Ευρώπη.


Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα εμπορεύματα έφθασαν, το 2012, τα 19,9 εκατ., με στόχο τα 22-24 εκατ. το 2013. Επιδίωξη είναι έως το 2020 τα ετήσια έσοδα από τα εμπορεύματα να φθάνουν τα 60-80 εκατ. ευρώ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Ε' τελωνείο Πειραιά :Πιλοτική εφαρμογή της Ηλεκτρονικής διασάφησης !

Την Παρασκευή 30/08/2013 άρχισε πιλοτικά στο Ε' τελωνείο Πειραιά , (το μεγαλύτερο τελωνείο της χώρας), ή  κατάθεση ηλεκτρονικών διασαφήσεων .
Η πρώτη ημέρα άρχισε με δυσκολίες αλλά μετά απο συντονισμένες προσπάθειες του τεχνικού επιτελείου τεχνικών και τελωνειακών του υπουργείου , και με την βοήθεια συναδέλφων εκτελωνιστών οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν και η πρώτη ηλεκτρονική κατάθεση παραστατικού στο Ε' τελωνείο έγινε πραγματικότητα .
Η πιλοτική περίοδος θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου .
Από πρώτης Νοεμβρίου θα είναι υποχρεωτική η κατάθεση όλων των παραστατικών εισαγωγής με ηλεκτρονική υποβολή.
Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
 

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Άνοιξε ο δρόμος για την πώληση του Υπόλοιπου ΟΛΠ !!

Χτές 30/08/13 επετεύχθη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ-COSCO για νέες επενδύσεις του κινεζικού ομίλου στο λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατ. ευρώ, γεγονός που αναμένεται να επιταχύνει τη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ (προβλήτας 1)

Το εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλει η COSCO προσαρμοζεται βάσει του ΑΕΠ  (λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων), αίτημα που είχε υποβάλει η κινεζική εταιρία.
Από την πλευρά της, η κινεζική πλευρά τονίζει, ότι με την κατασκευή της προβλήτας 3 στη δυτική πλευρά, ο αριθμός των διακινούμενων φορτίων θα ανέλθει από τα 3,7 εκατ. TEU στα 6,7 ΤEU, εκτιμώντας, ότι το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Οπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, με βάση το Πρακτικό αυτό η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει:

  • (α) να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ
  • (β) να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του
  • (γ) να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του
  • (δ) να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον 7 Γ/Γ Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.
  • (ε) να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ,
  • (ζ) να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα,
  • (στ) να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοσθεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής Σύμβασης.
  • (η) να προσκομίσει ή επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και
  • (θ) με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.
  • (Ι) Παράλληλα δε θα κατασκευάσει και αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044). Ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.
Παρεμπιπτόντως ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, βλέποντας τη δυστοκία στη λήψη αποφάσεων που εμφανίζει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς «χηρεύει» και η θέση του προέδρου, έδωσε εντολή στο υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει δράση και να ετοιμάσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, μέσω της πώλησης μετοχών.
Πηγή:Διαδίκτυο
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

 

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Έτοιμο "στα χαρτιά" το πρώτο ελληνικό δίκτυο logistics

Φώτο από Supply-Chain 
Συμφωνία μεταξύ 26 σημαντικών βιομηχανικών, και εμπορικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών, εταιριών μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού δικτύου logistics για τη μεταφορά εμπορευμάτων, αρχικά στον κεντρικό άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, ανακοινώθηκε σε εσπερίδα που διοργάνωσαν στην Αθήνα ο ΣΕΒ και η Ελληνική Εταιρία Logistics με τίτλο.
«Ο πρωταγωνιστικός ρόλος των logistics στη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών στην οικονομία και στην επιχειρηματικότητα», και χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης.
Όπως επισημαίνεται, η συμφωνία αυτή θεσμοθετεί το πρώτο στη χώρα μας Ελληνικό Δίκτυο logistics με μετρήσιμο αναπτυξιακό όφελος για την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα.
Το Δίκτυο θα εξυπηρετεί στην Αθήνα το Ικόνιο και το Θριάσιο, και στη Θεσσαλονίκη τον Κεντρικό Σταθμός της Θεσσαλονίκης και τη Σίνδο.
Συμπληρωματικά θα δίνεται η δυνατότητα door-to-door εξυπηρέτησης σε κοντινές περιοχές εφόσον υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον.
Αρχικά, θα γίνονται πέντε δρομολόγια την εβδομάδα ενώ υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς container τριών κατηγοριών (45', 40' και 20').
Οι πελάτες του Δικτύου Logistics έχουν κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις ομάδες, ανάλογα με τον όγκο και την τακτικότητα του διακινούμενου φορτίου για τις οποίες ισχύει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ήδη στις συνέργειες του Δικτύου Logistics είναι οι εξής επιχειρήσεις:

. ΑΒ Βασιλόπουλος AE, 
. Barilla Hellas AE, 
. BEIERSDORF HELLAS AE, 
. ΒΙΕΞΑΛ AE, 
. Cargo Group Logistics ΕΠΕ
. Coral AE, 
. DHL EXPRESS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., 
. Διακίνησις AE, 
. Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών  Ηρακλείου Κρήτης, 
. GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ
. Goldair Cargo ΑΕ
. HERBALIFE INTERNATIONAL GREECE, 
. Inter IKEA Systems BV, 
. Procter & Gamble Hellas ΕΠΕ
. Sanofi-Αventis AEBE, 
. SHELMAN ΕΛΛΗΝΟΕΛΒΕΤΙΚΗ       ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΞΥΛΟΥ ΑΕ, 
. Kuehne-Nagel AE, 
. ΜΑΒΕ AEBE, 
. Masterlink ΑΕ
. Medfrigo SA, 
. Metron Logistics AE,
. ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ
. SARMED Hellenic Warehouses S.A., 
. Schenker AE, 
. ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ
. Τσιρίκος Γρηγόριος ΙΜΕ ΕΠΕ

ωστόσο το δίκτυο είναι ανοιχτό για όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις σχετικές αναλύσεις, το εκτιμώμενο μέσο όφελος για τους τακτικούς χρήστες της υπηρεσίας μπορεί να ξεπεράσει το 10% και μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο για τους συμμετέχοντες σε περίπτωση ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και διεύρυνσης του Δικτύου.
Άλλες συνέργειες που διερευνώνται, είναι η συνεκμετάλλευση κοινού δικτύου διανομής εντός Αττικής και η ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας για παροχή ηλεκτρονικής απόδειξης παράδοσης. Στη συνέχεια το Δίκτυο Logistics θα διερευνήσει συνέργειες στην κοινή χρήση και ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων ή/και αποθηκών, στην ανάπτυξη διαδικτυακή πλατφόρμας για την ενοποίηση/συνδυασμό φορτίων και τη βέλτιστη αξιοποίηση της μεταφορικής ικανότητας, στην προώθηση- προβολή του δυναμικού Logistics της Ελλάδας προς το εξωτερικό, στην μεταφορά τεχνογνωσίας, κτλ.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Χάρης Κυριαζής σημείωσε ότι ο τομέας των Logistics αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ που αγγίζει το 12% σήμερα. «Σε μια περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης όπου για την επιβίωση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας απαιτείται ένα εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο η περίπτωση των logistics έχει σημαντική αξία ως υποδείγματος συνεργασίας της πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα που καταφέρνουν από κοινού να διαμορφώσουν το αναπτυξιακό μέλλον ενός κλάδου. Το υπόδειγμα αυτό, τόνισε ο κ. Κυριαζής, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το πρόσφορο έδαφος για την υιοθέτηση αντίστοιχων αναπτυξιακών υποδειγμάτων και σε άλλους κρίσιμους κλάδους της ελληνικής οικονομίας».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Σωτήρης Τριχάς τόνισε ότι αν υιοθετηθεί το Master Plan της ΕΕL κι οι βασικές δράσεις που προτάσσει, τότε η ελπίδα για ανάκαμψη της οικονομίας μέσα από έναν πολλά υποσχόμενο κλάδο αναζωπυρώνεται.

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Πηγή: ΑΠΕ- ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κάτι δεν πάει καλά στο Λιμάνι ???

Φόβους για κινεζικό... αδιέξοδο στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί η δυσκολία επίτευξης συμφωνίας μέχρι στιγμής μεταξύ κυβέρνησης και Cosco για το θέμα της αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος που ζητούν οι Κινέζοι μέχρι το 2025 με αντάλλαγμα τις νέες επενδύσεις ύψους 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ.
Το μνημόνιο προέβλεπε πως οι Κινέζοι θα προχωρούσαν σε νέα επένδυση 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ, αλλά ζητούν να σταματήσουν να καταβάλλουν το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που προβλέπεται από τη σύμβαση του 2009 και το οποίο είναι της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Επέκταση
Η Κομισιόν άλλωστε έχει ήδη θέσει μια σειρά ζητημάτων, όπως εάν η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα αποτελεί επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ή απαιτεί νέο διαγωνισμό, αλλά και αν η τροποποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης του 2008.
Ναυτιλιακοί κύκλοι πάντως ανέφεραν πως η στάση των Κινέζων δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά σχετικά με την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, επισημαίνοντας πως εάν η Cosco ήθελε να εξαγοράσει τον Πειραιά και να καταστεί βασικός μέτοχος, δεν θα έθετε μετ΄ επιτάσεως το θέμα αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος.
Πώληση ΟΛΠ
Στον... αέρα ο διαγωνισμός
Η αναζήτηση φιλικού διακανονισμού με τους Κινέζους έχει ήδη πάει πίσω τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ. Βάσει του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, θα έπρεπε μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού που αφορά την κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών, ωστόσο κάτι τέτοιο μοιάζει απίθανο πλέον. Η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά της για το αν ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση δραστηριοτήτων. Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως, έχει προκρίνει την πώληση μετοχών.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Όλα παίζουν γύρω από την Rosco)
Να «δέσει» την επιτυχία του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Η αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ επιτρέπει στον επενδυτή να είναι αυτόνομος, ελέγχοντας το απαιτούμενο “κύκλωμα” με σκοπό τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα του κόστους.
Και αυτό διότι παραχωρείται ο κλάδος της λειτουργίας των τρένων, ο κλάδος της συντήρησής τους, με τον ιδιώτη να έχει τη δυνατότητα της υλοποίησης επενδύσεων σε εμπορευματικές υποδομές στο Θριάσιο Πεδίο. Αυτή εξάλλου, είναι η αιτία για την οποία οι Κινέζοι της Cosco, που δραστηριοποιούνται ήδη στο λιμάνι του Πειραιά, επιθυμούν διακαώς να αποκτήσουν το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Επίσης οι Ρώσοι επιδιώκουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο την κερδοφόρα ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που αντιπροσωπεύουν ένα πολύ χαμηλό ποσοστό του συνολικού έργου (0,4 δισ. τονοχιλιόμετρα το 2011 έναντι 34 δισ. των γαλλικών σιδηροδρόμων). Ήδη η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να αναπτύσσεται, με το Ελληνικό Δίκτυο Επιχειρήσεων Logistics να έχει συνάψει  πρόσφατα στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά εμπορευμάτων στον κεντρικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Στους υποψήφιους διεκδικητές συγκαταλέγεται η ιταλική Trenitalia, η γερμανική  Deutsche Bahn AG, η γαλλική SNCF, αλλά και παίκτες της διεθνούς αγοράς logistics.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Πηγή: Διαδίκτυο
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709