ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 3 Μαρτίου 2009
Τα 13 συμπεράσματα από την υπογραφή της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco
Συμπερασματικά σύμφωνα με όσα τόνισε ο ΥΕΝ:
Με τη σύμβαση παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων για την Ελληνική πλευρά διασφαλίζονται:
- Μια τεράστιας σημασίας στρατηγική εμπορική συμμαχία με μία παγκόσμια οικονομική δύναμη – την Κίνα.
- Πρόδηλα γεωπολιτικά οφέλη.
- Η ανάδειξη του Πειραιά ως βασικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
- Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητάς του.
- Η ένταξη του λιμανιού του Πειραιά στο δίκτυο των Παγκόσμιων Λιμενικών Διαχειριστών και εγγυημένη πελατεία - δηλαδή εγγυημένα φορτία.
- Η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων ύψους περίπου 300εκ. ευρώ τα πρώτα 7 χρόνια καθώς και επιπλέον 320εκ. ευρώ τα επόμενα.
- Η δημιουργία 1000 νέων θέσεων εργασίας.
- Η ανάπτυξη της παραλιμενικής βιομηχανίας.
- Ο υπερδιπλασιασμός των θέσεων απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
- Η διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.
- Εγγυημένο αντάλλαγμα για τον Ο.Λ.Π. ύψους περίπου 3,4 δις Ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 664 εκ. ευρώ σε Καθαρά Παρούσα Αξία. Το ποσό αυτό είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
- Έσοδα περίπου 2,4 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο σε τρέχουσες τιμές στη διάρκεια της 35ετίας.
- Η επιστροφή των υποδομών και ανωδομών που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος στον Ο.Λ.Π. και άρα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή:MariNews
Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009
(Μήν ξενάτε !! ) Νέες 24ωρες κινητοποιήσεις από τους λιμενεργάτες
Πηγή:The SeaNation
Αζήτητα Containers έχουν κατακλύσει το λιμάνι
Πηγή:TheSeaNation
Στην ευρωβουλή το ειδικό φορολογικό καθεστώς της Cosco
Μεταξύ άλλων η ευρωβουλευτής αναφέρει:
«Με δεδομένο ότι ο ΟΛΠ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και επομένως κρίνεται η εμπιστοσύνη χιλιάδων επενδυτών στη φερεγγυότητα του ελληνικού δημοσίου, ερωτάται η Επιτροπή:
α) Γεννάται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι ο Σ. ΕΜΠΟ της COSCO (προβλήτα ΙΙ) θα απολαμβάνει φοροελαφρύνσεις που δεν θα χαίρει ο Σ. ΕΜΠΟ του ΟΛΠ (προβλήτα Ι) στον ίδιο λιμένα;
β) Είναι θεμιτό μία εταιρεία, η οποία έχει βασικό μέτοχο το Κινεζικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά λιμενικών υπηρεσιών, να απολαμβάνει επενδυτικών προνομίων που υποσκελίζουν την ανταγωνιστικότητα οποιασδήποτε εταιρείας ελληνικών ή άλλων ευρωπαϊκών συμφερόντων;».
Στο μεταξύ λόγω της κρισιμότητας των εξελίξεων η Ομοσπονδία Λιμένων Ελλάδος θα πραγματοποιήσει το συνέδριο της, εντός του Μαρτίου και σε ημερομηνία που θα καθορίσει η ηγεσία της, καθώς η σημερινή συνεδρίαση ανεβλήθη για το συγκεκριμένο λόγο.
Πηγή:TheSeaNation ,Ναυτεμπορική
Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009
ΟΛΠ: Αλλαγή ημερομηνιών κινητοποιήσεων
Τόσο η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος όσο και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι αποφάσισαν την αναπροσαρμογή του αγωνιστικού προγράμματος που είχε εξαγγελθεί.
Το νέο πρόγραμμα είναι:
- Τετάρτη 25.2 τρεις στάσεις εργασίας. Από 11.00 το πρωί έως το τέλος της πρωινής βάρδιας. Από την αρχή της απογευματινής βάρδιας έως τις 18.00. Από τις 2.00 π.μ. έως το τέλος της βραδινής βάρδιας.
- Την ίδια ημέρα στις 11.30 π.μ., συγκέντρωση στον Πειραιά στην Πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία στην πόλη του Πειραιά.
- Τρίτη 3.3., Τετάρτη 4.3., Πέμπτη 5.3, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Τροπολογία για εθελούσια αποχώρηση εργαζομένων ΟΛΠ
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο "κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών II και III του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ (ΟΛΠ ΑΕ) και ρύθμιση συναφών θεμάτων.".
Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας, αντικαθίστανται οι διατάξεις του άρθρου τέταρτου του ν. 3654/2008, που αναφέρονται στην εθελουσία αποχώρηση προσωπικού της ανώνυμης εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ)" και τροποποιούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Ειδικότερα, παρατείνεται κατά ένα (1) έτος, ήτοι έως την 31/12/2015 (αντί της 31/12/2014 που προβλέπεται σήμερα), το χρονικό διάστημα εντός του οποίου, το προσωπικό της εταιρείας θα πρέπει να θεμελιώνει δικαίωμα άμεσης λήψης πλήρους σύνταξης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ή τον ισχύοντα Γενικό Κανονισμό Προσωπικού της ανωτέρω ΑΕ, προκειμένου να υπαχθεί στις προαναφερόμενες ρυθμίσεις.
Ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Στην παράγραφο αυτή προβλέπεται ότι η εταιρεία που ιδρύεται από την Cosco Pacific για τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ που της παραχωρείται για διάρκεια μέχρι 35 ετών θα έχει κατά κύριο λόγο την δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή αίτησής της εταιρείας.
Σε περίπτωση μάλιστα που το κράτος καθυστερήσει την επιστροφή θα καταβάλλει στην εταιρεία διαχείρισης και τόκο υπερημερίας επί του προς επιστροφή ποσού. Ανάλογο όμως καθεστώς δεν ισχύει στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, στον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες της "Ν" η επιστροφή ΦΠΑ γίνεται άτοκη και όχι εντός προβλεπόμενου διαστήματος 60 ημερών.
Σημειώνεται επίσης ότι ο ΟΛΠ δεν δύναται να αντισταθμίσει τη διαφορά στα φορολογικά μέτρα, με πιθανή ενίσχυση από κρατικούς πόρους δεδομένου ότι όπως δήλωσε και ο ΥΕΝΑΝΠ Αναστάσης Παπαληγούρας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής: «Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού, κάτι τέτοιο θα αποτελούσε απαγορευμένη κρατική ενίσχυση».
Οι επενδύσεις
Το θέμα του ΦΠΑ έχει άμεση σχέση με τις επενδύσεις που θα κάνουν οι δύο εταιρείες στους προβλήτες των δύο ΣΕΜΠΟ. Σημειώνεται ότι οι δύο εταιρείες θα παρέχουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων η μία δίπλα στη άλλη.
Η Cosco θα έχει τον προβλήτα ΙΙ και θα κατασκευάσει, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης τον προβλήτα ΙΙΙ, ενώ ο ΟΛΠ κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι, ο οποίος σύμφωνα με τα όσα υπογραμμίζουν από την κυβέρνηση θα μπορεί να παίξει και εξισορροπητικό ρόλο στην τιμολόγηση του εγχώριου φορτίου, το οποίο είναι ανελαστικό, απέναντι στο σενάριο που χρησιμοποιούν οι συνδικαλιστές που αντιτίθενται στη παραχώρηση, ότι δηλαδή η Cosco το κέρδος θα το βγάλει από την αύξηση των τιμολογίων του εγχώριου φορτίου.
Η Cosco μέσα στην επόμενη πενταετία προβλέπεται ότι θα κάνει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ στους προβλήτες του νέου Σ.ΕΜΠΟ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπολογίζοντας το ΦΠΑ στο 20% θα λάβει πίσω άμεσα (επιστροφή) η ακόμα και με τόκους υπερημερίας το ποσό των 60 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα ο ΟΛΠ ο οποίος κατασκευάζει την ίδια περίοδο τον προβλήτα Ι, προϋπολογίζει επενδύσεις ύψους 160 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το ύψος των επενδύσεων που προϋπολογίζονται θα πρέπει να του επιστραφεί ΦΠΑ 32 εκατ. ευρώ, για το οποίο όμως δεν προβλέπεται ότι θα τα λάβει από το κράτος μέσα στα ίδια χρονικά περιθώρια ή με τόκο υπερημερίας.
Οι άλλες περιπτώσεις
Ανάλογες ρυθμίσεις φορολογικών μέτρων υπέρ επενδύσεων που γίνονται με συμβάσεις παραχώρησης προβλέπονται και σε άλλα μεγάλα έργα, όπως είναι το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και η γέφυρα Ρίου - Αντίρριου. Οι περιπτώσεις αυτές διαφέρουν σε σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ στη Cosco σε δύο σημεία.
Το πρώτο είναι ότι στη μία περίπτωση συμβαλλόμενοι είναι το Δημόσιο με ιδιωτικές εταιρείες, ενώ στη δεύτερη περίπτωση έχουμε δύο εταιρείες εισηγμένες σε χρηματιστηριακές αγορές τον ΟΛΠ με βασικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο και την Cosco με βασικό μέτοχο τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Το δεύτερο σημείο και το πιο σημαντικό είναι ότι τα έργα όπως είναι το αεροδρόμιο και η γέφυρα έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την μοναδικότητα, ενώ ο ΟΛΠ και η Cosco θα προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες στην εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων η μία δίπλα στη άλλη.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια, δηλαδή η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ στην συνέντευξη τύπου που έδωσαν την προηγούμενη εβδομάδα αμφισβήτησαν το κατά πόσο ο προβλήτας Ι που βρίσκεται στη φάση της κατασκευής και η οποία θα ανήκει και θα διαχειρίζεται από τον ΟΛΠ θα καταφέρει να είναι ανταγωνιστικός προς το Σ.ΕΜΠΟ που θα διαχειρίζεται η Cosco. Εξέφρασαν μάλιστα την ανησυχία τους μήπως στην πορεία τελικά παραχωρηθεί και αυτός ο προβλήτας.
Τα έργα
Η Cosco προβλέπεται ότι μέχρι το 2015 θα υλοποιήσει έργα που περιλαμβάνουν τη κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ καθώς και λιμενικά έργα, σύμφωνα με την προσφορά του αναδόχου, στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ. Τα έργα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα την επέκταση της δυναμικότητας των υπαρχόντων υποδομών στα 3.700.000 teu ετησίως. Αντίστοιχα ο προβλήτας Ι που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΠ θα έχει τη δυνατότητα να διακινήσει περίπου ένα εκατ. teu ετησίως.
Παράλληλα ο ΟΛΠ στη διάρκεια των 25 ετών της παραχώρησης θα λάβει εγγυημένο και τμηματικά και σε ετήσια βάση το ποσό των 3,388 δισ. ευρώ ως «ενοίκιο» για τους δύο προβλήτες.
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009
Συνεχίζεται ο αποκλεισμός φορτίων από αυτοκινητιστές σε τελωνεία και λιμάνια
Κλειστές είναι οι διαβάσεις για τα φορτηγά στα τελωνεία των Ευζώνων και της Δοϊράνης, καθώς και η συνοριακή διάβαση στον Προμαχώνα. Ανάλογοι αποκλεισμοί γίνονται από την Πέμπτη και στα λιμάνια της Πάτρας, της Κορίνθου και της Ηγουμενίτσας. Απρόσκοπτα διεξάγεται ωστόσο η κυκλοφορία των επιβατικών αυτοκινήτων και των τουριστικών λεωφορείων.
«Δεν περνάει κανένα φορτίο, ο αποκλεισμός για τα εμπορεύματα είναι ολικός. Ζητούμε ελέγχους στα φορτηγά, ζητούμε απλώς να τηρούνται τα νόμιμα. Θα παραμείνουμε κανονικά στις θέσεις μας, εκτός εάν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης.
Το κεντρικό αίτημα των αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών είναι να ενταθεί ο έλεγχος των αρμοδίων υπηρεσιών για να αποφευχθεί το φαινόμενο της «υποκλοπής» μεταφορικού έργου από ξένους συναδέλφους τους, που δραστηριοποιούνται παρανόμως στη χώρα μας.
Προσφυγή για τις φοροαπαλλαγές της COSCO
Mιλώντας στην κοινοβουλευτική επιτροπή, ο κ. Γεωργακόπουλος αλλά και ο πρόεδρος της Eνωσης Nαυτεργατών, κατήγγειλαν ότι η σύμβαση θα έχει καταστροφικές συνέπειες.
Ο υπουργός Nαυτιλίας A. Παπαληγούρας ανέφερε ότι η COSCO θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. «Λένε ότι θα δημιουργηθούν 800 θέσεις εργασίας... δεν μας λένε πόσες θα χαθούν» σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος. «Θα πληρώνουν οι Eλληνες για να περνάνε καλά τα golden boys των Kινέζων... Δεν έχει καμιά σχέση με το κινεζικό δημόσιο, είναι off shore εταιρεία» σχολίασε ο Γ. Nουχουτίδης της Eνωσης Λιμενεργατών.
Α.Κ "Λέτε ρε παιδιά να έχουν δίκιο ?"
Πηγή:Ημερησία
Μπλόκαρε Πάλι το Λιμάνι του Πειραιά
Το λιμάνι μπλόκαρε πάλι , Οι ουρές των φορτηγών και ο εκνευρισμός επανήλθαν ,οι καθυστερήσεις κλπ , κλπ έτσι για να μήν ξεχνιόμαστε . Σήμερα 20/02/09 έπρεπε να δουλεύουν οι εργαζόμενοι κανονικά όπως πριν , αλλά οι φίλοι μας δούλευαν , αλλά ήταν τα ζώα μας αργά έτσι σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές .
Και τα χειρότερα δεν ήρθαν ακόμα , από την Τρίτη 24/02/09 έχουν προκηρυχθεί τρεις 24ωρες κυλιόμενες , για να έρθει να δέσει το σιρόπι.
Όλοι ευελπιστούμε να τελειώσει σύντομα το μαρτύριο της σταγόνας , με την ψήφιση του νομοσχεδίου παραχώρησης ή όχι του λιμανιού στην Cosco , από την ολομέλεια της βουλής την μεθεπόμενη εβδομάδα .
Η πλάκα είναι οτι η διοίκηση του ΟΛΠ επανέφερε το παλιό κανονικό τιμολόγιο , χωρίς δηλαδή τις εκπτώσεις , νομίζοντας οτι είχαν όλα τακτοποιηθεί και ότι οι απεργοί είχαν πάρει την μεγάλη απόφαση να βάλουν νερό στο κρασί τους . Αμ δέ , υπολόγιζαν χωρίς τον ξενοδόχο .
Αδέλφια κουράγιο , μερικές μέρες μείνανε !!
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009
OMYΛE: Κατηγορεί την κυβέρνηση για παλινωδίες
Πηγή:Marinews
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009
Τρεις 24ωρες απεργίες από την ΟΜΥΛΕ που πέρασε στην αντεπίθεση
Η κυβέρνηση προχωρώντας το διαρκές έγκλημα κατά των Λιμανιών κατέθεσε χθες στη Βουλή τη συμφωνία παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ στην Cosco. Επιστρατεύοντας στην αιτιολογική έκθεση σειρά ψεύτικων επιχειρημάτων προσπαθεί να δικαιολογήσει το μεγάλο ξεπούλημαΠαραχωρεί το Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ για 35-40 χρόνια, ουσιαστικά οριστικά, για ετήσιο ενοίκιο 17.5 εκατ. ευρώ. Ο Σ.ΕΜΠΟ παρουσιάζει διαχρονική κερδοφορία και έχει εξαιρετικές προοπτικές. Το ετήσιο κέρδος του ΟΛΠ είναι 30 εκ. ευρώ και τα έσοδα του Σ.ΕΜΠΟ 110 εκατ ευρώ. Το νομοσχέδιο συνοδεύεται από τα άρθρα 2 και 3 που δίνουν στο ξεπούλημα του λιμανιού διαστάσεις ακόμη μεγαλύτερου σκανδάλου. Συγκεκριμένα:
- με το άρθρο 2, έξω από την αρχική διακήρυξη και τους όρους του διαγωνισμού δίνονται προκλητικά φορολογικά προνόμια στην Cosco.
- με το άρθρο 3, ξεθάβουν το ν.δ. 2687/53 του Μαρκεζίνη και αναβιώνουν τις συνθήκες τραυματισμένης, μεταπολεμικής, μετεμφυλιακής Ελλάδας προκειμένου να προστατέψουν την Cosco.
Γυρίζουν την Ελλάδα της Ε.Ε. και της ΟΝΕ, την Ελλάδα του 21ου αιώνα δεκάδες χρόνια πίσω. Μόνο μία λέξη τους αρμόζει ΝΤΡΟΠΗ!!!
Καλούμε τα πολιτικά κόμματα όλους τους βουλευτές και κυρίως αυτούς του Πειραιά να μην επιτρέψουν την ψήφιση του νομοσχεδίου της ΝΤΡΟΠΗΣ.Προειδοποιούμε την Cosco, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν δημοκρατικοί θεσμοί και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποδεκτές αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις. Η συγκυριακή πλειοψηφία της Βουλής δεν δημιουργεί δικαίωμα για «διαρκές δεδομένο». Η Cosco, ας το λάβει σοβαρά υπόψη της.
Το Δ.Σ./ΟΜ.Υ.Λ.Ε. σε έκτακτη συνεδρίασή του σήμερα 17.2.2009 αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στα Λιμάνια της χώρας ως εξής:
(α) Τετάρτη 18.2, Πέμπτη 19.2 τρεις στάσεις εργασίας. Από 11.00 π.μ. έως το τέλος της πρωϊνής βάρδιας. Από την αρχή της απογευματινής βάρδιας έως τις 18.00. Από την Αρχή της βραδινής βάρδιας έως 1.00 π.μ.
(β) Τρίτη 24.2., Τετάρτη 25.2., Πέμπτη 26.2, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις
(γ) Τετάρτη 18.2.2009 στις 12.00 το μεσημέρι συνέντευξη τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων των Κεντρικών Γραφείων ΟΛΠ
(δ) Μεγάλη συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος και Πορεία στη Βουλή τις ημέρες των 24ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων.
(ε) Συνεχίζουμε την αποχή από υπερωριακή εργασία και εργασία Σαββάτου – Κυριακής και Αργιών.
Το Προεδρείο της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. εξουσιοδοτήθηκε ανάλογα με τις εξελίξεις να λάβει και πρόσθετες αγωνιστικές και ενημερωτικές πρωτοβουλίες>
Πηγή:MariNews
Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009
Η «πτώση» της Κίνας τρομάζει τον κόσμο… και τον Πειραιά !!!
Στο πλαίσιο αυτό, η αναθεώρηση στρατηγικών επιλογών μεγάλων κινέζικων εταιρειών δεν μπορεί να αποκλείεται εκ προοιμίου. Αυτή η εξέλιξη είναι που ανησυχεί τον Πειραιά. Το σενάριο το οποίο ξορκίζουν πλέον στην κυβέρνηση είναι οι τρομακτικές αυτές εξελίξεις στην κινέζικη οικονομία, να συμπαρασύρουν ή, τουλάχιστον, να υποχρεώσουν σε αλλαγή στρατηγικής και την κρατικών συμφερόντων COSCO. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες (παρά μόνο φήμες που εξ αρχής συνόδευαν την άφιξη της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά) για το ενδεχόμενο αποχώρησής της από το πρώτο λιμάνι της χώρας και την ανάληψη της διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ που κέρδισε με τον πρόσφατο διαγωνισμό. Πάντως, κυβερνητικοί κύκλοι εμφανίζονται εξαιρετικά συγκρατημένοι – θα έλεγε κανείς ότι «προσεύχονται» να μην χαλάσει κάτι την τελευταία στιγμή, αφού, όπως είναι γνωστό, είναι ζήτημα δύο – τριών εβδομάδων η εισαγωγή του νομοσχεδίου για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Βουλή και η ψήφισή του απ’ την ολομέλεια. Ωστόσο, η ανησυχία παραμένει και ξεπερνά πλέον τα όρια της Λιμενικής Πολιτικής. Τόσο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στην κυβέρνηση κεντρικά, δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι ο ανταποκριτής του Dow Jones στην Αθήνα, με ερώτησή του προς τον ΥΕΝΑΝΠ κ. Αν. Παπαληγούρα, συσχέτισε ευθέως την άγονη διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής με την απόσυρση της Hutchison απ’ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάνοντας αναφορά σε γενικότέρη αποτυχία της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, ή μεταρρυθμίσεων της ΝΔ.
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
Ο Ε.Σ.Π. ζητάει από τον ΟΛΠ την άμεση επαναφορά των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:
-Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς αναγνωρίζει, ότι η διοίκηση του ΟΛΠ επανειλημμένως προσπάθησε καθ’ όλη την διάρκεια του παρελθόντος έτους να ενεργήσει με υπευθυνότητα απέναντι στους χρήστες του λιμανιού, χορηγώντας εκπτώσεις στην υπερχρέωση αποθηκευτικών τελών, για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν οι εμπορικές εταιρείες από τις καθυστερήσεις και την εκτεταμένη παραμονή φορτίων στον χώρο του ΟΛΠ, λόγω των κινητοποιήσεων του προσωπικού και της μη ομαλής λειτουργίας του λιμανιού.
-Σήμερα, όλοι μπορούμε να διαπιστώσουμε, ότι η κατάσταση στο ΣΕΜΠΟ εξομαλύνθηκε πλήρως και τα φορτία διακινούνται χωρίς καθυστέρηση, αφού γενικά, από την αρχή του χρόνου, η ροή των φορτίων είναι αισθητά χαμηλότερη, λόγω της «βουτιάς» που παρουσίασε το εμπόριο διεθνώς. Η ανακοίνωση της διακοπής παροχής των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά, από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2009, κρίνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς λογική. Όμως, δεδομένου ότι συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις του προσωπικού και το 2009 και ως εκ τούτου η μη πλήρης λειτουργία του λιμανιού είναι ανά πάσα στιγμή πιθανή, σε περίπτωση που εμφανισθούν εκ νέου εκτεταμένα φαινόμενα καθυστερήσεων - τα οποία αποδεδειγμένα προξενούν οικονομική βλάβη των χρηστών χωρίς να είναι υπαίτιοι - η Διοίκηση του ΟΛΠ οφείλει να επανεξετάσει, στο πλαίσιο των διορθωτικών μέτρων, την άμεση επαναφορά των εκπτώσεων στα αποθηκευτικά.
-Η πρόταση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης για εκπτώσεις στα αποθηκευτικά των κενών containers, των αζήτητων παραγγελιών που ακυρώθηκαν λόγω καθυστερημένων αφίξεων και φυσικά η ειδική τιμολογιακή μεταχείριση των εξαγώγιμων φορτίων, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους.
-Ο εμπορικός κόσμος είναι γεγονός, ότι προτιμά την εξομάλυνση της κατάστασης, την ομαλή λειτουργία του λιμανιού και την εργασιακή ειρήνη από την οποιαδήποτε μικρή ή μεγάλη έκπτωση αποθηκευτικών για καθυστερήσεις σε περιόδους έντασης και συμφόρησης στην διακίνηση των εμπορευμάτων.
Πηγή:Marinews
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009
Διακοπή εκπτώσεων στο ΣΕΜΠΟ
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ οι εκπτώσεις χορηγούνταν λόγω της μη κανονικής εξυπηρέτησης και της εκτεταμένης παραμονής των φορτίων σε αποθήκευση που προκαλούντο από τις κινητοποιήσεις του προσωπικού του ΟΛΠ.
Η ρύθμιση θα ισχύσει από τις 9 Φεβρουαρίου 2009, και σύμφωνα με τον ΟΛΠ «κατέστη αναγκαία από την δραστική μείωση του χρόνου παραμονής των φορτίων σε αποθήκευση, κάτω και του φυσιολογικού ορίου, καθώς ο χαμηλός όγκος διακίνησης που καταγράφεται μετά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο εξυπηρετείται κανονικά, χωρίς καθυστέρηση».
Οι εκπτώσεις που είχαν δοθεί στις αρχές του 2008 αρχικά λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων κυμαίνονταν από 60% για τα έμφορτα in transit φορτία μέχρι και 95% για τα έμφορτα εισαγωγής. Τον Ιούλιο του 2008 οι εκπτώσεις μειώθηκαν στο μισό αφού όπως υποστήριξε ο ΟΛΠ η μείωση αυτή αντανακλούσε τη μερική ομαλοποίηση της ροής των φορτίων.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009
Αχρησιμοποίητο το 55% των εμπορευματοκιβωτίων
Ο Διευθυντής ΟΛΠ κ. Παν.Πετρουλής για το σύστημα PERS
Με ανοιχτή επιστολή ανταπαντούν στην εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ οι λιμενεργάτες
Παράλληλα τονίζουν μεταξύ άλλων ότι με τον τρόπο αυτό:
- Παραδίδεται το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας μονοπωλιακά στις ξένες εταιρείες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την εφαρμογή τιμολογιακής πολιτικής ανελαστικού φορτίου και μεγιστοποίησης του κέρδους.
- Το τίμημα για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μεγάλο, αφού θα έχουμε αύξηση της τιμής των εισαγόμενων καταναλωτικών αγαθών και μείωση της ανταγωνιστικότητας των εξαγόμενων αγαθών.
- Δημιουργούνται προβλήματα ελέγχου της Εθνικής Ασφάλειας της χώρας, αφού την πλήρη διαχείριση στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων θα έχουν εταιρείες ξένων συμφερόντων.
- Καταργούνται πλήρως οι Κανονισμοί Εργασίας και οι Συλλογικές Συμβάσεις στο νέο τοπίο. Επιφυλάσσουν, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις».
Οι διεργασίες που ακολουθήθηκαν για την λήψη αποφάσεων από τις διοικήσεις των λιμένων για τους εν λόγω διαγωνισμούς, αλλά και εκείνων που οδήγησαν στη χρονική «διολίσθηση» εξέτασης της προσφυγής των λιμενεργατών από την ολομέλεια του Στε, καλείται η κυβέρνηση να εγκαταλείψει την συγκεκριμένη πολιτική της αλλά και τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης να εναντιωθούν σε αυτή, εμποδίζοντας τις διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας του Πειραιά αλλά και του διαγωνισμού του ΟΛΘ.
Πηγή:TheSeaNation , ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009
H MSC θα κρίνει την επόμενη ημέρα για Cosco και ΟΛΠ
Η ιστορία με την σύμβαση του ΟΛΠ με την MSC όλα δείχνουν ότι κλείνει με έναν τρόπο που κανείς δεν μπορεί να βγει χαμένος. Ούτε ο ΟΛΠ και η MSC αφού η σύμβαση η οποία προβλέπει 500.000 κινήσεις τον χρόνο στο ΣΕΜΠΟ μίνιμουμ θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά και η πλευρά που έκανε τις καταγγελίες φαίνεται ότι δικαιώνεται ως ένα βαθμό. Την σύμβαση με την MSC όμως δεν θα την διαχειρίζεται στο προσεχές μέλλον ο ΟΛΠ. Διότι αφορά τον προβλήτα ΙΙ ο οποίος έχει παραχωρηθεί στην Cosco, με αποτέλεσμα από το τέλος του 2009 διάστημα κατά το οποίο ο κινέζικος όμιλος σχεδιάζεται να αναλάβει την διαχείριση του προβλήτα ΙΙ, η σύμβαση με την MSC δίνεται σαν «προίκα» στην Cosco. Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά θα διαχειρίζεται την προβλήτα Ι η οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι έτοιμη μέχρι το 2010, και θα έχει απέναντί της την ανταγωνιστική προβλήτα ΙΙ η οποία θα έχει και το πλεονέκτημα της σύμβασης με την MSC. Και αυτό σε μια περίοδο παρατεταμένης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, που θα μας κάνει όπως λένε χαρακτηριστικά στην Ακτή Μιαούλη «και στο Ικόνιο να βλέπουμε τα πλοία και τα εμπορεύματα με το «κιάλι». Σύμφωνα με τους πρώτους πρόχειρους υπολογισμούς η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα είναι μικρότερη από το 2008 ακόμα και αν οι εργαζόμενοι σταματήσουν άμεσα τις κινητοποιήσεις. Και οι εργαζόμενοι είναι το δεύτερο μεγάλο θέμα που καλείτε να αντιμετωπίσει η εταιρεία. Τους τελευταίους 13 μήνες βρίσκονται σε διαρκείς απεργιακές κινητοποιήσεις εκδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό την πλήρη αντίθεσή τους στην παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί, στην Cosco. Οι συνδικαλιστές επιμένουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τέλους, ενώ στον ΟΛΠ υπολογίζουν ότι εάν κερδίσουν την δίκη στο Συμβούλιο της Επικρατείας στο οποίο έχουν καταφύγει οι συνδικαλιστικές Οργανώσεις των λιμανιών της χώρας, θα μεταπειστούν και θα επιστρέψουν σταδιακά στις εργασίες τους. Στον ΟΛΠ «καίγονται» να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι ανακοίνωσαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους έως και τις 15 Φεβρουαρίου, αφού τον Οκτώβριο παραδίδουν τον προβλήτα στην Cosco, και πρέπει να λειτουργήσει κανονικά και να μην παραλάβουν οι κινέζοι το «χάος».