Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Κάτι δεν πάει καλά στο Λιμάνι ???

Φόβους για κινεζικό... αδιέξοδο στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί η δυσκολία επίτευξης συμφωνίας μέχρι στιγμής μεταξύ κυβέρνησης και Cosco για το θέμα της αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος που ζητούν οι Κινέζοι μέχρι το 2025 με αντάλλαγμα τις νέες επενδύσεις ύψους 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ.
Το μνημόνιο προέβλεπε πως οι Κινέζοι θα προχωρούσαν σε νέα επένδυση 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ, αλλά ζητούν να σταματήσουν να καταβάλλουν το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που προβλέπεται από τη σύμβαση του 2009 και το οποίο είναι της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Επέκταση
Η Κομισιόν άλλωστε έχει ήδη θέσει μια σειρά ζητημάτων, όπως εάν η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα αποτελεί επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ή απαιτεί νέο διαγωνισμό, αλλά και αν η τροποποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης του 2008.
Ναυτιλιακοί κύκλοι πάντως ανέφεραν πως η στάση των Κινέζων δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά σχετικά με την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, επισημαίνοντας πως εάν η Cosco ήθελε να εξαγοράσει τον Πειραιά και να καταστεί βασικός μέτοχος, δεν θα έθετε μετ΄ επιτάσεως το θέμα αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος.
Πώληση ΟΛΠ
Στον... αέρα ο διαγωνισμός
Η αναζήτηση φιλικού διακανονισμού με τους Κινέζους έχει ήδη πάει πίσω τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ. Βάσει του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, θα έπρεπε μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού που αφορά την κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών, ωστόσο κάτι τέτοιο μοιάζει απίθανο πλέον. Η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά της για το αν ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση δραστηριοτήτων. Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως, έχει προκρίνει την πώληση μετοχών.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Όλα παίζουν γύρω από την Rosco)
Να «δέσει» την επιτυχία του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Η αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ επιτρέπει στον επενδυτή να είναι αυτόνομος, ελέγχοντας το απαιτούμενο “κύκλωμα” με σκοπό τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα του κόστους.
Και αυτό διότι παραχωρείται ο κλάδος της λειτουργίας των τρένων, ο κλάδος της συντήρησής τους, με τον ιδιώτη να έχει τη δυνατότητα της υλοποίησης επενδύσεων σε εμπορευματικές υποδομές στο Θριάσιο Πεδίο. Αυτή εξάλλου, είναι η αιτία για την οποία οι Κινέζοι της Cosco, που δραστηριοποιούνται ήδη στο λιμάνι του Πειραιά, επιθυμούν διακαώς να αποκτήσουν το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Επίσης οι Ρώσοι επιδιώκουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο την κερδοφόρα ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που αντιπροσωπεύουν ένα πολύ χαμηλό ποσοστό του συνολικού έργου (0,4 δισ. τονοχιλιόμετρα το 2011 έναντι 34 δισ. των γαλλικών σιδηροδρόμων). Ήδη η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να αναπτύσσεται, με το Ελληνικό Δίκτυο Επιχειρήσεων Logistics να έχει συνάψει  πρόσφατα στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά εμπορευμάτων στον κεντρικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Στους υποψήφιους διεκδικητές συγκαταλέγεται η ιταλική Trenitalia, η γερμανική  Deutsche Bahn AG, η γαλλική SNCF, αλλά και παίκτες της διεθνούς αγοράς logistics.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Πηγή: Διαδίκτυο
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709










Δεν υπάρχουν σχόλια: