Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

Σύσκεψη βιομηχάνων για ΟΛΘ

Εκτακτη σύσκεψη, προκειμένου να συζητηθούν οι επιπτώσεις που έχουν για την αγορά και τις επιχειρήσεις της περιοχής οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης της κατάστασης, συγκαλεί σήμερα (στις 4 μ.μ.) ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας. Στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι φορέων του νομού (Επιμελητήρια, Σύνδεσμοι, κ.ά.), αλλά και η διοίκηση του ΟΛΘ.
Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παν. Ψωμιάδης, με επιστολή του στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργο Βουλγαράκη, εκφράζοντας την ανησυχία του για τα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης του ζητεί «να πράξετε τα δέοντα ώστε να επέλθει ξανά ηρεμία στο λιμάνι. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια άλλων αποκλεισμών».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

Ικανοποίηση ΕΣΠ για την απαλλαγή των επιχειρήσεων από το κόστος αποθηκευτικών τελών στο λιμάνι του Πειραιά


Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Βουλγαράκη με επιστολή του, για την ανταπόκρισή του στο αίτημα της αγοράς με την ανάληψη πρωτοβουλίας του, σχετικά με την ανακούφιση των επιχειρήσεων που πλήττονται οικονομικά από το κόστος αποθήκευσης, λόγω των καθυστερήσεων στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά, που δημιουργούνται από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Παρ΄όλα αυτά, απέστειλε επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Ν. Αναστασόπουλο, προκειμένου να επιβεβαιώσει την απόφαση της Διοίκησης του ΟΛΠ να ικανοποιήσει τα αιτήματα των επιχειρήσεων, για απαλλαγή τους από τις επιπλέον χρεώσεις και να μας ενημερώσει για την διαδικασία επιστροφής των ήδη εισπραχθέντων από τον ΟΛΠ επιπλέον αποθηκευτικών τελών, προκειμένου να πληροφορήσει τα μέλη του, που διαμαρτύρονται για τις υπερβολικές χρεώσεις με τις οποίες έχουν άδικα επιβαρυνθεί.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πιστεύει ακράδαντα, ότι η παρούσα κατάσταση αντιπαράθεσης ζημιώνει ουσιαστικά, τόσο την διοίκηση των εργαζομένων στον ΟΛΠ, όσο και τον εμπορικό κόσμο.
Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν και ας βάλουμε μοναδικό σκοπό την εξομάλυνση των συνθηκών εξυπηρέτησης των χρηστών του λιμανιού.
Τέλος, ας λάβουμε όλοι υπόψη μας, ότι η διάνοιξη προοπτικών για την ανταγωνιστικότητα και τις επενδύσεις, είναι απόλυτα αναγκαίος παράγοντας, για την ανάπτυξη του λιμένα και της πόλης του Πειραιά γενικότερα.
Πηγή:Portnet

Μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΛΠ από τον Δήμο Περάματος

Σε σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων-παρεμβάσεων προχωράει ο Δήμος Περάματος και η Δημοτική Αρχή Γλύκα. Η αρχή θα γίνει στις 19 Φεβρουαρίου 2008 με το κλείσιμο του Δήμου Περάματος και του αποκλεισμού του Πορθμείου της πόλης, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και:- Απαιτώντας, όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όχι στην Τρίτη προβλήτα του ΟΛΠ, απόδοση οφειλών από τον ΟΛΠ στον Δήμο Περάματος, απόδοση των χώρων του Αρμού και του Δυτικού Άκρου στον Δήμο Περάματος και- Διεκδικώντας, ίδρυση Λιμενικού Ταμείου ή ανταποδοτικό Τέλος από τον ΟΛΠ στον Δήμο για το Πορθμείο Περάματος.Κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περάματος που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Γλύκας θα αναφερθεί εκτενώς στις παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής, οι οποίες εκτός των κλιμακούμενων κινητοποιήσεων που θα ξεκινήσουν στις 19 Φεβρουαρίου με τον αποκλεισμό του Πορθμείου Περάματος, <θα προβεί και σε μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης του ΟΛΠ για το περιβαλλοντικό έγκλημα κατά της πόλης με την κατασκευή της 3ης προβλήτας καθώς επίσης θα καταθέσει και αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ για την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ, που περιλαμβάνει και την κατασκευή της 3ης προβλήτας> όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος.
Πηγή:Marinews

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008

Με απεργία και τον Μάρτιο απαντούν οι λιμενεργάτες στην κλήση προς απολογία

«Ηφαίστειο» έτοιμο να εκραγεί και η λάβα του να «κάψει» όλους όσοι χειρίζονται την υπόθεση παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ είναι πλέον το εμπορικό «κομμάτι» του πρώτου λιμανιού της χώρας, μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Νίκου Αναστασόπουλου για τους 1.500 εργαζομένους και την αποστολη 163 κλήσεων προς απολογία.
Οι λιμενεργάτες κατηγορούνται ότι κατά τη διάρκεια της «βάρδιας» τους πραγματοποιούσαν «λευκή» απεργία.
Το «δεν θα τους δώσουμε και τις καρέκλες μας» του κ. Αναστασόπουλου, αλλά και οι κλήσεις προς απολογία στους 163 από τους 400 συνολικά λιμενεργάτες που δουλεύουν στις «πόστες» του ΣΕΜΠΟ και του Car Terminal έχουν «πεισμώσει» ακόμη περισσότερο τον πρόεδρο της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Κ. Νουχουτίδη, ο οποίος μετά την παραλαβή δήλωσε στην «Ε» ότι η διοίκηση χρησιμοποιεί την τρομοκρατία για να «σπάσει» τους λιμενεργάτες, οι οποίοι όμως, όπως είπε, «δεν κωλώνουν» και συνεχίζουν και θα συνεχίσουν και τον Μάρτιο τις κινητοποιήσεις τους.
Επίσης, η προειδοποίηση της διοίκησης του ΟΛΠ ότι αν μέσα σε 10 μέρες οι εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ, -400 λιμενεργάτες, 700 χειριστές μηχανημάτων, 400 υπάλληλοι- δεν επανέλθουν στους ρυθμούς τους, θα έχουν συνέπειες, έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια όχι μόνο στους εργαζομένους αλλά και σε κάποιους «πελάτες» του Οργανισμού, οι οποίοι ήδη έχουν διαμαρτυρηθεί στον ΟΛΠ Α.Ε.
Στις κλήσεις προς απολογία που υπογράφει ο διευθυντής φορτοεκφόρτωσης του ΟΛΠ, Νίκος Βελονάκης, τονίζονται μεταξύ άλλων: «Παρά την υποχρέωσή σας να εκφορτώνετε στη διάρκεια της βάρδιας σας 29 αυτοκίνητα, στις 22 Ιανουαρίου φορτοεκφορτώσατε μόνο 23 και στις 29 του ίδιου μήνα μόνο 15 αυτοκίνητα. Η μειωμένη απόδοσή σας οφείλεται σε ηθελημενους βραδείς ρυθμούς εργασίας και συνιστά παράβαση υπηρεσιακού καθήκοντος. Με τη ρητή επιφύλαξη του ΟΛΠ για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματος, καλείσθε σε απολογία, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο σε 15 ημέρες».
Αντίδραση των συνδικαλιστών έχει προκαλέσει και η πρωτοφανής τοποθέτηση του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκου Ευθυμίου, υπέρ της ιδιωτικοποίησης των ΣΕΜΠΟ. Επισήμαναν ότι οι εφοπλιστές δεν έχουν κανένα λόγο να τάσσονται υπέρ, αλλά ούτε και κατά της ιδιωτικοποίησης, από τη στιγμή που δεν άπτεται των συμφερόντων τους.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008

Μίχας: Μήνυση και αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΛΠ προς τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών του Πειραιά θα καταθέσει την ερχόμενη Τρίτη η Νομαρχία Πειραιά, προκειμένου να διερευνηθούν οι ποινικές ευθύνες της διοίκησής του στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες.
Επίσης, θα καταθέσει αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού. «Με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, ψέματα και ανακρίβειες του ΟΛΠ, και κατ' επέκταση της κυβέρνησης, δεν θα περάσουν ο τεμαχισμός και το ξεπούλημα του πιο κερδοφόρου τμήματος του λιμανιού», δήλωσε ο νομάρχης Γιάννης Μίχας, μετά τη συκοφάντηση που, όπως λέει, δέχτηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Ο κ. Μίχας κατηγορεί τον κ. Αναστασόπουλο για ψευδή αναφορά στο πρόσωπό του, όταν υποστήριξε πως «ο νομάρχης, με την ιδιότητά του ως προέδρου του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, είχε συμφωνήσει σε απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες».

Εκνευρισμός στο λιμάνι !


Οσο γεμίζουν οι ντόκοι τόσο ανάβουν τα πνεύματα στο λιμάνι.


Με απειλές για άμεση προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, κλήσεις σε απολογία για μειωμένη αποδοτικότητα, αλλά και με το ερώτημα ποιος είναι το μεγάλο «αφεντικό» στον ΟΛΠ, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Νίκος Αναστασόπουλος προσπάθησε -για πολλοστή φορά- να πείσει τους 1.500 εργαζόμενους στο πρώτο λιμάνι της χώρας να «βάλουν τέρμα» στις κινητοποιήσεις τους και να δεχθούν το κυβερνητικό «ξεπούλημα» του ΣΕΜΠΟ Νέου Ικονίου.Πλαισιωμένος από τον διορισμένο πρόεδρο, Διονύση Μπεχράκη, το γενικό διευθυντή του Οργανισμού Π. Πετρουλή, και τους «ανθρώπους» του ιδιαίτερου γραφείου του, ο διευθύνων σύμβουλος Ν. Αναστασόπουλος θέλησε μέσω συνέντευξης Τύπου να «βγάλει λάδι» τους κυβερνητικούς χειρισμούς, τους οποίους χαρακτήρισε «άκρως τεχνοκρατικούς», και παράλληλα να εκθέσει στην κοινή γνώμη τους εργαζόμενους.«Μείωσαν την ημερήσια απόδοσή τους και έβαλαν τον Οργανισμό μέσα. Τελικά ποιος αποφασίζει για αυτή την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία; Το Δ.Σ., το κράτος ως βασικός μέτοχος ή οι 1.500 εργαζόμενοι, που μέχρι και σήμερα δεν έχουν υποβάλει καμία τεκμηριωμένη οικονομικοτεχνική μελέτη για την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα Πειραιώς;».
Στη συνέχεια ο διορισμένος από την κυβέρνηση διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, συνεπικουρούμενος από τον Δ. Μπεχράκη, πέρασε στην ευθεία επίθεση κατά των εργαζόμενων στον ΣΕΜΠΟ τονίζοντας ότι: «Μας ενδιαφέρει ο διάλογος και οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, αλλά όχι να τους δώσουμε και τις καρέκλες μας», ενώ λίγο αργότερα κάλεσε τους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών να επιδείξουν έστω και την ύστατη στιγμή σωφροσύνη και να επιστρέψουν στην εργασία τους.Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ τόνισε ότι αν εντός 10 ημερών δεν αποκατασταθεί η εργασιακή ειρήνη στον ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου, ο Οργανισμός προκειμένου να προστατέψει το κύρος του αλλά και τους μετόχους του θα προσφύγει στα δικαστήρια όχι μόνο για να κριθούν παράνομες οι κινητοποιήσεις αλλά και για να καταβληθούν οι αποζημιώσεις για την οικονομική ζημιά που υπέστη ο ΟΛΠ.Οσον αφορά τη «λευκή απεργία» για την οποία κατηγορεί τους λιμενεργάτες, τους καλεί σε πειθαρχική απολογία. Δήλωσε ότι «ο Γενάρης ήταν οικονομικά πολύ κακός για την εταιρεία, ενώ το ίδιο "μπήκε" και ο Φεβρουάριος, αφού η μείωση των εσόδων έφτασε έως και 80% στον ΣΕΜΠΟ και έως 50% στο Car Terminal».Ομως και ο κ. Μπεχράκης, θέλοντας να υπερασπιστεί το κυβερνητικό «ξεπούλημα» του ΣΕΜΠΟ, δήλωσε ότι το Δ.Σ. συγκλήθηκε και συνεδρίασε νόμιμα για την απόφαση της παραχώρησης.

Λαφαζάνης: Απόγνωση

«Οι απειλές της διοίκησης του ΟΛΠ για δικαστικές προσφυγές σε βάρος των συνδικάτων στο λιμάνι του Πειραιά δείχνουν την απόγνωση και τα αδιέξοδα της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στη γενική κατακραυγή για την παράδοση των στρατηγικών λιμανιών της χώρας στα πολυεθνικά συμφέροντα».Αυτό τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης, ο οποίος μάλιστα επισημαίνει ότι η κυβέρνηση είναι γελασμένη αν πιστεύει ότι με τα αστυνομικά μέτρα, τα ΜΑΤ, τα δακρυγόνα και τις δικαστικές διώξεις θα ανακόψει τον ενωμένο και αποφασιστικό αγώνα των λιμενεργατών, για να ξεπουλήσει ανενόχλητη το ίδιο το μέλλον της χώρας.

Απειλούν με απόλυση 200

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Πιέσεις δέχονται οι οδηγοί-μεταφορείς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου τους, Κων. Κατσαβούνη, από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται, ακόμη και για διακοπή πληρωμής από τον επόμενο μήνα, ο οποίος υποστηρίζει ότι: «Ο περιορισμός λειτουργίας του ΣΕΜΠΟ στο 10%, λόγω κινητοποιήσεων, οδηγεί τον κλάδο μας σε αφανισμό». Εκπρόσωποι των οδηγών συναντήθηκαν χθες με εκπροσώπους εργαζομένων στον ΟΛΘ, ενημερώνοντάς τους για τα προβλήματα. Οι λιμενεργάτες είπαν ότι κατανοούν τη θέση τους, ωστόσο δεν μπορούν παρά να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Τα περίπου 200 μέλη του σωματείου οδηγών εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν τη Δευτέρα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αποκλεισμό της πύλης 16.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

ΟΛΠ- ΟΛΘ:Αρρυθμίες από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια

Κατά 40% έχει μειωθεί ο ρυθμός διακίνησης κοντέινερ από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προς την εσωτερική αγορά λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων που αντιδρούν στις παραχωρήσεις των ΣΕΜΠΟ.
Οι εξαγωγείς έχουν σταματήσει να αποστέλλουν φορτία στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές έχουν ακυρώσει τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις πλοίων τους, σε μονάδες παραγωγής επιτείνοντας τα προβλήματα από την έλλειψη πρώτων υλών ενώ αυξάνεται η ανησυχία για την εμφάνιση κερδοσκοπίας στην αγορά.
Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των φορτίων εμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες επιβαρύνονται με το κόστος των αυξημένων αποθήκευτρων στα δύο λιμάνια, θέμα για το οποίο αναμένεται να δώσει σήμερα κάποιες απαντήσεις ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, χθες στο ΣΕΜΠΟ υπήρχαν 6.000 κοντέινερ από 9.000 την προηγούμενη εβδομάδα ενώ σε ημερήσια βάση περί τα 600 κοντέινερ εξέρχονται από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έναντι 1.000 που εξέρχονται όταν το λιμάνι δουλεύει σε κανονικούς ρυθμούς.
Η διοίκηση του ΟΛΠ απέστειλε σε ..............................
Συνέχεια του πολύ καλού ρεπορταζ στην Ημερησία

Τρίζουν μικρές και μεγάλες καρέκλες για ΟΛΠ και ΟΛΘ

Μειωμένα θα είναι τελικά τα τέλη αποθήκευσης των ΟΛΠ και ΟΛΘ που θα κληθούν να καταβάλουν στα ταμεία των οργανισμών οι εκπρόσωποι των μεταφορικών εταιρειών.
Οι εταιρείες αυτές από τις αρχές του 2008, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των υπαλλήλων και λιμενεργατών, βλέπουν τα υπό παράδοση κοντέινέρ τους να παραμένουν «αμανάτι» στις αποθήκες των δύο εμπορικών λιμανιών της χώρας.Το πράσινο φως για τις εκπτώσεις «άναψε» για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης. Από τη Ν. Υόρκη, όπου βρίσκεται, σε τηλεφωνική συνομιλία με τους διευθύνοντες συμβούλους Νίκο Αναστασόπουλο του ΟΛΠ και Γιάννη Τσάρα έκανε σαφές ότι τα όποια «αποθηκευτικά» δεν πρέπει να «γονατίσουν», όπως είπε χαρακτηριστικά, την αγορά και τους ανθρώπους της.Οι επικείμενες εκπτώσεις, που θα αφορούν μόνο και αποκλειστικά την περίοδο των κινητοποιήσεων του προσωπικού (υπάλληλοι, λιμενεργάτες), θα φτάσουν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έως και 80% στα ποσά για τα τέλη αποθήκευσης που θα πρέπει να καταβάλουν οι μεταφορικές εταιρείες, ενώ την επικύρωσή τους θα κάνουν τα διοικητικά συμβούλια των ΟΛΠ και ΟΛΘ που θα συνεδριάσουν τις επόμενες ημέρες, ύστερα από την εισήγηση των κ. Αναστασόπουλου και Τσάρα, οι οποίοι ήδη έχουν εξασφαλίσει την υπουργική εντολή.Αμετακίνητοι στις κινητοποιήσεις τους για ολόκληρο τον Φεβρουάριο (αποχή από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα) είναι οι λιμενεργάτες και οι υπάλληλοι των δύο οργανισμών, οι οποίοι στις 13 Φεβρουαρίου συμμετέχουν στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ με 24ωρη απεργία. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με την κατάθεση του σχεδίου νόμου από τον κ. Βουλγαράκη συνεδριάζουν τα Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας προκειμένου να αποφασίσουν για περαιτέρω κινητοποιήσεις.Οπως εκτιμούν οι συνδικαλιστές των λιμενεργατών, οι αποφάσεις των δύο συνδικαλιστικών οργανώσεων θα «επισφραγίσουν» και νέες κινητοποιήσεις για τον μήνα Μάρτιο.
Αν οι λιμενεργάτες και οι υπάλληλοι του ΟΛΠ και του ΟΛΘ αποφασίσουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, και μάλιστα με τη μορφή των απεργιών, και τον επόμενο μήνα τότε είναι σίγουρο ότι «τρίζουν» οι καρέκλες των διορισμένων από την κυβέρνηση διευθυνόντων συμβούλων Ν. Αναστασόπουλου και Γιάννη Τσάρα, ενώ ευθύνη θα έχει και ο Γ. Βουλγαράκης, όπως έγινε και με τον Μανώλη Κεφαλογιάννη, παρά τη στήριξη που έχει, τουλάχιστον μέχρι και σήμερα, από τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Αν οι απεργίες συνεχιστούν και τον Μάρτιο τότε τα πράγματα δυσκολεύουν για τον υπουργό.
Τέλος, πρέπει να επισημανθεί ότι χθες ολοκληρώθηκε η παραλαβή των φακέλων της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού από τις ανάδοχες εταιρείες, οι οποίες για την απόκτηση καταβάλλουν ως εγγύηση το ποσό των 4.000 ευρώ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Φουντώνει η αντιπαράθεση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων στον ΟΛΠ

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ στην πράξη περνάει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, απέναντι στους εργαζόμενους. Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι εκτός από τις απεργίες και την αποχή από τις υπερωρίες που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι ως αντίδραση στο σχέδιο της κυβέρνησης για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη σε ιδιώτες, παρουσιάζουν και «ηθελημένη μείωση αποδοτικότητας», ή «λευκή απεργία».Μετά τις προειδοποιητικές επιστολές του περασμένου Σαββάτου ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος κάλεσε σε απολογία τους λιμενεργάτες στο car terminal. Στο σκεπτικό του ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρει: «Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό σύνθεσης και απόδοσης των εργατικών ομάδων, που αφορά τα μέλη του Σωματείου σας, προβλέπεται ως ελάχιστο όριο απόδοσης κατά τη φορτοεκφόρτωση αυτοκινήτων, ο αριθμός των 29 αυτοκινήτων ανά εργάτη και ανά βάρδια», αναφέρει και προσθέτει: «το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει διαπιστωθεί αναιτιολόγητη απόκλιση των οδηγών εργατών από το ελάχιστο προβλεπόμενο». Από την πλευρά της η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ κάλεσε τους εργαζόμενους να μην παραλάβουν την κλίση για απολογία, ενώ κάνει λόγο για προσπάθεια εκφοβισμού των εργαζομένων.
Ο ΥΕΝΑΝΠ
Για τη μεταρρύθμιση στα λιμάνια ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης στη Νέα Υόρκη δήλωσε ότι με αυτό τον τρόπο ότι: «Ευελπιστούμε να αλλάξουμε τους δρόμους των θαλασσίων μεταφορών όχι μόνο στην ΝΑ Ευρώπη, αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα και γιατί όχι, ακόμη πιο μακριά. Οι εισαγωγές και οι εξαγωγές από και προς την Ελλάδα μπορούν να γίνουν πιο γρήγορες, φθηνότερες και καλύτερης ποιότητας», και προσέθεσε:
«Το ανταγωνιστικό περιβάλλον ευνοεί την αυτοδυναμία και βελτιώνει την ποιότητα των υπηρεσιών για τους χρήστες των λιμένων ενώ ταυτόχρονα συνδράμει στη δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών για τον επιχειρηματικό κόσμο. Εάν εκμεταλλευτούμε τις περιστάσεις, πιστεύουμε ότι θα προσελκύσουμε σημαντικό αριθμό πλοίων».
Εν τω μεταξύ χθες παρενέβη η Διεθνής Ναυτική Ένωση για το θέμα των αποθηκευτικών στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Η ΔΝΕ θεωρεί ότι ο εμπορικός κόσμος της χώρας πρέπει να απαλλαχτεί από τις επιπλέον χρεώσεις αποθηκευτικών τελών τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο Car terminal, οι οποίες οφείλονται στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Πηγή Ναυτεμπορική

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

7 προτάσεις «κλειδιά» για την ανάπτυξη του Πειραιά

ΤΗ ΛΗΨΗ σειράς μέτρων που αφορούν τη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά και που θα ενισχύσουν τις εξαγωγικές και εφοδιαστικές επιχειρήσεις προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά προς τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, και Εξωτερικών.

Ειδικότερα ο ΕΣΠ μεταξύ άλλων, προτείνει:

1. Την αξιοποίηση και λειτουργία των τριών τερματικών σταθμών (ΣΕΜΠΟ) που θα παρέχουν ασφαλή, ποιοτική και ποσοτική παροχή λιμενικών υπηρεσιών, στους εξαγωγείς έμπορους.
2. Τη δημιουργία σύγχρονου χονδρεμπορικού, εξαγωγικού πάρκου στην περιοχή Σχιστού, μια και ο νομός Αττικής, μέσω του λιμανιού του Πειραιά, είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική πύλη με 53% του συνόλου των εξαγωγών, αξίας 9 δισ. ευρώ.
3. Την ανάπτυξη ελεύθερων ζωνών και αποθηκών στο λιμάνι του Πειραιά, με την μορφή μακροχρόνιας μίσθωσης χώρων, σε ελληνικές εφοδιαστικές επιχειρήσεις.
4. Την καθιέρωση συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, που θα επιτρέψει τη γρήγορη και οικονομική διακίνηση φορτίων και εφοδίων, σε όλα τα λιμάνια του κόσμου.
5. Την απλούστευση των διαδικασιών εφοδιασμού πλοίων η οποία θα επιφέρει ισότητα και ανταγωνιστικότητα με τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης και της Άπω Ανατολής, όπου κτίζονται 850 ελληνόκτητα πλοία, με κόστος επένδυσης άνω των 50 δισ. δολαρίων.
6. Την απόλυτη εξομοίωση του εφοδιασμού πλοίων με την κλασσική εξαγωγική διαδικασία και τη πριμοδότηση με 5% ποσοστό φοροαπαλλαγής επί του ετήσιου τζίρου, όπως παλαιότερα.
7.Στo πλαίσιo της εξαγωγής υπηρεσιών προτείνουμε τη δημιουργία ναυτιλιακού χρηματιστηρίου και χρηματιστηρίου εμπορευμάτων, καθώς και τη δημιουργία οργανισμού διαιτησίας παγκόσμιων ναυτιλιακών και εμπορικών διαφορών, λαμβάνοντας υπόψη τα 16 δισ. του ναυτιλιακού συναλλάγματος.
«Οι σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών για χορήγηση μεγαλύτερου ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ η απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών και των ενδοκοινοτικών συναλλαγών, σε συνδυασμό με τη συνέχιση των πολυάριθμων και αντιπροσωπευτικών επιχειρηματικών αποστολών του υπουργείου Εξωτερικών σε νέες χώρες, στόχους ελληνικών εξαγωγών, βρίσκουν τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς σύμφωνο και αρωγό σε κάθε προσπάθεια, για τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων και τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας μας», καταλήγει χαρακτηριστικά ο ΕΣΠ.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2008

Εκατομμύρια στον ΟΛΠ για επενδύσεις ή εθελουσία;

Τριάντα πέντε μέρες έχουν να «δουλέψουν» κανονικά οι γερανογέφυρες και οι «πόστες» των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Οι 2.000 υπάλληλοι και λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους απέχοντας από κάθε υπερωρία και εργασία Σαββατοκύριακων, ενώ το χάσμα μεταξύ της ΟΜΥΛΕ και της κυβέρνησης είναι πλέον αγεφύρωτο αφού και η προχθεσινή συνάντησή της με τη διοίκηση του ΟΛΠ είχε «άδοξο» τέλος.Σε επιστολή που φέρει τις υπογραφές των μελών των διοικήσεων των δύο εργασιακών σωματείων του ΟΛΠ κατηγορείται ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Νίκος Αναστασόπουλος ότι προσπαθεί να εμφανιστεί υπέρμαχος του διαλόγου, ενώ, παράλληλα, με ψέματα και επικοινωνιακά τρικ θέλει να πείσει τους εργαζόμενους για τις παροχές των εκατομμυρίων ευρώ που θα λάβουν αν χρησιμοποιήσουν την εθελουσία έξοδο.
Αν η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών Ελλάδας αποφασίσουν οι κινητοποιήσεις τους να συνεχιστούν και τον Μάρτιο, τότε το πρόβλημα, τουλάχιστον το οικονομικό, είναι τεράστιο και δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να αντικαταστήσει τον πρόεδρο Διονύση Μπεχράκη και τον διευθύνοντα Νίκο Αναστασόπουλο, ο οποίος διατηρεί άριστες σχέσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ.
10 χρόνια χωρίς επενδύσεις

Στις ερωτήσεις της «Ε» γιατί πρέπει να παραχωρηθούν οι ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες και ποια θα είναι τα οφέλη, ο κ. Αναστασόπουλος τονίζει: «Το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο αναπτύσσεται με πρωτοφανείς ρυθμούς. Το 2007 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο αυξήθηκε κατά 22% και στην Α. Μεσόγειο κατά 25%, γεγονός που ώθησε τα περισσότερα λιμάνια της περιοχής να καταστρώσουν στρατηγικά σχέδια με στόχο να καρπωθούν την αύξηση της διακίνησης. Σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον ο ΟΛΠ έπειτα από 10 χρόνια απαράδεκτης επενδυτικής αποχής μελέτησε επενδυτικό σχέδιο για τον τριπλασιασμό της δυναμικότητας των ΣΕΜΠΟ, από 1,6 εκατ. teu, σε 4,7 εκατ. teu μέχρι το 2015 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικός και ταυτόχρονα να συνεχίσει να πρωτοστατεί στο διεθνές εμπόριο. Η χρηματοδότηση του σχεδίου απαιτεί περίπου 450.000.000 ευρώ, ενώ τα συνολικά κέρδη του Οργανισμού για το 2006 ανήλθαν περίπου στα 17.000.000 ευρώ. Για τους λόγους αυτούς ο ΟΛΠ αποφάσισε να παραχωρηθεί το δικαίωμα εκμετάλλευσης και λειτουργίας των προβλητών 2 και 3 του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτη, ο οποίος, πέρα από την πείρα και τα αναγκαία κεφάλαια, διαθέτει και τη δυνατότητα να προσελκύει εμπορευματικό έργο αφού διαχειρίζεται και άλλα λιμάνια».
Δηλώνει ότι το Δημόσιο διατηρεί την ιδιοκτησία των υποδομών, ο ΟΛΠ τη διαχείριση της υπό επέκταση προβλήτας 1, που εξοπλίζεται με σύγχρονο εξοπλισμό, αποκλείοντας μονοπωλιακές πρακτικές από τον ιδιώτη επενδυτή, ενώ εξασφαλίζονται και οι θέσεις του προσωπικού τού ΟΛΠ.
Πουλούν έσοδα, κρατούν ζημίες

Ομως ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος απαντά: «Τα εργασιακά δικαιώματα δεν είναι θέμα πίστης ή ρητορικών δεσμεύσεων των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ και ΥΕΝΑΝΠ. Εδώ έχουμε συγκεκριμένες ......................

Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Μετα τα εμπορικά Λιμάνια σειρά περνουν και επιβατικοί σταθμοι

Σμερινά δημοσιεύματα φέρνουν σαν ενδιαφερόμενους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους , οι οποίοι θα μετατρέψουν τους επιβατηκούς σταθμούς επιβίβασης και αποβίβασης σε ιδιωτικούς , παίρνοντας σαν παράδειγμα το λιμάνι Κουσάντασι της Τουρκίας , της Μπαρτσελόνα στην Ισπανία και άλλα .

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

«Στρατηγικά οφέλη για τον Πειραιά»

Η παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν πρέπει να συγχέεται με την πώληση ή με την ιδιωτικοποίηση. Ιδιωτικοποίηση λιμανιών έχει εφαρμοστεί μόνο στη Μ. Βρετανία, ενώ η παραχώρηση είναι το μοντέλο που εφαρμόζουν τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου όπως το Ρότερνταμ, το Αμβούργο, η Βαρκελώνη για να αναφερθούμε μόνο στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες και την οικονομία λόγω βελτίωσης παραγωγικότητας και αύξησης διακίνησης. Μέσω της παραχώρησης, το κράτος διατηρεί την κυριότητα των υποδομών, ενώ οι επενδύσεις χρηματοδοτούνται από τον ιδιωτικό τομέα ο οποίος αναλαμβάνει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
Στην περίπτωση του Πειραιά, η παραχώρηση αφορά στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ και τον προς κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ, ενώ ο ΟΛΠ συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες στον υπό επέκταση Προβλήτα Ι.
Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ συνεχίζει τη λειτουργία του αποτρέποντας καταστάσεις μονοπωλίου και διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων του. Ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση των έργων καθώς και την υποχρέωση να καταστήσει το λιμάνι κυρίαρχο κόμβο διεθνούς εμπορίου μέσω προσέλκυσης φορτίων σε δεδομένο χρονοδιάγραμμα.
Μέσω της παραχώρησης, θα τριπλασιαστεί η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ, χωρίς υπέρογκο δανεισμό του ΟΛΠ ο οποίος θα απειλούσε την οικονομική του ευρωστία. Παράλληλα, τα οφέλη που θα δημιουργηθούν θα είναι ευρύτερα, αφού δεν αφορούν μόνο στην ανάπτυξη του ΟΛΠ αλλά επιπλέον και στα παραλιμενικά επαγγέλματα και κυρίως στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που κατ' αναλογία θα τριπλασιάσει την απασχόλησή της, καθώς και στην εθνική οικονομία ευρύτερα αφού τα αγαθά θα διακινούνται ταχύτερα και, συνεπώς, φθηνότερα προς τον τελικό παραλήπτη.
Αυτονόητο είναι, τέλος, ότι ο Οργανισμός συμμετέχοντας δυναμικά στην υπεραξία που θα δημιουργηθεί από την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού θα επιστρέψει στον βασικό του μέτοχο, δηλαδή στο ελληνικό Δημόσιο, μέρος των κερδών του εξασφαλίζοντας συγχρόνως χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο έσοδα για χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος, επιτρέποντας στον Πειραιά να αναλάβει ηγετικό ρόλο στο λιμενικό γίγνεσθαι της Μεσογείου με σημαντικά στρατηγικά οφέλη για τη χώρα.
*Ο ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ είναι διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δύσκολοι καιροί και μποφόρ στα λιμάνια

Με τα κοντέινερ να στοιβάζονται στα λιμάνια, λόγω των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, και με τους ίδιους να παρατάσσονται σε θέσεις μάχης, το κλίμα στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη μόνο ήπιο δεν προμηνύεται. Πέρα από την ένταση των ημερών, όμως, οι εργαζόμενοι απαισιοδοξούν και λόγω των αρνητικών εμπειριών που έχουν βιώσει οι συνάδελφοί τους σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που ήδη έζησαν το ίδιο σενάριο. Στην Ισπανία και στη Γαλλία, οι λιμενεργάτες ετοιμάζονται σήμερα να στήσουν οδοφράγματα, ενώ το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών έχει προανναγγείλει νέες πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις, αν επιδεινωθεί η κατάσταση στις δύο αυτές χώρες.
Περικοπές κι απολύσεις
Την τελευταία φορά που οι ευρωπαίοι λιμενεργάτες κατέβηκαν στους δρόμους ήταν πριν από ένα χρόνο στις Βρυξέλλες. Πέτυχαν, τότε, την καταψήφιση ευρωπαϊκής οδηγίας που ευνοούσε ενιαίο καθεστώς ιδιωτικοποιήσεων. Βέβαια, κάποια κράτη-μέλη τις είχαν ήδη δρομολογήσει, με κοινό στόχο την αύξηση της κίνησης στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ). Οι ιδιώτες, στους οποίους παραχωρήθηκε η λειτουργία των λιμανιών, σταδιακά περικόπτουν θέσεις απασχόλησης και εργασιακά δικαιώματα.«Οι επενδύσεις εστιάζονται στη μεγιστοποίηση του κέρδους, γι' αυτό οι εταιρείες κλείνουν τις δραστηριότητες που δεν τους κάνουν», εξηγεί ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Γ. Γεωργακόπουλος................. Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Μετανάστες κι αστυνόμοι , Εκρηκτική η κατάσταση στο Λιμάνι της Πάτρας



Εκρηκτική προβλέπεται για την Πάτρα η ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και αναμένεται να ολοκληρωθεί η επιχείρηση «σκούπα» εναντίον των λαθρομεταναστών που ζουν στην πόλη.


Η εισβολή στον καταυλισμό τους στη βόρεια πύλη του λιμανιού, όπου μένουν περίπου 1.000 Αφγανοί, είχε προγραμματιστεί για την περασμένη Τετάρτη, αλλά ματαιώθηκε εξαιτίας του τριήμερου εθνικού πένθους λόγω του θανάτου του αρχιεπισκόπου.
Ηδη όμως οι λαθρομετανάστες έχουν μπει σε «καραντίνα»: Εχει απαγορευθεί η ελεύθερη διέλευσή τους στην παραλιακή ζώνη. Ειδικά δε για όσους ζουν στον καταυλισμό απαγορεύεται ακόμη και η έξοδός τους από αυτόν! Οποιος δεν συμμορφώνεται συλλαμβάνεται «εις τας υποδείξεις» και οδηγείται στα κρατητήρια των αλλοδαπών στην Αθήνα! **Το «φιλόδοξο» σχέδιο λιμενικών και αστυνομικών στοχεύει στην εκκένωση της Πάτρας από τους περίπου 3.000 λαθρομετανάστες που έχουν βρει καταφύγιο σε εγκαταλελειμμένα σπίτια, αλλά κυρίως στην κατεδάφιση του καταυλισμού, όπου ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες ακόμη και δεκάδες ανήλικα παιδιά.
Με σκοπό τη ματαίωση της «επιχείρησης» έσπευσαν στην Πάτρα εκατοντάδες μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων και αντιεξουσιαστικών κινημάτων. Μαζί με χιλιάδες λαθρομετανάστες έδωσαν το «παρών» τους σε μια μεγαλειώδη -για τα χρονικά της Πάτρας- πορεία διαμαρτυρίας την περασμένη Τρίτη.

Κρυφτό και κυνηγητό

Πάντως, ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι... απαισιοδοξούν ως προς το αποτέλεσμα του προγκρόμ. Το λιμάνι της Πάτρας είναι βασικός κόμβος της διαδρομής των λαθρομεταναστών που ξεκινά από το Αφγανιστάν. Από εδώ φεύγουν για Ιταλία και, αν δεν τους γυρίσουν πίσω οι «καραμπινιέρι», τερματίζουν στον προορισμό τους, μια από τις χώρες της βόρειας Ευρώπης. Η διαδρομή είναι πληρωμένη με χιλιάδες δολάρια και τα κυκλώματα των δουλέμπορων σχεδόν αδιαπέραστα.
Στις φωτογραφίες-ντοκουμέντα που παρουσιάζει σήμερα η «Κ.Ε.» και οι οποίες περιλαμβάνεται στις εκατοντάδες δικογραφίες εναντίον λαθρομεταναστών και διακινητών στο λιμάνι της Πάτρας, φαίνεται ξεκάθαρα το μέγεθος του προβλήματος και το καθημερινό κρυφτούλι των κυνηγημένων αυτών ανθρώπων με τις αρχές.
Σε οτιδήποτε μπαίνει στο καράβι για Ιταλία, είτε αυτό είναι επιβατικό αυτοκίνητο είτε νταλίκα, αναζητούν κρύπτες. Ακόμη και ανάμεσα στις ρόδες λουφάζουν προκειμένου να δραπετεύσουν στο όνειρο. Το ταξίδι τους κοστίζει πιο πολλά απ' ό,τι αυτοί λογαριάζουν τη ζωή τους.
Το dvd του λιμενάρχη
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον περασμένο Δεκέμβριο, ο λιμενάρχης Πατρών, Απ. Λιούρδης, κατέθεσε αναφορά για τα όσα συμβαίνουν. «Εχουμε πάψει πια να ψάχνουμε για ναρκωτικά................
Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Δεν βρέθηκε σημείο επαφής διοίκησης και εργαζομένων ΟΛΠ

ΤO χρονικό μιας προαναγγελθείσας διαφωνίας, διαδραματίσθηκε χθες το μεσημέρι στα γραφεία της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος χωρίς όμως να βρεθεί σημείο επαφής ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ο κ. Αναστασόπουλος ζήτησε από τους εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ να καταθέσουν τις απόψεις τους για το σχέδιο νόμου που θα εξασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων στον ΟΛΠ (εθελούσια, μετατάξεις, μετοχές) εν όψει της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες, και το οποίο αναμένεται να καταθέσει την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης. Σύμφωνα με τις τελευταίες τροποποιήσεις που έχουν γίνει στο σχέδιο νόμου την εθελούσια έξοδο θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν όσοι εργαζόμενοι θα θέλουν πέντε χρόνια για να βγουν στη σύνταξη συμπεριλαμβανομένων και των χρόνων πιθανής εργασίας εκτός ΟΛΠ. Οι εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ, πάντως, απάντησαν αρνητικά, και δεν μπήκαν σε λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά το σχέδιο νόμου, αφού θεωρούν ότι η μόνη διασφάλιση των εργαζομένων είναι να παραμείνουν τα λιμάνια δημόσιοι οργανισμοί που θα έχουν την κυριότητα των υποδομών και την εκμετάλλευσή τους. Και προσέθεσαν ότι υπό τον όρο αυτό είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν οργανωτικές και λειτουργικές προσαρμογές στον ΟΛΠ που θα βελτιώσουν το αποτέλεσμα των υπηρεσιών που προσφέρει. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και το Φεβρουάριο απέχοντας από τις υπερωρίες και την εργασία τα Σαββατοκύριακα, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται για προσβάλουν νομικά τις αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ που ενέκριναν τους διαγωνισμούς παραχώρησης των εμπορευματικών σταθμών. Στο μεταξύ, και παρά την απόφαση της περασμένης Τετάρτης, η ΔΑΚΕ τεχνικών ΟΛΠ δεν εξέδωσε τελικά χθες ανακοίνωση με την οποία θα ζητούσε την σύγκληση της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων για να λάβει απόφαση για τις κινητοποιήσεις.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ στη β΄ Πειραιά, σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η κυβέρνηση με τη δογματική νεοφιλελεύθερη εμμονή της στο απαράδεκτο και αδικαιολόγητο ξεπούλημα των λιμανιών αναλαμβάνει πλήρως και αποκλειστικά την ευθύνη για τα μεγάλα και ογκούμενα προβλήματα στην οικονομία από τη μη λειτουργία των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

ΖΙΜ: Αλλάξτε ρότα

Στο μεταξύ πλησιάζει η μέρα που ο υπουργός Γιώργος Βουλγαράκης θα καταθέσει στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για τα εργασιακά των εργαζομένων, ενώ η ισραηλινή ΖΙΜ έδωσε εντολή στους εκπροσώπους της σε όλα τα λιμάνια του κόσμου να μην «φορτώνουν» conteiners που προορισμό έχουν το λιμάνι του Πειραιά.Την τακτική της ΖΙΜ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλες μεταφορικές εταιρείες αν μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι δεν έχουν σταματήσει τις κινητοποιήσεις τους, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν στις 28 Φεβρουαρίου. Τότε θα συνεδριάσουν εκ νέου η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών Ελλάδας, προκειμένου να λάβουν απόφαση για τη λήξη ή τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.
Απειλή ασφαλιστικών.
Πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, αν μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου δεν έχει λήξει η απεργία, η διοίκηση του ΟΛΠ θα καταθέσει κατά της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών ασφαλιστικά μέτρα έτσι ώστε να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις. Αν οι λιμενεργάτες αποφασίσουν και νέες κινητοποιήσεις για τον Μάρτιο, οπότε θα κατατεθούν και οι προσφορές των «μνηστήρων», τότε δεν αποκλείονται ακόμα και παραιτήσεις-εκπλήξεις από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έτοιμη έχει την παραίτησή του και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος.Σήμερα τα διοικητικά συμβούλια της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα συναντηθούν μαζί του.Σ' αυτό το τοπίο το τίμημα για τα 2 λιμάνια βαίνει μειούμενο. Οπως διερωτώνται ναυτιλιακοί κύκλοι «ποια σοβαρή μεταφορική εταιρεία θα αγοράσει για 40 χρόνια ένα λιμάνι όπου οι σχέσεις της διοίκησης με τους εργαζόμενους είναι εμπόλεμες;». Οι ίδιοι κύκλοι επιρρίπτουν ευθύνες και στην κυβέρνηση, η οποία «έκλεινε δουλειές» χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Ούτε «γαλάζιοι» απεργοσπάστες ούτε αφελείς «μνηστήρες»

Δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε «παρασυναγωγή» της ΔΑΚΕ * Υπό παραίτηση ο Αναστασόπουλος.

Εντείνονται οι πιέσεις προς την κυβέρνηση από τους εκπροσώπους των 10 ξένων «αναδόχων» μεταφορικών εταιρειών για τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να λυθεί «εδώ και τώρα» η «εμπόλεμη» κατάσταση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Ετσι οι διοικήσεις των 2 μεγάλων λιμανιών σε μια απέλπιδα προσπάθεια καλούν τη ΔΑΚΕ να πείσει τα μέλη της να διαφωνήσουν με τις κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας και να επιστρέψουν στην εργασία τους.Η πρώτη «γαλάζια» προσπάθεια του ΟΛΠ ήταν αρνητική. Στη σύσκεψη των «γαλάζιων» υπαλλήλων και λιμενεργατών του Οργανισμού παραβρέθηκαν μόνο 150 μέλη της κυβερνητικής συνδικαλιστικής παράταξης, η πλειοψηφία μάλιστα υποστήριξε, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Νίκου Αναστασόπουλου, ότι για μια τέτοια απόφαση είναι απαραίτηση η σύγκληση γενικής συνέλευσης της παράταξης της ΔΑΚΕ. Μάλιστα, κάποιοι «γαλάζιοι» επιτέθηκαν στον εκπρόσωπο της ΔΑΚΕ, αλλά και στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού λέγοντας ότι παρόμοιες «συνάξεις» θα έπρεπε η κυβέρνηση να τις είχε πραγματοποιήσει όταν η παραχώρηση των δύο λιμένων ήταν στα «σκαριά» και όχι τώρα που είναι πλέον τετελεσμένο γεγονός, ενώ από πουθενά δεν προκύπτει εγγράφως τουλάχιστον ότι διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των 2.000 εργαζομένων.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ν. Αναστασόπουλος επέμεινε προφορικά ότι ουδείς εργαζόμενος «θα χάσει τη δουλειά του» και ότι όσοι θέλουν εκτός από την εθελουσία έξοδο και το ανάλογο μπόνους, μπορούν να καταταγούν σε άλλη δημόσια υπηρεσία. Επίσης και η εργασία στη νέα προβλήτα θα παραμείνει στον ΟΛΠ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2008

Τώρα καταλογίζουν ...σκοπιμότητες

Πολιτικές σκοπιμότητες καταλογίζει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών η Ομοσπονδία τελωνειακών για την παραίτηση μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου που δεν έθεσαν σε αργία τελωνειακούς εμπλεκόμενους σε υπόθεση λαθρεμπορίας με κινέζικα. Το γενικό συμβούλιο της ΟΤΥΕ χαρακτηρίζει ανεπίτρεπτη την επέμβαση της πολιτικής ηγεσίας σε θέματα πειθαρχικού και μάλιστα σε υπόθεση που βρίσκεται στο αρχικό στάδιο της άσκησης ποινικής δίωξης. Και ζητούν μεταξύ άλλων να μη γίνουν δεκτές οι παραιτήσεις των μελών του υπηρεσιακού, τονίζοντας ότι πρέπει να υπάρχει τεκμηρίωση της υπόθεσης και δη κάποιο πόρισμα πριν υπάρξουν αποφάσεις του υπηρεσιακού.

Αγώνας δρόμου για εκποίηση λιμανιών


«Νεκροί» είναι και σήμερα οι ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, καθώς ουδείς λιμενεργάτης (χειριστές μηχανημάτων, εναερίτες) προσήλθε στην εργασία του, υπακούοντας στην απόφαση της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών για 24ωρη απεργία.


Την ίδια ώρα, «λευκή» απεργία πραγματοποίησαν και οι υπάλληλοι από τα γραφεία και τις «πόστες» καταγραφής όλων των φορτοεκφορτώσεων. Με τη σημερινή κινητοποίηση των λιμενεργατών, οι οποίοι και τον Φεβρουάριο θα απέχουν από κάθε καθημερινή υπερωριακή απασχόληση και εργασία Σαββατοκυριακού, ο ΟΛΠ συνεχίζει την πτωτική οικονομική πορεία του, αφού τα conteinerships αλλάζουν ρότα για άλλα μεσογειακά λιμάνια και χιλιάδες κοντέινερ παραμένουν στους «ντόκους» και τις αποθήκες.Η μείωση της «παραγωγής» φορτοεκφόρτωσης κοντέινερ έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τόσο τους μετόχους όσο και τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, οι οποίες, σε μια ύστατη προσπάθεια, καλούν σε διάλογο τους λιμενεργάτες, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν απαντήσει αν αποδέχονται την πρόσκληση.Αν τελικά η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών δεν προσέλθουν την 1 Φεβρουαρίου για διάλογο, τότε οι ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται στη Δικαιοσύνη να προσφύγουν και οι Οργανισμοί των υπόλοιπων 10 εθνικών λιμένων της χώρας, αφού και εκεί, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων, η μειωμένη παραγωγή έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά προβλήματα.

Παρουσιάζει «τετελεσμένα»

Πάντως, μετά τη συγκατάθεση του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης ενημέρωσε χθες και τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ για το τετελεσμένο της παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ, ενώ σε στάση αναμονής έχουν τεθεί οι «μνηστήρες» των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων και των δύο λιμένων, εν όψει των αποφάσεων της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών Ελλάδας.Εκπρόσωποί τους και χθες προσήλθαν στον ΟΛΠ όπου, αφού κατέθεσαν την εγγυητική επιστολή των 4.000 ευρώ για τη συμμετοχή τους στον διεθνή διαγωνισμό, παρέλαβαν τους φακέλους της προκήρυξης, την οποία μέχρι στιγμής έχουν παραλάβει η κινεζική COSCO, η αραβική Dubai Ports, η Damco Energy του Ομίλου Δημήτρη Κοπελούζου, η ισραηλινή ΖΙΜ, η δανέζικη ΑΡ Moeller για λογαριασμό της Maersk, και Ισπανός εκπρόσωπος που έχει άμεση σχέση με τη Hutchison. Εκπληξη προκαλεί στη διοίκηση του ΟΛΠ η στάση αναμονής που κρατά μέχρι και σήμερα η ιταλοελβετική MSC, η οποία -καθώς είναι και ο βασικός πελάτης του ΟΛΠ (δηλαδή διακινεί τον μεγαλύτερο όγκο κοντέινερ)- θα έπρεπε να είχε παραλάβει ήδη τον φάκελο της διεθνούς προκήρυξης για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Δεν έπεισαν οι «διασφαλίσεις»

Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί πως παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι μετά την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες δεν θίγονται τα εργασιακά δικαιώματα των περίπου 2.000 εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, οι διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών υποστηρίζουν ότι ουδείς εργαζόμενος διασφαλίζεται και προσανατολίζονται σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις και μετά τον Φεβρουάριο.
Πηγή:Ναυτεμπορική