ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008
Εκνευρισμός στο λιμάνι !
Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008
ΟΛΠ- ΟΛΘ:Αρρυθμίες από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Οι εξαγωγείς έχουν σταματήσει να αποστέλλουν φορτία στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές έχουν ακυρώσει τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις πλοίων τους, σε μονάδες παραγωγής επιτείνοντας τα προβλήματα από την έλλειψη πρώτων υλών ενώ αυξάνεται η ανησυχία για την εμφάνιση κερδοσκοπίας στην αγορά.
Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των φορτίων εμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες επιβαρύνονται με το κόστος των αυξημένων αποθήκευτρων στα δύο λιμάνια, θέμα για το οποίο αναμένεται να δώσει σήμερα κάποιες απαντήσεις ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, χθες στο ΣΕΜΠΟ υπήρχαν 6.000 κοντέινερ από 9.000 την προηγούμενη εβδομάδα ενώ σε ημερήσια βάση περί τα 600 κοντέινερ εξέρχονται από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έναντι 1.000 που εξέρχονται όταν το λιμάνι δουλεύει σε κανονικούς ρυθμούς.
Η διοίκηση του ΟΛΠ απέστειλε σε ..............................
Τρίζουν μικρές και μεγάλες καρέκλες για ΟΛΠ και ΟΛΘ
Οι εταιρείες αυτές από τις αρχές του 2008, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των υπαλλήλων και λιμενεργατών, βλέπουν τα υπό παράδοση κοντέινέρ τους να παραμένουν «αμανάτι» στις αποθήκες των δύο εμπορικών λιμανιών της χώρας.Το πράσινο φως για τις εκπτώσεις «άναψε» για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης. Από τη Ν. Υόρκη, όπου βρίσκεται, σε τηλεφωνική συνομιλία με τους διευθύνοντες συμβούλους Νίκο Αναστασόπουλο του ΟΛΠ και Γιάννη Τσάρα έκανε σαφές ότι τα όποια «αποθηκευτικά» δεν πρέπει να «γονατίσουν», όπως είπε χαρακτηριστικά, την αγορά και τους ανθρώπους της.Οι επικείμενες εκπτώσεις, που θα αφορούν μόνο και αποκλειστικά την περίοδο των κινητοποιήσεων του προσωπικού (υπάλληλοι, λιμενεργάτες), θα φτάσουν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έως και 80% στα ποσά για τα τέλη αποθήκευσης που θα πρέπει να καταβάλουν οι μεταφορικές εταιρείες, ενώ την επικύρωσή τους θα κάνουν τα διοικητικά συμβούλια των ΟΛΠ και ΟΛΘ που θα συνεδριάσουν τις επόμενες ημέρες, ύστερα από την εισήγηση των κ. Αναστασόπουλου και Τσάρα, οι οποίοι ήδη έχουν εξασφαλίσει την υπουργική εντολή.Αμετακίνητοι στις κινητοποιήσεις τους για ολόκληρο τον Φεβρουάριο (αποχή από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα) είναι οι λιμενεργάτες και οι υπάλληλοι των δύο οργανισμών, οι οποίοι στις 13 Φεβρουαρίου συμμετέχουν στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ με 24ωρη απεργία. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με την κατάθεση του σχεδίου νόμου από τον κ. Βουλγαράκη συνεδριάζουν τα Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας προκειμένου να αποφασίσουν για περαιτέρω κινητοποιήσεις.Οπως εκτιμούν οι συνδικαλιστές των λιμενεργατών, οι αποφάσεις των δύο συνδικαλιστικών οργανώσεων θα «επισφραγίσουν» και νέες κινητοποιήσεις για τον μήνα Μάρτιο.
Φουντώνει η αντιπαράθεση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων στον ΟΛΠ
Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008
7 προτάσεις «κλειδιά» για την ανάπτυξη του Πειραιά
2. Τη δημιουργία σύγχρονου χονδρεμπορικού, εξαγωγικού πάρκου στην περιοχή Σχιστού, μια και ο νομός Αττικής, μέσω του λιμανιού του Πειραιά, είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική πύλη με 53% του συνόλου των εξαγωγών, αξίας 9 δισ. ευρώ.
3. Την ανάπτυξη ελεύθερων ζωνών και αποθηκών στο λιμάνι του Πειραιά, με την μορφή μακροχρόνιας μίσθωσης χώρων, σε ελληνικές εφοδιαστικές επιχειρήσεις.
4. Την καθιέρωση συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, που θα επιτρέψει τη γρήγορη και οικονομική διακίνηση φορτίων και εφοδίων, σε όλα τα λιμάνια του κόσμου.
5. Την απλούστευση των διαδικασιών εφοδιασμού πλοίων η οποία θα επιφέρει ισότητα και ανταγωνιστικότητα με τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης και της Άπω Ανατολής, όπου κτίζονται 850 ελληνόκτητα πλοία, με κόστος επένδυσης άνω των 50 δισ. δολαρίων.
6. Την απόλυτη εξομοίωση του εφοδιασμού πλοίων με την κλασσική εξαγωγική διαδικασία και τη πριμοδότηση με 5% ποσοστό φοροαπαλλαγής επί του ετήσιου τζίρου, όπως παλαιότερα.
«Οι σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών για χορήγηση μεγαλύτερου ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ η απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών και των ενδοκοινοτικών συναλλαγών, σε συνδυασμό με τη συνέχιση των πολυάριθμων και αντιπροσωπευτικών επιχειρηματικών αποστολών του υπουργείου Εξωτερικών σε νέες χώρες, στόχους ελληνικών εξαγωγών, βρίσκουν τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς σύμφωνο και αρωγό σε κάθε προσπάθεια, για τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων και τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας μας», καταλήγει χαρακτηριστικά ο ΕΣΠ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2008
Εκατομμύρια στον ΟΛΠ για επενδύσεις ή εθελουσία;
Δηλώνει ότι το Δημόσιο διατηρεί την ιδιοκτησία των υποδομών, ο ΟΛΠ τη διαχείριση της υπό επέκταση προβλήτας 1, που εξοπλίζεται με σύγχρονο εξοπλισμό, αποκλείοντας μονοπωλιακές πρακτικές από τον ιδιώτη επενδυτή, ενώ εξασφαλίζονται και οι θέσεις του προσωπικού τού ΟΛΠ.
Μετα τα εμπορικά Λιμάνια σειρά περνουν και επιβατικοί σταθμοι
Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008
«Στρατηγικά οφέλη για τον Πειραιά»
Δύσκολοι καιροί και μποφόρ στα λιμάνια
Μετανάστες κι αστυνόμοι , Εκρηκτική η κατάσταση στο Λιμάνι της Πάτρας
Δεν βρέθηκε σημείο επαφής διοίκησης και εργαζομένων ΟΛΠ
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ στη β΄ Πειραιά, σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η κυβέρνηση με τη δογματική νεοφιλελεύθερη εμμονή της στο απαράδεκτο και αδικαιολόγητο ξεπούλημα των λιμανιών αναλαμβάνει πλήρως και αποκλειστικά την ευθύνη για τα μεγάλα και ογκούμενα προβλήματα στην οικονομία από τη μη λειτουργία των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008
ΖΙΜ: Αλλάξτε ρότα
Απειλή ασφαλιστικών.
Πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, αν μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου δεν έχει λήξει η απεργία, η διοίκηση του ΟΛΠ θα καταθέσει κατά της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών ασφαλιστικά μέτρα έτσι ώστε να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις. Αν οι λιμενεργάτες αποφασίσουν και νέες κινητοποιήσεις για τον Μάρτιο, οπότε θα κατατεθούν και οι προσφορές των «μνηστήρων», τότε δεν αποκλείονται ακόμα και παραιτήσεις-εκπλήξεις από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες έτοιμη έχει την παραίτησή του και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος.Σήμερα τα διοικητικά συμβούλια της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα συναντηθούν μαζί του.Σ' αυτό το τοπίο το τίμημα για τα 2 λιμάνια βαίνει μειούμενο. Οπως διερωτώνται ναυτιλιακοί κύκλοι «ποια σοβαρή μεταφορική εταιρεία θα αγοράσει για 40 χρόνια ένα λιμάνι όπου οι σχέσεις της διοίκησης με τους εργαζόμενους είναι εμπόλεμες;». Οι ίδιοι κύκλοι επιρρίπτουν ευθύνες και στην κυβέρνηση, η οποία «έκλεινε δουλειές» χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Ούτε «γαλάζιοι» απεργοσπάστες ούτε αφελείς «μνηστήρες»
Εντείνονται οι πιέσεις προς την κυβέρνηση από τους εκπροσώπους των 10 ξένων «αναδόχων» μεταφορικών εταιρειών για τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να λυθεί «εδώ και τώρα» η «εμπόλεμη» κατάσταση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Ετσι οι διοικήσεις των 2 μεγάλων λιμανιών σε μια απέλπιδα προσπάθεια καλούν τη ΔΑΚΕ να πείσει τα μέλη της να διαφωνήσουν με τις κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ελλάδας και να επιστρέψουν στην εργασία τους.Η πρώτη «γαλάζια» προσπάθεια του ΟΛΠ ήταν αρνητική. Στη σύσκεψη των «γαλάζιων» υπαλλήλων και λιμενεργατών του Οργανισμού παραβρέθηκαν μόνο 150 μέλη της κυβερνητικής συνδικαλιστικής παράταξης, η πλειοψηφία μάλιστα υποστήριξε, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Νίκου Αναστασόπουλου, ότι για μια τέτοια απόφαση είναι απαραίτηση η σύγκληση γενικής συνέλευσης της παράταξης της ΔΑΚΕ. Μάλιστα, κάποιοι «γαλάζιοι» επιτέθηκαν στον εκπρόσωπο της ΔΑΚΕ, αλλά και στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού λέγοντας ότι παρόμοιες «συνάξεις» θα έπρεπε η κυβέρνηση να τις είχε πραγματοποιήσει όταν η παραχώρηση των δύο λιμένων ήταν στα «σκαριά» και όχι τώρα που είναι πλέον τετελεσμένο γεγονός, ενώ από πουθενά δεν προκύπτει εγγράφως τουλάχιστον ότι διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των 2.000 εργαζομένων.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ν. Αναστασόπουλος επέμεινε προφορικά ότι ουδείς εργαζόμενος «θα χάσει τη δουλειά του» και ότι όσοι θέλουν εκτός από την εθελουσία έξοδο και το ανάλογο μπόνους, μπορούν να καταταγούν σε άλλη δημόσια υπηρεσία. Επίσης και η εργασία στη νέα προβλήτα θα παραμείνει στον ΟΛΠ.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2008
Τώρα καταλογίζουν ...σκοπιμότητες
Αγώνας δρόμου για εκποίηση λιμανιών
Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008
Καραμανλής: Πούλα εδώ και τώρα
Νέκρωσαν τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ τα κοντέινερ συσσωρρεύονται και η οικονομία «στενάζει» (φωτογραφία αρχείου)Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών πραγματοποιούν την κυκλική, δηλαδή εναλλάξ, προγραμματισμένη απεργία τους, τη στιγμή που πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, παρά την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί οι Οργανισμοί, άναψε το πράσινο φως της ιδιωτικοποίησης των δύο εθνικών εμπορικών λιμένων.Αδιαφορώντας παντελώς για τις επιπτώσεις στη χώρα από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στους ΣΕΜΠΟ, ο πρωθυπουργός χθες, στην κυβερνητική επιτροπή έδειξε την πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης, αφού έδωσε εντολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη να προχωρήσει «εδώ και τώρα» στο ξεπούλημα.Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καραμανλής, αν και κατά την προχθεσινή συνάντησή του με τον κ. Βουλγαράκη έδειξε προβληματισμένος με τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, χθες «εμπιστεύθηκε» τον υπουργό, ο οποίος στην ενημέρωσή του είχε αναφερθεί και στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των περίπου 2.000 εργαζομένων στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.Ομως η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που ήδη άρχισαν να παραλαμβάνουν οι «μνηστήρες» των δύο ΣΕΜΠΟ δεν διασφαλίζει κανέναν από τους 2.000 εργαζόμενους στα δυο λιμάνια.Αλλα λένε, άλλα κάνουνΑναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: «Για τους πρώτους 12 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης ο ΣΕΜΠΟ θα λειτουργήσει υποχρεωτικά με το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. (υπερεργολάβος), ο οποίος θα μπορεί να παρατείνει το διάστημα των 12 μηνών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου κατά 6 μήνες, ενώ για τους 18 συνολικά μήνες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται από τον ιδιώτη όπως προκύπτει από τις μισθολογικές καταστάσεις του Οργανισμού, και θα εφαρμόζει όλες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κανονισμούς όπως ισχύουν».Ομως στη δεύτερη παράγραφο διαψεύδονται κατηγορηματικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, αφού τονίζεται το εξής: «Από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το δικό του προσωπικό με τους κανόνες της εργατικής νομοθεσίας και της ελεύθερης αγοράς εργασίας. Συγχρόνως δε θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. που επιθυμεί να αποχωρήσει από τον Οργανισμό και να εργαστεί για λογοριασμό του, με τους όρους φυσικά της ελεύθερης αγοράς».
Στη Βουλή το πλαίσιο εξασφάλισης εργαζομένων
Διαφωνία για τις εξασφαλίσεις
Σύμφωνα με τον υπουργό ΕΝΑΝΠ οι εργαζόμενοι εξασφαλίζονται με βάση το νόμο ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή που μιλάει ...................
Συνέχεια: στην Ναυτεμπορική
Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008
Ακόμα ένα ξεπούλημα
Απο τα επεισόδια της 11/01/08 Στόν Πειραιά
Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα.
Πηγή:Youtube Skiloloi
Άρχισαν τα δρομολόγια Τα φορτηγά των Λιμανιών
Η διοίκηση τους υποσχέθηκε να παραδίδει περίπου 400 Container ημερησίως από 1500 Περίπου που είναι η απόδοση του ΟΛΠ .
Σημειωτέον οτι τα Container που βρίσκονται στα Ντόκα του λιμανιού ξεπερνούν τα 20.000 .
Εντωμεταξύ αύριο και μεθαύριο οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ έχουν κηρύξει 48ωρη απεργία (30-31/01/08). Η ταλαιπωρία συνεχίζετε........