Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Η Αλικαρνασσός χώνεται στην Μύτη της Cosco και του Πειραιά

Μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να βρίσκεται καθ’ οδόν για την κατάκτηση σημαντικού μεριδίου στο διαμετακομιστικό εμπόριο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μετά τη συμφωνία με την Cosco για νέα επένδυση επέκτασης, ωστόσο, όπως σημειώνουν αναλυτές, ο δρόμος προς την κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν είναι.
Ειδικότερα, σε σχετική της έκθεση η Drewry Maritime Research επισημαίνει ότι ο Πειραιάς θα αντιμετωπίσει σύντομα ανταγωνισμό από την Τουρκία, όπου κατασκευάζεται νέο λιμάνι (Asyaport) σε περιοχή πλησίον της Αλικαρνασσού στη θάλασσα του Μαρμαρά, η πρώτη φάση του οποίου θα παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ετησίως.
Το νέο λιμάνι θα είναι λειτουργικό σε περίπου 12-18 μήνες από σήμερα.
Σημαίνοντα ρόλο στην εν λόγω επένδυση διαδραματίζει η ελβετικών συμφερόντων Mediterranean Shipping Company (MSC), δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες του Πειραιά και ιδίως της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco στην ελληνική αγορά.
Η MSC ελέγχει το 70% του νέου λιμανιού, μέσω του λιμενικού της «βραχίονα», της Terminal Investment Ltd.
Επιπλέον, έχει δεσμευτεί να φέρει συνολικά 500.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως, μέγεθος που ισοδυναμεί με το 50% της δυναμικότητας του νέου λιμανιού στην πρώτη φάση της ανάπτυξής του (1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως).
Εκ των πραγμάτων, η εξέλιξη αυτή γεννά ερωτήματα αναφορικά με το κατά πόσο η MSC θα εξακολουθήσει να προτιμά τον Πειραιά ή αν θα επιλέξει το νέο λιμάνι της Τουρκίας για τις ανάγκες της.
Σύμφωνα με την Drewry, εν πολλοίς αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις με τη ΣΕΠ και τη στάση των Κινέζων αναφορικά με επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η διάρκεια της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, όπως επίσης και το αν θα θέσουν ή όχι όρο για έναν ελάχιστο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα πρέπει να φέρνει η MSC στον Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό, όμως, η Drewry επισημαίνει και την ευελιξία που διατηρούν οι μεγάλοι όμιλοι θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, όπως η MSC, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διοχετεύουν την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που αφορούν σε διαμετακομιστικό εμπόριο από το ένα λιμάνι της Μεσογείου σε κάποιο άλλο, ανάλογα με το εκάστοτε συμφέρον τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ίδιο το λιμάνι του Πειραιά, όπου οι απεργιακές κινητοποιήσεις του 2008 είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εμπορευματοκιβωτίων από τα 1,37 εκατ. το 2007 σε μόλις 430.000.
Ο λόγος ήταν ότι η MSC μετέφερε την κίνησή της από τον Πειραιά στο ιταλικό λιμάνι της Τζιόια Τάουρο στη νότια Ιταλία.
Με την εξομάλυνση της κατάστασης και κυρίως με την εγκατάσταση της Cosco στο λιμάνι, η MSC αλλά και η Evergreen επέστρεψαν στον Πειραιά, φτάνοντας, το 2012, να συμβάλουν κατά 35% και 34% αντίστοιχα στη συνολική κίνηση εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ.
Αυτή ακριβώς η δυνατότητα των μεγάλων εταιρειών να μετακινούνται από λιμάνι σε λιμάνι, σε συνδυασμό με το νέο τουρκικό λιμάνι, που έχει σχεδιαστεί ως διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος με ετήσια δυναμικότητα 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων στην τελική του φάση, αναμένεται να υπονομεύσουν τη διαπραγματευτική ικανότητα της ΣΕΠ στο μέλλον, στην προσπάθεια των Κινέζων να προσελκύσουν μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΣΕΠ αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, ιδίως ενόψει των σχεδίων περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά.
Η νέα επένδυση για τη δημιουργία ενός ακόμη προβλήτα στο δυτικό τμήμα του σημερινού προβλήτα ΙΙΙ θα οδηγήσει στην εκτόξευση της ετήσιας δυναμικότητας του Πειραιά σε πάνω από 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Άνοιξε και εμπορικά η "διαδρομή του πάγου" !!!!

 Northern Sea Route, East Siberian Sea
© D.Lobusov
Η άφιξη του κινεζικού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ «Yong Sheng» στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι, το Ρότερνταμ, έγραψε ιστορία.
Το φορτηγό της Cosco έγινε το πρώτο πλοίο της χώρας που μετέφερε τα εμπορεύματά του από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω του Αρκτικού Ωκεανού αντί να κάνει τον γύρο του κόσμου περνώντας από τη Διώρυγα του Σουέζ - διαδρομή που παραδοσιακά προτιμούν τα περισσότερα εμπορικά.
Ταξιδεύοντας προς την Ευρώπη μέσω του Αρκτικού, το 19.000 τόνων «Yong Sheng» κατάφερε να ολοκληρώσει το ταξίδι σε 15 ημέρες λιγότερες από όσες θα ταξίδευε εάν είχε επιλέξει τη διαδρομή μέσω Σουέζ.
Πλέον, οι ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως είναι η κρατική εταιρεία Cosco της Κίνας κάνουν τους υπολογισμούς τους και βλέπουν ότι η «διαδρομή του πάγου» μπορεί να αποδειχθεί κυριολεκτικά χρυσοφόρα, αφού δημιουργούνται οι προοπτικές για ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων με χαμηλότερο κόστος, αποφεύγοντας παράλληλα τον κίνδυνο πειρατείας και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Το ταξίδι από την Ασία στην Ευρώπη μέσω της Διώρυγας του Σουέζ εκτιμάται ότι χρειάζεται περίπου 45 ημέρες για να ολοκληρωθεί.
Η διαδρομή των σχεδόν 4.500 χιλιομέτρων την οποία ολοκλήρωσε το «Yong Sheng» μπαίνοντας θριαμβευτικά στο λιμάνι του Ρότερνταμ είναι γνωστή ως Βορειοανατολικό Πέρασμα ή Βόρεια Διαδρομή. Ξεκινά από τα στενά του Βεριγγείου, περνά από τα παράλια της Ρωσίας για να καταλήξει σε μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης.
Υπέρ και κατά.
Το όφελος από τη χρήση της Βόρειας Διαδρομής είναι τετραπλό.
Εκτός από την ολοκλήρωση του ταξιδιού σε λιγότερες ημέρες και το οικονομικό όφελος που αυτό συνεπάγεται -υπολογίζεται ότι κοστίζει τουλάχιστον 150.000 δολάρια λιγότερα σε σύγκριση με το ταξίδι μέσω Σουέζ - τα πλοία που χρησιμοποιούν το Βορειοανατολικό Πέρασμα γλιτώνουν από τον κίνδυνο επίθεσης πειρατών αλλά και από τις γεωπολιτικές εντάσεις όπως αυτές που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στην Αίγυπτο, η οποία ελέγχει τη Διώρυγα του Σουέζ.
Βέβαια υπάρχουν και μερικά σημαντικά προβλήματα που δεν είχαν επιτρέψει τη μέχρι σήμερα εκτεταμένη χρήση της Βόρειας Διαδρομής από εμπορικά πλοία.
Η διαδρομή αυτή είναι προσβάσιμη για λίγους μόνο μήνες κάθε χρόνο λόγω των πάγων. Το «Yong Sheng» ταξίδεψε σε νερά που υπό κανονικές συνθήκες καλύπτονται από πάγους για τουλάχιστον επτά μήνες τον χρόνο και επιτρέπουν τη διέλευση πλοίων μόνο από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο.
Πάντως η υπερθέρμανση του πλανήτη έχει συμβάλει στο λιώσιμο των πάγων αυτών - αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η Βόρεια Διαδρομή προτιμάται περισσότερο τα τελευταία χρόνια - και δεν αποκλείεται μέχρι το 2025 να είναι δυνατή η χρήση της καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
     The "Yong Sheng" Raced Through the Arctic Sea and Into History
Comment & Photo: exactAIS® / Tracking of the Yong Sheng's 
Το Βόρειο Πέρασμα ελέγχεται στο μεγαλύτερο μήκος του από τη Ρωσία, η οποία είναι αρμόδια για τη χορήγηση αδειών σε πλοία που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν λιώσει σε μεγάλο βαθμό οι πάγοι, τα εμπορικά πλοία που επιχειρούν να διασχίσουν το πέρασμα δεν είναι αναγκασμένα να συνοδεύονται απαραίτητα από παγοθραυστικά όπως ορίζουν οι ρωσικοί κανονισμοί για ταξίδια στην Αρκτική.
Ο κίνδυνος όμως παραμένει. Ακόμη και τους μήνες που οι καιρικές συνθήκες είναι καλύτερες υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να σχηματιστεί ξαφνικά πάγος γύρω από ένα πλοίο αναγκάζοντάς το να ζητήσει βοήθεια από παγοθραυστικά.
Ο εγκλωβισμός σε πάγο, εκτός από τους κινδύνους που δημιουργεί για το πλήρωμα, το πλοίο και το εμπόρευμά του, ανεβάζει κατακόρυφα και το μεταφορικό κόστος.
Προοπτικές. 
Όποιοι και εάν είναι πάντως οι κίνδυνοι, λίγες από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιλέγουν να αγνοήσουν τις προοπτικές που υπόσχεται το Βόρειο Πέρασμα. Είναι ενδεικτικό ότι οι αιτήσεις για άδεια διέλευσης από το πέρασμα που υποβάλλονται στη Ρωσία έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, αφού από μόλις τέσσερις το 2010 ξεπέρασαν τις 300 το 2013.
Κανένας δεν είναι σήμερα σίγουρος για το πόσο συμφέρουσα μπορεί να αποδειχθεί η διαδρομή, αλλά οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να εξετάζουν τη χρήση της από πλοία που θα μπορούσαν να επιχειρήσουν ένα τέτοιο ταξίδι.
Η εταιρεία Lloyds που ειδικεύεται στις ασφαλίσεις πλοίων εκτιμά ότι έως το 2021 μπορεί να μεταφέρονται ετησίως από την Ασία προς την Ευρώπη περίπου 15 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων.
Πηγή:Τα Νέα , marinetraffic, exactAIS.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Κομπίνα-«μαμούθ» στο λιμάνι της Λεμεσού


Την ώρα που βαδίζουμε ολοταχώς για την ηλεκτρονική Διακυβέρνηση των Τελωνείων της Ε.Ε  
 Η Αστυνομία συνέλαβε 44χρονο ιδιοκτήτη εταιρείας, ο οποίος, αντί έπιπλα, όπως είχε δηλώσει, φέρεται να εισήγαγε τη Δευτέρα, από το λιμάνι Λεμεσού, 6000 κιλά καπνού

Στη σύλληψη του 44χρονου επιχειρηματία, που όπως αποκάλυψε χθες η «Σ» φέρεται να έστησε την κομπίνα-«μαμούθ»  στο λιμάνι Λεμεσού, προχώρησε χθες η Αστυνομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ύποπτος παρουσιάζεται ως διευθυντής, γραμματέας και κύριος μέτοχος εταιρείας, την οποία ενέγραψε πολύ πρόσφατα στο μητρώο εταιρειών του Αρχιτελωνείου.
 Ο 44χρονος δήλωσε στο Τελωνείο ότι θα εισήγαγε ποσότητα επίπλων σε εμπορευματοκιβώτιο πλοίου από το εξωτερικό.
Ωστόσο, το Τελωνείο Λεμεσού έγινε δέκτης πληροφοριών ότι ο εν λόγω επιχειρηματίας προέβη σε ψευδή δήλωση και ότι η όλη ιστορία επρόκειτο για κομπίνα.
Οι Αρχές διέταξαν την άμεση διερεύνηση της καταγγελίας.
Τη Δευτέρα, λειτουργοί του Τελωνείου έσπευσαν να ελέγξουν το εμπορευματοκιβώτιο που είχε, ήδη, ξεφορτωθεί στο λιμάνι Λεμεσού.
Όταν το άνοιξαν, διαπίστωσαν ότι -αντί για έπιπλα- αυτό περιείχε 6000 κιλά καπνού για ναργιλέ.
Η έρευνα του Τελωνείου καταδεικνύει ότι ο επιχειρηματίας δήλωσε, ψευδώς, εισαγωγή επίπλων για να πληρώσει πολύ χαμηλότερους δασμούς στο κράτος απ’ ό,τι θα πλήρωνε αν δήλωνε καπνό. Εκτιμάται ότι από την κομπίνα του επιχειρηματία το κράτος απώλεσε χρηματικό ποσό ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ περίπου.
Πηγή: Σιγμα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Αρχίζει πιλοτικά το e-παράβολο !!

Από το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνεται η έναρξη πιλοτικής λειτουργίας του ηλεκτρονικού παραβόλου από την Παρασκευή 06/09/2013. Η εφαρμογή υλοποιήθηκε από τις Γενικές Γραμματείες Πληροφοριακών Συστημάτων και Δημοσίων Εσόδων, σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία και φορείς, καθώς και τις Τράπεζες υπό το συντονισμό του Γραφείου του Πρωθυπουργού. Το ηλεκτρονικό παράβολο θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων για την αγορά και τη χρήση παραβόλων, καθώς και στην ουσιαστική προώθηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Δημόσιο και στους συνεργαζόμενους Φορείς του.

Στην πρώτη φάση λειτουργίας της Εφαρμογής «e- Παράβολο» θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά παράβολα του «Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» και στην συνέχεια θα εντάσσονται σταδιακά παράβολα από άλλους Δημόσιους Φορείς αποδέκτες παραβόλων.
Για την αγορά του e-Παραβόλου οι ενδιαφερόμενοι (φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα) μπορούν να επισκέπτονται το διαδικτυακό τόπο της Γ.Γ.Π.Σ. (www.gsis.gr ) επιλέγοντας από τις «Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» τη σχετική εφαρμογή «e-Παράβολο». Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για όλους τους πολίτες και επιχειρήσεις, χρήστες και μη χρήστες του Taxisnet.

H διαδικασία περιλαμβάνει:

1. Δημιουργία Παραβόλου: ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμπληρώσει την σχετική ηλεκτρονική φόρμα για τη χορήγηση του παραβόλου που επιλέγει και η εφαρμογή εκδίδει μοναδικό ψηφιακό «κωδικό παραβόλου» που αντιστοιχεί στο ηλεκτρονικό παράβολο. Στη συνέχεια θα εκτυπώνει το ηλεκτρονικό παράβολο για να το καταθέσει στον φορέα.

2. Πληρωμή Παραβόλου: ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληρώσει το αντίστοιχο ποσό του e-Παραβόλου σε οποιαδήποτε τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ με τον «κωδικό παραβόλου» (σε κατάστημα της τράπεζας ή και στα εναλλακτικά δίκτυα - ΑΤΜ, Web banking και phone banking).

3. Κατάθεση Παραβόλου στον Φορέα: ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει-χρησιμοποιήσει το e-Παράβολο στον φορέα και στην συνέχεια  ο υπάλληλος του φορέα, θα κάνει τον έλεγχο και τη δέσμευση του e-Παραβόλου μέσω της εφαρμογής.

Κατά τη φάση Πιλοτικής Λειτουργίας η κατάθεση του e-Παραβόλου μπορεί να γίνει δύο εργάσιμες ημέρες μετά την πληρωμή. Στην επόμενη φάση η εφαρμογή θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να  καταθέσει  άμεσα  το ηλεκτρονικό παράβολο στον Φορέα.
Πηγή:Taxhaven
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εως τα τέλη του μηνός, ή έστω στις αρχές Οκτωβρίου, θα κινηθούν τα πρώτα εμπορευματικά βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με προϊόντα της αμερικανικής Hewlett - Packard.

Οι Κινέζοι όμως δεν υπογράφουν την τελική μακροχρόνια συμφωνία, περιμένοντας τον αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει εξάμηνη πιλοτική συμφωνία για τη δρομολόγηση 1-2 τρένων την εβδομάδα από τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco στον Πειραιά έως την Τσεχία, όπου διαθέτει εργοστάσιο συναρμολόγησης προϊόντων η ΗΡ.

Η πιλοτική συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογραφεί με την κινεζική Cosco και όχι με την ΗΡ, καθώς η Cosco είναι η εταιρεία που ανέλαβε τη διακίνηση των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας. Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταστεί «υπεργολάβος» της Cosco.

Επιδίωξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί η υπογραφή μακροχρόνιας εμπορικής συμφωνίας με την Cosco, η οποία θα εκτοξεύσει το εμπορευματικό της έργο, αλλά και τα έσοδα. Ωστόσο, οι Κινέζοι της Cosco που έχουν πελάτες τύπου ΗΡ δεν υπογράφουν ακόμη δεσμευτική μακροχρόνια συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τους εξής δύο λόγους:

α) περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η πιλοτική συμφωνία, δηλαδή εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλύψει τους συμβατικούς χρόνους παράδοσης, και

β) αναμένουν το «νέο αφεντικό» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι στις 16 Σεπτεμβρίου κατατίθεται η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος. Πολλά θα εξαρτηθούν από την εθνικότητα του αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εφ' όσον κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές), αφού άλλο είναι η εταιρεία να καταλήξει σε Ρώσους ή Γάλλους και άλλο σε Ρουμάνους ή Κινέζους.

Απεύχονται απεργίες

Τι φοβάται η Cosco; Οπως αναφέρει στέλεχος που παρακολουθεί την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «η Cosco φοβάται τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτές θα εξαρτηθούν από το ποιος θα αγοράσει την εταιρεία και φυσικά από τις προθέσεις του απέναντι στους εργαζομένους».

Πάντως, στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η διαδρομή Ελλάδα-ΠΓΔΜ-Σερβία-Ουγγαρία- Σλοβακία-Τσεχία, ήτοι 2.200 χιλιόμετρα, να γίνεται σε 5 ημέρες. Αν πάει καλά η συμφωνία, θα ακολουθήσουν και άλλες, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται ανάλογες συζητήσεις με εταιρείες τεχνολογικού εξοπλισμού, αναλωσίμων, αλλά και αυτοκινήτου.

«Σήμερα κανένα από τα εμπορευματοκιβώτια του λιμανιού δεν μεταφέρεται με τρένο. Υπολογίζουμε ότι 3 εκατ. TEUS μεταφέρονται από την Ασία προς Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Ουγγαρία και τις βαλκανικές χώρες. Πρέπει να χτυπήσουμε μερίδιο από την αγορά αυτή», αναφέρουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αναγκαίες είναι οι συνδέσεις με κόμβους και τερματικούς σταθμούς άλλων αγορών, με απώτερο στόχο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να γίνει ένας από τους κύριους σιδηροδρομικούς παρόχους στη νοτιοανατολική Ευρώπη.


Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα εμπορεύματα έφθασαν, το 2012, τα 19,9 εκατ., με στόχο τα 22-24 εκατ. το 2013. Επιδίωξη είναι έως το 2020 τα ετήσια έσοδα από τα εμπορεύματα να φθάνουν τα 60-80 εκατ. ευρώ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Ε' τελωνείο Πειραιά :Πιλοτική εφαρμογή της Ηλεκτρονικής διασάφησης !

Την Παρασκευή 30/08/2013 άρχισε πιλοτικά στο Ε' τελωνείο Πειραιά , (το μεγαλύτερο τελωνείο της χώρας), ή  κατάθεση ηλεκτρονικών διασαφήσεων .
Η πρώτη ημέρα άρχισε με δυσκολίες αλλά μετά απο συντονισμένες προσπάθειες του τεχνικού επιτελείου τεχνικών και τελωνειακών του υπουργείου , και με την βοήθεια συναδέλφων εκτελωνιστών οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν και η πρώτη ηλεκτρονική κατάθεση παραστατικού στο Ε' τελωνείο έγινε πραγματικότητα .
Η πιλοτική περίοδος θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου .
Από πρώτης Νοεμβρίου θα είναι υποχρεωτική η κατάθεση όλων των παραστατικών εισαγωγής με ηλεκτρονική υποβολή.
Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
 

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Άνοιξε ο δρόμος για την πώληση του Υπόλοιπου ΟΛΠ !!

Χτές 30/08/13 επετεύχθη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ-COSCO για νέες επενδύσεις του κινεζικού ομίλου στο λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατ. ευρώ, γεγονός που αναμένεται να επιταχύνει τη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ (προβλήτας 1)

Το εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλει η COSCO προσαρμοζεται βάσει του ΑΕΠ  (λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων), αίτημα που είχε υποβάλει η κινεζική εταιρία.
Από την πλευρά της, η κινεζική πλευρά τονίζει, ότι με την κατασκευή της προβλήτας 3 στη δυτική πλευρά, ο αριθμός των διακινούμενων φορτίων θα ανέλθει από τα 3,7 εκατ. TEU στα 6,7 ΤEU, εκτιμώντας, ότι το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Οπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, με βάση το Πρακτικό αυτό η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει:

  • (α) να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ
  • (β) να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του
  • (γ) να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του
  • (δ) να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον 7 Γ/Γ Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.
  • (ε) να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ,
  • (ζ) να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα,
  • (στ) να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοσθεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής Σύμβασης.
  • (η) να προσκομίσει ή επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και
  • (θ) με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.
  • (Ι) Παράλληλα δε θα κατασκευάσει και αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044). Ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.
Παρεμπιπτόντως ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, βλέποντας τη δυστοκία στη λήψη αποφάσεων που εμφανίζει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς «χηρεύει» και η θέση του προέδρου, έδωσε εντολή στο υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει δράση και να ετοιμάσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, μέσω της πώλησης μετοχών.
Πηγή:Διαδίκτυο
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

 

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Έτοιμο "στα χαρτιά" το πρώτο ελληνικό δίκτυο logistics

Φώτο από Supply-Chain 
Συμφωνία μεταξύ 26 σημαντικών βιομηχανικών, και εμπορικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών, εταιριών μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού δικτύου logistics για τη μεταφορά εμπορευμάτων, αρχικά στον κεντρικό άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, ανακοινώθηκε σε εσπερίδα που διοργάνωσαν στην Αθήνα ο ΣΕΒ και η Ελληνική Εταιρία Logistics με τίτλο.
«Ο πρωταγωνιστικός ρόλος των logistics στη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών στην οικονομία και στην επιχειρηματικότητα», και χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης.
Όπως επισημαίνεται, η συμφωνία αυτή θεσμοθετεί το πρώτο στη χώρα μας Ελληνικό Δίκτυο logistics με μετρήσιμο αναπτυξιακό όφελος για την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα.
Το Δίκτυο θα εξυπηρετεί στην Αθήνα το Ικόνιο και το Θριάσιο, και στη Θεσσαλονίκη τον Κεντρικό Σταθμός της Θεσσαλονίκης και τη Σίνδο.
Συμπληρωματικά θα δίνεται η δυνατότητα door-to-door εξυπηρέτησης σε κοντινές περιοχές εφόσον υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον.
Αρχικά, θα γίνονται πέντε δρομολόγια την εβδομάδα ενώ υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς container τριών κατηγοριών (45', 40' και 20').
Οι πελάτες του Δικτύου Logistics έχουν κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις ομάδες, ανάλογα με τον όγκο και την τακτικότητα του διακινούμενου φορτίου για τις οποίες ισχύει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ήδη στις συνέργειες του Δικτύου Logistics είναι οι εξής επιχειρήσεις:

. ΑΒ Βασιλόπουλος AE, 
. Barilla Hellas AE, 
. BEIERSDORF HELLAS AE, 
. ΒΙΕΞΑΛ AE, 
. Cargo Group Logistics ΕΠΕ
. Coral AE, 
. DHL EXPRESS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., 
. Διακίνησις AE, 
. Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών  Ηρακλείου Κρήτης, 
. GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ
. Goldair Cargo ΑΕ
. HERBALIFE INTERNATIONAL GREECE, 
. Inter IKEA Systems BV, 
. Procter & Gamble Hellas ΕΠΕ
. Sanofi-Αventis AEBE, 
. SHELMAN ΕΛΛΗΝΟΕΛΒΕΤΙΚΗ       ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΞΥΛΟΥ ΑΕ, 
. Kuehne-Nagel AE, 
. ΜΑΒΕ AEBE, 
. Masterlink ΑΕ
. Medfrigo SA, 
. Metron Logistics AE,
. ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ
. SARMED Hellenic Warehouses S.A., 
. Schenker AE, 
. ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ
. Τσιρίκος Γρηγόριος ΙΜΕ ΕΠΕ

ωστόσο το δίκτυο είναι ανοιχτό για όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις σχετικές αναλύσεις, το εκτιμώμενο μέσο όφελος για τους τακτικούς χρήστες της υπηρεσίας μπορεί να ξεπεράσει το 10% και μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο για τους συμμετέχοντες σε περίπτωση ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και διεύρυνσης του Δικτύου.
Άλλες συνέργειες που διερευνώνται, είναι η συνεκμετάλλευση κοινού δικτύου διανομής εντός Αττικής και η ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας για παροχή ηλεκτρονικής απόδειξης παράδοσης. Στη συνέχεια το Δίκτυο Logistics θα διερευνήσει συνέργειες στην κοινή χρήση και ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων ή/και αποθηκών, στην ανάπτυξη διαδικτυακή πλατφόρμας για την ενοποίηση/συνδυασμό φορτίων και τη βέλτιστη αξιοποίηση της μεταφορικής ικανότητας, στην προώθηση- προβολή του δυναμικού Logistics της Ελλάδας προς το εξωτερικό, στην μεταφορά τεχνογνωσίας, κτλ.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Χάρης Κυριαζής σημείωσε ότι ο τομέας των Logistics αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ που αγγίζει το 12% σήμερα. «Σε μια περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης όπου για την επιβίωση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας απαιτείται ένα εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο η περίπτωση των logistics έχει σημαντική αξία ως υποδείγματος συνεργασίας της πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα που καταφέρνουν από κοινού να διαμορφώσουν το αναπτυξιακό μέλλον ενός κλάδου. Το υπόδειγμα αυτό, τόνισε ο κ. Κυριαζής, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το πρόσφορο έδαφος για την υιοθέτηση αντίστοιχων αναπτυξιακών υποδειγμάτων και σε άλλους κρίσιμους κλάδους της ελληνικής οικονομίας».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Σωτήρης Τριχάς τόνισε ότι αν υιοθετηθεί το Master Plan της ΕΕL κι οι βασικές δράσεις που προτάσσει, τότε η ελπίδα για ανάκαμψη της οικονομίας μέσα από έναν πολλά υποσχόμενο κλάδο αναζωπυρώνεται.

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Πηγή: ΑΠΕ- ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κάτι δεν πάει καλά στο Λιμάνι ???

Φόβους για κινεζικό... αδιέξοδο στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί η δυσκολία επίτευξης συμφωνίας μέχρι στιγμής μεταξύ κυβέρνησης και Cosco για το θέμα της αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος που ζητούν οι Κινέζοι μέχρι το 2025 με αντάλλαγμα τις νέες επενδύσεις ύψους 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ.
Το μνημόνιο προέβλεπε πως οι Κινέζοι θα προχωρούσαν σε νέα επένδυση 224 εκ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ, αλλά ζητούν να σταματήσουν να καταβάλλουν το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που προβλέπεται από τη σύμβαση του 2009 και το οποίο είναι της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Επέκταση
Η Κομισιόν άλλωστε έχει ήδη θέσει μια σειρά ζητημάτων, όπως εάν η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα αποτελεί επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ή απαιτεί νέο διαγωνισμό, αλλά και αν η τροποποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης του 2008.
Ναυτιλιακοί κύκλοι πάντως ανέφεραν πως η στάση των Κινέζων δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά σχετικά με την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, επισημαίνοντας πως εάν η Cosco ήθελε να εξαγοράσει τον Πειραιά και να καταστεί βασικός μέτοχος, δεν θα έθετε μετ΄ επιτάσεως το θέμα αναστολής καταβολής του εγγυημένου τιμήματος.
Πώληση ΟΛΠ
Στον... αέρα ο διαγωνισμός
Η αναζήτηση φιλικού διακανονισμού με τους Κινέζους έχει ήδη πάει πίσω τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ. Βάσει του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος για την ιδιωτικοποίηση του Πειραιά, θα έπρεπε μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού που αφορά την κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών, ωστόσο κάτι τέτοιο μοιάζει απίθανο πλέον. Η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά της για το αν ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση δραστηριοτήτων. Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως, έχει προκρίνει την πώληση μετοχών.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Όλα παίζουν γύρω από την Rosco)
Να «δέσει» την επιτυχία του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Η αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ επιτρέπει στον επενδυτή να είναι αυτόνομος, ελέγχοντας το απαιτούμενο “κύκλωμα” με σκοπό τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα του κόστους.
Και αυτό διότι παραχωρείται ο κλάδος της λειτουργίας των τρένων, ο κλάδος της συντήρησής τους, με τον ιδιώτη να έχει τη δυνατότητα της υλοποίησης επενδύσεων σε εμπορευματικές υποδομές στο Θριάσιο Πεδίο. Αυτή εξάλλου, είναι η αιτία για την οποία οι Κινέζοι της Cosco, που δραστηριοποιούνται ήδη στο λιμάνι του Πειραιά, επιθυμούν διακαώς να αποκτήσουν το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Επίσης οι Ρώσοι επιδιώκουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο την κερδοφόρα ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που αντιπροσωπεύουν ένα πολύ χαμηλό ποσοστό του συνολικού έργου (0,4 δισ. τονοχιλιόμετρα το 2011 έναντι 34 δισ. των γαλλικών σιδηροδρόμων). Ήδη η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να αναπτύσσεται, με το Ελληνικό Δίκτυο Επιχειρήσεων Logistics να έχει συνάψει  πρόσφατα στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά εμπορευμάτων στον κεντρικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Στους υποψήφιους διεκδικητές συγκαταλέγεται η ιταλική Trenitalia, η γερμανική  Deutsche Bahn AG, η γαλλική SNCF, αλλά και παίκτες της διεθνούς αγοράς logistics.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Πηγή: Διαδίκτυο
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709










Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Λαθρεμπόριο τσιγάρων από Βουλγαρία

 H Ένωση τελωνειακών υπαλλήλων Μακεδονίας εξέδωσε το το ποιο κάτω δελτίο τύπου.

Από το Γραφείο Τύπου

Το Σάββατο 17/8/2013 και ώρα 14.30΄, υπάλληλοι του κλιμακίου του Τελωνείου Σερρών στο... μεθοριακό σταθμό Προμαχώνα, κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποιούσαν στον οδικό άξονα Προμαχώνα-Σερρών, διαπίστωσαν ότι ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο μάρκας OPEL VECTRA, που οδηγούσε Βούλγαρος υπήκοος μετέφερε 119 κούτες (1190 πακέτα) τσιγάρων. Στο αυτοκίνητο επέβαιναν άλλοι τρεις Βούλγαροι υπήκοοι. Τα τσιγάρα ήταν επιμελώς κρυμμένα κάτω από τα πατάκια του αυτοκινήτου, μέσα σε φορητά ψυγεία, μέσα σε ηχεία και σε βαλίτσες με ρούχα.

Οι δράστες προμηθεύθηκαν τα τσιγάρα από τη Βουλγαρία και είχαν σκοπό να τα προωθήσουν στην Ιταλία, όπου και μετέβαιναν.

Το μεταφορικό μέσον και τα τσιγάρα κατασχέθηκαν. Σε βάρος των δραστών σχηματίζεται δικογραφία για παράβαση των διατάξεων περί λαθρεμπορίας του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΡΕΤΣΗΣ                                 ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΟΥΡΔΑΚΗΣ

Πηγή:Τρομακτικό
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Λαθρεμπόριο Δερμάτων Λύκου μεταξύ Αθήνας Πεκίνου απο το Ελ. Βενιζέλος

Η φωτο που έκανε τον γύρο του κόσμου
Οι αρχές του διεθνούς αεροδρομίου του Πεκίνου, στην Κίνα, κατέσχεσαν 645 δέρματα λύκων, τα οποία έφτασαν εκεί προερχόμενα από το «Ελ. Βενιζέλος».

Τα δέρματα ήταν κρυμμένα σε σάκους που είχαν σήμανση ότι περιείχαν υπολείμματα δερμάτων.
Σύμφωνα με τις κινεζικές αρχές, πρόκειται για το μεγαλύτερο φορτίο λαθρεμπορίου προϊόντων που προέρχονται από απειλούμενα είδη, και που έχουν κατασχεθεί στη χώρα, εδώ και μια δεκαετία.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το φορτίο αποτελούνταν από 30 σάκους, είχε συνολικό βάρος 1,4 τόνο και είχε κοστολογηθεί, σύμφωνα με τα έγγραφα που το συνόδευαν, για 3.700 δολάρια.
Η χαμηλή, τιμή του φορτίου ήταν αυτή που αναφέρεται πως κίνησε το ενδιαφέρον των αρχών και τους έκανε να ελέγξουν με ακτίνες Χ το περιεχόμενο των σάκων και να ανακαλύψουν ότι ο καθένας είχε από περίπου 20 δέρματα καλυμμένα με ρετάλια από άλλες γούνες.
Επρόκειτο για γούνες κυρίως από καφέ λύκους, αλλά υπήρχαν επίσης μαύροι και γκρίζοι, αλλά είναι αμφίβολο να προέρχονται όλοι από την ελληνική ύπαιθρο καθώς εκτιμάται ότι ο συνολικός πληθυσμός των ζώων στην Ελλάδα φτάνει τους 700.
Οι αρχές ερευνούν την εμπλοκή μιας διεθνούς μεταφορικής εταιρείας ?????? με κινεζική έδρα. ?????? Υπολογίζεται ότι το φορτίο είχε πραγματική αξία γύρω στα 250.000 ευρώ.
Πηγή:Tvxs
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τι θα ισχύει σε περίπτωση που κάποιος θέλει να εξάγει αυτοκίνητο του οποίου έχουν κατατεθεί οι πινακίδες

Με πρόσφατη εγκύκλιο που απέστειλε στα Τελωνεία και τις ΔΟΥ, το υπουργείο Οικονομικών ορίζει πως σε κάποιο αυτοκίνητο που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του ή ο έμπορος που το έχει στην κατοχή του θα πρέπει να προβεί σε άρση της ακινησίας, καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας, ώστε να μπορέσει να το εξάγει στην αλλοδαπή.
Το θέμα έχει λάβει διαστάσεις καθώς μέχρι πρότινος κανείς δεν κατέβαλε τα τέλη κυκλοφορίας για να εξάγει κάποιο Ι.Χ. που ήταν κατατεθειμένες οι πινακίδες κυκλοφορίας του, με συνέπεια οι εξαγωγές αυτοκινήτων να στοιχίζουν ακριβά.
Από την άλλη πλευρά, κάποιες ΔΟΥ και Τελωνεία ερμηνεύουν όπως εκείνοι νομίζουν την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, με αποτέλεσμα κάποιες εφορίες να απαιτούν την καταβολή των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να εξαχθούν και κάποιες άλλες όχι.
Σύμφωνα με το έγγραφο που δημοσιεύει η Ημερησία φαίνεται ξεκάθαρα πως για να εξαχθεί κάποιο όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του να προβεί σε άρση της ακινησίας καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους ώστε να μπορέσει να εξαχθεί.
Πηγή:News247
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Η Χώρα μας πύλη εισόδου των προϊόντων «μαϊμού» στην Ε.Ε.

Μεταξύ των δέκα πρώτων χωρών από τις οποίες προέρχονται προϊόντα «μαϊμού» που εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν στα τελωνεία της επικράτειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης συγκαταλέγεται η Ελλάδα, γεγονός που έρχεται δυστυχώς να επιβεβαιώσει ότι η χώρα μας συνεχίζει να αποτελεί μία από τις πύλες εισόδου για την υπόλοιπη Ε.Ε. των απομιμήσεων. Μάλιστα, η Ελλάδα αποτελεί τη χώρα προέλευσης για το μεγαλύτερο ποσοστό λαθραίων αλκοολούχων ποτών, (61,55%), στοιχείο που συνδέεται και με τις διαδοχικές αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Οινοπνευματωδών Ποτών (ΕΦΚΟΠ). Συνολικά, πάντως, στα τελωνεία της Ε.Ε. κατακρατήθηκαν το 2012 πάνω από 40 εκατομμύρια προϊόντα απομιμήσεων με την αξία τους να υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Κομισιόν για τα προϊόντα «μαϊμού», το 2012 στα ελληνικά τελωνεία κατακρατήθηκαν σε 171 περιπτώσεις 941.337 προϊόντα. Τα περισσότερα προϊόντα εντοπίστηκαν στην Ιταλία, 6.108.760, χώρα που επίσης αποτελεί πύλη εισόδου για προϊόντα «μαϊμού», κυρίως κινεζικής προέλευσης.

Η Κίνα, άλλωστε, παραμένει η βασικότερη χώρα προέλευσης των προϊόντων απομίμησης που εισάγονται και διακινούνται στις ευρωπαϊκές χώρες, με το μερίδιό της, με βάση τον αριθμό των αντικειμένων που εντοπίστηκαν και κατακρατήθηκαν στα τελωνεία, να φτάνει το 64,51% και με βάση την αξία το 77,09%.
Η Ελλάδα, ως χώρα προέλευσης (σ.σ. αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι τα προϊόντα κατασκευάζονται εδώ αλλά εισάγονται στην Ε.Ε. από την Ελλάδα) συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πρώτων χωρών με μερίδιο, βάσει του αριθμού των προϊόντων, 2,08%.
Εκτός των αλκοολούχων ποτών, η Ελλάδα εμφανίζει υψηλές επιδόσεις και στους αναπτήρες, καθώς αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα προέλευσης των προϊόντων αυτών, με ποσοστό 35,07%, μετά την Κίνα (64,87%).
Πέραν, βεβαίως, της Κίνας, πλούσια είναι η «δραστηριότητα» και άλλων χωρών.
Ετσι, για παράδειγμα, η πρώτη πηγή προέλευσης για τρόφιμα «μαϊμού» είναι το Μαρόκο, το Χονγκ Κονγκ για το CD/DVD και άλλα προϊόντα καπνού (κυρίως ηλεκτρονικά τσιγάρα και υγρά υλικά γέμισής τους) και η Βουλγαρία για υλικά συσκευασίας.
Συνολικά από τα στοιχεία της έκθεσης της Κομισιόν, τα τσιγάρα είναι από τις σημαντικότερες κατηγορίες προϊόντων που κατακρατήθηκαν (31%), ενώ διάφορα εμπορεύματα (π.χ. φιάλες, φανοί, κόλλες, μπαταρίες, σκόνες καθαρισμού) ήταν η επόμενη κατηγορία (12 %), ακολουθούμενη από τα υλικά συσκευασίας (10%).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι έχει αλλάξει δραστικά ο τρόπος εισόδου των απομιμήσεων στην Ε.Ε. Παλαιότερα, τα προϊόντα αυτά εντοπίζονταν συχνά σε μεγάλα κοντέινερ που έφταναν στα τελωνεία μέσω πλοίων και φορτηγών. Τα τελευταία τρία χρόνια, ωστόσο, όπως διαπιστώνει η Κομισιόν, πολλά προϊόντα «μαϊμού» φτάνουν στην Ε.Ε. σε μικρές συσκευασίες, μέσω ταχυδρομείου, κάτι που οφείλεται στην αύξηση των αγορών μέσω Διαδικτύου.
Πηγή: Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Λαθραία τσιγάρα Κατασχέθηκαν στον Πειραιά

Οι διαφυγόντες δασμοί ανέρχονται στο ποσόν των 6.231.494 ευρώ.

 Μια από τις μεγαλύτερες ποσότητες λαθραίων τσιγάρων, εντοπίσθηκε και κατασχέθηκε στο λιμάνι του Πειραιά από υπαλλήλους του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών του ΣΔΟΕ Αττικής, σε συνεργασία με υπαλλήλους του Ε΄ Τελωνείου Πειραιά.

Συγκεκριμένα, τις μεσημβρινές ώρες της 07-08-2013 μετά από έρευνα που διενεργήθηκε σε τρία (3) εμπορευματοκιβώτια που είχαν αφιχθεί την προηγούμενη (06-08-2013) στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 37.200.000 τεμάχια τσιγάρων (1.860.000 πακέτα).
Ως δηλωθέν φορτίο είχαν δηλωθεί ότι περιείχαν και τα τρία εμπορευματοκιβώτια πλαστικά ψυγεία χειρός.
Ως αποστολέας εμφανίζεται εταιρεία στη Σιγκαπούρη και ο τελικός τους προορισμός ήταν η πόλη των Σκοπίων, όπου εμφανίζεται η παραλήπτρια εταιρεία, ενώ από την χώρα μας διέρχονταν ως transit.
Πηγή:Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Εισήγαγαν Παράνομα Αιθυλική αλκοόλη σαν διάλυμα καθαρισμού επίπλων!!!

Συνολικά 24.000 λίτρα λαθραίας καθαρής αιθυλικής αλκοόλης, η οποία μεταφερόταν με φορτηγό ψυγείο διεθνών μεταφορών από τη Βουλγαρία χωρίς τα προβλεπόμενα τελωνειακά έγγραφα και φορολογικά στοιχεία, κατέσχεσε στην περιοχή των Λαγυνών Εύρου η Περιφερειακή Διεύθυνση ΣΔΟΕ Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Ασφάλεια Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της πάταξης του λαθρεμπορίου ποτών και παραποιημένων προϊόντων οινοπνεύματος.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στα συνοδευτικά έγγραφα μεταφοράς το λαθραίο οινόπνευμα χαρακτηρίζονταν ως «διάλυμα καθαρισμού επίπλων».
Ο έλληνας οδηγός του φορτηγού, ηλικίας 47 ετών, συνελήφθη και οδηγήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα με τη διαδικασία του αυτόφωρου, ενώ το φορτηγό κατασχέθηκε.
Σκοπός της διακίνησης ήταν η διάθεση της ποσότητας του οινοπνεύματος σε παράνομα εργαστήρια ποτών.
Το ύψος των διαφυγόντων φόρων ανέρχεται στο ποσό των 730.000 ευρώ. Η έρευνα συνεχίζεται.
Πηγή:Μακεδονία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Το φορτίο με τις μπανάνες είχε και... κοκαΐνη


Μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης που έφθασαν στην Ελλάδα από το εξωτερικό μέσα σε φορτία οπωροκηπευτικών έφερε στο φως η επιχείρηση της Υπηρεσίας Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχουν εντοπισθεί περισσότερα από 500 κιλά κοκαΐνης σε δύο φορτία με μπανάνες που εκτιμάται ότι εισήχθησαν μέσω Ιταλίας από την Κολομβία.
Όπως έγινε γνωστό, η άκρη του νήματος άρχισε να ξετυλίγεται όταν έμπορος στη Ρόδο βρήκε εκατοντάδες κιλά ναρκωτικών μέσα σε φορτίο με μπανάνες που είχε παραγγείλει από τη Λατινική Αμερική.
Σε έρευνα της Δίωξης Ναρκωτικών Αττικής στις αποθήκες της εταιρείας που εισήγαγε τα φρούτα, στην Αθήνα, βρέθηκαν μέσα σε παλέτες περίπου 240 κιλά κοκαΐνης.
Η Αστυνομία εξετάζει το ενδεχόμενο να υπάρχουν ναρκωτικά και σε άλλες παρόμοιες παραγγελίες.
Πηγή:Ε.Α Τα Νέα
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Οικονομική αιμορραγία από την απουσία συστημάτων ελέγχου στα τελωνεία

Την παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, ζήτησε ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργος Σούρλας, κατά την συνάντησή τους, για την τοποθέτηση στα τελωνεία συστημάτων ελέγχου με ακτίνες X (X RAY), προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του λαθρεμπορίου (τσιγάρων, παραποιημένων προϊόντων κ.λπ.) και της διακίνησης ναρκωτικών.

Όπως υπογραμμίζει
ο κ. Σούρλας από την απουσία συστημάτων ανίχνευσης το κράτος χάνει έσοδα που ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ το χρόνο μόνο από το λαθρεμπόριο τσιγάρων!

Μετά τη συνάντηση ο γγ. Διαφάνειας δήλωσε ότι από τα στοιχεία που έστειλε στη Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ προκύπτει ότι:

-Από το 2004 μέχρι και σήμερα προκηρύχθηκαν πέντε διαγωνισμοί (!!!) για την προμήθεια συστημάτων ανίχνευσης (2004, 2007, 2009, 2010, 2011) και ματαιώθηκαν όλοι, κατά κύριο λόγο για τις προδιαγραφές.
-Ο πρώτος μάλιστα διαγωνισμός προκηρύχτηκε το 2004 για την προμήθεια ενός συστήματος X-RAY και ματαιώθηκε το 2010 λόγω προδιαγραφών, δηλαδή χρειάστηκαν επτά χρόνια για να αντιληφθούν και να αποφανθούν οι αρμόδιοι παράγοντες!

Και όλα αυτά τα πρωτοφανή και εξοργιστικά, σύμφωνα με τον κ. Σούρλα, συμβαίνουν, παρά το γεγονός ότι:

- Το 2009 με το σύστημα ανίχνευσης που είχαν εγκαταστήσει οι υπηρεσίες των ΗΠΑ στο Ε΄ Τελωνείο Πειραιά και στη συνέχεια το απέσυραν, διαπιστώθηκε η ύπαρξη κοκαΐνης που ανερχόταν σε μισό τόνο!
- Σε καμία περίπτωση, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες, δεν αρκούν οι φυσικοί έλεγχοι από τους τελωνειακούς υπαλλήλους.
- Οι πιστώσεις για την προμήθεια πέντε συστημάτων, που ανέρχονταν σε 9 εκατ. ευρώ, ήταν εξασφαλισμένες από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και τώρα από τον Ειδικό Λογαριασμό Τελωνείων για την εγκατάσταση εννέα συστημάτων ελέγχου για την κάλυψη των αναγκών.

Ο κ. Σούρλας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις άμεσες ενέργειες του υπουργού Οικονομικών, για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που διαιωνίζεται επί είκοσι χρόνια και βλάπτει τόσο την οικονομία, όσο και το κατ’ εξοχήν ανθρώπινο δικαίωμα της δημόσιας υγείας.
Σχετικά Link απο παλαιότερες δημοσιεύσεις μας:
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/10/lathremporio.html
http://ektelonistis.blogspot.gr/2013/06/x-ray.html
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/10/maimoy.html
http://ektelonistis.blogspot.gr/2013/04/ELLINIKA-TELONEIA.html
http://ektelonistis.blogspot.gr/2013/04/LATHREMPORIO-TSIGARA.html
Πηγή:Σκαι
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

ΕΥΡΩΠΑΪΚΆ ΛΙΜΑΝΙΑ : Μία μηχανή ανάπτυξης


  • Τα λιμάνια είναι οι πύλες για ολόκληρο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ. Είναι οι μοχλοί της οικονομικής ανάπτυξης και των πηγών της ευημερίας. Περισσότερα φορτηγά, κρουαζιερόπλοια και επιβατικά πλοία στα λιμάνια μας σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας.
  • Ports are gateways to the EU’s entire transport network. They are engines of economic development and sources of prosperity. More cargo, cruise ships and ferries in our ports mean more jobs.






Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Αυστηρότεροι έλεγχοι για πλαστά προϊόντα στα τελωνεία

 Μέχρι και 115 εκατομμύρια πλαστογραφημένα και «πειρατικά» προϊόντα εντοπίσθηκαν στα τελωνεία της Ένωσης το 2011 και με νέο κανονισμό που ενέκρινε στις 11 Ιουνίου το ΕΚ, τα τελωνεία των κρατών μελών θα αποκτήσουν νέα νομικά όπλα για την καλύτερη καταδίωξή τους.
«Οι τελωνειακοί κατέχουν θέση-κλειδί στο κυνήγι των πλαστών προϊόντων, καθώς είναι εκείνοι που μπορούν να τα εντοπίσουν και να τα καταστρέψουν πριν περάσουν στην ΕΕ», σημειώνει ο εισηγητής του ΕΚ, Γερμανός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων, Jurgen Creutzmann, για να προσθέσει «με το νέο κανονισμό οι τελωνειακοί θα μπορούν να επιτελέσουν το καθήκον τους ταχύτερα και αποτελεσματικότερα».
Κεντρικό στοιχείο του κανονισμού είναι οι ξεκάθαροι κανόνες για την καταστροφή προϊόντων «μαϊμού» που εντοπίζονται στα τελωνεία των κρατών μελών. Οι ίδιοι οι ορισμοί της πνευματικής ιδιοκτησίας και των πλαστογραφημένων προϊόντων δεν αλλάζουν ενώ ο κανονισμός δεν αφορά προσωπικά αντικείμενα ταξιδιωτών.
Έτσι, όταν ένα τέτοιο προϊόν εντοπίζεται, θα μπορεί να καταστραφεί αμέσως και χωρίς δικαστική εντολή εφ' όσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του εισαγωγέα και του κατόχου των (εν προκειμένω κλεμμένων) πνευματικών δικαιωμάτων.
Για μικρά αντικείμενα ή ποσότητες (μέχρι 2 κιλά) που έχουν αγορασθεί για προσωπική χρήση από πολίτες στην ΕΕ, η καταστροφή μπορεί να γίνει με τη σύμφωνη γνώμη του παραλήπτη που διαφορετικά εκτός άλλων ποινών θα πρέπει να καταβάλλει επίσης φύλακτρα και τέλη καταστροφής του προϊόντος.... 
Μετά από τις έντονες αμφιβολίες που εξέφρασε το ΕΚ για τον κίνδυνο να καταστρέφονται ως κλεψίτυπα γενόσημα φάρμακα που προορίζονται για τρίτες χώρες και απλώς περνούν «τράνζιτ» από την ΕΕ, ο κανονισμός προβλέπει ρητά ότι εφ' όσον προέρχονται από τρίτες χώρες και προορίζονται για τρίτες χώρες δεν θα παρακρατούνται και δεν θα καταστρέφονται, εκτός αν υπάρχουν ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες να καταλήξουν, τελικά, στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πηγή:Stockwatch
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΣΕΒ για εμπορεύματα


Νέο mega deal με εγχώριες επιχειρήσεις αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών σε συμφωνία με τον ΣEB ξεκινά τη λειτουργία τακτικού εμπορευματικού δρομολογίου από την Aθήνα στη Θεσσαλονίκη,
μειώνοντας στο ήμισυ το μεταφορικό κόστος των εταιρειών.
Η ανακοίνωση  της συμφωνίας αναμένεται σήμερα και ανατρέπει τα δεδομένα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Η διοίκηση του σιδηρόδρομου υλοποιεί «άνοιγμα» στους μικρότερους επαγγελματίες με την υιοθέτηση των συνδυασμένων μεταφορών από το Θριάσιο Πεδίο προς τη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για ανάπτυξη υπηρεσιών logistics με παράδοση προϊόντων πόρτα - πόρτα που θα συνδυάζει το τρένο με τα φορτηγά.
Μετά το deal της σιδηροδρομικής εταιρείας με την Cosco και την Hewlett-Packard η οποία σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες διεθνείς εταιρείες, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινά μέσα στον μήνα τακτικό εμπορευματικό δρομολόγιο στο εσωτερικό της χώρας με την προοπτική να επεκταθεί και στη Σόφια για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Η συμφωνία με τον ΣΕΒ περιλαμβάνει μεγάλες διεθνείς εταιρείες, καθώς και ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλη τη χώρα.
Η συμφωνία αυτή θα δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους απ΄όλη την Αττική προς τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Β. Ελλάδα.
 Η «συγκομιδή» των εμπορευμάτων θα γίνεται με φορτηγά αυτοκίνητα, που θα διοχετεύουν την εμπορευματική κίνηση στο Θριάσιο Πεδίο απ΄ όπου και θα ξεκινά καθημερινά ένα τρένο.
Αν και μέχρι σήμερα η μεταφορά γινόταν μόνο με φορτηγά, το υψηλό κόστος έκανε τα προϊόντα μη ανταγωνιστικά.
Δεν είναι τυχαίο ότι το κόστος σήμερα για ένα φορτηγό που μεταφέρει εμπορεύματα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη φτάνει τα 500 ευρώ (μόνοοοοο !!!! ????).
Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709