Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Ακατάλληλα τρόφιμα δεσμεύτηκαν στον Πειραιά !!

Εκτελωνισμοί : Κουρτέσης Αλέξανδρος , Πειραιάς
Απαγορεύτηκε η εισαγωγή προϊόντων αρτοποιίας και δεσμεύτηκαν φορτία ζωοτροφών και ρυζιού στον Πειραιά.
Συγκεκριμένα, Οι ελεγκτές τροφίμων του Τμήματος Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, μετά τη γνωστοποίηση του δελτίου χημικής ανάλυσης της Γ΄ χημικής υπηρεσίας Πειραιά, προχώρησαν στη δέσμευση και απαγόρευση εισαγωγής στη χώρα μας 1245 χαρτοκιβωτίων με προϊόντα αρτοποιίας (κράκερς) προέλευσης Σιγκαπούρης συνολικού καθαρού βάρους 8700 κιλών.
Σύμφωνα με το δελτίο χημικής ανάλυσης της Γ΄ χημικής υπηρεσίας Πειραιά του Γενικού Χημείου του Κράτους, διαπιστώθηκε η ύπαρξη της χρωστικής Ε 110, (διαβάστε εδώ για τους επικίνδυνους κωδικούς στα τρόφιμα ) η οποία δεν επιτρέπεται γι’ αυτή την κατηγορία τροφίμων. Για  το  λόγο αυτό, το συγκεκριμένο προϊόν, κρίθηκε μη συμμορφούμενο με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία ως μη ασφαλές, επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία και ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται η εισαγωγή του στη χώρα μας και θα επιστραφεί στη χώρα προέλευσής του.
Επιπρόσθετα οι επόπτες τροφίμων του Τμήματος, στο πλαίσιο των συστηματικών και στοχευμένων ελέγχων που διενεργούν καθημερινά στους χώρους των τελωνείων Πειραιά, εντόπισαν και δέσμευσαν φορτίο με:

  • άλευρα σπερμάτων κυάμοψης, προϊόν που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη ζωοτροφών, συνολικού βάρους 21,5 τόνων προέλευσης Ινδίας και φορτίο με 
  • ρύζι προέλευσης Πακιστάν συνολικού βάρους 22.625 κιλών.

Μετά τα παραπάνω, τα συγκεκριμένα προϊόντα παραμένουν δεσμευμένα και δεν επιτρέπεται να τεθούν σε κυκλοφορία στην αγορά, μέχρι να ταυτοποιηθεί πλήρως η προέλευσή τους και να σημανθούν κατάλληλα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Πηγή: PiraeusPress

Οι πιθανές επιπτώσεις στην υγεία 
Η λίστα των Οι Επικίνδυνων Κωδικών στα τρόφιμα έχει καταρτισθεί από ερευνητικά νοσοκομειακά κέντρα της Γαλλίας και έχει δοθεί στην δημοσιότητα για να επιστήσει την προσοχή των καταναλωτών στα  πρόσθετα που χρησιμοποιούνται στην βιομηχανία τροφίμων..  Επιπλέον  οι χρωστικές αυτές συμπεριλαμβάνονται στις προτεινόμενες για απαγόρευση από τη βρετανική Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Τροφίμων (FSA) μετά τη δημοσιοποίηση των πορισμάτων της έρευνας του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709

Επίθεση δέχθηκε απο Hackers η ιστοσελίδα της ΣΕΠ

Η γνωστή Ελληνική  ιστοσελίδα SecNews που ασχολείται με τους Η/Υ ,το Hucking , την ασφάλεια των Ιστοσελίδων , και την τεχνολογία , δημοσίευσε την πληροφορία για μικρής έκτασης και μάλλον ερασιτεχνική "επίθεση" στην ιστοσελίδα της ΣΕΠ Θυγατρική της Cosco .

Σχόλιο : Μήπως οι Εταιρείες αυτού του μεγέθους πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια του διαδικτύου? 

Απόσπασμα απο το δημοσίευμα της SecNews 

"Επίθεση hacker φαίνεται οτι πραγματοποιήθηκε πριν μερικές ώρες στην ιστοσελίδα της εταιρείας διαχείρισης της COSCO και συγκεκριμένα της ΣΕΠ Α.Ε.
Παρ όλες τις επενδύσεις όμως που έχουν πραγματοποιήσει οι Κινέζοι επενδυτές της Cosco, φαίνεται ότι η προστασία των συστημάτων πληροφορικής της εταιρείας και ειδικότερα αυτών που είναι διαθέσιμα στο κοινό, ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ο Ινδονήσιος hacker, μέλος των Gantengers Crew με το ψευδώνυμο “d3b~x (ο οποίος πριν μερικές ημέρες είχε πραγματοποιήσει και επίθεση αλλοίωσης ιστοσελίδας σε εταιρεία τραπεζικών εφαρμογών) φαίνεται οτι βρίσκεται πίσω από την επίθεση στην ιστοσελίδα της ΣΕΠ Α.Ε.
Ο “d3b~x”, σύμφωνα με πληροφορίες ιστοσελίδων του εξωτερικού, προχώρησε σε αλλοίωση εσωτερικού συνδέσμου της ιστοσελίδας, με χρήση αδυναμίας που εντόπισε πιθανόν στο σύστημα διαχείρισης της ιστοσελίδας. Ο Ινδονήσιος hackers διαθέτει και ιστοσελίδα [εδώ]. "

Πηγή:SecNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Ενδιαφέρον Και από την Samsung για τον Πειραιά

Ενας ακόμα τεχνολογικός κολοσσός, η νοτιοκορεατική Samsung, φαίνεται πως εξετάζει σοβαρά την προώθηση των προϊόντων της στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, μέσω του λιμανιού του Πειραιά και συγκεκριμένα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της κινεζικής Cosco στην ελληνική αγορά. Για τον σκοπό αυτό, θα διεξαχθούν συναντήσεις μεταξύ στελεχών της ΣΕΠ και εκ των ανώτατων στελεχών της Samsung Electronics, προκειμένου η πρώτη να παρουσιάσει το μοντέλο συνεργασίας που έχει συνάψει με τη Hewlett Packard και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τις εν λόγω εξελίξεις σηματοδοτεί η άφιξη στις 30/01/14 του κ. Μπου-Κέουν Γιουν, ο οποίος ηγείται του κλάδου καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων της Samsung.
Το γεγονός πως η χρήση του Λιμανιού του Πειραιά, σε σχέση με άλλα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα, εξοικονομεί τουλάχιστον έξι ημέρες, αποτελεί ένα πλεονέκτημα, που δύσκολα μπορούν να αγνοήσουν οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών ειδών.
Επιπλέον, η επικείμενη ενεργοποίηση της συμφωνίας με τη Hewlett Packard κι εν συνεχεία και οι αντίστοιχες με τους κινεζικούς ομίλους τηλεπικοινωνιακών ειδών Huawei και ZTE, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες, που θα μπορούν πλέον να δουν και στην πράξη, τα οφέλη της συνεργασίας με τη ΣΕΠ και το λιμάνι του Πειραιά.
Σχόλιο :Αν όλα τα παραπάνω συνδυαστούν και με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει τελευταία στο διαδίκτυο αλλά και στην ακτή Μιαούλη ότι θα ενεργοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου η ήδη υπάρχουσα Cosco Logistics Greece ή Piraeus, τότε το τοπίο στο λιμάνι αλλά και και στον ευρύτερο χώρο του θριασίου θα αλλάξει δραματικά.
Πηγή: Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Ακτίνες «X» στα τελωνεία και «τσιπάκια» στα πακέτα των τσιγάρων

Εκτελωνισμοί - Κουρτέσης Αλέξανδρος
Διαδικασία ελέγχου με X-Ray Scanner
 Το θέμα έρχεται και επανέρχεται στην επικαιρότητα . Χρόνια τώρα από την εποχή των Ολυμπιακών αγώνων , τα μηχανήματα ακτίνων X "τοποθετούνται"  στις εισόδους και εξόδους των τελωνείων  
Ελπίζουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι σ' αυτόν τον χώρο να τα δούμε επιτέλους να επιτελούν έργο .ΑΚ

Έτσι λοιπόν.....

Στην κυβέρνηση με αιχμή του δόρατος την υψηλή τεχνολογία, σχεδιάζουν μέτρα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου.
Με συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης των φορτίων τσιγάρων και με τη χρήση ακτίνων Χ στα Τελωνεία, στο υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούν να εξοικονομήσει το δημόσιο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που τα χάνει ως τώρα λόγω της ανεξέλεγκτης δράσεως των λαθρεμπόρων.
Σαν λύσεις έχουν προταθεί η προμήθεια ειδικών ταινιών ασφαλείας που μπαίνουν στα πακέτα των τσιγάρων, για να ιχνηλατούνται οι διαδρομές και να αποτραπούν οι «μαϊμού» εξαγωγές καπνικών προϊόντων που τελικώς «επιστρέφουν» παράνομα στη χώρα μας και διακινούνται αφορολόγητα σε λαϊκές αγορές και άλλα στέκια  όπου ανθεί το παραεμπόριο.

Εκτελωνισμοί, Εκτελωνισμός, Εκτελωνιστές  Το σχέδιο δράσης για την αύξηση των εισπράξεων των Τελωνείων και των ειδικών φόρων στα τσιγάρα και τα πούρα, εξετάστηκε σε σύσκεψη που είχαν στις 23/01/2014 στο γραφείο του υπουργού Οικονομικών ο κ.Γιάννης Στουρνάρας με τον αρμόδιο υφυπουργό κύριο Γιώργο Μαυραγάνη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη.  

Καθώς η είσπραξη δημοσίων εσόδων εμφανίζει σημάδια κόπωσης και ενώ η Τρόικα αμφισβητεί έντονα πλέον την αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα των «ισοδύναμων» μέτρων που προτείνει η κυβέρνηση,  το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τρόπους για να πείσει τους ξένους ελεγκτές πως μπορεί να βρει έσοδα από την καταπολέμηση του παραεμπορίου και της λαθρεμπορίας. Και η Τρόικα άλλωστε ανησυχεί αν θα εισπραχθούν τελικώς τα έσοδα από την αύξηση του ειδικού φόρου στα τσιγάρα, που αντικατέστησε το 25ευρώ στο εισιτήριο για τα νοσοκομεία.
Αν οι μέθοδοι αυτές φέρουν αποτελέσματα, στο οικονομικό επιτελείο εκτιμούν ότι μπορεί να καλυφθεί μεγάλο μέρος του δημοσιονομικού κενού της διετίας 2014-2015. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο πρόβλημα ειδικά για τη χώρα μας δεν είναι οι δήθεν εξαγωγές αλλά η παράνομη εισαγωγή στη χώρα μας «αντιγράφων» κακής ποιότητας τσιγάρων από τρίτες χώρες (κυρίως Βουλγαρία και Τουρκία).
Οι νέες ταινίες ασφαλείας στα τσιγάρα θα «μαρτυρούν» αν ένα πακέτο προέρχεται από φορτίο που είχε δήθεν εξαχθεί σε άλλη χώρα αφορολόγητο, αλλά καταλήγει στην ελληνική αγορά. Με τη χρήση των ειδικών συστημάτων «ακτίνων Χ», που σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στα Τελωνεία, θα μπορεί επίσης να ανιχνεύονται παράνομα φορτία σε κρύπτες φορτηγών που εισέρχονται στη χώρα μας.
Πηγή:DefenceNet
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σχετικές διαχρονικές δημοσιεύσεις απο το Blogg μας:
http://ektelonistis.blogspot.gr/2013/07/blog-post_14.html 14/07/13
http://ektelonistis.blogspot.gr/2013/06/x-ray.html              06/06/13
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/09/scanner.html          29/09/12
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/10/lathremporio.html   15/10/12
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/03/x-ray.html              07/03/12
http://ektelonistis.blogspot.gr/2012/01/blog-post_26.html  26/01/12
http://ektelonistis.blogspot.gr/2010/12/blog-post_10.html  10/12/10



Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Ε' τελωνείο Πειραιά - Λαθρεμπόριο τσιγάρων – Νέο φορτίο από Κίνα και Φιλιππίνες

Νέο φορτίο με παράνομα τσιγάρα εντόπισαν και κατάσχεσαν στις 15/01/2014 οι υπάλληλοι του Τμήματος  Δίωξης Ναρκωτικών του Σ.Δ.Ο.Ε. Π.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ σε συνεργασία με το Ε΄ Τελωνείο Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαφυγόντες δασμοί ανέρχονται στο ποσό των 2.760.406,14 ευρώ. 
Τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών αξιοποιώντας πληροφορίες που περιήλθαν στην Υπηρεσία, εντόπισαν και κατάσχεσαν στο λιμάνι του Πειραιά μεγάλες ποσότητες καπνικών σε δύο εμπορευματοκιβώτια που προέρχονταν από τη Kίνα και τη Μανίλα με δηλωθέν εμπόρευμα στα φορτωτικά έγγραφα, κουβέρτες και  μεταλλικές καρέκλες κήπου.
Αριθμοί που ζαλίζουν
Στον έλεγχο που διενεργήθηκε διαπιστώθηκε ότι το μεν πρώτο εμπορευματοκιβώτιο περιείχε 412 χαρτοκιβώτια ήτοι 4.120.000 τεμ. τσιγάρα μάρκας Marlboro, τα οποία είναι απομίμηση της γνωστής μάρκας, το δε δεύτερο 1.048 χαρτοκιβώτια ήτοι 10.480.000 τεμ. τσιγάρα μάρκας Marble.
Η έρευνα συνεχίζεται από την Υπηρεσία για τον εντοπισμό των παραληπτών, των οποίων τα στοιχεία επί των φορτωτικών εγγράφων είναι πλαστά.
Μόνιμος βραχνάς το λαθρεμπόριο
Όπως φαίνεται σε μόνιμο βραχνά τείνει να παγιωθεί το ζήτημα της πάταξης του λαθρεμπορίου καπνικών και της συνεπαγόμενης απώλειας φορολογικών εσόδων για την κυβέρνηση. Πολλοί παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ύστερα κι από την πρόσφατη απόφαση επιβολής πρόσθετου φόρου 5 λεπτών σε κάθε πακέτο τσιγάρων και καπνού, το φαινόμενο θα διογκωθεί λόγω του υψηλού κινήτρου που υπάρχει για τους λαθρεμπόρους.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο όχι μόνο για συνέχιση μιας ατελέσφορης πολιτικής φορολογικής αφαίμαξης, αλλά κρίνουν το μέτρο και ενδεικτικό μιας αμηχανίας στο κυβερνητικό επιτελείο όσον αφορά στους στόχους που τοποθετούνται.
Πηγή:BankWars
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών στην Λάρισα

Συνελήφθη 58χρονος αλλοδαπός στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, για λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών, τα οποία εισήγαγε από τη Βουλγαρία
Ο συλληφθείς μετέφερε με φορτηγό αυτοκίνητο τα λαθραία ποτά, χωρίς να τα έχει δηλώσει στο αρμόδιο Τελωνείο
Κατασχέθηκαν πάνω από (12.000) φιάλες λαθραίων αλκοολούχων ποτών και πάνω από (2.000) αυτοκόλλητες ετικέτες με λογότυπα διαφόρων εταιρειών οινοπνευματωδών ποτών
Οι διαφυγόντες δασμοί σε βάρος του Δημοσίου ξεπερνούν το χρηματικό ποσό των (92.000) ευρώ









Πηγή: E.A
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709


Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Ισοτιμίες Συναλλάγματος Ιανουάριος 2014

Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων
Τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και της φορολογητέας αξίας, για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης και του Φ.Π.Α μηνός Ιανουαρίου 2014
Εδώ ή  Εδώ 



Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Καταργείται η "Εισφορά Τραπέζης" και η "Εισφορά υπέρ των Πανεπιστημίων"

Από 1/1/2014 και με βάση την δημοσίευση στο Τεύχος Α'  ΦΕΚ 256 - 28/11/2013 , καταργούνται :
από τις επιβαρύνσεις που επιβάλλονται κατά την εισαγωγή εμπορευμάτων από Τρίτες Χώρες .

  • Η "Εισφορά τραπέζης " & η 
  • "Εισφορά Υπέρ των Πανεπιστημίων " ,

Έτσι οι επιβαρύνσεις από την 1η του έτους περιορίζονται στον Εισαγωγικό δασμό & τον ΦΠΑ .

Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνιστής
Πηγή: Ε.Τ
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel :697763670


Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Κοινοπραξία μεταξύ Maersk, MSCompany και CMA CGM

Εκτελωνισμοί Κουρτέσης Αλέξανδρος
Στα σχέδια συνεργασίας τριών από τις  μεγαλύτερες ναυτιλιακές γραμμές μεταφοράς κοντέινερ και στον έλεγχο στον οποίο  πρόκειται να περιέλθουν, σε σύσκεψη κορυφής μεταξύ Κινέζων, Ευρωπαίων και  Αμερικανών στην Ουάσιγκτον, αναφέρεται δημοσίευμα των FINANCIAL TIMES με την υπογραφή  του Mark Odell («Big Three Container Shipping Lines’ Allliance under Scrutiny»).
Η δανέζικη  Maersk Line, η βασισμένη στην  Ελβετία Mediterranean Shipping Company και η γαλλική  CMA CGM θα διαθέσουν από  κοινού 252 πλοία στις γραμμές που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη (42% του  τζίρου), διατλαντικά (42% του τζίρου)και δια μέσω του Ειρηνικού (24% του  τζίρου), ξεκινώντας το 2014.
Εκπρόσωπος του Επιτρόπου για τον Ανταγωνισμό Joaquin Almunia δήλωσε πως οι  Βρυξέλλες εξετάζουν τη συμμαχία υπό το πρίσμα των κανόνων εναντίον των τραστ,  καθώς στις εταιρίες αντιστοιχεί πάνω από το 30%, που έχει οριστεί ως πλαφόν για  τα ναυτιλιακές κοινοπραξίες.
Η κίνηση των πρώην ανταγωνιστών να συνεταιριστούν  οφείλεται στην υπερ-προσφορά χωρητικότητας και την αστάθεια των τιμών, που  οδήγησαν σε απώλεια εσόδων γα όλες τις ναυτιλιακές  εταιρίες.
Πηγή:mignatiou.com,FT,
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

Μετά την hp ξεκίνησε στον Πειραιά και η Huawei

Το πρώτο βήμα για τη λειτουργία διαμετακομιστικού κόμβου (logistics hub) της Huawei στην Ελλάδα, όπως προβλέπεται στο μνημόνιο συνεργασίας του κινεζικού ομίλου με την ελληνική κυβέρνηση, έγινε χθες με την επίσημη έναρξη πιλοτικής λειτουργίας κέντρου διανομής της εταιρεία στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ).
Πρακτικά η πιλοτική λειτουργία έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης, ο Τζέφρι Ζου, διευθύνων σύμβουλος της Huawei Technologies Ελλάδας, το πρώτο κοντέινερ με προϊόντα του κινεζικού ομίλου έφθασε στον Πειραιά τον Νοέμβριο. Ο κ. Ζου έσπευσε να προσθέσει ότι «ευελπιστούμε πως όλα θα πάνε καλά και τα επόμενα χρόνια θα ενισχύσουμε τις επενδύσεις μας στην Ελλάδα».

Σημειωτέον πως το κέντρο διανομής στο ΣΕΠ θεωρείται πρελούδιο για τον διαμετακομιστικό κόμβο, η δημιουργία του οποίου θα ξεκινήσει πιθανότατα στις αρχές του 2014 και εφόσον τα αποτελέσματα από το πιλοτικό πρόγραμμα της χρήσης του Πειραιά ως κέντρου για τη διακίνηση των προϊόντων της Huawei προς την κεντρική Ευρώπη ικανοποιούν τον κινεζικό όμιλο, ο οποίος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως. Το μνημόνιο συνεργασίας περιλαμβάνει ακόμη και τη δημιουργία ενός κέντρου καινοτομίας από την πλευρά της Huawei στην Ελλάδα, σχέδιο το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή αφού πρώτα κλείσει το θέμα του διαμετακομιστικού κόμβου.(βλέπε Θριάσιο)

Επένδυση

Στη χθεσινή εκδήλωση παρευρέθηκαν τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης όσο και ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης. Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε ψήφο εμπιστοσύνης την επένδυση που κάνει η Huawei, ενώ από την πλευρά του ο κ. Βαρβιτσιώτης επισήμανε, με αφορμή τη χθεσινή εκδήλωση, ότι η Ελλάδα στέλνει μήνυμα ότι εξελίσσεται σε πύλη της Ευρώπης.

Η πιλοτική λειτουργία του κέντρου διανομής σηματοδοτεί και την επίσημη έναρξη της συνεργασίας της Huawei με την PCT (Piraeus Container Terminal), η οποία είναι θυγατρική της Cosco. Η Huawei είναι ο δεύτερος όμιλος από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών που συνεργάζεται με την Cosco μετά την αμερικανική HΡ, η οποία, επίσης, έχει ξεκινήσει να φέρνει -πιλοτικά- κοντέινερ με προϊόντα της στον Πειραιά. Η σχετική λίστα αναμένεται σύντομα να διευρυνθεί και επισήμως, καθώς η κινεζική ΖΤΕ έχει ξεκινήσει και αυτή την πιλοτική διακίνηση κοντέινερ μέσω του Πειραιά.
Πηγή:e-go
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Τελωνεία : ICISnet Τελευταία Νέα

Ανακοίνωση                                                                                          15.00 μμ

"Σας ενημερώνουμε για τη μη διαθεσιμότητα των εφαρμογών του ICISnet για τεχνικούς λόγους μέχρι νεωτέρας.
Οι Υπηρεσίες παρακαλούνται για την εφαρμογή της προβλεπόμενης από τις σχετικές διατάξεις Εφεδρικής (χειρόγραφης) Διαδικασίας το αντίστοιχο χρονικό διάστημα."

Το Σύστημα της Γ.Γ.Π.Σ έχει μεγάλη αστάθεια με αποτέλεσμα οι Τεχνικοί να το ρίχνουν και να το επαναφέρουν συνεχώς τις τελευταίες ώρες
Οι Εκτελωνιστές και οι τελωνειακοί δίνουν την τελευταία εβδομάδα "μάχη" για εξυπηρετήσουν τους Πελάτες  και τους Συναλλασόμενους Πολίτες  .
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Υπαναχώρηση της Ρωσίας με μη αποδοχή του συστήματος TIR .

 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Επιτροπή Ελέγχου TIR - ο διακυβερνητικός οργανισμός Η.Ε για την επίβλεψη εφαρμογής της Σύμβασης TIR - επιβεβαίωσαν με ανακοίνωση τους ότι η Ομοσπονδιακή Τελωνειακή Υπηρεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας (FCS RF) συνεχίζει να εφαρμόζει μέτρα τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις της Σύμβασης TIR, και έχουν απευθύνει έκκληση για άμεση απόσυρσή τους.
Αυτή η θέση έρχεται σε αντίθεση με ανακοίνωση που εξέδωσε η FCS RF, στις 30/11/2013, στην οποία ανέφερε ότι δόθηκε παράταση της συμφωνίας TIR μέχρι την 1η Ιουλίου 2014.
Όπως είναι γνωστό στις 30 Νοεμβρίου 2013 οι αρμόδιες ρωσικές τελωνειακές αρχές (FCS RF) ανακοίνωσαν επίσημα στο ρωσικό εγγυοδοτικό οργανισμό TIR (asmap), την παράταση της συμφωνίας μέχρι την 1η Ιουλίου 2014. Σύμφωνα με τη σύμβαση TIR, αυτό σημαίνει ότι οι ρωσικές τελωνειακές αρχές δεσμεύονται αυστηρά από το νόμο να δέχονται επί του παρόντος την ισχύ των δελτίων TIR, σε όλα τα σύνορα της Ρωσίας.
Δυστυχώς, αμέσως μετά τη θετική αυτή ανακοίνωση, η FCS RF αγνόησε για άλλη μια φορά τη σύμβαση TIR μονομερώς και εξέδωσε, στις 2 Δεκεμβρίου 2013 έναν κατάλογο των τελωνείων, όπου δεν θα είναι ακόμα αποδεκτά τα δελτία TIR ο κατάλογος αυτός αντιπροσωπεύει το 95% του συνόλου των ρωσικών τελωνείων.
Η FCS RF ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να αποδέχεται το δελτίο TIR μόνο στις τελωνειακές αρχές στις περιοχές της Βίμποργκ, Καρελίας και του Μουρμάνσκ, ως τελωνειακό καθεστώς διαμετακόμισης. Στις άλλες τελωνειακές περιοχές, τα φορτία με δελτίο TIR θα πρέπει να καταβάλουν μια επιπλέον εγγύηση,
Αυτή η αρνητική ενέργεια επηρεάζει άμεσα τις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων καθ ότι τα τελωνεία εισόδου τους δεν καλύπτονται από τα δελτία TIR .
Πηγή:agrotypos,
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

06-12-2013 Τελωνεία , Τελευταία Νέα

Γενική γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων Νέα ανακοίνωση!! 





Σας ενημερώνουμε ότι δεν υφίσταται  τεχνικό πρόβλημα στο υποσύστημα του Ταμείου, το οποίο λειτουργεί πλέον κανονικά.
Δεν θα εκτυπώνονται άδειες παράδοσης στις περιπτώσεις που αυτές έχουν εκδοθεί χειρόγραφα.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Ελληνικά Τελωνεία , Τελευταία Νέα : Λύνονται σιγά σιγά τα προβλήματα

Ξεκίνησε χτες 03/12/2013 αργά το απόγευμα η παραγωγική λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος στα Τελωνεία . Τα προβλήματα πάρα πολλά , αλλά είναι από αυτά που Ευτυχώς λύνονται .

Από σήμερα το πρωί και παρά το "Χάος" που επικρατεί από τις πιο πάνω δυσκολίες, το νέο περιβάλλον ,από τις 3 ημέρες που έμεινε κλειστό το τελωνείο,   άρχισε σιγά σιγά να λειτουργεί με τις προσπάθειες όλων των Τελωνειακών  και εκτελωνιστών και να επιλύονται ένα ένα τα προβλήματα .

Ελπίζουμε να λυθούν όλα σύντομα και να αποκατασταθεί η ομαλότητα των συναλλαγών.

Η Γενική γραμματεία πληροφοριακών Συστημάτων μας έστειλε την ακόλουθη ανακοίνωση!! 


  • Σας ενημερώνουμε ότι το υποσύστημα του Ταμείου δεν είναι διαθέσιμο μέχρι νεωτέρας.
  • Η είσπραξη των ποσών θα γίνεται με παρακαταθήκη.
  • Για το υποσύστημα της Διαμετακόμισης θα ισχύσει εφεδρική ( χειρόγραφη ) διαδικασία με τη χρήση της δέσμης ΕΔΕ-5 του ΕΔΕ και την επίθεση της Ειδικής Σφραγίδας μέχρι νεωτέρας. 
  • Για το υποσύστημα των Δηλωτικών αφού γίνει η ηλεκτρονική υποβολή και ληφθεί MRN, εκτυπώνεται το Δηλωτικό από τον συναλλασσόμενο (περιβάλλον itrader) και προσκομίζεται στο γραφείο δηλωτικών το οποίο εφαρμόζει στη συνέχεια χειρόγραφη διαδικασία.
  • Για τα παραστατικά εισαγωγής που ακολουθούν το Δηλωτικό, στη θέση 40 να αναγραφεί στο 1ο πεδίο Ζ , στο 2ο πεδίο ΖΖΖ, και στην επόμενη γραμμή το MRN του Δηλωτικού και ο αριθμός είδους (στίχος).
  • Περιορισμένη διαθεσιμότητα μέχρι 05-12-2013 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12.00 μμ  στο EMCS ( υποσύστημα ΕΦΚ ) στην υποβολή ΕΔΕ με προορισμό 6 ( εξαγωγή ).

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Σε πλήρη λειτουργία μπαίνει ο "Διάδρομος" 7

Kourtesis Alexander : Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων . ΠειραιάςΚανείς δεν φαίνεται να πήρε χαμπάρι πως τέθηκε  σε  λειτουργία πριν από λίγες ημέρες, χάρη  στη συνεργασία επτά ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ο Ευρωπαϊκός  Εμπορευματικός  Σιδηροδρομικός διάδρομος 7 (RFC7).
Οι υπογραφές μπήκαν για να φτάσει το τρένο από τον Πειραιά στην Τσεχία, την καρδιά δηλαδή της Κεντρικής Ευρώπης και προνομιακό χώρο των Γερμανών.
Θα  μπορούν δηλαδή  οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες να διέρχονται από το ένα εθνικό δίκτυο  στο άλλο  χωρίς  κανένα διοικητικό εμπόδιο {μπαξίσια κ.λπ.).
Και επειδή, όπως καταλαβαίνετε, το θέμα είχε πολλές «αγκωνιές»  διότι ανοίγει  την κερκόπορτα του Πειραιά για τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.  
Πλάτη μπήκε και από τους Κινέζους της Cosco (βασικός εμπορικός εταίρος των Γερμανών διότι θέλουν δεν θέλουν εκεί εξάγουν ) όσο , όπως ακούγεται , και από την Ουάσιγκτον , η οποία θέλει να ανοίγει δρόμους για τις εταιρείες της που φιλοξενούνται από τον «Ασιατικό δράκο» .
Η διαδρομή του RFC7 είναι:
Prague-Vienna/Bratislaνa-Budapest-Bucharest-Constanta και Vidin- Sofia- Thessaloniki-Athens . Επτά
ευρωπαϊκές χώρες , η Τσεχική Δημοκρατία , η Σλοβακία , η Αυστρία , η Ουγγαρία , η Ρουμανία , η Βουλγαρία και η Ελλάδα με οκτώ διαχειριστές σιδηροδρομικής υποδομής και έναν φορέα κατανομής χωρητικότητας , οι πιο κάτω εταιρείες

  • ÖBB-Infrastructure – ÖBB-Infrastruktur AG - IM, Austria
  • SŽDC – Railway Infrastructure Administration, State organisation (Správa zeleznicní dopravní cesty, státní organizace) - IM, Czech Republic
  • ŽSR – Railways of the Slovak Republik (Zeleznice Slovenskej republiky) - IM, Slovak Republic
  • MÁV – Hungarian State Railways Company Limited by Shares (MÁV Magyar Álllamvasutak Zrt.) - IM, Hungary
  • GYSEV – Raab–Oedenburg–Ebenfurter Eisenbahn AG (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.) - IM, Hungary & Austria
  • VPE - Hungarian Rail Capacity Allocation Office (Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.) - AB, Hungary
  • CFR – National Infrastructure Manager of Romania (Compania Nationala de Cai Ferate) - IM, Romania
  • NRIC – National Railway Infrastructure Company, State Enterprise (НКЖИ (Национална компания железопътна инфраструктура) - IM, Bulgaria
  • OSE – Hellenic Railways (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος) - IM, Greece

ίδρυσαν τον διάδρομο, με στόχο την ουσιαστική σύνδεση μεταξύ της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης , από την μία , της Ασίας μέσω των λιμένων της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου από την άλλη.
Σχετικά Link http://www.rfc7.eu/
Πηγή: Παραπολιτικά
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Έναρξη Παραγωγικής Λειτουργίας όλων των εφαρμογών του ICISnet 03-12-2013 10.00 πμ


Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων εξέδωσε την πιο κάτω ανακοίνωση : 

Σας ενημερώνουμε οτι την Τρίτη 3/12/2013 και ώρα 10.00π.μ, θα τεθεί σε  πλήρη παραγωγική λειτουργία το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων-ICISnet.
Προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την μετάβαση στο νέο σύστημα σας γνωρίζουμε, ότι από την Παρασκευή 29/11/2013 ώρα 15.00μ.μ και μέχρι την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του  ICISnet, θα παραμείνουν  εκτός λειτουργίας το τρέχον σύστημα  ICIS και ICISnet. Οι απαραίτητες τελωνειακές διαδικασίες θα γίνονται με τη χειρόγραφη διαδικασία, ενώ πρόσθετες οδηγίες θα σας δοθούν από τις αρμόδιες διευθύνσεις Κ.Υ.
Επισημαίνεται ότι από την συγκεκριμένη στιγμή παύσης λειτουργίας  του ICIS, καμία καταχώρηση δεν πρέπει να γίνεται στο σύστημα αυτό.
Τα δεδομένα του ICIS θα μεταπτωθούν στο ICISnet, επομένως οποιαδήποτε ενέργεια  θα  πραγματοποιείται πλέον στο νέο σύστημα από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του.
Πηγή:ICIS.NET
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου: Ένα βήμα πριν τη συμφωνία για τα τελωνεία

Κουρτέσης Αλέξανδρος , Εκτελωνισμοί
 Η συμφωνία του Μπαλί εκτιμάται ότι θα αυξήσει τον ετήσιο όγκο του διεθνούς εμπορίου κατά 1 τρισ. δολ. 
Επιβάλει δεσμευτικούς κανόνες για τη γραφειοκρατία στο διεθνές εμπόριο και τα τελωνεία.
Ένα βήμα πριν την υπογραφή της πρώτης παγκόσμιας εμπορικής συμφωνίας των τελευταίων δέκα (και πλέον) ετών βρίσκεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO).
Οι ΗΠΑ και ισχυρά αναπτυσσόμενα κράτη όπως η Κίνα και η Ινδία φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει τις σημαντικότερες διαφωνίες τους, με αποτέλεσμα οι διαπραγματευτές στη Γενεύη να καλούνται βάλουν μόνο τις τελευταίες πινελιές σε μία συμφωνία που θα επιβάλει δεσμευτικούς κανόνες για τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη χαλάρωση των περιοριστικών όρων στο διεθνές εμπόριο.
«Η συμφωνία θα προσθέσει 1 τρισ. δολ. στο ετήσιο παγκόσμιο εμπόριο που τώρα ξεπερνά τα 18 τρισ. δολ., υποστηρίζουν ορισμένοι αναλυτές» σχολιάζουν οι Financial Times.
Ο νέος επικεφαλής του ΠΟΕ, Roberto Azevedo, αναμένεται να παρουσιάσει το προσχέδιο της συμφωνίας την Κυριακή ή τη Δευτέρα, αποκαλύπτει η εφημερίδα. «Εάν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια, η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί στο Μπαλί τον επόμενο μήνα» συμπληρώνει.
Η συμφωνία βασίζεται σε τρεις άξονες:

  • την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών εμποδίων στα σύνορα, 
  • σειρά αγροτικών θεμάτων και αρκετά θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη. 
  • Το σημαντικότερο όμως, είναι το κεφάλαιο περί «διευκόλυνσης του εμπορίου» που θέτει συγκεκριμένους κανόνες για τα μέλη του ΠΟΕ για το ανώτερο χρονικό διάστημα που θα επιτρέπεται να μένουν προϊόντα στα τελωνεία, πως θα χρεώνονται δασμοί και πρόστιμα και τι είδους έγγραφα θα απαιτούνται στα τελωνεία.

«Μένει να οριστικοποιηθούν ορισμένες λεπτομέρειες της συμφωνίας, που αφορούν κυρίως τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθούν οι φτωχές χώρες στις νέες υποχρεώσεις τους» αναφέρουν οι Financial Times.
Πηγή:EuropeToday
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Το Τοπογραφικό της επέκτασης του Λιμανιού

Παρουσιάστηκε το σχέδιο κατασκευής  του

  • Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, 
  • της Κατασκευής για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και  
  • την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ. 

Με την εκτέλεση των έργων αυτών και την εγκατάσταση Γερανογεφυρών Super- super Post Panamax, o Πειραιάς καθίσταται λιμάνι – κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε αυξάνεται από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.
Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ Α.Ε (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ Α.Ε.
Πηγή: Capital
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Τα βρήκαν ΟΛΠ - ΣΕΠ για επένδυση 230 εκατ. ευρώ της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά!!!!

Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Πειραιά
 Οριστικοποιήθηκε και ανακοινώθηκε σήμερα, από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά. Σημειώνεται ότι την εποπτεία και τον συντονισμό της διαπραγμάτευσης των δύο πλευρών, μετά την παραίτηση του Στέλιου Σταυρίδη από το ΤΑΙΠΕΔ, είχε αναλάβει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης.

Το Σχέδιο Συμφωνητικού που είχαν προσυπογράψει, με πρακτικό, οι δύο πλευρές τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2013, για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που ανοίγει τον δρόμο για τη νέα επένδυση της κινεζικής εταιρείας στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ, εγκρίθηκε ήδη από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών (ΟΛΠ-ΣΕΠ) και θα αποσταλεί προς στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ θα γνωστοποιηθεί στην DG Comp (επιτροπή ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στη συνέχεια, αφού εγκριθεί από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιριών, θα αποσταλεί στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για 

  • την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΑΕ από τη ΣΕΠ ΑΕ, 
  • την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.

Αλέξανδρος Κουρτέσης - ΕκτελωνιστήςTα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ ΑΕ (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα 

  • (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ 
  • την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ ΑΕ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας με τη νέα επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα

  •  700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 
  • 1.500 έμμεσα, ενώ 
  • θα διασφαλιστεί η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού του Πειραιά.

«Η επένδυση της COSCO που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη στο παρελθόν, θα αποδώσει τεράστια οφέλη για τη χώρα μας, καθώς σήμερα διπλασιάζουμε το ύψος της επένδυσής με ακόμη 230 εκατομμύρια», τόνισε ο Μ. Βαρβιτσιώτης.

Ο υπουργός τόνισε επίσης ότι «με τη συμφωνία αυτήν, επισφραγίζεται η μετάβαση του λιμανιού του Πειραιά σε μία νέα εποχή καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα της κρίσης».

Εδώ η εισήγηση του Προέδρου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης η οποία θα ισχύσει απο τις 25/11/2013, όπως δημοσιεύθηκε στο Bogg "Λιμενεργάτες"

Πηγή: Ημερησία
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com 
http://custom-brokers.blogspot.com 
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

Τορπίλη στη συμφωνία COSCO - ΟΛΠ

 Επικίνδυνα γεωπολιτικά και οικονομικά παιχνίδια σε βάρος της Ελλάδας με πρωταγωνιστές τις βόρειες χώρες της Ευρώπης, μοιάζουν να κρύβονται στο παρασκήνιο της υπόθεσης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. (Έτσι εξηγούνται όλες οι κωλυσιεργίες  καθυστερήσεις και πεπονόφλουδες στην επένδυση.)

Μια υπόθεση που η Κομισιόν έχει μετατρέψει σε διαπραγματευτικό θρίλερ, απειλώντας να τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία με τους Κινέζους.
Πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο που βλέπουν τα γεωπολιτικά και οικονομικά τους συμφέροντα να πλήττονται από τη διείσδυση των Κινέζων στην ΕΕ.
Η ανάδειξη της στρατηγικής σημασίας του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας με την είσοδο των Κινέζων στον ΟΛΠ φέρνει τον Πειραιά σε πλεονεκτική θέση έναντι των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα), απειλώντας τις παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη.
Υπό την πίεση των ισχυρών Γερμανών, η Κομισιόν με αλλεπάλληλες -εδώ και μήνες- επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση επιμένει να ζητά απαντήσεις που αφορούν την επικείμενη συμφωνία με την Cosco, τινάζοντας στον αέρα τον κυβερνητικό σχεδιασμό για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Με απορίες που προκαλούν... απορία, οι Ευρωπαίοι για ακόμη μία φορά παγώνουν τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας του ΟΛΠ με την Cosco. Ζητούν για παράδειγμα να μάθουν γιατί είναι απαραίτητο να επεκταθεί η δυναμικότητα του λιμανιού, πέραν του αρχικού σχεδιασμού, ρωτούν γιατί η εκτιμώμενη αύξηση της εμπορευματικής κίνησης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υπάρχουσες υποδομές του λιμανιού, ενώ ζητούν κάθε διαθέσιμο εσωτερικό έγγραφο που είχε προετοιμαστεί, εν όψει των διαπραγματεύσεων για την αρχική συμφωνία παραχώρησης και τις τροποποιήσεις που ακολούθησαν.
Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως η Ελλάδα άθελά της, εν μέσω μιας παγκοσμίων διαστάσεων ανατροπή στον χάρτη του δικτύου μεταφορών βρέθηκε σε πλεονεκτικότερη θέση έναντι των ισχυρών της Ευρώπης. Το γεγονός ότι η «καρδιά» του κέντρου παραγωγής στον πλανήτη χτυπά πλέον στην Ασία και όχι στην Αμερική, ανέδειξε την στρατηγικής σημασίας θέση του Πειραιά και η διείσδυση των Κινέζων στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας φαντάζει ως ο χειρότερος εφιάλτης για τις βόρειες χώρες.
Η ανατροπή στο παγκόσμιο εμπόριο
Με τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας να είναι εκείνα που βρίσκονταν πιο κοντά στην ανατολική ακτή της Αμερικής, εκ των πραγμάτων έγιναν οι παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη.
Ομως από τα μέσα της δεκαετίας του ΄90 άρχισε να μετατοπίζεται το κέντρο παραγωγής με τις πολυεθνικές τη μία μετά την άλλη να μεταφέρουν τις γραμμές παραγωγής στην Ασία. 
Το γεγονός ότι τα εμπορεύματα από το νέο παγκόσμιο κέντρο παραγωγής, μπορούν να φτάνουν μέχρι και 10 ημέρες νωρίτερα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του Πειραιά, σε σύγκριση με τα βόρεια λιμάνια, έχει προκαλέσει συναγερμό στις εμπορευματικές μεταφορές, με τις πολυεθνικές να θέλουν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ελληνικό λιμάνι. 
Ετσι, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας είναι αυτό που αποτελεί πλέον την πιο σύντομη πύλη εισόδου των προϊόντων που μεταφέρονται από την Ασία προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Ενα εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, στοιχείο που έλκει πολλές πολυεθνικές να επιλέξουν το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά για τη διακίνηση των προϊόντων τους προς την Ευρώπη και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς. Συγκεκριμένα, από Σαγκάη για Πράγα μέσω των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) ο χρόνος μεταφοράς είναι 45 ημέρες, ενώ μέσω του Πειραιά μειώνεται σε 35 μέρες.
Πηγή:Έθνος
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com

Tel :6977636709