ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009
Στρατηγικής σημασίας η συνεργασία με Κίνα
Οι ακριβοπληρωμένες πόστες του λιμανιού
Ένα πολύ εμπεριστατωμένο άρθρο της Καθημερινής
Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της «Κ», ιδιαίτερα οικονομικά προνόμια φαίνεται να απολαμβάνει ο κλάδος των χειριστών, με την ύπαρξη επίκουρων εργαζομένων, και των λιμενεργατών που επανδρώνουν τις «πόστες» με προσωπικό κατά 50% αυξημένο ανά γερανογέφυρα σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια. Από αυτήν την πρακτική που είναι «παιδί» ενός παρωχημένου κανονισμού εργασίας ο ΟΛΠ επιβαρύνεται ετησίως με 12 εκατ. ευρώ! Δηλαδή, ο χρήστης του εμπορικού λιμένα καλείται να «βάλει το χέρι στην τσέπη» και να πληρώσει για θέσεις εργασίας που υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. ΄Η για θέσεις εργασίας που δεν χρειάζονται, καθώς η υπηρεσία προσφέρεται με λιγότερο προσωπικό, βάσει της διεθνούς εμπειρίας και πρακτικής.
Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) υφίσταται ακόμη ο κανόνας του επίκουρου, δηλαδή του εργαζόμενου με αμοιβή ο οποίος θεωρητικά είναι εφεδρικός προκειμένου να καλύψει ανάγκες του εργαζόμενου προσωπικού που ασθενεί. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, υπολογίζεται ότι στους 300 περίπου χειριστές του ΟΛΠ εργάζονται μόλις οι 170, ενώ οι υπόλοιποι είναι στο... σπίτι τους και αμείβονται κανονικά. Οπως αναφέρθηκε στην «Κ» ένας εργαζόμενος μπορεί να τοποθετηθεί ως επίκουρος σε μια βάρδια, δηλαδή ενώ θα πληρωθεί δεν θα απαιτείται η παρουσία του στον χώρο εργασίας. Στη συνέχεια θα οριστεί να δουλέψει κανονικά σε επόμενη βάρδια λαμβάνοντας διπλό ημερομίσθιο! Η εφεδρεία αυτή η οποία συνιστά ευνοϊκή - προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένου κλάδου εργαζομένων, αυξάνοντας εμμέσως υπέρμετρα τις αμοιβές συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων, ήταν και είναι άδικη έναντι των υπόλοιπων εργαζομένων στον ΟΛΠ και έναντι του ΟΛΠ που επιβαρύνεται με ανενεργό κόστος προσωπικού που δεν χρειάζεται. «Εκτιμάται ότι από το υπεράριθμο και μη παραγωγικό προσωπικό ο οργανισμός επιβαρύνεται με 8 εκατ. ευρώ ετησίως», ανέφεραν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς.
«Οι Πόστες»
Ο οργανισμός μέχρι το 2005 ακολουθούσε τη σύμβαση εργασίας του 1976 που όριζε σύνθεση «πόστας» αποτελούμενη από 9 εργαζόμενους ανά γερανογέφυρα. Δηλαδή με διπλάσιο αριθμό προσωπικού από αυτόν που εργάζονται στις αντίστοιχες «πόστες» σε ευρωπαϊκά και όχι μόνον λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, του Αμβούργου, της Λεμεσού, του Βανκούβερ κ. ά.
Το 2005 ξεκίνησε διάλογος με την Ενωση Λιμενεργατών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός στα τέσσερα άτομα, με το επιχείρημα ότι «στη διάρκεια των 30 ετών που μεσολάβησαν από το 1976 έως και το 2005 η τεχνολογία εξελίχθηκε όπως και τα πλοία και ο μεγάλος αριθμός εργαζομένων θεωρείται πλεονασματικός και οικονομικά ασύμφορος». Τελικώς το θέμα οδηγήθηκε με διαφωνία στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) ο οποίος θέλοντας να βρει συμβιβαστική λύση καθόρισε την επάνδρωση της γερανογέφυρας με 6 άτομα.
«Από την απόφαση αυτή και με τη συνήθη κίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ο ΟΛΠ εκτιμάται ότι επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνη περί τα 3,5 εκατ. - 4 εκατ. ευρώ», σημείωσαν οι ίδιοι παράγοντες. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που υπάρχουν στους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει ότι το 2007 οι μέσες ετήσιες μεικτές αποδοχές ενός εργαζόμενου στο λιμάνι έφθαναν στις 65,9 χιλιάδες ευρώ ή 4.700 ευρώ μηνιαίως. Το 2006 οι μέσες ετήσιες αποδοχές ήταν 64,3 χιλιάδες ευρώ ή 4.500 ευρώ τον μήνα και το 2005 ήταν 60,4 χιλιάδες ευρώ ή 4.300 ευρώ τον μήνα.
Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν στην «Κ» ότι μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στον προβλήτα Ι και την ξεχωριστή λειτουργία των δυο παρόχων του ΟΛΠ στον προβλήτα Ι και της Cosco στον προβλήτα ΙΙ οι εργαζόμενοι που το επιθυμούν μπορούν να απορροφηθούν όλοι από τον ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, αλλά χωρίς να έχουν το προνόμιο των υπερωριών.
«Η θέση των λιμενεργατών να ισχύσει το μοντέλο του λιμένα της Βαρκελώνης, όπου υπάρχει ένας ενιαίος φορέας που τροφοδοτεί με εργαζόμενους όλους τους προβλήτες και καθορίζει μισθούς, υπερωρίες και εργασιακούς κανονισμούς, εκτιμώ ότι δεν μπορεί να περπατήσει στον Πειραιά διότι δεν μπορεί κανείς να επιβάλει σε μια ιδιωτική εταιρεία να δεχθεί το μισθολόγιο του δημόσιου ΟΛΠ», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι ναυτιλιακών πρακτόρων και συμπλήρωσαν: «Επί της ουσίας, η συγκεκριμένη πρόταση στοχεύει στο να μη χαθούν προνόμια που απολαμβάνουν ορισμένοι ή και πολλοί και σαφώς δεν θα τα έχουν όταν θα λειτουργούν παράλληλα οι δύο πάροχοι».
Σχόλιο Επεξεργασία:Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/ (Σας είπα , θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε , στα μυστικά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας ,Πάντως οι Εργαζόμενοι δεν έκαναν κάτι παράνομο , δούλευαν σύμφωνα με αυτές και με βάση αυτές αμείβονταν )
Ο γόρδιος δεσμός του ΟΛΠ και το «πράσινο ιππικό
Τι έλεγαν στο περιθώριο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, με αφορμή την εδώ παρουσία του Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης με τον Κινέζο πρέσβη; Αυτήκοος μάρτυρας της συνομιλίας δεν υπήρξε, αλλά υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η κουβέντα κράτησε αρκετά λεπτά και σίγουρα θα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα.
Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα σχετικά με τον γόρδιο δεσμό του ΟΛΠ, υποστηρίζουν ότι ο Κινέζος πρέσβης είναι το πρόσωπο - κλειδί της άλλης πλευράς στις συζητήσεις. Κυρίως σε αυτές που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Για παράδειγμα, καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι της Cosco στην Αθήνα πρώτα συνεννοούνται μαζί του και μετά κάνουν οποιαδήποτε κίνηση. Αλλωστε, από την πρεσβεία έχει εκδοθεί και το απαγορευτικό για οποιαδήποτε δημόσια δήλωσή τους, στο πλαίσιο της κοινής στρατηγικής που ακολουθείται. Υπενθυμίζεται ότι η μοναδική παρέμβαση που έχει γίνει από κινεζικής πλευράς μέχρι σήμερα, ήταν αυτή του πρέσβη λίγο πριν συναντηθεί με την κ. Λούκα Κατσέλη στο υπουργείο της λεωφόρου Μεσογείων, κατά τον πρώτο γύρο των διαπραγματεύσεων. Και ήταν μία από τις πλέον διφορούμενες δηλώσεις, την οποία ακόμη προσπαθούν να ερμηνεύσουν. Ο πρέσβης, τέλος, είναι αυτός που ενημερώνει το Πεκίνο για τις όποιες εξελίξεις και κατά συνέπεια, τα όσα είπε με τον κ. Θ. Πάγκαλο αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Και μάλλον ήταν και εξαιρετικά αποτελεσματικά. Μια μέρα μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μουσικής, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη έκανε ουσιαστικά την πρώτη σκληρή δήλωση κατά των απεργών στον ΟΛΠ, τους οποίους κάλεσε να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τυχαίο; Καθόλου, όπως τυχαία δεν είναι και η επιλογή του Γ. Ανωμερίτη, λίγες ώρες μετά, για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΛΠ. Τυχαία, τέλος, δεν είναι και μια άλλη εμπλοκή με νόημα που την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ετοιμάζονταν. Οι πληροφορίες λένε ότι στις διαπραγματεύσεις για να λυθεί η πολιορκία του ΟΛΠ αναλαμβάνει ρόλο και ο κ. Δ. Ρέππας. Πώς; Επισήμως, με την ιδιότητα του υπουργού Υποδομών. Ανεπισήμως, με εκείνη του ανθρώπου για τις δύσκολες αποστολές, καθώς γνωρίζει σε βάθος το… βαθύ ΠΑΣΟΚ και κατά συνέπεια θα μπορούσε να φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμος στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται και απαιτούν πολύ λεπτούς χειρισμούς.
Πηγή:Καθημερινή
Επεξεργασία,Σχόλιο :Αλέξ.Κουρτέσης Εκτελωνιστής. http://ektelonismos.com/
(Θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε ,βλέπε την προηγούμενη δημοσίευση)
Απεργούν για διάσωση προνομίων
Πηγή:Καθημερινή
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
Τη νομική οδό ακολουθούν οι παραγωγικές τάξεις
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία , Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνιστής
http://www.ektelonismos.com/
Γ.Ανωμερίτης: Η συμφωνία με την Cosco θα εφαρμοστεί
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνιστής . http://ektelonismos.com
Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
Νέα 48ωρη απεργία στο Λιμάνι
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία ,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/ (Ο θεός να βάλει το χέρι του , αναμένονται σοβαρές εξελήξεις μετά το Σαββατοκύριακο αν δεν την λήξουν ή τα βρούν)
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009
Λ.Κατσέλη: Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ
Προχωράει κανονικά η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης της υπουργού Οικονομίας , Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη με τους συνδικαλιστές το μεσημέρι δήλωσε:
"Θα συνεχίσουμε τον διάλογο προς όφελος του δημοσίου. Θα κάνει ο ΟΛΠ διάλογο με τη ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco.Η κυβέρνηση λαμβάνει υπό ψη της, τις απόψεις των εργαζομένων. Ο διάλογος θα γίνει προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου. Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ".
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://www.ektelonismos.com/ ( Λέτε να τα βρήκαν ? λέτε να έγινε κανένα θαύμα ? Να μου ζήσης Λούκα !!!!!! . Πάντως οι πρώτοι υπάλληλοι της ΣΕΠ εγκαταστάθηκαν στο λιμάνι και κατά τα λεγόμενα της Λούκα από Δευτέρα πιάνουν δουλειά)
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009
Συναντώνται αύριο ΟΜΥΛΕ- με την Υπουργό Λούκα Κατσέλη
Οι προτάσεις τους πάντως είναι από τις αρχές της εβδομάδας σε γνώση της ηγεσίας του υπουργείου και αναμένεται στην αυριανή συνάντηση να υπάρξει εκατέρωθεν τοποθέτηση ως προς τα ζητήματα αιχμής που έχουν τεθεί από την πλευρά των λιμενεργατών αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από την ανάληψη του δεύτερου προβλήτα από την εταιρία που εκπροσωπεί την COSCO στην υλοποίηση της συμφωνίας με τον ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η εν λόγω εταιρία ύστερα και από διαβουλεύσεις με την ηγεσία του προαναφερθέντος υπουργείου έχει ξεκινήσει διάλογο με τον ΟΛΠ για βασικά σημεία της σύμβασης.
Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009
Στα χέρια της Κατσέλη από χθες οι προτάσεις των λιμενεργατών
Είναι προς ώρας άγνωστο εάν θα υπάρξει αιφνίδια συνάντηση της υπουργού με τους συνδικαλιστές, δεδομένου ότι την Κυριακή κλείνει το 15νθήμερο κατά το οποίο είχαν ανασταλεί οι λιμενεργατικές κινητοποιήσεις, με μόνο λόγο τη διεξαγωγή διαλόγου για τα τεκταινόμενα στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Σήμερα κατά πάσα πιθανότητα η ΟΜΥΛΕ θα δώσει σχετική ανακοίνωση στην οποία και θα περιγράφεται η βασική φιλοσοφία των προτάσεων οι οποίες όπως προαναφέρθηκε θα αποτελέσουν τη βάση ενός γενικότερου διαλόγου σχετικά με το νέο εργασιακό καθεστώς.
Κύκλοι της αγοράς έχουν εστιάσει στα δρώμενα φοβούμενοι ότι η περίοδος της εργασιακής ειρήνης του 15θημέρου θα δώσει τη θέση της μάλλον στην αστάθεια στην περίπτωση που οι συνδικαλιστικοί φορείς θεωρήσουν ότι οι προτάσεις τους δεν γίνονται αποδεκτές στο βαθμό που ελπίζουν ότι θα γίνουν.
Οι προτάσεις εν συντομία συμπυκνώνονται στα εξής σημεία:
«Παραχώρηση Προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ ΟΛΠ και άλλες χαριστικές διατάξεις προς COSCO-ΣΕΠ ΑΕ».
· Διατυπώνεται η θέση του Συνδικαλιστικού Κινήματος ότι η Σύμβαση Παραχώρησης και οι διατάξεις φοροαπαλλαγών συνιστούν ένα πλήρες αποικιοκρατικό καθεστώς, το οποίο θα έχει ολέθριες συνέπειες για την Εθνική Οικονομία, την βιωσιμότητα και την προοπτική της ΟΛΠ ΑΕ και ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους και τις εργασιακές τους σχέσεις.
· Προς τεκμηρίωση αυτού αναφέρονται ενδεικτικά ρυθμίσεις, οι οποίες καταφανέστατα υποδηλώνουν τον αποικιοκρατικό χαρακτήρα της σύμβασης παραχώρησης.
· Αναδεικνύονται οι χαριστικές φορολογικές διατάξεις που δόθηκαν εκ των υστέρων και εκτός της υπογραφείσης σύμβασης και οι οποίες αποτελούν μετά από δική μας καταγγελία αντικείμενο έρευνας της ΕΕ. Ήδη η ΕΕ ζήτησε από το Υπουργείο Ναυτιλίας να σταλούν νέες απαντήσεις.
· Αναδεικνύεται η παντελής απουσία του Δημοσίου από μία ζωτικής σημασίας δραστηριότητα για την οικονομική ζωή του τόπου, καθώς και τον καθορισμό της απασχόλησης και των εργασιακών σχέσεων. Προς τούτο κατατέθηκαν στοιχεία από τη διεθνή εμπειρία για τη μέριμνα που έχει ληφθεί για την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού Συμφέροντος και τη διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων.
Τα ΔΣ αναμένουν συνάντηση με την αρμόδια Υπουργό προκειμένου να λάβουν τις θέσεις της επί του υπομνήματος>.
Πηγή:Marinews,TheSeaNatrion
Επεξεργασία Σχολιασμός: Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com/
(Ο θεός της λογικής ας βάλει το χέρι του , ήδη στο μεγάλο λιμάνι γίνεται πανικός χιλιάδες Container ξεφορτώνονται με γρήγορους ρυθμούς και οι ουρές και οι καθυστερήσεις είναι τρομακτικές , και κατά τον εκτελωνισμό αλλά και στην παραλαβή των εμπορευμάτων .Εχουν δημιουργηθεί εντάσεις και προστριβές και είναι φυσιολογικό . όλοι φοβούνται νέα απεργία από την Δευτέρα μπρρρρρ.....) Η Φωτογραφία από την τρίτη 27/10/09 ώρα 14,00 . Υποτίθεται ότι το Ε 'Τελωνείο έπρεπε να είχε κλείσει , αλλά οι Εκτελωνιστές πιέζουν να μείνει ανοιχτό , πράγμα που δεν το πέτυχαν)
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009
Μείωση αποθηκευτικών ζήτησε το ΕΒΕΠ
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία : Αλεξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com
Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009
Πιάστηκε στόν ύπνο η Cosco !!
Η σύμβαση με την MSC προέβλεπε να διακινεί 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο και έφθασε να διακινεί λόγω της κρίσης 400.000 περίπου .
Μέσα στην σύμβαση λοιπόν υπήρχε ο εξής όρος σύμφωνα με τον οποίο “εφόσον ο ΟΛΠ πάψει να έχει δικαιώματα στην προβλήτα ΙΙ, τον έλεγχο της οποίας έχει πάρει από την 1η Οκτωβρίου η Cosco., τότε οι ελβετο-ιταλοί είχαν το δικαίωμα να καταγγείλουν τη σύμβαση υπέρ αυτών” όπως και έκαναν.
Τώρα οι Ιταλο-Ελβετοί θα διαπραγματευθούν εξολοκλήρου και επί νέας βάσης την συμβαση τους ζητώντας και απο τους δύο παίκτες του Λιμανιού (ΟΛΠ COSCO ) προσφορές . Οχι παίζουμε ......
Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com
Λούκα Κατσέλη: Δεν αιφνιδιάστηκα από την κίνηση της MSC
Ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ για τη φυγή της MSC
Αναλυτικότερα, στην κοινή τους ανακοίνωση αναφέρουν τα εξής:
“Ανακοινώθηκε από την MSC ότι διακόπτει τη Σύμβαση (5/9/2002) με την ΟΛΠ ΑΕ λόγω της μεταβίβασης της εκμετάλλευσης του Σ.ΕΜΠΟ (προβλήτας ΙΙ) στη ΣΕΠ (COSCO).
Η MSC με βάση την ανωτέρω σύμβαση διακινούσε τον μεγαλύτερο όγκο μπορευματοκιβωτίων transit και προφανώς η διακοπή θα έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες για το λιμάνι .
Η παραχώρηση ως «προίκα» του φορτίου της MSC στη COSCO και η ανερμάτιστη πολιτική της Κυβέρνησης της Ν. Δ. και της Διοίκησης του ΟΛΠ οδήγησε σ’ αυτά τα αποτελέσματα.
Η αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην COSCO φέρνει τα πρώτα δυσμενή αποτελέσματα σε βάρος της Εθνικής Οικονομίας, της διεθνούς θέσης του Λιμανιού και των εργαζομένων”.
Πηγή:Theseanation
Επεξεργασία Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://ektelonismos.com/ (Τώρα τι να πεί κανείς ? με το λιμάνι να υπολειτουργεί για ενάμιση χρόνο τώρα, τι θα κάνουν οι ναυτιλιακές , μα φυσικά θα την "κάνουν" κατά το κοινώς λεγόμενον , και θα κοιτάξουν το συμφέρον τους.)
Σενάρια για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από την MSC
Η κίνηση της MSC να καταγγείλει τη σύμβαση με τον ΟΛΠ ερμηνεύεται από κύκλους του λιμανιού ότι σαν στόχο έχει την επαναδιαπραγμάτευση από την αρχή με καλύτερου για εκείνη όρους της σύμβασης, αυτή τη φοράμε τους κινέζους που εκμεταλλεύονται την προβλήτα ΙΙ αλλά και με τον ίδιο τον ΟΛΠ που θα εκμεταλλεύεται την υπό κατασκευή προβλήτα Ι.
Η Cosco είχε υπολογίσει τις κινήσεις της MSC στο λιμάνι του Πειραιά, και τώρα πρέπει να προχωρήσει σε επανασχεδιασμό.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ MARINEWS: Η MSC κατήγγειλε τη σύμβαση με την ΟΛΠ ΑΕ
Όπως επεσήμαναν στο MARINEWS ευρύτεροι κύκλοι Ομίλου τα τελευταία 2 ½ χρόνια το λιμάνι του Πειραιά λόγω των απεργιών είχε αποδυναμωθεί.
Από 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο η MSC έφθασε να διακινεί 400.000 περίπου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση της MSC είχε περάσει στην Cosco αφού θα εκμεταλλεύεται την προβλήτα ΙΙ που εξυπηρετεί τα πλοία του ιταλο-ελβετιkού Ομίλου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η MSC σταματάει το transit φορτίο. Το τοπικό φορτίο θα διατηρηθεί όπως και η εξυπηρέτηση των πελατών.
Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Η θέση της Cosco Pacific για τη συμφωνία με την κυβέρνηση
Αναλυτικότερα μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση της Cosco Pacific στον σύνδεσμο εδώ.
Πηγή:TheSeaNation
Επξεργασία , σχόλιο: Alexander Kourtesis http://ektelonismos.com/ (Η ανακοίνωση δημιουργεί πολλά ερωτηματικά ?? Δηλαδή τι συμφώνησαν ανακωχή για 15 ημέρες λόγω προγραμματικών ?)
Πρόσθετες επιβαρύνσεις σε εμπορευματοκιβώτια
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο , Επεξεργασία: Αλεξανδρος Κουρτέσης , http://ektelonismos.com/ (Δεν είναι πιθανόν , είναι σίγουρο οτι θα έχουμε πρόσθετες επιβαρύνσεις οι οποίες βέβαια θα μετακυληθούν στην αγορά )
Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009
Λιμάνια: Ολη η αλήθεια για τον ΟΛΠ και την Cosco
Μπορεί από την 1η Οκτωβρίου οι εργαζόμενοι να βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας το "πάγωμα" της εγκατάστασης της κινέζικης εταιρείας Cosco στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, (ΣΕΜΠΟ) όμως αυτό δεν είναι πάρα τμήμα μίας αλυσίδας κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν το 2006, όταν η τότε κυβέρνηση της ΝΔ γνωστοποίησε την απόφασή της να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την πολυετή παραχώρηση αρχικά ολόκληρου του Σ.ΕΜΠΟ και εν συνεχεία μόνο της προβλήτας ΙΙ, όπως και τελικά έγινε.
Η τότε κυβέρνηση είχε εκφράσει τα επιχειρήματά της γι' αυτή την απόφαση, επικεντρώνοντας σε θέματα ανάπτυξης αλλά είχε βρει αντίθετη σύσσωμη την τότε αντιπολίτευση, φυσικά τους εργαζόμενους και φορείς του Πειραιά, όπως τη Νομαρχία, τους Δήμους Πειραιά και Περάματος, το Εργατικό Κέντρο κ.α. Ωστόσο, έστω και μετ’ εμποδίων η σύμβαση του ΟΛΠ με την κινέζικη εταιρεία προχώρησε. Κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή με τις ψήφους μόνο των τότε κυβερνητικών βουλευτών
Φτάσαμε έτσι στην 1η Οκτωβρίου, οπότε προβλεπόταν να εγκατασταθεί η κινέζικη εταιρεία, για την οποία η επένδυση στον Πειραιά φαίνεται να είναι εξαιρετικά σημαντική.
Εκείνο, που πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει είναι ότι η προκαθορισμένη ημερομηνία εγκατάστασης θα συνέπιπτε με τη διενέργεια των εθνικών εκλογών της 4ης Οκτωβρίου.
Η νέα κυβέρνηση κληρονόμησε το θέμα και πλέον καλείται να δώσει λύσεις σε ένα ζήτημα που έχει πολλές παραμέτρους και γεννά αρκετά ερωτηματικά.
Ας δούμε τα βασικότερα από αυτά μέσα από 12 ερωτήσεις και απαντήσεις.
1.Πόσοι είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και με τι καθεστώς εργάζονται εκεί;
Στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ) απασχολούνται περίπου 1600 εργαζόμενοι, διαφόρων ειδικοτήτων. Από αυτούς, περίπου 1200 είναι υπάλληλοι και περίπου 400 είναι οι λιμενεργάτες. Ο διαχωρισμός, που είχε σχέση και με το εργασιακό καθεστώς, ισχύει από πολύ παλιά αλλά εδώ και δύο δεκαετίες λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια ναυτιλία σε αρκετούς τομείς, όπως στα κοντέϊνερ, υπάλληλοι και λιμενεργάτες εργάζονται από κοινού στην φορτοεκφόρτωση. Οι υπάλληλοι, βέβαια, στελεχώνουν και τις διοικητικές και τεχνικές υπηρεσίες. Από τους περίπου 1200 υπαλλήλους, περίπου 850, που είναι και οι παλαιότεροι, έχουν εκ του νόμου καθεστώς μονιμότητας, αφού ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ άλλοι 350 έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με συμβάσεις αορίστου χρόνου απασχολούνται και οι λιμενεργάτες.
2. Ακούμε ότι η μεγαλύτερη διαφωνία των λιμενεργατών είναι να μη λειτουργήσει μία δεύτερη προβλήτα την οποία θα λειτουργεί αποκλειστικά η COSCO. Γιατί ακριβώς αντιδρούν; Δεν θα διευκολυνθεί έτσι η δική τους δουλειά;
Η Cosco αναλαμβάνει να λειτουργήσει την προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ, με υποχρέωση κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν διότι αυτή την στιγμή ο προβλήτας ΙΙ είναι ο μοναδικός εν λειτουργεία προβλήτας του Σ.ΕΜΠΟ, αφού ο προβλήτας Ι είναι κλειστός λόγω έργων επέκτασης και αναβάθμισης του εξοπλισμού του. Από εκεί και πέρα, οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι διότι όπως επισημαίνουν ο προβλήτας ΙΙ έχει κατασκευαστεί με κεφάλαια του ΟΛΠ, είναι βασική πηγή εσόδων του Οργανισμού και με την παραχώρησή του τίθεται σε κίνδυνο η εργασία τους.
3.Δεν διασφαλίζεται όμως η μονιμότητα των περίπου 1.600 εργαζομένων μετά τη σύμβαση COSCO - Δημοσίου;
Όχι. Η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τα μέχρι τώρα ισχύοντα είναι δεδομένη και γι' αυτό ανησυχούν οι εργαζόμενοι. Στις δύο προβλήτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά απασχολούνται σήμερα περίπου 600 εργαζόμενοι. Με την παραχώρηση της μιας προβλήτας το αντικείμενο του ΟΛΠ ΑΕ θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 50%, οπότε θα "περισσέψουν" τουλάχιστον 300 θέσεις εργασίας και σαφώς θα τεθεί θέμα απασχόλησης. Από την άλλη πλευρά, η σύμβαση δεν δεσμεύει την Cosco να προσλάβει εργαζόμενους του ΟΛΠ.
4. Πόσο φθηνότεροι (εάν πράγματι) είναι οι Κινέζοι στις υπηρεσίες τους;
Η τιμολογιακή πολιτική, που θα ακολουθήσει η Cosco είναι ακόμα άγνωστη, κατά συνέπεια δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν θα είναι φθηνότερη ή όχι στις υπηρεσίες της σε σχέση με τον ΟΛΠ ΑΕ. Μέχρι τον Ιούνιο του 2010 βάσει της σύμβασης η Cosco υποχρεούται να ακολουθεί τα τιμολόγια του ΟΛΠ ΑΕ, αφού και οι δύο θα λειτουργούν από κοινού στην προβλήτα ΙΙ μέχρι να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η προβλήτα Ι, τον οποίο διατηρεί ο ΟΛΠ ΑΕ. Από εκεί και πέρα, η κινέζικη εταιρεία θα ακολουθήσει την δική τιμολογιακή πολιτική. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές στο φορτίο διαμετακόμισης για να προσελκύσει πελάτες αλλά δεν θα πρέπει να αναμένονται σοβαρές διαφοροποιήσεις στο "ανελαστικό" εισαγωγικό- εξαγωγικό φορτίο, που έτσι και αλλιώς θα "περάσει" από τον Πειραιά.
5. Γιατί «μας ήρθαν» οι Κινέζοι;
Κατ’ αρχάς να σημειωθεί ότι οι λιμενικές υπηρεσίες αποτελούν τη μοναδική, ίσως, αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν έχει απελευθερωθεί. Και αυτό διότι η σχετική πρόταση Οδηγίας παρότι τέθηκε προς έγκριση δύο φορές στα ευρωπαϊκά όργανα καταψηφίστηκε τελικά και τις δύο φορές από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ωστόσο, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που υποστήριζε την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, προώθησε, από το 2006, τη σχετική διαδικασία μετά από ένα ταξίδι του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στην Κίνα. Αρχικά, με μια προσπάθεια διακρατικής συμφωνίας, που δεν έγινε αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ακολούθως με προσπάθεια για παραχώρηση μέσω διαγωνισμού και των δύο προβλητών του ΣΕΜΠΟ. Τελικά προχώρησε στην παραχώρηση με διαγωνισμό της προβλήτας ΙΙ.
Το επιχείρημα, που προεβλήθη για αυτές τις διαδικασίες ήταν ότι ο ανάδοχος θα κάνει επενδύσεις στον προβλήτα ΙΙ, θα κατασκευάσει τον προβλήτα ΙΙΙ και θα προσελκύσει εμπορεύματα.
6.Το 2005 το ΥΕΝ είχε δημοσιεύσει λίστα αμοιβών λιμενεργατών με μισθούς έως 10.527 ευρώ. Τιτλοφορούσε δε την ανακοίνωσή του: "Οι αριστοκράτες λιμενεργάτες των ρετιρέ που αμείβονται με 150.000 ευρώ ετησίως διαμαρτύρονται". Πόσοι αμείβονται σήμερα με εκείνα τα προκλητικά ποσά και τι δουλειά κάνουν; Ποιος είναι κατά προσέγγιση ο μέσος όρος μηνιαίων αμοιβών;
Σήμερα, κανείς δεν αμείβεται με τέτοια ποσά. Εκείνο το διάστημα υπήρχαν ορισμένοι, ελάχιστοι λιμενεργάτες, με την ειδικότητα του "εναερίτη", που έκαναν μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη εργασία "κλειδώματος" και "ξεκλειδώματος" τεράστιων... βουνών κοντέϊνερ, αναγκαζόμενοι λόγω έλλειψης προσωπικού να εργάζονται διπλοβάρδια μέσα στην ημέρα, αργίες και σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα οι αποδοχές τους λόγω των υπερωριών να αυξάνονται. Ακολούθως, έγιναν προσλήψεις και σήμερα, ο μέσος όρος μηνιαίων αμοιβών των εργαζόμενων στο λιμάνι με υπερωρίες είναι περίπου 2000- 2100 ευρώ.
Ωστόσο, την τελευταία διετία λόγω της αποχής από τις υπερωρίες, που έκαναν οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους ο μέσος μηνιαίος μισθός διαμορφώνεται περίπου στα 1.700 ευρώ.
Από τους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει πάντως ότι το ετήσιο εργοδοτικό κόστος ανά εργαζόμενο είναι της τάξης των 50.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μηνιαίες απολαβές (14 μισθοί) περίπου 3.600 ευρώ (μικτά) .
7. Υπάρχουν διεθνείς και ανεξάρτητοι δείκτες ανταγωνιστικότητας των υπηρεσιών λιμένων; Σε τι θέση κατατάσσονται οι ελληνικές υπηρεσίες;
Υπάρχουν διεθνείς δείκτες κατάταξης των λιμανιών ανάλογα με το διακινούμενο όγκο κοντέϊνερ, αφού άλλωστε αυτός είναι ο σημαντικότερος τρόπος μεταφορών στον χώρο του γενικού φορτίου. Ο Πειραιάς το 2003 βρισκόταν στην 47η Θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε διακίνηση κοντέϊνερ αλλά κυρίως λόγω της αναστάτωσης, που έχει δημιουργηθεί από το 2005, σημειώνει μεγάλες απώλειες και πλέον βρίσκεται κάτω από την 120η θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε διακίνηση κοντέϊνερ.
8. Που αλλού στον κόσμο έχει επενδύσει η COSCO; Με τι αποτελέσματα;
Όταν αναφερόμαστε στην COSCO πρέπει να είναι αντιληπτό ότι πρόκειται για έναν τεράστιο Όμιλο με πολλές δραστηριότητες γύρω από τη ναυτιλία και γενικότερα τις μεταφορές, Στον χώρο των λιμενικών υπηρεσιών δραστηριοποιείται η θυγατρική της Cosco Pacific, η οποία είναι ο 5ος μεγαλύτερος διαχειριστής κοντέϊνερ (container terminal) στον κόσμο, διαχειριζόμενη 18 τέρμιναλ στην Κίνα και 3 στο εξωτερικό. Στη Μεσόγειο η εταιρεία έχει παρουσία στο τέρμιναλ της διώρυγας του Σουέζ και στο λιμάνι της Νάπολης. Και στις δύο περιπτώσεις έχει μετοχική συμμετοχή μέχρι 25% σε σχήματα, όπου μετέχουν και άλλες εταιρείες αλλά και το Δημόσιο των δύο κρατών. Άλλωστε, η ίδια η εταιρεία σε ανακοίνωσή της στις 7 Οκτωβρίου 2009 για την ανάληψη της διαχείρισης του προβλήτα ΙΙ και του (υπό κατασκευή) ΙΙΙ του Πειραιά υπογράμμισε ότι είναι το "πρώτο αποκλειστικής ιδιοκτησίας εξωχώριο κοντέϊνερ τέρμιναλ, που αναλαμβάνει να διαχειριστεί".
9. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε περίπτωση μη εφαρμογής της σύμβασης και από πότε αρχίζουν να «τρέχουν» ποινικές ρήτρες;
Σε γενικές γραμμές ποινικές ρήτρες αρχίζουν να "τρέχουν" από τη 1η Νοεμβρίου. Η σύμβαση προβλέπει αρκετές περιπτώσεις υποχρεώσεις καταβολής ρητρών και από τις δύο πλευρές, που φυσικά αποτελούν νομικά θέματα.
10. Ποια ήταν ακριβώς η στάση του ΠΑΣΟΚ όταν ήταν στην αντιπολίτευση;
Το ΠΑΣΟΚ είχε καταψηφίσει στη Βουλή το νόμο, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης, η οποία είχε συναφθεί μεταξύ της ΟΛΠ ΑΕ και της Cosco Pacific ενώ στο προεκλογικό του πρόγραμμα είχε δεσμευτεί για επαναδιαπραγμάτευση σε βάθος για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
11. Είναι γνωστό ότι η COSCO έχει εξασφαλίσει ειδικά προνόμια (που δεν απολαμβάνει ο ΟΛΠ) για τις υπηρεσίες της, όπως απαλλαγή φόρου εισοδήματος επί τη βάσει αποφυγής διπλής φορολογίας, απαλλαγή τελών χαρτοσήμου για δανεικά κεφάλαια που αντλήθηκαν για τη χρηματοδότηση του έργου, επιστροφή ΦΠΑ εντός 60 ημερών έντοκα, (έναντι άτοκης επιστροφής με καθυστέρηση 2-3 χρόνων Ενημέρωσε για αυτά η Ελληνική κυβέρνηση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Με τα άρθρα 2 και 3 του κυρωτικού νόμου της σύμβασης παραχώρησης δίνονται μια σειρά φορολογικά και άλλα προνόμια, τα οποία σύμφωνα με νομικούς δεν υπήρχαν στην διακήρυξη του διαγωνισμού, ώστε να είναι γνωστά σε όλους τους ενδιαφερόμενους ενώ λέγεται ότι υπάρχουν και άλλες προβλέψεις, που δεν ισχύουν για καμία άλλη εταιρεία στον ελληνικό χώρο, όπως π.χ. η επ' αόριστον δυνατότητα συμψηφισμού κερδών και ζημιών. Για το θέμα δεν είχε ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως απάντησε ο αρμόδιος επίτροπος κ. Ταγιάνι σε πρόσφατη ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ Μαριλένας Κοππά και του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή θα ζητηθούν περαιτέρω πληροφορίες προκειμένου να εκτιμηθεί κατά πόσο οι διατάξεις των άρθρων 2 και 3 το νόμου 3755 συμβιβάζονται με τους κοινοτικούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις
12.Πως είναι μια ημέρα ρουτίνας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά;
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 άρχισε να διαφαίνεται η κυριαρχία στο παγκόσμιο εμπόριο των μεταφορών με κοντέϊνερ . Έτσι, σιγά - σιγά σε όλα τα λιμάνια του κόσμου άρχισαν να αναπτύσσονται Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέϊνερ τέρμιναλ), που αποτελούν μια νευραλγική δραστηριότητα για κάθε λιμάνι. Στον Πειραιά, όπως και σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, η λειτουργία είναι 24ωρη. Βάρδιες λιμενεργατών φορτοεκφορτώνουν και ταξινομούν κοντέϊνερ. Σε κανονικούς ρυθμούς υπολογίζεται ότι από το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά εξυπηρετούνται στο 24ωρο περίπου 5.500 "κουτιά", εισαγωγής, εξαγωγής ή διαμετακόμισης.
Πηγή:Ημερησία
Επεξεργασία , Σχόλιο :Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com ( Ένα πολύ καλό άρθρο της Ημερησίας που δίχνει ανάγλυφα την πρόσφατη ιστορία του πολύπαθου λιμανιού μας )
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009
Ανοίγει το λιμάνι του Πειραιά
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκας Κατσέλη, η κυβέρνηση πρότεινε και οι εργαζόμενοι αποδέχτηκαν :
- Την έναρξη διαλόγου μεταξύ των Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. σχετικά με όλα τα ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης, τα αποτελέσματα του οποίου (διαλόγου) θα ισχύσουν αναδρομικά από 1-10-2009.
- Την συμφωνία μεταξύ των Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. προσθήκης στη σύμβαση παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται ανάληψη από τον Ο.Λ.Π. για περίοδο 15 ημερών, της τιμολόγησης των παρεχόμενων στο Νέο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (να εισπράττει για λογαριασμό των κινέζων και να τους αποδίδει τις εισπράξεις) , και
- Την κατάθεση προτάσεων των εργαζομένων εν όψει του διαλόγου σχετικά με τα ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία , σχόλιο: http://ektelonismos.com
Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009
Σε τεντωμένο σχοινί ...........
Η αδιαλλαξία που δείχνουν οι συνδικαλιστές και η εμμονή στις θέσεις τους έχει φέρει την νέα κυβέρνηση σε ένα μικρό αδιέξοδο , και έχει αρχίσει έναν αγώνα δρόμου να προλάβει τα δύσκολα .
Τα δύσκολα είναι πρώτον οι προγραμματικές δηλώσεις τις κυβέρνησης το Σαββατοκύριακο , και δεύτερο η ημερομηνία της 1ης Νοεμβρίου όπου αρχίζουν να τρέχουν οι Ποινικές ρήτρες υπέρ της Cosco .
Εν τω μεταξύ δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν να βρίσκετε σε εξέλιξη υπόγεια συνεννόηση για μυστική συνάντηση μεταξύ συνδικαλιστών και εκπροσώπων του Υπουργείου Οικονομικών , κάτι όμως που διαψεύδουν και τα δύο μέρη.
Πάντως στα φανερά έχουν αυτήν την ώρα συνάντηση με την Υπουργό Λούκα Κατσέλη οι Συνδικαλιστές . Περιμένοντας καλά νέα ...........
Α.Κ
Σχόλιο :Άντε ρε Παιδιά πολύ τράβηξε το αστείο
Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009
"Επέκταση" της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco μελετά η κυβέρνηση
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η σύσκεψη αυτή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι απαιτείται να υπάρξει μια επαναδιαπραγμάτευση με την κινεζική πλευρά, η οποία θα διασφαλίζει εργασιακό αντικείμενο στον προβλήτα Ι, που παραμένει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ μετά την πλήρη ενεργοποίηση του προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco.
Συγκεκριμένα, διατυπώθηκαν φόβοι ότι ο προβλήτας ΙΙ και η Cosco θα καταφέρουν να συλλέξουν το μεγαλύτερο μέρος του διακινούμενου φορτίου, με συνέπεια να χαθεί εργασία από τον προβλήτα Ι.
Για να μην υπάρξει τέτοιο θέμα, η κ. Κατσέλη ανέλαβε τον ρόλο να διαπραγματευτεί με την Cosco ένα νέο μοντέλο εργασίας που θα διασφαλίζει φορτίο και στην Προβλήτα Ι. Κυβερνητικοί παράγοντες απέφυγαν να ονομάσουν αυτό το μοντέλο επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης προς την Cosco και στον προβλήτα Ι.
Δημ.Διακόπουλος: Ανοικτή η Cosco σε διάλογο με ΟΛΠ και κυβέρνηση
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι λιμενεργάτες
Επιβεβαιώθηκε πριν από λίγο, ύστερα από απόφαση της διοίκησης της ΟΜΥΛΕ, 3ημερη απεργιακή κινητοποίηση και αποχή από απασχόληση το σαββατοκύριακο που ακολουθεί.
Πρόκειται για κλιμάκωση η οποία στέλνει ένα ευθύ μήνυμα στη κυβέρνηση, ενόψει της συνάντησης που έχει αυτήν την ώρα η κ. Κατσέλη με τους συνδικαλιστές , το αποτέλεσμα της οποίας εναγωνίως περιμένει η αγορά. Υπενθυμίζεται ότι χθες βράδυ στο παραταθέν μίνι άτυπο υπουργικό συμβούλιο, οι κ.κ Παπανδρέου, Κατσέλη και Πάγκαλος εξέτασαν τις εξελίξεις γύρω από τα θέματα της ναυτιλίας και ειδικότερα το θέμα των χειρισμών αναφορικά με την εμμονή των συνδικαλιστών να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις, πράγμα το οποίο επιβεβαιώθηκε πριν από λίγο.
Διαβάστε πιο κάτω την κοινή ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(ΟΜ.Υ.Λ.Ε.)
ΕΝΩΣΗ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
Πειραιάς 13.10.2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα ΔΣ της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. και της Ένωσης Λιμενεργατών στις σημερινές τους συνεδριάσεις
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ
την κήρυξη Τριήμερης Απεργίας 14-15-16/10/2009
και
αποχή από εργασία Σαββάτου-Κυριακής στις 17-18/10/2009
Καλούμε την Κυβέρνηση να παγώσει την εγκατάσταση της COSCO στο Σ.ΕΜΠΟ
Η αποικιοκρατική και λεόντειος σύμβαση εκποίησης του Σ.ΕΜΠΟ (προβλήτας ΙΙ) πρέπει να σταματήσει και να μην υπάρξουν τετελεσμένα.
Οι εργαζόμενοι αναμένουν να υπάρξει θετική ανταπόκριση της κυβέρνησης στη συνάντησή της με τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις
Με συνέπεια συνεχίζουμε τον ΑΓΩΝΑ μέχρι την τελική ΝΙΚΗ
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΙΜAΝIΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΟΜ. Υ. Λ. Ε)
ΕΝΩΣΗ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχόλιο: http://ektelonismos.com/ (A.K)
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009
Ξεκίνησε διάλογος για την υλοποίηση της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco
Η υπουργός με δήλωση της, αναφέρεται στα του διαλόγου στον οποίο εμπλέκονται και οι εργαζόμενοι, ενώ διευκρίνισε πως ότι συμφωνηθεί στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου, θα έχει αναδρομική ισχύ από 1 /10.
Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν θα είναι και η συνεργασία των προβλητών Ι και ΙΙ, δηλαδή του προβλήτα ΙΙ που έχει αναλάβει η ΣΕΠ.ΑΕ και του προβλήτα Ι που παραμένει υπό τον ελέγχο του ΟΛΠ.
Τα νέα δεδομένα, πλέον ρίχνουν το βάρος των εξελίξεων στους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών που αναμένεται να τοποθετηθούν τις επόμενες ώρες απέναντι στα δηλωθέντα από την υπουργό.
Στη δήλωση της, η υπουργός κ. Κατσέλη αναφορικά με τα του λιμένος ανέφερε τα ακόλουθα:
"Όσον αφορά στη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην παραχωρησιούχο – θυγατρική της COSCO εταιρία – Σ.Ε.Π. Α.Ε. και στις απεργιακές κινητοποιήσεις, επιδίωξή μας είναι μέσω του διαλόγου να αντιμετωπισθούν όλα τα ζητήματα, να αποκατασταθεί η ηρεμία και η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού καθώς και να προαχθεί το δημόσιο συμφέρον. Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με όλα τα μέρη.
Ήδη έχει συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους της Σ.Ε.Π. Α.Ε. να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος σχετικά με όλα τα ζητήματα της παραχώρησης. Τα αποτελέσματα του διαλόγου θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1.10.2009.
Επίσης συμφωνήθηκε να ξεκινήσει συζήτηση σε νέα βάση μεταξύ της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της Σ.Ε.Π. Α.Ε. με αντικείμενο τη λειτουργία των προβλητών Ι και ΙΙ, με ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων και προς αμοιβαίο συμφέρον των μερών. Η σχετική συμφωνία θα τεθεί υπό έγκριση των αρμοδίων αρχών (Επιτροπή Ανταγωνισμού κ.λ.π.)."
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σε γνώση των οποίων περιήλθαν οι δηλώσεις της υπουργού εξέφραζαν την ελπίδα ότι θα πρυτανεύσει η λογική στους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών και θα μπουν σε διάλογο χωρίς να είναι μπλοκαρισμένο το λιμάνι του Πειραιά.
Ερωτηθέντες οι συνδικαλιστικοί φορείς από τo TheSeaNation, δήλωσαν ότι αναμένουν επακριβώς τη δήλωση της υπουργού προκειμένου μετά την ανάγνωσή της να τοποθετηθούν.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχόλιο: Α.Κ http://ektelonismos.com/
Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009
Απεργίας & αδιεξόδου συνέχεια...
Η ανακοίνωση της παράτασης των κινητοποιήσεων δεν αιφνιδίασε τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων καθώς νωρίτερα της Παρασκευής πιθανολογούνταν το ναυάγιο των συνομιλιών που διαφαίνονταν στον ορίζοντα δεδομένης της χαώδους αποστάσεως των δύο βασικών εμπλεκόμενων πλευρών και της «αμηχανίας» της κυβέρνησης που στην παρούσα φάση εμφανίζεται «παγιδευμένη» στις προεκλογικές της δηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα.
Τούτου δοθέντος μονόδρομός εμφανίζεται και η υλοποίηση της πρόθεσης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς να προσφύγει στη Δικαιοσύνη εντός της εβδομάδας προκειμένου να διαφυλάξει τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα των μετόχων της ΟΛΠ ΑΕ δεδομένου ότι ο Οργανισμός είναι εισηγμένος στο ΧΑΑ και εν πολλοίς η διοίκηση του Οργανισμού υπέχει, ούτως ή άλλως, νομικών ευθυνών αν δεν προασπίσει τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα των μετόχων έναντι απωλειών που επίσης εν πολλοίς «βαρύνουν» στον απολογισμό στο πλαίσιο γενικής συνέλευσης τη διοίκηση έναντι των μετόχων αλά
Διαβλέποντας το αδιέξοδο επιτελικά στελέχη εταιριών φαίνεται πως ήδη έχουν σχηματοποιήσει τα σενάρια με τις εναλλακτικές προσεγγίσεις αντί του Πειραιά το προσεχές διάστημα γεγονός που έχοντας περιέλθει σε γνώση των εκ Ελλάδι αντιπροσώπων που είναι εγκατεστημένοι στον Πειραιά επιτείνει την αγωνία τους για τις συνέπειες στις αυτού καθ εαυτού ναυτιλιακές επιχειρήσεις και κατά συναγωγή στην τοπική και κατ επέκταση στην εθνική οικονομία.
Των εξελίξεων φαίνεται να επιβεβαιώνονται και οι φόβοι των παραγωγικών τάξεων της χώρας που για πρώτη φορά στην ιστορία των λιμενεργατικών κινητοποιήσεων συνέταξαν κοινό ανακοινωθέν ζητώντας να επικρατήσει η λογική και μάλιστα σε χρονική στιγμής κρίσιμη για την εθνική οικονομία λόγω των διεθνών εξελίξεων αλλά και εκ του γεγονότος ότι η κυβέρνηση παντοιοτρόπως επιχειρεί «επανεκκίνηση» της οικονομίας
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο , Επεξεργασία:Alejander Kourtesis (Τελικά δεν εχω καταλάβει που το πάνε το πράμα Πραγματικά προσπαθώ αλλά δεν.... Δηλαδή υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει ότι θα πάρουν το λιμάνι πίσω . )
Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009
Cosco go home?
Το πρόβλημα αυτό είναι σοβαρό κοινωνικά και οικονομικά. Είναι όμως και πολιτικά: τα συνδικάτα απαιτούν (από τη νέα κυβέρνηση φυσικά) να καταργήσει μια σημαντική συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης με τη μεγάλη αλλά και συνάμα, σε πολλά, που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατία, απεχθή Κίνα. Που δεν είναι η Μποτσουάνα, με όλον τον σεβασμό για την άξια αυτή χώρα.
Αν η νέα κυβέρνηση ενδώσει, θα δημιουργηθεί ένα προηγούμενο αμφισβήτησης της «συνέχειας του κράτους» αλλά και μια σχέση υποτέλειας απέναντι σε ορισμένα δυναμικά συνδικάτα. Προσθέτοντας σε όλες τις τεράστιες δυσκολίες που συναντούν οι όποιοι ξένοι και ντόπιοι επενδυτές και την ενδεχόμενη ανάγκη να αξιώνουν όταν συναλλάσσονται με το ελληνικό Δημόσιο και την υπογραφή όλων των κομμάτων της Βουλής.
Αν η νέα κυβέρνηση δεν ενδώσει, θα επιτρέψει στην Αριστερά να ισχυρίζεται ότι δεν διαφέρει σε τίποτε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και στους ηγέτες της ότι «μας τα έλεγαν». Και ότι θα μας τα πουν στους δρόμους...
Αν κρίνει κανείς από το κεντρικό σύνθημα των συνδικάτων «Cosco, go home» που κοσμεί την είσοδο των εγκαταστάσεων στο Νέο Ικόνιο, το ζητούμενο δεν είναι λίγες ή πολλές εγγυήσεις για τους εργαζομένους αλλά ο επαναπατρισμός των Κινέζων. Κάτι τέτοιο θα ήταν ένα σημαντικό μήνυμα για τους Γερμανούς του ΟΤΕ και για τους νέους ιδιοκτήτες της Ολυμπιακής.
Και υπάρχει και το ερώτημα που αφορά την ουσία: Η σύμβαση αυτή _ και αρκετές άλλες _ είναι ή όχι συμφέρουσα για την οικονομία της χώρας; Και σε τελευταία ανάλυση, πώς η νέα κυβέρνηση αντιμετωπίζει μετεκλογικά την «υπαρκτή παγκοσμιοποίηση»;
Το δύσκολο αυτό θέμα θα το διαχειριστούν η (εθνοκεντρική) υπουργός Οικονομικών (και Ναυτιλίας) κυρία Λούκα Κατσέλη, ο υπερσυντονιστής αντιπρόεδρος Θ. Πάγκαλος, οι άμεσοι συνεργάτες του Πρωθυπουργού, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ή μήπως ο υπουργός Απασχόλησης κ. Ανδρέας Λοβέρδος; Κάποιος ασφαλώς ή όλοι μαζί. Το πολιτικά σημαντικό είναι όμως για την αξιοπιστία της νέας κυβέρνησης να γίνει κάτι γρήγορα. Και να είναι από κάθε άποψη πειστικό.
Γιατί διαφορετικά τα ανάλογα κρούσματα θα πολλαπλασιαστούν και μια κυβέρνηση σοσιαλιστική θα κληθεί να τα βγάλει πέρα, χωρίς «κοινωνικό συμβόλαιο», με κάποιες αριστερές μειοψηφίες με αντιστρόφως ανάλογη επιρροή στους «αγώνες».
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ Συντάκτης : Ριχάρδος Σωμερίτης
Επεξεργασία : Αλέξανδρος Κουρτέσης
Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009
Πλήρες αδιέξοδο στο λιμάνι του Πειραιά
Οι μέχρι τώρα πληροφορίες δείχνουν ότι οι συνδικαλιστές λιμενεργάτες δεν πρόκειται να υπαναχωρήσουν σε μια ένδειξη καλής θέλησης προκειμένου να δοθεί το χρονικό περιθώρο στη νέα κυβέρνηση να αποδείξει εν τοις πράγμασι τις προεκλογικές της δηλώσεις στο συγκεκριμένο θέμα που αφορά στη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco.
Η αγορά, εκτιμώντας το αδιάλλακτο των θέσεων των εμπλεκομένων πλευρών, καταγράφει τον προβληματισμό της, ο οποίος πολύ σύντομα θα προσλάβει άλλη μορφή, αφού ήδη τα πρώτα προβλήματα στις εμπορικές ροές είναι ορατά.
Άλλωστε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά και στο χώρο εναπόθεσης παραμένουν παγιδευμένα περισσότερα από 5.000 έμφορτα εμπορευματοκιβώτια και κάπου 9.000 κενά, τα οποία επρόκειτο τα μεν να αποδοθούν στην εσωτερική αγορά, τα δε να φορτωθούν σε πλοία στο πλαίσιο της ανακύκλωσης και διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων για την πλήρωση τους με άλλα εμπορεύματα.
Μέχρι τώρα στο λιμάνι του Πειραιά δεν εκτελείται καμία διαδικασία φορτοεκφόρτωσης ενώ η αγορά που δηλώνει απελπισμένη περιμένει μια ένδειξη καλής θέλησης από τους συνδικαλιστές για ένα εύλογο χρονικό διάστημα ούτως ώστε να δοθεί η ευκαιρία στη νέα κυβέρνηση να “βρει το βηματισμό της” και εξετάσει, με όποιον τρόπο, εξετάσει, το θέμα που υφίσταται η σημασία του οποίου προσλαμβάνει μείζονα λόγο στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που η κυβέρνηση θα επιχειρήσει παντοιοτρόπως να τηρήσει τα υπεσχημένα δηλαδή να επανεκκινήσει την αγορά.
Ωστόσο κατά τους φορείς των παραγωγικών τάξεων η επανεκκίνηση της αγοράς είναι αδύνατη αφού το “κλειδί” το κρατούν οι συνδικαλιστές λιμενεργάτες.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων της αγοράς, το όλο ζήτημα προσλαμβάνει και πολιτική χροιά καθώς μένει στην κυβέρνηση, και σε φάση που δεν υφίσταται και αντιπολίτευση να δώσει δείγματα γραφής για το τι ακριβώς θέλει.
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο Επεξεργασία :Αλέξανδρος Κουρτέσης (Αμάν ρε παιδιά ακόμα να καταλάβετε .... "Ετελείωσεν"...!!!!!
Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009
Πανστρατιά παραγωγικών τάξεων κατά της απεργίας των λιμενεργατών
Σε κοινή τους ανακοίνωση,την οποία υπογράφουν οι Πρόεδροι κ.κ Κασιμάτης, Μίχαλος, Κορκίδης, Αρμενάκης, Μαθιός, Παγκάκης, Παντελάκης, Αρβανίτης, Σαμψωνάκης και Λυμπουσάκης, οι Διοικήσεις:
-της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος
-του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών
-του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς,
-του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς,
-της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου,
-του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής – Πειραιώς,
-του Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών πλοίων,
-της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής- Ομόρων Νομών & Νήσων Αιγαίου,
-του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Πειραιώς,
-της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως,
-του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Μεταφοράς & Logistics Ελλάδος,
-της Ενώσεως Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων,
-της Ενώσεως Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων ο «Αγ. Νικόλαος»,
-του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών καθώς και όλος ο εμπορικός κόσμος,
ΟΜΥΛΕ: Δεν αναστέλλονται οι κινητοποιήσεις
Ειδικότερα, δεν αναστέλλουν την 48ωρη απεργία που είχαν προκηρύξει και ανακοινώνουν αποχή από την εργασία το Σαββατοκύριακο.
Σημειώνεται ότι αύριο θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή που έχουν καταθέσει με το Δήμο Περάματος για να κριθεί αντισυνταγματική η σύμβαση παραχώρησης.
Η ανακοίνωση
Οι συνδικαλιστές σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν:
Η Διοίκηση του ΟΛΠ μέχρι την τελευταία στιγμή επιχειρεί με κάθε τρόπο να πραγματοποιήσει το έγκλημα του ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ. Οι εργαζόμενοι ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ, καταδίκασαν την πολιτική της προηγούμενη κυβέρνησης και στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα στη νέα κυβέρνηση: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟ Σ.ΕΜΠΟ Τα Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών όπως είχαν ανακοινώσει συνεδρίασαν σήμερα 8.10.2009 και αφού εκτίμησαν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά τις εκλογές της 4.10.2009.
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ
24ωρη Απεργιακή Κινητοποίηση στις 9 Οκτωβρίου 2009 Αποχή από εργασία Σαββάτου και Κυριακής στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2009 Νέα συνεδρίαση την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009 Καλούμε τη Νέα Κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες και να δώσει λύση, ώστε να αναστραφεί η κατάσταση στο Λιμάνι>.
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία , Σχόλιο:Alexander Kourtesis
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009
Αγωνιούν για την συνέχιση των κινητοποιήσεων
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο Επεξεργασία: Αλέξανδρος Κουρτέσης (Δεν καταλαβαίνω την Νοοτροπία ορισμένων συνδικαλιστών βρέ παιδιά , Η υπόθεση τέλειωσε παραδεχτήτε οτι χάσατε . Εκτός αν θέλετε να πέσετε υπέρ πίστεως . Επίσης κάντε και μία άλλη σκέψη ,οτι υπάρχουν και χειρότερα Π.Χ Ασπίς πρόνοια , αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ψυχή ?)
Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009
Συνεχίζουν οι λιμενεργάτες
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχόλιο :Alexander Kourtesis